Help - Search - Members - Calendar
Full Version: vreau si eu noua octavia
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Skoda > Octavia 2
Pages: 1, 2
epo
Salut,

Urmeaza sa iau si eu prima mea masina si m-am indragostit de noua octavia.
Problema e ca bugetul de care dispun plus optiunile pe care le doresc conduc la varianta de motorizare "MPI Benzina / 1.4l / 59 kW/80 CP".
Am oarecare indoieli pentru ca e o masina destul de mare si motorul pare slab si in acelasi timp, tipul de la reprezentanta spune ca e cu 16 valve in loc de 8 si nu ar trebui sa ma ingrijorez prea tare.
Ma poate ajuta careva cu o opinie avizata?

Probabil trebuie sa mentionez ca sint incepator, necunoscator in ale mecanici (apropos ce inseamna acel 59 kW?) si propabil faptul ca la drum intins trece unul cu viteza pe linga mine nu ma intereseaza.
iulian_1976
Pentru masa ce o are Octavia 80 cp este putin.Eu spun sa te gandesti la ceva intre 100 si 170 cp.
59 kW egal 80 cp este acelasi lucru.
Cumparaturi placute tongue.gif
Cipp
Puterea se refera la viteza maxima, cuplul motor la forta cu care trage motorul. Cuplul pare ok pentru masina asta, 132Nm, insa nu va fi o masina cu care sa mergi la 190 km/h. Depinde ce vrei de la ea, daca vrei sa cari cu ea frigidere, n-o sa fie buna, daca vrei sa mergi in oras cu ea si o data pe an in concediu, e ok. gandeste-te ca putin dai, putin primesti. Un 1.6 ar fi mai potrivit pentru orice situatie!

Ma mir ca eminentele cenusii de la VW au creat un motor asa ciudat: adica 16V, 132Nm si doar 80 de cai. De ce nu l-au impins catre 90-95 de cai. ar fi fost mult mai util. Probabil ca are compresia mica, nu stiu, nu sunt inginer. Cei de la Opel au 95CP, cei de la Kia au 109, Toyota la fel, e ceva neclar aici...
laurentiu
Desi are puterea destul de mica pentru o caroserie asa de mare, cuplul e bun. E specific mai mult unul motor de 1.6 si vreo 100 CP. Asta inseamna ca, cel putin teoretic, puterea mica se va resimti numai la turatii ridicare (adica de la 4000-4500 rpm in sus). Deci puterea mica se va cunoaste la viteze mari, cand vei vedea ca motorul se tureaza insa nu se simte mai nimic. In rest nu cred ca ar fi vreun handicap cei 80 CP.
Totusi, pentru mai multa siguranta iti recomand motorul de 1.6. Sau daca esti fan Skoda insa nu ai suficienti bani pentru Octavia cu motorul asta, iti recomand Fabia 1.4 86 CP (sau ceva de genul asta).
Personal m-as uita la alte masini cu motor de 1.6 gen Kia C'eed sau Opel Astra (la Opel ai putea prinde oferte interesante pentru ca in scurt timp se va lansa ultimul model)
epo
Multumesc pentru raspunsuri.
Probabil voi incerca sa ma reorientez spre 1.6 MPI 75kW / 102 CP renuntind de exemplu la ESP si geamuri electrice spate sau poate chiar 1.6 TDI 77kW / 105CP renuntind si la restul de optiuni unsure.gif adica ramin cu 4 airbaguri in loc de 6, inchidere centralizata fara telecomanda, si fara senzor prcare spate.
iulian_1976
Alegeri foarte bune ultimele 2 propuneri.

Ca sa ti faci o idee pe Audi A4 sub 100 cp nu exista nici un motor din anul 1995 pana in prezent nici pe motorina nici pe benzina,iar caroseria de Octavia nu cred ca este cu mult mai usoara.
Probabil ca pretul ti a facut cu ochiul,vorba cuiva e ceva ...neclar cu motorizarea asta.

DORU
Nu e nimic ciudat la 1.4 MPI 16v 80CP. Este o motorizare low-budget. Nu cu mult sub 1.6MPI 8v 102CP. Ceea ce pierde la acceleratie si la viteza mare, castiga la consum, in special cel urban. Daca nu vrei o masina rapida ci numai una vioaie in oras, 1.4 MPI este suficient. Cunosc doi prieteni familisti cu aceasta masina si nu i-am auzit sa fie nemultumiti...
epo
Salut,

Am ales deja 1.9 TDI, am plătit și avansul, de acum așteptam ... cam 2 luni down.gif

thanks.gif
DORU
Asteptare usoara !
Cipp
Buna alegere!

