Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ce rost are tuning-ul?
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Tuning > Engine
Stef30994
Masina care nu are 2 cilindri per roata, teoretic, nu are ce cauta in clasa performanta.
Orice tuning pe motoare cu 4 cilindri este pierdere de bani.
Iulian HondaFan
cred ca faci o afirmatie exclusivista...
si aici in USA se face tuning pe motoare de 4 cilindri destul de extensiv. V8-urile sau peste sunt chiar raritati pe piata. e drept aici, V6 sunt la fel de comune ca si cele de 4 cilindri, dar asta tine de pretul benzinei care este f. permisiv...
f1anatic
QUOTE(Stef30994)
Masina care nu are 2 cilindri per roata, teoretic, nu are ce cauta in clasa performanta.
Orice tuning pe motoare cu 4 cilindri este pierdere de bani.


Ia uite...eu ma gindeam sa fac tuning la un camion Peterbilt cu 16 cilindri...si are 4 rotzi...Pai dupa afirmatia ta...i-am spart la nari pe totzi...

Nu consider ca tuning este o pierdere de bani decit daca investitiile financiare nu se justifica fatza de performantzele obtinute dupa imbunatatziri.

Consider ca o forma modesta de tuning...schimbare bujii, fire, priza de aer (care ajuta enorm), filtru de aer nu este o pierdere de bani...Probabil sa pui un superchip pe Dacia sau sa te apuci sa cautzi MSD (Multiple Spark Discharge) Ignition Module cu High Voltage Coils (bobine de mare voltaj si aprindere multi-scinteie) pt. un Cielo nu merge.

Eu am ceva tuning facut la ambele masini si am un V8 si un V6. Zic ca am cistigat intre 20 si 30 de cai putere, investind cam 1000 de dolari de masina. Ceea ce mi se pare rezonabil. Dar trebuie sa tzii cont de ceva: THE TOTAL IS GREATER THAN THE SUM OF PARTS adica efectul total final este mai mare decit contributiile individuale ale fiecarui produs.

Uite...stii cit costa un MSD Ignition ? Multple Spark Discharge care itzi da citeva scintei la fiecare bujie la fiecare ciclu in loc de una pe ciclu ? Si fiecare scinteie este de citeva ori mai puternica decit singura si unica data de aprinderea de fabrica ? Ei bine modulul computerizat costa 350 de dolari si fiecare 2 cilindri au o bobina de inductie care costa cam 50 de dolari. Cind ai 3 sau 4 bobine...pai incepe sa doara portofelul. Un filtru de aer K&N este cam 40 de dolari. Bujii Bosch 4 Platinium[/] sint 6 dolari bucata. Fire [i]Splitfire costa 30 de dolari. Un superchip costa cam 250 dolari de la Comptech Sport. Deci este rezonabil sa investesti atit la o Dacie Logan ? Pai nu merita sa investesti in electronica. Pe de alta parte, folosirea de ulei sintetic si filtru de aer performant si priza de aer itzi va aduce citiva ponei in plus la un pretz de nimic.

Ce rost are...pai are...pentru ca nu este numai muschiul care creste. Ok...reusesti sa-tzi intreci vecinul dimineatza si sa ajungi primul la semafor...dar avantajele sint in general si un consum mai redus, fiabilitate mai mare, etc. Si apoi e mai "fun" la condus...

Iar in ceea ce priveste masinile cu 4 cilindri...Scuza-mi ignorantza...dar am uitat de Subaru Impreza WRX STi care este un V-12 de 6 litri (ca ala de pe SL 65 AMG sau de pe noul Maranello ) nu-i asa (2.5L boxer, 4 cyl[) iar Mitsubishi Lancer EVO MR este ceva mai slabutz in schimb cu numai 5 L V10 (cam ca motorul de la noul M5) (2 L DOHC, 4 cyl). Si mai gasesc exemple daca ma stresez...

_________

Personal mi-ar place motoare mici...cca. 3 L-3.5L cu V-8 (si am una cu 3.4 L V8) si cu compresor dar singura masina adevarata in aceasta categorie este numai Ferrari 360 Modena (3.6L V8) la care as pune si un supercharger.


