Help - Search - Members - Calendar
Full Version: seat cordoba vs hyundai i30?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
imso90s
care e mai buna? mentionez ca seat`ul e 1,9 TDI, 100CP(model 2008), iar hyundai`ul 1,6 TDI, 115 CP,(model 2009)


Nu mai folosi exprimarea de messenger
JKw
air_wolf
QUOTE (imso90s @ Jul 13 2009, 06:41 PM) *
care e mai buna? mentionez ca seat`ul e 1,9 TDI, 100CP(model 2008), iar hyundai`ul 1,6 TDI, 115 CP,(model 2009)


Nu mai folosi exprimarea de messenger
JKw


tu pe care l-ai lua? rolleyes.gif eu as lua hyundai-ul pentru caii in plus.
Diesel
Hyndai nu are TDI, are CRDI. Eram intr-o parcare si a trecut un i30 pe langa mine... dupa sunet am zis in sinea mea ca e motor pe benzina, hai sa ma uit la eticheta pe spate si scria CRDI.

Cordoba, desi e fabricata in 2008, e proiectata in 2003/2004, pe cand i30 este proiectat in 2006. Atat ca motor, cat si in general este recomandat i30-ul.
simpson
Cordoba e o masina de clasa mica cu un portbagaj (Ibiza sedan).E fabricata incepand cu 2001 deci e conceputa prin anii 96-98. Hyundai-ul e cu vreo 10 ani mai aproape de viitor si e o masina de clasa compacta,deci mai mare si cu mai multe dotari disponibile. Iar in legatura cu motorul...nu m-as lasa sedus iremediabil de tdi.
HalbaSus
Hyundai I30... clar, pentru motivele expuse de colegii mei.
Ahhh... si e si mai frumos I30-ul (parere subiectiva).
florin55503
I30 pt ca e mai mare, mai nou, mai puternic si in plus are un sitem de injectie mai modern.

eu ma plageam mai demult de linearitatea motoarelor cu CR, insa ieri am condus o octavia cu motor de 1.9 tdi-pd si mi s-a facut instantaneu dor de CR
krondet
QUOTE (imso90s @ Jul 13 2009, 06:41 PM) *
care e mai buna? mentionez ca seat`ul e 1,9 TDI, 100CP(model 2008), iar hyundai`ul 1,6 TDI, 115 CP,(model 2009)


Nu mai folosi exprimarea de messenger
JKw



Cordoba
G e o r g e
ce sa zici si tu krondet.

i30 din motivele expuse de colegi mai sus .
daewoo_espero_turbo
Fara nici o indoiala, Cordoba. Mai ales pentru are motorizari vw. Si aspectul este mai masculin, e o masina cu personalitate.
Hyundai i30, e o masina "ieftina", care iti ia ochii numai prin dotarile multe si marunte. Parerea mea.
DRAGOS
da ma, ai dreptate, cordoba e la fel de masculina ca un buchet de trandafiri roz...

i30 e o chinezarie, nu se compara cu cordoba, care in fond e o masina nemteasca nu? ah, daca era daewoo, macar era o chinezarie de marca...dar cine draq a auzit de miunday, hyunday sau cum ii cheama p-astia...
daewoo_espero_turbo
Pentru a 1000-a oara, nu am zis niciodata ca masinile Daewoo sunt cele mai bune! biggrin.gif

Seat a facut niste masini cu adevarat bune si fiabile. Nu cred ca mai incape indoiala.
Iar comparatia dintre Hyundai si Seat nu cred ca-si are rostul.
Hyundai il compari cu Kia, Daewoo, Chevrolet, si altele de genul asta.
Seatul e undeva mai sus.
Hyundai = cheap cars with lots of optionals and huge waranty biggrin.gif
Pai uitati-va un pic cum arata o Cordoba si cum arata un i30. Hyundaiul e banal rau. Zici ca e un fel de Fiat...

P.S. Nu am zis niciodata ca Seat-ul e masina germana. Stiam ca e spaniola, in fine...

Fiecare are dreptul la o parere, si asta e parerea mea. Corect? tongue.gif
krondet
QUOTE (G e o r g e @ Jul 22 2009, 12:29 PM) *
ce sa zici si tu krondet.

i30 din motivele expuse de colegi mai sus .


