Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Les 24 Heures du Mans
Masini.ro Forum > Auto Motor Sport > Motor sport
Diesel
Am tot amanat sa deschid subiectul. Anul asta se scrie istorie. Anul asta Audi nu mai sunt singurei la fruntea competitiei biggrin.gif

Trecem repede la subiect, cursa se termina azi la ora 16 ora Romaniei, situatia in timp real (cu intarziere de approx o tura) o gasiti aici http://www.lemans.org/24heuresdumans/pages/chronos_gb.html

Impresiile de pana acum:
- Francezii sunt cei mai tari 36182451.gif
- spectacolul e interesant, e o schimbare placuta fata de cursele in care masina trebuie sa reziste timp de o ora la regim maxim
- organizatorii au dat ceva rateuri, tocmai acum cand postez am vazut cum se flutura steagul verde desi era safety car pe circuit
pmhoria
Mda.. incepe si Peugeot sa mearga bine in 24h.. ceea ce e f bine pt sport.
Si culmea e ca .. au motoare HDI.. deci toti se vor orienta spre diesel. Audi era de mult cu TDI-ul pe aici....
Urmarisem odata cursele de moto de 24h si statistic..cele mai multe cazaturi aveau loc dimineata in jurul orelor 4-6.
Aici oare tot asa o fi?
laurentiu
Peugeot a castigat Cursa de 24 de ore la Le Mans in fata celor de la Audi printr-o dubla. Cu alte cuvinte HDI a batut azi TDI.
Si credeti ca ii pasa cuiva de pe forum de victoria asta? Daca ar fi castigat Honda sau Toyota s-ar fi facut mare valva! turned.gif
Tinand cont de modul cum s-a prezentat Peugeot in ultimele curse unde au participat cu moarele diesel, era de asteptat ca pana la urma sa castige si la Le Mans.
Din partea mea felicitari maxime Peugeot! La diesel pariez (de mai multi ani) pe HDI-urile francezilor. thumbsup.gif
banana.gif
pmhoria
Lau, mie imi pasa. Sincer. Pt ca motor-sportul m-a pasionat de prin anii 95. Si pt mine marca masinii/trendul de pe forum nu prea are importanta cand vizitez acest site.

Chiar daca nu ma bag la pronosticuri la F1, asta nu inseamna ca nu o urmaresc.... din pacate F1 e la ani lumina de MotoGp dpdv al spectacolului. Ca sa nu mai zic ca sunt n tipuri de curse mult mai atractive. Puteti sa aruncati un ochi pe topicul de MotoGp, SBK. E altceva.
laurentiu
Horia, comentul meu se adresa celor care au scris inaintea mea, adica tie si lui Diesel. Oricum e absurd sa sustii o marca in motorsport tinand cont de masinile pe care le vinde, iar un exemplu foarte bun in acest sens este Peugeot. Adica in domeniul auto, impresia generala despre marca nu este tocmai buna(ca sa nu ma leg din nou de forum), insa acest lucru nu are legatura cu sportul auto pentru ca sunt departamente diferite. Cu alte cuvinte e aberant sa te uiti la un 206 de serie si sa te gandesti la 206 WRC biggrin.gif
Diesel
Mda, daca 206 ar avea AWD, s-ar gasi unii sa se laude cu escapadele in afara asfaltului tongue.gif

Dar nu despre asta vorbim aici. E vorba de spectacol. Audi au dominat scena LeMans din 2008 pana azi (diversiunea din 2003 cu Bentley nu se pune). Daca si anul asta castiga Audi, duceam mana la gura ca sa casc.
Dar nu s-a intamplat asta. A fost spectacol, au fost emotii, accidente si incendii laugh.gif momentul in care a luat foc prototipul ala LMP2 a fost favoritul meu din ce am vazut la tv biggrin.gif

Mi-a placut ca a fost un fel de etapa de ciclism doar ca a durat 24 de ore si a avut motoare. Comentatorii au fost off-topic in momentele de respiro si la subiect atunci cand era cazul. (m-am uitat pe eurosport1, n-am access la eurosport2) Intr-un interludiu am vazut cursa 2 din Formula Renault 3.5L la Hungaroring si timp de 30-40 de minute n-am priceput nimic. Decat ca Mihai Marinescu nu foloseste strategii de cursa. Totul s-a petrecut prea repede pentru neuronii mei in stare de week-end.

