Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Diverse modele de clima in comparatie cu cele de la Subaru
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru
andrei5130
asta este topicul unde putem sa continuamdiscutia despre sisteme de climatizare ...
andrei5130
QUOTE (iulian_1976 @ Jun 19 2009, 12:50 PM) *
Eu te-as ruga de asemenea cand spui ceva despre Subaru sa vii documentat,chiar daca esti posesor de Subaru OBK
Diesel nu inseamna ca stii tot ce se intampla sub plasticaraia aceea.
Subsemnatul nu a incercat decat sa clarifice un fenomen general care se aplica Subaruu,BMW,Toyota etc oricare marca si care a fost descris in mod eronat.
Cu respect tie si tuturor ce vor citi paginile anterioare.

Iulian nu am timpul necesar sa stau sa caut in carte sau pe net dar am incercat sa te pun in tema cu ce am constatat eu la masina mea, acum, cum pErecepi tu informatia este alegerea ta, daca pentru tine conteaza mai mult ce scrie pe o hartie pe langa o experienta eu nu pot sa mai fac nimic, incearca sa intelegi ca sunt unele chesti pe care le constati din mers si care probabil nu apar prin stiu si eu ce manual....
hdi
@Andrei,
Trebuia sa deschizi topicul asta in afara ariei Subaru ca sa se bucure si posesorii altor marci de binefacerile invaturii lui @Iulian_1976. Cred ca ai gresit si titlul. Ar fi trebuit sa se numeasca "Invataturile lui Iulian_1976"
Daca esti de acord, te rog sa ceri unui moderator mutarea lui la rubrica de Off topic, bancuri sau ceva similar.

@Iulian-1976,
Vrei te rog sa ne mai explici inca o data cum functioneaza climatizarea la Subaru? Poate ceva mai detaliat de data asta si cu ceva referiri la documentatie Subaru, nu Audi.
Te-ar deranja daca, in masura timpului de care dispui, te-as ruga sa postezi modul de functionare si a altor sisteme Subaru? Poti face threaduri noi de genul:
-Symmetrical AWD - by iulian_1976
-Subaru steering wheel - by iulian_1976
-etc
Cred ca ai putea face senzatie. Deja ai facut!

Succes!
iulian_1976
b]Hdi@ stiu ca esti bun la condei,ai chiar talent de scriitor respect dar cand estre vorba de probleme tehnice documenteaza-te inainte de induce in eroare.
Nu poti sa le cunosti pe toate.[/b]

QUOTE (hdi @ Jun 18 2009, 04:20 PM) *
Iulian,
Subaru nu are senzor de calitate a aerului. Da? Asta nu inseamna ca alte masini nu au. Uite aici exemplul colegilor de la VW: http://www.volkswagen.ro/despre_volkswagen...hnic/luftg.html. Dar repet: Subaru nu are asa ceva. Mai zic inca o data? Sper ca nu e cazul.
Climatizarea automata de la Subaru Outback MY'08 presupune si controlul recircularii. Asa e facuta ea. Cand in masina sunt 55C si setezi clima la 20C, sistemul blocheaza intrarea aerului din exterior (deci recircularea) si se pune pe treaba. Cand temperatura ajunge aproape de 20C (sa zicem 25C cu titlu de exemplu) sistemul va comanda decuplarea recircularii si va permite intrarea aerului proaspat in habitaclu. In timpul asta tu nu te atingi de butoane. Da?La Audi al tau e asa cum zici tu iar la masinile astea despre care discutam aici este asa cum iti explic eu sau Zetics. Mergi pe incredere ca sunt masinile noastre; nu vorbim din carti.
Ne putem linisti acum cu merele si cu perele si sa discutam, eventual, despre Outback Diesel?


Imi asum lacuna sunt modele care au un senzor ce cupleaza automat recircularea. thumbsup.gif
Insa ce am subliniat este eronat .
Daca sistemul blocheaza intrarea aerului din interior asa cum spui tu ai idee ce fenomen se intampla in 10-15 minute ?!
...chiar daca colonelu@ la inceput ma trage de urechi despre un asa-zis subiectivism Audi la finalul prelegerii omul
precizeaza la fel ca si mine ce fenomen s-ar intampla .

Ai avea geamurile aburite dupa 5-10 minute chiar asa de greu este de inteles?!
Aici este vorba de fizica simpla nu de filologie .
andrei5130
Iulian se pare ca nu vrei sa citesti si ce am scris eu...


cu AC pornit aerul este filtrat si toata umezeala din aer este retinuta,asta este si motivul pentru care eu merg in permanenta pe modul AUTOMAT, eu opresc ventilatia numai atunci cand deschid geamurile, asta in cazul in care nu o directionez la picioare, modul automat de la subaru functioneaza numai cu ac pornit, adica: cand cuplezi modul auto el cupleaza AC-ul daca incerci sa decuplezi AC-ul iese din modul AUTO.


