Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Opel Astra H vs. Ford Focus II vs Citroen C4
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Lucian862006
Buna seara tuturor. Situatia sta in felul urmator : Buget aproximativ 7000 E. Masina : clasa compacta sau berlina ( mai mult compacta). In acest buget, singurele masini pe care le-am vazut si ma atrag sunt : Opel astra H 1.3 CDTI/90 CP (cu mult noroc poate un 1.7 CDTI/101 CP), Ford Focus generatia a doua 1.6 TDCI/90 CP sau 1.6 benzina/101 CP, Citroen C4 1.6 HDI/90 CP/110 CP. Toate masinile sunt an fabricatie 2005, pe alocuri 2006. Dotarile in mare sunt la fel, kilometrii in jur de 100.000-140.000. Acuma sincer nu stiu ce sa aleg d.p.d.v. al fiabilitatii. Masina trebuie sa ma tina in jur de 7 ani. Am observat ca pe forumuri lumea se plange de Opel-ul Astra 1.3 CDTI ca porneste foarte greu la temperaturi scazute, uneori si la temperaturi normale, si ca la relanti cateodata se opreste din senin. Astea ar fi niste puncte in minus foarte mari. In schimb, avantajul mare la acest motor este ca are distributia pe lant, ceea ce ma scuteste de inca o cheltuiala imensa pe care sincer nu mi-as putea-o permite decat intr-un viitor nu chiar apropiat. Motorul 1.7 CDTi pare in regula, dar distributia e pe curea si asta, la kilometrajul de peste 100.000, ar insemna schimbarea ei, chiar din momentul achizitionarii masinii.
Fordul Focus nu prea ma incanta ca design, dar nu prea am vazut lume plangandu-se de ele pe forumuri. Principalul punct in minus revelat de proprietari fiind greierasii multi din interiorul masinii ( in usi, in bord, la haion, practic aproape peste tot).
Asadar dumneavoastra ce spuneti ? Eu sincer as merge pe Opelul Astra 1.3 CDTI dar ma sperie problema cu pornitul iarna si cu oprirea din senin a motorului la relanti. Din cele spuse, ar fi o problema de soft si alternatorul. De Citroen C4 chiar nu stiu ce sa zic. Am observat ca si posesorii acestora au problema cu relantiul si ca ar fi o eroare de soft dar care se poate remedia cu o vizita la reprezentanta. Asadar, sunt intr-o ceata totala. Chiar nu se gaseste o masina care sa nu aibe defecte de fabricatie ? Cel putin parerea asta mi-a lasat-o modelele acestea noi. Voi ce ziceti ? Poate ati avut un model sau mai multe din acestea sau aveti cunostinte care poseda asemenea masini. Va rog sa va exprimati liber parerile. Cu stima, Lucian.
mike.omega
La 1.6HDI se schimba distributia intre 180 si 210000km in functie de uzura(cum o determini sa nu ma intrebi smile.gif ) sau 10 ani biggrin.gif
Eu un locul tau nu as lua masina cu 90CP. Avand in vedere varsta motorului, oricum puterea nu mai este cea din carte si oricum dieselul de 90CP(de la Ford-PSA sau Opel) o sa ti sa para submotorizat la un moment dat.

Din niste principii personale pt care nu am argumente, nu as lua Opel, mai ales SH! Sunt foarte multe aduse si cu kilometraje manarite.

Iar dintre Focus is C4 as alege masina cu cele mai multe dotari, al carei kilometraj nu are un ZERO inainte cifrelor si care arata cat de cat bine smile.gif

PS: poti cauta Skoda Octavia, Seat Leon, arhicunoscutul Golf sau 307 thumbsup.gif
T u d o r
Daca vrei sa tii maisna 7 ani atunci trebuie sa te astepti la interventii de service odata si-odata. Asa ca, in functie de localitatea de unde esti, costurile pot sa difere semnificativ intre marcile astea. In principiu Opel e mai ieftin la piese.
Ca si motor, eu as merge pe hdi de 110 cai. Daca nu gasesti, atunci e bun si motorul Fiat de 1.3 si 90 cai. Citroenul e mai elegant la interior, Ford are trenul de rulare cel mai reusit iar Opel... ei bine nu stiu cu ce e Opel mai bun decat celelate in afara de pretul pieselor.

