Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Frana si acceleratie pe aceeasi pedala
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Dan-Cristian29086
Nu stiu daca ati vazut la tv sau daca ati citit prin presa despre un englez care a gasit o solutie sa aiba si acceleratia si frana pe aceeasi pedala. Citeam subiectul despre pozitia pe scaun si se intreba cineva despre distanta dintre frana si acceleratie; atunci mi-a venit ideea sa va spun despre asta.

Pedala multifunctionala "imbraca" (sa zic asa) calcaiul piciorului drept si oferea doua directii de apasare: una cu farful piciorului, cum majoritatea dintre noi apasam pe acceleratie si o a doua directie era in prelungirea calcaiului, spre podea. Astfel, se accelera cu varful si se frana cu calcaiul.

Mie mi se pare foarte utila chestia asta, practic reduce la aproape zero intervalul de timp dintre eliberarea pedalei de acceleratie si actionarea pedalei de frana. Acest sistem combinat cu un abs ar spori foarte mult capacitatile de oprire a unor masini nebune care alearga cu superviteza. Ar mai fi o problema legata de obisnuinta, de a nu actiona ambele functii in acelasi timp, dar cred ca este doar problema de antrenament.
Dan-Cristian29086
Voua nu vi se pare un lucru mai bun, sau un pic mai bun?
cristianc
Reactia este cu siguranta mai rapida in cazul franarii.
Pnetru m ine personal care tin piciorul drept in sprijin pe calcaii ar fi problematica o astfel de pedala.
Gociu75
cred ca pedala ar trebui sa fie personalizata. De exemplu eu am la picior nr. 47 iar sotia mea 38. Si conducem aceeasi masina. Sa-mi spuna si mie englezul ala cum ar rezolva problema. Si calcaiul il tin pe podea si vf pe pedala de acceleratie. Asa ar trebui sa stau cu piciorul in aer, ca daca ma sprijin pe calcai franez. Si sa mearga englezoiul asa vreo 500 de km cu piciorul in aer, cred ca isi baga singur undeva propria inventie. Fara suparare, dar inventia asta a lui mi se pare o tampenie sinistra laugh.gif
Adrian28391
mie mi se pare o idee cat se poate de buna, cred ca s-a gandit ca la mijlocul pedalei sa fie ceva fix si pedala sa se miste ca un balansoar pentru ca ar fi cam incomod sa ti piciorul in aer.
James Kilowatt
Mie mi se pare o idee buna, cu conditia ca soferul sa nu intre in panica intr-o situatie limita.... daca apasa ca inecatul fara sa se gandeasca sa apese doar pe frana sau doar pe acceleratie, s-a terminat.... Cu pedale separate, e mai sigur pentru stilul de condus ... disperat.
Gociu75
Daca ar fi balansoar, si acceleratia e in fatza, gandestete ca ar trebui sa stai cu piciorul cu calcaiul mai sus decat vf piciorului, flexat in fatza. Mi se pare f incomod, pe de o parte, pe de alta parte, eu nu as putea sa fac manevra asta, ca ma lovesc in volan. Mi-e cam greu sa explic, dar imagineaza-ti cum ar veni miscarea. Daca ar fi fost mare scula de inventie iti dai seama ca o adoptau rapid, mai ales in motorsport. Raman la parerea mea, ideea asta e sucks
TheCube
QUOTE(Gociu75)
Fara suparare, dar inventia asta a lui mi se pare o tampenie sinistra