Personal, raman la ideea ca 1.4 16V 80CP este un motor depasit tehnologic, care numai putin nu consuma, avand in vedere numarul supapelor si greutatea masinii. Poate ca oamenii sunt multumiti de masina per ansamblu, insa si eu am o cunostinta care a renuntat sa-si ia 80CP in favoarea celor 102!

Ca sa argumentez, gandeste-te doar ca Loganul, cu motorizarea de 1.4 scaote 75CP din 8V, nu din 16. Si acolo putem vorbi de consum scazut! Cred ca un motor de 80CP n-ar trebui sa existe in clasa compacta! Parerea mea!
DRAGOS
Eu am un prieten cu o octavia 1,4 80 cp. Pret: 15000 euro! dar are proiectoare, cruise control si AC automat...

Nu voi putea intelege niciodata de ce ar alege cineva dotari aiurea (inteleg sa nu-ti iei masina fara abs, airbaguri...dar fara proiectoare si cruise control poti trai) in locul unui motor mai puternic!
DORU
Am condus 1.4MPI, am prezentat in aria Skoda si impresiile mele, atat dupa drive-test si cat dupa ce-am vazut la o masina cu rodaul incheiat si acest motor. La capitolul CONSUM este cu 2 litri sub 1.6 MPI 102CP...si cifrele sunt verificate. Despre performante nu comentez, pt ca fiecare intelege altfel acest domeniu.
Cipp
Adica vrei sa spui ca 1.4 consuma 8L in oras?
22nst
nu, consuma 10 biggrin.gif
DORU
Lenea e cucoana mare...ia cititi voi postul #57 scris de mine aici: http://masini.ro/forum/content-page/10473/...in-noi/page/40/
Cipp
E, daca trage bine la 5000rpm inseamna ca e un motor reusit! wink.gif)
iulian_1976
QUOTE (epo @ Sep 30 2009, 04:54 PM) *
Salut,
Am ales deja 1.9 TDI, am plătit și avansul, de acum așteptam ... cam 2 luni down.gif thanks.gif

...se pare ca te ai mai informat nitel rolleyes.gif si ai facut o alegere in cunostinta de cauza,felicitari:rolleyes:

QUOTE (DORU @ Sep 29 2009, 09:20 PM) *
Nu e nimic ciudat la 1.4 MPI 16v 80CP. Este o motorizare low-budget. Nu cu mult sub 1.6MPI 8v 102CP. Ceea ce pierde la acceleratie si la viteza mare, castiga la consum, in special cel urban. Daca nu vrei o masina rapida ci numai una vioaie in oras, 1.4 MPI este suficient. Cunosc doi prieteni familisti cu aceasta masina si nu i-am auzit sa fie nemultumiti...


Aici vorbeste poate vanzatorul din tine. rolleyes.gif
Daca spuneai asta acum 20 de ani nu era nimic suspect,mergi cu 1.4 Mpi si apoi cu 1.6Mpi in Bucuresti o zi ,apoi discutam de consum.

...desigur si astea trebuie vandute au si ele o tinta,tine de marketing ,dar asta este alta discutie thumbsup.gif
DORU
@iulian_1976: te-ai pripit putin, in 2 randuri - o data pt ca ai impresia sa vorbesc din auzite, si nu din practica, a doua oara pt ca ma crezi vanzator...nu sunt si nu am fost unul, nici macar de iluzii smile.gif
epo
Intr-adevar am mai intrebat, am mai citit, si am facut o alegere.
Decizia diesel vs. benzina am luat-o dupa ce am comparat consumul la motorizari indiferent de marca masinii (plecind de la linkul lui Doru wink.gif ) si dupa ce am realizat faptul ca (eu personal) nu am citit sau auzit despre nimeni care sa fi facut trecerea de la motorina la benzina ci doar invers.
Iar decizia 1.6 - 1.9 - 2.0, la fel, am citit pe foarte multe forumuri (indiferent de marca masinii) ca motoarele de 1.9 au dovedit a fi cele mai fiabile si ieftine (intretinere+valoare "buy back").