...este adevarat ca atunci cand sistemul de ventilatie e pus pe recirculare si nu este AC pornit se aburesc geamurile!

...la fel de adevarat este si faptul ca lipsa de OXIGEN da stari de ameteala, in general mainile nu sunt ermetice tocmai din acest motiv...
GLC120
QUOTE (iulian_1976 @ Jun 19 2009, 03:34 PM) *
QUOTE (hdi @ Jun 18 2009, 04:20 PM) *
Cand in masina sunt 55C si setezi clima la 20C, sistemul blocheaza intrarea aerului din exterior (deci recircularea) si se pune pe treaba.


[b]Daca sistemul blocheaza intrarea aerului din interior ............


Cred ca v-ati aprins cam tare pe acest subiect.

Cele doua fraze sunt echivalentul teoremei pe care am enuntat-o pe un alt topic:
Daca intr-o camera sunt 3 persoane si ies afara 5 atunci trebuie neaparat sa mai intre doua ca sa fie camera goala. blink.gif
iulian_1976
Andrei total de acord cu tine.
quote name='andrei5130' date='Jun 19 2009, 02:52 PM' post='323094']
cu AC pornit aerul este filtrat si toata umezeala din aer este retinuta,asta este si motivul pentru care eu merg in permanenta pe modul AUTOMAT, eu opresc ventilatia numai atunci cand deschid geamurile, asta in cazul in care nu o directionez la picioare, modul automat de la subaru functioneaza numai cu ac pornit, adica: cand cuplezi modul auto el cupleaza AC-ul daca incerci sa decuplezi AC-ul iese din modul AUTO.
[/quote]



Ce este de retinut cand AC intra in functiune(intra de fapt compresorul) in fapt orice cuplare a compresorului inseamna ca va lua aer de afara,din exterior.Umezeala din aer este preluata de un dezumidificator care il va scurge printr-un furtun sub masina.

,,!quote name='andrei5130' date='Jun 19 2009, 02:52 PM' post='323094']
...este adevarat ca atunci cand sistemul de ventilatie e pus pe recirculare si nu este AC pornit se aburesc geamurile!

...la fel de adevarat este si faptul ca lipsa de OXIGEN da stari de ameteala, in general mainile nu sunt ermetice tocmai din acest motiv...[/quote]

Asta poate ar trebui sa o stie si hdi@

Ps:O sa postez cate ceva cat de curand dintr-un un manual de service si mentenanta pentru Subaru2008 are 400 de pagini .
hdi
Iulian_1976
Eu incerc sa ma informez si apelez la tine ca la un om mare...
De ce nu ne spui ce inseamna de fapt "abureala" asta si in ce conditii apare ea in natura? Ca nu putem sa-i zicem abureala la nesfarsit ca rade lumea de noi.
andrei5130
QUOTE (iulian_1976 @ Jun 19 2009, 05:36 PM) *
Ce este de retinut cand AC intra in functiune(intra de fapt compresorul) in fapt orice cuplare a compresorului inseamna ca va lua aer de afara,din exterior.Umezeala din aer este preluata de un dezumidificator care il va scurge printr-un furtun sub masina.
Ps:O sa postez cate ceva cat de curand dintr-un un manual de service si mentenanta pentru Subaru2008 are 400 de pagini .

ce incercam eu sa iti spun este ca dezumidificarea se face numai daca AC este pornit indiferent si independent de pozitia clapetei care pune circuitul de aer pe recirculare si parerea mea este ca acel dezumidificator este situat dupa clapeta pentru a putea sa isi faca treaba indiferent de sursa de aer; intern (cand circuitul este pus pe recirculare) sau extern cand aerul patrunde in masina din exterior...

ai cumva acel manual in format electronic?
poti sa mi-l trimiti si mie ?
GLC120
QUOTE (iulian_1976 @ Jun 19 2009, 05:36 PM) *
cu AC pornit aerul este filtrat si toata umezeala din aer este retinuta,asta este si motivul pentru care eu merg in permanenta pe modul AUTOMAT, eu opresc ventilatia numai atunci cand deschid geamurile, asta in cazul in care nu o directionez la picioare, modul automat de la subaru functioneaza numai cu ac pornit, adica: cand cuplezi modul auto el cupleaza AC-ul daca incerci sa decuplezi AC-ul iese din modul AUTO.

Ce este de retinut cand AC intra in functiune(intra de fapt compresorul) in fapt orice cuplare a compresorului inseamna ca va lua aer de afara,din exterior.Umezeala din aer este preluata de un dezumidificator care il va scurge printr-un furtun sub masina.


Iulian, poate e adevarat ce spui dar cu siguranta este greu de urmarit. Nici nu inteleg cand citezi pe altii sau cand spui parerea ta. Nu poti cita normal cu "quote"?

Parerea mea, ce e scris cu albastru e fals. Cand apesi butonul de recirculare nu ar trebui sa mai intre aer din exterior deloc. Cu sau fara A/C.

