Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Espero-pedia
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Daewoo
daewoo_espero_turbo
Informatii de baza

Producator : DAEWOO MOTOR CO. (GM DAEWOO acum).
Model : Espero/Aranos
Versiuni : CD/ GLX/ LUXUS
Ani de productie : 1990 - 1999
Motorizari : benzina - 1.5 DOHC, 90Cp/ 1.8 OHC, 95Cp/ 2.0 OHC, 105cp
Transmisie : manuala cu 5+1 trepte/ automata cu 4+1 trepte.
Tractiune : fata
Nr. de locuri : 5
Clasa : medie
Tipuri de carosorie : sedan cu 4 usi
Dimensiuni : - 4.6m lungime
- 1.4m inaltime
- 1.7m latime
Greutate : - 1160kg proprie
- 1620kg maxim admisibila
Capacitate rezervor : 50 litri
Designer : Bertone

Detalii :

Espero este un model de clasa medie al constructorului sud-korean Daewoo. A beneficiat de 3 motorizari pe benzina de inspiratie GM (Opel) si a fost disponibil numai intr-o forma de caroserie, cea de tip sedan cu 4 usi.
Modelul a aparut in Korea de Sud spre sfarsitul anului '90, in Europa fiind comercializat incepand cu anul '95.
A fost fabricat/asamblat in Korea de Sud, Polonia...si a avut un pret de pornire care nu concurenta. A fost vandut destul de bine in Europa, Espero fiind printre primele modelele cu care Daewoo a incercat sa-si faca un nume in Europa.
Espero se caracterizeaza prin motorizarile fiabile, prin aspectul exterior si stilul elegant, spatiul interior foarte generos si tinuta de drum impecabila, lucruri care fac din Espero o prezenta remarcabila pe sosele. De asemenea masina are si o oarecum tendinta de masina sport, avand un coeficient de aerodinamicitate de 0,29.
Directia este destul de usoara, cutia de viteze foarte precisa, pozitia la volan foarte relaxanta... iar pachetul impresionant de dotari de care dispune masina, chiar si modelul standard, fac din Espero o masina de calitate, o masina bine proiectata si construita.

Am sa va rog sa scrieti si voi mai departe despre aceasta masina superba...orice detalii....despre partea tehnica, despre intretinere, impresii si pareri personale despre acest autovehicul - De ce? Pentru ca Espero merita!
Thank's! yes.gif
Cipp
Ce sa merite, un motor de 1.8 de 95 de cai? Hai sa fim seriosi, Opel au facut si lucruri mai bune. Pe piata romaneasca s-a vandut atat de bine Cielo/Espero/Nubira fiindca tov. Iliescu a intors dosu' occidentului in anii '90 si s-a trezit ca nu mai putea sa vanda nimic! Dacia era in coma, Oltcitul era mai rau si nimic nu mergea. Atunci, ce i-a spus tov. Paharoiu, primul sinistru de atunci? Hai la galbejiti! S-au imprumutat de bani la chinezi si au facut o vzita istorica asemenea fiului iubit in Coreea. Numai ca, daca in '70 Coreea a fost de Nord, Iliescu a vizitat Coreea de Sud. Acolo, orezarii i-au facut cadou un Cielo si i-au "uns botu" cum se spune.

Rezultatul? O masina noua cu o tehnologie Opel din anii 80. Cam la fel cu Dacia-Renault 12. Masinile s-au dovedit foarte fiabile fiindca erau destul de simple iar Tico si Matiz au fost best-seller. Nu stiu daca asta trebuia Romaniei, am informatii ca, in aceeasi perioada, Renault curta intens Dacia Pitesti iar VW ar fi dorit sa produca autoturisme la Sibiu. Sloganul "nu ne vindem tara!" ne-a impins sa ne cautam fericirea pe alte meleaguri.
James Kilowatt
Pai ce, Logan nu s-a vandut 1.6 90CP? Si asta in 2009, nu in '99. Ce mi-e 1.6 90CP, ce mi-e 1.8 95CP... cu 20 ani inainte biggrin.gif

Daca te uiti la un passat dinainte de '96, era mai pacalit la performante ca espero. Abia in 96 au schimbat modelul si a iesit unul mai acatarii.

Nu fac apologia lu' Iliescu si a lu' Daewoo, insa pe vremea aia nu cred ca piata din Romania ar fi fost interesata de o masina high-tech. Un Cielo era deja pentru smecheri. Cati isi permiteau in '95 un parlit de Cielo?
Asta nu e valabil doar in Romania, uita-te la primele modele Skoda facute cu VW.... Forman, Favorit, alea. 135km/h viteza maxima, sub Reno 12 Made in Colibasi biggrin.gif Pai Cielo e OZN pe langa alea. Probabil VW ar fi facut la Sibiu tot o rabla ieftina, asa cum au facut in Cehia. Asta isi putea permite lumea pe vremea aia.


