Help - Search - Members - Calendar
Full Version: sunt noua...dar poate ma ajutati :)
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
gabi31706
salut. e prima oara cand intri aici, dar sunt pasionata de masini de cand ma stiu...
eee, si iata ca a venit momentul sa imi iau si eu una. am zis sa o iau mai incolo prin iarna (motive financiare) dar sincer....nu stiu foarte bine ce vreau.
adica stiu...dar nu am sunt sigura ca e o idee buna :cry:
sunt innebunita dupa opel tigra de mult si tare as fi vrut si eu una. dar toate pe care le-am gasit sunt suuper cordite, cu peste o suta de mii de km. la bord. e normal...sunt masini de prin 95'-96' iar bani de una de prin 98' nu prea am. merita sa investesc in ea?
voi ce stiti? ce povesti ati auzit despre ea?
poate ma ajutati si pe mine cu un sfat....sau ce alta masina ar merge...as avea cam 6 mii.
sincer, mie imi plange inima dupa o tigruta, dar nu stiu cat de mare e riscul...nu vreau sa ma trezesc cu ea pe butuci :evil:
G.
rafaello5
Sa stii ca si mie imi place Opel tigra(cu motor de 1,6 litri de 105cp)dar pe la noi prin Romanai se gasesc doar cateva si dupa cum ai spus si tu sunt cam varza.Eu as alege mai bine de banii astia un vectra de prin 97 dar cu dotari mai putine.Eu zic ca merita dar cred ca te ajunge mai mult cam 7000-7500 EURO.Daca iti place o masina mica si coupe ar mai merge si un fiat punto sau poate si un opel astra coupe de prin 99, 2000, numai ca si asta din urma e putin mai scump.
Eu cred ca mai intai ar trebui sa stabilesti ce vrei de la masina: vrei sa te duca dintrun loc in altul sau vrei sa mai aiba si un motor mai puternic si care sa aiba un design mai aparte.Daca varianta din urma eu zic sa mai astepti si sa mai strangi putini bani si dupaia ai sa reusesti sa ai o arie mai mare de unde alege. Asta e parerea mea personala o iei in seamam sau nu .Multa bafta la gasirea masinii pe care ti-o doresti. :cheers:
Lord
cred ca ar trebui sa ne spui si de cati bani dispui, ca sa vedem cum te putem ajuta

si mie imi place tigra, mai ales ca nu-l vezi pe oriunde, dar luat din romania cred ca n-ai de unde (si daca ai, cred ca e destul de muncit)


vezi daca poti sa gasesti unul pe afara

daca te tin banii poate te bagi la un peugeot 206 cc smile.gif sau 307 smile.gif


spune-ne de cati bani dispui
V l a d
Pentru ca esti noua mai lasam aici topicul cateva zile, dar dupa trebuie sa-l mut la versus sau opel, depinde cum evolueaza discutia.

Acestea fiind zise bine ai venit, speram sa iti fim de folos si dupa cum zicea si lord parerea mea e ca ar trebui sa vezi daca cu banii astia nu reusesti sa iti ei ceva nou sau second dar mai nou. Eu nu am fost fan opel tigra niciodata asa ca nu te pot ajuta in privinta fiabilitatii, dar cantareste bine mai multe oferte inainte sa te hotaresti la un model sau altul.
Bafta
M i h a i
Eu stiu 2 personane cu tigra. Una e fata asa ca tine si nu s-a lasat pana nu i-au luat ai ei tigra chiar daca e ultimul cazan (la articulatii) si a costat vreo 6000Euro. Deh e shic smile.gif . Piesele sunt destul de scumpe si destul de greu de gasit, motiv pentru care merge cu ea asa troncanind si trmurand. A doua persona a intrat cu tigra asta iarna intr-un cap de pod si a facut-o varza in partea din spate. ca s-o repare a cumparat tocmai de la Cj din targ, o tigra busita in fata, rau de tot, cu 1000 euro. Astfel din 2 a facut una. Asta apropos de gasitul piselor. Acum a lovit-o iar si pentru ca nu mai gaseste solutii s=o faca o vinde si el. In rest, la motor, numai de bine. alearga de manaca pamantul. A fetei ia 170 lejer insa din cauza articulatiilor la viteza aia face urat rau de tot si nu s-a riscat nimeni la mai mult. De fapt, sentimentul de nesiguranta apare inca de la 90km/h (am uitat sa spun ca a avut 5 proprietari inainte). Cealalta lua 190-200 km/h la orice ora desi are 175.000 km.

