Help - Search - Members - Calendar
Full Version: cumparat vs. leasing
Masini.ro Forum > Masini.ro > Juridico-financiar
Iulian HondaFan
daca are cineva timp sa-mi spuna si mie ce inseamna exact leasing in Ro, ca imi pare ca e mult diferit de ce e pe aici. voi reveni cu amanunte, daca sunteti interesati.
FESTINA
diferit fata de ce?
nu inteleg fii mai explicit.
Iulian HondaFan
aici in USA e asa:

1) te targuiesti cu dealerul de pretul masinii, si cel mai bine e sa nu-i spui daca vrei sa cumperi sau lease, spui ca vrei sa ii iei o masina ( dealerii au tendinta sa nu lase din pret asa de mult daca spui ca vrei lease din capul locului). pretul e acelasi daca vrei sa cumperi sau sa leasezi si nu include inca taxele.

2)apoi spui ca vrei sa leasezi. ei au in general liste cu valoarea reziduala a masinii dupa 3-5ani si 12-15000mile pe an ( termenii leasing-ului). daca depasesti nr. de mile maxim din contract te ard cu niste preturi de 60-70centi pe mila la sfarsit. de asemenea te pot arde daca ai varsat cafea pe tapiterie sau covoare, zgariat-o si alte chestii care sunt considerate neglijenta peste ceea ce e considerat uzura normala a masinii. liste de valoare reziduala a masinilor sunt si pe internet si e bine sa stii care sunt preturile pt. ca si aceasta valoare reziduala este negociabila intre anumite limite. de aceea e rentabil sa leasezi marci japoneze sau germane pt. ca au valoare reziduale mult mai bune, de ce vedeti mai jos...

3)din pretul initial se scade valoarea reziduala si pretul rezultat este valoarea leasului. apoi se adauga taxele de vanzare ( sunt state fara nici o taxa iar in altele merge pana la 8-10%), se scade cat vrei sa dai avans( de multe ori nu se cer decat cateva sute de dolari avans) iar balanta de plata se imparte la nr. de luni la care vrei sa tii masina si se aplica in final dobanda si astfel rezulta rata lunara care va fi aceeasi pe toata durata leasing-ului.

4) la sfarsitul leasing-ului te duci predai masina si dupa ce inchei contractul (ei pot sa-ti mai ceara bani pt. depasirea mileajului sau pt. neglijenta, vedeti mai sus) esti liber sa faci ce vrei: poti negocia un nou lease sau iti poti refinanta masina la valoarea reziduala si reincepe platile cu alti termeni de finantare, sau poti sa te hotarasti ca nu mai vrei masina.

majoritatea aici nu mai tin masina la sfarsitul perioadei de leasing.

inteleg ca in Ro chestia asta devine un fel de a-ti permite o masina la un nivel al ratelor lunare mai mic, dar pe forum toata lumea vorbeste de masina leasata ca de masina care o vor tine pe termen mai lung.

ma intereseaza sa stiu care sunt diferentele fata de procesul de leasing de mai sus.
cand am plecat din Ro in 1999 chestia cu lease-ul la masini nu exista, sau nu aflasem eu inca de el ( ca nu ma uitam dupa masini, ci dupa bani de avion)...
Iulian HondaFan
bre, imi raspunde cineva si mie...
madalina
Uite legile dupa care functioneaza leasingul:
http://www.romstal-leasing.ro/categories.jsp?artNdx=1478

Toata lumea isi cumpara masina dupa leasing, deoarece trebuie sa nu ai ce face cu banii ca dupa ce platesti un an, doi, trei sa renunti la o masina fara sa primesti nimic in schimb.
Iulian HondaFan
asta tine de cat de mult este adaosul/redeventa ceruta de dealer/locator.

la o masina cumparata cand ai terminat de platit imprumutul ( dupa 3-4 ani) vei vedea insa ca ai pierdut deja 50-60% din valoarea masinii. daca reusesti sa negociezi un lease in care nu platesti mai mult decat acest procent la sfarsitul perioadei esti chit.

aici rata la leasing pt. o masina cu valoare reziduala mare ( deci devalorizare mica) este sub 50% din rata la un imprumut pt. a cumpara aceeasi masina. de regula o masina cu valoare reziduala buna la sfarsitul termenului de leasing valoreaza cam 40-50% din pretul initial. deci daca renunti si intri intr-un nou lease pierzi pana in 10% din valoarea masinii ceea ce e rezonabil daca tii cont ca si vanzarea unei masini vechi si cumpararea uneia noi te va costa 1000-1500$, plus timpul pierdut si bataia de cap.

