Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Subaru Motors Trade isi roaga clientii sa mearga in alte serviceuri
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
madalina
Povestea e destul de simpla: una bucata forester 2.0 X, cutie automata, din 2007 este dus la revizia de 30.000 km la SMT (pana acum am fost cu el numai la Radacini, dar lipsa diverselor piesele, uleiuri samd m-au facut sa merg la SMT).

Platest 4200 RON revizia si geometria. Asta se intampla luni, 7.09.

Vineri 11.09 nu mai porneste, pare a fi bateria de vina. Se da curent din alta parte si porneste. Duminica aceeasi problema, doar ca dupa pornire se aprinde un bec in bord. Caut in cartea masinii si cu litere mari scrie sa merg in service cat mai repede pentru ca se pot produce pagube neasigurate de garantie - sistem de control al emisiilor sau ceva in genul.In plus, miroseau ingrozitor franele si rotile pe fata foarte incinse.

Masina merge la SMT azi dimineata si recatia alora este ceva de gennul: normal ca daca nu stiti sa mergeti nu va porneste masina. Brusc dupa 2 ani, nu mai stim sa conducem. Trecem peste. La 4 e gata masina -nu a avut nimic, 200 RON diagnosticare.


Pleaca sora mea cu masina, merge pana la al doilea semafor, in mers normal ii moare motorul. Se intoarce la SMT si ii spun ca e vina ei, ca ea nu stie sa mearga cu masina. Dupa multe rugaminti, se uita la masina si constata ca nu au strans corect nu stiu ce capac.

Pleaca din nou, merge pana la al doilea semafor si i se aprinde becul de ABS. Se intoarce si i se spune "politicos" ca daca nu ii place cum lucreaza ei sa isi ia masina si sa se care. daca nu vrea de buna voie, ii arunca ei cheia pe masina si sa faca ce vrea cu masina, nu e problema lor. Sa mearga la alte serviceuri, ca ei nu au nevoie de clienti.

Evident, sora-mea a chemat un superior care i-a spus ca nu e vina lor ca masina noastra are probleme si sa le rezolve in alta parte, nu conteaza ca au primit aproape 5000 RON in ultimile 9 zile pentru masina aia. A plecat cu masina pentru ca SMT a refuzat sa mai verifice masina, dar in continuare turatiile sunt fluctuante, stand cu motorul porit, pe loc.

Maine ma voi duce sa fac o reclamatie scrisa, la ei.
subidriver
Mergi la Brasov la AutoKino, e delear si service Subaru si sunt convins ca vei fi multumita si de faptul ca ti se va repara masina si de modul in care esti tratata. Cu toate ca si cei de la BV aduc masinile tot prin SMT.
Dar totusi, de curiozitate, cum de revizia de 30.000 te-a constat peste 4000 lei?! Asta e pretul pentru 4 revizii, nu una!
V l a d
Brasov direct sunt ultra corecti si profi cei de acolo. Numai acolo imi fac toate interventiile si prefer sa fac 200km pana acolo decat sa merg la SMT. Nu mai vreau sa aud de ei, niste tupeisti nesimtiti!!! Iti spun eu cum, e mai scump la SMT ca primesti in plus si nervi si tupeu, e ceva in plus, nu?

P.S. Cine poate sa se fereasca si de service-ul Subaru Timisoara.... Service... mai bine zis dugheana aia in care cand am bagat masina nu stia ala care trebuia sa imi faca revizia unde e filtrul de ulei si de unde se desface scutul.... fara comentarii Poate imi uneste si mie cineva cele 2 posturi mah oameni rai ca nici macar asta nu mai pot sa fac.... acolo drepturi de moderator.... ce oameni.... 36182451.gif
JohnSA
Misto. Vorba lu' ala micu'.
Se pare ca suntem mai multi care nu stim sa conducem un Subaru. Asa ca bine ai venit, desi imi pare rau de intamplare. Poate ca un pinned pe acest topic unde sa mai adunam cat ne-a costat financiar vizita si ce urmari placute (vezi la Bogdan ca abia abia a ajuns in tara) o sa ne dezmeticeasca in primul rand pe noi sa mai cheltuim bani pe specialisti politicosi.
G e o r g e
mie imi suna a masina care a ramas fara baterie . apropo , dupa ce se scoate borna se face un reset de ECU (automat). dupa ECU relantiul variaza destul de mult , dar se calmeaza in cateva zeci de km spre sute de km .

V l a d
Posibil nu ma pricep asa de bine, dar asta tot nu justifica netransmiterea informatiilor catre client si atitudinea total gresita a celor de la service. Te enerveaza clientul? Taci si inghiti ca traiesti pe banii lui si in plus ii faci rau si patronului ca nu mai castiga asa multi bani si cand vine criza te zboara afara. Incerci sa ii explieci cat mai frumos da nu il iei peste picior si ii spui ca nu stie sa isi conduca masina si sa se duca la alt service.
G e o r g e
nu ma exprim pentru ca nu am fost acolo si nici nu stiu ce s-a intamplat . ce pot sa spun este legat de relanti si opritul motorului . vine din readaptarea ECU ului.
V l a d
daca traiam in alta tara as fi putut sa o banuiesc pe madalina, dar traim in romania si stim foarte bine purtarea celor din service-uri. Politetea lipseste si se discuta cu tine de la egal la egal sau esti luat la misto. Esti CLIENT si trebuie sa se poarte ca atare, tu le aduci painea. Chiar daca omul a avut o zi proasta si deobicei nu sunt asa asta tot nu justifica purtarea lui si mai ales a superiorului lui. Nu cred ca aveau amandoi o zi proasta. TREBUIE sa invete ca sunt acolo pentru a servi si pentru a face clientul multumit, se cheama business. Eu nu as tolera astfel de reactii chiar daca clientul ar fi vinovat! Am si eu clienti care ma enerveaza si sunt convinsi ca toti avem, dar ma port ultra frumos cu ei, oricare ar fi situatia, da asa e cand iei un salariu orice ar fi, iti permiti orice... cand ai afacerea ta se schimba treaba radical... pffff... suntem rau in urma..... la tot...
G e o r g e
tu nici nu dai pe la ei pe la service dry.gif
asta zic eu , fiecare cu parerea lui in urma propriilor experiente . dar e o tara libera totusi rolleyes.gif
V l a d
da nu am zis ca am dat, vorbeam de service-urile si mecanicii din romania in general, despre nesimtire si atitudine. Mai exista si exceptii, e adevarat, eu experienta neplacuta am avut-o la vanzari la SMT unde incerca omul de acolo sa ma convinga ca legacy e un model nou....LOL Nu am avut experiente personale neplacute la service-ul SMT insa tind sa cred o persoana ca madalina decat pe cei de la service. Nu mai iau de ei ca profesionisti ca nu stiu cum sunt, dar sunt convins ca ce povesteste ea vis-a-vis de atitudine e real, ca traim in romania...
Degeaba se supara unul, altul, e vremea ca cei care se poarta asa sa plateasca... ne-am saturat de atitudini.... chiar daca traim aici vrem sa fim tratati cum trebuie.
GLC120
Nu stiu ce sa zic. Madalina e pe acest forum de foarte mult timp. Cu Subaru mai putin. Chiar dai 4000 RON la SMT, de buna voie, fara sa te interesezi de nimic, scriem degeaba 87 de posturi pe zi unsure.gif

Pe de alta parte atitudinea de monopol de stat practicata de multi dealeri este evidenta. Astia chiar nu au competitie in Bucuresti deci vand probabil peste 50% din ce se vinde in Romania. Profitul pare ucigator ca si % si suficient, in pofida volumului minuscul facut pe spinarea boierilor care "cat costa atata platesc". banned.gif
hdi
QUOTE (V l a d @ Sep 15 2009, 08:39 PM) *
Posibil nu ma pricep asa de bine, dar asta tot nu justifica netransmiterea informatiilor catre client si atitudinea total gresita a celor de la service. Te enerveaza clientul? Taci si inghiti ca traiesti pe banii lui si in plus ii faci rau si patronului ca nu mai castiga asa multi bani si cand vine criza te zboara afara. Incerci sa ii explieci cat mai frumos da nu il iei peste picior si ii spui ca nu stie sa isi conduca masina si sa se duca la alt service.


