Salut. Am un passat variant din 2002 1,9 TDI, 74 kw, pompe diuse si vreo 260.000 km la bord. Ieri m-am gandit sa-i schimb uleiul de la servodirectie fiindca era cam negru si cand era foarte cald afara facea un zgomot usor in volan. Iata cum am procedat:
Am desfacut cele doua furtune de la rezervorul de ulei si furtunul de la pompa de servo care duce la caseta de directie. Am pornit motorul (pt cinci secunde) pt a scoate tot uleiul din instalatie, am pus furtunele la loc. am bagat uleiul, (febi sintetic verde nr: 06161 vw tl 52146), in rezervorul de ulei, am suspendat masina de fata, am rotit de vreo zece ori volanul stanga dreapta pt a se aerisi. Am vazut ca uleiul face bule de aer foarte mici si parca era prea fierbinte. am plecat cu masina la proba si dupa vreo zece km s-a intarit volanul. m-am intors acasa, am mai suspendat odata masina si am mai repetat aerisirea, dar degeaba. tot merge greu. mentionez ca pompa se invarte si ulei nu pierde. spune-mi te rog daca am stricat ceva cu cele cinci secunde cand am pornit motorul pt golirea instalatiei de ulei, sau daca uleiul nu e bun, sau ce s-a putut intampla?