Si motoarele diesel sunt in continuare boring. Nu gasesc acum specificatiile, dar regimul de functionare e ca la o masina normala, pana in 5000 rpm. Sper sa nu gresesc. M-am uitat in regulamentul fiecarei clase si toate au restrictii de dimensiune ale admisiei si capacitatii cilindrice. Plus alte detalii minore legate de omologare. Ideea e ca in timp ce motoarele de F1 au ajuns la turatii de 19 000 rpm, astea grohaie in turatii similare cu masinile de strada. Cat de complicat ar fi sa faci un motor pe benzina de 7L aspirat natural cu VVT, FSI si toate celelalte tehnogii din mileniul asta, care sa mearga pe undeva pe la 10 000 rpm sau mai sus...

PS: Mike mi-a recomandat sa pun topicul direct la Combat, dar se pare ca n-am starnit suficient interes laugh.gif

Edit, sa nu uit: din punct de vedere estetic, Audi R15 mi-a placut cel mai mult.
laurentiu
Pai da, dar motoarele de F1 sunt facute sa mearga la 19 000 de ture maxim 350 de km, pe cand cele de la Le Mans sunt facute sa reziste cateva mii de km. In F1 daca un motor rezista mai mult inseamna ca are piesele mai grele, adica mai rezistente. Eu as fi curios sa stiu ce mase au masinile de la Le Mans.
G e o r g e
intre 900 si ceva si 1200 si ceva ... vezi ca gasesti pe siteul lor lemans.org ce specs au masinile.

pejourile au 1250nm iar audiurile 1050nm spre ex.
AZAZEL
era imposibil ca audi sa castige intr-una.
practic, daca includem si victoria celor de la bentley cand masina era de fapt un R8 , audi au 9 victorii consecutive in ultimii ani si in momentul in care esti inscris intr-o competitie, mai vine momentul cand mai si pierzi. peugeot s-au pregatit al dracului de bine pt competitia asta, drept dovada ca 10 din cei 12 piloti ai lor au participat si in f1 candva (unul chiar este in activitate), masinile lor au avut cele mai putine probleme tehnice samd. s-a vazut inca de la startul de sambata ca peugeot nu au adversar pt ca in cateva tururi singura masina audi clasata in frunte a fost depasita.
le mans o consider o competitie slaba pt ca nu exista f multe masini de top ce pot emite pretentii la victorie. audi au castigat de atatea ori pt simplu motiv ca erau singurii care ar fi putut sa o faca.
pmhoria
De ce zici ca e o competitie slaba? Pt ca nu se baga asa de multi bani ca si in F1? Sau ca nu e asa de mediatizata?
Mie, personal, mi se pare fantastic ce se reuseste in aceste curse de anduranta. Dpdv al performantelor , al echipelor, al pilotilor care se schimba non stop..etc..
laurentiu
Da, sunt de acord cu Horia. E mai greu sa construiesti o masina care sa reziste in asemenea conditii 24 de ore. Ok, se merge la o turatie de 5000 de rotatii, insa e vorba de limita motoarelor. La fel consider si Argentina-Chile (fostul Paris-Dakar) sau WRC. Sunt raliuri foarte dure iar masinile trebuie sa reziste mult mai mult timp. smile.gif
Diesel
De vreo 2 ani un motor de F1 trebuie sa reziste 2 curse. Antrenamente, calificari si cursa. Asta inseamna vreo 1000km... ok, la LeMans se fac vreo 2500km sau mai mult de la prima sesiune de antrenamente pana la final. Dar sunt marje comparabile. Sa ne aducem aminte, inainte de introducerea regulii asteia, Ferrari aveau un sir de curse fara abandonuri impresionant in timp ce Montoya era la polul opus.
AZAZEL
QUOTE (pmhoria @ Jun 15 2009, 03:20 PM) *
De ce zici ca e o competitie slaba?