PS: polemicile TDI vs MPI sint nenumarate si nu cred ca e cazul sa mai pornim inca una aici devil.gif .
DORU
In cazul unei achizitii second-hand, conteaza mai putin profilul de client pe care il ai, dar atunci cand comanzi masina noua, ar trebui sa primeze PROGNOZA KM RULATI ANUAL, altfel investitia poate fi gresita si amortizarea ei tarzie...
iulian_1976
epo@ nu este nici o polemica TDI vs MPI asa cum crezi. rolleyes.gif
Era in discutie ce este optim pe Octavia cu adevarat indiferent de motorizare fie motorina sau benzina.
...dupa umila mea parere 1.4 Mpi chiar si ...1.6Mpi sunt SUBMOTORIZATE pentru Octavia.
De aici decurg cateva lucruri poate ne lamureste Doru ce inseamna asta legat de service si depanaj.

Functie de nr. de Km ruati anual oare este suficient?!
Logica mea de cumparator si un pic cunoscator de Vag :
1.merg preponderent extraurban intre tdi vs tfsi prefer 1.8i,1.8 T,1.8 tfsi
2.merg mult in urban servici ,nu am familie numeroasa ,bagaje putine etc prefer Polo,Fabia tdi etc
3.merg mult in oras,familie numeroasa,bagaje multe,saci cu var in weekend iesiri aici e problema romanului, si dilema.
Ce sa aleg ?!
De obicei cei ce se indreapta spre benzinar si submotorizat pornesc in speranta acelui consum declarat de consumator care este foarte optimist in plus preturile sunt promotionale pe motorizarile astea nu intamplator.

...si uite asa dupa prima luna in Bucuresti ne luminam in privinta consumului,dupa primul kit de ambreiaj schimbat
pe banii posesorului intelegem de ce am platit asa de putin rolleyes.gif
Intr un cuvant incepe si rumanul sa acumuleze cultura auto si ...data viitoare nu va,, inghiti,, chiar tot ce ii spune ,,baiatul ,, de la reprezentanta.

Tot ce am scris mai sus nu are legatura cu realitatea ,situatiile sunt pur imaginare si trebuie luate ca atare. thumbsup.gif
DORU
Iulian, constat ca nu ai citit prea multe din postarile din aria Skoda din ultimii 4 ani. Pacat.

Nu stiu de ce ai un dinte impotriva consilierilor de vanzari, dar nu asta ma intereseaza in cazul de fata.
Ci LA CE INTREBARI AR TREBUI SA-SI RASPUNDA UN POTENTIAL CLIENT DE MASINA NOUA inainte de a face prospectiuni pe piata.
Pt tine voi face un sumar:
- de ce buget dispun;
- cati km rulez anual;
- in ce scop folosesc masina si in ce pondere urban/extraurban;
- ce stil de condus posed;
- cati ani doresc sa pastrez noua achizitie.

Mai exista 2 criterii: ce imagine are pe piata modelul dorit si ce valoare de revanzare ? Insa este pt cei care isi permit un buget usor mai flexibil.

Cred ca am facut profilul pilot al oricarui potential client. Fiecare va fi sincer cu el insusi si va reusi sa-si faca o idee despre ce masina II ESTE UTILA SI SUFICIENTA, nu ce masina ISI DORESTE.
iulian_1976
Ceea ce prezinti tu acolo este pentru un client neinitiat,el nu are nici o informatie,este nehotarat,nu are habar de marca ,nu stie ce vrea si in final consilierul de vanzari il va indruma .

A doua categorie ,o parte nu foarte mare,care sunt deja la a 2,3,4 a masina personala sau de serviciu,cand intra in reprezentanta stiu ce vor,un test drive sa poata trage o concluzie si atat.

Categoria asta a 2 a atipica care pun intrebari trasnite,o sa o intalnesti preponderent in tari cu o cultura auto mai indelungata.
Un german mai neaos ar spune ,,mai sa fie, fica mea are un Polo cu motor de 1.4 l au pus cehii si pe Octavia
,,Wundebar!!!,,
DORU
Atat timp cat o masina se vinde, se vor pastra si ofertele new-entry / low-budget. Este si cazul Octaviei cu 1.4MPI 80CP...pana cand va fi inlocuit cu altul mai modern poate.
iulian_1976
QUOTE (DORU @ Oct 7 2009, 01:29 PM) *
Atat timp cat o masina se vinde, se vor pastra si ofertele new-entry / low-budget. Este si cazul Octaviei cu 1.4MPI 80CP...pana cand va fi inlocuit cu altul mai modern poate.