Ma altur acestui punct de vedere foarte pertinent. Nu conteaza cum arata clientul, daca e badaran sau daca nu pricepe nimic. Traiesti pe banii lui si nu exista motiv in lume care sa-ti permita nici macar o mica ironie. E valabil si pentru functionarii publici.
In rest, Madalina, si eu am rezolvat o problema la Brasov in mod profesionist, rapid si am fost tratat cu deferenta. La intoarcere, cu masina brici, iti recomand ruta prin Sacele-Cheia-Ploiesti. E fun! banana.gif
Oricum, sunt convins ca nici la SMT nu sunt toti ca cei care v-au suparat. Eu la Baneasa la showroom am avut parte de un tratament excelent, baietii si-au facut treaba la superlativ iar gradul de pregatire in domeniul Subaru a fost la cote inalte. Incearca sa mergi mai sus de baietii in salopeta si sunt convins ca iti ti se va oferi o reparatie cel putin morala. Pana la urma toti banii aia pt. ce i-ai platit?
roadrunner81
Stimati colegi de forum,
Oare nu observa nimeni ca din povestea relatata de domnisoara Madalina mai lipsesc doar Ochila si Fat Frumos ?
Nu contest calitatile oratorice ale distinsei domnisoare, dar povestea e lipsita de orice fundament din start... Domnisoara Madalina nu a fost cu nici un Subaru la service-ul SMT in data amintita mai sus, ci sora dumnaei. De aici ... totul este o relatare scrisa la nervi, din povestite... Chiar as vrea sa fiu contrazis daca gresesc.
Dar sa incercam sa judecam, pe baza celor descrise:

Colega noastra spune ca luni s-a prezentat cu masina la revizie, iar vineri masina nu a mai pornit. Clar, nu vad nici o legatura intre efectuarea reviziei si lipsa de curent a masinii, mai ales ca masina banuiesc ca a mers normal intre timp, mai exact 4 zile. Oare lipsa de curent se datoreaza utilizatorului ? Sa fi lasat masina cu contactul pus si cu muzica + farurile aprinse pentru o perioada de timp... Poate...
Dupa ce ati dus masina la service, un lucrator v-a diagnosticat masina, si ati primit un raspuns : Cred ca ar fi fost mai civilizat sa relatati ce anume vi s-a zis mai exact. E foarte putin probabil ca cineva sa va spuna ca ati ramas fara baterie pentru ca nu stiti sa mergeti cu masina. Sa fim seriosi ! Eu cred ca vi s-a comunicat care este starea tehnica a sistemului electric, si daca acesta necesita reparatii sau nu. Desigur... poate !
Acum, oare e normal ca in momentul in care mergeti cu masina la service, sa si platiti pentru servicii ? Eu zic ca da... Daca considerati ca nu, chiar as fi curios care e argumentul.

Apoi spuneti ca ati plecat cu masina, si ca aceasta murea la relanti. Asa cum a spus si colegul George, manifestarea este normala... ECU adaptiv. Dar sa spunem ca nu trebuie sa va pricepeti la masini, si normal ca v-ati speriat. Oricum, inteleg ca baietii de acolo s-au ocupat de adaptare si nu a fost nici o problema. Mai ales, ca nu v-a costat nimic... Poate...
De aici nu am inteles insa la ce folosea acel capac. despre care ati amintit... L-ati vazut dumneavoastra desfacut ? Dupa reparatie a fost strins la loc ? Unde se afla acesta ?

Dupa aceea sora dumneavoastra pleaca din nou, si se aprinde martorul ABS. Normal sa se intoarca, si normal sa fie nemultumita. Dar cred ca aici ati "omis" mai multe replici ale discutiei purtate de catre sora dumneavoastra cu reprezentatii service-ului. Eu cel putin asa gindesc, ca altfel nu inteleg reactia acestora... De altfel sunt convins ca lucratorii service nu au indemnat-o pe sora dumneavoastra sa mearga la alt service, ci sora dumneavoastra si-a dorit sa auda acest lucru. Dar ... poate ma insel.

La venirea superiorului, deja nu mai inteleg nimic. Acesta ori tocmai fusese concediat, ori avea motive personale sa i se adreseze clientei pe un asemenea ton. Revenind la o judecata normala, ce motiv ar fi avut superiorul ( foarte interesant de stiut cine era acesta, si de unde stim ca era superior ) sa alunge clientul.

In asteptarea unor relatari care sa nu ne jigneasca inteligenta...

Cu stima,
Un coleg de forum.
V_I_C_T_O_R
woot.gif Nu pot sa cred, se intampla acelasi lucru ca si pe topicul de pe Toyota. Roadrunner, nici tu nu ai nici o legatura cu service-ul, nu? laugh.gif
Zetics
Evident ca e de la service, insa eu nu vad decat un aspect foarte benefic daca cineva de la service ar interactiona in acest mod cu noi!

Nu tin nici cu lupu nici cu oaia (nu mentionam care e una si care e cealalta rolleyes.gif ) dar eu de cate ori am fost pe acolo (sa tot fie vreo 4-5 ori cel putin) am fost tratat cu mult respect. Preturile nu le discutam (totusi, ce a costat atata, ca se sparie gandul, vorba lu' Creanga!) insa ceva mai multe detalii nu strica. Pe cat posibil de ambele parti.
madalina
Stimate domn de la SMT,

In primul rand, ar trebui sa va declinati identitatea. Sau in spatele anonimatului actionati in mod curajos?

In al doilea rand, asa cum puteti citi mai sus, am scris ca sora mea. vreti sa bolduiesc?



QUOTE (roadrunner81 @ Sep 15 2009, 10:11 PM) *
Colega noastra spune ca luni s-a prezentat cu masina la revizie, iar vineri masina nu a mai pornit. Clar, nu vad nici o legatura intre efectuarea reviziei si lipsa de curent a masinii, mai ales ca masina banuiesc ca a mers normal intre timp, mai exact 4 zile. Oare lipsa de curent se datoreaza utilizatorului ? Sa fi lasat masina cu contactul pus si cu muzica + farurile aprinse pentru o perioada de timp... Poate...


In conditiile in care atunci cand scoti cheia din contact, farurile se sting in mod automat si stiti asta, timpul petrecut cu farurile si muzica a foost de maxim 10 minute. Dra pot sa accept ca s-a defectat bateria. Dar, in serviceul dvs, astazi, ati spus ca nu este necesara schimbarea acesteia pentru ca este la 83 sa 87%.


QUOTE
Dupa ce ati dus masina la service, un lucrator v-a diagnosticat masina, si ati primit un raspuns : Cred ca ar fi fost mai civilizat sa relatati ce anume vi s-a zis mai exact. E foarte putin probabil ca cineva sa va spuna ca ati ramas fara baterie pentru ca nu stiti sa mergeti cu masina. Sa fim seriosi ! Eu cred ca vi s-a comunicat care este starea tehnica a sistemului electric, si daca acesta necesita reparatii sau nu. Desigur... poate !


S-a spus ca masina nu are nimic, bateria e ok, franele miros pentru ca sunt noi si rotile sunt prea incinse ca asa e normal si in se datoreaza faptului ca nu stim sa mergem cu masina. Nu s-a bagat masina pe tester, nu s-a verificat daca nu apar erori in urma problemelor cu bateria. Desi am semnalat ca s-a aprins acel bec in bord la care in cartea de service spune sa mergi cat mai repede in service, nu s-a luat in considerare. Daca e stins becul, nu mai verificam? Asa e frumos, nu?


QUOTE
Acum, oare e normal ca in momentul in care mergeti cu masina la service, sa si platiti pentru servicii ? Eu zic ca da... Daca considerati ca nu, chiar as fi curios care e argumentul.


sunt absolut de acord cu dvs, dar daca mi se spune ca masina nu are nimic si doar i-ati verificat bateria, e problema de utilizator, de ce sa platesc?




QUOTE
Apoi spuneti ca ati plecat cu masina, si ca aceasta murea la relanti. Asa cum a spus si colegul George, manifestarea este normala... ECU adaptiv. Dar sa spunem ca nu trebuie sa va pricepeti la masini, si normal ca v-ati speriat. Oricum, inteleg ca baietii de acolo s-au ocupat de adaptare si nu a fost nici o problema. Mai ales, ca nu v-a costat nimic... Poate...
De aici nu am inteles insa la ce folosea acel capac. despre care ati amintit... L-ati vazut dumneavoastra desfacut ? Dupa reparatie a fost strins la loc ? Unde se afla acesta ?


Nu murea la relanti. La al doilea semafor de la dvs, masina s-a oprit in mers, ca si cum i s-ar fi taiat alimentarea. Sunt de acord cu George, dar masina pleca din service, nu trebuia sa apara eroarea deloc. GRESEALA DVS? Sau si aici e greseala noastra ca nu v-am obligat sa verificati asta?

Cand sora mea aintrebat ce are, i s-a spus ca nu afost strans un capac. Nimic de ECU, nimic de altceva. S-a recunoscut ca a fost vina dvs: nu s-a strans un capac.