Eu as cauta si o Corolla modelul vechi, la banii astia o gasesti ca-si pierde usor valoarea in Romania.

In functie de cati km estimezi ca vei face, alege dintre benzina si diesel ce e mai convenabil dpdv al costurilor.
Lucian862006
Buna dimineata. Va multumesc pentru promptitudinea de care ati dat dovada. Treaba sta in felul urmator : Intr-adevar Opelurile Astra sunt mai multe. La fel, masina aceasta e putin submotorizata cu motorul de 90 CP. Ideal ar fi un motor pe la 115-120 CP pentru masinile astea. Dar, la Astra, doar motorul de 1.9 CDTI sau pe benzina undeva peste 1.6 ofera aceasta putere. Din pacate in bugetul acesta nu am gasit niciuna. De ce am ales doar motorizari diesel ? Nu ca as face eu nu stiu cati KM/an. Am ales diesel din pricina manuirilor masinilor second-hand. In sensul ca : masinile au 4 ani vechime. Vanzatorii zic ca au intre 100.000 si 140.000 KM. Ei bine, si daca are 200.000 de KM ( mai mult nu cred ca au masinile) nu e asa de mare problema tinand cont ca un motor diesel ajunge la 500.000 KM si inca mai functioneaza. La benzina e altcumva. Motorizari pe benzina , la fel am vazut cu 90.000-120.000 KM la bord. 120.000 mi se par multi pentru benzina. In 3 ani voi avea 200.000 si deja nu mai inspira incredere deloc. Asta in cazul in care nu a fost manuita masina. Sansele sunt mici sa nu fie manuita. Asadar in concluzie, e foarte probabil sa cumpar una pe benzina care are cica 90.000 KM si de fapt are pe la 150.000. Deci de asta am optat pentru motorizari diesel. Acuma, am mai gasit pe ici colo si cate un Focus 1 (modelul cu facelift. mai exact din anul 2002) 1.8 TDCI 115 CP (puterea imi suna bine) ingrijit bine, cate un VW Bora 1.9 TDI 110 CP, Renault laguna 2 1.9 DCI 110 CP, masini an de fabricatie 2002. Sincer nu ma deranjeaza ca sunt modele mai vechi. Ma intereseaza sa fie fiabile. De Focus 1 nu stiu prea multe. Doar ca are trenul de rulare excelent si ca era o masina buna per ansamblu ( multe premii internationale castigate la timpul ei) dar nu stiu cu partea tehnica cum sta treaba. Adica daca are si ea ceva probleme tipice la motor/cutie de viteze/ soft etc. VW Bora mi se pare o masina rezistenta, cat despre Renault, nu stiu ce sa spun.
AZAZEL
vezi ca pe clubford.ro sunt numeroase forduri focus cu undeva la 50.000 km in banii tai.
daca te mai carpesti un pic, stiu niste forduri focus la o firma din bucuresti, un focus are 25.000km si unul are 35.000 km cu pretul de vanzare de 8.500 euro si pe care ai putea sa il iei la 8000 euro. ambele sunt cu motoare pe benzina de 100cp iar firma le vinde pt ca a facut restructurari.
laurentiu
Daca ar fi sa recomand ceva din ce ai spus tu, eu as zice Focus. La fiabilitate sta bine, trenul de rulare e mai bine setat, iar confortul si stabilitatea sunt mai bune ca la Opel (Focus are suspensie spate independenta). Avantajul lui Opel ar fi costurile de intretinere mai mici.
In privinta motorului am auzit ca TDCI-urile lui Ford sunt cam sensibile la motorina noastra, motiv pentru care ti-as recomanda 1.6 benzina.
Lucian862006
Laurentiu te referi la Focus 1 sau Focus 2 ? Am citit pe forumul Ford chiar astazi dimineata si asa este. Sunt sensibile cele pe motorina si se strica ceva chestie care cu noroc o gasesti pe la 1200 E, in rest costa peste 2000 E in Romania piesa. Pana acuma ramane de vazut Focus vs. Astra. Fiecare are parti bune si parti proaste. Cu privire la costul pieselor la Opel, nu cred ca sunt cu mult mai ieftine. Adica sa zic, daca la o revizie e cu 200 Roni mai ieftin, asta nu inseamna nimic parerea mea. Mai ales ca nu faci revizia o data pe luna. Daca merita masina, de ce sa nu dai cu 200 Roni mai mult intr-un an pe revizii decat sa dai 500 E in plus pe an pe piese care cedeaza ? Eu sincer asa gandesc. Cum am spus : va trebui sa aleg intre Focus si Astra. Inima cere Astra ( doar subiectiv. la capitolul design exterior), dar trebuie sa aleg masina cu capul pe umeri mai ales cand vad ca orice piesa mica costa de la 300 E in sus daca se strica. Ma refer la sonde, parti ce apartin de electronica etc. Si din pacate, masinile de dupa 2000 beneficieaza de multe piese care regleaza electronic functionarea motorului in parametrii normali etc.
