Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Astra 2004
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Opel > Astra / Zafira
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
kill24595
Salut,

Pareri de la cineva care are vreuna? Ma intereseaza mult masinuta si as vrea sa stiu daca a descoperit cineva ceva "hibe"...
Am facut deja un test-drive cu ea dar alfel e de la cineva care o are de mai mult timp.

Multam anticipat,

M
G e o r g e
pai de mai mult timp insemand vreo luna sau asa , nu ?


mai asteapta si tu pana la anul cel putin pentru a se gasi , daca are, bolile copilariei.
Happy_Maker
Yap! Eu mi-s ala....mandru posesor de Astra H, de vre-o 10 zile.
Daca a meritat asteptarea de 4 luni jumate? Eu zic ca da. Acum am auzit ca au ajuns la 6 luni. Nu-i bai, cred ca as astepta si 10. Masina e BESTIALA! Serios, am ramas socat de-a dreptul de efectul pe care il are asupra privitorilor involuntari. Motorul excelent (1.6, 150nm si 105 bhp), ergonomie, super-frane, consum acceptabil (8.8 in oras). Cum nu exista insa lucruri perfecte, am identificat si 2 "bube":
1. Inchiderea capotei protbagajului-trebuie sa trantesti ceva mai tare decat de obicei pt a se inchide.
2. Cea mai grava, si neasteptat de dezamagitoare: la schimbarea din treapta 1 catre 2 la peste 5000 de ture, se aude un carait in cutie....ca si cum nu am calcat bine ambreiajul. Am incercat de vre-o 3 ori si de fiecare data s-a repetat povestea. Acum stau sa ma intreb daca nu cumva e din cauza ca-i masina nou-noutza. N-as crede....voi ce parere aveti?
zefir34016
QUOTE(Happy_Maker)
Yap! Eu mi-s ala....mandru posesor de Astra H, de vre-o 10 zile. [...]

In primul rand, felicitari pentru achizitie, s-o stapanesti sanatos si cu bucurie!

Cred ca sunt destul de putini posesori de Astra H in Romania pana in prezent, ca dovada ca nimeni nu s-a aruncat sa raspunda la postul tau. Am gasit in schimb pe un forum frantuzesc un topic de peste 45 de pagini(!!) despre noul Astra, inclusiv prime impresii ale celor care au cumparat masina asta, si acolo nu sunt putini. Aici este link-ul:

http://www.forum-auto.com/sqlforum/section1/sujet165001.htm

Poate ne spui cum ai rezolvat treaba cu cârâitul din cutie, as fi tare curios sa aflu daca a fost intr-adevar o problema, ce-au zis/facut cei de la service.
Doru Constantin35579
Salut ..... pot sa ma "laud "si eu un pic.... iubita mea tocmai si-a luat un nou opel astra ... este un 1,7 cdti de 100 cp... l-am rodat un picutz vreo 2200 de km mai mult eu am condus laugh.gif biggrin.gif ... ce sa va zic masina e de VIS .. inca nu am testat-o cu adevarat... are un consum binishor pot sa zic, cam 6,6 in orash si 5 afara.. in carte se zice de 6,4 cu 4,2... ma gandsc ca poate dupa ce o sa se mai rodeze un pic motorul o sa treaca la consumul din carte smile.gif este climatronic... intradevar portbagajul trebuie un pic mai tare trantit, si ni s-a mai intamplat o chestie... cand se intra pe rosu BC-ul afiseaza canistra si rangeul pe care il mai ai de parcurs 50km ... e odata nu a vrut sa se mai reseteze dupa ce am alimentat si .. a tot scazut..pana la 0...si de fiecare data tot aparea cand porneam... am fost cu ea ... cei de la opel gttau zis ca nu au inca softul nou... si ns sigur ce i-au facut... insa pana la urma dupa ce am facut un plin a disparut , acum apare iar normal... oare ar mai trebui sa merg cu ea sa ii rescrie softul.?? acum ca si-a revenit? sa afiseze cu o oarecare eroare?? dupa mine ishi cam face datoria ca si prima data BC-ul? ce zicetzi? Merci !!!
daniela-21
Buna!
Si eu ma pot lauda cu o Astra 2004, pe benzina, fara zgomote ciudate, fara probleme, dar cu un consum fabulos - computerul indica peste 9 in Bucuresti ( am facut numai 600 km.).
Se pare ca masina nu are nici o vina, ci eu .... nu stiu sa sofez, sau cei 8 ani de condus Dacii si-au pus amprenta " sunt prea delicata si mult prea atenta cu masina ".
Oricum, imi place tare mult!

Multumesc cunoscatorilor amabili sa-si puna opiniile aici.
Happy_Maker
Salutare tuturor. Scuze pentru intarzaiere, am fost foarte ocupat si nu am prea avut timp dar...promit ca o sa intru mai des pe forum!

Asadar:
Problema cu caraitul in cutie s-a rezolvat. Nu stiu insa cum si de ce...pur si simplu, dupa ce o perioada mai lunga de timp n-am mai incercat sa o turez asa de rau, iar cand am re-testat, surpriza, totul e ok... hmmmm...sa fi fost doar niste suruburi prea stranse? :>

Confirm problema cu computerul de bord care nu sesizeaza re-alimentarea, mi s-a intamplat. Rezolvarea? Simplu, un plin si trece...

In schimb am dat de alta dracie acum.... am avut nevoie de ABS de 2-3 ori (masina are un pic peste 3000 km acum), dintre care 1 data rau de tot...(adika fara ABS nu-s' daca mai scriam acum pe forum....
In fine, acum mi se pare totusi ca ar fi oarece pb la intrarea ABS-ului... parca ceva s-a schimbat, se aude un zgomot ciudat si mi se pare ca reculul pedalei de frana (normal de altfel la ABS) este mult mai puternic decat atunci cand am "testat" prima data ABS-ul, ca si cum una din placutze nu "calca" bine.... Trebuie neaparat sa ajung la service, daca am dreptate nu prea-i de glumit cu franele...
Si totusi sper ca sunt eu paranoic si ca prblema mea n-are nici o legatura cu cele cateva mii de Astre intoarse la fabrica asta-vara pe probleme de...frane(chiar cand o asteptam pe a mea)

Mi-as dori ca acest topic sa ramana deschis pentru toti posesorii de Astre H si nu numai - orice idee, opinie, constatare vis-a-vis de Astra H sunt binevenite!
Happy_Maker
Ahhh... uitasem ce era mai important: in primul rand multumesc tuturor acelora care au contribuit si contribuie la dezvoltarea acestui topic.

