Help - Search - Members - Calendar
Full Version: subaru - fara ESP(VDC)
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru
dcnitu
din cate am citit eu despre subaru, mai exact despre legacy, outback si forester, in afara motorului de 3.0R 5AT care are VDC, nici o masina cu un motor de 2.5 sau 2.0 aspirat nu dispune de clasicul ESP.

de ce nu a pus subaru ESP pe aceste modele?

eventual as dori sa aflu de la posesorii de subaru cand au simtit lipsa ESP-ului?
cum se descurca masina pe asfalt ud si pe zapada fara ESP? intamplari, evenimente mai putin fericite din aceasta cauza ?
G e o r g e
pana la facelift vrei sa spui . apoi toate au primit ESP .
de ce nu a avut din start ? din cauza modului in care lucreaza AWD ul si diferentialul central.
eu ca fost posesor de legacy 2.5 fara ESP si actual posesor de STI (si modificat pe deasupra) tot fara ESP pot sa spun ca nu i-am simtit lipsa. m-a facut mai constient la volan .
pe ud si zapada se descurca foarte bine masina , tu ca om cu capul pe umeri nu trebuie sa te bazezi pe ESP ca te va scoate din vreo prostie oricum.
in 50 000 km cu legacy ul si alte 30 000 km pe alte subaru (tot fara ESP ) nu am avut evenimente neplacute din cauza lipsei acestuia.
bogcot76
Probabil ca VDC sau ESP sau ESC cum s-o mai chema, are o importanta deosebita la masinile cu tractiune fie numai fata fie numai spate. Totusi un mic avantaj aduce si la cele cu full time AWD precum Subaru (vezi linkul de mai jos). Ceea ce spune George e perfect adevarat - adika daca ai ghinon sau daca nu prea ai minte o poti pati rau si cu mama VDC-ului.

http://www.youtube.com/watch?v=mbZP9ncRHKY

Mie personal mi-a intrat in actiune o singura data VDC-ul la OBD-ul meu: asta iarna cand pe jos era zapada topita si piatra cubica am intr-o curba mai larga (pe la Leu - palat Cotroceni) mai tare (aprox 50-60 km/h), moment in care martorul de bord de VDC s-a aprins si am simtit niste trepidatii pe la roti si o usoara baleiere a masinii, insa am ramas pe directia pe care vroiam sa merg. Probabil ca si fara VDC nu ar fi fost mare diferenta, poate ar fi fugit putin mai mult fundul masinii...........
HalbaSus
Nici eu nu consider lipsa ESP-ului o problema, lipsa TC/ASR/cum-naiba-s-o-mai-chema-la-altii e o problema reala, adica tu apesi acceleratia si iti fluiera rotile, asta e o problema si e nevoie de TC (traction control), daca intrii ca berbecul in curba si te duci naibii in zid si mori si eventual ESP-ul te-ar fi salvat... asta e selectie naturala... adica e chiar un lucru bun ca societatea a scapat de unul ca tine whistling.gif
Desigur asta depinde si de masina, la o masina de foarte multi cai si tractiune spate/fata ESP e un must-have... la una de cai putini si tractiune fata sau intregrala este un moft. La masina mea cu tractiune intregrala ESP-ul a intrat in actiune doar pe circuit... pe sosea, niciodata.
GLC120
La Outback Diesel exista. Parerea mea ca VDC ESP.... nu trebuie in nici un caz sa te faca mai viteaz mai volan.

Am evitat aceasta optiune intentionat, pana la Outback. Mai am o idee fixa si anume ca un dispozitiv electronic care imi franeaza niste roti cand primeste el nu stiu ce semnale, nu ma face sa ma simt in siguranta, poate chiar dimpotriva. Se pare ca sunt foarte sigure dispozitivele, dar daca se primesc niste semnale gresite si iti franeaza ceva roti la 160 pe autostrada ?

L-am simtit actionand usor de doua ori prin oras, in intersectii largi si fara trafic unde viram la 90 de grade....
E totdeauna subiect de discutii, care intra prea devreme, care prea tarziu.....