PS
Cand eram student, in '94 sau '95, pentru o simpla plimbare cu espero mi s-a oferit o partida in 3 cu doua bunaciuni biggrin.gif. Era simbolul luxului.... pe care nu mi l-am putut permite, nimeni din apropiatii mei nu aveau asa ceva...
T u d o r
Si v-ati plimbat pana la urma? Daca e cu "prostii" poti sa ne povestesti la "patratele rosii". laugh.gif
James Kilowatt
Pai nu spusei ca nu mi-am putut permite? Cand mi-am putut permite era prea batran si urat ca sa mai primesc asemenea oferte laugh.gif
T u d o r
La naiba... pacat ca nu ne stiam pe atunci. Avea var-miu, luat parca prin '94... whistling.gif
daewoo_espero_turbo
CIpp, din cate stiu, Opel Vectra A fabricata intre '90-'95 a fost disponibila printre alte motoare, si cu motorul de 1.8L cu 90cp ....asa ca Espero cu 1.8 si 95cp nu e chiar asa de primitiv thumbsup.gif
In al 2-lea rand Daewoo-urile nu prea au avut concurenta in ceea ce priveste preturile la masini...asa ca masinile astea nu s-au vandut din cauza lu iliescu, si cine mai vrei tu...s-au vandut bine pt ca erau si inca sunt, masini bune, dragutze ca si design, cu destule dotari, si preturi competitive, cu intretinere ieftina, etc. Parerea mea...
Cipp
Eu n-am spus ca masinile n-au fost bune! Am o cunostinta, un mos de 80 si ceva de ani care inca mai are unul in curte. Isi pune manusile iarna cand il conduce - a dat 200E pe ele si cand e in trafic o roaga pe nevasta-sa sa dea drumul la caldura, la dezaburire... Masina e cu motorul ala de 1.8 ca de 1.5 ii putea! Daca il pui sa vorbeasca de masina lui, in afara de Ferrari nu crede ca ar exista o masina mai buna... Cred ca tipul asta de masina, care mie unul mi-a placut la vremea respectiva ca design are aceeasi soarta ca si Dacia 1300 cu imbunatatiri - devine rapid un membru al familiei si nu te mai poti desparti de el.

Cred ca Opel Kadett a fost o masina foarte buna care a facut istorie, insa, daca in anii 90 Renault ar fi fost lasat sa vina la Pitesti, acum, la 20 de ani de la lovitura de stat din Romania, probabil ca altundeva ar fi fost industria noastra. Ia ganditi-va putin: Renault la Pitesti, Ford la Craiova si VW la Sibiu - exact ce-ar fi vrut Tariceanu acum 1-2 ani! Va spun eu ca ne bateam cu Spania si cu Italia in domeniul auto, ca pe cehi si pe polonezi i-am fi halit de mult!

P.S.; nu sunt asa de convins ca Skoda Forman a fost facuta in colaborare cu VW
daewoo_espero_turbo
Cu afirmatia "acest tip de masina devine rapid un membru al familiei si nu te mai poti desparti de el", chiar ai grait adevarul...eu stiu, pentru ca sunt proprietar de Espero, pe care il consider un autoturism f bun, care tine cu buzunarul si care nu m-ar lasa niciodata la greu.
De exemplu daca as fi avut o Dacia, oricare din modele, nu as fi avut incredere in ea ca o sa porneasca cand trebuie...si m-as fi temut ca se va opri in drum tocmai cand imi va fi lumea mai draga. In schimb batranul Espero imi inspira incredere, mai ales prin look-ul ei...imi pare o masina sigura, o masina mereu fiabila si mereu stapana pe situatie. Parerea mea.