Si nu in ultimul rand: masina e super!!! (de-abia acum realizez ca n-am vb decat de rau despre ea si e pacat...) Exceptand "neclaritatile" de mai sus, sincer, nu am ce sa-i reprosez.
Personal nu regret decat un singur lucru: mi-as fi dorit ceva mai mult de 150nm....Dar daca conduci constant in jurul a 3000 de turatii (cuplul maxim e la 3900rpm), e destul de ok. :bounce:
Nonn
Si eu ma gandesc sa-mi iau un Astra dar cu motorul de 1.8. V-ati comandat cumva farurile bi-xenon adaptative fiindca eu le vreau si poate imi spune-ti voi cum sunt. Ce alte dotari v-ati luat? Eu il vreau Elegance plus cate ceva pe langa. Cum e sistemul de sunet? Ce impresie v-a creat masina? E silentioasa? Ati putut sa faceti un drive-test inainte sau doar dupa? Au mai aparut si alte probleme?
Nonn
Mi-am comandat in sfarsit masina, e 1.8 Elegance. I-am bagat si faruri bi-xenon adaptative si IDS+, ati testat vreo masina cu asa ceva? Inca n-am facut drive-test, poate imi spuneti voi cum e cu motorul asta daca l-ati condus? :cry:
Despre service-ul din TM ce stiti? Is buni de ceva sau sa-mi pregatesc Diazepamul de pe acum?
DragosS
IDS+ vreau sa aflu si eu exact ce este pentru ca o sa am asa ceva pe o Vectra pe care am comandat-o si o astept prin februarie.

De asemenea faruri bi-xenon mi-am pus si eu desi sunt cam scumpicele.Sper sa isi scoata banii.

De curiozitate:cat a fost ddp astra cu motor de 1,8 elegance +optiunile tale?
Nonn
Ti-ai comandat IDS+ si nu stii ce inseamna? :roll: Cuprinde ESP+, controlul tractiunii, suspensie controlata electronic (CDC) si un program sport activabil de la un buton de pe bord. Farurile sunt adaptative?
Pretul CIP final=16700. De fapt era aproape 17100 dar mi-au facut o mica reducere. Total inclusiv dobanda (4 ani)=22.050.
DragosS
Pai nu am comandat ci e standard.La mine esp a fost optional 400E.Iar butonul de sport nu exista la vectra deci nu e chiar la fel ca la astra!

Iar pretul tau mi se pare foarte mare pt o astra si pt asa motor.Eu platesc pt 1,9CDTi 150cp full fara piele si in 5 usi(GTS Sport) 24.000.
G e o r g e
IDS+ contine toate pachetele active de siguranta : ABS, EBD, TC+, ESP+(cu pana la 3 roti controlate simultan), CDC.

sistemul de suspensii active este o premiera pe astra in clasa compacta !

butonul sport intareste suspensiile marind stabilitatea in curbe.

e bine ?
Nonn
Pretul este cat este din cauza optionalelor. Pretul CIP initial=13743. Are optionale in valoare de 3311 Euro=>CIP final=17054-reducere 404 Euro=>CIP=16650. La asta adaug TVA=>19814. +taxa management(2.3%)=>20270 Euro. Ar mai trebui accize 1.5% daca as lua-o cu banii jos. Cum n-am atata o iau in leasing pe 4 ani asa ca mai am si dobanda 9.5%+accize 1.5% la final de contract.
Stiu ca la CIP-ul asta puteam sa-mi iau cu motorul imediat urmator ca putere, 2.0T de 170 CP (CIP=16235 cu dotare de serie), dar sunt multumit cu 125 CP (avand in vedere ca inca mai conduc o Dacie din '84 cu 55 CP) si dotarile au o importanta destul de mare pentru mine. Iar diesel-urile nu ma intereseaza fiind un fan al motoarelor pe benzina.
George, e bine. Cam asta am spus si eu fara ABS si EBD pe care le are in serie. Cu butonul SPORT suspensia se intareste, directia devine mai ferma si motorul raspunde mai prompt la acceleratii (cel putin asa scrie in articolele din revistele germane pe care le-am citit). Ramane de vazut, ca masina de drive-test cu asa ceva nu se obosesc sa aduca.
DragosS
Si tie in cat timp iti aduc Astra?

Mie imi aduc Vectra in 2 luni la Union Motors deci pe la inceputul lui februarie. Sper sa imi faca astia o surpriza si sa o aduca mai devreme. laugh.gif

Oricum eu zic ca ai facut bine ca ai luat motorul ala.125cp sunt destui pt o masina din clasa ei.La 170cp erai entuziasmat 2-3 luni la inceput de puterea motorului dar dupa aceea incepeai sa te vaiti de consumul masinii. Si asa ar trebui sa te astepti la un consum de cca 12 in oras la condus mai sportiv indiferen de ce zic ei.
Nonn
Am facut comanda in 13 decembrie (sper sa fie cu noroc :roll: ), au trimis-o chiar in aceeasi zi si au spus ca vine in maxim 3 luni. In mod normal ar trebui sa fie 2 luni deci inceputul lui februarie ca la tine. Bineinteles ca eu sper chiar mai repede dar nu e rau nici asa.
Referitor la consum, banuiesc si eu ca va fi pe la 11.5-12 datorita stilului meu de conducere dar pe langa cei 13-14 ai Daciei iarna aproape orice masina pare economica! :shock:
DragosS
Eu am facut comanda pe 10 decembrie.Pe stoc aveau numai in 4 usi elegance sau caravan.Eu am vrut GTS si cu optiunile mele deci acum tre sa astept.Dar e mai bine asa zic eu. smile.gif Inca nu am imbatranit chiar atat incat sa imi iau break! smile.gif

