numar de tururi: 58 lungimea circuitului: 5.338 km record: 1:24.770 - JP Montoya (2005)
castigatori precedenti: 2008, 2007, 2006 - F. Massa (Ferrari) 2005 - K. Raikkonen (McLaren)
cu 3 curse castigate in turcia, massa va incerca duminica sa atinga un record. doar 4 piloti din istoria F1 (Juan Manuel Fangio, Jim Clark, Graham Hill si Michael Schumacher) au castigat patru curse consecutive pe acelasi circuit.
programul etapei: -vineri - 5 iunie antrenamente 1 10:00-11:30 antrenamente 2 14.00-15:30 -sambata - 6 iunie antrenamente 3 11:00-12:00 calificari 14:00-15:00 -duminica - 7 iunie cursa 15:00
asteptam pronosticurile voastre pana la inceputul sesiunii de calificari. ele vor contine: - top 8 - 6 pct pentru castigatorul cursei, 3 pct pentru oricare alt pilot ce a terminat pe locul indicat, 1 pct pentru fiecare pilot ce termina cursa in primii 8 - pole position - 1 pct - fastest lap - 1 pct - finish - 1 pct - q - 3 pct (intrebare de la dragos)
DRAGOS
Jun 3 2009, 08:37 PM
intrebarea de saptamana asta:
Cati piloti vor intra la boxe pentru diferite avarii? Se contorizeaza doar intrarile la boxe inafara celor programate. Adica, in cazul in care un pilot intra sa realimenteze si schimba si nasul masinii(un exemplu) oprirea se considera programata.
succes!
Oana
Jun 3 2009, 09:51 PM
dragos, nu prea e logic ce spui tu. un pilot nu intra sa realimenteze si eventual schimba si nasul. este exact invers: intra sa schimbe nasul (dupa ce a facut poc) si tot atunci realimenteaza, daca tot a facut o oprire neprogramata. ulterior echipa isi schimba si strategia...
DRAGOS
Jun 3 2009, 10:38 PM
Oana, cred ca ai dreptate, m-am grabit
Schimbam putin: se ia in considerare orice oprire, care le langa operatiunile clasice (schimb de pneuri, realimentare) presupune si altceva
1. Button 2. Vettel 3. Barrichello 4. Massa 5. Raikkonen 6. Alonso 7. Webber 8. Trulli
Pole: Button Fastest: Vettel Finish: 18 Q: 7
Over and out!
hdi
Jun 6 2009, 06:57 AM
1. Alonso 2. Kubica 3. Raikkonen 4. Kovalainan 5. Massa 6. Button 7. Vettel 8. Trulli
Pole: Kubica Fastest: Massa Finish: 16 Intrebare: 6
roadempire
Jun 6 2009, 07:56 AM
1. Massa 2.Button 3. Raikkonen 4. Kovalainan 5. Hamilton 6. Barichello 7. Vettel 8. Trulli
Pole: Massa Fastest: Massa Finish: 17 Intrebare: 6
20krpm
Jun 6 2009, 08:51 AM
pai... avem din nou printre noi ferrari si mclaren, asa ca se mai coloreaza peisajul. ia sa vedem.
1. HAM cu pofta 2. BAR 3. MAS 4. BAR 5. VET 6. BUT 7. ALO 8. WEB pole: HAM fast: HAM finish: 19 intrebare: 32 (am raspuns la intimplare, pentru ca n-am inteles nici intebarea, nici cum o sa puteti sa determinati raspunsul corect din datele oficiale.)
singura chestie de care ma tem sint cutiile de viteze de pe red bulls. pe scindura aia de spalat rufe de la intrarea in 12 nu stiu zau cit or sa reziste.
laurentiu
Jun 6 2009, 09:57 AM
1 Button 2 Barichello 3 Vettel 4 Trulli 5 Alonso 6 Weber 7 Hamilton 8 Raikkonen
pleaca din pole button fastest lap vettel termina 17 intrebare 5
In antrenamente poate sa se dea si Mercedes si Ferrari si Renault smecheri, ca nu ma mai intereseaza. Nu mai pariez pe ei ca se pare ca imi iau teapa in fiecare etapa
Oana
Jun 6 2009, 12:01 PM
1 button 2 massa 3 kubica 4 barrichelo 5 alonso 6 glock 7 hamilton 8 kimi
pole - massa fast - vettel finish - 16 q - 3... 20krpm are dreptate ca nu vom putea stii raspunsul din datele oficiale. dar ne descurcam noi cumva.