By the way, inaintea starii de ameteala cauzata de recirculare va apare starea de coma, urmare a contactului cu copacii patriei, geamurile fiind aburite de mult timp ca la sauna. sick.gif
iulian_1976
Corect Andrei thumbsup.gif
-cu o mica modificare cand sursa de aer este doar este interna , aerul mai devreme sau mai tarziu va fi contaminat.
Atat timp cat compresorul nu are sursa externa de aer de la filtrul de polen el nu poate mentine /aduce temperatura dorita.
.-daca nu ai sursa de rece de la filtrul de polen >compresor ce sa sa mai regleze clapeta.
-tradus tehnic ,,cand AC functioneaza,, =compresorul functioneaza .
-daca iarna primesti caldura ,nu inseamna ca va functiona compresorul ,aerul de afara va fi trecut prin caloriferul climei (care este plin cu antigel).

Concluzie :
-orice temperatura dorita de conducator este dependenta de aerul de afara pentru ca servomotoarele sa compenseze rece-cald functie de dorinta.
Pentru a mentine o anumita temperatura orice climatic indiferent de marca lucreaza prin intermediul servomotoarelor care misca usor clapetele in functie de comanda data in principiu cald-rece si/sau modificari din ventilatie.


Cateva detalii despre servomotoarase si clapete :
Servomotoarele sunt echipate cu potentiometre ele transmit teoretic tot timpul in ce pozitie sunt clapetele sunt maxim,mijloc,minim etc.Cand se decalibreaza necesita basig settings/output-test in service cu interfata de diagnoza sau inlocuirea servomotorului.
Marea majoritate a servomotoarelor sunt livrate de http://www.johnsonelectric.com/# si nenumarate firme chineze . Astfel in carcasa vor lua denumirea de Boch,Denso,Zexel etc. care la randul lor le trimit la producator.


Documentatia este foarte voluminoasa si nu este doar Subaru .Ca sa iti dau o idee se pot obtine de la Subaru
dvd-urile ,desigur daca prinzi veriga slaba thumbsup.gif
LooLee
Acum...nu vreau sa fiu ipocrit si sa pretind ca ma pricep la sistemele de climatizare, dar m-am amuzat lecturand.
Cui naiba foloseste atata teorie despre AC, ca sa ai un pic de "fresh air" in masina, acasa, in supermarket, pe strada (poate s-or fi inventat si astfel de sisteme) chiar nu-mi explic.
Poate celor care produc si/sau monteaza astfel de instalatii.
Personal, in masina, caut sa folosesc cat mai rar AC-ul, prefer geamul/trapa deschis/a. E mai arty. tongue.gif
GLC120
Iulian, numeroasele documente postate nu aduc nici un argument pentru ideile tale. Vorbesc de cele originale, nu de cele cateva de bun simt. Pe langa teoria chibritului, cred ca faci si misto de noi.

Nu vrei sa o faci pe combat, ca sa putem si noi raspunde cu aceeasi moneda ?

Sa stii ca un curent anti-masini germane de lux si proprietarii acestora este din ce in ce mai prezent. Si e cauzat probabil de vreo 5-10% dintre ei, ca si bunul "renume" al Romaniei dealtfel.
iulian_1976
QUOTE (GLC120 @ Jun 19 2009, 08:34 PM) *
Iulian, poate e adevarat ce spui dar cu siguranta este greu de urmarit. Nici nu inteleg cand citezi pe altii sau cand spui parerea ta. Nu poti cita normal cu "quote"?

Parerea mea, ce e scris cu albastru e fals. Cand apesi butonul de recirculare nu ar trebui sa mai intre aer din exterior deloc. Cu sau fara A/C.
By the way, inaintea starii de ameteala cauzata de recirculare va apare starea de coma, urmare a contactului cu copacii patriei, geamurile fiind aburite de mult timp ca la sauna. sick.gif



Atentie am spus cand AC intra in functiune nu cand apesi butonul de recirculare thumbsup.gif
..ce ai spus perfect adevarat.La ce am subliniat cu galben tehnic=Cu sau fara compresor.
Intradevar A/C va fi inutil ,la mine de fapt trebuie oprit intai compresorul si apoi apasat recirculare.
Daca compresorul este pornit si apas recirculare nu functioneaza apas pe buton si se stinge.Din motive de securitate banuiesc.Insa daca decuplez compresorul si apas recirculare,functioneaza.
Mi-am luat o marja de siguranta daca apare cineva si-mi spune ca la el merge compresorul concomitent cu autocircularea
chiar daca nu conteaza thumbsup.gif

In una dintre pagini postate de mine se atentioneaza ca recircularea va produce aburirea geamurilor si cred ca este suficient.Paginile sunt originale si se refera la Subaru perioada 2005-2008.