[/i]
Stef30994
Se pare ca am fost inteles gresit ....
A schimba un filtru de aer, linia de esapament, bujii si cabluri este rezonabil si dupa parerea mea nu ar trebui sa intre in categoria tuning.
Acum se pare ca stim ce se intimpla pe piata americana, ...

Pablo isi cumpara un Civic si incepe tuningul. Cumpara piesa nr1. care teoretic produce un cistig de 3 cp. Cumpara piesa nr.2 care teoretic produce un cistig de 5cp. dar in combinatie cu piesa nr3. cei 8cp. devin miraculos 2cp. si asa mai departe. Cheltuie $3000 in piese si nici macar nu se complica sa puna masina pe un dyno sa vada ce a infaptuit.
Ei, asta pentru Pablo se numeste "muscling-up".

Adevaratul "tuning" abia acum incepe ...
Cumpara un body kit si un wing (cu cit mai mare cu atit mai bine), lipeste toata plasticaria, trage o vopsea noua si termina capodopera cu 2 dungi.
Schimba scaunele, volanul, pedalele si evident centura de siguranta (aia tip ham) toata afacerea asta il mai costa sa zicem $3000.
Treaba nu poate fi terminata fara un set nou de "Lowrider" bullshit si niste roti noi care stralucesc de-ti iau ochii. Asta il mai costa in jur de $1000.
Ei, dupa ce toata treba este terminata, Vineri seara Pablo incepe sa aiba mincarime in dos6.2 si iese la un road test pe bulevard ....
Se uita in stinga, dreapta si ooops, prima victima.

Jose sta la semafor la volanul unui Mitsubishi cu 3 dungi de-a lungul capotei. Se uita unul la altul, isi tureaza motoarele si trag o cursa pina la semaforul urmator.
Pablo cistiga cu un "bot" si este satisfacut. Face o singa, si se nimerste sa opreasca linga un Mustang Cobra. Pablo cu andrenalina "top" incepe sa isi arate din nou muschii turind Civicul. Cobra asculta radio Erevan si din pacate nu-l aude.
Semaforul se face verde si spre surpriza lui Pablo, Cobra ramine in urma.
Este asa de fericit ca nici nu-si da seama ca se misca in zona de 6000rpm.
Dupa o seara plina de succese si 6 beri, gindul la cursele urmatoare il fac sa transpire de nerabdare.
Din pacate Pablo nu-si da seama ca miine, din greseala, Cobra o sa-si ridice turatia de la 2000 la 2500rpm ... si asta numai pentru ca asteptind la semafor, in loc de stiri asculta soft-rock.
God bless "fast and the curious" ............. :brilsmurf:
Stef30994
Iulian,

Consumul de benzina?
Depinde de masina ....
Subaru Impreza WRX STi 18/24 mpg
Corvette C6 V8 19/28 mpg
Honda Accord 4cyl 24/34 mpg
Honda Accord 6cyl 21/30 mpg

Crezi ca este o diferenta mare la consum comparat cu performanta?
f1anatic
QUOTE(Stef30994)
Se pare ca am fost inteles gresit ....
A schimba un filtru de aer, linia de esapament, bujii si cabluri este rezonabil si dupa parerea mea nu ar trebui sa intre in categoria tuning.
Acum se pare ca stim ce se intimpla pe piata americana, ...


Pai de-abia acum te-ai prins ? ca cica esti din LA ?

