Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Care-i mai meseriash in Subaru ? (dupa George bineintzeles)
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru
f1anatic
Uite ca incep sa se intimple miracole la Chicago. Intrasi azi cu tata in dealer la Subaru...Impreza WRX nu luam ca-i mica si nu stam comod...dar a ramas fascinat de Suby Legacy respectiv Outback sedan.

Tu/Voi pe care o recomanzi ?

Acum...de ce Suby Outback are un motor de 3 L - 6 cyl de
250 hp @ 6600 rpm si 219 lb-ft torque

pe cind Suby Legacy are un motor de 2.5 L - 4 cyl
250 hp @ 6000 rpm si 250 lb-ft torque

Pai...nu ar trebui sa fie mai muskiulos ala de 6 cyl ? Motorul de 6 cyl nu e disponibil pe Legacy.

Care din ele ar fi mai sport ?
Care din ele poate fi imbunataztit mai bine pt performantze sporite ?

Care-i mai elegant ? (Mie imi place Legacy negru)

Si intrebare esentiala: cit e de greu sa skimbi bujiile si sau firele si sau sa faci mici intretzineri la un motor boxer: filtru aer, skimbat bobine inductie, umblat la chip... etc. Ca nu vrem o masina sa trebuiasca sa dau jos roata de rezerva din portbagaj ca sa umblu la bujii... (ex. minivanul trebuie pus pe rampa ca sa umblii la bujii la bancul de cyl dinspre sofer.)

Spre comparatzie cu piatza romaneasca...Legacy 2.5 L turbo costa 23,000 (dar daca te tirguiesti ca mai merge...20 k) Si stiu ca scoate suta kph in cam 5.9 sec ceea ce nu-i rau de loc pt un mid-seze sedan cu sportshift auto tranny.
Alex-F1
Hmmm, depinde cine va conduce masina aia: tu sau father laugh.gif Sau va fi pt. amandoi?! :shock: Poate tu ai vrea sa fie mai nervoasa, ca sa te poti sparge in figuri mai bine, pe cand father poate ar prefera un confort sporit, ca sa-si odihneasca mai bine oasele cat sta la volan.... In rest io nu ma bag, ca nu cunosc, dar io cred ca nu va fi o problema sa gasiti o masina care sa le aiba chiar pe amandoua, am I right? :cheers: BTW f1anatic, how old are you? Just asking.... :oops:
Hai ca mai vorbin!

Bye, bye
ALEX
HalbaSus
Motoarele boxer sunt intradevar mai "inghesuite" dar te poti descurca si cu ele (daca tu pentru a schimba bujile trebuia sa te bagi sub masina) sigur o sa te descurci si cu un motor boxer (sa nu-ti imaginezi ca e o cutie sigilata or something).

QUOTE
Acum...de ce Suby Outback are un motor de 3 L - 6 cyl de
250 hp @ 6600 rpm si 219 lb-ft torque

pe cind Suby Legacy are un motor de 2.5 L - 4 cyl
250 hp @ 6000 rpm si 250 lb-ft torque


Stai mah ca m-am blocat... deci ala cu 6 cilindri si 3 litri e mai slab decat ala de 2.5 si 4 cilindri ? nu cumva e supraalimentat ala de 2.5... diferenta de cuplu indica din nou ca legacy ar avea turbo sau ceva... sau poate e motor generatie mai noua desi nu as crede...

Dar poate ne lamureste george
Iulian HondaFan
sunt de acord!!!... "Bru" legacy/outback sunt cele mai cool pe piata la ora asta la categoria masina de familie, si eu ma uit la ele cu interes.

motorul de 2.5 este turbo si este o varianta mai cuminte al celui de pe WRX-ul STI de aici. nu stiu de ce vrei tu sa-l mai zapacesti cu tuning 250HP si 250 lbs-ft ( 325Nm) sunt extrasuficienti, masina este prea iute pt. marime si functie. eu sunt de parere ca daca iti place viteza sa iei un coupe gen BMW M3 ori un roadster (Corvette, Honda S2000, Mazda RX-8, BMW Z4, etc.) motorul asta este disponibil si pt. Outback dar eu as fi mai interesat de Legacy care este mai joasa si ar fi mai asezata in curbe.

