Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Divort Ferrari
Masini.ro Forum > Auto Motor Sport > Formula 1
Pages: 1, 2
drabisan
http://www.gazzetta.it/Motori/Formula1/12-...396955937.shtml

Nu sint un vorbitor de italiana, dar mesajul e unul foarte clar!

Si eu m-as bucura!

Bosorogul de Mosley, inspirat probabil de pitipoancele lui, a schimbat tot ce se putea schimba ca sa nu mai cistige Schumi si Ferrari. De atunci am inceput sa-l "apreciez".

Acum vrea si limitarea bugetelor. O fi fericit? Daca e, asa sa ramina! Eu unul oricum nu ma mai pot uita la F1 pentru ca mi se pare un spectacol neatragator! Ultima alergatura care sa merite a fost una a lui Schumi pe ploaie. Penultima Senna-Mansell. Si de atunci sint niste ani!

Schimbarile facute, din punctul meu de vedere, au stricat spectacolul! Asa ca Mosley ar trebui sa se lase de F1 si sa continue cu Viagra, ca aia ii prieste!
Oana
si eu m-as bucura sa se retraga, dupa ce au distrus sportul asta. aici varianta in engleza

scandalul a plecat de la decizia de limitare a bugetului pentru sezonul urmator, la 40 milioane de lire sterline. ferrari a atacat decizia chiar de la inceput, iar mosley le-a raspuns ca f1 poate trai si fara ferrari. si poate mosley are dreptate, f1 nu o sa moara fara ferrari, dar o sa intre in coma. sa nu uitam ca ferrari au cei mai multi fani in f1... asta e, incep sa ma uit la le mans
Baby Blues
Si eu va spun sincer ca nu m-am mai uitat de mult la F1 dar imi aduc aminte cu mare placere de Mansel, Schumacher, etc. Spectacolul actual ( atat cat mai vad pe bucati sau la stiri, nu mai are valoarea celui de acum 10-20 de ani. Este clar ca ceva trebuie facut dar vad ca solutii intarzie sa apara. Cu toate ca nu sunt fan Ferrari, este clar ca este o aberatie sa existe F1 fara Ferrari cum de altfel si masura limitarii bugetului este o alta aberatie. In fapt F1 se vrea o avantgarda a tehnologiei. Cum sa produci si sa testezi tehnologie superioara cand ai bugetul limitat? Cum sa produci performanta si sa cresti piloti buni, sa ai mecanici buni ( sau cei mai buni) cand ai bugetul limitat?
20krpm
drabisan si stefan_adrian, eu sint total in dezacord cu voi, dar cum rar am vazut postari de-ale voastre pe-aici va inteleg dezgustul. totusi, spectacolul oferit de f1 de vreo 3 ani incoace e cel mai bun pe care l-am vazut in ultimii vreo 15. nu cred ca puteti sa contestati asta, atita vreme cit campionatul de acum doi ani s-a decis la un singur punct diferenta, iar cel de anul trecut la ultimul viraj. exista in permanenta soferi noi si masini noi care fac spectacolul, iar cistigatorii si podiumurile variaza enorm de la o etapa la alta. foarte multe depasiri, foarte multe jocuri strategice, adevarat entertainment si in buna masura un sport cu concurenti cu sanse. e mult mai bine decit ce era acum 5 ani, si chiar daca si mie imi placea de schumacher si de povestea lui frumoasa, ma bucur ca timpurile alea s-au terminat.

dar - toate astea nu se datoreaza aproape in nici o masura celor doi indivizi de-acolo de sus, ecclestone si mosley. echipele nu fac altceva decit sa jongleze in jurul regulamentelor idioate, si sa zboare cu toata taraba de la o saptamina la alta in tot felu de locuri pustii si neprimitoare de prin lume, in care sa maninci o friptura si sa stai la un bar decent intr-o seara e un lucru aproape imposibil. asta in timp ce suporterii din tari ca franta, US, canada si probabil ca in curind si marea britanie trebuie sa vada cursele la televizor. nu degeaba in ultima vreme deciziile fabuloase ale papagalilor astora doi au fost luate inapoi - pentru ca nimeni n-a vrut sa le respecte. nu degeaba ajung de batjocura lumii cind comisarii lor de traseu fac judgement calls pe care nici zeci de avocati nu-s in stare sa le rastalmaceasca, si nu degeaba avem in ziua de azi doua categorii de echipe, care alearga pe doua echipamente aero diferite.

pasul lui ferrari e doar oarecum in directia cea buna, in sensul ca cel putin trage un semnal de alarma. senzatia ema e insa ca ferrari sint speriati de faptul ca sint depasiti de o echipa care nici nu stim prea bine din ce bani traieste. e dovedit ca o echipa cu bani putini poate deveni competitiva, iar de la anul asteapta la cotitura peter windsor si dave richards. daca echipelor astora li se mai creaza si avantaje, e lesne de inteles ce li se poate intimpla. sint echipe care trebuie sa-si justifice cererile de bani de la firma mama, pentru ca cu cit cererile astea sint mai mari, cu atit salariile pot fi mai dolofane. cit a costat pina acum aventura toyota in f1? peste 2 miliarde...