Cu referire la Focusurile acelea, din pacate limita maxima este 7000 E. Stiu ca este o oferta super buna. Adica inca 1500 E si cumperi masina la 35.000 km, nu la o suta si ceva de mii. Dar din pacate nu pot face rost nicicum de acei 1500 E.
laurentiu
Ma refeream la TDCI, care sunt si pe Focus 1 si pe 2 (sunt destul de asemanatoare la ambele modele). La 7000 de euro ti-as recomanda sa te orientezi la un Focus 1 in stare mai buna decat un Focus2. E posibil sa gasesti si un Focus 2 la banii astia, insa nu cred ca il vei gasi intr-o stare prea buna (in sensul ca poate are cam multi km pentru varsta lui, nu s-a avut prea multa grija de el, tabla sa nu fie chiar dreapta datorita unui accident, vopsea zgaraiata etc-chestii care pot parea marunte insa ulterior vor costa ceva).
Acum aproximativ o jumatate de an am fost cu cineva cu un Focus 1 TDCI de 90CP aprox 500 de km. Era din 2002 si avea aprox 185 000 de km, 40 000 erau facuti in Romania, restul in Belgia. Mi sa parut ok masina, confortabila si stabila pe viraje (din nou aduc in discutie suspensia independenta), desi avea o singura problema: cand franai tremura caroseria de numa (nu stiu care era cauza ca nu m-am mai intalnit cu acea persoana sa o intreb).
m23c312000
QUOTE (Lucian862006 @ May 24 2009, 11:51 PM) *
Buna seara tuturor. Situatia sta in felul urmator : Buget aproximativ 7000 E. Masina : clasa compacta sau berlina ( mai mult compacta). In acest buget, singurele masini pe care le-am vazut si ma atrag sunt : Opel astra H 1.3 CDTI/90 CP (cu mult noroc poate un 1.7 CDTI/101 CP), Ford Focus generatia a doua 1.6 TDCI/90 CP sau 1.6 benzina/101 CP, Citroen C4 1.6 HDI/90 CP/110 CP. Toate masinile sunt an fabricatie 2005, pe alocuri 2006. Dotarile in mare sunt la fel, kilometrii in jur de 100.000-140.000. Acuma sincer nu stiu ce sa aleg d.p.d.v. al fiabilitatii. Masina trebuie sa ma tina in jur de 7 ani. Am observat ca pe forumuri lumea se plange de Opel-ul Astra 1.3 CDTI ca porneste foarte greu la temperaturi scazute, uneori si la temperaturi normale, si ca la relanti cateodata se opreste din senin. Astea ar fi niste puncte in minus foarte mari. In schimb, avantajul mare la acest motor este ca are distributia pe lant, ceea ce ma scuteste de inca o cheltuiala imensa pe care sincer nu mi-as putea-o permite decat intr-un viitor nu chiar apropiat. Motorul 1.7 CDTi pare in regula, dar distributia e pe curea si asta, la kilometrajul de peste 100.000, ar insemna schimbarea ei, chiar din momentul achizitionarii masinii.
Fordul Focus nu prea ma incanta ca design, dar nu prea am vazut lume plangandu-se de ele pe forumuri. Principalul punct in minus revelat de proprietari fiind greierasii multi din interiorul masinii ( in usi, in bord, la haion, practic aproape peste tot).
Asadar dumneavoastra ce spuneti ? Eu sincer as merge pe Opelul Astra 1.3 CDTI dar ma sperie problema cu pornitul iarna si cu oprirea din senin a motorului la relanti. Din cele spuse, ar fi o problema de soft si alternatorul. De Citroen C4 chiar nu stiu ce sa zic. Am observat ca si posesorii acestora au problema cu relantiul si ca ar fi o eroare de soft dar care se poate remedia cu o vizita la reprezentanta. Asadar, sunt intr-o ceata totala. Chiar nu se gaseste o masina care sa nu aibe defecte de fabricatie ? Cel putin parerea asta mi-a lasat-o modelele acestea noi. Voi ce ziceti ? Poate ati avut un model sau mai multe din acestea sau aveti cunostinte care poseda asemenea masini. Va rog sa va exprimati liber parerile. Cu stima, Lucian.


