QUOTE
Unde-i Ozz sa vada si el cum arata piesele astea si cum sunt facute si cum arata aia noua dupa un an?
Ozz e aici, citeste cu interes ca fost proprietar de Pegas din asta. Nu-l mai am de pe la 13 ani, mi-a fost furat. Nu mi-a parut rau nici atunci, cum sa-mi para rau acum
?
Bicicleta asta e o copie de ceva american, care se spune aici ca a facut cel mai rau cicilismului american si l-a tras cu 10 ani in urma cind europa se ducea inainte. Generatii intregi de copii au fost indepartate de ciclism din cauza "cruiserului". Valoarea lui e pur sentimentala, eu personal n-as mai pune un copil in ziua de azi pe asa ceva.
Probleme la bicicleta asta:
1. Pozitia foarte proasta pentru "impins" in pedale, randament foarte mic.
2. Greutatea enorma cu care m-am luptat 2 etaje pe scari cind eram mic, probabil vreo 18 kile.
3. Ridica usor roata fata si cazi pe spate.
4. Centrul de greutate prea in spate ridica probleme de manevrabilitate si frinare.
5. Pedalele ating usor pamintul la curbe si cazi rau.
QUOTE
Imi aduc aminte ca ma uitam cand eram copil prin Neckerman si in afara de design bitele romanesti erau aproape la fel lucrate.
Ma omule cind te aud cum bati cimpii, nici nu stiu daca sa rid sau sa ma enervez
. Niste vecini de-ai mei, mari ciclisti amatori (tata/fiu - faceau excursii de sute de km) avea "cursiere" din alea rusesti de 10 viteze. Desi si alea sint oarecum rudimentare la standardele de azi (ramin decente totusi), fata de gunoaiele romanesti erau space age. 10 viteze, aliaje bunicele de aluminiu, destul de usoare (aproape jumate din alea romanesti) si culmea, mult mai rezistente. As fi vrut sa merg si eu cu ei, dar nu puteam sa ma avint mi departe de 30km de casa ca mereu se rupea ceva. O mare imbunatatire a fost cind mi-am schimbat rotile originale cu unele rusesti... Si acum tin minte cum dadeam drumul la janta romaneasca din mina si nu sarea deloc, se lipea de beton cu un zgomot dogit, in timp ce aia ruseasca sarea inapoi in mina. Da ce zic eu de jante, un sabot de frina nu stiau sa faca....
Prima mea bicicleta "americana" a fost o cursiera Fuji, care avea si ea o groaza de ani cind am luat-o gratis (statea sprijinita de un zid cu o hirtie pe ea), ani petrecuti in clima umeda, se vedea ca avea puncte de rugina. Fuji-ul ala, pe linga ca era usor, a facut multe saracul, si iarna si vara, a sarit borudri si a vizitat paduri ca un mountain bike, a stat in ploaie si zapada... in afara de camere NIMIC nu s-a stricat la ea vreodata, in vreo 2 ani si cine stie cite mii de km. Asta desi avea sub 10 kile probabil si eu nu mai eram un drac de 40-50 de kile, ci spre dublu.
Oamenii care lauda bicicletele romanesti sint cei care le luau la o plimbarica de 5km pe ulita principala sau a mers la girla la pescuit cu ele... cine chiar a mers peste 70-80km pe zi (apropo, mai nimic la standadele de azi), cine a intrat cu ele in paduri, cine a coborit dealuri la viteze de 50-60kmh pe carari, cine a vrut sa treaca muntii cu ele stie foarte bine ca sint fragile, grele, prost proiectate (copiate mai bine zis, nu exista nici un design original). Nu degeaba se vindeau cu trusa aia de scule, nu era zi in care sa nu mestesugesc ceva.