Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Subaru Outback Diesel - Atentie turbina vulnerabila la socuri
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru > Legacy/Outback
bogcot76
Salut pentru toata lumea si felicitari posesorilor de Subaru!

Deschid acest topic pentru a semnala urmatoarea problema legata de Subaru Outback Diesel. Am procurat masina in iarna lui 2008 de la Subaru Motors trading la un pret extraordinar pentru aceasta masina - SOD AC undeva sub 24.000 euro cu tot cu TVA. Impartasesc opinia majoritatii membrilor ca este o masina extraordinara si desi am condus multe masini pana acum nici una nu mi-a oferit satisfactia pe care mi-a dat-o SOD-ul - comfort, stabilitate, chiar sportivitate si placerea de a merge pe drumuri accidentate.

Toate bune si frumoase pana in urma cu aproximativ 2 luni ocolind o groapa undeva in Ferentari am lovit o ditamai bucata de asfalt sau bordura ceva cu scutul (care atentie din fabrica vine de plastic !!!! - inacceptabil pentru o masina cu ceva veleitati offroad). Initial nu am remarcat mare lucru insa la scurt timp, dupa 1800 ture se auzea un suierat enervant si parca masina pierduse putin din putere.

Am fost la Service (Subaru Motors Trading) si s-a constatat ca turbina era lovita alaturi de galeria de evacuare a acesteia si era un fel de fisura acolo, astfel incat a trebuit schimbata. Deci atentie - aceste masini (cred ca si Foresterul e la fel) au turbina SUB MOTOR deasupra catalizatorului fiind astfel extrem de vulnerabila la socuri directe in acea zona. Prostia mea ca nu am ascultat un prieten posesor de Forester (pe benzina) de a-mi monta un scut profesional din Dur aluminiu ce probabil ca m-ar fi scutit de aceste neplaceri.

Buuun ..... Ce era de facut ? Noroc cu Casco - Asiban ce a deschis doasrul de daune si toate bune si frumoase. Partea proasta este insa urmatoarea: a trebuit sa astept aproape 2 luni turbina noua si atentie pretul acesteia este de ........ 4000 euro fara TVA !!!! BMW-ul e mic copil. Nu mai comentez faptul ca am scris la Subaru Germania si mi s-a raspuns ca la ei e 1233,24 euro turbina !!! Ma rog, era pe CASCO ce sa faci. Maine iau masina dar e clar ca primul lucru voi pune un scut ca lumea pe dedesubt si ma voi urca cu o strangere de inima de acum incolo la volanul ei.

A mai patit cineva ceva asemanator? Ce alte Service-uri Subaru recomandati pentru evitarea scorurilor abernate din Bucuresti pe viitor?
andrei5130
Salut, vezi ca pe aria subaru exista un topic legat de intrebarea cu servisurile, am patit si eu ceva asemanator dar cu un damb de pamant, tot din pricina scutului, pe care l-am schimbat tot cu unu de plastic evident dat fiind ca nu am gasit de otel pentru acest model de subaru, de atunci am inceput sa caut scuturi de metal dar nu am gasit inca, esti bine venit sa te prezinti pe Subaru Welcome Area si sa treci si pe la club...

Bine ai venit pe forum !
bogcot76
QUOTE (andrei5130 @ Jul 28 2009, 07:59 PM) *
Salut, vezi ca pe aria subaru exista un topic legat de intrebarea cu servisurile, am patit si eu ceva asemanator dar cu un damb de pamant, tot din pricina scutului, pe care l-am schimbat tot cu unu de plastic evident dat fiind ca nu am gasit de otel pentru acest model de subaru, de atunci am inceput sa caut scuturi de metal dar nu am gasit inca, esti bine venit sa te prezinti pe Subaru Welcome Area si sa treci si pe la club...

Bine ai venit pe forum !


Multumesc de invitatie. Cum aflu ceva de scut metalic voi posta anuntul. Am inteles ca din State se pot comanda undeva la 400 dolari cu tot cu transport pentru Outback - nu stiu daca merge pus si la cel Diesel pentru ca in State au benzina numai.
pista
Bine ai venit pe forum @bogcot !
Scuturile de otel pentru benzinarele OBK (care se gasesc si la noi cu vreo 200dolari) nu se potrivesc la boxer diesel.
hdi
Bine ai venit Bogcot. Ne bucuram ca ne-ai gasit.
Adevarul este ca si eu mi-am pus probleme vis-a-vis de pozitionarea turbinei insa m-am gandit ca poate au gandit-o ei bine acolo. Se pare insa ca nu....mai ales ca vorbim de o masina gandita sa se plimbe in afara asfaltului, acolo unde sunt cioturi, pietre etc. Vom fi atenti. Parca e in dreapta, nu?
Dar tin eu minte gresit sau in dreptul turbinei este un miniscut din aluminiu su ceva similar prevazut cu niste fante? Poate ma insel....
Imi pare rau pt problema ta.
In privinta service-urilor, pana acum nu s-au inregistrat reclamatii de competenta pe nicaieri. In privinta preturilor, cand ai ceva de facut, dai un telefon in mai multe locuri si te hotarasti. Consulta si topicul dedicat reparatiilor si vei gasi pe acolo si ceva scoruri de prin service-uri.

