Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Sfaturi achizitie masinuta
Masini.ro Forum > Auto Motor Sport > Off road zone
elsi
Salut

As avea si eu nevoie de un sfat. Ma chinuie de ceva timp un dor de mers pe munti si dealuri asa ca m-am hotarat sa imi iau o masina speciala pentru offroad. M-am apucat de cautat si am redus pana la urma alegerea la doua modele

TOYOTA LAND CRUISER
Culoare: neagra
Motor 2,5 TD
Putere 90CP
An fabricatie 87
CUTIE MANUALA 5+1;
SERVO-DIRECTIE; PROIECTOARE;
SUSPENSIE OME
ROTI SUPER SWAMPER 36
SCAUNE RECARO
BARA ARB
Pret 4000 Euro

JEEP GRAND CHEROKEE
Culoare: Verde
Motor 5,9 I - Benzina
Putere 255CP
An fabricatie 1997
Carburant Benzina +GPL
CUTIE AUTOMATA; SERVO-DIRECTIE; PROIECTOARE;
PREGATITA PTR. OFF ROAD,
ROTI + GUME SUPER SWAMPER OFF ROAD
INCA UN SET DE 5 ROTI DE VARA CU JENTI ALIAJ,
TROLIU DE 4000 kg FORTA,
DUBLA INSTALATIE GPL
Pret: 5000 Euro

Tind sa inclin spre varianta 2 numai ca:
a. ambele masini sunt din germania (neinmatriculate)
b. Jeep-ul este cam prea accesorizat pentru ce imi trebuie mie (are climatizare, scaune incalzite piele etc.)
c. Detin o toyota in prezent (si pana acum au mai trecut 2 prin mainile mele) si am incredere in brand
d. Mi se par 90cp ai Toyotei cam putini
e. Am citit pe forum ca se recomanda benzinari de turatie in favoarea motoarelor diesel
f. Daca platesc taxa de poluare la Jeep nu prea imi mai raman bani de bagat in ea
d. Nu stiu daca pentru off-road nu ar fi mai buna o cutie manuala

Am inteles ca ar exista o varianta de inmatriculare ca si utilaj sau asa ceva... Eventual daca stie cineva as avea nevoie de detalii si despre acest subiect
Astept si eu sfaturi eventual o sa incerc sa postez si niste poze
guerilla
toyota. chiar si numai pt faptu ca la jeep vei plati impozit de ai cosmaruri noaptea.
la toyota ii poti schimba motorul daca vrei, mai tarziu.
airwolf te poate ajuta cu mai multe informatii.
20krpm
in general si eu as spune toyota si nu jeep, diferenta fiind ca o toyota poti s-o iei off-road, pe cind un jeep poti sa-l iei off-road de doua ori. din pacate toyota pe care ai pus tu ochii nu e tare performanta, si e si cam veche. la off-road nu numai forma masinii conteaza, si cit de fiabila e, dar mai conteaza si motorul. cu 90hp o sa ai o masina care poate te duce mult si bine, dar nu ai acelasi fun ca de la o masina de 200hp. e destul de jenant sa ai o masina dotata cu tot felu de faruri, bullbar-uri, cauciucuri si trolii, dar care nu poa sa urce dealul pe care il urca unchi-tu cu dacia.

cred ca e bine sa mai cauti, pin la urma o sa gasesti ceva mai bun. si-asa cum zice mos guerilla (al carui sfat si eu l-as asculta mai degraba decit pe-al meu), air_wolf are un LC si e pasionat de off-road. da-i o bere. thumbsup.gif
elsi
Ar mai fi o variant pe care tocmai am gasit-o de data asta in Romania adusa si evident am nevoie de opiniile voastre

SUZUKI SAMURAI JEEP 1,6 I 100CP NEGRU METALIZAT
Pret: 4800 Euro
Prima Inmatriculare: 10/1990
Carburant: Benzina
Rulaj: 50,000 km
Capacitate: 1,600 cmc
Putere: 100 CP
Locatie:BRASOV
Dotari:
EURO 1; CUTIE MANUALA 5+1; SERVO-DIRECTIE; JANTE ALIAJ; PROIECTOARE;
4X4 CU REDUCTOR,KIT INALTARE 3 INCH,MOTOR SUZUKI SWIFT 16V,STATIE EMISIE-RECEPTIE,CAUCIUCURI+JANTE NOI,SCAUNE DE RACING,BULL BAR,CARLIG REMORCAMAI MULTE PIESE NOI,TROLIU T-MAX-SARCINA 6500KG,DE TOP,UNICAT,RECENT ADUSA
Pret CIP(fara taxa vamala si fara TVA)