Tu ce culoare ai ales la astra?Eu am albastru ultra.Am vazut destul de putine prin bucuresti.Majoritatea vectrelor sunt negre,gri sau bleumarin.
Nonn
Si eu am vrut albastru ultra sau papyrus dar din pacate mai are si altcineva un cuvant de spus asa ca va fi rosie! :cry: Bine ca nu e argintie ca m-am saturat de cate sunt! Macar la dotari si jante am ales cum am vrut eu!
Ca tot ai intrebat de IDS+ mai devreme, esti sigur ca a ta are IDS+ in serie si nu doar IDS? Te intreb fiindca si a mea avea IDS in serie si ESP+ optional (vreo 380 Euro). Plus ca la Astra de 1.9 CDTI de 150 CP ESP+ este in dotarea de serie. Desi avand in vedere ca a ta este GTS SPORT s-ar putea sa-l ai fara suprapret. :cheers:
DragosS
Am verificat si eu acum.Am IDS standard deci nu IDS+.ESP i-am pus eu pt ca nu este standard pe nici o echipare de vectra.Ce e curios este ca ESP-ul pt motoarele pe benzina de 1,6 si 1,8 era dublu ca pret! :shock: Am mai aflat insa ca la mine ASR este decuplabil ca la toate modelele sport. Dar nu am buton "SPORT" ca la Astra.Deh,Astra e mai noua! Probabil are ESP+ in dotarea de serie pt ca este motorul destul de puternic pt o masina destul de mica si era o cerinta obligatorie!
Nonn
Mie mi se pare o porcarie sa nu iti dea ESP in dotarea de serie nici macar la motorizarile de top. La fel si cu air-bag-urile pentru cap, ca si pentru alea am platit. M-am uitat pe site-ul german si acolo toate astea sunt in serie. Din pacate la noi taie din dotarile de siguranta numai ca sa o faca mai ieftina. Mai bine ar lasa pe dinafara alte chestii mai putin importante.
DragosS
Da,asa e.La mine sunt airbagurile pt cap standard dar nu e esp-ul.E aiurea sa scoti bani si pt vopsea metalizata.In fine,asa e peste tot in Romania,nu numai la Opel.

Nu stiu exact sa iti zic cum e cu Astra si concurenta ei din clasa compacta dar la clasa medie eu zic ca Vectra sta bine in raport cu concurenta din punct de vedere al raportului calitate/pret.
Happy_Maker
Nonn felicitari pentru achizitie! Mai ales ca ti-ai ales niste dotari de invidiat!
Ma bucur ca apar noi Astre, sper ca acest topic sa fie din ce in ce mai interesant.

Sunt curios, oare mororul de 1.9dti si 150 de cai cum este? A avut cineva ocazia sa-l testeze? Stiati ca-i luat de pe Alfa?
Aceeasi intrebare si despre IDS+. Eu nu am asa ceva, iar acum ca e iarna afara regret mai mult ca niciodata...dar deh, nu poti avea chiar totul...

Promit sa va tin la curent cu noutatile, daca e cazul. Deocamdata imi mentin parerea: am facut o alegere inspirata!
DragosS
In februarie o sa pot sa iti spun eu cum este motorul 1,9 cdti de 150 de cai pe care mi l-am comandat pe vectra gts.Pana atunci sunt si eu curios! smile.gif
Nonn
Am facut in sfasit drive-testul astazi desi nu cu o Astra de 1.8 ci de 1.6. Oricum, am ramas impresionat de cum merge, abia pe la 150-160 am simtit ca am ceva viteza, poate si fiindca era asa de silentioasa. Motorul tragea nesperat de bine, se tura foarte usor, tipul de la reprezentanta a pastrat a 3-a la 140 fara probleme, avea vreo 6000-6200 rot./min. Intr-un cuvant, mi-a placut. Nu pot decat sa ma intreb cum merge cel de 1.8 mai ales ca i-am pus si IDS+. Dupa test, cand m-am intors la Dacia mea din '84 parca eram in epoca de piatra! Nu stiu cum voi rezista inca 2 luni pana imi vine masina! :cry:
ubiku
Salutari!

Dupa o cautare de vreo doua saptamani, m-am hotarat si eu la Astra! Ce pot sa fac.. imi place la nebunie masinutza! Si dupa ce mi-a parcat ieri unu, parca asa in ciuda, o Astra H Sport neagra in fata casei, cu jante de 17, parca si mai tare o vreau! Imi venea sa mor!!! OMG, balosheam la ea, si topaim de colo colo... off... Mentionez ca initial toata familia era pornita pe Megane 2 Sedan, mai ales ca in Decembrie a fost si reducerea de 1500E si deci scapam cu vreo 15500 full motor de 136cp, dar dupa ce am vazut mai multe masini, am fost dezamagit de calitatea materialelor si finisarii in interior la Megane. Pana si radio-ul parea smuls de pe Solenza... :|

Pe scurt am avut un buget de 17.500 si m-am uitat in special la clasa compacta; vreau o masina confortabila, dar si sporty. Ce pot sa va sfatuiesc din mica experienta pe care am acumulat-o este sa cumparati pe persoana juridica. De ex. la Opel GTT (de la care o sa iau masina) daca cumparati pe firma, aveti 7% reducere de la pretul DDP. Eu imi fac zilele astea firma (fiind student costa doar vreo 4 milioane) ca sa inhatz reducerea cea banana.

La banii astia am optat pentru:
Astra Cosmo 1.8L 16V 125CP
+ Cosmo Plus Pack (climatronic, pachetul de scaune, de lumini, comenzi audio volan, faruri ceata, graphic display, cotiera)
+ Sport Pack (ESP, jante aliaj 5 spite, servo sport, buton sport, garda joasa)
+ Driving Control Pack (HSA, Pilot automat, senzor pneuri, senzori parcare)
+ mp3 player
+ computer bord

Pret CIP: 15785 ->
Pret DDP (dupa reducere 600E + 7%): 17173 +
Pret ridicare masina (ceva taxe si montare alarma) 350E
=> Pret final: 17523

Inca nu am facut comanda, pentru ca nu e gata, firma, dar cum e gata, nici nu se usuca cerneala si zbor la GTT biggrin.gif

-------------------

OOk, cam asta e planu'! Insa imi sunt inca o gramada de lucruri neclare, si as vrea sa-i intreb pe cunoscatori:

