numar de tururi: 78 lungimea circuitului: 3.340 km record: 1:14.439 - M Schumacher (2004)
castigatori precedenti: 2008 - L. Hamilton (McLaren) 2007 - F. Alonso (McLaren) 2006 - F. Alonso (Renault) 2005 - K. Raikkonen (McLaren) 2004 - J. Trulli (Renault)
ferrari nu a mai castigat aici din 2001
programul etapei: -joi - 21 mai antrenamente 1 11:00-12:30 antrenamente 2 15.00-16:30 -sambata - 23 mai antrenamente 3 12:00-13:00 calificari 15:00-16:00 -duminica - 24 mai cursa 15:00
asteptam pronosticurile voastre pana la inceputul sesiunii de calificari. ele vor contine: - top 8 - 6 pct pentru castigatorul cursei, 3 pct pentru oricare alt pilot ce a terminat pe locul indicat, 1 pct pentru fiecare pilot ce termina cursa in primii 8 - pole position - 1 pct - fastest lap - 1 pct - finish - 1 pct - q - 3 pct (intrebare de la azazel)
AZAZEL
May 19 2009, 09:47 AM
deci, eu ma gandeam la o intrebare mai atipica si strans legata de ordinea "numerelor de pe tricoul" ale pilotilor. probabil stiti ca in general, in cadrul unei echipe , pilotul cu nr-ul cel mai mic este considerat pilot principal/mai vechi in cadrul echipei/cu rezultate mai bune in anul precedent samd. intrebarea mea este: care piloti vor obtine rezultate mai bune in cursa din monaco? pilotii inscrisi in concurs cu nr-ul mai mic sau cei cu nr-ul mai mare? sau, altfel exprimat, pilotii secunzi isi vor invinge coechiperii? prin rezultate inteleg atat calificari cat si cursa iar ambele probe vor conta in mod egal.
de exemplu, in calificari vor fi rezultatele a 10 echipe de piloti iar calificarile pot aduce un rezultat de 6-4 pt pilotii cu nr-ul mai mic de concurs in cadrul aceleiasi echipe; in cursa, se poate intampla ca rezultatul sa fie de 7-3 pt pilotii cu nr-ul mai mare de concurs. rezultatul final va fi 11-9 pt pilotii cu nr-ul mai mare. in cazul in care rezultatul dupa cursa cumulat cu calificarile, va fi de 10-10 se considera ca pilotii cu numarul mai mare pe tricou au castigat proba iar cine pariaza pe ei , aduna punctele concursului (wtf in general acesti piloti la inceputul anului au fost considerati mai slabi).
daca de exemplu un pilot "X" conduce cursa pana la 3 tururi inainte de final si apoi abandoneaza fie si din motive tehnice iar coechiperul lui ce a fost toata cursa ultimul clasat, va termina in fata celuilalt ce abia a abandonat de pe primul loc, asta nu are nici o importanta. important este doar rezultatul final.
numerele de concurs ale pilotilor sunt astfel: mclaren: 1.hamilton, 2.kovalainen ferrari: 3.massa, 4.raikkonen bmw sauber: 5.kubica, 6. heidfeld renault: 7.alonso, 8 piquet toyota: 9.trulli, 10.glock torro rosso: 11.bourdais, 12.buemi red bull: 14.webber, 15.vettel williams: 16.rosberg, 17.nakajima force india: 20.sutil, 21.fisichella brown: 22.button, 23.barichello
daca nu s-a inteles ceva, voi aduce explicatii suplimentare
AZAZEL
May 21 2009, 09:14 AM
unde spuneati voi ca se pot urmari live antrenamentele ? pe ce site?
la mine-acasa nu. am uitat sa-mi pun dvr-ul la inregistrat. de obicei dadeau o reluare in ziua urmatoare, dar de data asta o dau abia vineri noaptea de la 12am. grrr.
Oana
May 21 2009, 04:32 PM
pai acum nu mai merge, ca s-au terminat... doar 2 cuvinte am de zis despre antrenamentele de azi... patinaj artistic
20krpm
May 21 2009, 10:25 PM
invingatorul campion la sesiunile de antrenamente, nico rosberg, a triumfat azi din nou cu o victorie impresionanta la monaco. cred ca e intr-o pozitie destul de buna pentru o calificare in primii 17, si o cursa dupa care ne va explica pe scurt carui fapt se datoreaza locul pe care a terminat. ii dorim succes.