Uite cum sta treaba

Eu am un Citroen C4, 1.6 i, 2005, full...aproximativ si l-am achizitionat destul de recent
Ca probleme, nu stiu ce sa zic, mashina are sunete prin ushi care se remediaza destul de ushor, la preturi destul de mici. Despre stabilitate pot sa spun ca e la inaltime, mashina merge bine, e destul de solida dar sincer da impresia ca nu e destul de inchegata, poate si din cauza ca scaunele nu au o sustinere laterala foarte buna. Ca piese de schimb, ca la orice masina...unele ieftine, unele scumpe de te ia ameteala. Spre exemplu un cap de bara la ATS e in jur de 200 de lei dar il poti lua si din alta parte, Lemforder sau Billstein cu maxim 70 de lei. Am schimbat recent un panou de comanda de la usa soferului(ala de la geamuri si oglinzi ca am scapat o sticla de suc pe el) si cu tot cu manopera mi-au luat la reprezentata 170 de lei. Nu cred ca e o masina care sa faca probleme mari daca esti grijuliu cu ea. Intradevar suspensia e putin zgomotoasa dar recupereaza la stabilitate. Eu sincer, din cate citesc aici inteleg ca nu ai o situatie financiara foarte buna si nu te-as sfatui sa iei C4 pentru ca apar o gramada de mici problemute care iti tot papa din bani si se aduna. Mergi pe o masina mai comuna, gen Astra sau Focus, la care piesele sunt pe toate gardurile si spera sa ai putin noroc sa nu fie belele la motor, ca la diesel cam sunt de la 100K de kilometri. Cam asta ar fi, daca mai ai nevoie de ceva informatii suplimentare te mai ajut. Bafta multa
AZAZEL
Lucian
nu stiu pe ce arie a forumului ford ai intrat tu, sau daca ai intrat pe forumul cel mai popular din romania adica www.clubford.ro insa, iti spun ca eu sunt membru acolo de doi ani, jumatate din activitatea mea pe acel forum este pe aria focus 2, si nu am citit nimic la aceasta masina in ceea ce priveste sensibilitatea motoarelor la motorina.
eu cu a mea am 30.000km si motorina am pus de la OMV, PetrOMV, Rompetrol si Moll. din alta parte nu am pus absolut nici un litru iar motorul este superOK si nu a dat semne ca tuseste de la un anumit tip de motorina.

intra si pe aria vanzari pe forumul respectiv.
nu arunca banii aiurea pt ca gasesti masini la sub 100.000km cu zecile in banii tai si, pe o parte din useri ii cunosc de pe forum. isi vand masinile proprii si nu sunt samsari sau altceva.
criza dom'le.
T u d o r
Pai asta era ideea, daca pui de la benzinarii de calitate motorul n-are nimic. Sa nu bagi de pe marginea santului. Confirm sensibilitatea la calitatea motorinei a motorului hdi/tdci si in general a tuturor commonrail-urilor.