Acum, va rog, daca se poate, sa mai spuneti cate ceva despre aceasta masina - impresii, pareri, opinii, experiente, orice.
Sanatate!
RUE
in 95 primavara am vazut prima data cielo expus la herculane. era campania de promovare in toata tara.
cred ca pe atunci a venit si espero in tara.
in septembrie 95 cred am mers cu masina prefectului de olt (espero) adica in ea.. parca eram in naveta spatiala... recunosc ca nu prea avusesem onoarea sa merg cu masini straine, si alea erau modele vechi vechi.
laurentiu
Eu stiu ca Guvernului de atunci Daewoo i-a facut o oferta mai buna decat cei de la VW si din aceasta cauza Daewoo a venit in Romania. In plus VW nici nu a vrut sa negocieze foarte mult, deja Cehia era o prioritate pentru ei. Faptul ca Romania a acceptat pe Daewoo nu cred ca a fost un lucru rau, problemele au inceput sa apara atunci cand Daewoo a inceput sa aiba probleme financiare in Coreea, lucru care a culminat cu plecarea coreenilor de la Craiova.
Ce a ramas in urma? Niste masini mai bune facute inainte de plecarea lor fata de cele care s-au facut dupa si momentul oportun ca Renault sa vina la Dacia, sa lanseze Solenza si sa distruga incer dar sigur pe Daewoo.
Pacat, pentru ca Daewoo a avut masini destul de bune. Erau masinile care ne-au aratat si noua ce inseamna calitatea si conforul la o masina.
daewoo_espero_turbo
Ca sa faci o mica diferenta intre Dacia si Daewoo ca si constructori de masini, te uiti la un Cielo din 2000+ care nu are mai deloc rugina pe el, si la o Dacia 1310 tot din 2000+ care e mancata peste tot de rugina. Asta era referitor la calitate.
Referitor la design, nu cred ca se poate compara o Solenza (masina aparuta in 2003) cu un Cielo (masina aparuta in 1995!!!)...deci categoric Cielo e de vreo 1000 de ori mai reusit ca si design decat Solenza...sa ma ierte proprietarii de Solenza, dar Solenza are un design asemenea masinilor europene ale anilor 80. Asta este...
Deci pur si simplu, nu putem compara Daewoo cu Dacia, pentru ca nu exista termen de comparatie... thumbsup.gif
laurentiu
CITAT(daewoo_espero_turbo @ Jun 15 2009, 03:17 PM) *
Ca sa faci o mica diferenta intre Dacia si Daewoo ca si constructori de masini, te uiti la un Cielo din 2000+ care nu are mai deloc rugina pe el, si la o Dacia 1310 tot din 2000+ care e mancata peste tot de rugina. Asta era referitor la calitate.


Uiti sa spui un argument important: pretul unui Cielo era de vreo doua ori si ceva mai mare decat al unei Dacii. In pus nu uita ca atunci cand Cielo era facut de coreeni, Dacia era facuta de romani. Intre timp s-a ajuns tocmai invers (Cielo facut de romani, Dacia de francezi care e si mai scumpa, si evitand orice fel de polemici consider ca e mai bun decat Cielo).
Iar in privinta ruginii, hmmm, tatal meu are un Opel Ascona (dupa care sti bine ca s-a fabricat Espero). Ei bine unul din punctele slabe ale masinii este rugina care in cea mai mare parte intra la praguri si la aripile spate. Iarasi un puntc slab sunt tobele. La Opel tata a schimbat in 100 000 de km, doua tobe (finale). Nu zic ca nu s-au facut si progrese (de ex confort si siguranta mai bune), insa s-au pastrat si unele defecte specifice la Opel-urile din anii '80. Oricum tinand cont de ce ofera masina si pentru ce pret, un Daewoo ales cu grija este o afacere buna smile.gif
daewoo_espero_turbo
Referitor la faptul ca "Intre timp s-a ajuns tocmai invers (Cielo facut de romani, Dacia de francezi care e si mai scumpa, si evitand orice fel de polemici consider ca e mai bun decat Cielo).", nu cred ca Dacia e facuta acum de francezi...cutia si motorul sunt de origine Renault, restul e facut de romani.
Ai vazut vreun clip video, poze, cu fabrica Dacia si felul in care sunt asamblate masinile Dacia? sunt primitivi rau, crede-ma.
Uiti ca fabrica de la Craiova, fosta Daewoo, ca era una din cele mai moderne fabrici din Europa de est...asa ca nu are cum sa fie un Logan mai bun ca un Cielo, chiar si cele romanesti. Daca te referi la rugina aia care apare dupa 2-3 ani pe logan, sau la bordul ala din materiale reciclabile, ai dreptate, e mai bun loganu smile.gif))

P.S. Cand o ajunge Cielo cu urme de rugina din fabrica, cum au fost unele logane, mai vorbim teehee.gif (cred ca stii cazul cu nenea ala care a cumparat un logan, si a descoperit ca avea unele urme de rugina pe tabla...si s-a judecat cu aia de la Dacia, ca nu au vrut sa-i schimbe masina )...
Deci, Dacia mereu va fi la calitate, in urma la toti producatorii thumbsup.gif

Actual, vezi ce masini face Daewoo (adica Chevroletele europene)...si uita-te ce masini face Dacia... rable desenate de Renault...
Ce producator e Dacia, cu toate masinile avand aceeasi platforma? Ca sa nu mai spun de calitatea de asamblare la un Logan...ca am vazut unul zilele trecute, si avea o distanta intre faruri si capota, incat imi intra mama pe acolo...deh, romanii...las' ca merge si asa laugh.gif

In orice caz, n-o sa vezi logan la mine in curte, cat timp voi trai whistling.gif
DRAGOS
Aici gresesti smile.gif

Espero pe care-l ai tu nu are nicio treaba cu ce producea pana acum un an uzina de la Craiova. Am avut si eu un 1,8 hidramat, l-am tinut aproape 5 ani. O masina foarte buna pentru vremea ei, foarte confortabila...dar care consuma cat un V8 smile.gif

Pe de alta parte sunt al doilea logan in familie, si iti spun sincer ca nu se compara cu un cielo smile.gif Si nici diferentele fata de aveo nu le vad. Ah, ba da, prin faptul ca aveo are 1,5 stele la euroncap smile.gif In place noul aveo, e o masina simpatica, dar la calitatea asamblarii sta exact acolo unde este si loganul, sub-mediocru smile.gif
James Kilowatt
Topicul asta incepe sa aduca a dacia vs oltcit...