AZAZEL
May 21 2009, 10:35 PM
tu ce opinie ai 20krpm despre ceea ce i se intampla lui nico? oare isi incordeaza cei la williams muschii vinerea iar ceilalti merg la pas si de fapt williams este o masina lenta indiferent cum ai privi-o(curse, calificari, antrenamente)?
eu nu stiu ce sa mai cred despre cat de ciumpalaci sunt williams si rosberg.
Oana
May 21 2009, 11:08 PM
in niciun caz nu cred ca merge cineva la pas in antrenamente, mai ales in conditiile de fata cand toti testeaza masinile din orice pozitie, poate poate reusesc sa suplineasca cumva lipsa difuzoarelor... cred ca au acceasi problema ca si ferrari: se incurca fara sens cu niste mecanici, tehnicieni, manageri si ce-or mai fi pe acolo, de 2 lei...
20krpm
May 21 2009, 11:56 PM
QUOTE (AZAZEL @ May 21 2009, 05:35 PM)
tu ce opinie ai 20krpm despre ceea ce i se intampla lui nico?
sincer sa fiu, nu cred ca pot sa emit o parere cunoscatoare, pentru ca nu e un sofer pe care-l urmaresc. e si greu, de altfel, pentru ca daca alearga tot timpul in mijlocul plutonului nu are niciodata camerele pe el. nu mi se pare un sofer stralucit, si nu numai ca nu vad la el performanta care se imbunatateste pe timp ce trece, dar nici macar spike-uri de performanta nu vad. in mod obisnuit, sa stralucesti in sesiunile de antrenamente si sa nu faci mare brinza in cursa e un semn ca vrei sa fluturi steagul cu at&t si cu rbs ca sa-ti poti justifica banii de la ei - dar nici macar de asta nu-s convins la nico. poate ca au ceva in masina care nu se poate schimba de pe o zi pe alta, si daca o obosesti vineri inca mai gifiie duminica?... mh. nici asta nu cred. pur si simplu nu stiu.
AZAZEL
May 22 2009, 01:09 AM
frank williams la conferinta de presa:L
Q: Frank, we have seen the two drivers being very competitive on Friday and Saturday mornings. Is there a certain frustration that those performances are not being translated into results on Sunday? FW: Yeah, the word is showboating perhaps.
Q: I didn’t say that. FW: Bit too much of that probably. Formula One always finds out the truth pretty quickly. If you are quick the race will tell you that you are quick or the public. In practice, you can fool people including yourself.
Q: Would you say your position is seventh and eighth places in the race on Sunday? FW: That’s just unpredictable. The best was to review anything like that is to look at the results after each and every race, that’s why we are here.
Q: But there is a satisfaction. You are quite happy with it? FW: I think I have just said I am not in those words.
AZAZEL
May 22 2009, 02:28 PM
nici un pronostic inca? deja e aproape trecuta ziua de vineri
Oana
May 22 2009, 04:25 PM
am simplificat intrebarea ta pentru aceasta etapa: ce piloti vor inregistra rezultate mai bune in calificari si cursa? raspunsurile sa fie Nr1 sau Nr2. sa nu vad altele, ca nu le iau in considerare...
AZAZEL
May 22 2009, 11:20 PM
pt a clarifica un pic ce inseamna pilotii Nr1 si Nr2, mai jos, pilotii enumerati primii in cadrul fiecarei echipe sunt considerati pilotii nr1.
1. Vettel 2. Button 3. Hamilton 4. Barichello 5. Rosberg 6. Weber 7. Alonso 8 Massa
pleaca din pole Vettel fastest lap Rosberg (ca ieri a cam fost "pe val") termina 16 q: NR 1
20krpm
May 23 2009, 12:19 AM
m'place pronosticul asta al lu laurentiu. singura chestie pe care as face-o ar fi sa-l scot pe rosberg, si sa-l inghesui undeva pe buemi. cre c-am mai zis - eu acuma-s cu ochii pe buemi ca pe butelie. si bourdais ar trebui sa aiba ceva sanse, mai ales dupa ce ani de zile a alergat pe circuite de oras, in san jose si long beach, cu maxilarele clantzanind. si bobby kubica... ca stie sa faca din rahat bici citeodata.
