Help - Search - Members - Calendar
Full Version: 1.6tdci sau 1.7 cdti ?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
oviliv79
nu am gasit alta sectiune potrivita pentru comparatie.....de aceea intreb aici la masinile din 2005 comparatia intre 2 motoare 1.6 tdci (ford) si 1.7 cdti(opel)....care e mai bun/fiabil ??
klm
1.7 al Opelului este unul dintre cele mai nereusite motoare, n-am auzit sa nu existe probleme la vreo masina dotata cu astfel de motor (poate cele cu 0 km tongue.gif) asta nu inseamna ca iti recomand motorul Fordului, la cilindreea asta n-as lua decat benzina.
T u d o r
Mai bun e clar cel tdci/hdi - modern, silentios, economic si puternic. Fiabilitatea e insa altceva, tine de regimul de exploatare. Daca pui motorina de la "particulari" ( rolleyes.gif ), poate cel Opel sa reziste mai bine, ca cel PSA/Ford te lasa repede de tot. Insa daca respecti acest motor si-i dai ce-i trebuie nu te va lasa. Cureaua de distributie se schimba la un interval urias de 180.000 km.
florin55503
daca le iei de noi nu o sa ai probleme cu nici unu din ele, daca nu iti bati joc de ele

klm: 1.7 e unul din cele mai fiabile motoare diesel din clasa. motorul asta nu a avut probleme specifice. poate doar prostia oamenilor care nu au schimbat uleiul la timp sau au alimentat din cisterna. gandeste-te ca tot ce se vinde in RO SH nu vin cu 120.000-130.000 km "reali" ci cu 190.000-200.000. si totusi mai merg inca 100-150k

eu am avut 2 motoare de 1.7. unul m-a dus 290k km si celalalt are 120k .

legat de sist de injectie hdi-ul este cel mai perfomant dintre toate sar si cel mai sensibil
oviliv79
QUOTE (florin55503 @ Jun 1 2009, 04:50 PM) *
legat de sist de injectie hdi-ul este cel mai perfomant dintre toate sar si cel mai sensibil


ufff...ma speriati....eu vreau sa iau un sh din 2005-2006 si sunt pornit mai tare pe ford...dar .....ma gandesc
mike.omega
1.7 CDTI deriva din vechiul(mai vechi decat multe chestii) 1.7D de la Isuzu(calitatea japoneza cica smile.gif ). Motor foarte ok, care a avut si o varianta 1.7TD si care a fost adus de multi romani. Insa motorina proasta(din diverse surse) si mersul subturat "la consum" au adus aceste motoare intr-o stare jalnica, consum de ulei, fum, alea alea smile.gif

Urmatorul pas a fost 1.7DTI, 75CP, performante atat de fulminante a.i. il faceam de rusine cu o sarmana dacie. Dar trecem peste. Un amic din buc avea la un moment dat Astra G 1.7DTI si se ruga de motorul ala la depasiri. Povestea s-a repetat cand vorbim de SH-uri biggrin.gif

1.7CDTI este dezvoltat cu tehnologie de la Fiat, ceea ce e un lucru bun dar dezvolta numai 100CP si nu l-am vazut sprintand prea tare...

Acum sa insiram si povestea HDI-ului. HDI/TDCI in principiu e tot aia. Ford si PSA au dezvoltat impreuna o gama de motoare incepand cu 1.4 si terminand cu 2.7. Cel mai rezistent s-a dovedit a fi cel de 2.2 care a fost montat pe Transit si care sta la baza noului 2.2TDCI/HDI de 170CP care e acum pe piata. Motoarele au plecat si pe la Volvo si Mazda. Am inteles ca la Mazda au mai suferit mici modificari la curbele de cuplu/putere dar nu stiu sigur. Evident fiecare a montat alta cutie deci rezultatul a fost o ciorba smile.gif
Revenind la 1.6HDI. Pana cand apuci sa te obisnuiesti cu motorul ti se pare ca trage de rupe pamantul. In realitate cam asa si e, raportat la puterea si cilindreea lui binenteles biggrin.gif In realitate am dat emotii unor mandrii propietari de 2.0TDI si Passat care ori au preferat sa incalce limita de viteza ori s-au lasat pagubasi. Alti parteneri de trafic n-am observat. DCI, DTI si altii ii mananci pe paine. De ce? Plaja de putere/cuplu este intre 1800 si 4000rpm. Te poti duce pana la 4500rpm dar deja acolo motorul nu mai trage. In plaja asta de putere/cuplu poti depasi sau poti accelera in voie fara sa schimbi viteza.
Evident, eu sufar dupa o a 6-a treapta smile.gif