1. A cumparat cineva de la GTT? De DiBas am vazut pe forum numai pareri thumbs down...
2. Cam cat costa o revizie/casco de Astra? Ma intereseaza pentru ca o sa o intretin din salariul meu de 2 lei... Ai mei au zis ca dupa ce o cumpara, nu vor sa mai auda de ea smile.gif
3. Hmm... Butonasul ala sport fara IDS+ de fapt ce face? My guess este ca intareste servo, oarecum (sper) supraalimenteaza motorul, si eventual intareste suspensiile. Aberez? smile.gif
4. Ca tot vorbea de IDS, eu imi iau Sport pack, dar banii de IDS+ nu prea imi mai ajung... Deci ce pierd daca imi iau Sport pack si nu si IDS+? Acronime am citit si eu o gramada... Cica masina are IDS standard, ESP+ ii pun eu, ASR are oricum... so ce-i mai da in plus? (asa ca sa ma oftic tongue.gif )
5. Sunt curios pentru cei care au comandat deja, de ce ati ales astra? Si eventual de ce ati ales astra peste golf v (care mi se pare mie concurenta directa); de ex. eu am ales dpdv al pretului (aia de la porsche nu au vrut sa lasa un leu de la golf), si dpdv al look-ului... m-a dat gata displayul ala si mp3 playeru smile.gif. Daca as fii fost sa ma ghidez dupa renume / fiabilitate probabila, as fii mers pe golf... deh...
6. Aveti vreo dotare micuta care vi-ati pus-o pe astra din lista aia luunga, care vi se pare dementiala? spunte-ti-mi si mie pls. De ex. la mine top little feature este cotiera centrala fata. Couldn't live without it ! smile.gif
7. Cat va papa in oras?

Hmm.. cam atat for now, please answer all astra owners out there! smile.gif

Btw: a condus cineva 1.8-ul? Cum e? Mi se pare din auzite ca la motoare opel nu sta la fel de bine ca ceilalti (ex. FSI Golf), dar asta e... Nu am mers cu un 1.8 decat in curtea de la showroom pt. ca nu era inmatriculat, dar am apucat sa prind 70 in a Ia biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif. Si apropo, sistemul audio m-a impresionat in mod placut. Adica subwooferul ala chiar scotea basi! Si nu ma las impresionat asa de usor, tinand cont de faptul vecinul meu are un woofer de 30kg in portbagaj smile.gif CD30MP3 este chiar decent pentru un sistem audio stock.

Sper ca nu v-am speriat cu postul meu kilometric... Asa e cand isi varsa omu sufletu in forum smile.gif


Cya!
Nonn
De ce zici ca nu iti ajung banii de IDS+? Din lista mea de preturi pachetul sasiu sport costa 505 Euro (banuiesc ca la asta te referi) iar IDS+ este 554, o diferenta nu prea mare, zic eu. Eu as renunta la pachetul sport, care inseamna printre altele si o garda la sol mai redusa - la ce gropi sunt la noi nu cred ca e o idee buna, in schimb cu IDS+ ai avea oricum suspensia mai sportiva daca ai vrea datorita butonului sport. Suspensie reglabila electronic nu ai decat cu IDS+ (din cate stiu eu) asa ca nu stiu ce face butonul ala sport in cazul tau de vreme ce deja ai suspensie sport si servo cu demultiplicare fixa,scurta (adica sport). Eventual schimba ceva la modul de functionare al motorului? Daca iti iei IDS+ vei avea suspensia sport, directia mai sportiva si chestia cu motorul insa doar cand vei dori tu. Eu zic ca e mai bine asa, pentru confortul tau si binele masinii pe drumurile noastre. IDS+ include ESP+ si controlul tractiunii deci nu pierzi nimic renuntand la pachetul ala sport.
Eu am ales Astra si nu Golf datorita designului mult mai misto dupa parerea mea si datorita raportului pret/dotari mult mai convenabil.
Referitor la dotari, eu mi-am mai pus scaune incalzite (o slabiciune a mea) si farurile bi-xenon adaptative. Au fost cam scumpe dar zic ca isi merita banii, mai ales dupa ce am mers pe niste drumuri noaptea in afara localitatilor, fara marcaje pe laterale sau mijloc, nesemnalizate in nici un fel si unde ar fi fost necesare rau de tot in curbe :evil: .
Ce noroc pe tine sa prinzi reducerea aia de 7% pentru firma, eu mi-am comandat-o anul trecut si nu exista asa ceva, plus ca ti-au oferit si o reducere mai mare decat mi-au oferit mie cu 200 Euro :cry: !
De condus, cum am mai spus am fost doar cu versiunea de 1.6 dar m-a impresionat si aia prin performante si silentiozitate (ceva ce eu apreciez mult). Ziceai ceva de un subwoofer? Si eu am tot sistemul audio CD30MP3 si nu stiam ca exista asa ceva (nu ca ar strica bineinteles smile.gif ).
Culoarea care ai ales-o? Dar jantele? Le-ai pastrat pe cele de la Cosmo? Eu pe alea le-am luat, imi placeau mai mult ca cele de pe Elegance.
Despre consum nu stiu ce sa-ti zic, vom vedea dupa ce primesc masina. E posibil sa o primesc chiar mai repede decat ma asteptam, vineri cand am fost pe la ei am aflat ca masina era gata produsa si ca aprox. intr-o saptamana o pun pe TIR :cheers: !
Sa ne spui si noua cum te-ai hotarat in final cu pachetul sport sau IDS+.
ubiku
IDS+ mi-l permit daca as renunta la sport, si pare-mi-se ca este o idee buna, dar si in listele de la GTT si de la DiBas vad ca IDS+ necesita pack-ul de lumini interioare si pack-ul sasiu sport. Tu ti l-ai luat fara Sport Chasis Pack? Si ai si buton sport? Ca fara ala nu prea poti sa schimbi modurile de condus.... Butonul sport se pare ca si la sasiu IDS Sport simplu si la IDS+ schimba servodirectia, pedala si eventual la IDS+ suspensiile. Apropos, cine te-a lamurit pe tine in legatura cu IDS-ul si celelalte chestii? Pentru ca pe toti de la Opel pe care i-am intrebat, habar n-aveau ce-i ala IDS+ si nu prea stiu cu cine sa ma vorbesc. Hmm.... de asemenea e marfa sa te uiti la opel.com si opel.fr la flash-uri, sunt multe info bagate pe acolo.

Btw: super marfa ce ai pus pe ea, la scaune si xenoane ma gandeam si eu, dar nu prea-mi intra in buget :| La optionale m-am gasit asa: Ii pun acum ce se pune mai greu mai tarziu, si las restul pe urma. De ex. xenoane si jenti pot sa-i pun (cred) si dupa, dar cu restul mai greu.

