Help - Search - Members - Calendar
Full Version: SOC AUTOMAT VS. SOC MANUAL
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
valentin31528
ce parere aveti fratilor, cum e mai bine pt. o masina pe carburatie sa-i pui de la automat pe manual sau sa-l lasi pe automat?
Echo
daca-ti merge automatul, lasa-l pe automat. Tu nu ai de unde sa stii in fiecare moment temperatura galeriei de admisie ca sa reglezi cu mana shocul. in plus se stiu cazuri cand se uita shocul pe jumatate tras => consum belea.
valentin31528
mi s-a blocat clapeta si nu mai vroia sa porneasca, si mi l-a blocat mecanicul in pozitia deschis si mi-a sugerat sa il pun pe manual. ce ziceti?
James Kilowatt
Daca o poate face usor, n-ar fi o problema. Cu conditia ca tu sa nu uiti de el si sa mergi cu el tras.... cei care s-au obisnuit fara soc (ca mine) au nevoie de o perioada de readaptare ... smile.gif
Valentin32180
Am avut si eu problema asta la masin mea (tico). Eu zic ca e foarte bun socul automat dar trebuie sa ai grija sa mai ungi din cand in cand acele angrenaje.
deasemenea daca e la fel ca la tico trebuie sa ai grija sa nu se infunde conductele cu lichid de racire care trec prin pistonul care ridica sau coboara shocul...
toate cele bune!
valentin31528
care sunt angrenajele ce trebuie unse? te rog fii cat mai explicit.
Radu_
orice e facut de oameni se poate repara
deci incearca sa vezi din ce cauza a ramas blocat - schimba eventual ceea ce trebuie schimbat, iarna iti protejezi motorul - de ce crezi ca au inventat astia socul automat - ca sa-l anuleze romanul... :idea:
Florin-meganu
Daca tot se vorbeste de socuri ........ eu am un megane versiune I (2002) diesel. Intrebarea este cum se comporta asta la pornire iarna (il am luat de 1 luna), bujia incandescenta (ca la orice diesel) cat sta aprinsa? Pana se stinge becul martor de la bord? ca toata chestia aia de la bord pentru bujie tine 2-3 secunde iar verificarile calculatorului si stingerea martorilor de abs si alte nazdravanii mai tine putin.
Radu_
bujiile stau cuplate atata timp cat tine releul - si bujiile astea mai noi - sunt de 2 secunde - se incalzesc f repede - atata tine releul - si ele se incalzesc suficient in timpul asta - si chiar daca nu pornesti motorul, ele se sting - restul becurilor din bord raman aprinse pana cand pornesti motorul, normal... - nu trebuie nici sa te gandesti la probleme de pornire - o sa porneasca la sfert de cheie - mai usor ca un benzinar
malin34426
Exista doi timpi de incalzire pre si post ardere. Daca motorul tau este un
diesel cu pompa rotativa, atunci ai 2-10 sec preincalzire, functie de temperatura de afara si post incalzire de pana la 30 sec functie de
rapiditatea de incalzire a motorului . daca este un dci atunci ,desi vei vedea becul aprins pt scurt timp bujiile nu vor fi cuplate decat la sub
3 grade afara. becul se aprinde pt confirmarea functionarii instalatiei.
Oricum, din proprie exper. pana la temp de 10 gr afara da-i la cheie pentru ca cei ce spun ca un motor trebuie sa porneasca in "sfert de cheie"
uita ca cel mai bine e sa porneasca in 1,5-3sec de invartire pt a apuca "sa ia uleiul". Sub zece grade asteapta bujia , dar cauta sa-l invarti 2 sec inainte chiar daca nu porneste. te asigur ca asa iti vei proteja motorul mai bine.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.