Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Consum ulei la A4 2.0 TFSI benzina
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Audi > A4/A5
gabinick
Autoturismul este luat de nou, are acum 49.000 km si consuma cca 1 litru ulei Castrol 5W/30 la 3000 km. Mi se pare un consum foarte exagerat daca nu chiar nesimtit ! Vreau parerea voastra si directia in care sa merg pentru a putea rezolva problema. Cei de la service spun ca este normal ca acest motor sa consume ATENTIE : pana la 1 litru la 1000 (o mie) km !!!!!. Am impresia ca producatorul a introdus in mod deliberat acest consum ca sa scape de garantii !!! Voi ce credeti ???
Stima, Gabi

Scuze, e vorba de CONSUM !!!!
adrian_flavius
Gabi, chestia aia cu consumul de 1l/1000 de km il gasesti cam prin toate manualele de utilizare...cel putin la mine e la fel...atat la Matiz-ul sotiei, cat si la Totosul personal... cu alte cuvinte, ei se acopera, sa fie in regula dpdv juridic, in caz ca se gaseste vreunul sa-i ia de guler...

Acum o parere personala: pentru un benzinar, si, mai ales, pentru unul cu rodajul facut, consumul mi se pare si mie exagerat...1l de ulei la fiecare 3000 km e mult...si mie mi-a mancat, mai exact 3l la 15 000 km, da' al meu e diesel, plus ca a vazut "talpi" si turatii mari...e normal sa manance...si am aproape 30 000 km la bord...

Ca si sfat: du-te peste ei, nu-i lasa, fa scandal, sa-ti verifice tot grupul motopropulsor...tu ai turbo din fabrica, nu? TFSI... whistling.gif whistling.gif

LE: spune-ne si cam in ce stil conduci...turatii spre rosu destul de des, sau turatii constante, in jurul valorii pentru cuplul maxim?
AZAZEL
2.0tfsi de pe a4 din vechile generatii(200 si 220cp)consuma ulei iar cantitatea pe care o consuma depinde de ...noroc.
acum cu noile motoare de 180 si 211cp nu am mai auzit de consumuri.
cred ca nu ai ce face sau ar fi ceva de facut: tinand cont ca tu pui cate un litru de ulei la fiecare 3000 de km nu cred ca mai are rost sa schimbi uleiul la fiecare 15.000km. eu cel putin asa as face pt ca practic as avea ulei proaspat intr-una in motor. bineinteles ca as schimba filtrul de ulei la fiecare 15.000km.
@gabinick tu ai A4 b7?

@adrian flavius
si consumul tau de ulei este anormal de mare. in mod normal un motor ce se respecta nu consuma ulei nici in rodaj iar dupa rodaj este exclus orice consum de ulei care sa fie usor vizibil. 100-200-300ml(care oricum nu necesita completare) la fiecare 15.000 km este de acceptat
am facut rodajul la doua masini diesel noi incepand cu noiembrie 2007 si la ambele masini schimbam/schimb vitezele de nenumarate ori la peste 4000 de ture si deseori la 4500 sau 5000 (nu in perioada de rodaj). doar focusul a mancat jumatate de litru in primii 10.000km.
apoi nimic, indiferent de modul in care exploatam motorul.
DORU
Gabinick, tu ai probleme cu motorul...uleiul respectiv este ARS DE TURBO, in loc sa o raceasca... sau doamne fereste, pierzi prin alta parte.
Stiu ce scrie la carte, insa e vorba de diesel PD si nu de TFSI !
Este nevoie de teste computerizate la turbo si motor, relanti si in mers. Ceva e putred acolo !
thuthu
Esti un norocos Gabi daca pot spune asa al meu consuma 1l la 2000 de km dar stiu multe persoane carora le consuma 1l la 1000 de km exact cum da producatorul .Este adevarat si mie mi se pare un consum exagerat de ulei dar se pare ca asa sunt facute motoarele astea .Eu acum am implinit cu el 100 000 km iar mecanicul mi-a recomandat sa schimb filtrul epurator ,am inteles ca acest filtru se schimba la 100000 pentru ca se imbacseste si incepe sa consume mai mult ulei, am sa il schimb si revin dupa sa va spun daca s-a schimbat ceva.In principiu nu ai de ce sa-ti faci griji daca masina functioneaza in parametrii normali ,eu am vorbit si la Audi cu un mecanic si mi-a spus ca ei isi fac griji pentru masinile care consuma mai mult de 1 l de ulei la 1000 de km
thuthu
Am revenit baieti , dupa schimbarea PCV nici un schimb la masina ba din contra acum imi consuma 1L ulei la 1000 de Km...Deci in concluzie nici o remediere ,imi spune cineva gen segmenti si simeringurile de la supape, nu as vrea sa desfac un motor de 100.000 de Km ...Altcineva care ne poate da informatii cum putem rezolva problema consumului de ulei ?
DORU
Ce ulei folosesti in prezent ?
Schimbarea uleiul poate domoli setea mnotorului thumbsup.gif
thuthu
Am folosit Castrol 5W-40 pana astazi .Azi am mers l-am dat jos la 3000 de km dupa schimb surpriza uleiul era negru ca la diesel ...oare e normal dupa 3000 sa fie uleiul asa negru??? ...Am inlocuit cu LIQUI MOLY 5w-40 astept sa vad daca mai consuma ulei . Nu pot sa cred ca un motor de 2.0 Tfsi cu 100.000 Km necesita segmentare ..
DORU
Uleiul folosit respecta norma VW ? Cu asta trebuie sa incepi cand cauti un ulei.
Apoi Castrol in RO...nu sunt sigur ca e chiar ulei de origine, daca intelegi ce doresc sa spun...
thuthu
Da stiu ca uleiul Castrol din Romania nu este autentic de unde si pretul foarte scazut al uleiului ..Ca si norma este 502 Liqui Moly 5w-40 este un ulei vrac "vine ambalat in butoaie de tabla " care este adus din Germania stiu asta 100% ...Oricum am inteles ca Liqui Moly se face doar in Germania . Acum sa vedem cum se comporta cu el sper sa nu il mai bea...Daca are cineva alte pareri propuneri sa rezolvam odata consumu asta de ulei la AUDI 2.0 TFSI nu mi se pare normal o masina din 2009 cu 100 000 Km sa consume atat de mult ulei mai ales ca este o masina din gama Premium