in RO conditiiile financiare in care aceste imprumuturi se fac nu sunt favorabile cumparatorului ci bancilor si/sau dealerilor. pastrarea vehicolului la sfarsitul leasing-ului face mai mult sens financiar decat renuntarea la el daca in realitate valoreaza mai mult decat valoarea reziduala pe care dealerul ti-a bagat-o pe gat cand ai semnat lease-ul...

si... desigur e mai ieftin sa mergi mai mult cu masina veche decat sa iei o masina noua la fiecare 3 ani.
Andrei Suzuki
QUOTE(Marius-Iulian)
si... desigur e mai ieftin sa mergi mai mult cu masina veche decat sa iei o masina noua la fiecare 3 ani.



Si tu ce preferi,sa mergi cu aceeasi masina 5-6 ani sau sa faci un efort si la 2-3 ani sa o schimbi? smile.gif
madalina
Iulian, aici exista un pret CIP standard, negocierea tine de abilitatile personale si politica dealerului. Platesti un avans minim de 15%, platesti in rate lunare/trimestriale/semestriale masina, la sfarsitul contractului de leasing platesti taxele vamale la valoare areziduala si suma reprezentand valoarea reziduala - fie o suma mare la sfarsit, fie o incluzi in ratele platite pana atunci si ai masina.

Daca ai renunta la sfarsitul leasingului la cumpararea masinii, ai platit pentru o utilizare de un an, 2, 3 cam 80% dintr-o masina. Plus ca pentru firme apar complicatii contabile.

Daca nu mai poti plati, firm ade leasing iti ia masina si ramai fara nimic.

Este o modalitate de finantare in vederea cumpararii.
Iulian HondaFan
QUOTE("Andrei Suzuki)
Si tu ce preferi,sa mergi cu aceeasi masina 5-6 ani sau sa faci un efort si la 2-3 ani sa o schimbi? smile.gif


cui nu i-ar place sa schimbe masina cu una noua la 3 ani?! as zice ca asta ar fi situatia ideala. de aceea si mie mi se pare atractiv leasing-ul. dar nu vreau nici sa imbogatesc pe dealer. anii trecuti cand am luat Civicul si GTI-ul ratele promotionale la imprumut de 2-3% erau prea imbietoare ca sa nu le acceptam, in timp ce cele pt. leasing erau la 4-5%. plus, ca si noi suntem tot romani: ne simtim mai bine daca avem proprietatea masinii, chiar daca asta nu ne incalzeste practic cu nimic (banca e oricum co-proprietar si nu o putem vinde pana nu achitam imprumutul).

ce observ si din experienta alor mei este ca in Ro piata financiara este inca o piata a vanzatorului si nu a cumparatorului. dobanzile la imprumuturi sunt sensibil mai mari decat aici, se cer mult mai multe colaterale si garantii si in general "it's a bigger pain in the butt" sa iei un imprumut, chiar daca ai garantii solide sau venituri corespunzatoare.

aici daca vrei sa iti iei o masina americana ai dobanzi la imprumuturi de 0% pe pana la 4 ani, sau reduceri de pret de pana la 6000$ pe masina. dobanzile pentru case, desi au crescut in ultimile cateva luni sunt pe la 5-6%. daca ai credit personal rezonabil primesti in fiecare luna oferte de credit card cu dobanda 0% ( pe perioade de pana la un an) la cumparare sau transfer de balante de pe alte credit carduri. asa ca poti cumpara chestii de cateva mii de dolari acum si sa nu platesti nimic pana la anul...
Iulian HondaFan
Mada, mersi mult pt. lamuriri.

QUOTE(madalina)
Daca ai renunta la sfarsitul leasingului la cumpararea masinii, ai platit pentru o utilizare de un an, 2, 3 cam 80% dintr-o masina.


in realitate la un an masina retine cel putin 60% din valoarea initiala, la 3 ani este pe la 40%. deci 20% valoare reziduala este mult prea putin. si in fapt tocmai cei care leaseaza o masina cu valoare reziduala buna ( fiabila sau de calitate in ultima instanta) ajung sa piarda cel mai mult daca ar preda masina.

in aceste conditii specifice din Ro singura diferenta practica intre leasing si imprumut este ca poti fenta taxele vamale la masinile construite in afara UE.

m-am dumirit. multumesc.
madalina
pentru persoane juridice este mai avantajos sa cumpere o masina in leasing, deoarece recupereaza TVA-ul, iar ratele la una din formele de leasing pot fi considerate cheltuieli, mai scade profitul si implicit, scade si impozitul pe profit.

