Eu ma refer la consumuri reale, nu la celebrul ciclu standard conform caruia juma' din masini consuma sub 4.
Am sub nas L'automobile Magazine de luna asta, si e un articol in care dau baietii niste consumuri masurate real, nu date de carte. Uite niste exemple:
Peugeot 3008 (3008, nu 308), 1.6 benzina 120CP
Oras 10,5, mediu 9,6, Autostrada 10,2, Afara 8,4
Toyota Avensis 2L diesel 126CP
Mediu 7,4, oras 7,7, Autostrada 7,8, afara 7
Mazda 2, 1,6 diesel 90CP ( asta se poate compara f bine cu Accentul)
Mediu 6,4, oras 6,4, Autostrada 7,5, afara 5,8.
Asta daca o compar cu masina mea iese ciufulita, a mea e tot la fel in oras, insa pe autostrada mergand legal ies la 6,1, afara la 5. Ca sa scot 7 pe autostrada trebuie sa merg cu peste 150 (limita in Fr e 130, ei asa masoara). 7,5 nu am reusit sa scot niciodata, in nici o pozitie si la nici o viteza. (nu am avut unde sa merg la blana suficient de mult incat sa fac un consum precis). Ba nu, mint, am reusit, mergand legal, sa scot 10
Explicatia e aici
http://masini.ro/forum/index.php?s=&sh...st&p=278843Eu la 130 ies la 6,1, masurat si re-masurat, timp 10 luni am facut zilnic 200km de autostrada.
Sunt placut surprins de Audi A5, 2L TFSI 180CP:
Mediu 9.4, Oras 10,6, Autostrada 9,4, afara 8,3.
Mie daca accentul scoate pe bune 7 in oras mi se pare absolut OK. E mai puternic decat o mazda2, e mai mare si mai puternica si decat rabla mea (fara chip) care in oras e pe la 6.5.
Fa un calcul cat te costa juma' de litru in plus la consum urban, si vezi daca merita sa fie un criteriu atat de important. Cat faci urban, 30km/zi de birou? Asta inseamna vreo 7000/an. Juma' de litru in plus te costa in plus maxim 40E/an. Fiabilitatea si pretul de achizitie sunt mult mai importante.