spun ca e competitia slaba pt ca audi nu au castigat de 8-9 ori consecutiv pt ca au fost ei buni ci pt ca adversarii au fost f slabi.
in fond, anul asta au fost doi constructori ce si-au disputut cursa si a fost suficient ca sa depuna cineva un stop de efort in plus ca audi sa piarda. ceilalti nici nu trebuiau sa participe(asta daca nu isi propusesera doar participarea) pt ca nu aveau nici o osansa la victorie.

ar fi fost interesant sa fie 3-4-5 constructori care sa-si dispute victoria. eu am urmarit aproximativ 5 ore din cursa de anul asta si se vedea clar ca ceilallti erau acolo doar la trecerea timpului.
20krpm
clasele P1 si P2 de la le mans sint "prototypes". audi, peugeot, mazda platesc bani ca pe masini sa fie scris numele respectiv. meritul producatorului variaza foarte mult de la echipa la echipa.

in alta ordine de idei, cursa asta e addictive. e al treilea an la rind in care weekendul meu devine dedicat, si de data asta chiar am stat pina la sfirsit (6 dimineata). cu atit mai mult cu cit alex wurtz a alergat bine.
Diesel
Aston Martin au facut anul asta o figura frumoasa la clasa LMP1. Locul 4 la prima participare in clasa asta e un rezultat bun.

Pentru anul viitor, am inteles din povestile comentatorilor, se vor reuni clasele P1 si P2 intr-un format similar cu P2. Deci Porsche, cu un prototip de P2 competitiv, se va alatura greilor.

In concluzie, cu un pic de noroc, anul viitor vom avea 4 concurenti seriosi, Aston Martin, Audi, Peugeot si Porsche... in ordine alfabetica.
20krpm
QUOTE (Diesel @ Jun 15 2009, 03:29 PM) *
Aston Martin au facut anul asta o figura frumoasa la clasa LMP1. Locul 4 la prima participare in clasa asta e un rezultat bun.

aoleo lasa-ma ca daca n-au tras de masina aia si n-au injurat la ea de... ala a fost un locu 4 dobindit cu adevarat, cred ca au muncit alaltaieri la masina mai mult decit au muncit tot anu.
Seri
It's that time of the year again!
Weekend-ul asta (12-13 iunie) se va tine cursa de 24 de ore de la Le Mans. Competitia se anunta foarte stransa.

Avem 4 Peugeot-uri 908 HDi care vor sa-si apere titlul de anul trecut, 3*Audi R15 TDI Plus dornice de razbunare si 3*Aston Martin B09 care vor sa dovedeasca superioritatea benzinei.
Pe langa acestea, alte echipaje de la P1 care merita urmarite sunt cele doua Audi-uri R10 TDI ale lui Colin Kolles si Zytec-ul pilotat de Nigel Mansell si cei doi fii ai sai.
La clasa GT2 urmeaza sa isi faca debutul BMW cu doua M3-uri conduse de pilotii de uzina ai BMW din WTCC.

In rest, sunt o gramada de nume sonore din F1, WRC, DTM, WTCC, GP2, etc.

Startul se va da sambata la ora 16 (ora romaniei). Eu ma pregatesc sa intru in starea de couch potato. laugh.gif

AZAZEL
tot eurosportul transmite cursa?
cred ca sunt eu prea papagal insa nu reusesc sa gasesc lista cu toti pilotii si echipele participante. poate imi da cineva un link.

cel mai tare echipaj mi se pare nigel mansel & fiii. cred ca pt prima data in istorie cand exista asa ceva. f tare mi s-ar parea o masina condusa de doi frati insa tatal+cei doi copii mi se pare super.
James Kilowatt
Vai de mamaliga lor, iti dai seama ce pateste ala care intra in gard si o face praf? Cred ca nu mai pupa desert 5 ani... teehee.gif
Seri
Uite aici lista cu cele 56 de echipaje.
Cursa va fi transmisa alternativ de Eurosport 1 si 2. Din pacate au un comentator foarte "slow", caruia si Miki Alexandrescu ii da clasa. Este groaznic sa-l asculti. Vorbeste foarte lent si aiurea, cu pauze mari intre cuvinte in care ramane cu cura cascata si zice aaaaaaaaaa, fara intonatie, fara pasiune, fara logica. Isi expune foarte greu ideile, de multe ori se opreste in mijlocul frazei si nu mai zice nimic, de parca i-ar fi scos cineva microfonul din priza. L-am auzit ieri in calificari si mi-am amintit ca si anul trecut comenta tot asa, deci nu cred ca era beat, chiar e bolovan. Nu inteleg de ce il lasa pe post! banned.gif
AZAZEL
uitandu-ma pe lista pilotilor peugeot si audi, nu stiu la ce se prezinta cei de la audi la aceasta competitie.
Seri
S-au terminat calificarile, grila arata asa: 4 Peugeot-uri, urmate de 3 Audi-uri, urmate de 3 Aston Martin. Audi au un handicap de 4 secunde pe tur, vedeti aici, doar o serie de ghinioane i-ar putea impiedica pe francezi sa monopolizeze podiumul.

