rembrandt
Jun 22 2009, 04:05 PM
Incepand de maine, 23 iunie, modelele Logan si Sandero cu motor pe benzina 1.2 16V 75 CP pot fi comandate in reteaua de agenti autorizati Dacia. Modelul Logan berlina este disponibil pe versiunile Ambiance, Preference si Laureate la preturi incepand de la 6.550, 7250 euro si 8.150 euro.
pentru mai multe detalii aveti link-ul mai jos!
http://masini.ro/stiri-auto-oficial-noul-m...andero-7241.htm
VIC2222
Jun 22 2009, 06:32 PM
banuiesc ca motorul de 1400 cmc va disparea,nu si mai are rostul
SorynZ
Jun 22 2009, 06:35 PM
interesant.. aceeasi putere cu 0.2mc mai putin
sa vedem cum se comporta. nu cred ca o sa renunte la cel de 1.4...
DRAGOS
Jun 22 2009, 07:02 PM
Sorine, treci bre la invatat si lasa forumu'
ti-a intunecat mintea bac-u asta. ce sens ar avea sa-l mai tina si p-ala de 1,4?
VIC2222
Jun 22 2009, 07:08 PM
stie cineva ceva legat de o cutie automata la dacia logan sau sandero?cand va aparea si la noi?sorry de off
SorynZ
Jun 22 2009, 08:34 PM
am zis ca are cuplul mai mare.. dar m-am uitat aqm si nu e cine stie ce... adik 5Nm...
cat despre cutia automata, am auzit si eu ca are fi in plan si ca vor sa faca asta dar nu stiu nimic concret... ar fi buna pt taxiuri (parerea mea)
off:lasa bacu', mai uit si eu de el la naiba
RUE
Jun 22 2009, 08:37 PM
deci daca ii pune si cutie automata o sa faca loganu de 15 000 euro...
cat despre 1,4 eu si azi am imbatranit in 2-3 depasiri in treapa 4 a la 80 la ora... trece ea criza economica!!!
Diesel
Jun 22 2009, 08:51 PM
Cine te-a pus sa folosesti treapta a 4-a? la 80 abia se trezeste motorul pentru a 3-a.
Revenind, e o treaba buna aparitia motorului asta, probabil e prezent deja pe Clio. Cred ca e o alegere ideala pentru un Logan/Sandero ce nu paraseste orasul.
Cipp
Jun 22 2009, 09:56 PM
Pun pariu ca motorizarea de 1.2 va fi mai slaba decat cea de 1.4 din doua motive:
1. Cuplul maxim este mai mic cu 5Nm si nu asta ar fi marea problema, ci faptul ca se obtine la o turatie destul de ridicata: 4250rpm fata de 3000rpm inseamna un consum mai mare de benzina si un disconfort evident la mersul in oras sau in afara!
2. Un motor mai mare va rezista mai mult in timp decat unul mai mic la sarcini egale! Daca mai punem si A/C in ecuatie, atunci, personal cred ca ratiunea pentru care au introdus acest motoras este pur economica!
Acelasi lucru l-au experimentat si cei de la Fiat pe Albea: au introdus initial motorul de 1.2 80CP, care se regaseste si pe Opel Corsa, insa au renuntat la el si au introdus motorul de 1.4 77CP care se regaseste pe GrandePunto. Rezultatul? A scazut turatia de cuplu maxim si implicit consumul cu cca 1.5-2L/100km! Mai conteaza si etajarea cutei de viteze, fiindca, daca vor pastra rapoartele de la cutia de 1.4, apoi sa vezi Logane si Sandero depasite de Dacia 1300 GPL in rampa, ca batrana n-are A/C!
laurentiu
Jun 23 2009, 01:00 AM
Din cate stiu motorul asta e de cativa ani buni pe Clio si s-a dovedit a fi un motor destul de fiabil. Totusi, asa cum zicea si Cipp, si eu sunt adeptul motoarelor de cilindree mai mare chiar daca puterea nu ar fi foarte mare. Motorului ii este mai usor "sa traga".
Nici eu nu vad care ar fi avantajele concrete ale aestui motor, in afara de taxele ceva mai mici.