De ce am postat si cateva foi aleator:
-indiferent de marca clima auto are aceeasi arhitectura si principii.
GLC120
QUOTE (iulian_1976 @ Jun 20 2009, 12:24 AM) *
Daca compresorul este pornit si apas recirculare nu functioneaza apas pe buton si se stinge.Din motive de securitate banuiesc.Insa daca decuplez compresorul si apas recirculare,functioneaza.
Mi-am luat o marja de siguranta daca apare cineva si-mi spune ca la el merge compresorul concomitent cu autocircularea
chiar daca nu conteaza thumbsup.gif


Asta chiar e un defect, nu am auzit de asa ceva la nici o masina. S-ar putea sa fie efectiv o problema a masinii tale pe care tu incerci sa o justifici cu pagini intregi de explicatii si documente tehnice pe langa SUBIECT.

Ce am intalnit si exista la multe modele, este imposibilitatea recircularii cand esti pe pozitia dezaburire.

Referitor la modul de utilizare eu procedez ca si Loolee. Adica minim cu A/C iar cand il pornesc il reglez eu unde si cat sa sufle.
hdi
Eu merg mai ales pe automat. M-am obisnuit dupa atatia ani si in plus imi si place sa vad cum se cupleaza/decupleaza recircularea in mod automat. Am si eu micile mele placeri. Am voie, nu?
iulian_1976
Ce incerc sa justific ?
Ca daca o sa ai un camion in fata ca sa nu te afumi vei apasa butonul de recirculare.
Astfel nu o sa mai simti mirosul de fum din exterior insa daca il vei tine 5-10 minute o sa se abureasca geamurile.
Alles ist klar? rolleyes.gif

Ca unele persoane posesoare de Subaru spunca are rol si sa scada temperatura de la 50 de grade C si 20 de grade C repet fiecare are dreptul in masina lui sa-si inchipuie orice thumbsup.gif

Ps:La micile detalii functionarea difera de la o marca la alta insa repet recircularea ramane recirculare are un singur si simplu rol.
Poate intra si alti posesori de alte marci sa ne povesteasca cum este la ei.
hdi
QUOTE (iulian_1976 @ Jun 20 2009, 01:10 AM) *
recircularea ramane recirculare are un singur si simplu rol.


Care e ala? laugh.gif
Zici ca mi s-a parut ca recircularea se cupleaza/decupleaza automat? Poti sa argumentezi afirmatia asta? Cat poti tu de detaliat. yes.gif
GLC120
QUOTE (iulian_1976 @ Jun 20 2009, 01:10 AM) *
Ca unele persoane posesoare de Subaru spunca are rol si sa scada temperatura de la 50 de grade C si 20 de grade C repet fiecare are dreptul in masina lui sa-si inchipuie orice thumbsup.gif


Poate exprimarea cu cele 50C nu era cea mai fericita dpdv tehnic dar scrie si in manualul masinii ca pentru a ridica sau scade rapid temperatura SE RECOMANDA FOLOSIREA RECIRCULARII.

Adica daca in masina sunt 50C si afara 35C, cand ma urc in masina fac asa:
1) deschid toate geamurile, pornesc A/C si plec cu viteza cat mai mare ca sa aerisesc masina
2) dupa scurt timp inchid geamurile, si apas pe recirculare, PENTRU CA EVIDENT SE VA RACI MAI RAPID AERUL DIN INTERIOR decat aerul tras din afara care intra la 35C.
3) Dupa cateva minute in masina vor fi intre 20-25C, MULT INAINTE SA SE ABUREASCA GEAMURILE, si voi apasa din nou pe butonul "recirculare" ca sa permit intrarea aerului de afara.

Indiferent de masina!

De curand am citit chiar ca la temperaturi foarte ridicate (masini parcate la soare), materialele plastice din masina emana unele substante periculoase..... Poate e gogorita dar oricum deschiderea geamurilor si aerisirea din mers e utila.

Sper ca este absolut alles klar si pentru Iulian acum. oare? unsure.gif
hdi
QUOTE (GLC120 @ Jun 20 2009, 01:49 AM) *
Sper ca este absolut alles klar si pentru Iulian acum. oare? unsure.gif


Pentru el e foarte klar. Noi avem o problema. Eu cel putin am.....

GLC,
Daca tii clima pe Auto iti va cupla recircularea automat (atunci cand in masina e foarte cald si vrei sa scazi temperatura destul de mult) si ti-o va decupla in momentul in care se apropie de temperatura setata (cam atunci cand scade semnificativ si viteza ventilatorului). Nu e nevoie sa ai grija ei ca stie sa faca chestia asta singura. Prima data am vazut asta studiind Mazda3 a cumnatului meu. Apoi am observat ca si Subaru meu e la fel de destept.