Taxa de mediu:1,760 E considerand norma de poluare EURO 1, prima inmatriculare 10/1990.



adrian_flavius
La ce are pe el, Samurakele merita...da' e cam scumpicel...poate iti mai lasa la pret...macar vreo 500-1000 de euro...sau, a doua varianta, il inmatriculezi in Bulgaria...oricum, nu da cu ochii pe foc, intai si intai testeaza, sa vezi cam ce-ti trebuie si cam ce ti se potriveste...
elsi
QUOTE (adrian_flavius @ Jun 1 2009, 01:37 PM) *
La ce are pe el, Samurakele merita...da' e cam scumpicel...poate iti mai lasa la pret...macar vreo 500-1000 de euro...sau, a doua varianta, il inmatriculezi in Bulgaria...oricum, nu da cu ochii pe foc, intai si intai testeaza, sa vezi cam ce-ti trebuie si cam ce ti se potriveste...


Nu inteleg (ce imi trebuie si ce mi se potrivest)... ma scuzati dar sunt cam noob ca sa zic asa in ale offroadului pana acum nu am avut decat sedanuri si dubite.
Sunt omuleti cu microbu' asta de prin Iasi? Ca sa ne vedem la o bere sa vorbim...
guerilla
eu stiu pe cineva care are LC70 ca cel pus de tine in primul post. cu acelasi motor. a usurat-o drastic taind din tabla. a ridicat-o, a pus-o pe simexuri si urca dealul fara probleme. deci se poate. si tinand cont ca LC_ul ala e pe 36, sint sigur ca si ala e taiat.
veverita arata bine, dar e bine sa vorbesti cu cei care se pricep la suzuki.
iti recomand un mesaj privat la airwolf sau sa cauti suzuki dojo si sa vorbesti direct cu oamenii care se ocupa cu preparatul de veverite.
cat priveste oamenii cu offroad, sunt doua mari forumuri de offroad in romania. amandoua au 4x4 in denumire smile.gif plus cateva forumuri ale unor cluburi locale sau mai mici.
iar tie nu-ti trebe motor mare, ca mi-e ca te rastorni pana inveti sa stapanesti bolidul. la fel vezi ca veverita umbla legenda ca se rastoarna repede.
air_wolf
alegerea e grea. grandul de 5.9 e foarte capabil asta in conditiile in care motorul e in mintile lui. nici toyota nu se lasa mai prejos la 90cp ai ei.
as lua totusi toyota. mai putina electronica, mai fiabila. cu o conditie: rapoartele in grupuri sa fie mai mari (cred ca totusi are 4.88 dar poti verifica simplu uitindu-te sub capota la placuta de identificare). iar, conditia e ca motorul sa fie in mintile lui. e greu sa iei o masina gata preparata pentru ca nu stii niciodata ce a facut, cu adevarat, fostul proprietar.
la suzuki nu ma bag pentru ca nu cunosc masina suficient de bine. e o masina capabila daca e in mintile ei.

in iasi... fa tu o vizita la toyota iasi si stai devorba cu baietii de acolo. din cite stiu, ei se dau si in campionat smile.gif iar in zona ai unele dintre cele mai bune persoane in prepararea de toyote. wink.gif
elsi
Salut

Multumesc tutror pentru sfaturi. In sfarsit am gasit o masinuta. Saptaman viitoare plec in Marea Britanie sa o aduc.
E vorba de un Land Cruiser 90 Prado(Colorado) In 3 portiere
Fabricat 1997
Motor 3.0 L Diesel 161 Cp
Diferential central
Diferential spate LSD(Presupun ca e vb de diferential cu alunecare limitata)
179.000 Km(110.000 mile)
As vrea sa va cer parerea...
Ca si pret omul vrea 3000 de lire ~ 3800 de euro