Deci , sa ma esplicitez:

1.cordoba are mai putine electronice decat Hyunday - avantaj coreea
2.cordoba are garda la sol, mai inaltuta - avantaj spania
3.cordoba are un portbagaj mai incapator (chiar daca, pe cm3 sunt pe apropape, la seat incap lucruri mai voluminoase) - avantaj spania
4.interesandu-ne despre post-vanzare (cel putin la galati), 98% dintre cunoscuti mi-au recomandat reprezentanta seat, TOTI criticand servicele autorizat hyunday - avantaj romania
5.motorul, daca nu ma insel, face diferenta whistling.gif - avantaj spania
6.cordoba - made in spania; i30 made in...?!?!
7.pret - la acest moment, avantaj spania (sa vedem ce mai produce criza)

concluzie...tot cordoba! thumbsup.gif
James Kilowatt
La portbagaj, deschiderea unui hatch oricare ar fi el e un avantaj daca ai lucruri voluminoase. Avantaj Hyundai.... degeaba ai spatiu daca nu ai pe unde sa bagi obiectu'.
Diesel
3. degeaba e incapator portbagajul, daca nu e suficient de inalt pentru o lada frigorifica (a patit-o tata la Mondeo sedan) sau pentru ceva similar
5. CRDi este peste TDI-ul de 105cp la orice categorie
6. i30 este asamblat in Ulsan, South Korea (to 2009) Nošovice, Czech Republic (conform wikipedia)

La pret nu stiu ce sa zic pentru ca nu se mai gaseste Cordoba pe configuratoarele din Romania.
sandman
daca te referi la masini noi, cordoba nu se mai vinde, pentru ca nu se mai fabrica. la banii pe care ii dai pe un hyundai i30 nou, iti iei acuma un leon. eu asta mi-am luat, fiind fost posesor de hyundai.
ce pot sa va spun despre hundai: fiabilitate(nu m-a lasat niciodata), confort. parti rele, preturi mai ridicate la unele piese( nu la toate). a, si i-am mai auzit pe unii: dar tu gasesti piese la masina asta? da omule, acuma se gasesc piese la orice masina.
daewoo_espero_turbo
Sau ramane alternativa Altea sau Leon. Iar Leon e o masina suuuuuuuuuperba! Pot sa spun ca Leon-ul e cel mai frumos hatch la ora actuala!
Design modern, agresiv, eleganta, stil, si tot ce vrei, motorizari germane, 12 ani garantie la tabla!!!!

Hyundai iti da 7 ani garantie la masina, dar nici macar nu e garantie totala!!!

Sunt si koreenele bune, dar ele sunt bune in cazul in care le gasesti la un pret sub concurenta. Daca la pretul unei koreene gasesti o masina precum Seat, Skoda, etc... go for it!

Acu' ramane la latitudinea fiecaruia.
T u d o r
Asta cu garantia de 12 ani e tare de tot. Cine naiba tine masina atata incat sa se gandeasca la ea?! unsure.gif

Hyundai I30 e o masina ok, in clasa si concurenta directa a lui Leon care e depasit la ora asta, fiind platforma G5. Urmeaza sa fie inlocuit si el cat de curand, deci vei cumpara de noua "generatia trecuta". Adica valoarea masinii a scazut substantial fara sa se intample nimic altceva.


@ Daewoo:
Daca stii tu ceva argumente conform carora 7 ani garantie sunt mai prosti decat 2 ani te rog sa ma uimesti ca ard de nerabdare. Ca sa nu te obosesc rau de tot si sa te mai rog sa-mi explici si ceva diferente in favoarea Leonului, bineinteles exceptand cliseele alea puerile gen "nemteasca frate!".
mike.omega
36182451.gif
Motorizari germane.... aoleo! Tu stii ce spui?! Vrei sa zici ca 1.6mpi-ul care a iesit de mult la pensie se poate masura cu un 1.4VVT de la Kia/Hyundai sau ca anticul 1.9TDI mancator de ulei si producator de fum se poate compara cu 1.6CRDI?!
Asta vrei sa spui? 36182451.gif

Cat despre frumusetea leonului, e o chestie subiectiva stimabile deci nu poate fi un argument wink.gif

PS: masinile germane de nisa(aka Golf, Leon, Octavia) sunt departe de a avea agresivitate, stil si eleganta! Dar e doar parerea mea biggrin.gif La fel de urat mi se pare si I30!

PPS: apropo de porcbagajul de la Cordoba. La vaporul meu, porcbagajul e asemanator, probabil mai mare smile.gif Azi m-am chinuit sa bag si sa rotesc un monitor clasic de 15 inch.... misto nu?! Intr-un hatch il aruncam intr-un colt si adio batai de cap wink.gif
daewoo_espero_turbo
Nu conteaza cat de veche e platforma sau ca motorizarile sunt de tehnologie "invechita" , sau ca nu stiu ce.
Conteaza ca i30-ul e o masina total banala. Caroseria pe ansamblu e ok, privita din fata e cuminte rau de tot, la spate copiaza stilul stopurilor de punto/focus s.a.
Iar daca nici motorizarile vw nu sunt fiabile, atunci nu stiu ce sa mai zic...