Diesel
Jun 23 2009, 01:23 AM
Eu cunosc doua persoane care au Fabia cu motor de 1.2 care nu se plang de jucariile lor. Unul din ei, dupa ce i-am sa tina cutia de viteze pe neutru doar cand sta pe loc, a inceput sa se laude cu niste valori la consum obscen de mici. Acum vad ca SorynZ are Fabia cu 1.2HTP, sa ne povesteasca el ce parere are despre motor.
Intreb deci: soferii de Fabia si de Clio cum supravietuiesc? ei nu folosesc A/C? primul avantaj clar este traficul intens cand stai pe loc sau inaintezi cu 30kmh si iti e suficient un singur cilindru.
Motoarele cu mai multe valve pe cilindru au un sunet un pic diferit si benzina asa se foloseste, la turatii mari. Consumul motoarelor nu e strict legat de regimul de turatie. (este insa legat de acceleratie
)
VIC2222
Jun 23 2009, 07:11 AM
am observat ca varianta laureat motorizare 1.216v e mai scumpa cu 150e decat varianta 1.4mpi.doar ca e mai "nou" acest motor o face mai scumpa?poate cineva ma lamureste.
laurentiu
Jun 23 2009, 10:47 AM
Este o chestie care se aplica des in vanzari: atunci cand ai vanzari bune, maresti pretul pentru ca oricum vei vinde in continuare. Si este si faptul ca motorul asta de 1.2 e nou, desi costurile sale de productie cred ca sunt mai mici decat la 1.4
Lucian107416
Jun 23 2009, 11:43 AM
adevaratul avantaj mi se pare la revizii: 40000km sau 2 ani!!!!!!!!!!!
22nst
Jun 23 2009, 11:57 AM
Glumesti?
In Ro intervale de revizii la 40000 km sau 2 ani?
Nu prea imi vine sa cred...
Lucian107416
Jun 23 2009, 02:09 PM
QUOTE (22nst @ Jun 23 2009, 12:57 PM)
Glumesti?
In Ro intervale de revizii la 40000 km sau 2 ani?
Nu prea imi vine sa cred...
Asa scrie pe net. Si in link-ul de la primul post si parca am citit si pe hotnews, desi sursa ar putea fi aceeasi. 2 ani pare cam mult pentru filtre la praful mioritic, dar si numai uleiul la 2 ani tot ar fi ceva. Sa zicem doar ca e o informatie la nivel de zvon deocamdata.
vali44
Jun 23 2009, 05:01 PM
QUOTE (Diesel @ Jun 23 2009, 02:23 AM)
Eu cunosc doua persoane care au Fabia cu motor de 1.2 care nu se plang de jucariile lor. Unul din ei, dupa ce i-am sa tina cutia de viteze pe neutru doar cand sta pe loc, a inceput sa se laude cu niste valori la consum obscen de mici. Acum vad ca SorynZ are Fabia cu 1.2HTP, sa ne povesteasca el ce parere are despre motor.
Intreb deci: soferii de Fabia si de Clio cum supravietuiesc? ei nu folosesc A/C? primul avantaj clar este traficul intens cand stai pe loc sau inaintezi cu 30kmh si iti e suficient un singur cilindru.
Motoarele cu mai multe valve pe cilindru au un sunet un pic diferit si benzina asa se foloseste, la turatii mari. Consumul motoarelor nu e strict legat de regimul de turatie. (este insa legat de acceleratie
)
Anul trecut am facut doua drumuri Caracal-Timisoara si retur cu o Fabia cu motor 1,2 l 3 pistoane . In afara de faptul ca in prima depasire m-au trecut fiori reci , va pot spune ca am avut un consum de 7,6-7,8 l la suta de km . Spun asta fara sa fiu malitios ... sunt curios cu cat va trece de 10 litri consumul real al motorului de 1.2 care va cara *aerodinamica* si *micuta* caroserie a Logan-ului...
Diesel
Jun 23 2009, 06:48 PM
Dupa cum am scris mai sus, nu e un motor pentru iesit din oras.
pmhoria
Jun 24 2009, 09:51 AM
No pai sa va zic eu cum e cu Fabia de 1.2 64 cai.. doar am avut una timp de 3 ani.
Masina e ok daca stii s-o exploatezi corect. Adica nu tre sa-i ceri mai mult decat poate. Pe autostrazi mergi cu 130 lejer...ducea si 160 dar mai greu.