DRAGOS
Jun 6 2009, 12:04 PM
ok, sa fiu sincer s-ar putea ca 20krpm sa aiba dreptate. Nu m-am gandit deloc cum naiba o sa ne dam seama de asta Asa ca, daca nu reusim sa gasim o solutie pentru a gasi raspunsul la intrebarea mea, propun acordarea din oficiu a punctajului tutror participantilor
so:
1. Button 2. Barichello 3. Massa 4. Raikkonen 5. Vettel 6. Alonso 7. Weber 8. Hamilton
pole: Button fast lap: Barichello finish: 18 Q: 4
Oana
Jun 6 2009, 12:07 PM
ok, am sa caut date oficiale dupa cursa... daca nu gasesc, va puncta toata lumea
AZAZEL
Jun 6 2009, 12:38 PM
barichello massa vettel raikkonen webber hamilton rosberg kovalainen
pole barichello fastets vettel termina 17 q-3
klm
Jun 6 2009, 12:51 PM
Pentru ca niciodata n-am nimerit castigatorul sper ca si data aceasta sa fie la fel: 1. Button 2. Raikkonen 3. Massa 4. Trulli 5. Hamilton 6. Barrichello 7. Glock 8. Alonso
Poll: Button Fast: Raikkonen termina 17 La intrebarea lui Dragos raspunsul nu poate fi decat unul (nu cred sa existe date oficiale): toti cei care intra macar odata la boxe, deci o sa spun 18.
AZAZEL
Jun 6 2009, 02:05 PM
@20 krpm eu cand iti spuneam ca red bull sunt rapide in turcia si anglia spuneai ca mananc bors si ca circuitele lente ar fi specialitatea lor si nu cele cu curbe rapide. sa vedem si cat combustibil au la bord. lui webber ii trebuiau 0.034 pt a prinde locul 3 dar probabil dintre toti primii 4 el are cel mai mult fuel in rezervor.
20krpm
Jun 6 2009, 04:48 PM
pai avind in vedere ca adrian newey tocmai a refacut burta masinii si a modificat si diffuserele, e posibil sa incepi sa ai dreptate. nu speram ca asta o sa se intimple asa de repede, pentru ca newey e bun, dar mai incetucutz asa de felu lui. (nu foloseste calculatoare la proiectare, el e cu planseta si creionul.) in acelasi timp my man the vet, si cu his maythe, nu fac altceva decit sa conduca al naibii de bine. si cind asta vine pe un fond de un pic de relaxare de la baietii de la brawn, uite ce iese.
ce ma uimeste pe mine e cum naiba au reusit mclaren sa piarda masina, asa de la o zi la alta. ce naiba au putut sa-i faca? si sint curios care va fi reactia lui hamilton in saptaminile urmatoare, daca o sa isi dea seama ca in momentul de fata poate sa aiba o contributie capitala la dezvoltarea masinii. e pasul pe care un sofer bun poate sa-l faca pentru a deveni un sofer memorabil, si e o chestie care numai de el depinde.
klm
Jun 7 2009, 02:27 AM
Imi dati 10 pct daca Webber nu ia niciun punct?
Oana
Jun 7 2009, 11:33 AM
nu. eu chiar cred ca are sanse sa termine pe 3... e cel mai greu din primii 4 si teoretic ar trebui sa intre ultimul la realimentare. nu stiu daca va reusi sa-l faca si pe button, dar pe barrichello are toate sansele...
1 - Sebastian Vettel = 649.5kg 2 - Jenson Button = 655.5kg 3 - Rubens Barrichello = 652.5kg 4 - Mark Webber = 656.0kg 5 - Jarno Trulli = 652.0kg 6 - Kimi Räikkönen = 658.0kg 7 - Felipe Massa = 654.0kg 8 - Fernando Alonso = 664.5kg 9 - Nico Rosberg = 660.0kg 10 - Robert Kubica = 664.0kg
AZAZEL
Jun 7 2009, 12:40 PM
klm, cel mai important este startul iar button,webber si raikkonen pleaca de pe partea murdara a circuitului. este f posibil ca acestia sau o parte din ei sa piarda startul iar daca webber ajunge in prima curba al 5-lea sau al 6-lea , totul este compromis. asta este valabil pt fiecare pilot ce pierde startul. de fapt, degeaba sari tu cu gura; oricine este posibil sa nu ia nici un punct iar aici ii includ si pe vettel sau button. orice este posibil in sportul asta.
ma uitam pe greutatile masinilor si tinand cont si de cat de grei sunt pilotii, nu cred ca cei din top 5 vor intra la pit cu o diferenta mai mare de 3 tururi intre primul intrat si ultimul intrat.
@20krpm, chestia cu red bull-ul f rapid pe circuitele unde sunt succesiuni de curbe rapide, f largi nu a inceput de cand cu diffuserul. a fost si in cursele trecute insa numai niste masini cu kers au impiedicat masinile red bull sa obtina rezultate mai bune atunci. ma astept ca si in marea britanie lucrurile sa fie la fel. circuitul ala este unul dintre cele mai rapide din F1 cu toata ca liniile drepte sunt destul de scurte, circuitul este virajat, insa curbele sunt rapide nene.