AZAZEL
May 23 2009, 12:21 AM
cica si webber este cotat printre favoriti aici. in cursele in care a aparut in monte carlo, de fiecare data a excelat cu materialul tehnic din dotare iar acum ca are si cu ce... intotdeauna mi-a placut tipul asta si cred ca este f subestimat ca valoare.
20krpm
May 23 2009, 10:04 AM
pentru mine mai e pina sa ma satur sa-i pun pe brawn gp in frunte. in definitiv e monaco, si cum la monaco in fiecare an se intimpla cite una gogonata, orice pronostic e hazardat. 1. BUT 2. VET 3. HAM 4. BAR 5. WEB 6. MAS 7. KUB 8. BUE pole: BUT fast: BUT finish: 12 aia cu numerii unii si numerii altii... ia sa vedem. numarul doi iese in fata la RBR, STR, si probabil ca la toyoyo. asa ca votez pentru numerii unii. ma abtin acum de la a incepe un comentariu cu tema - de ce dracu unele echipe merg cu un singur sofer care poate sa aiba o contributie?...
DRAGOS
May 23 2009, 10:52 AM
Eu merg tot pe brown...dar cum este monaco, as putea sa mizez pe oricine:
1. button 2. barichello 3. vettel 4. hamilton 5. weber 6. massa 7. alonso 8. kubica
pole: button fast lap: barichello finish: 13(errm...poate e cu noroc...) q: nr 1
Oana
May 23 2009, 12:33 PM
1 barrichello 2 alonso 3 massa 4 button 5 vettel 6 hamilton 7 webber 8 trulli
pole - button fast - vettel finish - 16 q - nr2
AZAZEL
May 23 2009, 12:44 PM
si eu merg pe mana lui barichello. dupa ce a facut un bine in spania si i-a dat setup-ul lui si lui button care se chinuia in a-si regla masina, a fost privat si de o victorie ce multumita lui ross brown i-s fost inmanata lui button.
pt ca imi permit si sunt mai in fata in puncte, voi incerca un pronostic ce nu este in ton cu ce ar trebui:
barichello webber kovalainen raikkonen vettel massa hamilton trulli
pole rubens fastest rubens finish 15 intrebare :NR2
roadempire
May 23 2009, 12:45 PM
Ma bag si eu daca imi este permis
1. Raikonen 2. Button 3. Hamilton 4. Barichello 5. Vettel 6. Massa 7. Alonso 8 Trulli pleaca din pole Rosberg fastest lap Rosberg termina 11 Q: nr 1
AZAZEL
May 23 2009, 12:47 PM
toata lumea este invitata. dupa ce in primul sezon(2007) erau aprox 15 participanti, acum sunt in mod constant 5-7 persoane.
Oana
May 23 2009, 12:59 PM
bine ai venit roadempire si succes. ai toate sansele sa ne ajungi din urma, ca in sezonul asta totul e posibil...
9er
May 23 2009, 01:03 PM
1. Barrichello 2. Alonso 3. Webber 4. Hamilton 5. Button 6. Vettel 7. Raikkonen 8. Massa
Pole: Webber Fastest: Barichello Finish: 11 Q: 1
klm
May 23 2009, 02:00 PM
Alonso Barrichello Vettel Button Raikkonnen Hamilton Glock Massa
imi starneste rasul hamilton. probabil cea mai buna pozitie in calificari pt el va fi pozitia 15 si greu de crezut ca va urca in puncte duminica. l-am pus pe 7 in pronostic ceea ce va fi aproape imposibil pt el; asta daca nu se intampla o minune. si anul trecuta a dat cu mucii in fasole hamilton aici si cu toate astea a avut noroc si a castigat intr-o cursa in care a lovit destul de violent peretii.
pe vremuri erau masini de rezerva pt piloti si puteau sari dintr-una in alta fara probleme. acum de ce nu mai sunt? in ce an a fost prima data in care au disparut masinile de rezerva?
AZAZEL
May 23 2009, 03:25 PM
nu stiu daca sa afirm ca raikkonen a reusit sa castige pozitia a doua sau a pierdut polepositionul. m-am uitat pe sectoarele intermediare si, a fost cu mult mai rapid in comparatie cu orice pilot.