Concluzii: poti gasi tigrutze la al nu stiu catelea proprietar, mai toate busite si reparate sau nu, multi km la bord, piese scumpe si greu de gasit. Cu toate astea sunt destul de scumpe.

Acum asta e ce stiu eu.....mai intereseaza-te si tu ce si cum si tine minte ca nu merita sa risipesti banii numai si numai de fitze....desi au si fitzele rolul si utilitatea lor de multe ori laugh.gif ....bafta
James Kilowatt
Eu am vazut ieri intr-o parcare doua masini de vanzare, ambele din 98, ambele in jur de 90.000km. O opel tigra si o toyota celica. Sa fiu sincer, la tigra nici nu m-am mai uitat mai ales ca pe vremea cand eram in Ro am auzit lucruri destul de rele despre ea. Celica avea si climatizare, arata bine.... motorul cam mic pentru o masina sport (1.6 16V) pur-sange, dar totusi....
Parerea mea ca la 6000-7000€ se pot gasi masinute cu tenta sportiva mai acatarii decat tigra, insa vorba aia... gusturile nu se discuta.
Din cate imi dau seama tigra e o masina destul de exotica pentru Romania, asa ca e cam greu sa gasesti prea multe opinii. Mai cauta pareri si pe alte site-uri. Pe carsurvey.org unii o lauda, altii o injura. Oricum, nici unul nu e indiferent smile.gif
robert constantin31470
Sa incepem cu inceputul laugh.gif Am avut pana acum destul de multe masini incepand cu audi, volvo, dacia, golf, peugeot, renault, fiat,opel;diferite tipuri; in prezent posed o nubira sx si o mazda 323. Daca vrei o masina ieftina buna cu full option eu iti recomand Nubira, pana acum singura problema pe care am avut-o cu ea a fost (apa la stergatoare) tongue.gif laugh.gif , si am facut cam 50.000 km cu ea, tin sa precizez ca merg fff. brutal. Oricum in jur de 5000-6000 E gasesti nubira din '99 respectiv 2000 full cu maxim 65.000 km ps. motorul este de 2000 DOHC 16V. Parerea mea ar fi sa dai o privire si pe la daewoo si sa lasi masinile germane nenorocite de cine stie cine, si magarite, din anii 95-96, nu se merita.
HalbaSus
OK, sa luam datele problemei

- deci vrei tigra... cu alte cuvinte vrei o masina sport cu 2 locuri (bancheta din spate e ideala pentru sustinerea unei posete, a plasutelor de shopping si cam atatat, am avut un prieten care a avut tigra si am incercat sa stau in spate... groaznic)...

- ai 6000 de euro disponibili

- din primul punct rezulta ca imaginea conteaza foarte mult, trebuie sa arate foarte bine si foarte sportiv.

Solutii ar fi mai multe:

A: Iti gasesti o tigra de prin 96, care probabil va fi un pic forjata (desi motoarele sunt destul de bune, cel care a avut-o a fost foarte multumit de motor - mai putin de suspensie, amortizoare, etc care nu erau potrivite pt drumurile din Romania). In momentul cumpararii accepti ideea ca pe parcursul anilor va trebuii sa bagi o gramada de bani in masina pe reparatii - ce sa faci, masina veche)

B: Solutie care m-a tentat pe mine intr-o vreme, dar ar renuntat pt ca eu aveam nevoie de o masina practica. Ideea e urmatoarea: mai stii Porsche-urile acelea de prin anii 80 cu farurile care se ridicau din caroserie facute cu motoare de audi foarte populare datorita pretului scazut ? A fost un film mai vechi cu tom cruise cand ramane el singur acasa si conduce masina parintilor... un porsche... ala e. Eu am gasit unul in Oradea cu 2000 de euro, preturile variaza intre 2000 si 4000 de euro in functie de starea in care se afla, singura problema e ca intradevar sunt destul de rare. Procedura ar fi urmatoarea:

- Cumperi un porsche cu 3000 sa zicem de euro.
- il vopsesti, retapitezi, si eventual ii mai pui niste praguri, un spoiler, eleron, sa il faci sa arate cat mai sportiv. - te costa cam 1500 - 2000 depinde cat de departe te duci cu tuningul (maxim poti sa ajungi la 3000)
- iti mai raman 1000 de euro pe care ii vei cheltuii in primii 2-3 ani cu piese de schimb, piese care slava domnului se gasesc destul de usor pt ca motorul e de audi si din astea gasesti la greu.
- dupa 3 ani probabil te vei satura de ea (si vei dori o masina mai mare, mai confortabila, mai economica, etc...)
- O vinzi cu vreo 4000 de euro, deci ai recuperat cam 66% din investitie...