Referitor la cei 12 ani garantie la tabla, nu spun ca tine cineva masina 12 ani, dar la second peste 10 ani un leon va arata fara pic de rugina, pe cand hyundai-ul va avea ceva urme. Plus ca valoarea la revanzare e in favoarea Seat-ului, coreenele stand f prost la capitolul asta.

Deci, intre o coreanca cu "motoare de ultima generatie" , cu gadgeturi de 3 lei peste tot, mai bine un VAG...

i30-ul e destul de modest la partea de design pentru 2010. Kia Cee'd parca arata mai bine. Iar Leon-ul e superb!!!

Deci :

- Design : Leon
- Imagine : Leon
- Service : Leon
- Putere : i30
- Intretinere : Leon
- Valoare revanzare : Leon
- Dotari : i30

Masinile koreene iti iau fata cu dotari multe. Dar materialele folosite sunt cheap. Valoarea de revanzare scade foarte mult. Iar piesele si intretinerea sunt destul de costisitoare, si aici ma refer la Hyundai si Kia.
mike.omega
Nenea, hai sa-ti mai desenam inca odata, ca tu vorbesti ori din reviste ori ti-au spus 2 vecini.
O revizie la Kia/Hyundai are ACELASI pret sau chiar MAI MIC decat la la VW/Seat. De ce?!
1. Tarif ora manopera mai mic la masinile koreene(la Hyundai s-ar putea sa te manance Tiriac auto dar exista alternative)
2. Adaos la piese mai mic
3. Cel putin in CT unul dintre service-urile autorizate Kia este din reteaua Bosch, la aia e un pic de farmacie inauntru wink.gif

Am fost asta primavara la service-ul Seat ca au si statie ITP, cand am ajuns sa platesc le-am vazut tarifele. Pai mai nenica, astia cereau 250-300ron numai ca sa-ti umble la instalatia de AC! Aveau preturi pana si peste aia de la citronel, care mie mi se par scumpi pt ce ofera smile.gif

Valoarea de revanzare, din pacate, o dicteaza o piata auto plina de samsari pusi pe capatuiala care aduc din vest toate daramaturile de masini si te mint ca au 100k de km si e nemteasca domne! o lasi la nepoti! 36182451.gif
Din cauza asta o masina non-DE are o valoare mai mica de revanzare.

Ah da! Si gadget-urile alea de 3 lei au ajutat masinile sa obtina 5 stele la crash teste, sa se vanda in draci!(nu viseaza aia de la Seat sa vanda atatea Leon-uri cate I30 si Cee'd sunt pe strada!) si culmea! la Kia/Hyundai la service nu tipa cu lumea cu factura de 1000 de euro in mana ca nu se justifica!

PS: sa mai zic ca prostii aia de koreeni iti dau dotari mai multe in variantele de baza?! Sau asta nu conteaza la revanzare? tongue.gif

Story: aseara in drum spre casa, Skoda Octavia II break, 1.9TDI, pleaca de la semafor mai incet decat un biciclist, intr-un final schimba a 2-a si o calcaaaaa. Pana cand a intrat turbina a iesit un nor de fum si s-a dus 50 de m mai incolo. Dupa aia nu stiu ca am depasit prin dreapta turned.gif

LE: vorbeam aseara cu un amic. Vrea sa-si cumpere un sedan din clasa Passat, Mondeo, Avensis si altele. A facut greseala sa se duca la VW. Dupa ce a configurat un Passat si i-a rezultat un 28k de euro a intrebat de garantie. Si i-a raspuns ca are 2 ani dar cu anumite conditii, de genu numai 10k de km pt suspensie, x km pt alte componente. Intrebarea fireasca a fost: si pt ce dau 28k euro?! Raspunsul a fost: Valoarea de revanzare! In mod evident, tot Avensis isi ia smile.gif
pmhoria
QUOTE (mike.omega @ Oct 18 2009, 06:28 AM) *
Story: aseara in drum spre casa, Skoda Octavia II break, 1.9TDI, pleaca de la semafor mai incet decat un biciclist, intr-un final schimba a 2-a si o calcaaaaa. Pana cand a intrat turbina a iesit un nor de fum si s-a dus 50 de m mai incolo. Dupa aia nu stiu ca am depasit prin dreapta turned.gif