Timpul de poleposition a fost reusit de Bourdais in ultima sesiune, pe noapte,, cand o parte din echipele de GT1 si GT2 au preferat sa-si odihneasca masinile si pilotii, eliminandu-se astfel ambuteiajele de pe circuit.
Diesel
Timpii oficiali sunt aici: http://www.lemans.org/en/courses/24h-chron...irect-2010.html
Seri
Am gasit acest Spotter's Guide, foarte util pentru recunoasterea masinilor:
Seri
QUOTE (James Kilowatt @ Jun 10 2010, 05:34 PM) *
Vai de mamaliga lor, iti dai seama ce pateste ala care intra in gard si o face praf? Cred ca nu mai pupa desert 5 ani... teehee.gif

Se pare ca Mr. Nigel a dat-o de gard dupa doar 15 minute. drive.gif
No soup for you!
Diesel
Testoasa a castigat anul asta. Pejo cu 3 motoare in flacari arata foarte spectaculos.

Mi-au placut felul in care s-au reparat masinile, schimbul discurilor de frana si refacerea spatelui la Corvette #64, botul de Ferrari AF Corse taiat cu pendularul si legat cu soricei. Reparatie foarte high-tech.

Interesant ca cine castiga la LMP2 ia si premiul GreenX Challenge. Daca era castigat de vreun 911 de la coada clasamentului ar fi fost trist.
Seri
Here we go again!
Anul acesta se suprapune cu cursa de F1 din Canada, chiar daca nu sunt la aceeasi ora, poate ar fi participat si ceva piloti activi din F1.

S-au schimbat multe in regulament fata de anul trecut. In primul rand motoarele sunt mai mici: 3.4 benzina aspirat si 3.7 turbo-diesel. Audi si Aston Martin au venit cu masini complet noi, Peugeot au doar o evolutie a modelului 908.

Ca si anul trecut avem un Spotter Guide, pentru a usura identificarea echipajelor:
http://www.spotterguides.com/le-mans-2011-guide

Pilotii au ramas in mare parte aceeasi, mi-a sarit in ochi participarea lui Ben "The Stig" Collins pe o Acura de LMP2.
Lista de prezenta.

PS. Rog un moderator sa stearga "2009" din titlu.
Watcher
Seri
Ieri au fosta calificarile, doua sesiuni de zi si una de noapte. Rezultate.

Audi ocupa locurile 1, 2 si 5, iar Peugeot sunt pe 3, 4 si 6, foarte apropiate ca performante, toate sase masinile fiind in aceeasi jumatate de secunda. Locul 7 este la 5 secunde distanta.

M-a surprins rezultatul foarte slab al celor de la Aston Martin, care au venit anul acesta cu o masina complet noua, ambele masini fiind cu 20 de secunde mai lente.
Seri
Dupa doar o ora unul dintre Audi-uri a iesit din cursa. Allan McNish a avut un accident urat si a distrus complet masina. Totul putea sa iasa mult mai urat daca masina ar fi trecut peste parapetul de un metru si ajungea in mijlocul comisarilor de cursa.