@Iulian,
Am citit in reviste literare ca modelele Subaru fabricate incepand din toamna vor stii sa si deschida si sa inchida geamurile automat. Adica deschid geamul cand cupleaza recircularea si le inchid cand o decupleaza. Asta ca sa preintampine efectul de vertij dat de lipsa oxigenului (zic unii).
GLC120
QUOTE (hdi @ Jun 20 2009, 02:08 AM) *
Am citit in reviste literare ca modelele Subaru fabricate incepand din toamna vor stii sa si deschida si sa inchida geamurile automat. Adica deschid geamul cand cupleaza recircularea si le inchid cand o decupleaza. Asta ca sa preintampine efectul de vertij dat de lipsa oxigenului (zic unii).


Si eu am citit. E vorba de binecunoscuta revista de limba germana nu-i asa ?

Din 2020 Subaru va introduce inclusiv drive-by-wire tip Airbus si masti de oxigen care cad din/prin trapa automat daca stai mai mult de 87 de minute pe recirculare.
iulian_1976
QUOTE (hdi @ Jun 20 2009, 12:08 AM) *
,
Am citit in reviste literare ca modelele Subaru fabricate incepand din toamna vor stii sa si deschida si sa inchida geamurile automat. Adica deschid geamul cand cupleaza recircularea si le inchid cand o decupleaza. Asta ca sa preintampine efectul de vertij dat de lipsa oxigenului (zic unii).


Talentul tau literar oricum stiu sa-l apreciez ,stai linistit rolleyes.gif
Intai privesc omul inainte sa vad ce masina are. Chiar daca gurile rele pe aici spun ca este un curent anti-masini germane teehee.gif
bogdaro
Recunosc ca am citit topicul asta de la un cap la altul savurand o bere nemteasca (made in Germany si fara aluzii) receeeeeeee ca gheata si m-a luat o durere de cap de numa'-numa'.
Acu' nu stiu pe cine sa dau vina...pe bere sau pe aerul conditionat?... din masina normal, ca tocmai am venit de la bulgari si fu' cam cald pe drum.
Acuma draq stie cum o fi mers el, pe recirculare, pe nerecirculare, cu compresor, fara compresor...ceea ce mi-e clar este ca in masina era o atmosfera destinsa, fara abureala si aerisita la maximum.
Asa ca va urez o saptamana minunata la volanul jucariilor vostre, nemtesti sau nenemtesti.
Bafta si pace pe pamant.
GLC120
Data viitoare vorbim dinainte. Si eu m-am intors acum. Tot drumul am vazut 1 (UN) Subaru, si ala era din Romania de corp diplomatic! E drept ca nu e foarte circulat drumul dar nici chiar asa....

Am plecat "ostentatiV" cu A/C-ul pe AUTO dar nu am rezistat decat vreo 20 de minute. Cred ca e ultima oara cand folosesc aceasta optiune. Se aplica din nou teoria ca ce faci cu mana ta se numeste lucru manual. Nu inteleg de ce vajiie el acolo, cand mai tare cand mai incet, cand in cap cand in picioare. Deci voi regla temperatura directia viteza si basta. Pe drum mai ajustezi eventual temperatura sau dai mai mult la picioare/spate daca se plange cineva.
hdi
QUOTE (GLC120 @ Jun 21 2009, 10:51 PM) *
Data viitoare vorbim dinainte. Si eu m-am intors acum. Tot drumul am vazut 1 (UN) Subaru, si ala era din Romania de corp diplomatic!


Am flashuit si eu mai demult un OBK gri. Abia dupa aceea am vazut numarul cu CD laugh.gif

Baietii, si nu ne povestiti numic de pe unde ati fost? Avem topicul cu schi dar nu zice de care asa ca se pune si schiul nautic; vara povestim si punem poze de la mare.
bogdaro
QUOTE (hdi @ Jun 22 2009, 12:03 AM) *
Baietii, si nu ne povestiti numic de pe unde ati fost? Avem topicul cu schi dar nu zice de care asa ca se pune si schiul nautic; vara povestim si punem poze de la mare.


Eu sincer nu prea am ce povesti...2 zile de chillout total. Singurele miscari facute erau pana la bar sa mai iau o bere.

Locatie: Nisipurile de Aur
Hotel: Melia Grand Hermitage
Costuri: vreo 200 EUR (cu totul)
Timp dus/intors = 4 ore (din casa pana-n camera, cat si invers);
Consum = 6,6 (am avut harnesamentul pentru biciclete pe ea asa ca am vajait tot drumul si banuiesc ca a si consumat mai mult decat trebuia)
Spaga la politie = ZERO (nici mie nu-mi vine sa cred biggrin.gif)

Concluzie: nu mai calc pe litoral la noi cel putin 10 ani (atat estimez eu ca o sa ne ia sa plecam toti din tara si o sa ne ocupe bulgarii, nemtii sau alte natii mai de oameni).
No offense.
hdi
QUOTE (bogdaro @ Jun 22 2009, 10:53 AM) *
Concluzie: nu mai calc pe litoral la noi cel putin 10 ani (atat estimez eu ca o sa ne ia sa plecam toti din tara si o sa ne ocupe bulgarii, nemtii sau alte natii mai de oameni).
No offense.