Pe drumurile noastre cu o banda pe sens AC-ul se simte vara. Se simte destul de bine. Trebuie sa fii mai atent la depasiri.
Avantajul motorului de 1.2 eu il vad daca mergi destul de regulamantar pe drumurile noastre. Consumul sta intre 5 si 6 functie de trafic in afara (am avut si sub 5 dar nu de asa de multe ori). In oras, e relativ. Am avut si 18% dar viteza medie a fost de 10km/h. In general consumul sta intre 8 si 9 in oras pe distante de minim 3,4 km.
Deci,ca si concluzie, e un motor decent cu o cutie super bine etajata, care-si face treba cu orice tip de benzina. Daca te astepti sa fie cine stie ce avion, ai gresit.
VIC2222
Aug 20 2009, 05:47 PM
am profitat sa zic asa de programul rabla si am optat pt modelul ambiance 1.2 16v abia astept sa vad ce e de capul lui.sper sa o pot forja un pic.nu e a mea deci imi permit
DORU
Aug 20 2009, 08:47 PM
Ai grija sa nu o confunzi la talpa cu 1.9 TDI
VIC2222
Aug 21 2009, 07:22 AM
asa e m-am invatat pe turbo si acum parca vad ca ma tarai cu asta.oricum nu am uitat de unde am plecat asa ca voi fi ingaduitor cu ea.
daewoo_espero_turbo
Sep 27 2009, 12:03 AM
Dupa ce ca Loganu e submotorizat si la 1.4, acu' introduc un 1.2 care va face din Logan o masina super-submotorizata.
E prea de tot frate. Plus ca pe site-ul lor varianta cu motorul de 1.2 e mai scumpa ca cea de 1.4.
1.2-ul cu siguranta va consuma tot cam la fel ca 1.4-ul, sau poate chiar mai mult, pentru ca 1.2-ul e motor de matiz nu de Logan, care e un frigider destul de mare.
Ma intreb cum face un motor d-asta de 1.2 la o depasire pe autostrada... cred ca-i ies pistoanele prin capota.
mike.omega
Sep 27 2009, 12:27 AM
Bagarea in seama nu miroase a bine.
Daca tot esti pe net, pune mana si cauta mai bine si vezi ce inseamna motorul asta de 1.2 de la Reno si vezi cam care e diferenta fata de vechiul 1.4.
PS: in opinia mea pe autostrada(cel putin la noi) nu depasesti, in cel mai bun caz esti depasit
SorynZ
Sep 27 2009, 03:59 AM
plus ca cine-si cumpara logan de 1.2 nu cred ca are de gand sa mearga cu mai mult de 130 pe autostrada
e o motorizare lowcost pentru a merge in oras si in afara lui CALM
Diesel
Sep 27 2009, 09:02 AM
Am intalnit de mai multe ori pe autostrada cate un Polo din generatia asta care se incheie acum cu motor 1.2 (60cp sau 70cp) care mergea cu peste 160kmh constant, nu sprint-uri.
SorynZ
Sep 27 2009, 11:05 AM
QUOTE (Diesel @ Sep 27 2009, 09:02 AM)
Am intalnit de mai multe ori pe autostrada cate un Polo din generatia asta care se incheie acum cu motor 1.2 (60cp sau 70cp) care mergea cu peste 160kmh constant, nu sprint-uri.
da, motoarele de 1.2 nu's asa rele, dar tre sa te porti mai gentil
.. n-o sa te bage in scaun sa sa te duca pe luna, dar te plimba bine... Skoda mea, 1.2 HTP (65 ponei) in oras se comporta bine la ghidusii cand ma grabesc
si in afara orasului urca repede in viteza si se opreste pe la 160 (mie mi se pare ok avand in vedere pretul ei de atunci, greutatea si motorizarea (chiar daca, recunosc, mi-ar fi placut un motor mai mare... dar face si asta fata))
daewoo_espero_turbo
Sep 28 2009, 12:35 AM
Am facut scoala pe Aveo 1.2 72cp, si facea ca naiba masina. Trebuia s-o turezi la rupere ca sa se miste din loc. Deci intr-un cuvant e puturoasa rau.
Dupa parerea mea ar fi mai fiabil un motor mai mare decat unul mai mic cu aceeasi putere. Pe cel mic o sa-l soliciti destul de mult, il turezi mult, si astfel vine uzura.
