Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Crash Testing
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Masini made in China
Mariustom
Acest topic nu l-am deschis ca ofensă la adresa industriei auto din China, dar am văzut următorul filmuleț și nu pot fi decât oripilat de ceea ce ... produc ei. Indiferent cât îi de poleit pe dinafară, pe ... dedesupt îi praf sick.gif yucky.gif
rares728
Când a aparut Loganul, noi ca români veritabili a trebuit sa-l desfiintam, incepând cu .... siguranta, bineinteles. Daca simpaticul domn Tata a vrut sa testeze Europa, partea saraca, majoritatea am simtit nevoia sa-l desfiintam pe criterii de siguranta. Daca chinezii incep sa sara calul din punct de vedere al competitiei directe, ca performanta/pret, si sa se ia la trânta cu europenii si americanii noi ne simtim obligati sa denigram imediat. Nu am o masina chinezeasca, dar numai din cauza ca nu am fost suficient de istet sa gândesc singur si independent. Habar nu am ce masina este cea testata (din filmulet), posibil ultimul model chinezesc de lux, dar stiu ca daca eu as merge cu motorul (nu am permis cat. A, dar ca idee) si m-as ciocni cu masina din filmulet, praf as face tot autovehiculul, sunt ..... sigur. Motoare sunt pe stradutele noastre europene si nu suntem chiar oripilati, ba chiar privim cu indulgenta doritorii de adrenalina, ca oricum nu ne pot face prea mult rau.
Si ca o mica mentiune, 100% obiectiva whistling.gif ; imi aduc aminte de cazul unui Q7 care s-a rasturnat prin Belgia, parca, din cauza unei probleme de suspensie fata (bratul parca) - eroare de fabricatie nerecunoscuta initial de fabricant. Acest mic remember nu l-am deschis ca o ofensa la adresa constructorului german, dar am vazut masina rasturnata in câmp (q7-ele, in poze pe forumuri) si nu pot sa fiu decât oripilat de ceea ce produc ei (AUDI).
Scuze daca am fost prea acid, dar eu consider ca trebuie sa dam fiecaruia o sansa, mai ales ca nu este nimeni obligat sa cumpere o chinezarie, ba mai mult este liber sa se plimbe cu viteza maxima pe sosele si cu motocicleta, bicicleta, caruta, tico, matiz (am eu unul), dacia 1300,....
Testati un Hoover - eu personal in caz de coliziune prefer sa fiu in chinez decât in marea majoritate a masinilor cu pedigree cu pret pâna la dublu.
T u d o r
Daca tu vrei sa fii intr-o masina ca cea din test in eventualitatea unui accident e problema ta. Sunt convins ca nimeni nu te va impiedica sa-ti iei una dar nici pe noi nu ne va impiedica sa nu ne-o luam. Si din fericire pentru toti e bine ca tu esti unul si noi suntem mult mai multi. smile.gif Poate tu gandesti bine din punctul tau si pui inaintea oricarui alt criteriu de cumparare pretul. Nu e rau sa gandesti asa dar cand vine viata ta in joc nu prea-ti mai arde de economii. As fi foarte curios ce ai alege in situatia (Doamne fereste!) in care ai fi bolnav grav... un medic de mana a doua ieftin sau unul scump dar care ti-ar da de doua ori mai multe sanse sa traiesti? Nu crezi ca doar banii nu sunt totul pe lume? smile.gif Mai ales daca nu-i mai poti folosi?!

Cum poti sustine un producator care scoate asemenea cosciuge pe roti? Zau ca de multe ori am impresia ca noi ne meritam soarta cu astfel de gandire... unsure.gif
Seri
Au inceput si chinezii sa faca progrese in privinta sigurantei pasive, cel mai clar exemplu este Brilliance BS6.

Before, 0 stele, pedalierul se deformeaza mult si prinde picioarele soferului, volanul si airbagul se deplaseaza spre dreapta si soferul da cu capul de bord.