Pleaca din nou, apare o problema la ABS. Se intoarce a doua oara la dvs si i se spune ad literam "luati-va cheia de aici si plecati sau ma duc si v-o pun pe masina si e treaba dvs ce faceti. Nu va convine, duceti-va la alt service, nu ne deranjeaza!". Ma suna pe mine si avem o discutie, cu reprezentatii SMT de fata. Eu ii spun sa ii roage sa puna masina pe tester, ca au aparut erori din cauza bateriei si trebuie corectate. Sora mea este data afara, fara a se verifica problema ABSului sau alte probleme.


Vi se pare normal sa plece de doua ori in aceeasi zi o masina de la dvs din service cu probleme? Sora mea rugat sa lase masina o zi doua, trei cat e nevoie sa o verificati in mod serios si apoi sa i-o dati FARA PROBLEME. Ati refuzat complet. V-ati simtit jigniti de propunere.

Dupa ce a plecat de la dvs au aparuri variatiile de turatii. Nu s-a mai intors ca nu avea sens sa fie data inca odata afara din serviceul dvs.

Dar voi scana toate documentele de la service si le trimit mai departe.

Puteati avea macar atitudinea: va invitam sa veniti, mai verificam o data masina. Cand spuneti ca nu e problema dvs ca avem probleme cu masina si dati masina afara din serviceul dvs, meritati sa ramaneti fara niciun client.

Intamplator, eu ma aflam in alt service auto in acest timp, la Mazda, unde am fost tratata cu politete si respect, am dus masina tot pentru schimbarea bateriei. Intamplator, la mine nu se aprinde niciun bec, nu se opreste in mers, nu am nicio problema cu ea. O fi asa mare minune la sericeul asta sau sunteti dvs badarani si incompetenti?


QUOTE
Dupa aceea sora dumneavoastra pleaca din nou, si se aprinde martorul ABS. Normal sa se intoarca, si normal sa fie nemultumita. Dar cred ca aici ati "omis" mai multe replici ale discutiei purtate de catre sora dumneavoastra cu reprezentatii service-ului. Eu cel putin asa gindesc, ca altfel nu inteleg reactia acestora... De altfel sunt convins ca lucratorii service nu au indemnat-o pe sora dumneavoastra sa mearga la alt service, ci sora dumneavoastra si-a dorit sa auda acest lucru. Dar ... poate ma insel.

La venirea superiorului, deja nu mai inteleg nimic. Acesta ori tocmai fusese concediat, ori avea motive personale sa i se adreseze clientei pe un asemenea ton. Revenind la o judecata normala, ce motiv ar fi avut superiorul ( foarte interesant de stiut cine era acesta, si de unde stim ca era superior ) sa alunge clientul..


Nici eu nu inteleg aceasta atitudine de o badaranie absoluta. Sora mea vroia sa plece cu o maisna fara probleme, nu la alt service, dar afost trimisa acolo.

Sora mea cerut sa vorbeasca cu superiorul domnului care a trimis-o la alt service. A venit un domn tinerel care a continuat in acelasi ton.


Dar dincolo de toate astea, eu am o masina defecta dupa ce a stat la dvs o zi in service. Si asta ma afecteaza cel mai tare.



hdi
@Madalina
Nu stiu daca epitetele mai putin frumoase vor rezolva ceva insa stiu sigur ca vor cobori nivelul discutiei si asta nu ti-o doresti nici tu, nici noi.
Vrei te rog sa ne spui si noua pentru ce au fost plati banii respectivi? Multumesc.

@Roadruner,
Eu sper ca tu esti de la SMT si ca pozitia pe care o ai iti va permite sa dai raspunsuri celor care au fost mai putin incantati de colaborarea cu voi. Daca vei reusi sa faci asta, va fi clar in avantajul vostru. As zice ca ai putea incepe cu ceea ce doare cel mai tare: costurile net mai mari decat in provincie.
roadrunner81
Stimata domnisoara Madalina,

Nu are importanta identitatea mea, deoarece in acest moment sunt in timpul meu liber, iar in timpul liber nu reprezint SMT.
Am scris pe acest forum, deoarece sora dumneavoastra a avut o atitudine gresita in relatia cu firma pentru care lucrez, iar dumneavoastra prin post-ul tendentios si lipstit de onestitate puteti induce oamenilor ce ne citesc o idee gresita despre service-ul SMT. Sunt sigur ca si dumneavoastra ati reactiona daca cineva v-ar acuza pe nedrept de niste lucruri neadevarate si total nefondate.
De aceea, nu voi continua discutia in contradictoriu cu dumneavoastra pe acest forum , si va invit la service-ul nostru impreuna cu masina, unde pe baza documentelor de service va voi face dovada ca cele povestite de sora dumneavoastra sunt total neadevarate. Nu va ascund faptul ca sunt foarte curios sa aflu de ce atit sora dumneavoastra, cit si dumneavoastra incercati din rasputeri sa stricati imaginea unui service Subaru, care desi evident nu este perfect, isi trateaza clientii in mod corect.

Doresc sa va asigur ca masina dumneavoastra a fost verificata, si nu prezinta nici un defect, iar daca sora dumneavoastra ar fi dorit sa ne arate ce anume este in neregula cu masina, (ma refer aici la problema cu martorul ABS, care NU era aprins nicidecum la reintoarcerea domnisoarei la noi) am fi putut lamuri lucrurile inca de la inceput. Din pacate sora dumneavoastra s-a rezumat la a jigni personalul nostru, si A REFUZAT SA NE PERMITA identificarea problemei reclamate. Va repet, ca am incercat in nenumarate rinduri sa identific impreuna cu sora dumneavoastra, ce anume este in neregula cu masina dumneaei, insa aceasta a refuzat, raspunzind ca este tratata in batjocura.

Aveti foarte mare dreptate in privinta modului in care trebuia tratata problema, si va asigur ca acesta a fost modul in care am si incercat. Din pacate cred ca mai degraba sora dumneavoastra a dorit o altfel de abordare, una care are legatura mai degraba cu societatea feudala, decit cu o relatie civilizata client - prestator de servicii.
Din respect pentru dumneavoastra, nu o sa mentionez pe un forum public modul jignitor in care am fost tratati de catre sora dumneavoastra, si nici nu voi aduce aici dovezi de necontestat ce pot sustine cele mentionate de mine mai sus. Pentru dumneavoastra insa, sunt disponibil oricind, in timpul programului de lucru pentru lamurirea acestei neintelegeri.

Cam atit am avut de spus, poate prea mult de la un angajat care isi indeamna clientii sa se adreseze altor service-uri.

Cu stima,
Doru.

roadrunner81
@ hdi :
In primul rind, imi pare rau, ca trebuie sa imi fac aparitia in acest mod, nu tocmai gratios, pe un forum de specialitate.
Repet si aici, ca ceea ce scriu aici, o fac in nume propriu, si nu reprezint in nici un fel SMT.

Referitor la intrebarea ta :
Costul reviziilor pate fi mai mare la SMT din urmatoarele motive :
1. La revizia de 5000km noi efectuam schimbul de ulei si filtru, lucru care de exemplu la Autokino nu se intimpla.
2. Costul manoperei este mai mare la noi, dar as vrea sa atrag atentia ca ,pregatirea si experienta specalistilor nostrii este net superioara personalului din tara. Majoritatea lucratorilor service sustin cursuri anuale in ograda Fuji.
Mai sunt si altele, dar e o discutie mult prea lunga... eu pe cele de mai sus le consider definitorii.
madalina
QUOTE (roadrunner81 @ Sep 15 2009, 11:25 PM) *
Stimata domnisoara Madalina,

Nu are importanta identitatea mea, deoarece in acest moment sunt in timpul meu liber, iar in timpul liber nu reprezint SMT.
Am scris pe acest forum, deoarece sora dumneavoastra a avut o atitudine gresita in relatia cu firma pentru care lucrez, iar dumneavoastra prin post-ul tendentios si lipstit de onestitate puteti induce oamenilor ce ne citesc o idee gresita despre service-ul SMT. Sunt sigur ca si dumneavoastra ati reactiona daca cineva v-ar acuza pe nedrept de niste lucruri neadevarate si total nefondate.
De aceea, nu voi continua discutia in contradictoriu cu dumneavoastra pe acest forum , si va invit la service-ul nostru impreuna cu masina, unde pe baza documentelor de service va voi face dovada ca cele povestite de sora dumneavoastra sunt total neadevarate. Nu va ascund faptul ca sunt foarte curios sa aflu de ce atit sora dumneavoastra, cit si dumneavoastra incercati din rasputeri sa stricati imaginea unui service Subaru, care desi evident nu este perfect, isi trateaza clientii in mod corect.