Ford ce fac pana la urma la Craiova?
DRAGOS
Ford au anuntat ca prima masina care o sa iasa pe poarta fabricii va fi prin 2010. Vor produce ori fiesta, ori un model nou, dedicat concurentei cu logan, plus o utilitara.
daewoo_espero_turbo
Intr-adevar, daewoo-urile facute la Craiova dupa plecarea coreenilor, nu se compara cu cele coreene. Si e clar ca Daewoo-urile made in korea sunt mult peste Daciile made in Romania. Aici nu exista nici un dubiu...intradevar, motoarele si cutiile by renault sunt bunicele, dar fiabilitatea loganului in timp o sa se vada...intre timp am vazut cielo-uri coreene din 1995 o gramada, chiar si taxi-uri, si arata si merg grozav...sa vedem in 2014 loganuri din 2004 inca in stare buna estetica si functionala, si atunci o sa-mi scot palaria in fata Dacia...pana atunci Daewoo rulles!

Hai ca ne-am indepartat cam mult de la subiect...putem sa revenim la Espero pls?
Haideti, pareri, opinii, si tot ce e legat de minunata masina Espero ...
floryp
Prima data am mers(ca pasager)cu un espero prin '97 si am ramas profund impresionat.Conduc de aproximativ 3 ani aceasta masina si sunt foarte multumit.Am facut tara cu ea in lung si lat(in concediu),masina fiind incarcata(bagaje,familie),fara probleme.Din punctul meu de vedere este o masina reusita mai ales pentru vremea cind aceste modele erau in voga.Pacat ca nu s-au mai fabricat si dupa 1999,evident cu ceva plusuri privind atat siguranta pasiva cat si cea activa.Oricum lumea trebuie sa stie ca mai sunt si alte masini in afara de cele nemtesti fata de care nu am nimic de contestat dar au si ele problemele lor mai ales pe partea electronica.Revenind la espero,am spus-o si o mai spun-aceste masini ofera mult mai mult fata de pretul cu carte se vand astazi pe piata.

laurentiu
Cam asa e, insa Espero are "gene" de masina nemteasca in ea, de la Opel Ascona (o masina foarte buna la vremea ei). Ultima data am mers cu Espero acum vreo 5 ani si din cate mi-am dat seama, este mai confortabil decat Ascona. Oricum primesti o masina destul de buna pentru banii care ii dai.
daewoo_espero_turbo
Cand a aparut, la inceputul anilor '90 ('93 in Europa parca ), eram printre cele mai frumoase masini.
S-o comparam putin cu altele :

1. Ford mondeo mk1 - mult mai frumoasa Espero, mai ales la interior e mult peste...
2. Peugeot 405 - muuuuuuult mai frumoasa Espero, atat la exterior cat si la interior
3. Volvo - Espero e mai frumos ca toate Volvo-urile anilor '90
4. Fiat Croma - il bate la fund Espero la toate capitolele
5. Opel Vectra A - il bate Espero si la exterior, si la interior, si la intretinere (costuri), si la spatiu interior, etc.

Deci, Espero, dupa parerea mea, a fost la vremea ei, o masina FOARTE reusita. Chiar prea buna.

Am mers cu Mercedes E-class din 92, si sincer nu am observat diferente de tinuta de drum intre Espero si Mercedesul asta.

Espero a fost, este si va ramane o masina superba.

Sa speram ca va aparea candva si Espero 2.
laurentiu
CITAT(daewoo_espero_turbo @ Sep 17 2009, 05:08 PM) *
3. Volvo - Espero e mai frumos ca toate Volvo-urile anilor '90