De acord thumbsup.gif insa eu unu nu as recomanda o unui prieten.
DORU
Un singur lucru mai adaug - ca un argument al tipologiei clientului roman, sarac cu duhul din pacate - isi da ultimul ban pe o masina tare de care nu are nevoie, dar trebuie sa impresioneze tot cartierul, mey...

Am fost in Praga si crede-ma, desi eram in patria Skoda, cei mai multi praghezi aveau variantele mai ieftine de echipare, nicidecum full-option peste Elegance, dar desigur, ei sunt mai practici si aleg motoare mai mici si masini mai slab dotate...daca doar atat le este necesar. QED.
iulian_1976
Concluzia mea:
epo@ a facut o alegere buna si este la prima lui masina rolleyes.gif

Eu unu nu pot generaliza cat ,,de sarac cu duhul,, este rumanul cand alege o masina ,multi sunt pasionati auto , stiu
sa si configureze o masina foarte bine.
In plus din expierenta proprie , nu stiu daca un francez stie sa si aleaga mai bine masina ca un roman am mari dubii.
Nu suntem germani dar nu suntem nici atat de ,,jos,,pe cat credem.
epo
A venit mașina de 4 zile. Are deja și "bocanci de iarna". drive.gif
Sunt foarte mulțumit de ea și sunt acum convins ca am ales bine. thumbsup.gif
Va mulțumesc pentru părerile voastre.
Hoinar
Felicitari! Si plimbari cat mai placute!
Ma bucur ca ai papuci de iarna, chiar merita masina smile.gif.
Are un coleg de servici Octavia cu 1.9 tdi si la ultima escapada in grup el a fost campionul la consum. Asa ca, cel putin din punctul asta de vedere, ai ales bine.
Sa-ti aduca satisfactii cat mai multe! thumbsup.gif
iulian_1976
Cu o expierenta de peste 14 ani in spate 1.9 tdi este cel mai consacarat motor la Vag.
Din pacate pe Audi s a trecut la 2.0 tdi care nu pare asa de reusit .
DORU
epo, sa o stapanesti sanatos si drumuri bune ! smile.gif
j_S_veron
Salut,
As dori si eu sa achizitionez o SO drive plus 1,6 MPI.Estimez ca fac cam 10000KM pe an majoritatea in oras,cred ca vreo 3000 extraurban.
Ce dotari ar fi de preferat sa iau?vreau mai mult pentru siguranta si pentru drumurile patriei noastre.
Credeti ca s-ar potrivi mai mult echiparea de 1,4 MPI?
DORU
Daca efortul nu e prea mare, alege 1.2TFSI in loc de 1.4MPI sau 1.4TFSI in loc de 1.6MPI.
Recomand drive-test ca sa intelegi de ce fac aceste propuneri.

Alege obligatoriu ESP, stergator luneta si Maxi-Dot.
Poti avea in vedere si oglinzi heliomate si duze stropitor incalzite. Daca nu ma insel, acestea vin la pachet cu altele, verifica aici:
http://www.skoda.ro/cc_root.php
j_S_veron
multumesc,
Vreau sa iau masina in leasing si optiunea Drive plus e maximul pe care mi-l pot permite.
Am citit pe forumul asta si inca unul dedicat Skoda si trebuie sa vad ce model s-ar plia pentru nevoile mele
James Kilowatt
TSI-urile sunt foarte reusite, ar fi fain daca ai putea sa pui mana pe unul.

Stergatorul de luneta e intr-adevar foarte util. Eu n-am si imi pare rau...
Fara maxi-dot se poate trai.