Doresc sa va asigur ca masina dumneavoastra a fost verificata, si nu prezinta nici un defect, iar daca sora dumneavoastra ar fi dorit sa ne arate ce anume este in neregula cu masina, (ma refer aici la problema cu martorul ABS, care NU era aprins nicidecum la reintoarcerea domnisoarei la noi) am fi putut lamuri lucrurile inca de la inceput. Din pacate sora dumneavoastra s-a rezumat la a jigni personalul nostru, si A REFUZAT SA NE PERMITA identificarea problemei reclamate. Va repet, ca am incercat in nenumarate rinduri sa identific impreuna cu sora dumneavoastra, ce anume este in neregula cu masina dumneaei, insa aceasta a refuzat, raspunzind ca este tratata in batjocura.

Aveti foarte mare dreptate in privinta modului in care trebuia tratata problema, si va asigur ca acesta a fost modul in care am si incercat. Din pacate cred ca mai degraba sora dumneavoastra a dorit o altfel de abordare, una care are legatura mai degraba cu societatea feudala, decit cu o relatie civilizata client - prestator de servicii.
Din respect pentru dumneavoastra, nu o sa mentionez pe un forum public modul jignitor in care am fost tratati de catre sora dumneavoastra, si nici nu voi aduce aici dovezi de necontestat ce pot sustine cele mentionate de mine mai sus. Pentru dumneavoastra insa, sunt disponibil oricind, in timpul programului de lucru pentru lamurirea acestei neintelegeri.

Cam atit am avut de spus, poate prea mult de la un angajat care isi indeamna clientii sa se adreseze altor service-uri.

Cu stima,
Doru.


Stimate Domn,

Este o neconcordata in afirmatiile dvs: sunteti in timpul liber, dar sunteti afectat de imaginea serviceului dvs. Ar trebui sa aveti o coerenta in atitudine.

1. Sora mea a adus masina si a spus ca v-o lasa la verificat. A intrebat de unde i se poate chema un taxi. Raspunsul a fost ca domnul nu este chemator de taxiuri. Ati refuzat sa tineti masina si maine si sa o verificati cu atentie. Asa ca nu puteti spune ca v-a impiedicat sa vedeti ce problema are.

Pe factura scrie clar ca s-a verificat alternatorul si s-a facut o verificare pe rampa. Atat. Niciun alt fel de testare.

2.Martorul ABS era aprins cand a ajuns, dar evident ca nu a lasat motorul pornit si cheia in contact sa cheme pe cineva sa arate. A strins motorul si cand s-a intors s-a stins martorul. Normal era sa aduceti un tester sa vedeti de ce s-a aprins apoi s-a stins. A fost intrebata sora mea daca e sigura ca afost aprins martorul.

3. Dupa ce i s-a spus de capacelul de la baterie, cheia i-a fost adusa de un simplu baiat din service. Asa este protocolul al dvs? Nu exista un fel de CTC?



Am venit la serviceul dvs cu speranta sincera ca va fi mai bine decat la Radacini, eu personal am vorbit cu un domn foarte politicos si amabil la telefon (Iosif sau ceva in genul), iar cand masina a revenit cu o problema, ati eliberat masina fara sa rezolvati problemele. Este normal acest lucru?
V l a d
@roadrunner, ma bucur ca totusi ai intrat si ai postat asa cum ma bucur ca desi intr-o masura foarte mica pui la indoiala cele intamplate in service si probabil povestite de oamenii vostrii. E de asemenea de apreciat ca vrei sa te implici in rezolvarea lucrurilor. Din pacate insa nu stiu cum vei dovedi cu acte purtarea celor din service si faza cu mergi in alta parte. Mai mult ca sigur povestea e un mix intre cele 2 variante, dar nu scuza cu nimic atitudinea celor din service. Pentru NIMIC in lume nu avea voie sa spuna ce au spus, iar declaratiile lor sunt inaceptabile.
Am scris mai sus ca nu ma pot pronunta asupra nivelului de profesionalism al celor de la service SMT, dar o cred pe Mada in totalitate asupra obrazniciei mecanicilor, obraznicie care nu poate fi dovedita cu "acte" si asupra careia ar trebui luata atitudine.
Din pacate obiceiul celor de la service este de a se apara in loc sa isi recunoasca vina si marea noastra majoritate sunt patiti cu service-urile din romania, asa ca credibilitatea voastra din pacate e la un nivel foarte scazut si asa va ramane pana nu o sa demonstrati ca se poate si altfel. Asteptam rezultate, nu vorbe!
Cred ca oamenii vostrii au fost mitocani asa cum cred problemele si rezolvarile propuse de ei in service si asa cum cred ca au uitat sa stranga un capac. Am vazut cu ochii mei de cel putin 4 ori cum au uitat sa faca diverse la masina mea alti mecanici, se intampla, asta e. Dar recunoaste si pleaca capul, nu te infoia degeaba ca abia atunci enervezi.
Sper sa nu o iei personal si sa incerci sa fii impartial.
hdi
QUOTE (roadrunner81 @ Sep 15 2009, 11:37 PM) *
@ hdi :
Repet si aici, ca ceea ce scriu aici, o fac in nume propriu, si nu reprezint in nici un fel SMT.


Esti foarte binevenit chiar fara a reprezenta pe nimeni, fie ca ai un Subaru sau nu. Sunt convins ca ai putea aduce valoare discutiilor noastre cu atat mai mult cu cat uneori bajbaim sau presupunem in legaura cu cauza anumitor probleme sau fenomene ce privesc masinile noastre. Nimeni nu le stie pe toate insa unii stiu mai multe decat altii rolleyes.gif
Eu sper ca SMT sa rezolve nemultumirea Madalinei, cu sau fara ajutorul tau personal. Ar fi pacat ca lucrurile sa ramana asa.
Te asteptam sa participi si tu la discutiile despre Subaru.
roadrunner81
Chiar nu mai am nimic de adaugat pe aceasta tema, mai ales ca sunt in minoritate.
Obraznicia si nesimtirea ne caracterizeaza ca si popor... asa ca sa negam existenta acestora nu-si are rostul.
Important este sa nu mintim, si eu doar atit am cerut, o relatare corecta si onesta a celor petrecute, nu dezvinovatirea celor implicati cu orice pret.
Zetics
Cred ca intr-adevar, aici pe forum nu se mai poate continua discutia, pentru ca nu are rost. Eu am o convingere, care mi s-a verificat de nenumarate ori, si anume ca adevarul e pe undeva la mijloc. Tot asa cum de multe ori am fost tratat cu dispret si condescendenta de unii oameni de service (in alte parti, pana acum nu mi s-a intamplat asa ceva la SMT), de multe ori am intalnit si clienti care s-au comportat execrabil de-mi venea sa-i iau eu la palme. Ultimul a fost un nene mai in varsta, cu un Forester 2.0 MY07 similar cu al meu, care a venit sa se planga de consum. A intrat in vorba cu mine, m-a intrebat cat imi consuma mie masina, i-am povestit (la vremea respectiva intre 12.5 si 15 urban, 9-10 extraurban, in functie de cum merg), el a zis ca "la fel si la mine, e inadmisibil dom'le, in carte scrie 7.3% si el consuma 9%! Cum e posibil asa diferenta?"

Sincer, imi venea sa-i scot eu in suturi pe acel nene care era nemultumit ca ii consuma masina 9% cand el mergea cu 130 pe autostrada!In fine, eu am terminat mai repede si am plecat, nu stiu cum a rezolvat-o pana la urma, dar daca la o astfel de mentalitate si ignoranta se adauga si ceva tupeu + nesimtire, se poate ajunge foarte usor la un conflict de proportii. La fel de usor cum se poate ajunge si daca se intalneste un mecanic care toarna gogosi pe banda rulanta unui client in cunostinta de cauza si foarte hotarat.

As vrea acum sa-l intalnesc din nou pe acel nene sa-i spun ca uite, am reusit sa obtin un consum cu 1.2 litri la suta de km mai mic decat cel in manual, sa vad ce ar mai zice???
G e o r g e
0. desi multi ma cunosc ca inversunat adversar al SMT aici vreau sa intervin ca moderator.
1. a venit la noi pe forum cineva de la SMT , stim ca unii se plang de masinilor lor , noi in loc sa zicem hai sa vedem ce putem rezolva , poate nu a fost asa (Stiti chestia aia care se cheama prezumtie de nevinovatie) ii dam in cap , sigur e cum a zis al nostru si roadrunner ne minte. vlad , inca o data, AI FOST ACOLO ? de unde stii ca vreun mecanic a vorbit cu dsoara ? de unde stii tu ca mecanicii au voie sa interactioneze direct cu clinetii ? samd . .. intreri de genul asta pot pune pana maine .

nu acordati omului nici o sansa si dati in el , el unu noi multi. bun

2. revenind la punctul 1 , de unde stiti ca e asa cum spune madalina , nu spun ca nu ar fi ! si nu e cum spune roadrunner ? si din nou , a fost careva acolo.