Sti cum se spune, ca gusturile nu se discuta. De exemplu eu nu dau niciun Volvo pe un Espero. Si acum cand vad pe strada un 850 sau 960 il admir cu mare placere. Iar in privinta calitatii/fiabilitatii, totusi compari o masina premium cu o copie din anii '80. In afara de dimensiuni asemanatoare Espero nu are cum sa fie peste Volvo. De fapt e absurda comparatie, fie ea si in privinta designului.
Cat despre Vectra, te contrazic din nou... in cunostinta de cauza (daca iti mai amintesti discutia noastra de pe mess de acum o luna si jumatate smile.gif ). La masina aia stiu ca marea problema era rugina, in rest era destul de fiabila si usor de intretinut. Daca aveai sub capota motorul de 2.0 115 CP (care e de fapt motorul de 2.0 de pe Ascona cu mici modificari-daca nu ma insel pe Vectra era 16v) era o placere sa o conduci. smile.gif
daewoo_espero_turbo
Laurentiu, probabil nu ai vazut ca am spus doar ca Espero e peste Volvo-urile anilor '90 doar la partea de design.
Probabil ca la pretul unui Volvo din anii aia iti luai doua Espero. whistling.gif

La Vectra A, iarasi nu m-ai inteles. Vroiam sa spun ca Espero e mai reusit ca design decat Vectra A, la interior nici nu mai incape nici o vorba... iar la intretinere cu siguranta e mai ieftin Daewoo ca Opel.
La tablarie iarasi e mai bun Espero. Asa ca ar trebui apreciata o masina ca Espero, care desi a fost mai ieftina ca o Vectra A, trebuie sa recunoastem ca e mai reusita.
Nu contest fiabilitatea Vectrei, dar are minusuri cam mari pentru pretul ei de atunci...destul de mare chiar... Asa ca Espero este castigator... cred ca esti de acord cu mine aici.


Trebuie sa recunoastem ca Espero are niste motoare foarte fiabile si usor de intretinut, o tabla foarte buna, un interior foarte ok (fetele usilor si bordul captusit cu un fel de cauciuc placut la atingere - ceva specific clasei Business zic eu - (la Vectra vezi numai plastic, desi era mai scumpa rolleyes.gif ... ), un design exterior destul de elegant si cu accente sportive (forma de sageata, aerodinamica de 0.29, stopul mare pe spate specific masinilor sport, etc ).

Sa recunoastem - Espero CHIAR e peste Vectra la toate capitolele thumbsup.gif

Vectra o poti cumpara cu Cielo...Espero deja intra in alta categorie (pana si Cielo e mai reusit ca design decat Vectra. Lasand la o parte ca Cielo e un Kadett redesenat, designerul a transformat o masina demodata (Kadett E) intr-o masina foarte frumoasa (in'95 cand a aparut era superba whistling.gif )
daewoo_espero_turbo
poza 1 - Daewoo Espero
poza 2 - Opel Vectra
poza 3- Volvo 850

Care e mai reusit la design-ul exterior? biggrin.gif

Eu votez Espero tongue.gif

laurentiu
Asa cu am mai zis, gusturile nu se discuta (mai ales cele legate de design teehee.gif ). Personal atunci cand aleg o masina o masina conteza cel mai mult siguranta si fiabilitatea.
Sti de ce cred ca ne contrazicem? Pentru ca noi comparam Vectra A care intre 15 si 21 de ani (a aparut in '88), cu Espero care a aparut acum 16 ani in Europa asa cum ai zis ( te cred pentru ca asta nu stiu). Pe de alta parte trebuia cumva sa se impuna si cei de la Daewoo, asa ca au apelat si la un design ceva mai... exotic sa zic asa, design opus celui de la Vectra. Vectra mi se pare ca emana mai multa seriozitate, lucru specific masinilor nemtesti. Nu zic, si Vectra are puncte slabe. Atunci cand o sa vad un Daewoo (nu neaparat Espero) cu 400 000 de km, asa cum am vazut o Vectra din '91 si care inca mai mergea bine, o sa ma conving de calitatea Daewoo. Pana atunci lasa-ma sa consider ca e numai o masina ok, ieftin de cumparat si ieftin de intretinut, destul de fiabila si sigura... pentru un Daewoo al anilor '90. smile.gif

Ah, era sa uit: 850-ul ala e superb. tongue.gif
James Kilowatt
@Laurentiu
Exista in Ro destule daewoo-uri care au peste 400.000km. Exista taximentristi nebuni cu Cielo care se apropie de 1mil. Motoarele in sine nu au probleme. Un fost coleg de-al meu belgian a avut un Espero pe GPL si pe la 500.000km l-a schimbat ca a intrat in sant cu el, nu pt ca avea probleme. E drept, era exploatat in principal pe autostrada, in general masinile cu multi km de autostrada au uzura mai mica. Isi pusese si cruise control aftermarket la el smile.gif

Pe de alta parte, eu am vazut un Volvo din 1900 toamna (mult inainte de 90), cu acelasi motor ca Dacia (R12), pe GPL, la 1.5 milioane de km smile.gif Tipul se jura ca e motorul original. (acuma naiba stie daca e adevarat). Chiar sunt curios daca inca mai merge cu el, il vedeam destul de des ca era al tipului care tine o benzinarie de unde imi faceam plinul.