Daca vrei sa alimentezi de la camion/tractor, sfatul meu e sa te orientezi catre un TDI sau mai bine un SDI. Fara pic de ironie, aceste motoare merg cu orice arde. biggrin.gif
James Kilowatt
Eu din cate imi dau seama problema intretinerii e destul de importanta.

Asa ca nu as opta pentru nici una din lista. As merge pe varianta unei Nubira. Are o fiabilitate cinstita (fara sa dea totusi pe dinafara). Insa are preturile la intretinere de departe cele mai mici din Romania. Daca la un moment dat incepi sa faci f multi km, ai optiunea sa o pui pe GPL. Banuiesc ca la bugetul asta poti gasi una cu km putini si in stare f buna. (eu am dat pe a mea 3800 euroi, si avea 88k. Reali sau nu, m-a tinut inca o data pe atat fara sa umblu la motor).

Eu m-as teme mai tare de o masina diesel hartanita decat de una pe benzina. La benzina mare branza n-are ce sa pice foarte dramatic. La un diesel daca s-a dus o pompa de injectie sau o turbina ustura la buzunar. Un benzinar obosit arde ulei, un diesel obosit nu mai porneste usor, nu mai trage, arde ulei, fumega, e mult mai naspa.
In plus, cauta un amic care sa aiba o scula din aia de masurat compresia, daca vrei sa iti faci o idee despre uzura reala a motorului. La urma urmei 200.000km pe autostrada sunt mult mai sanatosi decat 50.000km in oras.

Lucian862006
AZAZEL poate am generalizat putin chestiunea. Ma uit peste acel topic si vad ca doi oameni au avut problema asta. Imi cer scuze ca am generalizat ( si deh, asa se nasc miturile cum ca x masina nu e buna etc...din cauza oamenilor ca si mine care generalizeaza). Am sa scriu exact ce a scris acel domn in topic, si raspunsul unuia dintre forumisti :
"am o problema, mi s-a infundat FDP-ul, asa au zis cei de la Ford Brasov . Masina are 195.000 km si a mers bine pana cand au inceput problemele. Prima data mi s-a aprins becul de motor cu mes. "engine sistem fault". am intrat in primul service sa vad ce se poate face . nu au putut sa il stinga si nici sa gaseasca descrierea codului desi aveau testere noi. dupa 2 ore de testari au reusit sa stinga doar becul galben de motor, mesajul nu. am vazut atunci ca nivelul lichidului de racire era sub minim. am compeltat si am plecat de la service cu gandul ca a doua zi ma duc la Ford Brasov, dar in cativa km mesajul a disparut am crezut atunci ca era de la lichid . am mai facut 3.000km pana in germa si cand m-am intors au inceput urmatoarele simptome:
putere scazuta, acceleratia nu mai raspundea promt, s-a aprins becul galben, a aparut mesajul de mai devreme, in 3 km nu a mai vrut sa se accelereze si intr-un sfarsit nu mai statea nici la relantiu.
Am dus-o la service si mi-au spus ca e FDP infundat si ca ma costa in jur de 2500 euro unul nou ! cum poate fi asa ceva posibil!!!
am mai vorbit cu ceva specialisti si incercam acum cu o substanta - aditivi ce se pun in motorina -azi am incercat si nimica. mai incercam maine sa o pornim daca nu, ce pot sa fac?
sunt un pic disperat ca am observat ca imi pierde si lichidul de racire.
poate ma ajuta cineva cu vreo idee...cu FDP asta..."
Reply-ul unui forumist : "si la mine a fost aceeasi problema / martorul galben statea aprins in bord / , un prieten care e mecanic auto mi-a sugerat sa o forjez putin ..
surpriza.. dupa cateva ture de ,,omor,, / schimbam treptele numai pe rosu / martorul s-a stins , si de atunci am grija sa o ,,curat,, zilnic.. bafta."