In tot acest timp vei sta la volanul unui porsche, putini vor fi aceia care vor sti ca modelul tau e "cel mai ieftin porsche din istorie" si ca are motor de audi... iar porsche-urile sunt frumoase la orice varsta... chiar daca tocmai isi serbeaza a 18-a aniversare masinile tot arata bine (ca design).
HalbaSus
ah am uitat sa pun poza cu el...

Porsche 924
gabi31706
oo, va multumesc foarte mult pentru postari. nu ma asteptam sa imi raspundeti asa de repede si de promt.
da...as vrea sa fie o masinuta mai uschita...dar cred ca o sa trec peste aceasta "mare dragoste" si o sa incerc sa imi iau ceva mai...
ma gandesc la piese, sa fie ieftine (nu neaparat) dar sa fie usor de gasit. nu am foarte mult timp sa stau sa alerg dupa piese peste tot. si in plus...am sanse mari sa gasesc o tigruta plesnita cam peste tot. am auzit ca ar avea probleme cu suspensiile....
intre timp am mai cercetat piata...am gasit un renault clio...dar modelul ala mic...imi scapa cum il cheama...oricum e hatchback. e ok...zic eu.
nu am bani de 206. am vazut ca se vand in jur de 7-8 mii. daca era asa...gaseam mai faine la banii aia.

robert: ideea e ca eu am mai multa incredere in masinile germane (no offence)...

am gasit la un tip sa imi aduca de afara o tigra...m-am gandit macr ca sunt rulate pe niste sosele "omenesti", nu prin gropile de pe la noi. dar cu tot cu taxe si ce mai e de plata...ajung p la 7 mii ca popa. :!: si deja nu mai merita. gasisem la 7 mii jumate un astra cabrio. si deja vorbim de altceva tongue.gif
nu e masina de fite....sunt eu innebunita dupa designul ei. dar sunt deschisa la sugestii.
daca gasesc ceva mai bun decat ea...no problem. ideea e sa fie hatchback...la sedan imi e mai greu sa o manevrez laugh.gif (sa nu radeti de mine)
abia acum vreau sa fac scoala si imi trebuie o masina mica, fara fund laugh.gif
thanks anyway
G.
madalina
Clio la care te referi e clio bicorp.

de ce s-ar supara Robert? Porsche este o masina germana, in timp ce Clio este o masina franceza.

Incearca sa fii practica cand iti alegi masina si nu folosi ca prim criteriu designul cand iti iei masina!


Bafta la examen!
robert constantin31470
Am inteles ce vrei sa spui .Tigra este o masina frumoasa dar iti recomand sa incerci sa afli cat mai multe despre ea.Sunt destule masini cu 2 usi mici cauta, compara.bafta
HalbaSus
QUOTE
daca gasesc ceva mai bun decat ea...no problem. ideea e sa fie hatchback...la sedan imi e mai greu sa o manevrez (sa nu radeti de mine)
abia acum vreau sa fac scoala si imi trebuie o masina mica, fara fund


Nu vreau sa rad de tine, dar din cate inteleg nu ai condus prea mult (daca abia acum o sa faci scoala), de aceea vreau sa te corectez intr-o chestie: o masina sedan nu e mai greu de condus decat un hatchback, pt ca diferenta dintre cele 2 masini e ca hatchbackul e un pic mai scurt (ii lipseste fundul)... ori lungimea unei masini nu iti creeaza de obicei probleme... mai degraba latimea (cand trebuie sa treci la centimetri fata de celelalte masini si obstacole, e bine sa stii exact cat de lata e masina ta, si e mai comod daca ai o masina mai "ingusta"). In plus manevrabilitatea masinii nu tine doar de dimensiunile ei, exemplu: iti garantez ca un A6 e mai usor manevrabil decat o dacie... sau alt exemplu: maica-mea are un ML (SUV) dar ei ii trebuie mai putin spatiu sa se intoarca pe loc decat mie cu un opel vectra.