Dar de ce a lovit hamilton peretele ala? Ma gandesc ca nu a a vut viteza prea mare sau sa fi pierdut controlul, pentru ca maina s-a comportat ciudat inca dinaintea curbei.
Kimi eu zic ca merita pole-ul, insa diferenta dintre el si Button a facut-o masina. La Monte Carlo sunt putine situatii in care conteaza mai mult masina, iar acele situatii le-a speculat Button. Din nou
AZAZEL
May 24 2009, 09:36 AM
raikkonen este cotat de utilizatorii site-ului itv-f1 cu mai multe sanse la victorie in comparatie cu buttton(44,6%-40,1%). problema va fi startul unde daca raikkonen ar putea sa-l depaseasca pe button ar avea unele sanse la victorie. pacat ca kersul nu prea conteaza la start unde linia dreapta este scurta.
Oana
May 24 2009, 11:54 AM
intrebarea este daca va reusi kimi sa-si ia un avans in fata lui button, pentru ca altfel degeaba se chinuie sa-l depaseasca la start. cu benzina pe care o au, kimi va intra la primul pit stop prin turul 19, iar button 2 tururi mai tarziu. pe langa asta trebuie sa tinem cont si de faptul ca finlandezul va fi pe mainile unor mecanici ferrari, care nu prea mai stiu sa scoata timpi buni asa ca mai bine nu se chinuie sa-l depaseasca pe button, sa mai faca si vreo greseala care sa-l scoata din cursa... doar daca o face in asa fel incat sa-l zboare si pe button. asta as vrea sa vad.
AZAZEL
May 24 2009, 12:55 PM
QUOTE (Oana @ May 24 2009, 12:54 PM)
asta as vrea sa vad.
pai de ce vrei sa vezi asta? crezi ca daca massa ramane fara button si raikkonen, are sanse sa castige? mai sunt suficienti care ar putea sa o faca: barichello, vettel, webber, rosberg. oricum, in conferinta de presa, raikkonen si-a comunicat clar intentiile pt a-l preveni pe button ca pe el nu-l intereseaza pozitia doi si ca va incerca la start orice, indiferent ca asta ar insemna ca iasa din cursa si, a mai spus ca pt el nu exista diferente intre 0 si 8 puncte. pt button este un mesaj clar ca daca vrea sa adune cat mai multe puncte pt campionat si va fi intr-o situatie delicata in prima curba cu raikkonen, ar trebui sa renunte pt ca pe finlandez nu-l deranjeaza deloc un acrosaj. si sa vezi ca toata zarva este pt nimic: raikkonen va pierde startul si va ajunge in prima curba al 3-lea sau al 4-lea.
Oana
May 24 2009, 01:22 PM
hehe, ce tactica de intimidare la kimi. dar vorba ta, sa nu cumva sa se intimideze singur... sa stii ca nu-mi doresc ca button sa abandoneze in speranta ca va castiga massa. ci doar pentru ca ma enerveaza cumplit fiabilitatea masinilor bgp. cum naiba sa nu aibe nicio problema tehnica pana acum? macar sa abandoneze din vina altora... nu stiu daca am mai spus-o vreodata pe forum, dar mie povestea asta cu difuzoarele mi se pare cam trasa de par. uite cum nimeni, si ma refer aici la echipe mari, nu si-a dat seama pana acum ca exista aceasta oportunitate, dar si-au dat seama, in acelasi timp, trei echipe slabe. de data asta cred intr-o teorie a conspiratiei, in care mosley (sau chiar bernie) le-a soptit la ureche sa faca asta, ca sa scoata f1 din plictiseala...
AZAZEL
May 24 2009, 01:52 PM
pai sa stii ca e o teorie a conspiratiei cu difuzoarele. cica flavio i-ar fi intrebat pe mai marii f1 daca poate sa abordeze o asa solutie si raspunul a fost "nu" iar apoi toata lumea s-a trezit ca exista masini ce au abordat aceasta solutie si le-a fost permisa.
si pe mine ma enerveaza fiabilitatea masinilor brown si chiar am mizat ca se va opri asta. dupa cum vezi, nu l-am bagat pe button in puncte.
laurentiu
May 24 2009, 05:11 PM
Iar am dat-o in bara cu pronosticurile Oricum cred ca cei mai castigati sunt cei de la Ferrari care au luat azi 17 puncte si au urcat pe locul 4 in clasamentul constructorilor, motiv pentru care ma bucur pentru ei. Kimi in sfarsit aratat ca nu a uitat sa piloteze.