Acuma e greu de spus ce-i adevarat si ce-i poveste pescareasca... smile.gif
laurentiu
Imi place sa comentez despre ce stiu, fara sa ma bazez pe ce am auzit... Nu zic, asa o fi, insa pana nu vad un Daewoo cu 400 000 de km lasa-ma sa ma indoiesc. smile.gif

Off topic (scuze): vorbeam acum cateva luni cu cineva care aduce masini din afara si le vinde in Romania. Cica nu e mai sigur sa alegi o masina care a mers mai mult pe autostrada, pentru ca motorul a fost "forjat" mai mult, iar sansele sa se strice ceva la el mai repede sunt mai mari.
mike.omega
Am condus vara asta, un pic, un Volvo S90(2.9i, 200cp), cutie automata. Spre 200k de km la bord. Nu stiu cum sa va povestesc dar este cu mult peste orice Daewoo produs vreodata!
Cu masina aia nu simti gropi pe care in mod normal ai tendinta sa le ocolesti ninja.gif
G e o r g e
eu tot volvo votez!
daewoo_espero_turbo
QUOTE (laurentiu @ Sep 23 2009, 08:42 AM) *
Imi place sa comentez despre ce stiu, fara sa ma bazez pe ce am auzit... Nu zic, asa o fi, insa pana nu vad un Daewoo cu 400 000 de km lasa-ma sa ma indoiesc. smile.gif

Off topic (scuze): vorbeam acum cateva luni cu cineva care aduce masini din afara si le vinde in Romania. Cica nu e mai sigur sa alegi o masina care a mers mai mult pe autostrada, pentru ca motorul a fost "forjat" mai mult, iar sansele sa se strice ceva la el mai repede sunt mai mari.


Intamplator am un prieten care are un Espero care se apropie binisor de 500.000km si se tine inca foarte bine...
Cand dau de el, il rog sa faca o poza la bord... in caz ca nu ma crezi...

QUOTE (G e o r g e @ Sep 23 2009, 06:16 PM) *
eu tot volvo votez!


Asteapta pana se fac alegeri, daca tot esti asa nerabdator sa votezi biggrin.gif

Lasand gluma la o parte, era vorba ca Espero e mai reusit ca si design exterior ca masinile prezentate mai sus (volvo, vectra...) si mai ieftin, si mai frumos in interior, si cu destule dotari in standard, fata de Vectra care in standard nu are nimic (la Volvo nu stiu cum e )...

Referitor la George.... fratioare, aici era vorba de niste chestii : - design, pret, dotari, design...si vroiam sa scot in evidenta faptul ca Daewoo iti oferea o masina de clasa medie, cu o aerodinamica exceptionala, cu un interior destul de frumos, cu materiale bune (nu prea vezi plastic intr-un Espero), cu un design decent, la un pret mai mult decat decent (mai ieftin decat o Vectra cheala, si muuult mai ieftin ca un Volvo clar! ).

Ati inteles, intr-un final, unde bat???

QUOTE (mike.omega @ Sep 23 2009, 06:01 PM) *
Am condus vara asta, un pic, un Volvo S90(2.9i, 200cp), cutie automata. Spre 200k de km la bord. Nu stiu cum sa va povestesc dar este cu mult peste orice Daewoo produs vreodata!
Cu masina aia nu simti gropi pe care in mod normal ai tendinta sa le ocolesti ninja.gif


Cate Daewoo-uri ai condus pana acum ca sa stii sigur ca Volvo ala e peste orice Daewoo produs vreodata? Ai condus Tosca (Epica), Lacetti Premiere (Cruze), Veritas, Statesman... ?

P.S. Mii de scuze pentru postarea consecutiva... nu mi-am dat seama unsure.gif
mike.omega
Tu citesti ce scrii sau doar provoci discutii?
Exista Veritas si Statesman la noi pe la fiecare colt? nu cred!
Cat despre Epica si Cruze, sa conduci tu plasticele alea mobile!
Tu le-ai condus pe toate astea?

Ah da! Si inca nu exista motor pe benzina(presupunand ca ala diesel e economic) de la GM-Daewoo care sa consume putin!
daewoo_espero_turbo
QUOTE (mike.omega @ Sep 24 2009, 06:32 AM) *
Tu citesti ce scrii sau doar provoci discutii?
Exista Veritas si Statesman la noi pe la fiecare colt? nu cred!
Cat despre Epica si Cruze, sa conduci tu plasticele alea mobile!
Tu le-ai condus pe toate astea?

Ah da! Si inca nu exista motor pe benzina(presupunand ca ala diesel e economic) de la GM-Daewoo care sa consume putin!