La culoare inca nu m-am pronuntat, parca as vrea-o neagra, sa arate asa ca o fiara biggrin.gif, iar la jante o sa i le las pe alea originale o vreme pana ma redresez financiar... dupa care-i trag scurt o pereche de jenti de 18 biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Oricum, ma bucur ca ti-ai comandat o super masina, si sper sa-ti vina repede biggrin.gif La mine greul vine Luni, pentru ca atunci e gata firma si ma duc sa comand masina. Sper numai sa ma lamuresc ce si cum pana atunci.

Ah, si tu de ce ai luat Elegance si nu Cosmo? Diferenta e doar de vreo 200-300 de euro...

Pana una alta m-am uitat aici: http://www.forum-auto.com/sqlforum/section1/sujet165001.htm dar este un topic al naibii de lung.

PS: Happy Maker, poate ne mai impartasesti si noua niste impresii in calitatea ta de conducator de Astra biggrin.gif Si... spune-mi si mie te rog, servodirectia normala (fara buton sport si alte d-astea) se intareste la viteza mare? Am facut un test drive cu un megane si asta mi-a placut foarte mult.

Cya!
DragosS
Adevarul e ca consultantii de vanzari de la dealarii din bucuresti sunt cam toti pafaristi si ridica din umeri cand ii intrebi de vreun subiect mai iesit din comun.

Ai grija ca nu e asa usor sa iti pui xenon mai tarziu.Trebuie schimbata toata instalatia electrica pt faruri deci e destul de costisitor si scumpicel.

Masina neagra arata exceptional.Si eu cand mi-am comandat vectra prima optiune a fost neagra.Dar m-am razgandit cand m-am uitat la o alta vectra neagra a unui prieten.Se vede orice zgarietura cat de mica ar fi destul de urat.Plus ca este o culoare foarte pretentioasa din punct de vedere al jegului.Se depune imediat si trebuie sa o speli foarte des.Eu pana la urma am comandat-o albastru ultra. smile.gif

Jantele de 18 arata bine dar automat inseamna ca o sa ai talonul foarte mic. Eu la Seatul actual am talon 50 si masina avand suspensiile sport se simt gropile din bucuresti "extraordinar". :roll: Pana la urma eu zic ca merita dar trebuie sa mergi mai cu grija si sa fii constient ca sacrifici din confort in favoarea sportivitatii.Mai ales daca pui un cauciuc mai gros masina se va simtii altfel pe sosea,mai stabila,mai sigura.
ubiku
Dragos: Sa-ti traisca masina!
Aceeasi intrebare: Servo se intareste la viteza mare?
Si... stiam ca negru e o culoare complicata, dar parca nu pot sa rezist, ma simt ca o molie atrasa spre bec biggrin.gif Arata prea belea!
De jentile de 17 ce zici? Mi se par un compormis decent... Adica am vazut Astra sport aia cu jenti de 18, si mai erau doar 2 cm intre aripa si roata. Clar suspensia la masina aia nu se misca mai mult de 1 cm, deci gropile sunt o placere smile.gif

Sa vezi faza: Ma duc la unu sa-l intreb ce-i aia cutie EasyTronic si IDS+, si concluzia lui imediata este sa nu mi le iau, ca nu-s bune biggrin.gif LOOL Asa da consultant de vanzari! "Nu va luat d'le ca nu-s bune! Parol!" "Da ce-i IDS+ ala mestere, ca vad ca costa coco multi" "Eh... stiti si dumneavostra..." Si-mi pune cartea lui de Astra pe masa si ma pune sa caut prin ea :evil:


PS: Am mai gasit un forum cu frantzuji despre Astre: http://astraforum.free.fr/

Later edit: Tocmai am sunat la dibas si gtt si mi-au zis acelasi lucru, ca nu poti pune IDS+ fara Pack-ul de sasiu sport sad.gif Nonn, oare tie ti l-au pus si nici nu te-au intrebat? Hmm... Sau ai pornit de la un model Sport si nu Cosmo ca mine?
DragosS
Mersi! Si tie la fel desi inca nu ai comandat-o!

Da,si eu as opta pt jantele de 17.Asa am si eu pe vectra!Practic cred ca au loc si cele de 18 fara probleme dar vor avea talon prea mic! Sigur este si suspensia setata corect incat sa nu atinga roata contraaripa.

Eu azi am vb la opel si au zis ca imi vine pe 22 februarie masina. Oricum servo sigur se intareste in functie de viteza.Am observat la drive-test! Deci cred ca asa este si la astra!

Oricum eu la union motors am fost multumit de ce am gasit.Se pricepeau oamenii la date tehnice.Adica nu imi puneau cartea in fata! smile.gif Sa vad dupa ce imi vine masina cum e service-ul.
Nonn
Se vede treaba ca traim in Romania! Numai la noi e posibil asa ceva!
Cand eu mi-am comandat masina nu existau nici un fel de conditii sau restrictii la IDS+. Pur si simplu cand am spus ca vreau ESP+ m-a intrebat tipul de ce nu iau IDS+ ca e doar 170 Euro in plus si primesc suspensie reglata electronic si buton sport. Mi s-a parut o afacere buna asa ca l-am luat. Fara conditii si alte chestii. De unde au scos combinatiile astea n-am idee, oricum ce legatura are pachetul de lumini interioare (care la mine era serie si ar trebui sa fie si la tine) cu IDS+ :roll: ?! Pachetul sport nu l-am bagat eu si nici ei din proprie initiativa caci am vazut comanda inainte sa fie trimisa la fabrica si nu apare nimic de genul asta. Iar daca era sa fie imposibil de comandat fara pachetul sport s-ar fi aflat pe loc deoarece ei au un program unde baga toate datele masinii (motor, optionale samd) si daca apar ceva probleme, de ex. 2 dotari incompatibile, iti spune imediat. Stiu asta din proprie experienta caci am vrut sa-mi comand si volan sport pentru 18 Euro si nu era compatibil cu dotarea Elegance (din ce cauza ramane un mister :roll: ) si nici ei n-au stiut asta pana nu au facut efectiv comanda cu programul asta. In concluzie, eu mi-am luat IDS+ fara pachet sport si nu a fost nici o problema.
In legatura cu cine m-a lamurit cu IDS+, a fost chiar agentul cu care am negociat. Nu stia nici el chiar tot dar a putut sa-mi explice ce face. In legatura cu butonul sport, daca exista sau nu la IDS+, s-a uitat intr-un catalog international, cu toate dotarile detaliate, si acolo exista.
Oricum ar fi, maine sau vineri ma duc pe la ei sa aflu noutati si le mai pun niste intrebari despre IDS-ul asta. Sper sa nu apara surprize se lasa cu scandal mare :evil: ! Daca nu are buton sport asa cum au zis le dau cu masina in cap ca se duce tot farmecul!
Am luat Elegance si nu Cosmo fiinca am vrut scaune cu reglaj lombar. Dupa cum probabil ti-ai dat seama imi place confortul, iar sportivitate doar cand ma mai apuca laugh.gif !
Sa ne spui cum a ramas pana la urma ca m-ai facut tare curios cu conditiile astea care ti le pun. Oricum, par a fi total incompetenti, sa nu fie capabili sa-ti ofere niste explicatii elementare si mai ales sa spuna sa nu-ti iei nu stiu ce dotari ca-s naspa :roll: !
ubiku
Hmm... mai nou dupa ce am vorbit cu ei aflu ca nici jenti de 17 sau 18 nu as putea sa imi iau fara Sport Chasis Pack ala... Off, tare ciudat!