After, 3 stele, dar chiar si asa nu este un rezultat laudabil pentru o masina de talia unui Passat.
rares728
QUOTE ( T u d o r @ Jun 18 2009, 01:48 AM) *
Daca tu vrei sa fii intr-o masina ca cea din test in eventualitatea unui accident e problema ta. Sunt convins ca nimeni nu te va impiedica sa-ti iei una dar nici pe noi nu ne va impiedica sa nu ne-o luam. Si din fericire pentru toti e bine ca tu esti unul si noi suntem mult mai multi. smile.gif Poate tu gandesti bine din punctul tau si pui inaintea oricarui alt criteriu de cumparare pretul. Nu e rau sa gandesti asa dar cand vine viata ta in joc nu prea-ti mai arde de economii. As fi foarte curios ce ai alege in situatia (Doamne fereste!) in care ai fi bolnav grav... un medic de mana a doua ieftin sau unul scump dar care ti-ar da de doua ori mai multe sanse sa traiesti? Nu crezi ca doar banii nu sunt totul pe lume? smile.gif Mai ales daca nu-i mai poti folosi?!

Cum poti sustine un producator care scoate asemenea cosciuge pe roti? Zau ca de multe ori am impresia ca noi ne meritam soarta cu astfel de gandire... unsure.gif


Nu vreau sa semene a reclama, dar daca aveam suficiente informatii poate cumparam un Hoover cu sistem de alimentare dual (standard in Italia si cred ca disponibil la cerere si in România), care sunt convins ca se comporta altfel in crash test-uri decât masina din filmulet, masina sau ce o fi, care am impresia ca voi (sau o buna parte din voi) o considerati etalon pentru productia automobilistica chinezeasca. Mai am 3 masini din care 2 sunt poate la fel de "sigure" ca acel "etalon chinezesc" si imi fac treaba cu ele: Matiz si ARO 10. As putea sa fiu considerat cu probleme la mansarda daca mi-as dori sa fiu in acel obiect (masina) in caz de accident si nu inteleg de unde ai dedus asta. Daca nu am fost inteles, ma reexplic ca simpatizez incercarile chinezesti de a intra pe piata auto si consider rea vointa sa cataloghezi intreaga industrie auto chineza dupa exemplul prezentat. Au foarte multe tipuri de masini care arata si se comporta ca niste autovehicule demne de europeni si americani, ca deh ... noi (europenii), acum, ne uitam de sus la amarâtii care au disponibilitati banesti lunare sub 100 S.
In alta dezordine de idei, eu nu-mi permit, nici macar când e vorba de sanatatea mea, sa apelez la cel mai bun medic, apelez la maximum (adica cel mai bun posibil) pe care mi-l pot permite doar. Permite-mi sa-ti adresez o intrebare directa: daca traiul tau depinde de transportul micilor colete de la ferma ta la pravalia vecinului si ai avea un venit lunar sub 300EURO (inca valabil la un procent insemnat din România) ce masina ai cumpara: HONDA CRV cu remorca sau exemplul de "masina" din filmulet. Am dat exemplu Honda din cauza semnaturii, dar daca vrei inlocuieste-o in context cu un Ford F250 (suficient de incapator pentru marfa si persoane).
Eu cred ca majoritatea isi cumpara ce este mai bun posibil, rolul banilor este sa-ti creeze placeri in viata, si mai cred ca pentru multi situatia financiara permite sa aleaga doar intre o deplasare pedestra cu bagaje si o deplasare motorizata asemanatoare celei de la care a pornit discutia. Pe aceasta realitate se bazeaza succesul d-ului Tata, succesul motoretelor tip auto (italienesti), si o parte a succesului constructorilor auto chinezi. Asa au inceput chinezii, pentru ca acum sunt foarte departe, mult avansati (cu multe colaborari, cu multe releve-uri, cu multe join ventures, ...) si ma repet, nu inteleg de ce toata oferta lor auto creaza oripilare pe baza celui mai prost exemplu gasit, consider eu, in mod voit. Daca iti permiti cumperi un Accord Premium, daca nu, te multumesti si cu o Dacie 1300, desi in caz de accident intre cele doua, probabil pe final scapi mai ieftin din Honda. Important este sa tintesti mereu mai sus decât in prezent, pas cu pas, indiferent de unde pleci, de la pieton, posesor de Dacie sau de Honda.
Iar stelele de siguranta sunt neanalizate corect si neintelese de multa lume, si nu sunt relevante inafara clasei propri, ca sa nu mai mentionez ca de multe ori masinile testate difera de cele din oferta standard.
rares728
QUOTE (Seri @ Jun 18 2009, 01:09 AM) *
Au inceput si chinezii sa faca progrese in privinta sigurantei pasive, cel mai clar exemplu este Brilliance BS6.