Citesc ce scriu...si nu vreau sa intarat pe nimeni...
Adevarat, motoarele daewoo consuma cam mult.
Cruze si Epica - plastice mobile? Hmmm... Ma intreb cum "cataloghezi" Nubira 2... tot plastic mobil sau altfel? biggrin.gif
Veritas, Statesman - adevarat, nu se gasesc la orice colt... dar era vorba de altceva - ca ai facut o afirmatie aiurea. Din moment ce nu ai condus toate masinile GM-Daewoo, nu ai de unde sa stii ca Volvo-ul ala e peste orice masina GM-Daewoo "care s-a produs vreodata" . thumbsup.gif
T u d o r
Da' tu de unde stii ca Cielo e mai frumos ca Logan?
G e o r g e
sau ontopic , espero mai frumos decat volvo .

volvo 850 mi se pare superb. sa nu mai zic ca puteai pune niste nesimtiri de motoare turbate pe el . consuma cat un espero si gata.

si de cand ne cunoastem noi asa de bine incat sa-mi zici ... fratioare ? !?!? poate tata as accepta , desi sunt cam tanar sa te am ca odrasla , dar in ziua de azi cred ca as fi putut procrea la 10 ani.
daewoo_espero_turbo
QUOTE ( T u d o r @ Sep 24 2009, 09:39 PM) *
Da' tu de unde stii ca Cielo e mai frumos ca Logan?


Vad destul de bine, nici macar nu am ochelari..

Ce intrebare mane biggrin.gif

QUOTE (G e o r g e @ Sep 24 2009, 09:46 PM) *
sau ontopic , espero mai frumos decat volvo .

volvo 850 mi se pare superb. sa nu mai zic ca puteai pune niste nesimtiri de motoare turbate pe el . consuma cat un espero si gata.

si de cand ne cunoastem noi asa de bine incat sa-mi zici ... fratioare ? !?!? poate tata as accepta , desi sunt cam tanar sa te am ca odrasla , dar in ziua de azi cred ca as fi putut procrea la 10 ani.


Poate ti se pare tie superb, dar nu stiu cum sa-ti spun.... nu prea e superb deloc 36182451.gif

Hai sa recunoastem, ca design (exterior si interior ) espero e mai modern...
850-ul ala arata ca o masina din '85, sper sa nu te superi.....insa asta e adevarul, chiar daca doare biggrin.gif

Superb e un Passat CC , o Insignia.... nu un 850 ce naiba, laugh.gif
HalbaSus
Atentie domnilor, insignia este considerat (de cel putin o persoana) ca fiind superb... daca insignia e superb atunci [aici bagati voi d-alea cu "porcii zboara", "dacia e supercar" si alte chestii de genul asta]. In primul rand o masina cu 4 usi, facuta pentru a satisface nevoiile unei familii nu poate fi "superba" niciodata. Poate fi "superba" eventual in categoria ei. Opel Insignia este in schimb urata cu spume, e opinia mea personala dar nu cred ca vre-un om normal ar putea sa o vada "superba"... "decenta" - da, "OK ca si raport calitate pret" - poate, dar "superba" - niciodata.

Iar Volvoulul 850 a fost o masina care a facut istorie, daewoo espero a fost o masina low-cost, eu cred ca e incorect sa le pui in aceasi pagina.
T u d o r
Pai pentru amicul nostru esperopedist si daewoo-ist in general nici o alaturare cu Ferrari nu ar face un Cielo sau un Espero sa roseasca. biggrin.gif
daewoo_espero_turbo
Daca Insignia e urata cu spume, si comparam Dacia cu Insignia, atunci trebuie neaparat sa ma duc la un control, ca nu mai vad bine...

Ne auzim dupa control huh.gif
daewoo_espero_turbo
QUOTE ( T u d o r @ Sep 25 2009, 02:44 PM) *
Pai pentru amicul nostru esperopedist si daewoo-ist in general nici o alaturare cu Ferrari nu ar face un Cielo sau un Espero sa roseasca. biggrin.gif


Dar un 850 ar avea loc printre astea? Ca tot l-ati catalogat ca fiind superb...
James Kilowatt
Ba motoarele Daewoo nu consuma mult! Al meu de 2L si 133CP nu consuma cu nimic mai mult decat alte motoare de 2L cu care a fost contemporane biggrin.gif Un volvo de 2L generatie '95-200 sunt sigur ca ar fi consumat mai mult.

