Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Masina optima pentru tuning estetic
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Tuning > Engine
Stef30994
Acum 1 an am pus mina pe ceea ce eu consider singura masina care merita efort de stilizare.

Este un Honda Civic DelSol.

Motivul, ... din ce in ce mai greu de gasit in conditie buna.
Are targa top, deci poti avea un pic de distractie vara.
Piese de schimb ieftine pe toate gardurile. Exemplu, motor complet reconditionat $300-$400.

Am inceput sa lucrez la ea dar nu am ajuns prea departe. La ora actuala este toata bucati, dar sper ca luna viitoare am sa reusesc sa-mi fac planul de bataie. Asta-i cel mai important, ca dupa aia treba merge.
Teoretic in suma de 2000 de dolari poti construi o masina aproape noua cu piese de "performanta" (suspensii, frina, aer, esapatie, etc...)
Cosmetic mai trebuie in jur de $1000 asta fara a sari peste bord la vopsit.

Un total estimat $3000 pentru masina si $3000 tuning iti da o masinuta de mai mare dragul, aproximativ 120-160CP la un consum 34-40 mile la galon.

Va garantez ca toti se vor uita la ea cu invidie, pina si in USA.

O scurta descriere aici:
http://www.cg-car-reviews.com/httpview/autopdf/2173.pdf
Iulian HondaFan
pai, cum ramane cu zum-zum...

e si civicul masina carevasazica...

esti un adevarat motorhead daca invetstesti timp si bani in asemenea proiecte. mult spor la treaba!
Stef30994
Eu nu am probleme cu ZumZum ... atita timp cit sta in bancuta lui.
Aici este vorba de ceva ce merita investitia ca masinuta, subliniez, masinuta si numai ca si hobby... ceva de mers la aprozar.
Iulian, you really think I am gay? :oops: ... Can you picture a 6.3ft. at 200Lb body in something like this? ... fuck no ... this is a teenager car.
Honda este masina pe care o pregatesc pentru fata ca sa aiba ceva dragut sa conduca cel putin primul an de soferit la scoala si inapoi.

Acu probabil te intrebi dece nu-i cumpar ceva nou. Uite asa de fita ... it is not as fun as this one... Maybe I am wrong.
Mai vad eu pina atunci ... daca toate merg bine va sta bucati pina devine clasic :idea:
G e o r g e
ai un avertisment pentru folosirea in mod excesiv al limbii engleze. te rog sa te abtii , sau sa scrii in romana , nu e chiar atat de greu , nu ?
HalbaSus
Stef30994, tu faci tuning de 3000 de dolari pt masina fiicei tale ? Damn, your a good daddy, de ce nu am avut si eu parinti din astia ?

Mie in primul an mi-au luat o dacie ca vorba aia "esti incepator si lovesti masinile", am avut noroc cu o conjunctura fericita si am putut sa o schimb pe un Opel Vectra 2.0 DTL (motor puturos diesel de 82 de cp).

Acum am strans si eu niste bani si am inceput "timid" procedura de modificare (care nu va fi nici pe departe atat de extravaganta ca a ta):

Ce am facut pana acum:
- Am schimbat casetofonul ala obosit cu un mp3-player panasonic
- Am adaugat niste elemente cromate in interior (rama schimbator viteze, ornament frana de mana, ornament praguri) - acestea fiind "necesare" pt a se asorta cu fatza mp3-playerului care e argintie si in interior nu era nimic de genul asta.

Ce urmeaza:
- Filtru de aer K&N (din ala care inlocuieste filtrul vechi, nu am luat filtru cilindric pt ca daca la ala nu ii tragi si o priza de aer in capota o sa-ti traga aer cald de sub capota, care nu prea are oxigen deci pierzi putere in loc sa castigi) - la asta deja am facut comanda - trebuie sa ajunga luni
- Power-box (un fel de chiptuning) - la asta as face comanda dar aia de la magazin tot imi zic ca au probleme cu distribuitorul, deci o sa mai trebuiasca sa astept ceva
- Evacuare sport - Cu 2 capete, integrate in spoiler, problema e ca nu gasesc pe cineva care sa "decupeze" spoilerul in mod estetic, majoritatea lucreaza cu circularul aici si ar arata urat de tot.
- Jenti aluminiu plus cauciucuri noi - momentan am niste capace penibile care de la distanta seamana cu jenti BBS dar daca te apropii vezi ca sunt niste bucati de plastic penale.

Cam de atata ma tzin banii pana acum, toate astea o sa ma coste un pic peste 1000 de euro (mai ales jentile sunt scumpe ca naiba). Restul tuningului: spoiler, eleron, praguri, priza de aer, etc... o sa vina abia la anu, sau poate de craciun...). Oricum daca ne luam dupa cifrele de marketing atunci o sa devina masina dintr-una 82 cp una de 120... eu nu pot sa cred nici in ruptul capului asa ceva, dar simplul fapt ca o sa am macar cu vreo 15-20 de cp in plus ma face sa simt furnicaturi in piciorul drept, si abia astept sa apas pedala aia de acceleratie.