Lucian107416
fiabilitatea nu si-au dovedit-o inca. Cat costa un schimb de turbina la 1.2 TSI si la 1.4 TSI ? pe cand 1.6 MPI n-are moarte. Iar echivalentul lui 1.6 MPI ar fi 1.2 TSI, nu 1.4 TSI.
DORU
1.4TFSI este pe VW Golf mk5 de vreo 4 ani deja... eu zic ca si-au dat deja testul de fiabilitate.
Comparatia de mai sus este STRICT dpdv al costurilor economice (inmatriculare, rovigneta, impozit, RCA).
1.6MPI nu are moarte, dar deja consuma mult prin comparatie cu ce ofera.
Maxi-Dot-ul iti da cateva variante de setari posibile dupa activarea unora ascunse de ex... wink.gif
James Kilowatt
Boostul tot nu-l afiseaza nici dupa activarea optiunilor ascunse... biggrin.gif
Ideea era ca avand in vedere ca bugetul e strict, cred ca e mai util un motor mai modern si mai performant decat un gadget mai performant.
DORU
QUOTE (James Kilowatt @ Mar 16 2011, 03:31 PM) *
Ideea era ca avand in vedere ca bugetul e strict, cred ca e mai util un motor mai modern si mai performant decat un gadget mai performant.


Cu asta sunt de acord, evident.
James Kilowatt
Apropo, MPI-urile inca mai sunt comercializate? La noi nu mai sunt in oferta.
DORU
In RO inca sunt ofertate.
j_S_veron
Pentru Noua Octavia Tour se plateste taxa de prima inmatriculare?Am intrebat la dealer si mi-a zis ca are Euro 5
j_S_veron
M-am uitat si pe alte forumuri care fac comparatie intre motoare TSI si MPI,majoritatea inlinau spre TSI si eu le dau dreptate.
Din motive financiare aleg MPI,asta e sper sa nu fiu foarte dezamagit.
Tot din motive financiare aleg Octavia Tour 1,6 la care am adaugat urmatoarele optiuni:
ESP,PDG,Radio CD-MP3 "Swing",proiectoare ceata,stergator luneta si am incercat sa aduc la acelasi pret cu Octavia Drive plus 1,6MPI ca optiuni
Care model din cele 2 sa il aleg?
DORU
QUOTE (j_S_veron @ Mar 17 2011, 10:28 AM) *
Pentru Noua Octavia Tour se plateste taxa de prima inmatriculare?Am intrebat la dealer si mi-a zis ca are Euro 5


Din 2011, da.
Seri
Noua Octavia isi va pastra mai bine valoarea de revanzare decat Octavia Tour, datorita designului mai proaspat.
DORU
QUOTE (j_S_veron @ Mar 17 2011, 10:40 AM) *
Din motive financiare aleg MPI,asta e sper sa nu fiu foarte dezamagit.
Tot din motive financiare aleg Octavia Tour 1,6 la care am adaugat urmatoarele optiuni:
ESP,PDG,Radio CD-MP3 "Swing",proiectoare ceata,stergator luneta si am incercat sa aduc la acelasi pret cu Octavia Drive plus 1,6MPI ca optiuni
Care model din cele 2 sa il aleg?


Nu vei fi dezamagit daca nu vei cauta sportivitate.
Totusi, daca-mi permiti, iti aduc in vedere motorul de 80 cai pe 1.4MPI pt ca are 16v, e mai elastic si consuma mai putin decat cel de 1.6MPI 8v.
Fa un drive test cu ambele, este f important inainte de a comanda masina !

Alege masina cu nivelul de echipare cel mai complet in bugetul tau din cele doua.
j_S_veron
QUOTE (DORU @ Mar 17 2011, 10:46 AM) *
QUOTE (j_S_veron @ Mar 17 2011, 10:28 AM) *
Pentru Noua Octavia Tour se plateste taxa de prima inmatriculare?Am intrebat la dealer si mi-a zis ca are Euro 5


Din 2011, da.

Si cat este?pe unele forumuri am vazut in jur de 700 euro
Lucian107416
fara nici o suparare, dar vad ca tie ti-e lene mare sa cauti. Vrei sa o faca altii pt tine? Sunt atatea site-uri care-ti calculeaza taxa in functie de motorizare.
j_S_veron
QUOTE (Lucian107416 @ Mar 17 2011, 11:14 AM) *
fara nici o suparare, dar vad ca tie ti-e lene mare sa cauti. Vrei sa o faca altii pt tine? Sunt atatea site-uri care-ti calculeaza taxa in functie de motorizare.

Ideea era ca Doru sa imi dea un raspuns,el lucreaza la dealer Skoda si stie mai bine.
Lucian107416
oau. ce faci tu se numeste abuz
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.