Eu la Espero 1.8 nu trec de 3500rpm pentru ca masina fuge frate, se infige. Aveo ala de 1.2 era nemancat rau...
Chevrolet Aveo - greutate 990kg
Dacia Logan - greutate 1.099kg
Deci Loganul este si ceva mai greu.
Eu unul nu mi-as lua 1.2 in locul unui 1.4, pentru ca nu exista nici un atuu. Iar pretul unui 1.2 e mai mare ca al unui 1.4
mike.omega
Sep 28 2009, 07:18 AM
Hai sa explicam un pic
Motoarele mici, low cost, au de obicei 6v sau 8v(in functie de nr-ul de cil.). Cel pe care ai facut tu scoala avea avea 8v.
Mai departe, motorasele astea au nevoie de o turatie mai mare tocmai din lipsa acelor valve in plus si implicit a puterii/cuplului la turatii joase. Cum probabil la scoala nu te-a lasat sa o turezi prea tare, nu ai putut observa ca dupa 3000rpm motorul ala trage, in limite lui tehnice, dar trage.
PS: la espero nu o calci peste 3500rpm ca sa nu consume, asta o stim cu totii
VIC2222
Sep 28 2009, 10:34 AM
am achitat integral pt un logan 1.2 16 valve,acum astept sa intru in posesia lui.vreau sa fac un drum in afara sa vad cum merge,dar fiind in rodaj voi merge moderat.sunt curios si de consum,cel de la reprezentanta spunand ca va fi mai mic.vom trai si vom vedea.Consumul va fi facut cu regula plin plin sa zic asa,masina nefiind dotata cu computer de bord
DORU
Sep 29 2009, 10:14 PM
L-ai dat pe cel de 1.6MPI si l-ai luat pe asta nou ?
VIC2222
Sep 30 2009, 04:47 PM
nu doru! l.am pastrat si pe acela.am dat o dacie veche la remat si l-am luat pe asta, defapt tata l a luat.si tot rosie va fi
rad pt ca si restul care au mai fost tot(unele sunt inca) rosii au fost.am incercat sa o luam alba dar nu a vrut cineva din familie.albastru era cam ca negru.alta culoare nu prea aveam de ales.ma refer la cele nemetalizate
DORU
Sep 30 2009, 05:42 PM
Sa se bucure de el atunci...deja face o mica familie Dacia tatal tau !
VIC2222
Sep 30 2009, 07:59 PM
da ii place sa aiba parc auto
e lasa ca le am impartit eu 2 el 2
mike.omega
Oct 1 2009, 12:16 AM
Ar fi misto sa ne prezinti un comparativ intre cele 2 motorizari, chiar sunt curios
1.2 mi se pare o alternativa pentru o masina de oras, din cauza taxelor in special
VIC2222
Oct 1 2009, 09:18 AM
la modelul 1.6 8valve aveam un consum de 6.3-6.5 la o viteza de max 120 130km/h.astept sa vad ce voi obtine la modelul 1.2 16 valve
VIC2222
Oct 2 2009, 01:28 PM
ce imi recomandati pt motorizarile pe benzina referitor la ulei.in afara de elf care ar fi mai bunutz?
daewoo_espero_turbo
Oct 26 2009, 03:11 AM
E Dacie, baga cel mai praf ulei
)
Glumesc - baga Castrol sa fii la moda
))
GabiA
Oct 28 2009, 10:39 PM
Am mers cu un taxi noul renault symbol cu motorasul asta. Masina accelera execrabil. Nici la 3500-4000 nu se misca mare lucru. Pentru comparatie, un corsa 2002 in 3 usi cu motorul de 1l si 60 cp mi s-a parut ca se misca mult mai bine.
daewoo_espero_turbo
Oct 29 2009, 03:52 AM
GabiA, eu le-am zis ca motorul asta e praf, dar ei o tin pe-a lor
Tovarasii cu Logan 1.2L, mai usor cu pedala, ca nici nu va dati seama cand prinde 200km/h
DRAGOS
Oct 29 2009, 03:28 PM
esti culmea...zau...
nuj cum puteti voi sa spouneti ca o corsa cu motor de 1.0 si 60 cp poate sa se miste "mult mai bine".
am mers cu clio 3 1,2 16v si e ok. Se misca acceptabil si e suficient pt mersul in oras si pentru drumuri scurte inafara. Pe logan o sa fie si mai ok, pentru ca e mai usor
depinde cu ce compari, daca vrei motor de mers cu 200 la ora cauti in alta parte
daewoo_espero_turbo
Oct 29 2009, 11:31 PM
Am condus Logan de 1.4 si mi s-a parut super lenesa. Nici nu vrea sa ma gandesc cum o sa fie motorasul de 1.2
))
La o masina de asa marime era bun un 1.4 16v de vreo 90+cp, parerea mea.