Dar e bine de stiu de programul ala, pt. ca o sa ma duc la dealer si o sa-l rog sa-mi explice ce si cum pe programelu ala, sa-mi arate acolo ca nu se poate. In legatura cu IDS+, nu cred ca trebuie sa-ti faci griji, pentru ca butonul sport musai trebuie sa existe (poti sa te uiti la opel.com la demo-ul flash de astra, are o sectiune numita IDS+ si toata prezentarea este in jurul butonului sport, deci...).

Si, de ce zici ca ai luat Elegance nu Cosmo pt. ca vrei scaun cu reglaj lombar? Din cate stiu eu, Cosmo are tot ce are Elegance si inca ceva in plus (scaunele sunt model sport, si ai piele prin interior). Lamureste-ma si pe mine please, caci si eu sunt un mare fan al confortului, dar si un sofer maniacal, asa ca ce am incercat sa fac eu, este sa iau un Cosmo (care credeam eu ca este cel mai luxos) si sa-l fac cat de sportish pot cu banii ramasi biggrin.gif

Please, daca treci Joi sau Vineri pe la ei, si afli noutati, share! smile.gif


Later edit: (de pe un site spanio tradus cu google)

QUOTE
Opel Astra equipped with IDS+ Integra in the salpicadero a switch who controls the position “Sport”. In this way, the CDC decides on a greater hardness in defective his (always acting of automatic form), the ESP happens to a permisivo way, the direction becomes hardened, changes the answer to the accelerator becoming more energetic and, in case of incorporating Easytronic change, the changes take place of faster form. The ESP can be deactivated below 60 km/h pressing of continued form interrupting saying.


Deci butonu sport e, si daca il tii apasat, scoti ESP, cool! smile.gif
Nonn
Vazusem si eu flash-urile de pe opel.com, sunt foarte misto! M-am uitat inca o data mai atent acum si am vazut ca daca dai sa-l vezi ala cu sportul e vorba chiar de IDS+ si de modificarile pe care le aduce apasarea butonului sport. Asa ca m-am mai linistit - e clar ca il are si in plus era oarecum logic sa fie ca doar IDS inseamna Interactive Driving System deci e vorba de placerea de a conduce, ce era asta fara program sport :cheers: ?
Apropo, alte forumuri despre Astra mai stii? Dar sa fie in limba care trebuie ca franceza o stiu tot asa cum stiu si japoneza :roll: ! Preferabil engleza dar nu forumuri din Anglia ca sunt prea mari diferentele intre masini.
ubiku
Nu am gasit decat doua forumuri franceze, pe la altii nu prea (la germani nici nu ma gandesc sa ma bag, pt. ca daca google translate schiopateaza la franceza, la germana o sa fie mare durere de cap).

Am mai gasit ceva pe net:

http://translate.google.com/translate?hl=e...ff%3D1%26sa%3DG

Explica acolo ce si cum e cu IDS+ asta, parca m-am lamurit si eu. Totusi se pare ca este nevoie de Sport Chasis pentru ca o parte a IDS+ sa functioneze (partea cu suspensiile)... I really hope this is not bad news... In rest ESP+, servo progresiva, pedala mai nervoasa, it's all in the sport button
Nonn
Asa este, Cosmo este Elegance dar are in plus scaune sport cu partile laterale (si nu interiorul, asa scrie pe lista mea) din piele. Dar din cate stiu eu reglaj lombar nu au decat cele tip confort si in plus eu vroiam cotiera fata si asta nu era disponibila decat cu scaunele tip confort, iar sustinerea laterala mi s-a parut suficienta si la astea.
Jantele de ce vrei sa fie neaparat de 17, cele de 16 de pe Cosmo mi s-au parut foarte misto si ele. Daca nu schimbi diametrul poti sa-ti alegi care model de 16 vrei, de pe Elegance, Sport sau Cosmo fara sa platesti nimic. Decat sa dai 257 Euro pentru alea de 17 mai bine iti pui scaune incalzite pentru 174 euro.
ESP-ul stiam si eu ca se dezactiveaza daca tii apasat butonul sport 3 secunde, dar numai dupa ce ai activat programul sport.
ubiku
Ok, poate nu inteleg eu, ce este acest "suport lombar"? Si partea cu cotiera este si la Elegance si la Cosmo pentru ca amandoua includ pachetul "Seat Comfort 1" din cate am vazut pe liste.