Dobitoc e Alexandrescu asta, cat de greu poate fi sa fii atent, pur si simplu, la cursa? E a nspea mia oara cand imi pun intrebarea asta.
9er
Jun 7 2009, 03:29 PM
CITAT(klm @ Jun 6 2009, 01:51 PM)
Pentru ca niciodata n-am nimerit castigatorul sper ca si data aceasta sa fie la fel:
Never say never! (by JR Ewing ).
Oana
Jun 7 2009, 03:58 PM
o cursa plictisitoare, salvata de "reusita" lui barrichello... si mai are pretentii sa fie nr1 in echipa. turcia este prima cursa din acest sezon in care brawn gp nu puncteaza cu ambele masini.
AZAZEL
Jun 7 2009, 04:04 PM
dan alexandrescu e varza. a confundat mult pe torro rosso cu red bull pe piquet cu alonso, s-a lansat in presupuneri fara temei si multe multe altele.
despre cursa ce sa zic. s-a observat cum cei ce au luat startul de pe partea murdara au pierdut startul in general. vettel a gresit din nou si cu toate ca nu avea sanse la victorie macar il facea pe button sa munceasca un pic pt asta. am impresia ca si vettel a fost plecat cu doua schimburi insa a fost nevoit sa-si modifice strategia din mers in speranta ca... ferrari si mclare au fost la pamant(macar mclaren anuntase asta inca din calificari), toyota si-a revenit oarecum iar rosberg cu williamsul sau au avut o cursa buna. barichello e prea frustrat si nu mica mi-ar fi mirarea ca in momentul in care acesta ava avea intr-o zi o cursa buna, ross brown sa "apese pe butoane " si sa-l scoata castigator in dauna lui button pt a-i creste moralul brazilianului.
practic, consider ca acest campionat este castigat atat la piloti cat si la construcotori si, ceea ce mai ramane de disputat ar fi locul doi la piloti (intre barichello, vettel si webber), locul 5 la piloti (intre trulli, glock, massa, raikkonen, hamilton , alonso si de ce nu rosberg) si locul 3 la constructori intre (toyota, ferrari si poate si mclaren). restului pilotilor le ramane sa se bata pt locul 12 al clasamentului general
9er
Jun 7 2009, 04:25 PM
In schimb, Alexandrescu e la curent cu toate schimbarile de prietene, omul stie orice "fetita" noua din paddock. E si asta o performanta!
klm
Jun 7 2009, 06:53 PM
M-a mirat la modul pozitiv comentariul celor doi (am cautat un stream pe justin si pentru ca nu am gasit niciunul m-am uitat on-line la TVR); sincer, de data asta chiar mi-au placut pentru ca in afara a 2-3 derapari am auzit un comentariu fluent presarat cu date tehnice, informatii despre circuit, informatii despre echipe si sper ca, daca nu ii schimba nimeni, sa isi pastreze aceasta tendinta.
laurentiu
Jun 7 2009, 07:00 PM
Klm, pe c site ai vazut cursa? Eu m-am chinuit cu cool-digitv.net si mai mult m-am enervat ca nu mergea prea bune. Jumatate de cursa nu am vazut-o
klm
Jun 7 2009, 10:03 PM
Aici; functioneaza doar pe Windows cu Internet Explorer.
20krpm
Jun 8 2009, 01:48 AM
QUOTE (AZAZEL @ Jun 7 2009, 11:04 AM)
barichello e prea frustrat si nu mica mi-ar fi mirarea ca in momentul in care acesta ava avea intr-o zi o cursa buna, ross brown sa "apese pe butoane " si sa-l scoata castigator in dauna lui button pt a-i creste moralul brazilianului.
poti sa explici ce vrei sa spui cu chestia asta? ce inseamna, mai concret, sau la ce te-ai gindit cind ai spus ca "apasa butoane"?
ultima grija a lui ross brawn sint in momentul de fata soferii. la ce masina are, poate sa alerge bine mersi cu mai bine de jumatate din soferii din paddock, si nu cred ca-l intereseaza daca unul e mai bun ca altul.