La Subaru Welcome Area trebuie puse si poze...daca vrei rolleyes.gif
GLC120
Bogcot bine ai venit. Scut(uri) metalice au in standard foarte putine masini. Si din cele cu MARI pretentii de off-road. Este principalul lucru care trebuie evitat in afara soselei - "atingeri" pe dedesubt.

Cat despre pretul turbinei sunt ceva mai dur. Este un tun, sau o teapa. Fara discutie ca firmele de asigurari (mai exact unii baieti destepti de acolo) isi primesc partea. Este exclus sa fie vorba numai de prostie si incompetenta.

Cu dosarul poti spune ca au vrut sa ajute un client fidel (care nu a avut evenimente in ultimii 5 ani rolleyes.gif) dar cu pretul nu exista nici o scuza.

bogcot76
Salutare

Azi mi-am luat masina cu turbina noua. Aproape ca uitasem cum merge. M-am interesat si de scut metalic. In Europa cel putin dupa spusele celor de la SMT nu exista scuturi pentru Outback ?!? In schimb au in stoc scuturi pentru Foresterul model nou si Diesel si benzina.

Am avut o discutie amiabila cu cei de la SMT in asteptarea livrarii masini si mai in gluma mai in serios i-am intrebat din nou ce e cu pretul asta de 4 ori mai mare decat in Germania pentru turbina iar ei mi-au spus cu "mana pe inima" ca este impus de Subaru Japonia pentru SMT ?? Acuma nu stiu ce sa spun dar nu m-ar mira nimic pentru ca de exemplu in domeniul meu sculele Olympus in Romania au alte preturi ca in Germania - unde firesc sunt mai mici.

A propos - mi-a venit in minte o idee : daca turbina e pusa unde e pusa - adica jos la Outback si Forester si foarte jos la Legacy si Impreza ..... ce se intampla daca asa cumva trecem printr-o apa rece cu ea incinsa la nu stiu cate grade ??? Sper ca nimic pentru ca altfel............nightmare.

Poate ar trebui sa le scriem celor din Japonia ca ideea lor nu e cea mai grozava (glumesc).
hdi
QUOTE (bogcot76 @ Jul 29 2009, 06:54 PM) *
ce se intampla daca asa cumva trecem printr-o apa rece cu ea incinsa la nu stiu cate grade ???


Se caleste ? blink.gif
GLC120
QUOTE (bogcot76 @ Jul 29 2009, 07:54 PM) *
i-am intrebat din nou ce e cu pretul asta de 4 ori mai mare decat in Germania pentru turbina iar ei mi-au spus cu "mana pe inima" ca este impus de Subaru Japonia pentru SMT ??


Welcome in fan clubul SMT. Stai sa vezi mai departe, la cate tampenii ii obliga japonezii aia.

Citeste topicul cu revizii si intretinere...doar daca nu te obliga alti japonezi sa te duci la SMT.
iulian_1976
QUOTE (bogcot76 @ Jul 29 2009, 05:54 PM) *
A propos - mi-a venit in minte o idee : daca turbina e pusa unde e pusa - adica jos la Outback si Forester si foarte jos la Legacy si Impreza ..... ce se intampla daca asa cumva trecem printr-o apa rece cu ea incinsa la nu stiu cate grade ??? Sper ca nimic pentru ca altfel............nightmare.Poate ar trebui sa le scriem celor din Japonia ca ideea lor nu e cea mai grozava (glumesc).


Strict Subaru o fi altfel insa la celelalte se intampla un lucru neplacut se descentraza lagarele turbinei datorita
diferentei de temperatura.
Acelasi lucru se intampla intr-un timp mai indelungat , iarna in special daca dupa ce s-a mers la limita se ajunge in parcare si se opreste brusc motorul .
In mod normal se lasa masina cateva minute la ralanti pentru ca trecerea de la cald rece sa nu se faca brusc.
Printre posesori de motoare pe turbina nu sunt multi care stiu cum sa o protejeze ,in acelasi timp si serviceurile trebuie sa manance o paine thumbsup.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.