Eu nu mai calc mai demult. La Varna se ajunge cam tot in acelasi timp (mi s-a intamplat sa fac Varna-Ploiesti in 4 ore intr-o zi cu cod rosu de canicula, pt. ca am constatat ca nu mai functiona AC-ul...asta ca sa fim si on-topic rolleyes.gif ) Prefer totusi Sunny Beach. Mi se pare mai aerisit.
Nu mai vreau sa dau bani la toate toapele care au luat hotelurile "intregului popor" in locatie de gestiune, apoi si le-au cumparat dupa care nu au mai investit nimic in ele.
Zetics
Am fost plecat la munte weekendul asta si sambata dimineata am plecat chitit sa merg si eu cu climatronicul daca tot il am. Dar nu m-a lasat inima sa-l las pe full auto, asa ca i-am zis sa sufle doar catre geam, in rest toate setarile auto, inclusiv vestita recirculare.
Zis si facut, apas butonul de recirculare, clipeste si ala de vreo 2 ori apoi se stinge, semn ca a ramas pe admisie aer de afara.
Eh, si cum mergeam eu asa sper Sinaia dinspre Targoviste, la un moment dat m-am apropiat de o ruina de microbuz care scotea toate cele pe esapament. Si ce sa vezi, deodata ma trezesc ca 'mnealui schimba singur pe recirculare!

Eu tot parca nu prea cred ca are senzor de calitate a aerului, asa ca pur si simplu cred ca a fost o intamplare ca a comutat atunci cand aparut nea ala (mai depasisem mirositori, dar nu atat de naspa). Nu cred si pentru ca dupa ce l-am depasit a ramas pe recirculare (nici n-am stat decat vreun minut), apoi l-am trecut eu manual pe admisie de afara.

Deci... e pur si muove?
hdi
La Forester, voi stiti cum functioneaza. La OBK-ul meu nici macar nu sunt convins ca am filtru de polen. N-am mai luat mirosurile in bot in forma atat de pura de cand aveam Dacie. Si avand in vedere ca sunt singurul care se plange, deduc eu ca nu e un defect general..... Cand voi avea chef, voi incerca sa ajung la el.
andrei5130
presupun ca filtrul de polen cu carbuni activi vine tocmai pentru a suplinii acest senzor de calitate a aerului (sper sa nu ma insel), pe mine clima ma lasa la mana mirosururilor cu fiecare ocazie, pana acum nu a vrut sa imi arate nici un fel de coincidenta drept pentru care am renuntat sa mai sper ca ar avea asa ceva ....
GLC120
hdi, mi-au spus la SMT ca filtrul de polen vine la pachet cu comenzile audio... ermm.gif

hdi
QUOTE (GLC120 @ Jun 22 2009, 09:03 PM) *
hdi, mi-au spus la SMT ca filtrul de polen vine la pachet cu comenzile audio... ermm.gif


baga*/-ash.....si am vrut sa-mi iau d-aia cu comenzi audio dar am citit ca ii dubleaza consumul..... laugh.gif
Mircea104901
QUOTE (iulian_1976 @ Jun 19 2009, 09:34 AM) *
b]Hdi@ stiu ca esti bun la condei,ai chiar talent de scriitor respect dar cand estre vorba de probleme tehnice documenteaza-te inainte de induce in eroare.
Nu poti sa le cunosti pe toate.[/b]

QUOTE (hdi @ Jun 18 2009, 04:20 PM) *
Iulian,
Subaru nu are senzor de calitate a aerului. Da? Asta nu inseamna ca alte masini nu au. Uite aici exemplul colegilor de la VW: http://www.volkswagen.ro/despre_volkswagen...hnic/luftg.html. Dar repet: Subaru nu are asa ceva. Mai zic inca o data? Sper ca nu e cazul.
Climatizarea automata de la Subaru Outback MY'08 presupune si controlul recircularii. Asa e facuta ea. Cand in masina sunt 55C si setezi clima la 20C, sistemul blocheaza intrarea aerului din exterior (deci recircularea) si se pune pe treaba. Cand temperatura ajunge aproape de 20C (sa zicem 25C cu titlu de exemplu) sistemul va comanda decuplarea recircularii si va permite intrarea aerului proaspat in habitaclu. In timpul asta tu nu te atingi de butoane. Da?La Audi al tau e asa cum zici tu iar la masinile astea despre care discutam aici este asa cum iti explic eu sau Zetics. Mergi pe incredere ca sunt masinile noastre; nu vorbim din carti.
Ne putem linisti acum cu merele si cu perele si sa discutam, eventual, despre Outback Diesel?


Imi asum lacuna sunt modele care au un senzor ce cupleaza automat recircularea. thumbsup.gif
Insa ce am subliniat este eronat .
Daca sistemul blocheaza intrarea aerului din interior asa cum spui tu ai idee ce fenomen se intampla in 10-15 minute ?!
...chiar daca colonelu@ la inceput ma trage de urechi despre un asa-zis subiectivism Audi la finalul prelegerii omul
precizeaza la fel ca si mine ce fenomen s-ar intampla .