Merita? Pot sa scot din ea o masinutapentru offroad extrem?
Mai jos am postat cateva poze cu ea
air_wolf
chiar la voi este un 90 verde praz care se da sau se dadea la open. masina de extrem nu scoti din asta. gumele maxime pe care le poti pune sint 32"-uri - daca te apuci sa tai din ea poti pune si 33". e greu de modificat un 90. pretul e ok, mai bagi 2000eur in troliu, suspensii si gume, si tot nu vei avea o masina de extrem, ci o foarte buna masina de tura. acum, nu stiu cit de extrem vrei sa mergi, eu cred ca un troliu bun te scoate din majoritatea situatiilor.
daca tot mergi in anglia, cauta un 70. si mai bine, poate gasesti acolo un LR sau RR deja modificat la banii astia si ai scapat de batai de cap. englezii sint foarte buni la preparat masini si daca nu te derajneaza cu volan pe dreapta, au preturi excelente. iar de restul banilor umpli portbagajul cu piese HD: planetare, bucse, o cutie de transfer... adica de 6000 de eur te dai mai mult chiar daca se strica ceva la masina.
elsi
In Marea Britanie am vazut in general multe Land Roveruri modificate (Defender si Discovery)
Toyote relativ putine preparate.
Ce am mai vazut interesant Mercedes-uri G numai ca is relativ scumpele (91-93 sar de 5000 de lire nepregatite).
Pai ce vreau sa fac eu cu ea (dupa ce invat sa ma dau si o pregatesc binisor) e....cam ce faceau participantii la Bucovina Off-road Challenge 2009

Rezumat Bucovina Promotor

Daca nu pot cu asta... mai caut...70-uri nu prea am gasit... marfa rara (le-o fi pastrand lumea).
Teoretic omul mai are si un Isuzu pe care il vinde deja modificat pentru offroad
1991 ISUZU MU 2,8 TD
Cauciucuri 35/10.5/16 Super Swamper
Alimentare cu doua baterii
Bare fata HD cu troliu T-MAX EW 9500
Kit de inaltare caroserie 2,5"
Inaltare suspensii 3"
Doua baterii
etc.
Asta cred ca o da cu 1500 de lire numai ca motorul are o problema (Din descrierea proprietarului am inteles ca scoate fum negru pana se incalzeste deci presupun ca papa si ulei)
Oricum el zice ca are si niste plandetare HD noi noute si un Replacement Turbo - care ar rezolva problema cu fumul (cred ca e vorba de turbina) pe care le da odata cu masina
air_wolf
parerea mea: masina trebuie sa fie cit mai ieftina si in mintile ei. isuzu ala nu arata rau si cred ca la 200eur gasesti si motor intreg pentru el sau la 50eur gasesti motor mare de 3600 sau cit aveau alea... ideea e sa nu-ti para rau de ea cind se face varza tabla sau spargi un geam...
toyota 90 nu o vei aduce la nivelul ala.
Baby Blues
Am stat , m-am codit, am gandit, am citit si nu m-am putut hotara, asa ca am luat decizia sa postez aici o intrebare, pentru a primi... un raspuns la nedumeririle mele legate de achizitia unu 4x4.
Ideea este c-as dori o a doua masina , care sa fie folosita de nevasta-mea in viata de zi cu zi, usor de condus, inalta si care sa aiba 4x4 pentru eventualele mele excursii off road, adica un pescuit, un munte iarna la schi in zone unde in mod normal se urca cu lanturi pe masini cu tractiune fata sau spate, etc.
Achizitia as dori sa fie pana in 3000- 3500 de euro.
Acum m-am gandit la vreo 2 modele: Suzuki Vitara care-mi place foarte mult din pdv estetic si-am inteles ca daca are tractiunea ok si niste cauciucuri bune se descurca binisor pe niste drumuri desfundate si Daihatsu feroza despre care nu stiu foarte multe. La suzuki am intles ca se gasesc piese si sunt foarte ieftine si pe langa asta ma gandesc ca o femeie la volanul unei masini pe care as vopsi-o verde praz ar arata foarte bine.
DORU
Vitara si Feroza sunt cam aceeasi masina, in ciuda caroseriilor.
Vitara este mai cunoscut si exista mai multe oferte pe piata, acesta ar fi un avantaj la cumparare.
Baby Blues
QUOTE (DORU @ Feb 6 2010, 10:27 PM) *
Vitara si Feroza sunt cam aceeasi masina, in ciuda caroseriilor.
Vitara este mai cunoscut si exista mai multe oferte pe piata, acesta ar fi un avantaj la cumparare.