3. nu iau partea SMT , iar partea posesorilor de subaru , care cand le explic de 10000001 de ori cum se pleaca cu masina de pe loc sa nu belesti ambreiajul ei o tin sus si tare ca masina are o problema (sa va arat topicul ? )

4. nu ma dau atotcunoscator sau mai stiu eu ce in subaru , dar cand scriu pe acilea ca la resoftare ECU se reseteaza , si cand ma plang ca variaza relantiul ... baga careva de seama sa citeasca ? nuuuu mecanicii naibii , nesimtitii

5. sunt obosit si nu sunt in stare sa pun cap la cap o prelegere despre CAT DE GRESIT ESTE sa dam intr-unul de'al lor care incearca sa lamureasca o situatie . chiar daca vine pe un forum si raspunde la probleme noi consideram ca se apara . pai cum naiba sa nu se apere cand toata lumea da intr-o singura directie ?

6. vezi punct 0. cu toate astea cand am avut belele lumea a sarit in ajutorul meu . dragi posesori de subaru , uitati un lucru , subaru este un feeling , nu doar o masina . pe mine ma doare cand salut pe cineva cu subaru si acesta nu mai saluta inapoi . doare e cam mult spus ca deja devin imun , lucru grav dealtfel . acum 4-5 ani ma salutam cu toti posesorii ... si cu timpul a scazut proportia . acum salut alte STI uri si ele se fac ca nu ma vad . inainte cu impreza de 1.6 salutam orice subaru si eram salutat. in fine , poate pricepeti voi idea .
posesorii de subaru trebuie sa se ajute intre ei ... iar coalitie impotriva importatorului , acolo unde nu este cazul , nu este ok deniciunfel.

SMT a gresit in urma cu ceva timp . a gresit mult ! dar eu vedeam schimbarea la ei . si nu doar la ei si la RADACINI.

si inca o data , vi se pare normala atitudinea voastra ? vlad , cu tine am vb si la telefon , ti-am zis ca nu e corect sa judeci fara sa fi fost acolo . ok , au fost neprofi cand ti-au vandut masina , dar mergi cu ea in service si vezi daca te trateaza la fel de neprofi precum pretinzi.


QUOTE (Zetics @ Sep 16 2009, 12:39 AM) *
As vrea acum sa-l intalnesc din nou pe acel nene sa-i spun ca uite, am reusit sa obtin un consum cu 1.2 litri la suta de km mai mic decat cel in manual, sa vad ce ar mai zice???

ca esti defect thumbsup.gif
hdi
@George,
Cu totii suntem obositi dar nu mi se pare totusi ca posesorii de Subaru i-ar fi aplicat vreun tratament mai putin elegant lui @roadrunner. In niciun caz nu trebuie confundata o opinie mai vehementa cu una general valabila.

PS: nu e nevoie sa spui un lucru de 1000001 ori; o data e suficient iar daca parerea ta cantareste mai putin decat ti-ai dori tu, nu e cazul sa te superi
V l a d
@ george Eu cred ca ne-am purtat foarte frumos cu roadrunner, ba chiar am apreciat meritele sale. NU l-am atacat cu nimic pe rr, am atacat purtarea unor mecanici, o cunoastem toti pe madalina, multi si personal si stim toti ca nu ar face valuri aiurea in tramvai si ca e o persoana civilizata si onesta.

@rr Din pacate insa nu poti sustine ca nu reprezinti smt atat timp cat le iei apararea intr-o maniera destul de oficiala care include si acte....
Cat despre faptul ca noi suntem un popor nesimtit nu pot decat sa ma declar scarbit ca poti declara asa ceva. Daca tara asta e plina de mitocani e exact datorita acestei atitudini si a lipsei celor 7 ani de acasa. E cazul sa devenim si noi nesimtiti??? nu cred, cred ca mai bine incercam sa ii civilizam pe aia nesimtiti. Eu nu sunt nesimtit si fac parte din poporul asta si o sa lupt cat pot cu mitocanii si cu cei care ii promoveaza sau ii scuza.

AM spus ca adevarul este undeva la mijloc si in urma unor experiente neplacute lumea acuza SMT-ul. Oamenii aceia sunt de vina si nu SMT o sa imi spuneti voi, dar nu e asa. SMT-ul are vina lui pentru ca nu tii asemenea oameni in personal, ii penalizezi si ii dai afara, nu le incurajezi genul asta de purtare. Vor face asta si a 2-a oara si a 3-a oara pt ca merge, nu e normal. Sunt convins ca exista si oameni normali la SMT, dar noi rr am mai avut niste discutii care s-au terminat nu prea dragut si cel agresiv si radical ai fost tu, nu eu. Fara suparare iti spun lucrurile astea in speranta ca o sa realizezi ca de multe ori vina e de partea voastra. SUnt si clienti praf, care sustin aberatii asa cum sunt si puncte de vedere diferite, dar voi nu aveti nici un drept sa repeziti clientii sau sa fiti obraznici, repet pentru a mia oara datorita NOUA MANCATI! E pacat si pentru voi si pentru noi. Eu am zis ca adevaraul e la mijloc, dar am zis ca stiu si cine acuza si ce gen de oameni acuza. Hai sa nu ne ascundem dupa deget, ca nu e frumos, nici fata de o parte, nici fata de cealalta

@george nu am de ce sa merg in service la ei pt ca sunt mult mai scumpi fata de brasov, iar cei de acolo au fost amabili si tot ce au facut la masina a fost perfect.
Cand preturile vor fi la fel o sa merg. Ma mira ca poti sa crezi niste mecanici in fata unei fete pe care o cunosti extrem de bine.... sincer... si nici tu nu ai fost acolo, nu inteleg de ce le iei apararea asa de vehement si nu iti poti inchipui ca ce zice mada e adevarat
Vreau sa se inteleaga clar ca nu am nimic personal cu nimeni, vreau doar sa civilizam odata tara asta si sa facem lucrurile sa intre in normal.
V l a d
de la eu am zis ca adevarul e undeva la mijloc in penultimul paragraf ma adresam lui george dar cum edit-ul nu merge decat o perioada limitata nu am mai putut sa mut
roadrunner81
QUOTE (V l a d @ Sep 16 2009, 01:30 AM) *
@rr Cat despre faptul ca noi suntem un popor nesimtit nu pot decat sa ma declar scarbit ca poti declara asa ceva. Daca tara asta e plina de mitocani e exact datorita acestei atitudini si a lipsei celor 7 ani de acasa.


Am zis in general... nu m-am referit la voi. Nu incerca sa denaturezi, se intelege clar ce-am vrut sa zic.

QUOTE (V l a d @ Sep 16 2009, 01:30 AM) *
SUnt si clienti praf, care sustin aberatii asa cum sunt si puncte de vedere diferite, dar voi nu aveti nici un drept sa repeziti clientii sau sa fiti obraznici, repet pentru a mia oara datorita NOUA MANCATI! E pacat si pentru voi si pentru noi.


E aici... nu suntem de acord. Nu DATORITA VOUA MINCAM. Mancam pentru ca muncim, si suntem platiti pentru asta. Ca munca noastra presupune interactiunea cu voi, ca si clienti este altceva. Insa NU VOI ne dati de mincare, ca nu cerem de pomana, mare atentie. Nu cred ca tu primesti de mincare pentru ca-ti da cineva... hai sa lasam povestile astea pentru directorasii de la multinationale.
Pe de alta parte, nimeni nu repezeste clientii, si nimeni nu e nesimtit. Repet, tu si cu Madalina vorbiti din ce vi s-a povestit. NU ATI FOST ACOLO. Ar fi onest, mai ales din partea ta, sa nu mai te bagi cu pieptu' inainte fara sa stii despre ce e vorba.

O seara buna !
alias
Dragilor, ma adresez asa deoarece inteleg ca sunt si doamne implicate in discutie;

Sunt client si SMT cat si RADACINI, nici unul din ei nu este un cal breaz,am argumente foarte clare dar nu le voi aduce in discutie decat la cerere.

Am 2 masini, (ma rog, una or sa spuna corcotasii deorece Outback-ul tocmai l-am vandut dar vine un XT in curand ) si pe ambele masini scrie SUBARU !!! adica SUBARU. nu SMT, nu RADACINI.
Toti oamenii implicati, de la femeia de serviciu pana la Top Management, acolo (cat timp sunt la serviciu) reprezinta SUBARU. Mai ales la SMT care se pretind. Si asta asteptam de la ei. Din punct de vedere al clientului ce suntem, noi am cumaparat un produs Subaru si nu SMT sau RADACINI si trebuie sa fim tratati ca atare. Este asumarea lor, daca sunt in stare, de a reprezenta prin service sau vanzari sau in orice alt fel brandul SUBARU.