motorul 3l V6 este normal aspirat si de aceea are cuplu mai mic. in schimb are mai nou si Variable Valve Timing. in plus cuplul maxim este atins si la turatie mai mare de 4200rpm fata de 3600rpm la cel turbo. nu se stie care este diferenta de consum, dar cred ca V6 ar fi mai economicos. amandoua motoarele necesita benzina premium ( deh,... scule fine cu naturelu' simtitor).

eu acum as fi interesat teoretic mai mult de Legacy 2.5T Wagon care are tot ceea ce imi doresc la o masina de familie. cum F1 se duce la vanatoare si poate o sa mai trebuiasca sa iasa pe coclauri mai des, Outback s-ar putea sa fie mai indicat. eu cum sunt milos din fire, iubitor de animale si ecologist convins nu am nevoie de calitati off-road.

as proba insa in paralel un Outback V6 si unul 2.5T ca sa vad diferentele intre motoare ( low end torque vs. turbo lag) si apoi as alege. s-ar putea ca un V6 sa tina si mai mult decat un turbo, dar eu unul nu mi-as face probleme de asta pentru ca as schimba masina oricum in 4-5 ani si si ala turbo trebuie sa tina atata ( desi motorul este cu totul nou si nimeni nu poate baga mana in foc ca nu va avea ceva probleme).

F1 te felicit de alegere!... la ce vreti sa renuntati: la Taurus sau la Venture? ( no offense, parerea mea e ca Venture desi e o masina OK nu straluceste cu nimic in clasa ei).
Iulian HondaFan
ah, si am uitat... avand cuplul mai mare si, banuiesc, aceeasi transmisie motorul de 2.5T trebuie ca e mai sportiv pt. ca ai un acces mai bun la poneii cu pricina si inca de la o turatie mai mica...
f1anatic
Masina ar fi pt. tata...TAta vrea o masina mai nervoasa...eu m-as multzumi si cu mai putzin ! :roll: Eu nu as conduce-o decit la biserica (3 ori pe an) sau cind ies cu gagica :-) la evenimente mai selecte. Nu...chiar nu vreau sa o conduc zilnic. Tata are de condus zilnic 10 km dus-intors pina la munca si inapoi...e mai bine ca el sa o "chinuie" la inceput. Eu...eu conduc 300 km saptaminal fatza de el...50-70 km. Las' s-o conduca el.

Sincer...nu renuntzamm la van...din cauza utilitatzii si a faptului ca e relativ mai noua, are mai multe piese noi pe ea, si mentine echilibrul in familie. Daca era sa inlocuim van-ul ne infigeam la un Grand Cherokee...despre care am vorbit din nou azi. Stii vanul e grozav pt excursii, noi avem si 2 ciini...Momentan am cazut pe Subaru.

Da bai...motorul de 3 kile e aspirat normal. Sint chior si analfabet pesemne. Ma uitai mai bine in brosura.

Imi place ca LEgagcy vine cu sportshift auto, chiar daca cu manuala este cu 1200 mai putzin. Sa stii Iuliane...ca primul lucru pe care il fac e sa-i cumpar superchip si sa-i pun window tints. Priza de aer nu-i trebuie ca-i turbo...cu bujii si fire bune vine din fabrica...alea vin si ele in primul an fii sigur...becuri bune imediat...cam asta-i tot.

Iar pt. domnul Alexandru care m-a intrebat citzi ani am...am destui ca sa stiu ce vreau si incotro ma indrept in viatza. Cam citzi imi dai ?
Iulian HondaFan
ce-i face superchip-ul?
Alex-F1
QUOTE(f1anatic)
Iar pt. domnul Alexandru care m-a intrebat citzi ani am...am destui ca sa stiu ce vreau si incotro ma indrept in viatza. Cam citzi imi dai ?