LE: vorbeam aseara cu un amic. Vrea sa-si cumpere un sedan din clasa Passat, Mondeo, Avensis si altele. A facut greseala sa se duca la VW. Dupa ce a configurat un Passat si i-a rezultat un 28k de euro a intrebat de garantie. Si i-a raspuns ca are 2 ani dar cu anumite conditii, de genu numai 10k de km pt suspensie, x km pt alte componente. Intrebarea fireasca a fost: si pt ce dau 28k euro?! Raspunsul a fost: Valoarea de revanzare! In mod evident, tot Avensis isi ia smile.gif


Ala cu TDI-ul habar n-are sa-l conduca. Fac pariu ca nu trece ITP-ul. Din cauza noxelor.

On topic:
Pot confirma ca pe trenul de rulare garntia este de 10kkm/6 luni in reteaua Porsche, deci si la Seat.
James Kilowatt
In Galati serviceul Seat e acelasi cu cel Kia/Hyundai. Sau Daewoo... nu stiu de unde pot fi asa mari diferente la preturile la intretinere sau la manopera.
Garantia la coroziune de 12 ani e la perforare, nu la rugina. Eu nu stiu personal pe nici unu' care sa se planga de rugina cu vre-o masina contemponana, sau care sa se fi dus la service si aia sa-i repare tabla pe garantia anticoroziune.

Garantiile astea partiale sunt marlanii ale dealerilor romani. Am asa un feeling ca nici macar nu sunt legale.... insa ar fi mai bine sa ne lamureasca un specialist. Teoretic exista niste drepturi ale consumatorului, ai garantie obligatoriu la un frigider si n-ai la o masina... In alte tari poti avea reparatii partial sau total gratuite chiar si dupa ce masina e iesita din garantie, daca defectul e de fabricatie sau conceptie si nu uzura normala. De ex, la Reno au schimbat gratuit un alternator la 80.000km, la care s-au bulit lagarele, desi nu mai era de mult in garantite.
Diesel
10 000km garantie pentru trenul de rulare? pentru ce masina? Lamborghini LM002? aia e singura jucarie de care stiu la care apareau probleme la trenul de rulare in 10k km. Cu putin noroc si o Dacie facuta dupa 90 te tinea mai mult. 36182451.gif

@daewoo_espero_turbo: imi place cum ai trecut de la Cordoba la Leon. Singura chestie cu care sunt de acord este ca Leon arata mai bine decat i30.

In rest i30 are o mare problema: vad ca e la vanzare doar in varianta Classic cu doua motorizari si in configurator n-am gasit optionalele. Daca cel care o cumpara e multumit de ce primeste standard, totul e ok. La acelasi nivel de dotari i30 e cu vreo 3-4k euro mai ieftin decat Leon. (dotari relativ putine ce-i drept)

In concluzie lista ta e tocmai invers smile.gif
daewoo_espero_turbo
Cum zici tu fratioare...
biggrin.gif
Otto73
Eu zic tot hyunai ca e superfiabila.
De Seat nu zic nimic ca nu am avut in viata mea dar pot sa spun ca oricand as alege o sonata, azera sau genesis in loc de ceva facut de vw.
Ce spuneti de turbosuflanta de Audi A4 model 2007 2000cmc benzina moarta la 27k mile?
sandman
@diesel: i30 nu e cu 3-4k mai ieftin ca leon. preturile de pe site nu sunt cu reducerea aplicat la seat. din alea mai scazi vreo 2000euro. la 12500euro poti sa iti iei si leon si i30, dar leon cu mai multe optionale.
GabiA
QUOTE (sandman @ Oct 25 2009, 09:51 PM) *
@diesel: i30 nu e cu 3-4k mai ieftin ca leon. preturile de pe site nu sunt cu reducerea aplicat la seat. din alea mai scazi vreo 2000euro. la 12500euro poti sa iti iei si leon si i30, dar leon cu mai multe optionale.


Leonul cred ca e cu motorasul de 85 cp la pretul ala, care sincer nu merita
daewoo_espero_turbo
Pfff, pai daca sunt preturi egale si la Leon si la i30, Leon clar frate!
Chiar daca are ceva mai putini cai, merita. 85cp sunt de ajuns.

Stiu ca acum 2 ani ma holbam la niste Leon-uri expuse in curtea unei reprezentante, si aveau puse pe ele preturi de 18- 21 mii euro. Acum nu stiu ce echipari erau, dar Leon-ul arata a masina capabila.
i30-ul e modesta ca look. Iar ca brand, as alege clar Seat.