Before, 0 stele, pedalierul se deformeaza mult si prinde picioarele soferului, volanul si airbagul se deplaseaza spre dreapta si soferul da cu capul de bord.

After, 3 stele, dar chiar si asa nu este un rezultat laudabil pentru o masina de talia unui Passat.


O mica mentiune, Brilliance BS6 este un hibrid releveu dupa seriile BMW 3 si 5. Brilliance BS6 se asambleaza in aceiasi fabrica, aceiasi linie, cu aceleasi utilaje si cu aceleasi persoane ca si BMW seria 5, evident dedicata pietei chineze. Eu nu am informatii cât si cum s-a copiat de la BMW, nici daca BMW-ul a dus toata tehnologia in China, dar banuiesc ca este posibil ca si BMW-ul produs in China pe liniile Brilliance sa aiba tot 3 stele, in aceleasi conditii de test. Evident este doar o supozitie, bazata pe faptul ca masinile europene asamblate pentru piata chineza si indiana difera de versiunile standard (cu acceptul poprietarului).
Desi nu cred 100% in categorisirea NCAP, si mai putin ADAC, sunt de parere ca poti emite pretentii pe piata auto europeana doar atunci când te preocupa prioritar siguranta pasagerilor. 3 stele este un inceput bunicel, nu-i asa ? rolleyes.gif
Diesel
Problema e ca masinile chinezesti nu se ridica standardele europene de calitate. In momentul in care vor veni cu finisaje si cu norme de siguranta comparabile cu... VW (asta e etalonul... nici mie nu imi convine, dar VW este etalonul) atunci se vor cumpara. Asa cum masinile japoneze si coreeene au intrat pe piata, asa trebuie sa intre si cele chinezesti.
A K U
Rares, cred ca o iei putin prea personal. Daca ne aratam oripilati de felul in care arata o masina chinezeasca la impact frontal la 60 km/h, asta nu inseamna (cel putin in cazul meu) ca am ceva impotriva celor care conduc/vor sa-si cumpere masini chinezesti. Ca am o problema cu produsele lor, incepand cu maiourile de plastic si terminand cu masinile, si ca eu nu mi-as cumpara asa ceva niciodata, asta e altceva. Cat despre ce-ti poti permite, cred ca se gasesc alternative second hand in aceeasi clasa la orice masina chinezeasca noua, in care nu risti sa te adune aia cu lingurita la un accident la 40 km/h.
rares728
QUOTE (A K U @ Jun 19 2009, 12:11 PM) *
Rares, cred ca o iei putin prea personal. Daca ne aratam oripilati de felul in care arata o masina chinezeasca la impact frontal la 60 km/h, asta nu inseamna (cel putin in cazul meu) ca am ceva impotriva celor care conduc/vor sa-si cumpere masini chinezesti. Ca am o problema cu produsele lor, incepand cu maiourile de plastic si terminand cu masinile, si ca eu nu mi-as cumpara asa ceva niciodata, asta e altceva. Cat despre ce-ti poti permite, cred ca se gasesc alternative second hand in aceeasi clasa la orice masina chinezeasca noua, in care nu risti sa te adune aia cu lingurita la un accident la 40 km/h.