....hmm, pai nu am nici un reper man, decat posturile tale si dupa alea mi-ar fi chiar greu sa ghicesc... :roll: Asa ca zic la plezneala: let's say 24 :cheers: Sunt pe-aproape? :blackeye: Prea mult sau prea putin? Your turn.... Mai vorbim!

Hai pa
ALEX
HalbaSus
QUOTE
ca primul lucru pe care il fac e sa-i cumpar superchip si sa-i pun window tints


Avand in vedere ca ala de 2.5 e turbo ai putea obtine niste cresteri semnificative de performanta... dar chiar ai nevoie ? C'mon, taica-tau vrea sa se duca la curse ilegale cu ea sau ce naiba... 250 de cai sunt arhi-suficienti (parerea mea). Dar daca tot ii pui adauga si un filtru de aer, nu uita ca e turbo... and turbo LOVES more air...

Ah, daca alegi totusi v6-le de 3 litri atunci nu cred ca are rost sa dai bani pe chip...

Window tints rule... daca masina e neagra si ii pui geamuri dark black o sa arate beton de tot...
f1anatic
QUOTE(Halba-2)
Avand in vedere ca ala de 2.5 e turbo ai putea obtine niste cresteri semnificative de performanta... dar chiar ai nevoie ? C'mon, taica-tau vrea sa se duca la curse ilegale cu ea sau ce naiba... 250 de cai sunt arhi-suficienti (parerea mea

Window tints rule... daca masina e neagra si ii pui geamuri dark black o sa arate beton de tot...


Are si tata "midlife crisis". Bani de Corvette nu are, dar poate sa aiba fun intr-o masina care este si utila (people mover si are loc si de cumparaturi) si iute.

Eu sint considerat de amici drept un sofer foarte agresiv. Asta pina il intilnesc pe tata. Am o filmare - intreaba-l pe George - in care depasim un Chrysler Viper la vreo 90 mph cu minivanul (Nu ca ne-am fi pus mintea cu el...ca ala baga 180 mph, dar tinea traficul si noi ne grabeam acasa...veneam de la F1 la Indy, 2002). Tata merge cu mine la cursele F1, tata mi l-a recomandat pe Schumacher la inceputul lui 1994 (ii placea de Michael, eu tineam cu Senna) drept pt care l-am urit pe tata vreo 3 luni dupa ce a crapat Senna. Tata si cu mine lucram la masini incercind in limita posibilitatzilor (tehnice si economice) sa mai inghesuim citiva ponei sub capota...Ce vretzi...daca nu i-a placut fotbalul... (In alta tzara, in alte vremuri era inginer mecanic proiectind piese pt. masini agricole)

Ce rost are cu chip-ul ? Ponei in plus...consum mai redus. Oricum noi nu punem decit benzina de 93 (care-i premium la noi).

Some people are looking for the meaning of life. I am just looking for more horsepower.

Stiu ca masinile negre cu geamuri negre arata "marfa". Minivanul meu are culoarea "charcoal" - grafit inchis/carbune si am geamuri la aceeasi culoare cu accente argintii la masca pe fatza. Pentru un autobuz, este o masina frumoasa.

Iar pt. domnual Alexandru...ma cam apropii de 26. Decent guesswork.

Ar mai fi sa ma interesez daca numarul de inmatriculare Illinois - F1 FAN e luat... [/b]
G e o r g e
unul este turbo , celalalt este aspirat normal . depinde ce preferi ? preferi un kick in stomac - ia turbo, preferi o acceleratie mai liniara - ia aspirat .

legacy este mai de oras, outback este mai off road .

si filtre + bujii se pot schimba si in casa
V l a d
f1anatic ma asteptam ca dupa atata timp pe forum sa stii ca asta trebuia postata la subaru. Se muta la subaru
Alex-F1
[quote="f1anatic"][quote=Halba-2]Iar pt. domnual Alexandru...ma cam apropii de 26. Decent guesswork.[/b][/quote]