Nu mi-o luati in nume de rau, dar un Leon e fita frate!
Diesel
QUOTE (daewoo_espero_turbo @ Oct 26 2009, 03:05 AM) *
Leon e fita frate!


36182451.gif Cred ca pun asta la semnatura. Un Leon de 12-13k are atatea fitze de nu poate sa le care. Pe la 18-20k are cu ce, dar asta e alta poveste.

Iti recomand sa vizitezi macar un targ/show auto, sa te urci in toate masinile accesibile publicului, sa pipai bine interiorul si sa compari specificatiile tehnice si preturile.
daewoo_espero_turbo
Diesel, zi tu acu' ca nu sunt funny biggrin.gif
pmhoria
Mama ce-am mai ras ...
Parca era vorba de Cordoba vs I30 .. sau am uitat? Sa compari Leonul cu Cordoba .. e ca si cum ai compara Golf 5 cu Skoda Fabia Sedan. Nu au nimic in comun in ceea ce inseamna ampatament, confort, motorizari, optionale disponibile etc.
James Kilowatt
Pai cand ai buget fix, poti sa compari orice cu orice..... poti sa compari matiz cu passat. Depinde de criterii, pt unii conteaza sa fie noua, pentru altii mare, sau dotata, sau rapida... fiecare cu pasarica lui.
Diesel
Sa postez un pic pe langa subiect. Am plimbat azi un coleg de munca de la alt departament, a fost prima data cand am vorbit despre orice.
Conversatia a decurs in felul urmator, in timp ce el pipaia insistent bordul:
- se misca binisor masina, ce motor are?
- 1.4
- si cati cai?
- 109?
- pai cum asa? eu am Leon si am motor de 1.6 si 102cp
- tu ai 8v, eu am 16v DOHC si VVT, d-aia am atata putere (toti interlocutorii invoca fiabilitatea la punctul asta)
A urmat o discutie despre trenul de rulare, faptul ca avem amandoi multi-link pe spate, ocazie cu care i-am explicat ce avantajele tipului asta de suspensie.
Apoi i-a luat un pic sa inteleaga faptul ca am dat mai putin de 12k euro si am comenzi audio pe volan (astea le-a observat el, eu le consider default) usb, aer conditionat, oglinzi reglabile electric si incalzite si cotiera.
Dupa ce a terminat de pipait bordul si reglajele ventilatiei a zis ca ii place interiorul (era seara si masina e murdara rau) si nu se astepta sa coste asa putin. Am ajuns cam repede la destinatie si n-am apucat sa il intreb cat a dat pe masina lui, pot doar sa ghicesc ca a fost un pic mai mult. In plus a intrebat daca ProCee'D e mai scumpa.

Deci asta e un exemplu de comparatie intre Leon si i30/Cee'D. i30 nu are cotiera, dar are ESP si reglarea pe verticala a scaunului soferului in dotarea de baza. Interiorul este 90% acelasi. Sa nu uit, amandoi am asteptat 2 luni masina.
laurentiu
Hai sa ma bag si eu in seama... dupa ce am ras ceva (pe Daewoo Espero nu ai cum sa te superi biggrin.gif tongue.gif )
In primul rand se compara o masina de clasa compacta (I30) cu una de clasa mica in 3 volume (Cordoba). Ca dimensiuni interioare, i30 este clar in avantaj. Ok, Cordoba are portbagajul mai mare, insa e foarte nepractic pentru ca deschiderea e ingusta. De fiabilitate nu am auzit pe nimeni sa reprozese ceva lui Hyundai in general (de pe forum cine are Hyundai poate confirma). Dotarile sunt mai numeroase la i30, siguranta este mai buna, pretul mai mic. Garantia de 7 ani (pentru motor si cutie daca nu ma insl, restul e mai putin). Chiar si asa, ce garantie are Seat?

Nu mai stiu cine zicea ca Seat Cordoba este mai inalta cu 3 cm: story-vara trecuta am fost cu niste prieteni la iarba verde cu 2 masini: Opelul meu si un Cordoba. In amandoua eram cate 5 persoane. Pe langa faptul ca cei din Cordoba stateau inghesuiti in spate, masina se lasa foarte mult, astfel ca la o denivelare mai serioasa atingea soseaua. Lucru care mie mi s-a parut foarte naspa pentru o masina cu pretentii (deh, e facuta de vw)care a costa 13 000 de euro-eci sarcina utila e mai mica. Iar in privinta designului, personal nu-mi place cum arata Cordoba (mai ales bordul). Asa ca eu as alege fara retinere i30. Pur si simplu nu as avea motive concrete pentru care sa aleg Cordoba.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.