Ce spui tu cu dungi pe capota...toba galagioasa si neoane si beculetze pe Civica mi se pare o prostie iar la mine nici nu intra in categoria TUNING. Eu unul credeam ca TUNING se refera la performantzele mecanice ale masinii...Pablo punindu-si toate prostiile alea pe Civic fiind BODY STYLING. La Chicago...nu conduci Civic daca nu ai si o aripa pe spate care itzi da un coeficient aerodinamic de usa de garaj. La o masinutza ca Civic...chiar ca aia itzi trebuia... Ma deranjeaza conceptele introduse de TOO FAST TOO STUPID pt. ca nu reflecta realitatea...Orice mexican sau asiatic care-si trage 3 dungi pe capota si o aripiroara pe spate cu o toba galagioasa se da cocos. Si cu minivan-ul trec mai de totzi...dar cu Fordul (SHO, v8). Tuning la mine se limiteaza la superchip, fire/bujii, aprindere si bobina, priza de aer + filtru(pe ambele masini) dynomax catalytic converter pe Taurus numai, rotzi mai mari pe Venture numai si diferite metode de reducere a greutatzii. Ah si am scapat de engine cover la ambele masini pentru a raci mai bine motorul...
Iulian HondaFan
la noul Accord intr-adevar face sens V6-le de 240cp care ofera o performanta f. buna pt. un consum numai o idee mai mare. punctul meu era ca aici nu te intereseaza asa de mult consumul.

in schimb corvette costa 45-50000$ si WRX STI este 35000$ fully loaded, iar ca acceleratie corvette e mai rapid cu 0.3 sec pana la suta de km/h, cam mult 10-15000$ doar pt atat mai multa performanta.

la 35000-38000 eu nu m-as gandi de 2 ori: BMW 330 e prima mea alegere chiar daca e mai incet un pic, are tot ceea ce vreau eu teoretic la o masina de uz personal.

cat despre Civic eu am unul si nu intetionez sa il tunez, 10 sec pt. suta este suficient, scoate 30-40 mpg, are un handing f. bun, protectie pasiva f. buna, pt. 17500 cat am dat pe el cu tot cu taxe merita fiecare penny. Marcela face naveta 90 mile ( 145km) pe zi cu el, are deja 28500 mile ( aprox 45500km)la bord si nu a avut nici o problema. in termeni economici ai cel mai ieftin comuting decent in emisfera asta.

un Civic Si tunat cu cap ajunge la 6 sec suta si te duce numai pe la 25000$ cat te-ar duce si un WRX simplu, ceea ce e suficient ca performanta, mai ales daca stai intr-un oras mare unde nici nu ai cum sa-ti folosesti scula in cele mai multe cazuri.
Stef30994
Iulian, .. te rog nu ma intelege gresit.
Nu poti pune Subaru si Corvette in oala comuna. La performanta nu conteaza numai 1/4 mile si acceleratia, chit ca sutimile de secunda costa enorm la nivel de performanta.

In legatura cu pretul, un stock nu merita cumparat. In zona $52,000 este masina care o numesti Corvette.

In legatura cu BMW-ul. Clasa 3 este o gluma de prost gust.
Sotia moare dupa BMW. A avut un 528i, si acum are un X5 3.0l. (alta gluma proasta)
Din pacate nu pot sa o conving sa treaca la Mercedes.
Mie personal, BMW nu-mi place. Nu ca si performanta, dar raportul pret masina nu este justificat. Confortul este prost, iar optiunile oferite ca sa o aduci la un nivel de lux sint de toata jena.
Iulian HondaFan
nu ma refer numai la acceleratie... distantele de franare de la 60mph la stop sunt egale, handlingul este f. apropiat desi Corvette are un mic avantaj. Vette nu e crash tested, nu stiu motivele. WRX este excelent ( 5 stele) la frontal si f. bun ( 4 stele) la impactul lateral. fie Vette e overpriced fie WRX STI ofera f. mult la cati bani dai pe ea. categoric vette e o masina sport pur-sange, nu afirm ca STI ar fi mai bun, dar ii sufla in ceafa la un pret considerabil mai mic.

e total inutil sa discutam de consum, daca iti permiti o masina de 50+ k, nu mai conteaza cat dai la pompa, chiar daca ar consuma 10mpg...

nu m-am dat in Corvette, nici macar in WRX, dar masinile pe hartie si in testing profesional comparativ ( ex. CR) sunt f. apropiate. inteleg ca tu te-ai uitat dupa performanta pura si ai fost dispus sa platesti oricat sa o iei, dar, atata timp cat exista WRX STI, eu nu as cumpara Corvette, oricum nu la pretul acesta. aici este vorba si de legenda Corvette... pt care dai ceva mii bune.