Pentru persoanele fizice nu mi se pare deloc avantajos leasingul.
stefan_ieu
TVA-ul il recuperezi oricum ai cumpara masina (cache/credit/leasing). Partea cu impozitul pe profit e adevarata. Ratele sunt scazute din profit. Dar asta nu mai conteaza la mircointreprinderi unde ai impozit 1.5% pe venit.
Parerea mea este urmatoarea :
- in firmele mari (cu impozit pe profit) se face leasing pentru ca ratele sunt scazute din profit
- in firmele mici (microintreprinderi) se face leasing pentru ca nu au banii sa ia cache o masina iar bancile nu sau imprumuturi fara garantii.
- pe persoane fizice e mai dezavantajos sa faci leasing. Singura chestie si aici e ca o banca acorda mai usor un leasing (are masina ca si garantie) decat un credit.
Andrei Suzuki
Dar poate sa ma lamureasca cineva si pe mine care e diferentza dintre leasing si credit? Am cautat peste tot,dar nimeni nu a putut sa imi dea un raspuns
madalina
La leasing , proprietarul masinii este societatea de leasing si tu esti utilizator. Daca nu mai poti plati, societatea de leasing iti ia masina si o valorifica, fara ca tu sa primesti ceva.

La credit, proprietarul masinii esti tu. Daca nu mai poti plati masina, bangca iti ia bunul cu care ai girat - care poate fi chiar masina in cauza, il valorifica iardaca suma obtinuta in urma vanzarii depaseste datoria ta plus niste amenzi, taxe etc, diferenta iti este data tie, in caliotate de proprietar.
adrian-382
avantajele lesingului si pentru persoane fizice fata de credit :
-valoarea reziduala de 20%(atit e in Ro) o dai de-o parte si nu este purtatoare de dobinda.
-TVA se achita doar la valoarea finantata,nu si la dobinda.
-la urma urmei e un credit in valuta cu dobinzi rezonabile fata de leu,cel putin in conditiile de devalorizare de acum.
EXEMPLU de principiu :
valoare CIP=10000 euro (yaris terra-Madalina)
avans 25% =2500 euro (+tva+taxa de management)
val.reziduala 20%=2000 euro (platesti la sfirsit cind devii proprietar)
suma finantata = 5500 euro(+TVA+dobinda+asigurare) te duce in principiu la 11000 pe 4 ani (se cam dubleaza) : rezulta circa 16k in 4 ani.
La un credit in euro (sit BRD):
valoare DDP=12000 euro (aceeasi masina)
avans 2500 euro (+TVA)
finantat credit =9500+2000(dobinda)+2400(asig.pe 48 luni)
deci iesi tot pe acolo.
-In cazul creditului in lei e groaznic si n-are rost calculul.
Mirlaniile de laleasing:
-Nu inteleg cum functioneaza cu asigurarea in perioada de leasing.In caz de furt ce se intimpla.
-De ce unii dealeri cer sa inmatriculezi masina pe cheltuiala ta cind masina nu este a ta.
Poate stiti voi caci subiectul e intersant.
Iulian HondaFan
QUOTE(stefan_ieu)
TVA-ul il recuperezi oricum ai cumpara masina (cache/credit/leasing).


cum vine asta? TVA-ul il poti scade din venitul impozabil? si cred ca te referi doar la firme.

in ceea ce priveste partea cu proprietatea la masina luata pe credit, aici banca e coproprietar si te si obliga sa platesti asigurare integrala inclusiv de furt. s-ar putea face acelasi lucru si in Ro, mai ales ca te obliga la un avans mare si banca nu are practic un risc. aici banca isi ia un risc semnificativ pt. ca de ex intre 2-3 luni si un an masina valoreaza mai putin decat banii pe care ii datoreaza cumparatorul, deci daca banca ii ia masina iese in pierdere. e drept ca si cumparatorul isi paradeste creditul si nu va mai pupa ani buni imprumuturi.
madalina
In caz de furt la leasing, cel despagubit este proprietarul - societatea de leasing, dar asigurarea o plateste utilizatorul.