P.S. Interesant e ca, o data cu introducerea acestui motor de 1.2L care face din Logan o masina ultra submotorizata, a mai crescut si pretul
)))))))
Diesel
Oct 29 2009, 11:38 PM
Loganul este fix la fel de mare cat Clio Symbol, Fabia sedan si Seat Cordoba. Motorul de 1.4MPI pare puturos din doua motive: pentru ca este puturos si pentru ca nu este ajutat nici de cutia de viteze nici de suspensii.
Data viitoare cand ai ocazia, incearca sa pornesti repriza de accelerare de la 3000-3500rpm si pune treapta a 5-a doar cand ajungi la regimul de viteza propus.
DRAGOS
Oct 29 2009, 11:46 PM
QUOTE (daewoo_espero_turbo @ Oct 29 2009, 11:31 PM)
Am condus Logan de 1.4 si mi s-a parut super lenesa. Nici nu vrea sa ma gandesc cum o sa fie motorasul de 1.2
))
La o masina de asa marime era bun un 1.4 16v de vreo 90+cp, parerea mea.
P.S. Interesant e ca, o data cu introducerea acestui motor de 1.2L care face din Logan o masina ultra submotorizata, a mai crescut si pretul
)))))))
no problem, avem leon 1,4 80cp (masina de 1250 de kile). Aia nu e submotorizata nu?
pardon, are o scuza, leon e fitza frate!
daewoo_espero_turbo
Oct 29 2009, 11:58 PM
Deja imi place cum gandesti
)
P.S. Asteptam in viitorul apropiat motorul de 1.0L pe Logan.
VIC2222
Oct 30 2009, 01:58 PM
consumul la 1.2 16 v pt logan.4,7l/100km viteza max 100km/h.deja sunt invidios.a mea consuma peste 6%
GabiA
Oct 31 2009, 12:11 AM
QUOTE (DRAGOS @ Oct 29 2009, 03:28 PM)
esti culmea...zau...
nuj cum puteti voi sa spouneti ca o corsa cu motor de 1.0 si 60 cp poate sa se miste "mult mai bine".
in symbol-ul respectiv se aflau 3 pasageri+sofer+bagaje. probabil greutatea suplimentara si-a spus cuvantul. Dupa cum se zicea pe aici, la o masina conteaza si cum is etajate vitezele, nu numai puterea.
Si sa fim mandri, totusi motorul de 1.2 scoate 75 cp, nu e chiar ultima rasnita cum e 1.2 de 65 sau 70 cp din grupul vw
vali44
Oct 31 2009, 06:23 PM
P.S. Asteptam in viitorul apropiat motorul de 1.0L pe Logan.
[/quote]
Iar eu astept motorul de Tico pe Logan sau , de ce nu , motorul de la sergatorul de parbriz al unui ML ...
La ce stim noi sa facem in industria auto , cu ajutorul fratilor frantuji , nu m-ar mira sa o vad si pe asta ...
Titi1988
Apr 10 2010, 08:35 PM
Loganul de 1.2 ar trebui sa se numeasca City Edition pentru ca asa un motor doar de oras este bun! mie si cel de 1.6 mi se pare lenes! dar cel de 1.5 dci 85 este chiar OK!
Nu esti departe de adevar vali
laurentiu
Apr 10 2010, 08:47 PM
CITAT(Titi1988 @ Apr 10 2010, 03:35 PM)
mie si cel de 1.6 mi se pare lenes!
Te sustin. Acum 2 zile am condus un Logan 1.6 90 CP cam 250 km si mi s-a parut destul de lenes, lucru care mi-a contrazis asteptarile legate de motorul asta, in cnditiile in care eram doar doua persoane in masina si porbagajul plin. Fara sa exagerez, dar parca se misca mai bine masina mea cu 75 de ponei si peste 200 de kg in plus.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.