In plus mai sunt si alte oferte pe piata cu un raport pret calitate mai bun: ex. HondaS2000 care ar avea un handling similar, frane mai bune si un 5.7 sec la suta de la un 4 cilindri normal aspirat de 2.2l, la numai 33-35000$.

care e parerea ta despre Porsche...atunci.

Cat priveste BMW nu sunt de acord, am vazut cum e, am pipait si am vazut si Vette la auto-show in NY. am fost dezamagit de interiorul la Vette, e in traditia americana sau GM, for that matter. performanta e nimic de zis...dar restul lasa de dorit, inclusiv fiabilitatea... la acest nivel al pretului.

fully loaded BMW ajunge la pret de MB dar ai o dinamica mai buna. X5 nu imi place nici mie, il consider un oxymoron: nu e offroad adevarat si nu e nu e nici masina de asfalt... dar eu sunt un anti-SUV convins ( sunt OK, no offense meant, ca masina de padurar, cioban, pe drumuri proaste, etc. dar nu altfel)...
Stef30994
Toti au pareri si gusturi proprii, nimic de spus ...
Daca vrei ZUMZUM, 4 cilindri fac treba ... dar dupa parerea mea, astfel de masini se califica numai pentru categoria "sporty cars". Sorry, can't help my way of thinking.
Iulian HondaFan
inteleg si respect pct tau de vedere, dar pe numere si performante reale sunt f. aproape... finally WRX STI is more car for the money.
f1anatic
Pentru o masina sport, (2 door sports coupe) Corvette-ul ofera valoarea cea mai buna pentru suma pe care o dai. Plus, posibilitatzile de tuning si alte reglaje o fac excellenta...una peste alta...best bang for the buck spent. VIper-ul, Ferrari, Aston Martin etc...toate pot oferi masini mai iutzi din fabrica decit Corvette-ul...dar cu investitzii moderate...potzi face Corvette-ul mai competitiv.

Dar...acum personal nu imi plac atit de mult masinile sport (2 door sports coupe). M-am indragostit prea mult de masinile din Deutsche Torurenwagen Meisterschaft cind ma uitam pe DSF pe la inceputul anilor 1990 ca sa intzeleg ca chiar daca vreodata am sa-mi cumpar un Corvette, mie bucuria cea mai mare mi-o va face tot un 4-door-sports-sedan. Actualmente AUDI RS-6 urmat de BMW M5 (ala noul) si MERTZ E 55 AMG are fi in ordine ce imi place mie din patria lui Schumacher.

Revenind insa la Iulian si exemplul lui, atita vreme cit Subaru produce un STI la o treime de pretz ca modelele mentionate mai sus, cu performantze aproape de Corvette, la o suma pe care pina la urma mi-o pot permite...pai prefer Suby WRX STi. Nu numai performance-wise, bani dar si appeal.

Si acum, vere din LA, Stefan ? unde mergi tu cu Vette-ul ? Ca nu pot sa cred ca este o masina de mers zilnic cu ea la munca sau la cumparaturi. Foarte greu sa se intimple in alte partzi ale tzarii...dar cu atit mai dubios in So Cal.
HalbaSus
nu vreau sa intrerup o discutie Chicago vs L.A., dar ca sa ma bag si eu (ca simplu sofer roman) as prefera Subaru WRX STI fatza de corvete chiar daca subaru ar costa mai mult (ipotetic vorbind)... pt ca in timp ce subaru are aerul unei masini agresive venita din WRC (si in categoria asta poate concura doar cu mitsubishi EVO VII-VII) pe cand corvete-ul e un fel de varianta "economic" la ferrari, SL 55 AMG, Aston Martin, etc... Deci e ca si cum te-ai duce la un hotel de lux cu o dacie... Desigur e frumos, rapid, legenda americana bla bla bla... dar daca nu ai inca minim 4 masini de lux in garaj nu are rost sa-ti cumperi un corvete pe cand un subaru (mai ales wrx sti) te face sa simti ceva adrenalina fara sa fii putred de bogat (mai ales in US unde pretul benzinei e mai mic si taxele la subaru la fel).