P.S : Preturi segmentare

-segmenti 310 ron pentru 1 singur piston
-garnitura chiuloasa 250 ron
-simeringuri 50 ron toate
-1 tub silicon 80 ron
-manopera 1800 ron

Total =3420 ron

Asta mi-a zis mecanicul in cazul in care consuma si uleiul acesta , ca trebuie facuta segmentare ,dar eu tot refuz a crede asa ceva
DORU
Nu are legatura cu marca Premium, motorul este cel care mananca ulei, nu masina.
Iar daca iei in calcul:
1= exista un consum normal declarat in carte de pana la 1L/1000km in conditii dure de rulare
2= motorul a fost POATE incorect servisat si cu consumabile slabe calitativ
3= a fost folosit in regim de forja frecventa
atunci consumul din prezent nu e chiar o surpriza.

DAR, daca nu poti raspunde cu "DA" la toate cele de mai sus, atunci iti spun ca un ulei slab va duce la arderea lui, in loc sa raceasca turbosuflanta si ca in regim urban, consumul de ulei e firesc sa creasca, daca mergi in orase precum Buc, CJ, TM, CT, deci cele f aglomerate si slab fluidizate wink.gif
thuthu
Am revenit cu un raspuns :
1 masina a fost si este condusa in conditii normale de rulare nu forja nu curse chestia cu 1 L/1000 Km dat in carte mi se pare ABSURD la un motor de tehnologie noua
2 masina a fost servisata numai la reprezentanta
3 Masina este condusa mai mult in oras Bucuresti

Doru am pus ulei Liqui Moly cum am specificat mai sus 5w-40 norma 502 ..daca stii un ulei mult mai stabil si mai bun astept cu nerabdare un post probabil daca il bea si pasta o sa incerc la urmatorul schimb.

Multumesc pentru raspunsuri
DORU
Incearca te rog si MOBIL 1 made in USA 0W40 norma VW 503.01 (vezi firma Westone din CJ, importator pt SUA) sau MOTUL Specific 5W30 VW504.00

Aici Motul: http://shop.poldistribution.ro/22-ulei-de-...f78197519c69eec

Aici Mobil1: http://uleidemotor.com/ulei-de-motor-1-ful...formula-52.html

Din cele 2 poti alege strict dupa norma VW insa ambele inlcud 502.00 !
thuthu
Multumesc mult Doru pentru propuneri sunt chiar foarte interesante am sa tin cont de ceea ce mi-ai recomandat dar in special as merge pe Mobil 1 0w-40 cel produs in America .Momentan astept sa vedem cum se comporta cu uleiul asta de acum, daca il papa si pasta il dau jos si pun Mobil 1 .Pana acum am facut cu el 150 de km si nivelul este full la ulei sa speram ca va ramane multa vreme asa smile.gif) . Oricum va tin la curent in permanenta cu consumul de ulei sau daca apare alta modificare .

Banuiesc ca daca papa si Mobil 1 trebuie facuta segmentare .