Si de aici a inceput discutia gen "se poate rezolva cu aditivi + o forja a motorului sau sunt basme?"
Daca doresti iti dau linkul intr-un mesaj privat sa stii exact despre ce topic este vorba.
S-ar putea sa fie doar niste cazuri izolate sau sa fie mai sensibile aceste motoare. Dar tind sa cred ca sunt doar niste cazuri izolate fiindca ai spus ca esti forumist activ de 2 ani si nu ai vazut astfel de probleme.

AZAZEL
lucian
ala este filtru de particule diesel si nu are legatura(in general) cu calitatea motorinei. filtru de particule diesel este pus de orice producator pe aproape orice model de masina diesel din gama proprie si scopul lui este de a nu imprastia in aer multe noxe.
acest filtru a aparut pe masini(indiferent de marca) din ce stiu eu, atunci cand s-au introdus normele euro 4 si sunt f multe masini diesel ce au probleme cu infundarea lui, masini ce in general merg mai mult in oras , sau chiar de merg extraurban, merg babeste.
la ford, motorul diesel de 90cp nu are acest filtru de particule ci doar cel de 110cp deci, poti sa mergi linistit si sa-ti iei motorul de 90 cp.
Lucian862006
Multumesc mult pentru explicatia data. Chiar m-am mai linistit. Acuma, observ ca si acest motor de 90 CP are norma de poluare EURO 4. Au reusit sa realizeze acest lucru altcumva decat prin instalarea acelui filtru ? Interesant si bravo lor ca au mai simplificat putin motorul. Adica o grija-n minus.
AZAZEL
nu stiu cum au facut insa garantat 100% acest motor de 90 cp este euro4 si nu are filtru de particule diesel.
daca te uiti mai atent, vei vedea pe acel topic(nici nu stiu care este) ca sigur cei ce se plang au varianta de 110cp si 1.6tdci. ala are filtru de particule.

repet, nu da 7000 pe o masina cu peste 100.000km. pe aria vanzari de pe clubford.ro gasesti masini cu mai putini km in aceiasi bani.
simpson
Spunea baiatul ca isi cauta dizel pt ca ii tine motorul mai mult decat un benzinar si niciunul dintre voi nu l-ati contrazis. Foarte urât, foarte urât...
James Kilowatt
L-am contrazis eu, da' nu m-a bagat nimeni in seama, nici macar tu tongue.gif
simpson
Cat se poate de serios. daca vrei masina de 200.000 de km si o mai vrei si dizel, atunci sa fie Cobra. Am mai auzit ca si motoru ala de pe Clasa E de taxi de vreo 2 litri si 80 de cai, duce vreo jumate de milion de km. In rest, toate pocnitorile astea subdimensionate si turbo supra alimentate nu tin intregi cu mult peste suta de mii.
GabiA
Nu stiu de unde ai auzit tu ca un motor pe motorina ar fi mai fiabil decat unul pe benzina.
Motoarele pe motorina au o singura problema: TURBINA. O turbina NU tine sute de mii de km. Depinde foarte mult cum a fost condus. La un moment dat poate sa cedeze si sa nu te mire daca motorul respectiv va fi compromis cu totul. Nu mai zic de injectoare, senzori si motorina de la noi!
Pentru siguranta si costuri mai mici eu as alege un FF2 2006 cu max 70 de mii km benzina 1.6 thumbsup.gif
florin55503
eu le am si le conduc pe ambele (si opel 1.7 cdti si ford 1.6 benzina).