Oh, si btw, si mie mi-ar placea un RS6, un M5 sau un E55AMG smile.gif

Revenind la topic, nu va inteleg indignarea pt tuningul sau mai precis styling-ul de caroserie/interior... OK, dungile pe capota si alte chestii de genul asta arata ridicol recunosc, si sunt multi care isi "tuneaza" masinile cu muuuuult prost gust... Dar sa recunoastem, atunci cand cumparam o masina nu ne uitam doar la performante, ci ne uitam si la design (cel putin pe mine ma intereseaza si cum arata), ori din moment ce vrei sa ii maresti performantele, mi se pare normal sa ii maresti si coeficientul "estetic"... Un eleron care nu e exagerat da un aer sportiv masinii (chiar daca nu o face mai rapida), la fel si un spoiler care se potriveste, niste jenti mari atrag privirile chiar daca masina nu e una super-sport, cat despre evacuare... ce sa va zic... am vazut un A8 (modelul nou) cu 2 tzevi de esapament integrate in spoilerul spate, cromate, in forma de dreptunghi... in care puteai lejer sa-ti bagi lejer piciorul pana la genunchi... ce sa spun... era sa uit unde e frana cand i-am vazut spatele la stop... tipul care si-a facut "tuningul" (un afacerist , foarte bogat la vre-o 50 de ani) nu si-a pus evacuare noua ca sa sune masina mai bine, nici ca sa castige vreo 5 cai putere (A8-ul avea o motorizare de 6 litri smile.gif), ci pur si simplu pt ca arata bestial... la fel si jentile... 18" BBS... Eu as prefera sa am o masina de 150 cp frumoasa fatza de una de 200 care sa arate ca o duba de transportat varza la piatza ... si asta nu pt ca sunt fanul lu' furios si nervos... ci pt ca imi plac masinile frumoase... si o masina "tunata" poate fi chiar foarte frumoasa, atata timp cat "tunarea" e facuta cu cap...
Iulian HondaFan
da, atat timp cat e in limitele bunului gust, pt. care eu am o definitie destul de austera, tuningul exterior este o reflectie a grijei fata de vehiculul personal si a dorintei de a-l individualiza...

dar, cum spunea si Stef, multora le lipseste cu desavarsire, si eu sunt oripilat zilnic de diferite masini, chestia cu rotile nichelate lucioase este f. raspandita si in multe cazuri nu cadreaza cu designul si alura masinii. e ceva la fel cu machiajul si garderoba la fete: unora le iese altora nu... una poate fi distinsa cealalta, ma scuzati, tot o tzoapa ramane... dar si privitorii sunt diferiti, unora s-ar putea sa le placa...

eu ca idee generala, imi place mai mult o masina care ar arata comun ( asta nu inseamna rapciugos), dar care sa aiba unde trebuie. un fel de cenusareasa a masinilor. that means capable but understated...
Rai
In primul rand as vrea sa zic ca tuningul e o chestie de gust si fiecare are gusturi diferite oriunde am trai pe planeta asta si sigur ca mai e o chestie de bani,asa ca fiecare avem dreptate in felul nostru.
Eu unul prefer masina obisnuita adica fara modificari vizuale dar imi place sa ma joc cu technica si la motor si la frane consum cam ce se poate face electronic si putin mecanic.Niciodata cand cumpar sau am o masina nu scrie marca sau ce e de exp(1.9 l TDI etc.) si multi ma depasesec si se mira ca tin pasul cu ei si mai ales la curbe la franari franez f f tarziu si sigur nimeni nu stie ce se intampla caci aici pe autostrazi nu e limita de viteza mergi cat tine si bine.Am construit de lungul anilor si mici monstri care alearga lejer 300 km/h dar mai mult m-a interesat sa o fac mai stabila in curbe si sa franeze scurt mai puti decat jumatate ca o masina buna normala si sigur m-am jucat si la tractiune multe le-am copiat din DTM,WRC am noroc ca am acces la multi si multe ajutoare si sigur un laborator finantat de BMW de ar stii cate odata ce fac si multi producatori imi pun la dispozitie tot felu de noutati poate,poate le putem baga in serie,daca ar stii ce fac poate nu ar fii asa de acord.
Dar la mine e frumos ca combin meseria si cu puti hobby.
f1anatic
Pai cred ca sintem totzi intzelesi ...ne plac masinile puternice...atractive ca design dar nu "flashy" adica sa nu bata la ochi.