Am comparat preturile dar parca tot pe acolo se invart. Culmea este marea majoritate sunt neinmatriculate iar modul de aflare a gradului de poluare este necunoscut.
T u d o r
Cred ca Daihatsu e mai greu de gasit pe aici. Asta inseamna ca si piesele pentru marca asta sunt mai rare si eventual mai scumpe. Vitara e ok, benzina de 1.6. Are si 2.0 (daca nu ma insel e V6 unsure.gif ) dar nu merita diferenta de costuri.
cucuci
daca vrei masina doar pentru iesiri ocazionale soft/medii iti recomand un vitara dar cu motorul de 1.6 personal as merge pe varianta de 8v (desi are cu 10 cp mai putin e renumit ca e mai fiabil ca cel de 16v). 1.6 are consum decent fata de cel de 2.0 24v care e cam sugativa.
1.6 pentru taxe mici, asigurare mai ieftina, consum ... mai ales ca banuiesc ca o vei folosi din cand in cand. e mai confortabila ca samuraiul (vitara e rigida, samuraiul e mult mai rigid). daca vrei spatiu iei varianta in 4 usi (long) daca nu vrei portbagaj iei varianta in 2 usi.
Baby Blues
Iesirile in afara asfaltului se vor limita la pescuit, schi, iarba verde, deci nu voi suprasolicita masina. Ideea este ca in viata de zi cu zi va fi folosita de sotie . Din cate stiu o masina de prin 95, 96, are doar servo- directie si probabil geamuri electrice. Oricum indeajuns pentru o fataiala urbana intr-un oras nu foarte aglomerat dar ... plin de gropi.
air_wolf
vitara e o masina ok, dr e grupa mica. samurai e categoria musca, multi nu incapem in el 36182451.gif
daca vrei ceva mai sus, un LC70/90. fereste-te sa-i iei ceva pe foi de arc.
pentru sotie si ca DD eu as lua un pajero II scurt inmatriculat la bulgarski: mai ieftin ca toyota 90 si mai confortabil ca o toyota 70.
Baby Blues
Am gasit un Suzuki Vitara din '96 undeva la 2500 de euro, cu volan pe partea dreapta. Am inteles ca se poate modifica , fiind necesara doar caseta si fata de bord. Este adevarat? Iar preturile sunt undeva la pana in 500 de euro toata afacerea cu tot cu manopera.
De asemenea am gasit un Mitsubishi Pajero mini, cu-n motor de 660 cm, 65 de cp, tot cu volan pe partea dreapta. Nu este totusi foarte mic motorul? Am mai gasit si Suzuki Samurai la niste pretur ok. Adica as ajunge cu o masina din 97 undeva la 3500 de euro. Maine o sa sun niste oameni cu masini de vanzare sa vad ce mai scad la pret.
DORU
Avantajul la masinile import UK este ca sunt in stare tehnica buna.
Dezavantajul este ca ai batai de cap cu mutarea comenzilor pe stanga...si nu e vorba doar de costuri, ci si de a gasi service-ul capabil de asta.
Pt Suzuki ar fi suzukidojo...acum depinde cat de mult vrei sa-ti dai de lucru, odata ce ai luat masina. thumbsup.gif
Baby Blues
Pai am inteles ca este vorba doar de caseta de directie si bordul care presupune contactele electrice. Mecanica si partea electrica sunt foarte simple din cate am inteles la Suzuki. Azi am vorbit cu cativa vanzatori de Suzuki si toti mi-ai spus ca mutarea directie pe partea stanga este foarte rapida. Maine chiar o sa ma interesez sa vad cat ar duce cu totul chiar de la un mecanic. Din ce in ce mai mult sunt pornit pe Suzuki Vitara. Am inteles ca modelul 16 V ar fi euro II, pe cand cel de 8 V , euro I.De asemenea am inteles ca se exista la RAR, o asa zisa "depreciere" care ar duce costurile taxei de prima inmatriculare la aproape jumatate- de la 800 la aprox 400 de euro.
air_wolf
ok. ca sa fie clar: masina cu volan pe dreapta + schimbare de volan pe stinga = naspa.
deci: se schimba asa: pedalier, caseta de directie, bord, tubulatura, alte chestii cum ar fi furtunase, pozitie pompe, oglinzile (difera), farurile (da, si astea difera), blocul de sigurante...
eu cred ca la masini din astea care se gasesc usor cu volan pe stinga e bine sa le iei cu volan pe stinga din start. intelegeam sa iei o masina exotica sau de cilindree mare, dar oricum ai da-o, la 2500+800taxa+1500 manopera + piesele iesi in mare paguba fata de 4000 una inmatriculata,
Baby Blues
QUOTE (air_wolf @ Feb 17 2010, 04:40 PM) *
ok. ca sa fie clar: masina cu volan pe dreapta + schimbare de volan pe stinga = naspa.
deci: se schimba asa: pedalier, caseta de directie, bord, tubulatura, alte chestii cum ar fi furtunase, pozitie pompe, oglinzile (difera), farurile (da, si astea difera), blocul de sigurante...
eu cred ca la masini din astea care se gasesc usor cu volan pe stinga e bine sa le iei cu volan pe stinga din start. intelegeam sa iei o masina exotica sau de cilindree mare, dar oricum ai da-o, la 2500+800taxa+1500 manopera + piesele iesi in mare paguba fata de 4000 una inmatriculata,