Este evident faptul ca "problema" Madalinei a devenit una de natura personala, si nu mai discutam asta, dar faptul ca un SUBARU este pe strada cu defectiuni mai mici sau mai mari (in garantie sau nu) este responsabilitatea prestigiul si onoarea FUJY. Asta atata timp cat utilizatorul s-a prezentat cu ea, mai ales, la "reprezentanta" si nu la un service. (agreat sau nu, cum vreti). Tineti cont ca nu toti cei care conduc un SUBARU sunt experti in culbutori, serpisori si ECU. Si-au luat un SUBARU pentru fiabilitate, siguranta, sau mai stiu eu ce.

Interesant este faptul ca (si aici ma refer la ambele firme), angajatii care stiu meserie, indiferent ca sunt la vanzari la service sau oriunde, sunt ok, (ei ca oameni luati individual in atitudinea cu tine, client) La nivel de de companie lasa ambele foarte mult de dorit. Atitudinea companiei fata de client genereaza si atitudinea angajatului fata de client. Si cred ca de aici vine si problema Madalinei. Ea nu a fost tratata ca client SUBARU, indiferent cat de "bata"ar fi. (no ofence). A fost tratata ca un client recalcitrant si probabil s-a adoptat o atitudine romaneasca, nu o atitudine SUBARU. Si eu consider ca aici problema nu este a Madalinei, nu a celui in salopeta albastra, ci a firmei care si-a luat responsabilitatea de a reprezenta un brand pe piata.

alias
@roadrunner81, vad ca citesti.
Fara suparare, iti inteleg bunele intentii, dar ti-ai facut un mare deserviciu intrand in acest conflict.
Tu poti avea cele mai bune intentii, institutia prin politica si regulile ei te va dobori.

semnat alias aka
B-85-LST
GLC120
Foarte interesant ce se intampla aici ! Nu poti sa te uiti si tu linistit la un meci, ca te trezesti cu 87 de posturi.

Nu mi s-a parut vreo coalitie monstruoasa impotriva lui roadrunner, dar imaginea SMT pe acest forum era oricum destul de grav avariata.

In situatia de fata eu vad o mare problema de mentalitate a clientului: DE CE SA PLATESTI 4000 RON PENTRU REVIZIE SI GEOMETRIE? Imi pare rau dar principalul vinovat nu e cel care cere. Poate ne spune totusi Madalina ce s-a facut la masina, poate a exagerat pe undeva.

Pana una alta cred ca e un lucru pozitiv ca roadrunner a intervenit si nu a incercat sa-si ascunda identitatea dupa copac.

Sunt sigur ca ne poate explica multe lucruri, asa cum stiu ca noi il putem convinge (nu e usor) ca banii vin de la client si nu de la patron.
Rebel
QUOTE (V l a d @ Sep 15 2009, 03:46 PM) *
daca traiam in alta tara as fi putut sa o banuiesc pe madalina, dar traim in romania si stim foarte bine purtarea celor din service-uri. Politetea lipseste si se discuta cu tine de la egal la egal sau esti luat la misto....


Zau ti-as da dreptate dar te asigur ca nici prin alte locuri nu umbla cainii cu covrigii in coada. Am avut o situatie similara, si, desi client vechi al lor, dupa o greseala de-a lor si o mica disputa s-au spalat repede pe maini de mine si masina mea. Numai ca un telefon la forul superior i-a facut rapid sa isi schimbe opinia si sa indrepte situatia.
Zetics are dreptate, firma Subaru ar trebui sa citeasca putin rapoartele care vin de la service, eu imediat ce iau masina din service a doua zi sunt sunat sa ma intrebe cum am fost servit. Si uite asa, le zic si cum mi-a lasat mecanicul vaselina pe pres sau urme de degete pe pielea alba... Daca totul este ok, le spun ca sunt multumit.

QUOTE (roadrunner81 @ Sep 15 2009, 07:20 PM) *
Chiar nu mai am nimic de adaugat pe aceasta tema, mai ales ca sunt in minoritate.
Obraznicia si nesimtirea ne caracterizeaza ca si popor... asa ca sa negam existenta acestora nu-si are rostul.
...


Roadrunner, m-a scarbit total declaratia asta.
Desi ai o disputa cu un client exact in momentul de fata, tu te decizi sa trantesti constatarea asta generala, care nu aduce nimic constructiv in cazul din fata ci din contra.
Si cu toata excluderea privind persoanele de fata pe care o aduci ulterior, jignirea ta voalata tot asa loveste, intrucat nu ne cunosti, asta este opinia ta generala. Si tu esti parte a acestui popor si nu cred ca te regasesti in declaratia de mai sus asa cum multi dintre noi nu ne regasim.
Eu consider ca tocmai modul asta de abordare este gresit din start iar asemenea declaratii nu isi au rostul, eu stiu ca exista o educatie si ca o discutie constructiva poate fi purtata ulterior fara sa aducem prejudicii morale altora.
Clientul in general este nervos, da banii si vrea lucrul facut, numai cine nu munceste nu greseste dar o abordare mai manierata si diplomatica ar fi de dorit.
Educatia isi spune cuvantul oriunde te-ai afla si in orice mediu te-ai duce si niciodata nu este prea tarziu sa incerci sa schimbi ceva.
Poate nu ar strica sa pornim acest curent de mediere, de intelegere, de rezolvare pe cale amiabila, daca fiecare din noi ar incerca sa schimbe ceva, toate s-ar schimba de la sine ulterior. Nu exista EI cei rai si NOI cei buni. E drept ca exista si exceptii dar ele pot fi usor indepartate si evitate, insa aceasta decizie trebuie luata dupa ce s-au consumat caile diplomatice si de bun simt.

Eu sper sa ajungeti la o intelegere, poate poti da o mana de ajutor Madalinei, poate ai castigat un client fidel si ai schimbat perceptia altora despre acest service. Diferenta sta in actiune si nu in critica.

Numai bine.
G e o r g e
QUOTE (hdi @ Sep 16 2009, 01:00 AM) *
PS: nu e nevoie sa spui un lucru de 1000001 ori; o data e suficient iar daca parerea ta cantareste mai putin decat ti-ai dori tu, nu e cazul sa te superi

sincer mi se rupe daca cineva pe vreun forum pune urechea la ce spun eu sau nu . ce exemplificam eu era o idee . aia conform careia preferam sa o tinem pe a noastra si sa dam inainte tare chiar daca in jurul nostru lumea ne zice de un secol ca nu e ca noi. cand ne dam seama ca nu e ca noi dintr-o data o sa tacem malc si ne facem ca nu mai auzim.
inca o data , era un exemplu.
daca pot sa ajut cu vreun sfat din experienta de posesor subaru ajut . atata tot . si inca o data , suntem pe forum . daca familie mea nu ma asculta sau nu ia aminte de ce zic eu e o problema , dar pe un forum ... chiar nu .

QUOTE (alias @ Sep 16 2009, 01:55 AM) *
@roadrunner81, vad ca citesti.
Fara suparare, iti inteleg bunele intentii, dar ti-ai facut un mare deserviciu intrand in acest conflict.
Tu poti avea cele mai bune intentii, institutia prin politica si regulile ei te va dobori.

semnat alias aka
B-85-LST

alias, RR vrea ajute nu sa se disculpe . este de laudat ca vrea sa faca asta . noi in loc sa stam sa ascultam ambele parti si sa vedem ce se intampla in secunda 2 , vedeti cand e scris primul reply negativ , am sarit ca arsi.
G e o r g e
QUOTE (Rebel @ Sep 16 2009, 03:21 AM) *
QUOTE (roadrunner81 @ Sep 15 2009, 07:20 PM) *
Chiar nu mai am nimic de adaugat pe aceasta tema, mai ales ca sunt in minoritate.
Obraznicia si nesimtirea ne caracterizeaza ca si popor... asa ca sa negam existenta acestora nu-si are rostul.
...


Roadrunner, m-a scarbit total declaratia asta.
Desi ai o disputa cu un client exact in momentul de fata, tu te decizi sa trantesti constatarea asta generala, care nu aduce nimic constructiv in cazul din fata ci din contra.
Si cu toata excluderea privind persoanele de fata pe care o aduci ulterior, jignirea ta voalata tot asa loveste, intrucat nu ne cunosti, asta este opinia ta generala. Si tu esti parte a acestui popor si nu cred ca te regasesti in declaratia de mai sus asa cum multi dintre noi nu ne regasim.
Eu consider ca tocmai modul asta de abordare este gresit din start iar asemenea declaratii nu isi au rostul, eu stiu ca exista o educatie si ca o discutie constructiva poate fi purtata ulterior fara sa aducem prejudicii morale altora.
Clientul in general este nervos, da banii si vrea lucrul facut, numai cine nu munceste nu greseste dar o abordare mai manierata si diplomatica ar fi de dorit.
Educatia isi spune cuvantul oriunde te-ai afla si in orice mediu te-ai duce si niciodata nu este prea tarziu sa incerci sa schimbi ceva.
Poate nu ar strica sa pornim acest curent de mediere, de intelegere, de rezolvare pe cale amiabila, daca fiecare din noi ar incerca sa schimbe ceva, toate s-ar schimba de la sine ulterior. Nu exista EI cei rai si NOI cei buni. E drept ca exista si exceptii dar ele pot fi usor indepartate si evitate, insa aceasta decizie trebuie luata dupa ce s-au consumat caile diplomatice si de bun simt.