Apropo de Daewoo vs Volvo, actualmente in catalog la Cruze benzinarul de 1.8L are 140CP, in timp ce la volvo are 125... biggrin.gif

Si nu e flame biggrin.gif
mike.omega
Da consumu?! Cat e consumu?
laurentiu
Citez din linkul lui Daewoo Espero din semnatura:

CITAT(daewoo_espero_turbo @ Jun 13 2009, 09:20 AM) *
Detalii :
Espero este un model de clasa medie al constructorului sud-korean Daewoo. A beneficiat de 3 motorizari pe benzina de inspiratie GM (Opel) si a fost disponibil numai intr-o forma de caroserie, cea de tip sedan cu 4 usi.
Modelul a aparut in Korea de Sud spre sfarsitul anului '90, in Europa fiind comercializat incepand cu anul '95.
A fost fabricat/asamblat in Korea de Sud, Polonia...si a avut un pret de pornire care nu concurenta. A fost vandut destul de bine in Europa, Espero fiind printre primele modelele cu care Daewoo a incercat sa-si faca un nume in Europa.
Espero se caracterizeaza prin motorizarile fiabile, prin aspectul exterior si stilul elegant, spatiul interior foarte generos si tinuta de drum impecabila, lucruri care fac din Espero o prezenta remarcabila pe sosele. De asemenea masina are si o oarecum tendinta de masina sport, avand un coeficient de aerodinamicitate de 0,29.
Directia este destul de usoara, cutia de viteze foarte precisa, pozitia la volan foarte relaxanta... iar pachetul impresionant de dotari de care dispune masina, chiar si modelul standard, fac din Espero o masina de calitate, o masina bine proiectata si construita.

Am sa va rog sa scrieti si voi mai departe despre aceasta masina superba...orice detalii....despre partea tehnica, despre intretinere, impresii si pareri personale despre acest autovehicul - De ce? Pentru ca Espero merita!
Thank's! yes.gif


Pe langa faptul ca te-ai contarzis singur in privinta motorizarilor iti pot confirma ca Espero e facut pe platforma lui Ascona (masina care a aparut '81 si, printr-o asemanare tehnica compari Espero cu masini de dupa 2000 (cu alte cuvinte '86 (ma refer la moaterele pe injectie) vs. 2000). Nu are cum sa fie pe platforma lui Vectra A, pentru ca in periada cand a aparut Espero, Vectra A era in productie si Opel nu a vandut licenta de fabricatie lui Daewoo, pentru o masina pe care inca o producea. Asta e motivul pentru care au dat licenta pentru tehnica lui Opel Ascona (iti promit ca nu mai amintesc nimic de Chevrolet).
Cu un coecifient extraordinar de 0,29 care fac ca cei 105 CP sa para vreo 150 (cel putin), cu un desing superb, un confort foarte bun, spatiu interior mai mult decat generos si tehnica fiabila, Daewoo Espero poate "matura pe jos" oricand cu un VW Passat, Opel Vectra sau Omega, fie ele fabricate inainte sau dupa 2000. Cum de nu mi-am dat seama pana acum?!
motorila
QUOTE (daewoo_espero_turbo @ Jun 13 2009, 02:20 PM) *
Informatii de baza

Producator : DAEWOO MOTOR CO. (GM DAEWOO acum).
Model : Espero/Aranos
Versiuni : CD/ GLX/ LUXUS
Ani de productie : 1990 - 1999
Motorizari : benzina - 1.5 DOHC, 90Cp/ 1.8 OHC, 95Cp/ 2.0 OHC, 105cp
Transmisie : manuala cu 5+1 trepte/ automata cu 4+1 trepte.
Tractiune : fata
Nr. de locuri : 5
Clasa : medie
Tipuri de carosorie : sedan cu 4 usi
Dimensiuni : - 4.6m lungime
- 1.4m inaltime
- 1.7m latime
Greutate : - 1160kg proprie
- 1620kg maxim admisibila
Capacitate rezervor : 50 litri
Designer : Bertone

Detalii :

Espero este un model de clasa medie al constructorului sud-korean Daewoo. A beneficiat de 3 motorizari pe benzina de inspiratie GM (Opel) si a fost disponibil numai intr-o forma de caroserie, cea de tip sedan cu 4 usi.
Modelul a aparut in Korea de Sud spre sfarsitul anului '90, in Europa fiind comercializat incepand cu anul '95.
A fost fabricat/asamblat in Korea de Sud, Polonia...si a avut un pret de pornire care nu concurenta. A fost vandut destul de bine in Europa, Espero fiind printre primele modelele cu care Daewoo a incercat sa-si faca un nume in Europa.
Espero se caracterizeaza prin motorizarile fiabile, prin aspectul exterior si stilul elegant, spatiul interior foarte generos si tinuta de drum impecabila, lucruri care fac din Espero o prezenta remarcabila pe sosele. De asemenea masina are si o oarecum tendinta de masina sport, avand un coeficient de aerodinamicitate de 0,29.
Directia este destul de usoara, cutia de viteze foarte precisa, pozitia la volan foarte relaxanta... iar pachetul impresionant de dotari de care dispune masina, chiar si modelul standard, fac din Espero o masina de calitate, o masina bine proiectata si construita.

Am sa va rog sa scrieti si voi mai departe despre aceasta masina superba...orice detalii....despre partea tehnica, despre intretinere, impresii si pareri personale despre acest autovehicul - De ce? Pentru ca Espero merita!
Thank's! yes.gif

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.