Gata am inteles! thumbsup.gif Voi lua o masina cu volan pe stanga. biggrin.gif Si sa fie Vitara sau Samurai?






DORU
Samurai este f rigida, mai mult pt off-road mediu si extrem.
Vitara este mai confortabila pt oras si destul de potenta in off-road usor si mediu.
Baby Blues
QUOTE (DORU @ Feb 19 2010, 10:41 PM) *
Samurai este f rigida, mai mult pt off-road mediu si extrem.
Vitara este mai confortabila pt oras si destul de potenta in off-road usor si mediu.
Vitara sa fie. Am zis! Sper ca intro luna sa vedem ceva poze. biggrin.gif
G e o r g e
go 4 it thumbsup.gif
Baby Blues
QUOTE (G e o r g e @ Feb 20 2010, 06:07 PM) *
go 4 it thumbsup.gif

Sunt deja biggrin.gif
DORU
Urmareste si masinile scoase la vanzare pe site-urile dedicate off-roader-ului...dtrn, club4x4, etc
Acolo masinile au si istorie mai conturata, plus dotari mai dedicate... Bafta !
Baby Blues
QUOTE (DORU @ Feb 21 2010, 04:52 PM) *
Urmareste si masinile scoase la vanzare pe site-urile dedicate off-roader-ului...dtrn, club4x4, etc
Acolo masinile au si istorie mai conturata, plus dotari mai dedicate... Bafta !
Inteleg, dar doresc sa dau un pret destul de mic si nu cred ca este cazul sa vreau mai multe dotari decat cele din fabrica , pe o masina care 95%, va fi folosita prin oras de nevasta.
Baby Blues
Am gasit un Isuzu trooper din 1992, 2.5 TD, 90 cp, masina arata bine (in poze), AC , 4 geamuri electrice, servo directie, inchidere centralizata, alarma. Omul a pregatit-o pt. vanataore, are proiectoare, etc. ce parere aveti? Nu este cam veche masina? Omul a zis ca se gasesc piese de schimb si noi dar si second dar momentan n-are probleme la ea, a schimbat ambreiajul, cruci , etc.
DORU
Masina cam mare pt o femeie, sau poate nu neaparat insa acest model este un off-roader si nu e facil de manuit.

Cand spuneam de site-urile dedicate ma refeream la faptul ca acolo oferta e mai bogata, preturile sunt variate si uneori exista o istorie oarecum verificata a masinii. thumbsup.gif
Baby Blues
QUOTE (DORU @ Feb 28 2010, 02:01 PM) *
Masina cam mare pt o femeie, sau poate nu neaparat insa acest model este un off-roader si nu e facil de manuit.

Cand spuneam de site-urile dedicate ma refeream la faptul ca acolo oferta e mai bogata, preturile sunt variate si uneori exista o istorie oarecum verificata a masinii. thumbsup.gif

Sa inteleg ca se descurca bine prin diferite coclauri ? confused.gif
T u d o r
Cred ca e mai potrivita pentru drumuri de tara decat pentru oras, indiferent daca la volanul ei e o femeie sau un barbat. Cauta un SWB macar. smile.gif
air_wolf
este foarte buna si de ture si de oras. este ieftina si robusta.
Watcher
Pentru ture trebuie sa stii sa o conduci, ca are numai diferentiale deschise (dupa spusele unui pasionat, proprietar de MULTE troopere), care va sa zica trebuie mult shpan :-)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.