Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Espero - probleme de functionare/rulare
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Daewoo
daewoo_espero_turbo
De ceva timp, cand schimb vitezele, se smuceste masina,,,daca ii dau talpa rapid, iar merge caeva secunde sacadat...ce are?
Ma enerveaza rau de tot...cand vreau sa merg si eu frumos, lin, schimb viteza si se smuceste rabla.

P.s. nu dau drumul rapid la pedala de ambreiaj, daca vroiati sa spuneti ceva legat de treaba asta..
Diesel
Tocmai ca ambreiajul se uzeaza cu cat tii apasata pedala mai mult in punctele intermediare. Atunci ambreiajul patineaza, pentru ca asta e scopul ca la jumatatea apasarii sa transmita doar jumatate din cuplu/putere. In timp ce patineaza, ambreiajul se incalzeste si "se consuma". Iar ce descrii tu este un simptom destul de clar.
daewoo_espero_turbo
Cand am zis ca dau usor drumul la ambreiaj, cred ca stii la ce ma refer...
Unii dau foarte repede drumul la pedala de ambreiaj si asa se smuceste masina...eu ii dau drumul usor, ca toata lumea...asta nu inseamna ca stau cu pedala apasata sau altceva...

P.S. Cat ma costa manopera cu un kit de ambreiaj pentru masina mea? ca idee asa, un pret orientativ...
daewoo_espero_turbo
Ca sa intelegeti mai bine problema, am scris simptomele aici :

Problema e asa:
1.Porneste greu...la prima cheie, dar invarte cam mult timp electromotorul, cam 5 secunde.
2. Pornesc cu a 1-a si o bag pe a 2-a si pana urca la peste 2000 de ture suiera motorul, de parca are turbina.
3. Cand schimb vitezele, merge sacadat cateva secunde...daca incetinesc in curbe si pe urma ii dau talpa, din nou merge sacadat cateva secunde...
4. La relanti tremura neregulat...
5. Am desfacut bujiile si am vazut ca bujia 1 este uda de benzina (cea care vine sub capacul de pus ulei de la espero 1.8...ca sa va dau o indicatie...) .

Care e treaba cu masina? E varza sau...? unsure.gif
James Kilowatt
Pai daca bujia aia e unda inseamna ca cilindrul ala nu merge. Daca merge in trei, e normal sa si porneasca greu si sa dea in nas.

De ce nu merge e alta problema. Fie bujia sau fisa au o problema, fie injectorul curge..... ia bujia, aia, curat-o, regleaz-o si mut-o cu tot cu fisa pe alt cilindru si vezi daca se "muta" si problema. daca se "muta" inseamna ca e bulita fie fisa fie bujia. Daca nu, ai fie o problema cu scanteia la distribuitor, fie e ceva dubios cu injectorul (de ex curge).
Nu cred ca asta inseamna "motor varza", ai si tu o mica problema acolo care s-ar putea sa fie foarte simplu de remediat.


PS
Parca te-am mai intrebat... ti-ai construit sau ai facut rost de interfata de diagnoza? Ai schema atasata. Trebuie sa hmmm...cumperi... efilive4 cu xml-ul pentru motorul tau, sau macar un scanner moaca pentru ALDL. Sunt mai multe care merg.
Problema cu interfata asta e ca iti trebuie un laptop cu port serial (adica mai vechi), eu am luat mai demult un pentium 2 266 (aproape gratis) special pentru asta.

Varianta 2 e sa cauti pe ebay un scanner (si cu) ALDL/OBD1. Insa e un protocol vechi, nu stiu daca e usor de gasit.
daewoo_espero_turbo
O sa caut asa ceva, sa vad daca gasesc... in fine...
O sa incerc si treaba cu mutatul bujiei si a fisei pe alt cilindru.

P.S. Am terminat BAC-ul...am luat cu 8.6 yes.gif E bine?
James Kilowatt
Felicitari pentru BAC. smile.gif

Nu se poate sa fii fan Daewoo si sa n-ai interfata sau scanner ALDL whistling.gif
daewoo_espero_turbo
Deci am schimbat fisa respectiva, ca era dusa... (mai aveam niste fise mai vechi, tot de la masina)...si acu merg toate pistoanele.
De pornit greu si de dat in nas, tot asa e treaba...
James Kilowatt
Acum nu mai e uda nici o bujie nici dupa ce mergi mai mult?
daewoo_espero_turbo
Nu stiu, asta o sa-ti spun maine, cand plec la drum cu ea...
Alta chestie: ti-am spus ca porneste greu ok? porneste greu si cu pedala de acceleratie apasata in timp ce dau la cheie....
Daca dau la cheie fara sa apas pedala de acceleratie, nu prea o mai ia...
Iti spune ceva chestia asta? Ce e in neregula?
James Kilowatt
La masinile vechi cu carburator asta e semn de motor inecat. Sigur nu curge vre-un injector?

Trebuie musai un scanner, sa vezi daca n-ai cumva un ameste prea bogat, un EGR blocat, o prostie din asta. Altfel risti sa te invarti in jurul ei mult si bine. MErgi la un service, la un mecanic bun si cere-i sa faca o scanare si sa se uite putin la parametri. Nu costa si nu dureaza prea mult. Insa ai grija sa fie bun mecanicul, ca sunt multi idioti care in afara de coduri de eroare nu-i duce capul mai departe.
daewoo_espero_turbo
Dupa un drum mai lung, am desfacut din nou bujiile, si am vazut ca sunt uscate toate. Si am observat ca merg toate pistoanele prin scoaterea fiselor pe rand.
Chiar daca sta pe loc, si o accelerez un pic, motorul se smuceste vizibil (am desfacut capota si am accelerat-o din clapeta)...o fi de la injectoare?
Am adus un mecanic acasa, si mi-a spus ca ar fi de la injectoare...
Mai nasol e ca stau prost cu banii si nu prea imi permit sa dau 200ron pe o curatare de injectoare. Solutie de curatat injectoarele am pus in benzina....si rezultatul e 0.
James Kilowatt
In general solutiile de curatare, aditivii de ulei si alte prostii au efect 0....
Mai ai engine check-ul aprins? Poate ai o problema de avans, de exemplu ai un TPS sau un CPS dus si calculatorul nu stie corect cata talpa ai bagat, sau in ce pozitie e motorul si da scanteia aiurea. Se poate intampla.
daewoo_espero_turbo
Becul s-a stins....si nu se mai tureaza singura...
In rest, aceleasi chestii cu tremuratu si figuri la accelerare...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.