Oricum, felicitari pt proiect, civic-ul intradevar e o masina "tunabila", sa ne postezi o poza cu masina pe forum dupa ce va fi gata.

Chalenge-ul in masina mea e ca Opel Vectra nu este o masina "tunabila" prin definitie, are 4 usi, si e mai degraba familista decat sportiva, si mai are si o culoare anosta, adica alb... Inspiratia mi-a venit de la un BMW seria 7 alb (posesorul e obsedat de bmw-uri albe, a mai avut un X5 alb, culoare foarte rara la bmw-uri)... Respectivul monstru (ca altfel nu ii pot zice), avea modificata cam toata masina dar daca un ochi neavizat se uita la ea putea crede ca e model de serie (dar avea jenti BBS Antera de 19", evacuare cat sa iti incapa piciorul prin teava de esapament, eleron de haion (sau cum se zice la chestia aia care vine in prelungirea acoperisului, deasupra lunetei), stopuri modificate, faruri xenon, spoiler fatza modificat, folie "dark black" pe geamuri, etc...)
Stef30994
George .... ai dreptate, sintem pe un bord Romanesc.
Iulian HondaFan
stef, nu stiam datele tale antropometrice sau de alta natura...
Stef30994
Uite asa a aratat cind am cumparat-o.

Acum tot interiorul, geamurile si usile sint demontate.
Carcasa goala va trece prin ceva schimbari si vopsire completa.
Urmeaza reconstructia suspensiilor, frinelor, galerie de evacuare noua, tevi si cablaje noi, garnituri de cauciuc noi, interior retapitat si izolare fonica noua.
Intre timp motorul va merge la renovare si refinisare.
Am zis eu $3000 dar se pare ca a fost o gluma .... cind termin va spun cit a costat. In nici un caz nu vreau sa trec de $5000.
Aseara ma uitam la masina si parca mi-a trecut ambitia. Problema este ca daca nu o fac eu, pretul se dubleaza.

Sper ca George nu se va supara din cauza pozelor ... scuze in avans.
Stef30994
Este, interesanta varianta pe care baietii din Anglia au reusit sa o scoata.
Spuneti-mi si voi daca va place sau nu.
Eu nu prea sint nebun dupa aripa aia din spate dar in general masina arata bine.

Oricum, este de lucru nu gluma ... dar dupa tot ce am vazut si analizat cam asa ceva as vrea sa fac. Acum trebuie doar gasite si combinate kit-urile de calitate.
Stef30994
Aici mai puteti vedea o alta mostra ... mai sa fie, baietii astia pun la bani in masini nu gluma.

http://www.superstreetonline.com/featuredvehicles/54698/
Iulian HondaFan
George e un tip "degraba varsatoriu de sange nevinovat", da' nu cred ca se supara pt poze...

mie nu imi place spoilerul la cea din anglia dar restul arata mai bine. o sa ai ceva de munca... mai ai ceva ajutor?
HalbaSus
E dragutza cea din anglia... eleronul poate nu e tocmai cel mai potrivit dar oricum... merge... Auzi, daca tot o retapitezi... ce culoare ? Eu sunt acum obsedat dupa interiorul din piele alba in schimb ala e prea pretentios... oricum ca idee poti sa asortezi culoarea tapiteriei cu diferite elemente exterioare din masina. Exemplu:
- Masina are culoarea galbena (sa zicem), jentile sunt argintii si ai vopsit tamburii in.. albastru... ai putea sa pui tapiterie din piele/imitatie de piele albastra, plus lumini albastre la bord, + cateva accesorii de interior cu albastru (ornament frana de mana, manson schimbator de viteze, pedale sport, etc) + un neon interior (sau exterior daca vrei sa fie masina si mai extravaganta) albastru, etc... combinatiile de doar 2 culori arata foarte bine la o masina.

Chestie care poti sa o observi si la masina din poza (cea din anglia), ar fi aratat mult mai bine daca jentile albe ar fi fost asortate cu alt element (tapiteria spre exemplu), sau macar un vinil alb peste masina, sau niste prize de aer cu plasa de metal alba...

Desigur astea sunt doar idei... pe care urmeaza sa le pun si eu in practica dar la mine mai dureaza mult. smile.gif
G e o r g e
eu nu ma supar pentru poze , ma supar pentru off topicuri masive , pentru fraze in engleza , pentru tot ceea ce contravine regulilor forumului.

ps : masina imi place f mult. bafta in continuare.
Alex4
Stefane ....mai nu sthiu ce miai facut cu masina astha a ta dar sa stii ca in momentul in care am vazuto miam cautat si eu una sa imi cumpar dar ........(intervine problema) nu gasesc. Nu ma ajuti si pe mine sa iau si eu o masinuta dastha ???
Alex4
Stefan gata miam raspuns singur la intrebare (unde gasesc masina astha ), am alta intrebare ca tu esthi in domeniu. Eu am gasit cateva masini in germania impecabile intre 3000-6000 euro (140 000 - 80 000 km) , ele ce euro au ?? Daca au euro 2 pot sai fac euro 3 ??? ca sa o pot inmatricula aici in romania ??
Stef30994
Alex, vezi, asta este rostul acestui forum. Probabil Rai, fiind in Germania are mai multa experienta in domeniu conversiei si a legislaturii.