Ai avea geamurile aburite dupa 5-10 minute chiar asa de greu este de inteles?!
Aici este vorba de fizica simpla nu de filologie .



La Subaru, cel putin, atata timp cat compresorul de clima este activ, poti lasa cat vrei climatizarea pe recirculare, ca nu se aburesc geamurile. Testat, si nu din carti.

QUOTE
Ceea ce am vrut sa transmit nu are legatura cu Audi ,desi ei sunt pionierii klimatronicului are legatura
cu logica

Esti putin cam mult dezinformat. MB sunt pionierii multor chestii printre care si climatronic. Brosurile Audi/VW nu sunt biblia auto.(parerea mea)
Mircea104901
Am folosit Climatronic (termen al VAG) cu sensul de climatizare automata.
Uite cam ce faceau MB prin '75 http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_450SEL_6.9 si ce tehnologie aveau. VAG cred ca au bagat dotarile astea cam cu vreo 15 ani mai tarziu whistling.gif
iulian_1976
QUOTE (Mircea104901 @ Jun 26 2009, 11:47 AM) *
La Subaru, cel putin, atata timp cat compresorul de clima este activ, poti lasa cat vrei climatizarea pe recirculare, ca nu se aburesc geamurile. Testat, si nu din carti.
Esti putin cam mult dezinformat. MB sunt pionierii multor chestii printre care si climatronic. Brosurile Audi/VW nu sunt biblia auto.(parerea mea)


Mircea imi place cum gandesti thumbsup.gif
Poti sa raspunzi la o simpla intrebare?
Compresorul de clima daca este activ de unde isi va lua aerul de afara sau din habitaclu ?! teehee.gif

Cand o sa poti raspunde la intrabarea asta si hdi@ o sa inteleaga de ce totusi simte mirosuri de afara chiar daca este pe recirculare.
Ca ati vrut sa cumparati rosii si aveti castraveti in sacosa este alta problema,posibil totusi castravetii sa fie de calitate:)

MB are mult mai multe inventii decat multe alte marci la un loc .
Nu sunt un fan Audi &VAG asa cum ai impresia probabil intr-un viitor foarte apropiat o sa adaug o japoneza dintre
Mishu,Toyota sau Suby thumbsup.gif

Cu respect Iulian.


GLC120
Iulian, te rog frumos sa ne arati si noua un document serios si verificabil unde sa apara negru pe alb ca A/C-ul in functiune este ECHIVALENT cu introducerea aerului din afara in habitaclu. Fara multe judecati de valoare, ar fi un plus rolleyes.gif

Desi e multa filozofie acolo, eu inteleg din posturile tale ca recircularea NU MAI functioneaza cand pornesti A/C indiferent de tipul acestuia SAU DE MASINA. Oare asa sa fie ? unsure.gif

Eu cred ca recircularea blocheaza complet (adica nu 50% sau 90% sau 95%) intrarea aerului din afara prin sistemul de ventilatie, si daca totusi apare vreun miros este din cauza etanseitatii imperfecte a masinii, si NU din cauza functionarii compresorului de A/C.
Zetics
QUOTE (iulian_1976 @ Jun 26 2009, 11:51 PM) *
...
Poti sa raspunzi la o simpla intrebare?
Compresorul de clima daca este activ de unde isi va lua aerul de afara sau din habitaclu ?! teehee.gif
...


Ain't that cute.... BUT IT'S WROOOOOONG! turned.gif

Iulian, fara suparare, e momentul sa te retragi din discutie, pentru ca din fraza pe care am citat-o se deduce fara echivoc faptul ca nu cunosti prea bine cum functioneaza instalatia de a/c. Pe scurt, compresorul actioneaza asupra freonului, nu are nicio treaba cu aerul de afara sau din habitaclu! este exact ca si la frigider! Chiar pusese cineva o poza foooarte graitoare despre felul in care functioneaza instalatia.
bakero
La mine daca dau sa traga de afara,nu-mi filtreaza nimic...folosesc opt asta pt ca fumez,dar cateodata imi intra niste mirosuri in masina de trag pe dreapta sa aiu aer..pe bune!! banned.gif
Mircea104901
@Zetics thumbsup.gif

@iulian_1976 a raspuns @Zetics inaintea mea.
Mircea104901
QUOTE (iulian_1976 @ Jun 26 2009, 05:51 PM) *
Ca ati vrut sa cumparati rosii si aveti castraveti in sacosa este alta problema,posibil totusi castravetii sa fie de calitate:)