La treaba cu scaunele ai perfecta dreptate, un ma bag deocamdata la jante pentru ca si asa nu imi ajung banii; jantele chiar pot sa le pun lejer mai tarziu.
Nonn
Suportul lombar inseamna ca jumatatea inferioara a spatarului se umfla pentru a-ti sustine mai bine partea lombara a spatelui, dupa cum are si numele. E posibil sa fie disponibil si la scaunele sport, dar nu cred, ar fi mentionate caci la scaunele tip confort asa scrie: "scaun reglabil pe 8 directii si lombar" iar la scaunele sport nu zice nimic. Oricum, aici ceva "pute", fiindca la Cosmo ai scaune sport standard dar daca iti iei pachetul Cosmo Plus acolo iti da scaunele astea confort deci nu le vei mai avea alea sport (asa vad eu, nu stiu sigur ca eu am Elegance). Dar se va lamuri si asta maine cand ma duc.
Nonn
Am gasit asta pe site-ul german al Opel:

"Das optionale IDSPlus Fahrwerk des Opel Astra mit der Elektronischen Dämpferregelung CDC (Continuous Damping Control) und der Vernetzung aller fahrdynamischen Systeme repräsentiert den höchstentwickelten Stand der Fahrwerkstechnologie in dieser Klasse. Die elektronische Dämpferregelung CDC (Continous Damping Control) erfasst durch spezielle Sensoren die individuelle Rad- und Fahrzeugdynamik und regelt individuell die Dämpfungsraten an allen 4 Rädern in Echtzeit. Weltweit einmalig ist die Vernetzung aller fahrdynamischen Systeme beim Opel Astra. Durch den SportSwitch aktivieren ambitionierte Fahrer bei Bedarf den SPORT-Modus für noch dynamischere Einstellungen von Lenkung, Gasannahme und Dämpfung. Durch das perfekte Zusammenspiel der Elektronischen Dämpferregelung CDC mit den elektronisch unterstützten Fahrwerkskontrollsystemen ESPPlus, ABS, Kurvenbremskontrolle CBC und TCPlus werden zusätzliche Dynamik- und Sicherheitsgewinne erzielt."

Din ce scrie aici se pare ca totusi si suspensiile se intaresc daca ai IDS+ si activezi programul sport, nu zice nimic de sasiu sport. Sa speram ca am dreptate si este asa cum stiam de la inceput, ca m-ai ingrijorat un pic cu traducerea aia din spaniola.
DragosS
Pai nu stiu cum e la Astra dar la Vectra daca iti comanzi jante pe 18 sau 19 primesti automat sport pack.E adevarat ca alea de 18 sunt cam 1100 in plus iar alea de 19 aproape 1300.
gabriel32493
XCoolX eu detin un OMEGA dar ASTRA noua este dementiala......super sport ..golful eternul golf este caca....

Are ceva ce opelul a avut din totdeuna...finete la design dar acum este si SPORT ca look asta nu poate decat sa ciupesca mult din piata BMW..ramane de vazut!
Nonn
Am fost pe la Opel azi pentru lamuriri si iata ce am aflat:

1. Tipii de la reprezentantele din Bucuresti sunt fie tampiti fie nu stiu sa citeasca! Nu ai nevoie de nici un pachet sasiu sport pentru a putea comanda IDS+! De fapt, IDS+ include pachetul sasiu sport, am vazut cu ochii mei in catalogul de dotari pentru Romania! Trebuie mentionat ca catalogul este pentru Romania, fiindca tipul cu care am discutat a spus ca includerea aste este valabila pentru tara noastra si poate pentru altele din zona asta, dar in altele intradevar pachetul este separat. Deci, pentru tara noastra pachetul este inclus in IDS+ si nu trebuie comandat separat! Nu exista nici un fel de conditii sau restrictii! Ca sa nu mai vorbim de faptul ca eu mi-am comandat deja masina de 1 luna si nu au fost nici un fel de probleme! Pachetul asta luat separat cuprinde: ESP+, servo cu demultiplicare fixa, scurta, buton sport, sasiu sport coborat. Ce aduce in plus IDS+ este suspensia reglata electronic. Deci, doar cu pachetul asta vei putea modifica directia si raspunsul motorului, iar daca iti iei si IDS+ atunci modifici si suspensia. Du-te si spunele in fata ca sunt cretini, sau poate sunt doar rauvoitori, dar nu imi dau seama care ar putea fi motivul.
2. In legatura cu scaunele alea, am gresit eu. Se pare ca daca iti iei Cosmo (care are scaune sport standard) si adaugi pachetul Cosmo Plus vei acea scaune sport cu reglaj lombar! Cel putin asa am inteles eu, nici el nu era sigur, dar nu pare sa fie nici un motiv pentru care un scaun sport sa nu poata avea acest reglaj. Vei avea in plus fata de scaunul normal cu reglaj lombar o si mai buna sustinere laterala. Daca stiam asta imi luam si eu Cosmo, dar am crezut ca reglajul lombar si cotiera nu sunt compatibile cu scaunele sport. Asta e viata!
ubiku
Man, din toata inima sper sa fie cum zici tu, si pentru ca ti-ai comandat deja masina si TREBUIE sa fie asa cum ai vrut-o smile.gif si pentru ca inseamna ca scap mai ieftin cu 520E ca nu trebuie sa mai iau packu' ala, si de bani imi pun xenoane :bounce:

Cat despre Cosmo, nu-ti fa griji, parca tapiteria de la Elegance arata mai bine wink.gif Cosmo parca e prea inchis la culore smile.gif asa ca nu e mare pierdere...

Si btw: ce dzeu inseamna reglaj lombar? smile.gif :shock: E chestia aia de-ti dai spataru mai jos sau mai sus? Sorry daca intrebarea e stupida, dar chiar nu stiu :albino:
Iulian HondaFan
reglaj lombar (lumbar support) inseamna ca spatarul este reglabil si la nivelul salelor nu numai la nivelul soldurilor.
DragosS
Reglaj lombar inseamna ca spatarul de umfla sau desumfla oarecum pt ca spatele tau sa aiba contact perfect cu el.E o choestie buna acest suport lombar.Ajuta la o mai buna pozitie de condus si la confort.Totusi mai important pentru mine este suportul lateral.Te simti mult mai sigur intr-un scaun sport cu suport lateral bun.
Nonn
Ti-am raspuns pe pagina anterioara ce inseamna reglajul lombar. Cel putin la Opel (nu stiu cum e la altele) se umfla 1/2 inferioara a spatarului. Am vazut chestia asta pe una dintre masinile din showroom.
In legatura cu IDS+, e posibil ca pur si simplu sa nu traduca din engleza corect. Cere sa-ti arate si tie catalogul, unde descrie IDS+ (cod FE4 la asta din TM) dedesubt scrie: "incl. Sport Chassis Pack" sau ceva de genul asta. Desi imi vine greu sa cred ca poate fi o confuzie la ambele reprezentante. E posibil sa fie chiar si o greseala de tipar, nu imi dau seama. Nu pot sa-ti ceara bani in plus pentru el. La nevoie suna la reprezentanta din TM la 0256/305050 si cere cu un consultant de vanzari sau cu Mircea Stanga (cu el am facut eu toate actele si mi-a dat si explicatiile).
Succes si nu te lasa! Avem si noi in sfarsit un avantaj ca traim in Romania si nu vor sa te lase a profiti de el! :evil:
ubiku
Codurile sunt universale la toti dealarii pentru ca vin de la Opel, in catalog si eu am tot FE4.