Simplu conversia inseamna reducerea cantitatii de agenti poluanti al gazelor de esapatie..
Acest lucru se poate obtine in doua variante.
Varianta 1 - schimbari in sistemul de injectie (simpla pe simultana sau secventiala) si de esapare (instalare de catalizator 3)
Varianta 2 - schimbarea structurii combustibilului inainte de a ajunge in sistemul de carburatie (injectie)

Varianta a doua este cea mai buna insa nu a fost acceptata pe plan global pina acum. Este o inventie Indiana si se numeste "Hydrodrive Converter".
Aceasta varianta produce o convertire instantanee din punct de vedere al analizelor gazelor de esapament de la euro2 la euro3 cu investitie si munca minima. Mult mai ieftin decit varianta 1.
Stef30994
Cel mai bun loc sa-ti cumperi masina este California, Florida si Arizona.
Masinile astea au o tablarie subtire si geamul din spate (mobil) are un sistem destul de prost de scurgere asa ca una cumparata din locuri unde a fost sare pe drumuri poate fi putreda sub cutiile din spatele scaunelor.

O alta masina care merita efort este Pontiac Fiero. Un amic de-al meu a lucrat pe una dar inca nu este terminata.
Original cam asa ceva a aratat ...

Daca vreti pot sa mai pun niste poze cu stagii de lucru.
Stef30994
In legatura cu transportul din USA in Romania.
Intr-un container de 40Ft. incap 3 masini.
Cost de transport estimat in jur de 3500-4000 per container.
Eu trimit containere de calculatoare in Romania, dar nu la Constanta ci prin Germania. Teoretic pretul nu poate fi mult diferit.
Avantajul este ca odata cu masina se pot trimite si piese, kituri pentru tuning, cauciucuri, jenti, ssmd.
Este chestie doar de organizare si in final pretul de transport se dimiueaza sensibil.
Eu cred ca cu transport cu tot se poate iesi mai ieftin decit cumparind tot din Europa.
Iulian HondaFan
nu poate sa vina din Ro sa isi ia masina din CA ori AZ... desi ar fi mai ieftine cred pe aici, dar il va costa shiping-ul plus toata tevatura in Ro cu RAR...

La fel cu Pontiacele, cred ca stii ca nu sunt comercializate in Europa. Poate americanofilii de acolo sa aiba cate una ici si colo...

Nu mi-ai spus cum faci toate astea: singur sau ai ceva ajutoare pricepute. poze cu stagiile transformarii ar fi super...
Stef30994
Nu am pe nimeni in US. De regula lucrez singur. Mai sint citiva nebuni care nu au ce face serile si in weekend si ne mai dam o mina de ajutor, dar toata treba cu masinile este doar hobby. Practic inca nu am terminat nici una, dupa cum ai sa vezi Pontiacul :oops:

Cam asta-i produsul finit ... a trecut ambitia si a ajuns pe cocleauri. Probabil daca ne va veni cheful ii mai tragem o dunga la anul.
Stef30994
Asta-i o faza intermediara si dupa cum vezi atunci inca era spirit si ambitie.
Din pacate Heineken a facut ca toti sa dispara miraculos din jurul masinii ...
HalbaSus
Este un tip in Oradea care tot reconstruieste masini americane, nu stiu de unde le cumpara dar nu cred ca din state, sunt si pe-aici cateva, mai ales ca el se ocupa de modele mai vechi... care de bine de rau se gasesc si prin germania sau chiar romania...

Ce-i drept aici tuningul sau refacerea caroseriei se face in special la masini europene gen BMW (ursuletzul de baza devine foarte usor masina de raliu smile.gif), buburuze (visul meu e sa am un beetle cu vreo 200 de cp sub capota...), eventual mertzane (SL-uri vechi... care chiar si cu foarte putine modificari arata beton).

Tuningurile mai agresive se fac la: Opel Calibra (masina foarte ieftina prin partile astea, si e totusi o masina cu aer sportiv), BMW-uri, Ford Probe (care e probabil cea mai usor de procurat masina "sport" americana), Hyunday Coupe (pretul relativ mic de vanzare), VW Golf, etc... Avantajul la aceste modele este ca luata din piata masina nu costa mai mult de 5000 de euro iar cu 3000 de euro ii poti da un tuning de nu o mai recunoaste nimeni. Deci cu 8000 de euro (aproximativ pretul unei Dacii Logan full option smile.gif, ai o masina dupa care toata lumea intoarce capul.

Ah, si sa nu uitam de vrednicii baieti cu dacii care au tunat saracele berline autohtone... sunt o puzderie de 1310, nove, si solnitze tunate rau de tot... Unele chiar arata ok, altele sunt pur si simplu penibile, dar sa nu uitam ca exista oameni in romania care au transformat dacii in bolide care merg cu peste 200 km/h (ultimul caz de care am auzit a fost cel al unui clujean care si-a pus 4 carburatoare smile.gif)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.