Fratilor, cine imi face cinste de doua gloante si-un pistol, ca deja ii urasc pe Miki si pe Viki Data viitoare promit ca ma uit la F1 pe RTL... numai la imagini, ca germana mea e praf.
Oana
May 24 2009, 05:22 PM
QUOTE (laurentiu @ May 24 2009, 05:11 PM)
cei mai castigati sunt cei de la Ferrari care au luat azi 17 puncte
11, mai exact e o performanta si asta. macar sunt semne ca ar vrea sa-si revina... cursa, destul de plictisitoare. mi-a placut cand l-a depasit rosberg pe massa si nu mi-au placut startul lui kimi si greseala lui vettel.
iar comentatorii, s-au intrecut pe ei astazi. incepand cu problemele pe care au inteles ei ca le are massa, dupa acel team radio. si imediat massa le-a dat peste nas cu 2 fastest lap-uri consecutive, asa cu problemele pe care le avea si mergand pana la caracterizari de genul "button a schimbat culoarea lanii" pana nu a explicat ca din oaia neagra a devenit oaia alba, nu am inteles ce a vrut sa zica...
DRAGOS
May 24 2009, 05:23 PM
E a n-a oara cand ratez team-radio-urile din cauza lor! defapt din cauza lu nea miki ca celalalt i-a tot zis...radio...radio. La al doilea team-radio ratat, timp de ~2 min s-a auzit numai vocea lu miki. La 10 secunde dupa ce a tacut a intrat si viki pe receptie, cu o voce grav-nervoasa. Cred ca i-a cam zis cateva in gand lu' nea miki
Oana
May 24 2009, 05:38 PM
acum imi este mai clar ca niciodata cine va fi campion anul asta...
in 2004, dupa 6 curse, schumy avea 50 pct in 2009, dupa 6 curse, button are 51 pct
in 2008, hamilton a devenit campion mondial cu 98 pct acum, dupa o treime de sezon, button are mai bine de jumatate din pct lui hamilton
20krpm
May 24 2009, 07:36 PM
QUOTE (Oana @ May 24 2009, 08:22 AM)
nu stiu daca am mai spus-o vreodata pe forum, dar mie povestea asta cu difuzoarele mi se pare cam trasa de par. uite cum nimeni, si ma refer aici la echipe mari, nu si-a dat seama pana acum ca exista aceasta oportunitate, dar si-au dat seama, in acelasi timp, trei echipe slabe. de data asta cred intr-o teorie a conspiratiei, in care mosley (sau chiar bernie) le-a soptit la ureche sa faca asta, ca sa scoata f1 din plictiseala...
oana, am mai povestit chestia asta la inceputul sezonului. williams, toyota si brawn (sau no-name-ii care erau pe-atunci) au fost singurele echipe care nu au trimis ingineri la sedinta in care s-au discutat partile aerodinamice din spate. asa ca ei pur si simplu s-au asezat la planseta cu o foaie de hirtie goala in fata si cu regulamentul in dreapta, si au facut ceva care sa fie conform cu ce scria acolo. ceilalti stiau ca asa ceva nu se poate, ca asa vorbisera, fia la fel stia ca asa ceva nu se poate, si de-aia i-au zis lu adrian newey (nu lu flavio) sa uite de planurile respective. cind au fost pusi in fata faptului implinit insa, n-au avut cum sa interzica ce facusera celelate echipe, pentru ca nu era vreo chestie in regulamentul scris de ei de care sa se agatze. iar dpdv al teoriei conspiratiei, mosley si bernie n-or sa-i sopteasca niciodata lu ross brawn ceva. ross e din "tabara cealalta", si ma astept in curind ca s e el sa-l forteze sa plece asa cum i-au facut lui ron dennis. dovada cea mai simpla e ca ross nu primeste de la bernie nici un ban care i s-ar fi cuvenit echipei honda, si brawn gp e considerata o echipa in primul an de activitate, deci fara drepturi materiale. ce interes financiar ar fi avut bernie - max sa impinga in fata o echipa fara nici un nume? cind amintit de teorii conspirationiste, faceti ce le sta bine teoriilor conspirationste - urmariti unde se duc banii.