dintre cele2 daca as fi sa aleg as alege fara nico indoiala opelul din urmatoatele motive:
-calitate a executiei mai buna (chiar si la actionarea butoanelor de inchidere a gemurilor fordul scoate un sunet oribil, sa nu zic de sunetul macaralei electrice, de bordul care indiferent cat de curat e, ai impresia ca e murdar, de usa din dreapta in care zangane nu stiu ce naiba, greierele care sta ascuns undeva in volan)
-pozitie la condus destul de inalta si cam obositoare la drum lung
-inca o chestie ce tine de calitatea executiei. iarna fordul se raceste imediat si vara se incalzeste mai repede decat opelul
-cutia de la ford nu pune deloc in valoare motorul de 1.6. turezi motorul si degeaba. arzi benzina degeaba masina abia se misca. pe la 4500 incepe sa se dezghete o idee pe la 5/500 rpm incepe sa traga cat de cat (incerca cu un golf V tot de 1.6 si se va obs diferenta)

de ce as alege fordul: directia extrem de precisa si poate suspensia spate independenta.(din pacate a trebuit sa schimb niste bucse)

in ceea ce priveste fiabilitatea motoarelor de 1.6 hdi, desi in primele serii au existat probleme (tin minte si acum cand stateam cu 307-le in service si abia aparuse motorasul asta, veneau si se plangeau ca "nu porneste") au fost rezolvate. adevaratele probleme au fost la motoarele mai mari 2.0 diesel sau 2.2 diesel, care indiferent ca erau montate pe ford, volvo pejo, de multe ori aveau probleme cu injectia, ECU etc. am un amic cu un freelander cu motor de 2.2 hdi a trebuit resoftata pt ca nu mai vroia sa porneasca.

florin55503
dintre benzina si diesel, la banii care ii ai, risti sa iei una diesel cu ff multi km. din acest motiv, in locul tau as lua una pe benzina

pe de alta parte, tu ai spus ca schimbul distributiei reprezinta o cheltuiala pe care nu o poti suporta. sfatul meu in acest caz e sa te orientezi catre o masina din clasa mai mica. la 7,000 euro iti poti lua o masina (fiesta, polo, corsa) cu un numar ff mic de km, aproape noua, cu o intretinere mai ieftina decat o compacta, cu un consum mai mic si probabil mai dotata.

poti gasi motor de 1.6 si pe o subcompacta daca iti e frica de putere prea mica.

gandeste-te si unde mergi mai mult. in oras sau in afara?
simpson
Hai sa imi dedau si eu cu parerea.

C4-nu. Pt ca este un rahat de masina. Nu e masina.
Focus nu, pentru ca scârtâie. Oricata reclama i-ar face JC (pt ca vanzari mai multe la Ford => engleji care isi pastreaza slujbele) mi-as pierde mintile ascultand non stop corul de greieri. Nu greierasi, GREIERI,tata !
Opel da pt ca e o masina buna si se tine bine si dupa multi km strabatuti prin offroadul numit Romania,ok si pe benzina sau dizel daca nu depasesc un nr rezonabil e de km (150.000)

Distributia pe lant sau curea nu e un criteriu pentru ca daca e pe curea o schimbi cu totu la 200 de euro si ai componente noi (pompa de apa, role,etc).
Dintre acestea 3, la acesti bani, eu m-as duce pe un Golf 4 1.6 frumos.

Totusi, te-as mai intreba eu pe tine si pe altii, de ce nu ai lua un Megane 1 din 2001, 1.6 benzina cu toate dotarile necesare si te-ar costa 3-4000 de eur si te-ar duce inca niste sute de mii de km fara probleme avand in vedere ca ii solida ca tancu la trenu de rulare. Si partea buna e ca ti-ar ramane jumatate din bani sa te duci undeva frumos.
hdi
Zic si eu... rolleyes.gif
In caz ca totusi vrei diesel, motorul 1.6HDI 110cp este f.f.f. reusit. L-am condus pe 307 (in fiecare zi), pe Volvo C30 (trage mai anevoie ca e masina grea), pe Mazda3 (de poveste) si pe Focus. Nu-mi place Focus; poate ca e excelent insa cand vad ceasul ala de masa infipt in bord imi pierd concentrarea. Sper ca urmatoarei generatii ii vor pune macar o pendula.
Asa ca: nu gasesti o Mazda3?
AZAZEL
ceasul de masa este valabil la varianta cu facelift. fara facelift, ceasul nu pare infipt in bord si probabil fara facelift isi va cumpara omul nostru tinand cont ca isi ia SH
Cornel001
Am vazut langa parcul IOR, unde vis-avis de mag titan, un FF2 sedan de vanzare, arata aproape identic cu al meu (dar dotari standard insa inclus pilot automat), din 2005, spunea ca are 60.000 km, carte de service, prim proprietar, 6.000 euro.