Mai ar fii ceva care ma face sa tind spre parerea ta:

Exista un Pack numit Local Sport Plus Pack care contine
- pachetul light, comenzi audio pe volan, ids+, aer conditionat, proiectoare de ceata
si costa 970Euro

Si m-am gandit asa:
Local Sport Plus Pack este facut pentru modelul sport. Modelul sport are deja inclus in el Sport Chasis Pack. Deci daca ai cumpara IDS+ pentru un model sport, ar trebui sa dai mai putin, pentru ca deja are Sport Chassis Pack inclus standard, nu?

Si cam asa iese la calcul, pentru ca daca IDS+ ar costa pentru un model sport tot 570, ignorand faptul ca are deja inclus Sport Chassis Pack, nu ar mai da la bani:

Local Sport Plus Pack =
Pachetul Light: 43E
Comenzi volan: 37E
IDS+: 570E
Aer conditionat: 818E!
Proiectoare ceata: 133E
rezulta un cost total MULT mai mare decat 970 cat costa pachetul asta. Deci pentru un model sport se poate presupune ca IDS+ costa numai diferenta de 50E (IDS+ 570E - Sport Chassis Pack 520E)

Bine ca asta sunt doar presupuneri....

Din nefericire, in catalog, daca cumperi IDS+ separat pentru un model sport, dar pe el cat dai si la un Cosmo, adica 570 :| Nu se vede nici o diferenta cauzata de faptul ca modelele sport deja includ sasiul sport, off...

Cred ca cineva a zapacit rau ofertele astea; in orice caz, maine, o sa ma duc sa-i calaresc pe aia de la GTT si DiBas sa vad care e treaba...

Thanks, si va tin la curent!
DragosS
Sunt foarte incalcite treburile la dealerii de la noi.Bine,acum trebuie si tu sa stai sa analizezi la sange toate dotarile optionale si sa vezi ce combinatie merita mai mult.Sa ai grija in special la dotarile care contin automat alte dotari.De ex. eu in prima faza vroiam sa ii pun cotiera fata dar asta era inclusa pt clima pack.Am vrut sa pun spalator de faruri+duze incalzite sp. parbriz dar astea erau incluse pt xenon. De multe ori cele mai rentabile sunt totusi pack-urile lor. Au un pret avantajos si sunt gandite bine de aia de la opel din germania. smile.gif
Nonn
Am inteles ce vrei sa spui cu pachetul ala. La mine pe lista se cheama Pachet Sport Plus dar tot aia e. Dar este normal sa existe o diferenta destul de mare intre pretul unui pachet si suma preturilor tuturor componentelor sale. Asta e scopul unui pachet, sa-ti ofere o serie de dotari (alese de dealer) la un pret mai convenabil decat daca le-ai lua separat. Un alt exemplu bun (si eu iti recomand sa-l iei tocmai datorita pretului) este Pachetul Control, costa 340 Euro si cuprinde: asistenta la plecarea in rampa (104), indicator presiune scazuta in pneuri (202), senzori parcare spate (212) si tempomat (139). Dupa cum vezi suma celor 4 componente luate separat este mult mai mare, practic iesi la jumatate de pret cu pachetul. Dar totusi nu strica sa fii atent si la ce cuprinde pachetul deoarece e posibil sa nu ai nevoie de tot ce are chiar daca e la un pret convenabil. Exemplu: eu am vrut initial Pachetul Elegance/Cosmo Plus: bancheta cu spatar rabatabil 40/20/40, comenzi audio pe volan, scaun sofer reglabil pe 8 directii si reglaj lombar, climatronic, faruri ceata, portbagaj compartimentat (pentru break). Costa 460 Euro, luate separat 641 Euro. Dar mi-am dat seama ca de chestiile subliniate n-am nevoie, spatarul banchetei e deja rabatabil 2/3-1/3, farurile de ceata le aveam de la farurile cu xenon si portbagajul compartimentat nu se aplica in cazul meu ca nu am break. Restul luate separat au costat 382 Euro. O mica economie aici, alta dincolo si uite asa s-a adunat de scaune incalzite in loc de alte chestii inutile, dar cuprinse in tot felul de pachete. Totul e sa fi atent la toate detaliile. Vezi sa-i calaresti bine pe aia, sa nu-ti scape nimic! laugh.gif
ubiku
Sa stii ca mi-ai dat o idee foarte buna, cu renuntatul la pachetul Cosmo plus; eu il includeam default in orice calcul de configuratie care il faceam, dar ai dreptate... Chiar ma gandeam sa-i scutur bine, ca daca-mi iau xenoane sa-mi scada din pretul lor farurile de ceata, care erau incluse in Cosmo plus.

Ce ar trebui sa fii atent este ca traducerile ofertei Opel in romana, sub forma ofertei finala pe care o primesi, sunt deseori deficitare, si este posibil ca un pachet sa contina ceva care nu scrie acolo, care a fost omis din pricina de spatiu; am vazut asta de ex. la xenoane unde la GTT nu mai scrie ca au incluse si farurile de ceata, ca deh.. nu era spatiu :evil:

In alta ordine de idea, Pachetul Control rulz! Este plin de prostioare, dar sunt genul care iti fac viata mai usoara putin cate putin... Prietenul meu are un BMW 325XI si nu l-am mai vazut de mult sa-si rupa gatu uitandu-se in spate sa nu dea peste ceva... sta linistit si asculta senzorii :roll: Nu mai zic si de Cruise Control... Nu ca as avea unde sa-l folosesc in Bucuresti (decat poate sa-l pun la 59km/h :evil: ), dar dupa un drum la Sinaia te omoara picioarele de stat cu acceleratia apsata!

Maine, ma duc la GTT, si o sa deslusesc misterul IDS+-ului (sper) si sa fac un drive test cu un 100CDTI ca frumoasa de 1.8 pe benzina nu e inmatriculata sad.gif!

Wish me luck, si btw: cand iti ajunge masina?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.