Cheltuielile de inmatriculare trebuie platite de firma de leasing. ea se ocupa de inmatriculare, pe numele ei este certificatul de inmatriculare.

Si aici esti obligat sa platesti asigurare la masina daca o iei pe credit sau prin leasing.

Leasingul este recomandat pentru persoanele fizice pentru masinile produse in afara spatiului UE.

Pentru o masina europeana sau romaneasca, e mai avantajos sa o iei cu cu plata integrala, dar este psihologic mai usor sa platesti un leasing sau rate, decat sa economisesti lunar o suma pe care sa o pastrezi pentru masina.
DO32849
hello, sunt noua pe aici... tot caut informatii despre variantele cele mai bune de finantare pentru a cumpara o masina asa ca am dat de acest subiect.

as mai avea de adaugat cateva idei la ce am citit pe aici:
1. legat de deducerea ratelor la leasing, fata de credit, codul fiscal face diferenta intre leasing financiar si cel operational. la leasingul financiar, din punct de vedere fiscal, utilizatorul e tratat ca proprietar, la cel operational locatorul (firma de leasing) e proprietar . la cel financiar, utilizatorul deduce dobanda, la celalat - chiria (adica rata de leasing)
2. legat de beneficiarul asigurarii in caz de furt, s-a scris ca la leasing e compania de leasing, desi o plateste "chiriasul". ei bine, si la credit, politia de asigurare se cesioneaza bancii. la creditul pentru masini nu e cazul, dar la cele pe termen lung sau la cele pentru motociclete, se fac si polite de viata, care se cesioneaza tot bancii.[/b]
adrian-382
QUOTE
Automobilele de import se vor scumpi de anul viitor în cazul achiziþiilor în leasing. Accizele pentru autoturismele din import vor fi plãtite la valoarea de intrare (preþul CIP) ºi nu la valoarea rezidualã a contractelor (situatã în general la 20% din valoarea de intrare), reiese din proiectul de modificare a Ordonanþei 51/1997, care urmeazã a fi propus de Ministerul de Finanþe pentru dezbatere în Guvern.

Adio japoneze...
madalina
Accizele sunt 1,2, 3% un functie de capacitatea cilindrica. Sa fim bucurosi ca taxele vamale (30%) se platesc tot la valoarea reziduala.

Latewr edit: Tinand cont de faptul ca se face o comparatie intre doua sisteme de plata, subiectule isi gaseste mai bine locul la "Financiar" decat la "Versus".
xanaxer
руÑÑ188.6CHAPCHAPMarvХохрBlueВолоAndrБаумSideRideKateцветиммутекÑТатаXVIIКитаÐутрMichСказOptiMonsпÑти
DrBrМатюThugСолообÑлRobeWindФефеTheoдопоRobeBrauFrizРÑбоMausÐмлиМежеValiСергÑлужCaudReneТМелЦветXbox
XVIIhiddMornXboxÑкÑпElegSupeELEGTradXVIIВаÑифотоМедвRenaNoraWillToge9002RosaErosGiocкатаHoMMTurbChes
ДангSPORЖадьXboxгазеwwwbhiddFatsHeroWinxBubcтоль0208ТайвcottSmobWate1437ForeArthхар-diamЦирлпоÑлChri
ДжуÑОлейХеррUrsuJame1302ÑнабSileГиппЯроÑSamsSKATВороMaurFranTOUG1950клеймеÑÑхороChinMabeSAMSÑборMarv
1002ЧайкРумыPianESFWBestJeweограPerfLanzкомпздорtracтекÑSlinEducМихакамнDancPiloWindадвоКитаARICConn
ÑертWindAdvahttpЛитРЛитРГогоЛитРдопоБольЛугаMikeЗайцСтепВолиИллюСтраМахрCapeоÑлеJoseDealWindРомаStro
КолыавтоЗапоXVIIEsteErikколлInteДювакараÐаÑиРаилMariLostавтоKamiМазиСувоEmerGoldRespжизнУшакMariВинн
ZverwwwtGeorплаÑГинзмеÑÑмеÑÑмеÑÑAdobÐкимИллюdesiхудоGostШмелСычеДружÑтудMoneSheltuchkasДолгреда
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.