Si nu pune botul la cei care spun ca astrele sunt perfecte si nu pot avea greieri.
Cornel001
Am uitat sa zic ca era 1.6 benzina 100, adica tot ca al meu. Si apropo, as fi putin circumspect la afirmatia cu, cutia care nu pune in valoare si cu Golf5....
N-am mers cu 1.6 mpi dar stiu cel putin o persoana care a mers si il scotea nitel sub cel ford. Pana la urma mpi-ul e 8v, dar poata sa depinda si cum schimbi vitezele. In fine nu cred ca-s diferente mari indiferent. In schimb la ford cica e mai slabut antifonat, comparativ. Nici eu nu pot sa zic ca-s prea multumit de antifonare in unele situatii.

PS am si un astra H in familie, 1.4 benzina, iar asta cu calitatez executiei e depinzand ce privesti.

Am sa mai zic ceva.
Din ce stiu eu, probleme mai dese cu injectoarele au avut 1.8 tdci de pe focus 1 generatiile 2001-2003.
fara filtru de particule in afara de 1.6 90 mai e si 1.8 115. Pe ff2. mai sunt si niste 1.6 110 euro3, dar probabil ar trebui luate din tara deja inmatriculate. ce s-a vandut la noi 1.6 110 de noi pana sa bage 1.8 115, sunt euro 3.
florin55503
cand vb de calitatea executiei ma refer la:
-felul in care se inchid usile, geamurile
-sunetul scos de actionarea butoanelor
-de antifonare (daca e ud pe jos si stai pe locurile din spate ai impresia cateodata ca ai portbagajul deschis, atat de tare se aude)
-de imbinari
-de greieri (la astra deocamdat nu am, la ford am, desi e o masina cu mai putini km)
Nu vb de materiale.
Eu daca as lua un focus, nu l-as lua cu motor de 1.6. ci ceva mult mai puternic pt a pune in val. caracteristicile masinii (stabilitate si directie). mie motorul de 1.6 imi creaza impresia ca ma tarai pur si simplu. altfel platesc degeaba bucse pe puntea din spate

nu e astra etalon in clasa, nici pe departe. in ceea ce priveste materiale, imbinari golful e peste.
florin55503
totusi daca omul sustine ca o revizie generala e o chestie mult prea scumpa pt el, hai sa nu ii mai recomandam ford (o masina scumpa la intretinere, cu articulatii complicate) ci o masina din clasa mai mica. altfel se va trezi ca isi baga tot sal in masina

il rog sa se gandeasca ca o ibiza, un polo, o corsa sunt masini cu suspensii foarte simple, usor de intretinut, care consuma putin
Lucian862006
Multumesc tuturor pentru impresiile voastra. Piata auto SH e mare in Romania si ai de unde alege. Pana la urma, cred ca va fi un benzinar cu KM putini, si ca buget, cred ca va fi una din clasa mica (fiesta, polo etc). Voi vedea. Poate prind o ocazie pe parcurs si aia e. M-am gandit si la un Astra G, motor de 1600 benzina cu care as iesi la 4500 E cu toate taxele (doua am vazut in stare impecabila) dar, cu Kilometrajul pe la 90.000-100.000 KM la bord. Oricum, mi-ar ramane destul de multi bani de rezerva si la o adica, daca intervine o problema, sunt fonduri destule pentru a o remedia. Poate voi merge pe varianta asta. Bine-nteles ca mi-as dori o masina de ultima generatie dar, frica de anumite probleme care se pot ivi si lipsa fondurilor ma face sa ma gandesc la cealalta varianta ( Focus 1, Astra G sau mai stiu eu ce alta masina) + rezerve suficiente pentru eventualele interventii. Multumesc inca o data tuturor de parerile dumneavoastra.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.