Daca masinile marca X se cumpara ca si castravetii (a se intelege ca te duci in piata, si te pacaleste unul si-ti vinde castraveti cu 50% mai scump decat restul pietei. Ce-ti ramane de facut decat sa te consolezi singur ca-s "mai de calitate" ), atunci e buna logica ta. Eu unul nu-mi cumpar masinile dupa logica rosiilor si castravetilor.
LooLee
O intrebare pertinenta, se poate? (si raspunsul de asemenea)
De cate ori, atunci cand ati achizitionat o masina v-ati pus mai mult de o singura intrbare cu privire la acest aspect? Are aer conditionat sau climatronic sau deloc; care este diferenta de pret? (Intrebarea este doua whistling.gif )
GLC120
QUOTE (LooLee @ Jun 29 2009, 11:28 PM) *
O intrebare pertinenta, se poate? (si raspunsul de asemenea)
De cate ori, atunci cand ati achizitionat o masina v-ati pus mai mult de o singura intrbare cu privire la acest aspect? Are aer conditionat sau climatronic sau deloc; care este diferenta de pret? (Intrebarea este doua whistling.gif )


1. Da
2. Maxim doua intrebari, si de regula m-am multumim cu A/C simplu.


Zetics
1. DA teehee.gif
2. Si eu la fel, mi-e suficient a/c manual, ca dovada si ca la Forester tot pe manual il folosesc.

Ca sa revin la pct. 1, dupa ce am suferit ani de zile de caldura in bietul Tico SL (fara a/c adica), urmatoarele masini le-am cumparat pe urmatoarele principii (valabile fiecare la vremea lor):
Accentul: cea mai ieftina masina care NU este fabricata in Romania (tocmai aparuse loganul cand am luat-o), are portbagaj si aer conditionat!
Matizul: cea mai ieftina masina noua care are a/c (sic!); a plecat dupa 2 ani, din cauza Foresterului.
Forester: vreau Subaru! sweat.gif
LooLee
QUOTE (Zetics @ Jun 30 2009, 02:39 AM) *
1. DA teehee.gif

Ehe, am inteles, dar cred ca nici eu nu m-am exprimat corect. Adica...vreau ca acesta masina pe care o cumpar sa aiba obilgatoriu A/C, sau mai pun 400 euro si ii pun climatronic (dupa caz).
Dar...nu stau sa ma intreb cat de performant e A/C-ul, cate guri de ventilatie are, cum sufla storm/windblow, abureste sau nu, etc, etc, Are A/C si gata. thumbsup.gif

unsure.gif Oare in manualul masinii am un capitol consistent dedicat instalatiei de climatizare? Daca nu...OMG, ce ma fac? blink.gif
GLC120
Nici macar la cei 400 Euro nu te gandesti. La Legacy/Outback cred ca e acelasi sistem la toate "inclus".

Pentru multi, asta e un dezavantaj major: "de unde stiu astia ce optiuni vreau eu?" Adica prefera sa isi construiasca singuri masina cu doua pagini de optiuni si sa plateasca o caruta in plus. Evident ca masinile japoneze li se vor parea proaste !
raducuGR
QUOTE (bakero @ Jun 29 2009, 08:27 PM) *
La mine daca dau sa traga de afara,nu-mi filtreaza nimic...folosesc opt asta pt ca fumez,dar cateodata imi intra niste mirosuri in masina de trag pe dreapta sa aiu aer..pe bune!! banned.gif




nu stiu de unde atitea mirosuri...mie nu-mi intra nimic...or fi masinile mai puturoase la voi in Romania...?
iulian_1976
QUOTE (Zetics @ Jun 28 2009, 06:16 PM) *
QUOTE (iulian_1976 @ Jun 26 2009, 11:51 PM) *
...
Poti sa raspunzi la o simpla intrebare?
Compresorul de clima daca este activ de unde isi va lua aerul de afara sau din habitaclu ?! teehee.gif
...


Ain't that cute.... BUT IT'S WROOOOOONG! turned.gif

Iulian, fara suparare, e momentul sa te retragi din discutie, pentru ca din fraza pe care am citat-o se deduce fara echivoc faptul ca nu cunosti prea bine cum functioneaza instalatia de a/c. Pe scurt, compresorul actioneaza asupra freonului, nu are nicio treaba cu aerul de afara sau din habitaclu! este exact ca si la frigider! Chiar pusese cineva o poza foooarte graitoare despre felul in care functioneaza instalatia.


Filtrul de polen(habitaclu) este doar o piesa decorativa si inutila.
Ramane sa ne spui ce anume iti sufla cu intensitate in obrajori.
Chiar asa ...ma retrag thumbsup.gif .
pista
CITAT(iulian_1976 @ Jul 26 2009, 01:19 AM) *
Filtrul de polen(habitaclu) este doar o piesa decorativa si inutila.

De ce ? rolleyes.gif
Zetics
N-are rost continuarea discutiei, daca a ajuns sa puna asta despre filtrul de polen nu dovedeste decat rea-vointa, lipsa de argumente si samanta de scandal.
Sau poate e fumator si considera ca oricum țărîna aia pe care o opreste filtrul poate sa stea la fel de bine si in plamanii lui.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.