Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Golf 4 : 1.9 sau 1.6 ?
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Volkswagen
niggawaa
Vreau sa imi cumpar un Golf 4.
Am auzit multe discutii in legatura cu care ar fi mai bun, 1.9 TDI sau 1.6 benzina.
In mare eu am nevoie de masina pentru drumuri lungi.
Deci ar fi o masina mixta si oras si afara.
Care din astea e mai potrivita? care e mai buna?
DORU
Raspunde te rog la urmatoarele intrebari:

1= masina va fi noua sau la SH ?
2= de ce buget dispui ?
3= in ce raport urban/extraurban o vei folosi (exprimat procentual) ?
4= cati km prevezi ca vei rula anual ?
5 = ce stil de condus ai ?
T u d o r
Bine ai venit pe forum.

In afara de prima intrebare al carei raspuns e evident (Golf 4 nou nu), la restul intr-adevar trebuie sa raspunzi inainte de a lua o decizie. In principiu benzinarul e mai ieftin la achizitie, are km de regula mai putini, are costuri mai mici de intretinere si probleme de fiabilitate mai putin probabile. Dieselul e avantajos daca faci multi km pe an sau daca pur si simplu il preferi din motive legate de gusturi.
DORU
Asa-i Tudor, nu am zarit "Golf mk4", mea culpa. Deci clar la mana a doua raspunsul la prima intrebare. thumbsup.gif
Cristi2
Cu foarte putine exceptii, golf 1,9.
Nu agreez 1,9 sdi si nu as lua in calcul un tdi trecut de 200 000 reali, deja pot sa apara probleme.
La un tdi as face (daca e posibil) un test de compresie, as verifica ambreiajul si volanta plus un tes cu VAG COM-ul.
Eventual verificare VIN.
Daca benzinarul e cu km foarte putini si ingrijit, l-as lua in calcul. Totodata, conteaza mult si nivelul de dotari (cel putin pentru mine).
klm
CITAT(Cristi2 @ Jul 22 2009, 10:07 PM) *
Cu foarte putine exceptii, golf 1,9.
Nu agreez 1,9 sdi si nu as lua in calcul un tdi trecut de 200 000 reali, deja pot sa apara probleme.

G4 a iesit din productie in 2004 (parca 2005-2006 in America) deci va avea 5 ani vechime; daca iei dizel din Romania rulajul mediu va fi de macar 100k km iar daca o cumperi din afara sigur sare de 180-200k km.
pmhoria
Ai sanse mai mari sa gesesti un 1.6 bine intretinut decat un 1.9 diesel. Costuri mai mici de intretinere pt benzinar.
Si daca faci drumuri lungi cum spui tu, diferenta de consum nu e mai mare de 1 max 2 litrii la 100 km in favoarea Tdi-ului.
Daca gasesti SDI, se schimba un pic datele problemei... smile.gif Colegii care au asa ceva pot sa-ti dea mai multe sfaturi legate de acest motor.
DORU
Corect. SDI este un monument de fiabilitate si costuri reduse de intretinere.
Cristi2
QUOTE (klm @ Jul 23 2009, 08:38 AM) *
QUOTE (Cristi2 @ Jul 22 2009, 10:07 PM) *
Cu foarte putine exceptii, golf 1,9.
Nu agreez 1,9 sdi si nu as lua in calcul un tdi trecut de 200 000 reali, deja pot sa apara probleme.

G4 a iesit din productie in 2004 (parca 2005-2006 in America) deci va avea 5 ani vechime; daca iei dizel din Romania rulajul mediu va fi de macar 100k km iar daca o cumperi din afara sigur sare de 180-200k km.

se prea poate, dar exista si exceptii.
eu am vandut masina (inmatriculata in 11.2000) la 200 000 km, anul acesta in mai. deci 8 ani jumate.
am cumparat-o de la nemti in mai 2004, la 127000 km, deci am parcurs 73000 km in 5 ani.
smile.gif

singura mare buba a fost caseta de directie, gratie drumarilor romani care trebuie musai sa arate tuturor ca au inceput asfaltarea, printr-o trecere la nivel de la vechiul drum la cel nou.
in rest, pentru mine aia a fost cea mai buna masina din lume. de remarcat ca era remapata agresiv de la vreo 140 000km.
klm
Pai e foarte plauzibil, eu vorbeam de rulajul mediu insa asta nu inseamna ca nu poti gasi o masina mai rulata (doar ca de cele mai multe ori se intampla exact invers).
Nu cred ca vrei sa stii care era media de km a Golfurilor vadute la mana a 2-a in Romania in 2008; 150k km in minus costau 75 lei insa iti aduceau macar 1k de euro in plus.
valentin38883
Ia o carte tehnica de la Golf si uita-te la caracteristici. Cuplu / timp pana la 100Km/h / consum.....o sa vezi care e mai bun, in functie de ce vrei tu. Eu nu as da dieselul meu de 100cp pe nici un benzinar avand in vedere cuplul care e de 240 Nm la 1800 ture, pe cand la cel mai mare benzinar e de 270 Nm la vreo 3400 ture. Ala de 1.6 nu stiu daca are 150 Nm....pe la 3000 de ture....
bogcot76
Eu am un golf 4 1.6 de 105 CP break varianta basis (cu aer manual si inchidere centralizata ca dotari). O am de noua din 2003 si am vreo 60000 km cu ea (merg mai mult cu cealalta).

Informatii legate de costuri:

- consum in oras (Bucuresti) - intre 10-12 litri la suta (functie de trafic si aer on/off) cu benzina de 95, in afara in jur de 6-7.
- dupa iesirea din garantie o revizie cu ulei Castrol Magnatec, filtre de aer, ulei, polen si combustibil toate "de firma" in jur de 500 ron (rezonabil)
- gasesti usor mecanici si service-uri non Porsche ce pot avea grija de ea fara probleme
- piese super ieftine (am schimbat doar o bieleta de directie dupa lovirea unei borduri si ceva bucse)
- fara nici o problema serioasa pana in prezent - ma rog recent cica ar fi ceva probleme cu senzorul de turatie ce trebuie schimbat (uneori se opreste motorul din senin in mers) - e undeva la vrea 200 roni
- ce e enervant la ea - lipsa dotarilor (se poate pune o sonorizare mai ca lumea in locul tigaii din fabrica de exemplu) si scaune destul de incomode pentru drum lung;

In concluzie - o masina corecta, fara mari veleitati sportive, destul de robusta si poate putin cam galagioasa la viteze peste 150 km/h.
DORU
Sa facem distinctie intre motorul 1.6 MPI 8v 102CP si cel cu 16v si 105CP. Spun acest lucru pt initiatorul topicului...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.