De fapt, ca sa aduce "fetele" in discutzie, precum Iulian, sint gagici care sint frumoase natural...si demachiate si necoafate sculate la 3 AM sint frumoase...pe cind altele nu conteaza cit machiaj pui...tot de evitat sint.

Si noi cautam masini cu linii frumoase, usor agresive. Nu numai muskiul de sub capota este important ci si coeficientul estetic. Din pacate, multzi s-au luat dupa TOO FAST TOO STUPID si si-au facut masinile sa arate ca in film. Zic totusi ca trebuie facut totul cu gust...un eleron mai mare ca a lui Schumi pe un Dodge Neon nu este frumos...indiferent daca Neon-ul are motor de Viper sau NU. Bun gustul are o limita iar majoritatea o depasesc.

Iar daca vreodata am sa am o supermasina, am sa am grija sa arate cu gust, usor mai agresiva decit modelul de fabrica...dar am sa am grija sa inlatur tot ce ar putea-o indetifica ca model performant. Ex: Subaru Impreza Sti ar pierde imediat stickerele si adausurile pe care scrie WRX si STI si la citeva ore pe E-BAY ar apare de vinzare/trade eleronul pe spate. Impiedica la vizibilitate si face masina mai atractiva pt. hotzi. Plus ca atrage si potera si spune de la distantza ca aia'-i versiunea periculoasa. Plus, ar obtine faruri de ceatza care nu e ceva std. pe STI. Cauciucuri/jentzi astea vin ele curind...superchip etc/...
Echo
Mie-mi place scoala germana de tuning, care face masina sa arate ca si cum nu ar avea accesorii exterioare de genul manere la usi sau embleme, deci cat mai "clean", liniile devin mai curate, stilizate parca. de asemenea masina e lasata foarte mult si i se monteaza roti imense. dar nu e ceva "flashy" sau de prost gust. ideea e sa faci masina mai frumoasa decat versiunea de serie, dar nu prin adaugarea unor apendice care pot strica complet aspectul. de asemenea eu sunt indragostit de ideea de "sleeper" Ar fi foarte interesant ca un amarat de jaf de acum 25 de ani sa-l faca la stop pe varu Stef din LA in al sau Vette
Iulian HondaFan
e greu sa-l faci pe varu stef, ai cheltui cel putin dublu ca sa faci un asa sleeper...
Stef30994
Problema care ma deranjeaza pe mine nu este tuningul estetic de prost gust, ci faptul ca dupa un tuning de 3 parale prostanii isi arata coltii.

Mie mi se intimpla de cel putin 3-4 ori pe saptamina sa fiu acostat la stop de cite un timpit in rice burner cu " do you want to race for the pink ... bullshit" sau sa mi se tina agresiv de coada

Inca nu mi s-a intimplat ca cineva intr-o masina puternica (scumpa) sa faca asa ceva. De obicei ne uitam unul la altul cu oarecare respect si ne vedem de drum ...

Eu am cumparat Corvette pentru ca am vrut sa cumpar Corvette, nu pentru ca am de gind sa ma iau la piept cu timpitii pe strazi. Daca vroiam Porsche cumparam Porsche ... este atit de simplu. Singurul loc unde mai trag de masina este cind am timp sa ma duc la club, si nici atunci nu le fortam prea tare ... ce rost are?
Iulian HondaFan
inteleg care-i treaba, nici eu nu i-as lua in seama...

dar ei nu reprezinta decat o subclasa a celor care fac tuning... e de inteles ca vor sa se intreaca cu un vette, ar trebui sa o iei si ca un compliment. baietii cred ca viseaza si noaptea sa faca o liniuta cu unii ca tine...
f1anatic
QUOTE(Marius-Iulian)
inteleg care-i treaba, nici eu nu i-as lua in seama...

dar ei nu reprezinta decat o subclasa a celor care fac tuning... e de inteles ca vor sa se intreaca cu un vette, ar trebui sa o iei si ca un compliment. baietii cred ca viseaza si noaptea sa faca o liniuta cu unii ca tine...