Foarte multe inventii fara de care astazi nu putem trai au fost privite cu neincredere si chiar ilaritate.
Insa o astfel de inventie este chiar binevenita daca va fi indeajuns gandita pentru a elimina toate inconvenientele.
James Kilowatt
Daca vor trebui 50 ani sa se elimine incovenientele, atunci tot degeaba... in timpul in care ideea asta se perfectioneaza, apar altele care o fac desueta. Poate peste 50 ani nici n-or sa mai existe soferi umani. Deja lumea lucreaza ca sa elimine pilotii de pe avioanele militare....
stefan_ieu
Daca producatorii auto ar ajunge la concluzia ca asta e o chestie foarte buna cu siguranta ca toate inconvenientele de genul dimensiunea piciorului, ca unii isi tin piciorul sprijinit intr-un fel si altii altfel si alte "maruntisuri" si-ar gasi solutii destul de ingenioase fara sa se faca prea multe "incercari" pe masini de serie. Si nici nu ar trebui sa asteptam 50 de ani.
Doar 2 probleme vad eu aici :
- daca vor exista simultan masini si cu pedale diferite si cu o singura pedala, va fi greu pentru cei care merg si asa si asa sa se obisnuiasca cand trec de la un sistem la altul
- cum se vor obisnui cei care sunt invatati cu vechiul sistem cu cel cu o singura pedala.
Tuturor ni se pare foarte ciudat pentru ca suntem obisnuiti sa avem doua pedale. Dar asa, ia ganditiva, cineva care nu a condus ar spune : cum? daca in panica uit sa mut piciorul mai la stanga si apas tot pe acceleratie? Cu siguranta ca daca ai invata direct pe noul sistem ti s-ar parea la fel de natural cum ni se pare noua acum. Singura problema e cum obisnuiesti actuala generatie de soferi. Atat si nimic mai mult.
Sergiu31814
Hmmmm, cineva spunea ca se imbunatateste timpul de resactie.... Pai hai sa vedem, cat timp iti trebuie sa muti piciorul de pe acceleratie pe frana.... Cred ca 0.1-0.2 secunde. Oricum, mult sub 1/2 secunde. Mai putin decat timpul in care se inchide orice arc reflex neurologic. dar timpul de reactie e mult mai lung. La un test simplu de reactie timpul necesar este de pana la 1.5 secunde. Un pilot de curse bun ajunge la cel mai scurt timp posibil anatomic de 0.5 secunde. Mult mai mult decat timpul necesar sa muti piciorul de pe acceleratie pe frana. Si mai mult decat inertia sistemelor mecanice de franare. Asa ca.... Ca sa nu mai vorbim de inertia masinii si distantele de franare.Deci inventia asta, dupa parerea mea este o alta ineptie. In rest te poti obisnui dar sa nu lasam deoparte comoditatea. In principiu cred ca e o alta curiozitate care poate starni un oarecare interes dar nu-i vad utilitatea.
hai noroc oameni buni!
Alex-F1
QUOTE(Sergiu31814)
dar timpul de reactie e mult mai lung. La un test simplu de reactie timpul necesar este de pana la 1.5 secunde. Un pilot de curse bun ajunge la cel mai scurt timp posibil anatomic de 0.5 secunde


.... :roll: nu prea inteleg...... cum adica pana la 1,5 secunde? Si ce e ala "timp posibil anatomic"? :roll: Vrei cumva sa zici ca la startul unei curse, de la aprinderea luminilor verzi (GO) pana la miscarea masinii de pe loc pilotului ii trebuie minim 0,5 secunde? Daca da, te inseli amarnic, daca nu, te rog explica mai detaliat, ca e interesant subiectul... :oops: Uite un exemplu: stai la o masa cu mana deasupra unui buton, iar fata ta ai un bec care, cand se aprinde, trebuie sa apesi cat mai repede pe butonul ala. Asta ar fi timpul de reactie anatomic sau cum? Un circuit electronic simplu ar putea inregistra f. precis (la miimi de secunda) timpul scurs de la aprinderea becului pana la apasarea butonului.....cam cat credeti ca ar fi acest timp? Astept lamuriri..... :cheers:

Hai pa
ALEX
Gociu75
cred ca stiu la ce se referea Sergiu. Am vazut si eu un documentar odata cu asa ceva. Este vorba de timpul de reactie din momentul aparitiei unui eveniment neasteptat. Pana creurasul primeste informatia, o prelucreaza si actioneaza. E, toata treaba asta cam dureaza. Nu se aplica la startul unei curse, pt ca nu este eveniment neasteptat
James Kilowatt
Depinde cum e masurat timpul ala anatomic.... Eu m-am jucat cu un joc electronic cu pistolari, in care trebuia sa-i impusti pe aia de pe ecran dupa ce se miscau, si reuseam sa scot ca timp din momentul in care misca si pana in momentul in care ii impusc sub 0.3s. E drept ca nu era eveniment neaspteptat, insa in cele 0.3s fac parte si timpul necesar ridicarii mainii si apasarii tragaciului (stateam cu pistolul in mana, si mana coborata).
La urma urmei putem scrie un programel de 10 linii care sa aprinda un "bec" pe calculator in-un interval sa spunem intre 2 secunde si 1 minut de la lansaera programului, si care sa masoare timpul de reactie pana la apasarea unei taste. Faci 100 teste stand cu degetul pe tasta, calculezi un timp mediu, apoi faci inca 100 teste stand cu mana in alta parte si calculezi din nou timpul mediu, poate asa reusim sa masuram si timpul de reactie si cel necesar miscarii mainii.
Plus ca nu pricep cum se poate antrena timpul de reactie neuronal, ca sa spun asa. Impulsul nervos are o viteza destul de scazuta pentru ca la sinapsele dintre nervi transmiterea impulsului se face chimic, si nu electric. Din cate stiu sunt printre noi niste celebri medici care ar putea sa ne explice cum e cu timpul asta si daca poate sau nu sa fie antrenat.... laugh.gif
Parerea mea este ca rapiditatea suplimentara a pilotilor vine de la faptul ca pentru ei nici un eveniment nu e total neasteptat.... :roll:
Sergiu31814
MR28673 are dreptate. In urma cu ceva vreme un amic a facut o astfel de aplicatie informatica pentru o firma si era in mod expres destinata unor cabinete psihologice de testare inclusiv pentru permisul de conducere. Am facut la vremea aia si munca de betatester pentru programel. Era ceva de genul: patru patrate pe ecran in cele patru cadrane, patratele aprinzandu-se simultan sau consecutiv in ordine aleatoare. Mai erau doua butoane, unul pentru mana stanga si unul pentru mana dreapta si doua pedale, la fel cu contacte pentru cele doua patrate de jos, stanga si dreapta respectiv picior stang si picior drept. Mentionez ca aplicatia era profesional facuta, pentru o firma germana mare si sistemul facea parte dintr-o instalatie mai complexa de testare. Si a fost produsa in serie si vanduta prin occident din cate am inteles. Ideea e ca atunci cant te jucai doar cu o mana sau buton scoteai in mod uzual un tint de 0.3-0.6 s din cate tin minte. In schimb cand se aprindeau butoanele simultan sau succesiv, foarte rar reusea vreun tester sa scoata sub 0.7 s. Multi scoteau medii de peste 1.2 s si au fost unii care nici cum nu au scos timpi sub 2 s.
Putem decide ca depinde mult de gradul de complexitate dar si de imprevizibil al evenimentului. Si inca ceva, nu comparati cu formula 1 unde se aprind o gramada de becuri pana la start si unde timpul intre galben si verde e intotdeauna acelasi si-ti formezi un exercitiu de a da drumul exact la momentul potrivit. E un arc reflex care se poate cultiva.
In rest categoric transmisia neuronala e lenta, sinapsele au o inertie pentru ca semnalul se transmite chimic la nivelul sinapselor. Oricum si oricat de buni ati fi nu va asteptati sa aveti un timp de reactie la aparitia unui eveniment rutier neasteptat sub 0.5 s pentru ca este aproape impozibil. anatomic vorbind, din nou.
:blackeye:
Daca discutia mai continua sau daca sunteti chiar interesati o sa rasfoiesc dupa niste cifre exacte, ca memoria iti mai poate juca feste.
hai noroc si numai bine!
Iulian HondaFan
concur cu sergiu aici. neuronal vorbind, cele mai rapide fibre nervoase conduc pe la 100m/s, iar fiecare sinapsa inseamna intarzieri de aprox 0.01- 0.05 sec. fata de un circuit electronic unde informatia se propaga cu viteza luminii asta este teribil de incet.

cel mai simplu si eficient arc reflex este cel al reflexelor osteo-tendinoase ( lovit cu ciocanelul un tendon-ex. la genunchi) acest reflex are practic 3 sinapse: una la receptor, una in maduva spinarii si alta la placa neuromusculara ( de la impuls nervos la excitatie si contractie musculara). daca distanta intre genunchi si maduva spinarii este de 0.7-1m ( x2 pt ca pui si distanta de la maduva la muschii anteriori ai coapsei i.e quadricepsul femural) cea mai rapida reactie nervoasa nu poate fi sub 0.1 sec. in schimb daca vorbim de un semnal luminos pana la raspuns muscular aici ai cel putin 8-10 sinapse ( asta daca esti antrenat) deci nu cred ca o poti scoate sub 0.2-0.3 sec nici daca esti Bruce Lee. daca trebuie sa si procesezi informatia, i.e stimul neasteptat, timpul de reactie poate sa ajunga lejer la 1-2 sec si in plus raspunsul in sine poate sa fie prost...