In alta ordine de idei, o depasire spectaculoasa a lui Alex Wurz:
Diesel
Live timing: http://www.lemans.org/en/races/24h-du-mans...ive-timing.html
Pe Facebook e un sondaj Audi vs. Peugeot si pana acum parerile sunt 258 pentru Audi si 131 pentru Peugeot. Eu am votat cu Peugeot smile.gif
Seri
Este miezul noptii, au trecut 8 ore din cursa si a mai abandonat un Audi, nr.1 condus de Mike Rockenfeller.
Si de aceasta data a fost tot un accident violent, similar cu cel al lui McNish. Tot un Ferrari 458 intarziat a virat in fata Audi-ului pe o portiune de peste 300 km/h prin padure si l-a propulsat direct in parapetul opus. Rockenfeller a reusit sa iasa singur din masina.



Astfel Audi a ramas in cursa doar cu masina nr.2, lidera cursei.
Oana
sunt tare curioasa cum arata acum masina... mare noroc a avut Rockenfeller. bine ca cockpit-ul este acum acoperit
Seri
Deja e de doua ore safety car-ul pe pista. Si la primul accident a stat o ora.

S-ar putea ca accidentul sa fi fost provocat de farurile LED foarte puternice de pe Audi, care l-au orbit pe pilotul Ferrari. Si pe inregistrarea de mai sus se vede o mare de lumina alba, eclipsand complet farurile galbene ale GT-ului. Mai multi concurenti s-au plans de astfel de probleme cu farurile Audi in aceasta saptamana.
20krpm
e absolut spectaculos cum se dezintegreaza audi-urile la impact. pacat de ele, afara poate de aston martin sint cele mai fatzoase masini din toata cursa.
Diesel
Imagini live din Audi: http://microsites.audi.com/lemans/index.html inclusiv telemetrie. Un prieten mi-a zis ca sunt chiar cu cateva secunde inaintea tv-ului.
Seri
Asta e epava lui Rockenfeller:
Click to view attachment
AZAZEL
asa procedezi cand te numesti peugeot si esti frustrat:

http://www.youtube.com/watch?v=aCQByNVmGuQ
Seri
Maine la 16:00 incepe cursa.

Puteti consulta pe wikipedia lista de participare si rezultatele din calificari:
http://en.wikipedia.org/wiki/2012_24_Hours_of_Le_Mans

Si ca sa va ajute sa recunoasteti masinile:
http://www.spotterguides.com/wp-content/up..._LM_S1_V1_M.jpg
http://www.spotterguides.com/wp-content/up..._LM_S2_V1_M.jpg

Cei de la Toyota au dovedit in antrenamnte si calificari ca au viteza, ramane de vazut cat de fiabile vor fi, aceasta fiind prima cursa la care participa cu acest hibrid benzina-electric.

Daca Audi si Toyota vor fi la fel de rapizi pe pista, diferenta va fi data de numarul de opriri la boxe.
Diesel-urile au avantajul consumului mai mic, dar au si rezervoare mai mici, 60 de litri fata de 75 cat au cele pe benzina. Probabil ambele vor merge 11-12 ture cu un plin, dar asta va fi interesant de urmarit.
Si in privinta functionarii sistemelor KERS sunt diferente. Audi e-tron quattro au voie sa foloseasca motorul electric doar la peste 120km/h, pe cand Toyota il pot folosi in orice moment.

It's going to be awesome! banana.gif
Diesel
Prius vs TDI, o batalie fascinanta biggrin.gif

Eu sunt tare curios cum se comporta Delta Wing. Ca timpi am vazut ca e cam la coada plutonului de LMP2, insa in cursa e posibil orice.
Seri


Au trecut aproape 6 ore din cursa, Davidson tocmai a avut un accident violent din care a scapat cu bine, dar se anunta o lupta foarte interesanta intre singura Toyota ramasa si cele 3 Audi-uri din frunte.

Am doar cateva observatii:
- nu am vazut nici in calificari, nici in cursa imagini onboard de pe Toyota si mi se pare ciudat.
- comentatorul roman de la Eurosport din acest moment e enervant. Vorbeste cam aiurea, isi formuleaza ideile foarte greu, se exprima foarte greu, vorbeste foarte greu, cu pauze lungi intre cuvinte in care zice "aaaaaa". E groaznic si revine in fiecare an pt Le Mans. Ce naiba, nu-l pot aduce pe Miki Alexandrescu? dry.gif

EDIT 12 PM: Toyota e out.
EDIT 09 AM: Audi pe primele 4 locuri.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.