Multumesc inca odata Doru si tinem legatura smile.gif
DORU
Cu multa placere, oricand ai nevoie si te pot ajuta smile.gif
thuthu
Din pacate revin cu vesti nu tocmai bune consumul de ulei a crescut de la 1l/1000 km la 1l/500km o sa incerc un tratament de ulei CERATEC de la Liqui Moly plus un ulei racing de la Motul cel la cutie de tabla la 2l .Daca nici cu tratament si ulei racing nu functioneaza singura optiune cred ca imi ramane segmentarea . Alte pareri solutii rezolvari?
DORU
Stilul tau de conducere s-a pastrat?
Uleiul din prezent fiind...?
In ce regim de functionare consuma 1L/500km: 100% oras / forja / ... ?
thuthu
Salut Doru. Uleiul folosit este 5w-40 Liqui moly ,stilul de condus este foarte linistit ,fara forja deloc ,consumul de ulei este acelasi atat in oras cat si afara nu da fum deloc nici in mers nici la pornire la rece ,scoate putini stropi negri dar am inteles ca este de la condens asta la rece dupa ce isi face relantiul .
DORU
Ai sesizat schimbari dupa tratament ceramic si ulei racing ?
thuthu
inca nu i-am facut schimbul si nici tratament nu i-am pus as vrea sa incerc desi aud tot mai multe pareri pro si contra tratament
mircanu
Chiar asa, motorul asta mananca in conditii normale pana la 1L de ulei la 1000km? E enorm si e o cacanarie, grupul VAG ar trebui sa se spele cu motorul asta pe cap. Pai in 10k km poti completa cu 10 l de ulei. Practic ii schimb uleiul de 3 ori la fiecare 10k km. Imi aduc aminte de Trabant care parca mergea cu amestec.
A4 e o masina faina cu un motor de asta mai bine te lipsesti de el. Vinde-o!
James Kilowatt
Ai dreptate sa fii suspicios cu tratamentul. Poate functiona, daca iti creste vascozitatea uleiului, insa trateaza simptomul si agraveaza boala. Si iti strica motorul de tot.

Intai trebuie sa afli exact care e problema. Vezi daca nu-l pierde pe undeva (ar fi porno sa-l piarda pe undeva iar tu sa faci tratamente ca sa rablagesti bunatate de motor).

Daca ai suspiciuni legate de segmenti, sau de motor in general, fa un test de compresie. Nu costa mult, nu doare si n-ai ce pierde. Daca testul de compresie iese prost abia atunci merita poate sa umbli la motor. Mai mult, testul de compresie iti poate indica si cilindrul cu probleme, parerea mea este ca in cazul in care e motorul (segmenti sau supape sau orice altceva) e mai degraba un defect localizat decat o problema mai difuza gen uzura.

Turbina nu stiu cum se poate diagnostica, insa in general si asta e o sursa de pierdut/ars ulei... insa stie sigur Doru smile.gif

Mircanu are dreptate cu cacanaria celor de la VAG care considera 1l/1000km "normal". O fi normal doar pe circuit..
andr3iy
Eu am problema cu consumul de ulei la un A5 din 2010, imi mananca 1L la 300-400 de km. In prezent ii pun Castrol 5W40 Magnatec pentru benzina, dar cred ca o sa incerc si eu Mobil 1 sau Motul. Daca ii faci tratement motorului, sunt curios ce rezultate vei avea, pentru ca nici eu nu stiu in prezent ce decizie sa iau legat de problema asta.
Mircea104901
Deja ce e 1l la mai putin de 1000km, daca nu sunt pierderi, e suspect. Suspect rau. Daca e sub 500km as spune ca e uzura sau segmenti aliniati, deci implicit segmentare, sau, la cele turbo, luati in calcul si turbina la verificat.
Puteti incerca cu cresterea vascozitatii la 10w sau 15w. Nu are cum sa dauneze, mai ales ca e cald afara. Faceti un test, ar trebui sa se simta o reducere a consumului de ulei.
La semeringurile supape, scoate fum la pornirea la rece, dupa care nu mai scoate.
lupu_dreacu
salutare baieti. cum a ramas cu consumul de ulei? le-ati segmentat ? am si eu aceeasi pb...
aurelian83
Salut.
Nu mai zice nimeni nimic? update ceva? a-ti vandut toti masinile? smile.gif eu am un a4 tfsi quattro, 2.0 , luat nou... am mers tare la inceput cu el si nu consuma ulei sad.gif cand am trecut de 100.000 a inceput sa traga... acum sunt la 1l / 2000 km . Este pe GPL acum, sunt FOARTE multumit de ea... merge bine si consuma putin ( aprox35 ron / 100km, consuma si benzina si gpl), nu vreau sa o dau ... si eram curios daca am ce ii face...

Mersi
aurash91
salut,
audi A4 1,8 tfsi consuma cam 1l de ulei la 600 km , am
sunat la audi au zis ca trb sa facem un test de ulei si sa ii dea motoru jos , ar costa tot cam 20 000 , ceea ce mi se pare f mult. Precizez ca sub masina nu e nici o urma de ulei , ma poate ajuta cineva?
DORU
Ce ulei folosesti in prezent ?
RUE
Am o ruda care trece prin drama asta. Este la segmentat acum cu ea.
Din ce am citit pe alte site uri straine se recomanda schimbarea pistonaelor etc si o resoftare sau schimbare de motor.
Fiind quatro ce intretinere speciala trebuie sa verifice daca trebuie facuta la transmisie, diferential si ce mai are?
DORU
Quattro poate fi integrala cu Haldex sau Torsen. Deci, care din ele?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.