AZAZEL
Jun 8 2009, 08:46 AM
este evident ca indiferent ce s-ar intampla, brawn vor castiga titlul la piloti si constructori insa nu este atat de sigur ca vor lua si locul 2 la piloti pana a sfarsitul anului. prin a "apasa pe butoane" ma gandesc ca ross brown ar putea sa faca la un anumit moment, cand button si rubens sunt primii doi, printr-o modificare a strategiei de cursa din mers pt button (intr-un sens negativ) si a lui barichello (intr-un sens pozitiv), sa-l scoata pe brazilian castigator. asta in cazul in care ross brown ar fi orgolios si ar vrea si locul doi la piloti. si poate chiar daca nu l-ar interesa locul doi la piloti sau daca l-ar interesa si acesta ar fi asigurat de catre rubens, poate printr-un gest sentimentalist, l-ar ajunta pe rubens si l-ar dezavantaja pe jenson intr-o cursa doar asa pt moralul lui rubens .
e o ipoteza, o presupunere. imi dau ca parerea doar.
roadempire
Jun 8 2009, 09:12 AM
QUOTE (AZAZEL @ Jun 8 2009, 08:46 AM)
este evident ca indiferent ce s-ar intampla, brawn vor castiga titlul la piloti si constructori insa nu este atat de sigur ca vor lua si locul 2 la piloti pana a sfarsitul anului. prin a "apasa pe butoane" ma gandesc ca ross brown ar putea sa faca la un anumit moment, cand button si rubens sunt primii doi, printr-o modificare a strategiei de cursa din mers pt button (intr-un sens negativ) si a lui barichello (intr-un sens pozitiv), sa-l scoata pe brazilian castigator. asta in cazul in care ross brown ar fi orgolios si ar vrea si locul doi la piloti. si poate chiar daca nu l-ar interesa locul doi la piloti sau daca l-ar interesa si acesta ar fi asigurat de catre rubens, poate printr-un gest sentimentalist, l-ar ajunta pe rubens si l-ar dezavantaja pe jenson intr-o cursa doar asa pt moralul lui rubens .
e o ipoteza, o presupunere. imi dau ca parerea doar.
Doar e obisnuit cu deastea ,asa facea si cand era la ferrari.
pole position - vettel fastest lap - button finish - 18 q - intrucat nu am gasit date oficiale, vom considera ca toata lumea a raspuns corect
cele mai multe puncte in aceasta etapa le-a adunat laurentiu, 16, urmat de 9er si klm, cu cate 14 pct. clasamentul oficial il conduce tot azazel (m-am plictisit sa tot spun asta, asa cum m-am plictisit si de victoriile lui button) cu 80 pct, urmat de 9er, cu 70 pct, care l-a aruncat pe pozitia a treia pe 20krpm, cu 69 pct.
precizari: - laurentiu vine cu intrebarea pentru urmatoarea runda, cu rugamintea sa o formuleze in asa fel incat raspunsul sa il puteam lua din datele oficiale - 20krpm, l-ai pus pe barrichello de doua ori in pronostic. noroc ca nu a intrat deloc in puncte - azazel, te rog sa pui si cifrele in pronostic (1 button, 2 massa, 3...) ca la tine ma incurc de fiecare data din cauza asta
20krpm
Jun 8 2009, 09:09 PM
QUOTE (AZAZEL @ Jun 8 2009, 03:46 AM)
este evident ca indiferent ce s-ar intampla, brawn vor castiga titlul la piloti si constructori insa nu este atat de sigur ca vor lua si locul 2 la piloti pana a sfarsitul anului. prin a "apasa pe butoane" ma gandesc ca ross brown ar putea sa faca la un anumit moment, cand button si rubens sunt primii doi, printr-o modificare a strategiei de cursa din mers pt button (intr-un sens negativ) si a lui barichello (intr-un sens pozitiv), sa-l scoata pe brazilian castigator. asta in cazul in care ross brown ar fi orgolios si ar vrea si locul doi la piloti. si poate chiar daca nu l-ar interesa locul doi la piloti sau daca l-ar interesa si acesta ar fi asigurat de catre rubens, poate printr-un gest sentimentalist, l-ar ajunta pe rubens si l-ar dezavantaja pe jenson intr-o cursa doar asa pt moralul lui rubens .
e o ipoteza, o presupunere. imi dau ca parerea doar.
mneah. nu cred. deocamdata ce stiu e ca brawn cam apasa pe button, si anume cu presiune mare. mai are un pic si e gata campion. in alta ordine de idei, voila miorlaiala. gindeste-te ca ai un angajat, care e aproape de pensie, care nu e cel mai tare angajat pe care l-ai avut vreodata, si care incepe sa povesteasca la toata lumea care-l intreaba cit e el de dezavantajat si cum randamentul lui prost se datoreaza altora. ce faci cu el, il promovezi ca sa-l incurajezi, sau il dai afara?
QUOTE (Oana @ Jun 8 2009, 08:16 AM)
- 20krpm, l-ai pus pe barrichello de doua ori in pronostic. noroc ca nu a intrat deloc in puncte
am incercat si io sa ma joc de-a ross brawn. nu mi-a reusit data viitoare imi iau un pulover, imi rod pielitele de la unghii si incerc jean todt
QUOTE (Oana @ Jun 8 2009, 08:16 AM)
9er, cu 70 pct, care l-a aruncat pe pozitia a treia pe 20krpm, cu 69 pct.
bine ca n-ai zis ca a spalat pe jos cu 20krpm
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.