Eu sper sa ajungeti la o intelegere, poate poti da o mana de ajutor Madalinei, poate ai castigat un client fidel si ai schimbat perceptia altora despre acest service. Diferenta sta in actiune si nu in critica.

Numai bine.


Rebel , RR a exprimat un punct de vedere personal , nelegat de SMT sau Subaru , chiar a specificat aceste lucruri. faptul ca a intrat pe forum sa raspunda e de laudat si este exemplu de actiune nu de critica. a spuns foarte bine ce s-a intamplat in primele randuri .
QUOTE (madalina @ Sep 15 2009, 07:36 PM) *
Povestea e destul de simpla: una bucata forester 2.0 X, cutie automata, din 2007 este dus la revizia de 30.000 km la SMT (pana acum am fost cu el numai la Radacini, dar lipsa diverselor piesele, uleiuri samd m-au facut sa merg la SMT).

Platest 4200 RON revizia si geometria. Asta se intampla luni, 7.09.

Vineri 11.09 nu mai porneste, pare a fi bateria de vina. Se da curent din alta parte si porneste. Duminica aceeasi problema, doar ca dupa pornire se aprinde un bec in bord. Caut in cartea masinii si cu litere mari scrie sa merg in service cat mai repede pentru ca se pot produce pagube neasigurate de garantie - sistem de control al emisiilor sau ceva in genul.In plus, miroseau ingrozitor franele si rotile pe fata foarte incinse.

in primul post al madalinei nu vad nicaieri scris : am stat cu luminile aprinse si s-a descarcat bateria . ci va scris : masina s-a orpit , a mai pornit doar cu curent . se vede aici un patern de scriere al postului ?
mi se pare doar mie sau au fost omise anumite lucruri ?

ca idee , daca masina e din 2007 , si pana acum e cu bateria orginiala si daca s-a mers cu ea in ziua respectiva bara la bara si s-a stat cu muzica si luminile on exista o posibilitate sa nu mai aibe suficient juice . se intampla , bateria este consumabila . de acord , poate sa aibe EFICIENTA DE 8x% dar asta nu inseamna ca nu poti sa o descarci daca stai cu motorul off si consumatorii on .

stimati colegi , acum intelegeti de ce m-am ofuscat tot ? ca nimeni nu a stat sa citeasca cu atentie ce se spunea in ipoteza , nimeni nu a citit ce a scris RR , toti ati sarit in sus ca SMT face si SMT drege . pai e frumos ?

eu vad niste lucruri special omise de initiatoarea topicului pentru a pune SMT intr-o lumina proasta . voi nu ati vazut nimic ca oricum va place drama si sa vezi cat de oropsiti suntem noi ca posesori subaru .
Rebel
Ai dreptate, char ma gandeam ca pe langa critica trebuia sa il si felicit pentru faptul ca a facut pasul sa discute iesind din anonimatul in care ar fi putut sta foarte bine, iar asta este laudabil.
Deci bunavointa din partea lui este, sa speram ca se poate ajunge la un consens si se pot ajuta reciproc.
G e o r g e
exact rebel . asta e atidudinea thumbsup.gif s-a intamplat ceva , noi nu am fost acolo , hai sa vedem ce a fost si cum s-a solutionat. ca sa dam cu rahat e usor , parerea mea .
in plus , am subliniat ca niste lucruri au fost omise , nu stiu motivul , din declaratia initiala .
adica nu am vazut nicaieri , s-a stricat pentru ca . ci doar s-a stricat .
alias
QUOTE (G e o r g e @ Sep 16 2009, 08:07 AM) *
QUOTE (alias @ Sep 16 2009, 01:55 AM) *
@roadrunner81, vad ca citesti.
Fara suparare, iti inteleg bunele intentii, dar ti-ai facut un mare deserviciu intrand in acest conflict.
Tu poti avea cele mai bune intentii, institutia prin politica si regulile ei te va dobori.

semnat alias aka
B-85-LST

alias, RR vrea ajute nu sa se disculpe . este de laudat ca vrea sa faca asta . noi in loc sa stam sa ascultam ambele parti si sa vedem ce se intampla in secunda 2 , vedeti cand e scris primul reply negativ , am sarit ca arsi.


George, tocmai salutam de fapt demersul lui RR.
Incerca cumva implicandu-se personal sa rezolve o problema a institutiei in care lucreza. Indiferent cum se numeste. Iar asta e un semn de sanatate. Sociala, personala, cum vrei. In aceiasi masura il compatimeam pentru faptul ca in timpul liber loc sa stea cu familia sau sa bea o bere incearca sa rezolve probleme de serviciu. Stim toti foarte bine ca problemele de serviciu ar trebui lasate pe presul de la usa. Problema este a institutiei nu a lui. Mi-am exprimat parerea cateva posturi mai sus.

Cat despre problema Madalinei ea trebuie rezolvata, cu ajutorul lui RR sau nu.
V l a d
am inteles ca ai vorbit in general RR dar tot nu trebuie sa ne comportam ca ei, chiar daca nesimtitii sunt multi.

Nu am fost acolo, asa e, dar de ce sunt singurul care poate pune la indoiala ambele parti??????????????? de ce sunt singurul care spune ca adevarul e la mijloc???? voua nici nu va trece prin cap ca exista o posibilitate sa fi fost asa..... Din pacate voi MANCATI de la noi pentru ca daca nu am fii noi, clientii, ati da faliment direct. Nu am zis ca va dam pe gratis si ai inteles foarte bine ce am vrut sa zic! Dar serviciile trebuie sa se ridice la nivelul preturilor, iar clientii nemultumiti se vor trezi la un moment dat si abia atunci o sa vezi ce insemna sa stai pe uscat! Nu sunt povesti de multinationale ci legea business-ului care va ajunge si la noi stai linistit si concurenta o sa va invete ca aia care nu presteaza mor.

Nici unul dintre noi nu a fost acolo asa ca considerati ambele posibilitati pana una alta. Daca nu am fost prezent analizez datele pe care le am deja din experiente personale si din alte parti. Exista sanse ca ambele parti sa aibe dreptatea de partea lor, dar daca e sa ma gandesc dau dreptate mai repede unei persoane cu o facultate si cu bun simt pe care o si cunosc decat unor mecanici cu al caror gen am avut de a face
de nenumarate ori. asta nu insemna ca poate nu au dreptate, dar trebuie considerata si varianta asta.

Repet RR nu am nimic cu tine, ba chiar admir faptul ca ai intrat aici si in aceasta discutie.
Problema e ca noi, romanii, am inceput sa ne saturam de atitudini si mitocanie... asta e, am suportat asta zeci de ani, cam gata, ne-a ajuns si atunci am inceput sa facem gura...
G e o r g e
vlad, tu nu esti client SMT unsure.gif deci unde e problema ? discutam discutii ? eu vreau sa vad cum se solutioneaza nu sa aruncam aiurea cu noroi generalizat.
V l a d
pai cam da, discutam cat vrem noi ca e o tara libera si asta e un forum (de discutii), deci unde e problema? Ma acuzi ca discut intr-un loc de discutii, ca nu inteleg?
DIscutiile generale nu afecteaza SMT ci sunt menita sa trezeasca la realitate anumiti oameni. La fel de mult vreau sa vad cum se solutioneaza problema si o sa fiu primul care se va bucura ca lucrurile au mers bine si SMT a demonstrat ca e o companie serioasa, in cazul in care se va intampla....
G e o r g e
nu acuz pe nimeni ... smile.gif stai linistit. thumbsup.gif
Tiberiu61940
Acu... nu am subaru, da intreb si io... la sud de dunare nu au service subaru? Sa vedem cum e si prin alte parti... poate e mai bine, si atunci sevice-urile de la noi or sa moara din lipsa de clienti, poate e mai rau, si atunci o sa apreciem ce ne ofera si cei de aici.
bogcot76
Pentru Domnul Roadrunner81 voi relau postul meu din 12.09.2009 ora 2.40 a.m.:

"De vreo 45 de minute am intrat pe usa in casa dupa un drum Budapesta - Bucuresti cu al meu OBD (plecare din Budapesta pe la ora 10 dimineata).