Oricum daca se bazeaza cineva pe VDC/ESP ca sa evite camioanele, trenurile, copacii sau vreo pasarela cazatoare, ii recomand calduros sa isi revizuiasca atitudinea. blink.gif

La Subaru e vorba cred de optiuni pe care importatorii le comanda sau nu. Am aflat de OBD-uri vandute in Belgia care nu aveau comenzi audio pe volan, nici mufa AUX (eu am rolleyes.gif) dar aveau in schimb bluetooth (mi-ar fi placut).
bogcot76
Acuma sa nu fim foarte carcotasi. Probabil ca VDC-ul nu e chiar un moft. Sa ne aducem aminte ca in urma cu ceva ani se faceau aceleasi comentarii la adresa ABS-ului. Mai stiti vreo masina noua care nu are ABS?

Legat de intrarea in functiune a VDC aiurea - e posibil, insa sa nu punem acuma chiar tot raul inainte wink.gif
G e o r g e
QUOTE (bogcot76 @ Aug 29 2009, 10:39 PM) *
Mai stiti vreo masina noua care nu are ABS?

pot sa ma gandesc la cateva thumbsup.gif
kroko
Am avut acum 1,5 ani polo 1.2 fara abs. Era asa zisul "happy"....
JohnSA
QUOTE (kroko @ Aug 29 2009, 11:46 PM) *
Am avut acum 1,5 ani polo 1.2 fara abs. Era asa zisul "happy"....


Am si acum (de fapt e al sotiei) un Polo un-happy cu abs. La prima frana l-am plantat intruna la semafor smile.gif Are doar efectele speciale de la ABS (tacanitul ala). teehee.gif

Si sa revenim la subiect , ESP e marca inregistrata , asa ca nu apare decat la producatorii care lucreaza cu Bosch.
Iar functionarea AWD-ului e descirsa aici si lamureste de ce nu-si complica existenta, pentru ca e putin peste :
http://www.subaru-global.com/about/awd/per...ance/index.html
dcnitu
chestia ca nu trebuie sa nu ne incredem in ESP nu are relevanta.
nu m-am referit la faptul ca ma bazez pe ESP si atunci pot sa-mi permit mai multe cu masina. desi, daca stau si ma gandesc mai bine, sa spunem ca ma aventurez mai tare intr-o curba pe asfalt umed. ok gresesc,dar asta nu inseamna ca merit sa fac accident, sa ma invat minte. nu, prefer ca daca ajung in situatia asta sa ma salveze ESP-ul.
pai daca o lua asa, cum spunea si bogcot76, de ce ne mai trebuie ABS?
si, in plus de asta, asa cum arata in clipul lui bogcot76, nu trebuie sa conduci imprudent ca sa fie nevoie de ESP.
daca nu ma insel pe modelele din 2008 au pus la toate ESP din cauza ca euro-ncap a conditionat atingerea celor 5* de prezenta ESP-ului.

cand am deschis topicul, dilema mea era: symmetrical AWD face ca ESP-ul sa fie mai putin important sau e un minus la subaru acest lucru?

am inceput sa ma interesez mai mult despre subaru si, mi-am scos de la naftalina ceva reviste din perioada cand citeam destul de mult despre masini
in AMS martie 2005, test cu 6 sisteme 4x4. concluzie la subaru legacy 3.0 spec B : tractiune doar medie pe zapada din cauza lipsei ESP. in rest destul de laudata masina.
in AMS februarie 2006, test cu 7 sisteme 4x4. concluzie subaru forester 2.0: lipsa ESP-ului l-a privat de victorie.

si, citind aceste concluzii, mi-am pus intrebarea, cat de eficient e symmetrical AWD.
e greu sa conduci o masina pe o perioada scurta de timp si sa-ti dai seama singur de aceste lucruri, cat de reale sunt.
de aceea va intreb pe voi cei care isi cunosc bine masina si au incercat-o in astfel de conditii.

din raspunsurile voastre da pana acuma si cele 2 link-uri inclin sa cred ca intradevar ESP-ul nu e asa de important ca la o tractiune fata de exemplu.
dar m-au intrigat putin concluziile celor de la AMS.a simtit cineva pe zapada asa ceva?
kroko
QUOTE (dcnitu @ Aug 30 2009, 05:45 AM) *
.......
dar m-au intrigat putin concluziile celor de la AMS.a simtit cineva pe zapada asa ceva?