Mai Iuliane...ai folosit expresia asta "liniutza...partida" etc...de imi vine sa ma sui in masina sa dau o fuga pina in Indiana si sa te fac un Martz la table.

In general ar trebui ignoratzi...dar pe de alta parte Stefan vere' ar trebui sa te simtzi flatat. Ei pe tine te considera standardul in viteza/acceleratzie...spre care tind prin tuningul la masini.
Iulian HondaFan
de pe eurotuned.com ( some piece of American attitude):

Rock Bottom Pieces of Crap

Anything other than the Bat Mobile that has a 3 foot wing on it

Anything with Coffee Can sized exhaust that is under 250 Horsepower

Any car that sounds like a weedeater on crack

Any car with more stickers than horsepower

Any car with incorrectly lowered suspension

Anything with a muffler which protrudes unnecessarily far beyond the back of the car

Any car with a Nike "swoosh" sticker

Any car that bounces repeatedly after hitting a bump, due to improper suspension mods

Any car with more money spent on cosmetics than performance

Any car with a pissing Calvin sticker

Any car with dual exhaust, where the second pipe is purely for looks

Any car where the driver's mullet is larger than the car's horsepower curve

Domestic tanks ( adica americane...)

AND ANYTHING MADE IN FRANCE ( capitalele autorului)
Iulian HondaFan
de pe acelasi site favoritele lor la capitolul compacte sport:

Mk4 Golf R32

Mk3 GTI VR6 (FWD and Syncro)

Mk4 Golf V6 4motion

Mk4 GTI VR6/1.8T

Corolla S (Australia)

Mini Cooper S

Audi A3 (Europe)

Ford Escort Cosworth (AWD or RWD)

Integra Type R

Corolla AE86

... si o parere despre masinile americane la care subscriu partial:

AMERICAN CAR COMPANIES' IDEA OF A PERFORMANCE AUTOMOBILE IS AN OBESE TURD WITH A V8 AND THAT IS SIMPLY DEPRESSING...
HENRY FORD WOULD PISTOL WHIP YOU IF HE WAS ALIVE TODAY!!!
HalbaSus
Sunt de acord cu "pieces of crap" mai putin:
"Any car with more money spent on cosmetics than performance "

pai daca eu am o masina care stock are 200 cp de ce as vrea sa-i maresc performanta daca eu nu sunt vitezoman si nu vreau sa ma dau la curse, si nu incalc regulile de circulatie ? Doar pt consum mai ridicat ? doar sa zic ca "tuningul meu e adevarat" ? plus ca anumite modificari afecteaza comoditatea (ex: putere mai mica la turatii mai mici si putere mai mare la turatii mai mari - esti obligat sa mergi cu masina turata). Asta inseamna ca nu pot adauga niste jante, spoilere, tapiterie de piele, etc ?
O masina frumoasa nu trebuie neaparat sa fie foarte puternica, iar o masina puternica nu trebuie neaparat sa fie frumoasa... problema cu tobele tip burlan si eleroanele tip batman e ca ele nu sunt estetice !!! Chiar daca ar ridica performantele masinii nu cred ca as pune asa ceva pe ele...
Iulian HondaFan
baietii sunt puristi si sunt tuneri americani de masini germane... dar lista lor are stil...
f1anatic
QUOTE(Halba-2)
Sunt de acord cu "pieces of crap" mai putin:
"Any car with more money spent on cosmetics than performance "

pai daca eu am o masina care stock are 200 cp de ce as vrea sa-i maresc performanta daca eu nu sunt vitezoman si nu vreau sa ma dau la curse, si nu incalc regulile de circulatie ? .


