QUOTE (f1anatic @ Oct 3 2009, 04:34 PM)
Motor Turbo = Motor Aspirat x 1.7 ( aceasta formula este folosita de SCCA = Sports Car Clubs of America pt a putea clasifica masinile in aceeasi categorie de performante). Dpdv al performantelor nu exista comparatie buna intre 2.5XT, auto si 3.0 NA, auto; sint complet masini diferite.
Pe aceeasi masina sint 2+ secunde differenta in acceleratie la 100, pt motor stock.
forester 2.5XT auto are 0..100 in 7,9 sec, vit max 207(penalizata mai ales de garda la sol)
outback 3.0 auto are 0..100 in 8,5 sec , vit max 224
de unde 2+ sec ? iar daca nu ma insel outback e cu 110kg mai grea, deci nu doar motorul penalizeaza performanta pana la 100.
nu contest ca asa calculeaza SCCA, turbo = aspirat x 1.7 , dar posibil sa se refere la ce poti scoate dintr-un motor turbo, adica tunat la maximum, atunci ar putea fi diferenta asta, altfel ... cel putin eu unul nu o vad asa.
335i bi-turbo vs 330i aspirat diferentele de performanta nu sunt asa de mari. daca in schimb il tunezi de la 306cp la 400cp, atunci ar putea fi.
dar asa arati ca ai vrut m3 si nu ti l-ai permis.
eu cred ca pentru o functionare normala, puterea stock e numa buna pentru masina. poti sa-l duci de la 230cp la 420cp, ok dar nu pierzi nimic? pai atunci de ce nu l-au facut stock la 280-300cp macar? pentru ca are ambreiaj de 230cp, are frane de 230cp, are suspensii de 230cp etc...
daca o folosesti pe circuit sau mai stiu eu pe unde, da, atunci probabil merita sa bagi banii, insa bugetul nu se compara.
raportat strict la cele 2 motoare stock, diferenta nu este deloc mare.
bine ca mi-am amintit, cum sta subaru cu fiabilitatea la turbo benzina?
si acum putin off topic; cum vad eu tuningul asta
am remarcat ca e la moda chestia asta cu tuning la motor, cel putin la noi. sunt prea multi cu 2.0 tdi de la vw si 2.0d de la bmw care merg de la 140-170 la 170-200cp. si asta inseamna putere mai mare la un pret mai mic, adica tot mai multi oameni beneficiaza de putere mai mare. de aici probabil si numarul tot mai mare de accidente. pai daca ne luam toti masini de 230cp si le tunam la 400cp, mai are cineva curaj sa iasa din casa?
mie unul mi-ar placea sa traiesc intr-o societate in care sa nu existe moda asta de tuning. vrei 400cp?iti permiti 400cp? inseamna ca ai reusit sa realizezi ceva si esti suficient de responsabil pentru asa o masina. nu stiu daca m-am exprimat suficient de clar dar sper ca s-a inteles ce am vrut sa spun. de aceea, eu personal nu sunt incantat de aceasta varianta ieftina de a face performante. unde ajungem in ritmul asta?