In majoritatea situatiilor, ESP nu poate fi decit un plus, chiar si la 4x4. Dar exista si situatii in care ESP-ul trebuie decuplat daca vrei sa mergi....
bogcot76
Si inca ceva :

http://www.youtube.com/watch?v=DuLInwz7suE...PL&index=30

G e o r g e
de acord cu kroko. ESP este un plus oricum l-ai privi. in schimb nu este bine sa ne bazam doar pe el cand conducem , lasa ca ma scoate si din virajul asta .
din experienta mea cu subaru fara ESP : ma face mai alerg la volan , nu neaparat placut la drum lung mers mai tare , dar totusi oricand poti merge mai incet si mai sigur.
alias
Singura data cand mi-am pus problema daca avem nevoie sau nu de ESP a fost cand la o depasire intr-o curba spre dreapta, in panta fiind curba si masina cu botul in jos, am ajuns in situatia de a avea o banda de gheata de 1 metru sub rotile din spate. ( scurgere de apa care a inghetat pe sosea). Evident rezultatul a fost un tete-a-queue. Oricum nici o dracie din asta cu cate initiale vrei tu nu te scapa din asa ceva. Si nu te sfatuiesc sa te bazezi pe ele cat de pompos ar suna.

In rest in peste 100k de km cu masina asta nu am decat motive de lauda pentru AWD.
G e o r g e
QUOTE (bogcot76 @ Aug 30 2009, 11:52 AM) *

hehehe ... ALS ul se aude cel mai bine in pasaje wink.gif sa vezi cum face la mine ... rolleyes.gif
GLC120
Din film cam reiese ca avand VDC, poti merge SI MAI REPEDE, nu ajungea Subaru AWD. Deci esti aproape imparabil pe orice carosabil. rolleyes.gif

Oare din acest motiv imi scartiie anvelopele la orice alta masina conduc ? drive.gif

Sau poate nu le incalzesc cum trebuie pe primul tur? blink.gif
andrei5130
dcnitu@

Eu am beneficiat din plin de serviciile VDC-ului, in special pe macadam unde am luat niste curbe suficient de stranse cu 70 km/h la fel ca pe asfalt, scopul era sa obtin niste derapari laterale si uitasem sa dezactivez VDC-ul, pe iarba uda in rampa iar a fost la datorie si a reusit sa isi faca treaba bine, pe noroi si prin balti suficient de adanci luate cu o viteza mai mare de cat ar fi trebuit iar mi-a adus aminte ce e la datorie...

... exista si un mare DAR, cum VDC la Subaru a adus dupa el inlocuirea diferentialului spate cu alunecare limitata cu unul de tip deschis au aparut si ceva minusuri in situati extreme cum ar fi plecatul de pe loc cand ai aderenta numai pe o roaata si aia se intampla sa nu fie cea care primeste forta dezvoltata de motor, plecatul din rampe suficient de abrupte (peste 30 de grade) acoperite cu iarba noroi sau orice altceva alunecos, atat timp cat rotile se invart VDC isi face treaba, daca au apucat sa se opreasca rotile forta nu mai este distribuita exact acolo unde trebuie (roata cu cea mai mare aderenta) si asta din punctul meu de vedere nu e un + ci un mare minus.

Dat fiind faptul ca marea majoritate a oamenilor nu ajung cu masina in astfel de situati dat fiind faptul ca nu ii pasioneaza acest lucru, pentru ei VDC-ul este un mare PLUS, eu in schimb am simtit de cateva mai multe ori lipsa unui diferential cu alunecare limitata si pe spate.

...cum eu cer de la masina mea tot ce poate, s-ar putea ca tu sa nu ajungi niciodata in situatiile in care am fost eu, tu poate esti mai permisiv din unele puncte de vedere si sa spui ca VDC nu poate lipsi de la o masina, conteaza mult cum vrei sa o exploatezi si cate riscuri esti dispus sa iti asumi pana nu simti pe pielea ta diferenta nu poate nimeni sa te convinga ca e mai bine cu sau fara.


P.S. ...daca vroiai sa sti doar cum isi face treaba VDC-ul la subasu, iti garantez ca in curbele de care intrebai tu e la datorie in limita legilor fizicii!

... si da Subaru a pus acest sistem pe masini strict din motive de marketing, AWD isi face treaba si cu el si fara el, poate putin mai bine cu el in anumite situati dar alea sunt foarte rare (parerea mea).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.