Ca si concluzie: Un motor diesel e bine sa-l iei de nou pentru a stii cu siguranta cum il intretii si ce motorina folosesti. Multi se lauda ca folosesc numai nu stiu de care motorina dar de multe ori nu e asa. Mai ieri i-am vazut pe unii cu o Skoda Super TDI care turnau dintr-un bidon in rezervor, deci....
Nu as lua un diesel SH din simplul fapt ca momentul schimbarii distributiei este mult mai aproape si mai costisitor. Iar sansele sa ti se infunde un injector sau sa iti pice turbina sunt destul de mari. Mai ales daca vorbim de SH-uri din Germania.
Ca idee, HDI-ul nostru nu scoate fum in niciun moment de functionare, poate iarna cand e fapt din cauza diferentei de temperatura, in rest, motorul merge si se comporta fix ca in prima zi si cel mai important: nu papa ulei! thumbsup.gif
florin55503
QUOTE (mike.omega @ Jun 1 2009, 09:19 PM) *
Ca idee, HDI-ul nostru nu scoate fum in niciun moment de functionare, poate iarna cand e fapt din cauza diferentei de temperatura, in rest, motorul merge si se comporta fix ca in prima zi si cel mai important: nu papa ulei! thumbsup.gif


surprinzator, dar da si hdi-ul fum. inclusiv 2.2 tdci. chiar si 1.6 hdi. tu din masina nu ai cum sa vezi, mai ales ziua. stii cand da?? fix cand schimbi vitezele.

la fel de surprinzator exista si un 1.7 de 110 CP pe astra, care are performante identice cu 1.6. in plus exista si un 1.7 de 125, dar e doar pe corsa. si va fi si pe astra I. si mai surprinzator e faptul ca si 1.7 trage foarte linear. enervant de linear (cel putin pt mine).

ai ratat o varianta 1.7 de 83 CP. se misca cam cum se misca compactele de 100 CP azi.

in plus faptul ca motorul se bazeaza pe o arhitectura veche nu e deloc rau. motorul de 2.5i de la bmw, e cam acelasi din timpuri stravechi pana in zilele noastre
mike.omega
Daca am ratat o motorizare, mea culpa biggrin.gif
Si daca-ti zic ca am mers in alta masina in spatele HDI-ului(din dotare) si nu scoate fum, ce mai zici?

Pe mine tocmai asta ma deranjeaza lipsa acelui boost(cat de mic) care se simte cand intra turbina. Am condus 1.6CRDi de 90CP(de pe Cee'd) si fix la fel se comporta, al naibii de linear.
hdi
1.6HDI 110cp-ul montat pe masina mea nu scoate fum negru in nicio situatie. Are 42000km si nu scoate niciun fum.
2.0 Boxer diesel scoate fum negru (putin dar scoate) de fiecare data cand calc acceleratia putin mai hotarat. Are 6000km.
Asa ca: sunt motoare care scot fum si motoare ca nu o fac. 1.6HDI nu scoate fum si daca o face atunci inseamna ca are o problema si trebuie sa duci masina in service.
Si eu recomand calduros 1.6HDI 110cp. Montat pe 307 se comporta excelent. Vei avea tot timpul mai multa putere decat te astepti. Il poti accelera pana dincolo de 5000rpm si nu se va supara. Consumul nu trece de 7.2 indiferent ce ii faci. Daca mergi normal consuma 4.8% extraurban si 6-6.2% in oras.
In caz ca voiai sa intrebi: nu, nu ti-o vand ! teehee.gif
florin55503
QUOTE (mike.omega @ Jun 11 2009, 09:15 PM) *
Daca am ratat o motorizare, mea culpa biggrin.gif
Si daca-ti zic ca am mers in alta masina in spatele HDI-ului(din dotare) si nu scoate fum, ce mai zici?

Pe mine tocmai asta ma deranjeaza lipsa acelui boost(cat de mic) care se simte cand intra turbina. Am condus 1.6CRDi de 90CP(de pe Cee'd) si fix la fel se comporta, al naibii de linear.


daca tu spui inseamna ca asa e. eu am vazut altceva.

cat despre linearitate fix aceiasi nemultumire am exprimat-o acum un an de zile pe forum. din ce stiu 1.6 crdi are fix aceiasi arhitectura ca 1.6 hdi, si 2.0 crdi e acelasi motor cu 2.0 tdi, dar cu sist de injectie schimbat
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.