Tuning se refera strict la motor, transmisie, suspensii, jante, cauciucuri. Am mai avut discutzia asta aici, unde fiecare sticker si vopsea pe etriere este calificata drept tuning. Daca itzi pui "jante" cu "spinners" niste chestii care se invirt chiar cind stai pe loc...aia este "rice" NOT "nice" si nu e considerat tuning. Daca itzi iei jante mai mari, mai late, cu cauciucuri mai netede, de performantza...ala este tuning. Pt ca afectezi comportamentul masinii.

Acum Iuliane...ia zi...ce incerc eu sa fac (plus piesa care nu o dezvalui) este RICE sau NICE ? Este TUNING sau FART CAN ?
guerilla
ai fi rice daca ti-ai tranti un eleron cat o zi de post.
cu plasa si echipamentul secret, va fi nice.
cand ajungi la motec? laugh.gif
Iulian HondaFan
Legacy are un eleron discret si sincer sa fiu ca aspect e f. reusita comparativ cu Impreza WRX...

tuningul la circuitul aerului are tot sensul dat fiind designul celor de la Subaru la caest capitol, chestia cu plasa nu prea ma dau in vant mai ales ca trebuie sa renunti la emblema Subaru... geamurile negre.. preferinte personale... eu o vreau rosu-visiniu si o sa o las stock cel putin vreun an daca ma hotarasc sa o iau...
f1anatic
QUOTE(CristianT)
ai fi rice daca ti-ai tranti un eleron cat o zi de post.
cu plasa si echipamentul secret, va fi nice.
cand ajungi la motec? laugh.gif


Ce este MOTEC ?

Plus eu nu am eleron. Si cred ca nu atzi intzeles cum vreau sa arate masca pe fatza...stai asa...


http://store.mauromotorsports.com/safrgras.html

Uite cit costa. Pot cumpara pt 450 una care e profilata incit are o fanta pt ca sa intra aer in priza de aer. Dar eu am bani de asa ceva ? Astia sint bani datzi degeaba cind cu ceva chin si indeminare...o scotzi aproape la fel...si la o zecime de pretz.
f1anatic
By the way...asta este un Outback sedan cu 3.0 H6
guerilla
Motec - Engine Management Systems.
www.motec.com

scumpe jucarele
f1anatic
QUOTE(CristianT)
ai fi rice daca ti-ai tranti un eleron cat o zi de post.
cu plasa si echipamentul secret, va fi nice.
cand ajungi la motec? laugh.gif


Marea majoritate a baietzilor folosesc varianta Cobb
http://cobbtuning.com/legacy/
sau o combinatzie de Accessport(cu sau fara street tuner) si tevi Cobb, AVO, Perrin.

Raspunsul la intrebarea ta...strict engine management...este asta.
http://cobbtuning.com/legacy/accessport.html
Asta este...piesa secreta. Iar aici sint diferitele set-up-uri care - da ai intzeles bine - pot fio schimbate de cite ori vrei, foarte repede, chiar si in mers. Cobb a promis un Fuel Economy Map care va fi o varianta la Valet Map cu ceva mai mult RPM si low boost. Fac produse foarte bune, din 2002 incoace sint cei mai tari in engine management la Subaru. Nu sint cei care itzi dau puterea cea mai mare si nu sint nici foarte prompti cu noi produse insa NICIODATA NIMENI nu a avut probleme cu masina din cauza lor. Sint suficient de conservativi in reglajele ECU ca sa bubuie motorul, philosophia lor fiind mai bine ofera mai putzin, mai rar...dar mai sigur. Exact ca a mea...
http://cobbtuning.com/legacy/accessport/index.html

Si cum am mai zis...nu e detectabila de dealer. Cel putzin MY2005.

Marea majoritate a baietzilor raporteaza
http://cobbtuning.com/legacy/power-s.html#stage2
numere similare...280...300 CP depinde de cit de iute si-au pus piesa comparat cu perioada de rodare. Stock este 250.

Si acum sa fiu sincer...cred ca ma voi opri aici...cel putzin pina la anul. Cu ce alte prostii mai fac...am adus-o la 300 de CP... va deveni suficient ca sa pot dormi linistit noaptea.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.