Personal, n-as zice deoarece nu am o masina chinezeasca, subiectiv insa sunt cu siguranta. Pâna ai pareri personale si le sustii pe forum esti si subiectiv, iar parerea mea personala este ca industria auto chineza exista si este concurentiala, momentan prin raportul deosebit pret/performanta. Evident, parerea mea personala este ca nu consider corect sa cataloghezi ca "oripilante" toate produsele auto chinezesti pe baza unor crash teste "selectionate", ca cel din filmuletul prezentat. Eu mi-as fi cumparat un "chinez" potrivit unor scopuri si nevoi personale, desi pentru deplasarile cu 100km/h cu familia mi-am permis o alta masina, constient si acceptând pretul cerut pentru 10airbag-uri, esp, ebd, abs, tcs, 2to,... Consider importanta siguranta in interiorul masinii,dar poate nu-ti trebuie pentru scopurile pt. care vei folosi masina, sau poate nu-ti permiti financiar sa platesti pentru siguranta. Varianta second hand nu cred ca este o optiune la fel de ieftina, mai ales prin prisma garantiilor si a costurilor ulterioare si auxiliare.
In fond, ai dreptate poate o iau prea personal, traim intr-o tara prea libera, si fiecare are dreptul sa aiba ce reactii si opinii doreste si are si dreptul sa nu se informeze despre intreg adevarul , daca nu doreste. Chestia din filmuletul initial nu se poate numi masina, cel putin nu o masina europeana, pe de alta parte exista foarte multe alte masini chinezesti, care câstiga teren in Italia, Spania, Germania,Rusia, ...., nume pe care multi le ignoram (Shuanghuan, GW -ciudat nume rolleyes.gif , Geely, Brilliance, BYD, Changan, ChangFen, Chery ....), care ofera un minimum de siguranta, adica 2-3 stele (unele variantele europene doar). Interesant este ca modelele cu care chinezii vin in Europa sunt marea majoritate copii tupeiste ale marcilor consacrate, in special BMW si cele de lux, copii facute dupa releve-uri extrem de bine fundamentate tehnic si care in mod normal se apropie de siguranta oferita de originale, daca se doteaza cu optionale gen airbag, esp,... Daca vor si considera fezabil financiar, chinezii pot face si lucruri calitative - insa toate au un pret.
T u d o r
Rares, putin incorect. Chinezii nu vin cu copiile in Europa, le tin la ei ca aici nu ii primesc cei pe care ii copiaza. Legile europene sunt ceva mai aspre decat cele chinezesti. smile.gif

In privinta alegerii... Daca-mi spui cati bani costa sicriul ala din film te servesc cu alternative. Cum nu cred ca e diferit cu mult fata de un Logan papuc sau mcv...iata raspunsul.

Eu nu m-am legat de venituri. Exista alegeri bune sau proaste la orice pret. Am ales un Logan in fata unui Kalos (sau Aveo, ala cu 1 stea Ncap) si pot spune ca am ales bine dpdv al sigurantei.

In privinta raportului pret/performanta despre care vorbesti...care performanta?! Eu cred ca vorbim doar despre pret, ca si in cazul Tata Nano. Iar AKU are mare dreptate. Cand ai obisnuit piata cu toate jafurile...continua cu jafuri, nimeni nu va mai avea incredere ca poti face si ceva de calitate.
rares728
Rares, putin incorect. Chinezii nu vin cu copiile in Europa, le tin la ei ca aici nu ii primesc cei pe care ii copiaza. Legile europene sunt ceva mai aspre decat cele chinezesti. smile.gif

Ai partial dreptate, copiile sunt mai cosmetizate, spre exemplu:
- nu se observa usor platforma de serie 3: http://cautare.mobile.ro/vehicule/searchre...ng=&lang=ro
- sasiu isuzu + mitsubishi + bosch: http://www.chinacarforums.com/forum/archiv....php/t-963.html
interesant de remarcat ca in colaborare cu Bosch au scos primul diesel marca BOSCH - pe masina chinezeasca
-BYD, campionul clonelor : http://autoworld.wordpress.com/2009/05/04/...0-liter-engine/
mai sunt multe, dar mi-e grea acum sa caut; apropos se zvoneste ca BYD vine de la Build Your Death whistling.gif


In privinta alegerii... Daca-mi spui cati bani costa sicriul ala din film te servesc cu alternative. Cum nu cred ca e diferit cu mult fata de un Logan papuc sau mcv...iata raspunsul.

