1.7 CDTI deriva din vechiul(mai vechi decat multe chestii) 1.7D de la Isuzu(calitatea japoneza cica
). Motor foarte ok, care a avut si o varianta 1.7TD si care a fost adus de multi romani. Insa motorina proasta(din diverse surse) si mersul subturat "la consum" au adus aceste motoare intr-o stare jalnica, consum de ulei, fum, alea alea
Urmatorul pas a fost 1.7DTI, 75CP, performante atat de fulminante a.i. il faceam de rusine cu o sarmana dacie. Dar trecem peste. Un amic din buc avea la un moment dat Astra G 1.7DTI si se ruga de motorul ala la depasiri. Povestea s-a repetat cand vorbim de SH-uri
1.7CDTI este dezvoltat cu tehnologie de la Fiat, ceea ce e un lucru bun dar dezvolta numai 100CP si nu l-am vazut sprintand prea tare...
Acum sa insiram si povestea HDI-ului. HDI/TDCI in principiu e tot aia. Ford si PSA au dezvoltat impreuna o gama de motoare incepand cu 1.4 si terminand cu 2.7. Cel mai rezistent s-a dovedit a fi cel de 2.2 care a fost montat pe Transit si care sta la baza noului 2.2TDCI/HDI de 170CP care e acum pe piata. Motoarele au plecat si pe la Volvo si Mazda. Am inteles ca la Mazda au mai suferit mici modificari la curbele de cuplu/putere dar nu stiu sigur. Evident fiecare a montat alta cutie deci rezultatul a fost o ciorba
Revenind la 1.6HDI. Pana cand apuci sa te obisnuiesti cu motorul ti se pare ca trage de rupe pamantul. In realitate cam asa si e, raportat la puterea si cilindreea lui binenteles
In realitate am dat emotii unor mandrii propietari de 2.0TDI si Passat care ori au preferat sa incalce limita de viteza ori s-au lasat pagubasi. Alti parteneri de trafic n-am observat. DCI, DTI si altii ii mananci pe paine. De ce? Plaja de putere/cuplu este intre 1800 si 4000rpm. Te poti duce pana la 4500rpm dar deja acolo motorul nu mai trage. In plaja asta de putere/cuplu poti depasi sau poti accelera in voie fara sa schimbi viteza.
Evident, eu sufar dupa o a 6-a treapta
Ca si concluzie: Un motor diesel e bine sa-l iei de nou pentru a stii cu siguranta cum il intretii si ce motorina folosesti. Multi se lauda ca folosesc numai nu stiu de care motorina dar de multe ori nu e asa. Mai ieri i-am vazut pe unii cu o Skoda Super TDI care turnau dintr-un bidon in rezervor, deci....
Nu as lua un diesel SH din simplul fapt ca momentul schimbarii distributiei este mult mai aproape si mai costisitor. Iar sansele sa ti se infunde un injector sau sa iti pice turbina sunt destul de mari. Mai ales daca vorbim de SH-uri din Germania.
Ca idee, HDI-ul nostru nu scoate fum in niciun moment de functionare, poate iarna cand e fapt din cauza diferentei de temperatura, in rest, motorul merge si se comporta fix ca in prima zi si cel mai important: nu papa ulei!