Revenind la tigra si la suspensii, da intradevar exista probleme de fiabilitate cu suspensiile masinii, dar asta doar dupa ce o aduci in RO... Tigra are suspensii sport deci prima problema e ca daca incerci sa mergi cu 60 km/h pe un drum cu gropi risti in primul rand sa iti muti din loc ficatul, rinichii si toate organele interne... faptul ca suspensia va fi afectata e a doua problema.
Daca folosesti tigra pt mers pe autostrada si drumuri recent asfaltatate fara gropi atunci nu vei avea probleme cu suspensiile.

A doua problema (de data asta cu opelul) e privitoare la tehnologia germana (in care si eu am o foarte mare incredere si un mare respect), eu am un opel vectra din 97, dar daca ridic capota o sa vezi ca jumatate din piese sunt facute de GM (General Motors)... mai ai la fel de mare incredere in tehnologia americana ? In plus tabla de pe opel (mai ales la modelele mai vechi) are inclinatii spre coroziune (si masina mea are deja mici pete de rugina pe la praguri)...

Dar daca tot te tenteaza masinile fara fund... te-ai gandit la un Golf ?
James Kilowatt
Ceea ce spui tu cu piesele e valabil pentru toate masinile, nu doar opel. Indiferent de marca, componentele pot fi facute oriunde in lume. E valabil si la masini scumpe gen Mercedes sau BMW... Insa asta nu presupune neaparat calitate mai proasta. Nu cine le fabrica e atat de important, ci cel care impune specificatiile si le testeaza. La Monaco e o fabrica de componente din plastic pentru masini (mecaplast) care lucreaza si pentru Mercedes, si pentru Renault si pentru toyota... insa ce fabrica pentru toyota are alta calitate decat ce fabrica pentru restul lumii, pentru ca japonezii sunt mai pretentiosi si mai paranoici cu testele de calitate... mai pretentiosi chiar decat mercedes. O masina "made in germany" poate avea componente facute oriunde..... inclusiv in Romania, vezi Mercedes A classe. Insa, repet, asta nu inseamna neaparat calitate mai proasta.
HalbaSus
Nu ma refeream la locul unde sunt fabricate piesele... sincer cred ca acele piese GM sunt facute in germania... desi nu sunt sigur... pot fi facute in turcia, china, belgia, romania, etc... nu asta intereseaza... ci faptul ca cei care le proiecteaza, construiesc si verifica nu sunt germani ci americani...

Ori daca 1/2 din motorul unei masini este proiectat, construit, verificat de o companie americana... mai putem spune ca este vorba de o masina germana ? Eu zic ca nu... Nu vreau sa zic ca GM-ul ar face lucruri de rahat... sau ca nu sunt bune piesele din opel... dar sunt un pic dezamagit cand ma uit sub capota si vad peste tot GM...
Echo
Daca scrie GM pe ele nu inseamna ca sunt facute, testate si proiectate de catre americani. Scrie GM din acelasi motiv pentru care apare sigla Audi pe blocul motor al Passaului meu. Ford Europa ofera cu totul alte masini decat Ford USA cu doua exceptii Focus si fostul Mondeo (masina mondiala). La fel si Opel, le proiecteaza, testeaza si fabrica la Russelsheim nu Detriot
gabi31706
halba 2: dupa cum bine ti-ai dat seama sunt incepatore in ale soferiei...dar ma uit la sor-mea care conduce un escort breck care e luuuung de nu se mai termina. asa am ajuns eu la concluzia ca as vrea o masina mica. laugh.gif
nu am incredere in matiz si tico...am auzit destule povesti naspa despre ele, asa ca prefer sa strang un ban cat de cat si sa imi iau pe care sa ma pot baza (sper).
si un golf ar fi bun...
daca tot e vorba de sfaturi...majoritatea masinilor pe care le gasesc au peste o suta de mii d km la bord. e rau? mi se par fugarite...mai ales masini de prin 97-98 cu o suta sau peste la bord :cry: e mult cat de multi km inseamna "mult" la o masina"? :?:
G.
James Kilowatt
Afara, se considera normal intre 15.000 si 25.000 km pe an. Daca are peste 25.000 e fugarita, iar daca are sub 15.000 trebuie sa fii atent sa nu fie manarit kilometrajul. Eu am facut in 2 ani 40.000, mergand destul de des, insa nu zilnic, si facand si doua - trei drumuri lungi pe an (inclusiv venit in Romania). Deci se pare ca e corect ce se spune. Kilometrajul asta e luat in calcul si de unele societati de asigurari, de exemplu la unele poti plati mai putin cu conditia sa faci mai putin decat cei 15.000.
Un diesel de 5 ani de exemplu, adus de afara si care ti se pune ca are 70.000 km e chiar dubios. Cine cumpara diesel are de gand sa faca km multi cu el....
HalbaSus
Tico si matiz sunt niste sicrie mobile... si aici nu vorbesc de cazul "ce se intampla daca te lovesti frontal cu un Hummer" ca atunci toata lumea stie ca apari la stirile de la ora 5... ci de faptul ca cele 2 "masinute" au o stabilitate incredibil de proasta... mai ales tico... nu vreau sa dau exemple sau sa explic de ce o masina care cantareste cu mult sub o tona, care merge pe 4 roti de bicicleta, cu o caroserie nu tocmai aerodinamica, iar centrul de greutate cam sus si nu are nici un sistem de siguranta (ABS, ESP, EBD, ASR... etc) e un pericol public.