de aceea limitele de viteza au ratiunea lor. la 60km/h 0.5 sec inseamna 8m, plus timpul de franare al masinii ajungem la vreo 20m clar.
James Kilowatt
Chiar si asa, timpul asta de reactie nu e tragic. Presupunand ca ar conduce un calculator, avantajul lui ar fi de doar 0.5s.... tot nu am putea ridica limita de viteza la 200km/h. Insa am putea castiga poate in securitate, un calculator fiind mai cuminte decat un om si respectand mai bine stupida regula cu "reducerea vitezei pana la evitarea oricarui pericol" ....
Noi, ca oameni lenti si imperfecti ce suntem ne putem perfectiona in a evita intamplarea evenimentelor neasteptate... smile.gif
Alex-F1
Eh, asa mai merge :cheers: Acuma ca s-a mai dezvoltat un pic subiectul, e mai clara treaba! :bounce: Deci, ca sa nu deviem prea mult de la subiect, in concluzie cum ramane cu pedala aia meseriasha: io doar cu ajutorul imaginatiei mele as zice ca nu e rea ideea, insa ceva concret nu se poate spune decat dupa niste teste cat de cat relevante.....de ex. oricine poate sa faca urmatoarea chestie: ia o placa de lemn de ~ 28 x 11 cm, pune un ax la mijlocul ei, iar capetele axului se prind rigid de ceva. Se fixeaza la un unghi comod pt. picior, eventual se mai adauga un arc in ambele parti ale axului pt. revenire la pozitia initiala si chiar niste opritoare la capetele "pedalei" ca sa aibe cursele limitate in ambele sensuri. Acuma nu ramane decat sa ne proptim piciorul drept pe pedala aia si sa simulam ca suntem in trafic, cu diverse situatii etc. si apoi ne vom creea cat de cat o a parare un pic mai avizata... :roll: Poate intr-o zi cand n-o sa am ce face o sa incerc chestia asta sa vad ce iese, ca in maxim o ora e gata! :idea: Mai vorbim!

Hai pa
ALEX
James Kilowatt
Acum daca tot am inceput brainstormingul pe tema asta, cred ca ideea poate fi perfectionata. De exemplu, pedala de acceleratie poate reveni lent in pozitia de echilibru, odata lasata libera... sa spunem, intr-o secunda. Iar daca revine mai repede, deci cu alte cuvinte daca o fortam noi sa revina pentru ca apoi sa apasam frana sa se prinda un dispozitiv electronic ca vrem sa franam si sa inceapa franarea inainte de a trece de punctul de echilibru..... ar mai putea fi castigate poate cateva zecimi de secunda asa.....
plus ca poate pedala in sine sa aiba cursa foarte scurta, si sa conteze cat de tare apesi pe ea, nu pana unde o duci. Si sa fie reglabila pozitia ei asfel incat sa stai confortabil cu piciorul apasat pe ea....
Gociu75
si sa fie adaptata si pentru domnitele care conduc cu pantofi cu toc de 10 cm. Eventual sa aiba o gaura prin care trece tocul, ca sa nu deranjeze la condus :scratch: :scratch:
James Kilowatt
Pentru unele doamne, ar putea avea un microfon si atunci cand zgomotul depaseste un anumit numar de decibeli sa franeze automat... probabil respectiva doamna a pus mainile la ochi si tipa laugh.gif
Iulian HondaFan
bre, baietii din Galatzi... sotiile/prietenele voastre stiu ce misogini sunteti d-voastra?...

uite parerea mea...
http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?p=18771#18771
Alex-F1
QUOTE(Gociu75)
si sa fie adaptata si pentru domnitele care conduc cu pantofi cu toc de 10 cm. Eventual sa aiba o gaura prin care trece tocul, ca sa nu deranjeze la condus :scratch: :scratch:


Looooooool.... laugh.gif laugh.gif laugh.gif hai ca asta a fost tare faza :cheers: Intr-adevar, tocurile (mai mari de 5 cm) chiar ca ar fi o problema mare... :!:

Marius-Iulian, e 100% true ce zici tu cu statistica aia la accidente (femei vs. barbati), dar pe de alta parte nu uita ca la volan din 30 de masini, una e femeie si 29 barbati, deci e si normal ca statistica sa fie asa....ar fi chiar culmea sa fie invers... :shock: Nu crezi?! La treaba cu cromozomul ala nu ma bag ca nu ma pricep, dar daca tu zici, asa o fi...... smile.gif Hai ca ne mai auzim! Chipintach :blackeye:

Hai pa
ALEX
Alex-F1
QUOTE(MR28673)
Acum daca tot am inceput brainstormingul pe tema asta, cred ca ideea poate fi perfectionata. De exemplu, pedala de acceleratie poate reveni lent in pozitia de echilibru, odata lasata libera... sa spunem, intr-o secunda. Iar daca revine mai repede, deci cu alte cuvinte daca o fortam noi sa revina pentru ca apoi sa apasam frana sa se prinda un dispozitiv electronic ca vrem sa franam si sa inceapa franarea inainte de a trece de punctul de echilibru..... ar mai putea fi castigate poate cateva zecimi de secunda asa.....
plus ca poate pedala in sine sa aiba cursa foarte scurta, si sa conteze cat de tare apesi pe ea, nu pana unde o duci. Si sa fie reglabila pozitia ei asfel incat sa stai confortabil cu piciorul apasat pe ea....


Pai hai sa vedem: io zic ca tipul asta de pedala nu va mai putea fi lasata libera, ca n-ai unde sa pui piciorul.....pozitia initiala a piciorului va fi pe pedala in punctul neutru, deci daca nu vrei sa mai accelerezi, o aduci la pozitia initiala, dar piciorul ramane pe ea! Apoi chestia cu inceperea franarii inainte de a ajunge in pozitia de echilibru (inca de pe portiunea destinata accelerarii) se poate face (electronica poate face aproape orice azi), dar io zic ca nu-i o idee buna, fiindca s-ar complica prea mult treaba, iar de fapt ea trebuie sa fie cat mai simpla ca sa poata tot omu sa o foloseasca....parerea mea! Mai vorbim!

Hai pa
ALEX
Iulian HondaFan
poate asta e raportul in Ro, aici e f. apropiat de 1 la 1. as zice ca 90-95% din populatia intre 16 si 70 de ani conduce aici in USA. deci, pusi unii langa altii, reiese clar ca femeile sunt soferi mai siguri decat barbatii, asta e tristul adevar. :smt022

dar sunt de acord ca NOI baietii suntem soferi MAI BUNI ca altfel nu am mai fi baieti !... :evil:

nu vreau sa intru in antropologie, dar asta este consecinta cromozomului Y si a selectiei naturale. inca inainte de nastere creierul baietilor are alt nivel de dezvoltare al anumitor zone decat cel al fetelor. in medie barbatii iau decizii si se implica in activitati mai riscante: razboaie, vanatoare, batai, accidente, fumat, abuz de alcool si droguri astea sunt toate chestii la care suntem statistic mult mai buni decat femeile... :scratch:

dar suntem mai buni si la concentrare pe o anumita problema, mai buni ca apreciere/orientare spatiala si tridimensionala ( de aceea suntem mai buni la chestii tehnice). :occasion9:
V l a d
mai usor cu offtopic-ul va rog, aici nu se discuta despre femei la volan.
James Kilowatt
[quote="Alexandru30535

Apoi chestia cu inceperea franarii inainte de a ajunge in pozitia de echilibru (inca de pe portiunea destinata accelerarii) se poate face (electronica poate face aproape orice azi), dar io zic ca nu-i o idee buna, fiindca s-ar complica prea mult treaba, iar de fapt ea trebuie sa fie cat mai simpla ca sa poata tot omu sa o foloseasca....parerea mea! Mai vorbim!

Hai pa
ALEX[/quote]


Nu ma refer la o masina care sa franeze imediat ce incepe decelerarea, ci daca trecerea din pozitia de pe acceleratie spre cea de pe frana se face cu o viteza ce depaseste un anumit prag. Un fel de echivalent al EBD-ului de la frana clasica. Te-ar ajuta si intr-o situatie de urgenta, si la condusul foarte agresiv, de exemplu, franezi scurt si violent inainte de intrarea intr-un viraj, apoi accelerezi imediat, fara sa mai trebuiasa sa faci toata cursa prin punctul mort. Daca esti sofer calm si franezi si accelerezi elegant, atunci toate artificiile astea sa fie inactive.
Bogdan32081
test
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.