Lasa nu mai ma fa domn, ca nici io nu-s cu mult mai mare ca tine (28,5) :cheers: Deci, zici ca-s tare la ghicit, nu? :oops: Hai ca mai vorbim! Chipintaci.... laugh.gif

Hai pa
ALEX
Iulian HondaFan
iata ce a aparut pe edmunds.com care au testat noul Legacy:

http://www.edmunds.com/new/2005/subaru/leg...ntent...Subaru*

e ceva turbo lag si transmisia automata nu e potrivita bine pe motorul 2.5T :shock: . se corecteaza cu manuala dar as fi mai interesat de automata. trebuie vazut si Passatul nou daca o sa aiba DSG si un diesel tare ar fi poate mai potrivit pentru masina de familie.
Iulian HondaFan
Iata ca au testat si cei de la Consumer Reports noul Subaru Legacy 2.5T varianta sedan.

1) acceleratia e dezamagitoare 7.5 sec pana la 60mph ( aprox 100km/h), identica cu Honda Accord V6 care costa 25000$

2) manevrabilitatea in conditii obisnuite si tinuta de drum sunt f bune, ei zic numai BMW3 ii e superior pt. masini de 30-38000$

3) franele cam nasolii, 140 ft (aprox 45m) distanta de franare de la 60mph, de ex. Civic franeaza in 134ft, deci 2m mai scurt ceea ce f. mult, Passatul V6 are 136ft, Audi A4 are 132ft.

4) in USA nu are ESP lucru care il face sa-i mai fuga puntea din spate la curbe, ( acest lucru a dus la penalizari mari pentru ca ei considera ca inseamna instabilitate in situatii neprevazute) ar fi de preferat Outback-ul din acest pdv ca are ESP disponibil, acum trebuie vazut daca ESP corecteaza problema

5) consumul este mare 11mpg in oras (21.5l%) si 27mpg pe autostrada (8.8%)

iata topul lor ( masinile cu bulina au fost testate ultimele in sept 2004 impreuna)


SPORTY SEDANS

1 Acura TL $33,320
2 BMW 330i 37,670
3 Volkswagen Passat GLX (V6) 31,430
4 Lexus IS300 33,390
5 Honda Accord EX (V6) 27,215
6 Mercedes-Benz C320 38,670
7 Lincoln LS Premium (V6) 34,285
8 Acura TSX • 29,035
9 Audi A4 1.8T (CVT) • 30,945
10 Subaru Legacy GT Limited • 30,797
11 Audi A4 3.0 Quattro 37,810
12 Cadillac CTS 34,795
13 Nissan Maxima 3.5 SE 33,110
14 Nissan Altima 3.5 SE 28,110
15 Saab 9-3 Aero 35,420
16 Infiniti G35 34,090
17 Jaguar X-Type 3.0 36,070
18 Mazda6 s (V6) 27,440
19 Volvo S40 2.4i • New 28,605
20 Volvo S60 2.5T 34,010
21 Pontiac Grand Prix GT New 27,640

Volvo V40 testat impreuna cu noul legacy a fost de asemenea dezamagitor, CR recomanda Mazda 3 ca fiind mai buna la performante si consum plus costa numai 18000$...

mi-a cam scazut entuziasmul pt. Legacy...

iata ce este si cum testeaza CR aceste masini:

http://www.consumerreports.org/main/detail...D=1097699698597
Rai
Stii Iulian esti f bine imformat si noi adica cei din industria de masini facem f f multe teste si sigur ca ne si informam pe fiecare piata care este trendul si ma bucur ca nu numai in Europ,Africa,Asia si in America suntem unii dintre cei mai buni.De accea un BMW isi poate vinde si masinile bine si asa de scumpe cand vad ce inebunita e lumea dupa seria 1 si ce va fii la noul 3,ma intreb si eu de ce?VW are f mari probleme, sa nu vorbesc de GM sau Opel si sa nu zic ca cei de la Fiat au stat 2 luni si sunt masini mai ieftine.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.