Habar nu am ce-i cu conserva aia din film, inafara de faptul ca tinde sa fie considerata pe nedrept etalonul sigurantei in materie de masini chinezesti, cred ca este o caruta cu motor Otto sub 4000 S si poate cara 1.2 mc si 5 persoane pe santuri de peste 17cm. O fi suficient la carat orez oare ?. Oricum, globul nefiind rotund-egal (financiar), noi (ca ultimii europeni) jucam in alta liga si avem alte aspiratii si posibilitati. Eu personal nu mi-as cumpara asa ceva si sub nici o forma n-as vrea sa am parte de incidente in asa ceva. Chiar, cum ai ajuns la concluzia ca eu as vrea sa fiu intr-o asemenea conserva in caz de accident ?

Eu nu m-am legat de venituri. Exista alegeri bune sau proaste la orice pret. Am ales un Logan in fata unui Kalos (sau Aveo, ala cu 1 stea Ncap) si pot spune ca am ales bine dpdv al sigurantei.

Cea mai buna alegere este cea de care esti cel mai multumit pe termen lung. Logan-ul câte stele avea la inceput, mai ales când ADAC-ul il iubea de-l rasturna pe jos, oare nu cumva 1 ? Spune sincer la acelasi pret si cu dotari sub pentru Logan, fara diferenta de 10% taxe vamale, ce ai alege sa te apere in cazul nefericit (ipotetic vorbind - nu doresc nimanui) al unei coliziuni frontale la 60 kmh (fiecare=coliziune in oglinda) cu un Hoover CUV ?
[color="#0000FF"]Pâna acum istoria automobilistica a inregistrat ca cele mai mari jafuri au fost japonezoaicele, de prin '70 incepând. Asa s-a obisnuit lumea si nimeni nu va mai avea incredere in masinile japoneze. Dupa accea coreeni au construit "chestii" pe care americanii si europenii, mai precauti de aceasta data, nu le-au mai considerat chiar gunoaie, doar etichete pentru sarantoci: greu sa mai ai incredere. Un exemplu românesc al anilor 2008: un autointrat in vorba mi-a spus ca m-am grabit tare când mi-am luat Tucson-ul ca la jumate din banii aia gaseam un Frontiera (asa am auzit cu un "i" in plus) si macar stiam o treaba aveam masina 100% nemteasca (nu Isuzu/Mitsubishi). Oare sa pot spune ca nu am ales bine dpdv al sigurantei ? .


In privinta raportului pret/performanta despre care vorbesti...care performanta?! Eu cred ca vorbim doar despre pret, ca si in cazul Tata Nano. Iar AKU are mare dreptate. Cand ai obisnuit piata cu toate jafurile...continua cu jafuri, nimeni nu va mai avea incredere ca poti face si ceva de calitate.