Sotia mea a mers prima oara cu Dacie Super Nova... si cand am vrut sa o invat sa conduca VW Sharan (monovolum cu 7 locuri, destul de mare... si inalt... e o cu totul alta senzatie de conducere fata de masinile "mici" aici intrand pana si sedanurile) a zis "NU"... asta pana cand am baut vreo 6-7 beri in oras si am anuntat-o ca eu nu pot conduce masina si cumva ar trebui sa ajungem acasa... de atunci ii place foarte mult sa conduca monovolumul (desi ala e chiar mare si in oras nu e tocmai cel mai practic mijloc de transport).

Am inteles ca nu ai facut inca scoala... Cel mai simplu ar fi ca la scoala de soferi sa alegi sa conduci un sedan... vezi daca iti place... daca da atunci poti sa-ti iei unul linistita... daca nu... iei masina mica.

Pana in 150 de mii eu zic ca nu e mult (avand in vedere ca tu doreai sa cumperi o masina de 6000)... La banii astia gasesti un Golf III din 96-97... masini destul de bune daca ma intrebi pe mine... pana in 250.000 km sigur merg... probabil chiar mai mult.

Oricum o masina peste 200 mii de km nu merita cumparata decat daca e foarte ieftina si nu planuiesti sa o tii mai mult de 2-3 ani. Sau daca e vre-un model mai special si vrei sa-l reconditionezi...
V l a d
se muta la versus
ValiD
QUOTE(Halba-2)
Tico si matiz sunt niste sicrie mobile... si aici nu vorbesc de cazul "ce se intampla daca te lovesti frontal cu un Hummer" ca atunci toata lumea stie ca apari la stirile de la ora 5... ci de faptul ca cele 2 "masinute" au o stabilitate incredibil de proasta... mai ales tico... nu vreau sa dau exemple sau sa explic de ce o masina care cantareste cu mult sub o tona, care merge pe 4 roti de bicicleta, cu o caroserie nu tocmai aerodinamica, iar centrul de greutate cam sus si nu are nici un sistem de siguranta (ABS, ESP, EBD, ASR... etc) e un pericol public.
...


chiar asa stabilitate proasta au masinutele astea ? Reprezinta un pericol Pulbic ??? :!: :!: :!: Pai atunci sa propunem o lege prin care sa le interzica circulatia pe drumurile publice .
ABS, ESP, EBd ,ASR .....AAA, BBB, etc etc , sa fim serios dom' le. Suntem inca in Romania . Cat la suta din masinile care circula in tara asta au dotarile mentionate mai sus ?
Vorba cuiva pe acest forum , pana una alata circulam si noi astia mai amariti cu aceste cotete coreene . Cand o sa ajungem mari si tari ne tragem VW si alte alea si stam in spatele nimikurilor astea de matizuri si ticouri cu farurile clipacind " ce draq isi perimite asta sa mearga pe soseaua mea ?" :rock:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.