Sunt multe motive pentru care poti ajunge de la Budapesta in Bucuresti dupa 2 noaptea, doar stiti drumul de la Arad incoace..................Motivul meu este insa unul halucinant. Stiti deja povestea cu turbina lovita care a costat de 4 ori mai mult ca in Germania la SMT si pentru care am asteptat 2 luni si care a fost inlocuita cu mult "profesionalism" de super meseriasii de la SMT (ca nici nu imi mai vine sa le pun numele pe nicaieri), bla, bla, bla...

Buuuun. Pai trec eu vama de la Nadlac, unde in paranteza fie spus ma intreaba vamesul ungur - asta de care Subaru estem? Legacy? Eu raspund - Legacy mai inaltat putin, adica Outback. Ma rog.... Asadar trec eu vama linistit, si cu vreo 50 metri inainte de prima benzinarie masina dintr-o data hic hic hic, zdruncinaturi, la acceleratie sufletu putere, si fluierat cat cuprinde. Cand vada asta, cu groaza imi trece primul gand prin cap ca iar e turbina. Insa ce naiba ca doar de abia e schimbata de 2000 km. Da-o'n ma-sa. Trag repede in benzinaria aia, opresc repede motoru, ridic capota si la prima vedere nimic suspect. Pornesc motorul si prietenul meu ce ma insotea in calatoria asta constata cu stupoare ca sarise galeria aceea de cauciuc ce duce aerul de la tubina spre intercooler, iar colierul zanganea pe turbina !!! Am si poze dar le pun altadata ca acuma sunt inca plin de draci.

Norocul meu e ca in benzinarie era un nene mecanic ce avea scule. A dat scutul jos si stupoare: colierele puse pe acea galerie erau din alea de doi bani cum erau la Dacii pe vremuri, care se strang cu surubelnita si nu erau stranse ca lumea!!! Mai bine puneau sarma de balot si strangeau cu patentu ca nu avea moarte.

Problema s-a rezolvat dupa ce le-a inlocuit cu altele (tot din alea), insa asa am putut ajunge la Bucuresti. Asta m-a intarziat cam vreo 3 ore, ca de turbina frigea, motoru frigea, pana ne-am lamurit care e treaba etc.

O sa va intrebati de ce am postat asta aici. Pai ca sa va spun ce "meseriasi" sunt astia de la SMT care probabil ca au "uitat" sa stranga bine colierelea alea, desi pe acolo e ceva presiune nene, si care au pus si ei la o turbina de 4000 euro niste coliere de doi bani, ca doar se respecta si sunt un service "super serios". In realitate sunt niste cioflingari. Si acum sunt ferm convins de asta.

Mai mult nu vreau sa ma gandesc ce se intampla daca imi sarea rahatu ala intr-o depasire .................... oare o mierleam??? Foarte probabil. Ce sa le fac eu baietzasilor alora pline de aere si de tupeu acuma? Mai ales ca am fost si foarte "atent " cu ei la vremea respectiva. Ma mai gandesc pana luni.

Hai bafta la totzi. Ma duc sa beau putina aghiazma ca am scapt cu bine."

Sa nu aud cumva chestii de genul - "se mai intampla" sau daca "daca nu-ti convine du-te in alta parte" pentru ca :
1. unu la mana neglijenta asta ma putea costa viata ( a mea si a unui alt prieten aflat cu mine in masina) si
2. doi la mana factura totala a reparatiei a fost de vreo 240 milioane de lei vechi !!!!, deci pentru banii astia poti fi putin mai "neamtz" in atitudine. (nu ma intereseaza cu cat e platit mecanicu caci chiar nu e problema mea sa a altor consumatori !!!).

Poate o sa se intrebe de ce nu am sunat sau nu am fost la SMT sa le spun de asta - .................. de sila verymad.gif
G e o r g e
QUOTE
Norocul meu e ca in benzinarie era un nene mecanic ce avea scule. A dat scutul jos si stupoare: colierele puse pe acea galerie erau din alea de doi bani cum erau la Dacii pe vremuri, care se strang cu surubelnita si nu erau stranse ca lumea!!! Mai bine puneau sarma de balot si strangeau cu patentu ca nu avea moarte.


asa sunt la toate subaru . vezi poze cu STI ul meu.
Mircea104901
Nu critic pe nimeni, nu tin partea nimanui.
Dar, sa fii de la service si sa spui: "se mai intampla" , "a, am uitat aia", etc, chestii de genul asta denota iresponsabilitate, inconstienta si lipsa de respect fata de clienti. Sunt chestii care pot costa vieti, chiar nimeni nu intelege asta? Nu e vorba de nervi sau de bani, sunt in joc vieti omenesti.

Si incarcatul facturilor este o moda care se practica in toate service-urile reprezentanta, mai ales daca te catalogheaza "fraier" la prima vedere.
Nu ii uit pe aia de la Renault cand am fost sa-mi schimbe turbina (care costa vreo 1300 ron) si ei au venit cu deviz de vreo 2500 ron. L-am luat si l-am citit, m-am inverzit si am inceput sa-i iau la intrebari. Trecusera manopera inlocuit turbo nush cate ore si, pe langa: manopera monta-demontat motor (nu era nevoie, nici nu au facut-o) + manopera montat-demontat directie (de asemenea, nu era nevoie). Bineinteles ca au refacut devizul si totul a costat vreo 1500ron. Daca esti profan, ti-o iei.
Alta boacana din istoria Renault: Masina a fost la tinichigerie (lovitura in spate) si a stat vreo 1 luna. Au terminat-o pe la 17,00, aveam 1 h sa rezolv cu confirmarea platii de la CASCO; trebuia sa plec in ziua aia din localitate, si nu aveam alta masina la dispozitie. Am rezolvat cu CASCO, si la 18,00 m-am dus sa ridic masina. Toate bune si frumoase, am plecat bucuros, bineinteles, fara bricheta (o subtilizase careva). Cand mi se comunica de la cel din spate (-cel care ma dusese la renault) "ba, da' tu nu franezi?". Eu:"Ba,da". Hai inapoi, dar era 18,00, si plecasera omaneii din service. Cineva subtilizase contactul de la pedala de frana!!! Bineinteles ca am facut scandal, am luat senzorul de la o masina din showroom, si am plecat satisfacut. Altfel nu se poate, se pare.

Am destule istorioare din service-urile romanesti, de la garaje pana la reprezentante. Cert e ca toate au un factor comun: ce am scris in primul paragraf.
bogcot76
QUOTE (G e o r g e @ Sep 16 2009, 01:10 PM) *
QUOTE
Norocul meu e ca in benzinarie era un nene mecanic ce avea scule. A dat scutul jos si stupoare: colierele puse pe acea galerie erau din alea de doi bani cum erau la Dacii pe vremuri, care se strang cu surubelnita si nu erau stranse ca lumea!!! Mai bine puneau sarma de balot si strangeau cu patentu ca nu avea moarte.


asa sunt la toate subaru . vezi poze cu STI ul meu.


Ok, dar asta nu e o scuza pentru ce s-a intamplat. Si oricum m-am uitat la una noua. Colierele nu sunt la fel.
V l a d
asta spun si eu, scuze, scuze, scuze.... nimeni nu e penalizat, nimeni nu e dat afara si continuam in acelasi stil... aici e si problema ca ne-am saturat de stilul asta.... ne-am saturat sa primim bataie de joc pe banii nostrii in general, fie ca e vorba de service-uri, de stat, de supermarket si asa mai departe....
Tiberiu61940
QUOTE (V l a d @ Sep 16 2009, 01:56 PM) *
asta spun si eu, scuze, scuze, scuze.... nimeni nu e penalizat, nimeni nu e dat afara si continuam in acelasi stil... aici e si problema ca ne-am saturat de stilul asta.... ne-am saturat sa primim bataie de joc pe banii nostrii in general, fie ca e vorba de service-uri, de stat, de supermarket si asa mai departe....

si culmea e ca pe bani mult mai multi decit afara, unde salariile-s mai mari. si calitate mai proasta, desi noi romanii suntem cei mai tari, mai priceputi si mai buni la orice, de la fotbal pina la politica, bineinteles trecind si pe la masini.
Deja devine subiect de topicul "Mi-e rusine ca sunt roman"
G e o r g e
voi vreti sa va certati doar pentru a va certa ? va place asta ? daca da va dau liber pe alt topic nu aici .
parerea mea este ca totul se poate rezolva daca exista bunavointa .
daca voi sariti cu cutitul nu veti rezolva nimic . my 2 cents .

si stiti ce imi mai place , ati scris aici dar cand se propune o intalnie pentru un club subaru va doare la basca . frumos e ? e usor sa dam din gura pe un forum ... mai greu sa facem ceva intr-un sens pozitiv pentru comunitatea subaru daca trebuie sa ne miscam fundurile ?

daca tot suntem solidari hai sa facem ceva . sa ne intalnim , sa discutam , sa punem tara la cale . nu ?

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.