Pretul este clar definit si paritatile ne ajuta sa le unificam, dar ce inseamna performanta ? D.p.m.d.v spatiu interior, confort, siguranta,comoditate la condus, capacitate de trecere, putere (cuplu ca parte distincta), consum, dimensiuni exterioare,.... Altii vor altceva, au alte prioritati: 100km/h sub 8sec., sau posibilitatea transportului a peste 5 persoane, sau avantajul in zonele rurale a pick-up-ului, liniutzele,... sau poate marea ambitie de a arata satului ca are puterea financiara de a trece de la piagio (din 1995) la o chinezarie din 2005. Se spune prin forumuri ca masinile chinezesti inca nu au trecut de 4 stele, ca si Tata Nano ....Acel indian care s-a nascut bogat si s-a facut si mai bogat nu cumva a afirmat ca acum Europa nu este pregatita acum pentru Nano (zero stele , sub norma euro 1) si ca nu va mari pretul "obiectului" pe roti cu peste 300% pentru a trece baremul minim al sigurantei si poluarii, dar viitorul indepartat este aproape rolleyes.gif
Tudor, sa-mi scuzi te rog virulenta, poate azi m-am certat mai mult cu sotia si au fost si copii mai galagiosi ...
FAR EASTERN
Am sa fac doar mica comparatie referitoare la siguranta :
am urmarit de cateva ori emisiunile alea de pe descoperi in care se construiau hot-rods. Pai alea au macar 1 stea? Si atunci de ce sa dai zeci de mii de dolari pe un sicriu DIN ALA??? In plus, caroseriile, atat cat le au, sunt facute din vechituri scose de la scrapyard...
Diesel
Logan a avut de la inceput 3 stele. Aia cu rasturnatul a fost de cancan. Nu zic ca nu e imposibil de rasturnat, doar ca nu e singura masina cu probleme de stabilitate. La impact intre o masina mare si una mica avem probleme si in Europa. Lasa Loganul sa se compare la impact cu o masina de marimea lui si compara Hoover CUV cu SUV-urile mici, Tucson, Koleos sau care mai sunt... nu ma pricep.

Eu ma intreb ce imprumuta Brilliance BS6 de la BMW seria 3. Asemanarea ca design nu o vad, probabil e prea dimineata. Din punct de vedere tehnic, BMW seria 3 este laudata ca avand cel mai bun tren de rulare din clasa sa. De fapt BMW are cel mai bun tren de rulare in general (cu complimente lui Rebel laugh.gif). Dar ce au in comun sasiul super echilibrat cu RWD de la seria 3 cu suspensiile soft si FWD pe Brilliance BS6? Are suspensii independente pe spate? Cea mai scumpa la cautarea pe mobile e 22900 euro. Cu banii astia iti iei Mondeo/Passat/Avensis/Accord in exact aceeasi parametri.

FE: alea arata atat de bine incat te fereste lumea pe strada biggrin.gif in plus sunt facute la americani, facem un flame acum comparand normele de siguranta intre ei si europa?
FAR EASTERN
QUOTE (Diesel @ Jun 20 2009, 11:04 AM) *
FE: alea arata atat de bine incat te fereste lumea pe strada biggrin.gif in plus sunt facute la americani, facem un flame acum comparand normele de siguranta intre ei si europa?

Da' de ce vrei sa facem un flame, nu ti-ai baut cafeaua inca????
Diesel
Pai cum de ce? de plictiseala... posteaza lumea prea putin. Sa fim activi alea alea. Iar eu nu beau cafea in general.

Uitandu-ma pe datele tehnice si din poze, Geely au o sansa ca alternativa la Logan, Albeea si Aveo.
FAR EASTERN
QUOTE (Diesel @ Jun 20 2009, 11:49 AM) *
Uitandu-ma pe datele tehnice si din poze, Geely au o sansa ca alternativa la Logan, Albeea si Aveo.

Asa e, dar da mai bine de la distanta, este?
Guest_lancia_*
Baieti v-ati uitat la televizor cand arata accidente cu Loganuri? Rar vezi ca a scapat cineva intreg. Eu nu as blama atat de mult masinile chinezesti pt ca ofera aceeasi siguranta ca un Logan sau ca o masina din anii 80 care la noi inca circula.
Eu am vazut la mine in oras cateva masini Geely si mi-au placut mai ales cand am auzit cate dotari are la un pret decent
air_wolf
chinezii n-au nevoie de masini sigure. ei sint pest 1.6mld, asa ca daca mor 10 sau 100.000 cam tot aia e... pe ei ii intereseaza sa fie ieftine, astfel incit clasa munctioare sa isi poata permite o masina.
doamneeee... cind or incepe sa se cumpere masini in china, am pus-o toti! se duce dracu petrolul de tot! 36182451.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.