oricum, plicticoasa cursa, si nu-mi aduc aminte sa fi spus vreodata asta despre monaco. cele mai misto parti au fost la inceput, cind vettel a jucat in aparare remarcabil, cu o masina care n-avea cum sa stea pe asfalt. nu stiu ce-a facut newey saptamina asta, dar am senzatia ca a cam stricat masina. o face el la loc... in rest zau daca mi se mai pare ceva demn de mentionat. cel mai ciudat e ca monaco de data asta a fost lipsit de spectacol.
Oana
May 24 2009, 10:05 PM
nu stiu daca e chiar asa cum spui tu. f1 a pierdut simpatizanti in ultimii ani si aveau nevoie de ceva ca sa-i recastige, mai ales in vreme de criza. si asta mi se pare un motiv bun pentru a apela la astfel de mizerii. si cum multi antifani schumy au renuntat la f1 in perioada in care ferrari pusese monopol pe victorii, acum nici n-ar putea fi mai fericiti sa-i vada la coada clasamentului. eu nu am nimic cu brawn, ar fi si culmea sa am ceva cu omul cu care schumy a facut istorie. ma enerveaza doar ca nu au si ei o defectiune tehnica, ca toata lumea, macar o data la 5 curse
klm
May 25 2009, 07:52 AM
CITAT(20krpm @ May 24 2009, 08:36 PM)
cel mai ciudat e ca monaco de data asta a fost lipsit de spectacol.
Yap, de pe la turul 10 n-a mai prezentat niciun fel de interes, singurele atractii cred ca au fost momentele in care ma uitam cum baga Alonso ca nebunu' si ce va face Massa (desi era clar ca chiar de ar fi putut nu-l depasea pe Kimi).
CITAT(Oana @ May 24 2009, 11:05 PM)
eu nu am nimic cu brawn [...] ma enerveaza doar ca nu au si ei o defectiune tehnica, ca toata lumea, macar o data la 5 curse
chestia asta devine de acum o adevarata frustrare insa am din ce in ce mai multa incredere in Ferrari (de altfel odata cu Barcelona am zis ca au gasit solutia); cred ca odata cu Turcia o sa vedem cu adevarat schimbari.
Oana
May 25 2009, 11:44 AM
rezultate monte carlo: 1 button 2 barrichello 3 raikkonen 4 massa 5 webber 6 rosberg 7 alonso 8 bourdais
pole - button fast - massa finish - 15 q - 10 - 10 (adica castiga nr2, asa cum a decis azazel in caz de egalitate)
cele mai multe puncte in aceasta etapa le-a strans dragos - 17, urmat de 20krpm -12. clasamentul general il conduce tot azazel, cu 71 pct, urmat de 20krpm, cu 62 pct. felicitari tuturor pentru rezultate. de la dragos asteptam intrebarea pentru urmatoarea cursa.
intrebarea am pus-o eu si regula egalitatii am stabilit-o eu. era f clar ca poate exista situatia egalitatii. am spus clar ca la egalitate de rezultate intre pilotii nr 1 si nr 2, puntele merg la nr2 si toata lumea a dat raspunsul la intrebare in cunostinta de cauza. daca erau obiectii in privinta asta, trebuiau exprimate din timp si in nici un caz nu trebuie sa faca nimeni abuz de putere p'aci.
vezi pagina nr 1.
Oana
May 25 2009, 12:34 PM
auzi, ce te ambalezi asa? eu una n-am retinut faza cu egalitatea, dar daca asa ai scris, asa vom face. crezi ca ma pedepseam eu singura cu 3 pct, ca pana la urma si eu am votat cu nr 2? adaug imediat punctele, desi nu inteleg de ce ar trebui ca, in caz de egalitate, punctele sa mearga la nr2...
AZAZEL
May 25 2009, 12:53 PM
QUOTE (Oana @ May 25 2009, 01:34 PM)
desi nu inteleg de ce ar trebui ca, in caz de egalitate, punctele sa mearga la nr2...
e explicat in pagina 1.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.