partea cu care eu nu sint de acord cu toata povestea asta cu budget cap e cea care se refera la avantajele tehnice pentru o echipa care semneaza pentru buget limitat. e ca si cum ai face doua ligi in aceeasi cursa, doua regulamente diferite. nu e de nemaiauzit, le mans functioneaza in stilul asta de ani de zile, dar daca acum toata lumea separa echipele in diffusere si triffusere, va dati seama ce simplu va fi atunci. nu pot sa inteleg cum cred mosley si cu ecclestone ca asta o sa fie ceva benefic pentru sportul lor. dar probabil ca daca ferrari se tine de cuvint si intoarce spatele, n-or sa mai insiste cu timpenia asta.
Baby Blues
Dupa parerea mea nu o sa ramana asa dar oricum poate schimbarea conducerii va da o noua viata F1. Cine stie.
guerilla
eu ca un neavenit in f1 nu pot sa spun decat ca:
- ma bucur ca ferrari se retrage - lasa loc unei echipe tinere, iar banii nu se vor mai cheltui aiurea pe marketing si alte bazaconii ci cat mai mult la nivel tehnic.
- ma intristeaza ca se retrage - are un palmares incredibil iar fanii vor fi dezamagiti.
renault insa a declarat ca va urma ferrari. deja lucrurile nu mai sint chiar atat de simple ci suna a rascoala a celor bogati. vom vedea.
9er
Eu nu cred ca problema se pune la nivel de rascoala, fronda, revolutie. In plan economic e dificil sa treci de la cheltuieli de 300-400 la unele de 8-10 ori mai mici. Sa ne inchipuim la un nivel micro ca ti se impune ca dupa o luna in care ai avut un nivel de cheltuieli de 1000 ron, sa zicem, luna urmatoare sa fii nevoit sa reduci la 100-200 ron. Mori de foame, la propriu.

Nu ma intelegeti gresit. Eu sunt pentru limitarea bugetelor, exista asemenea campionate, adica cele americane, care functioneaza cu succes si inca mare. Asta niveleaza competitia, creeaza oportunitati si pentru cei mici si pune accentul pe performanta. Dar trebuie facut treptat, cu reduceri de bun simt in primii ani. In NFL, spre exemplu, trendul e invers, bugetul creste cu cateva procente de la an la an. Exista inflatie si in sport.

Pe de alta parte, aici exista si aspectul politic si nu am nici cea mai mica indoiala ca astea sunt lovituri in razboiul pentru "ciolan".
20krpm
nici vorba, 9er. nu e vorba de un ciolan si de o conducere.

fom e o firma privata si e a lui bernie ecclestone. (ma rog, a nevesti-si, lol, asta prefer sa nu comentez). fom se ocupa cu organizarea de curse de masini, numite "curse de formula 1", iar echipele contracteaza fom pentru a-si asigura conditiile. in situatia asta nu se pune problema ca cineva (masonii, de exemplu) "il zboara" pe ecclestone si pun pe altu in loc. la rindul ei, fom a decis ca fia, o organizatie cum e acr-ul din romania, probabil non-profit, sa sanctioneze cursele, in asa fel incit sa dea o atmosfera de concurs, de competitie - altfel numa fac parada cu masini scumpe pe circuit. fia e o orgaizatie independenta, si asta trebuie, o organizatie independenta care sa arbitreze corect. max mosley e omul din cadrul fia care se ocupa de formula 1 (fia mai sanctioneaza si alte campionate). e foarte probabil ca mosley are un salariu oarecare de la fia, dar ma astept sa fie suportat financiar in buna masura de fom, si e normal sa fie asa.

rascoala sau nerascoala, lucrurile stau cam asa. red bull si bmw anuntasera deja ca ei nu mai sint interesati de o competitie dupa un regulament in care unii au niste limitari si altii nu. dar retragerea lor n-ar fi facut mare vilva - franchise-urile astea din f1 vezi bine ca din cind in cind apar si dispar. insa daca ferrari, singura echipa cu traditie neintrerupta in f1, a anuntat ca pleaca, si dupa asta si toyota si renault au inceput sa spuna cam la fel, iti dai seama ca lucrurile incep sa se cam duca la vale. cu cine o sa se mai trezeasca ecclestone pe circuit? cu force india si cu papa williams, ca numa ei au ridicat din umeri si-au zis "well, ok". (nici unii nici altii probabil ca nu au buget asa de mare incit sa ajunga la limita aia, asa ca pe ei decizia ii avantajeaza). in situatia asta, cit interes or sa mai prezinte cursele numite "formula 1"? si de ce, in conditii de interes scazut, mclaren de exemplu o sa continue sa isi mute masina si mecanici ba in china, ba in bahrain, ba in abu dhabi?

faptul ca echipele astea pleaca nu inseamna sfirsitul lumii. ele se pot organiza bine mersi, isi pot gasi o alta firma care sa le reprezinte interesele, si o alta organizatie care sa le sanctioneze competitia. si boteaza noua competitie "grand prix", de exemplu. noua firma de management nu are decit sa vorbeasca la telefon cu tony george aici in indianapolis, cu primarul din montreal, cu proprietarul circuitului de la le mans, din maranello (de parca ala n-ar fi in punga deja), si daca nu exista contracte de exclusivitate, cu nurnburgring, cu spa francrochamps, si asa mai departe. sa le spuna "io vin cu ferrari, cu renault, cu red bull, cu toyota si cu bmw si facem o cursa la voi, ne primiti? incasarile din bilete 's ale voastre, noi traim din incasarile de televiziuni si ne lasati sa punem bannere." incepi sa vezi acum care e semnificatia faptului ca pleaca ferrari din f1: unde se duce publicul, care ani de zile la rind si-a cumparat sepci si tricouri rosii? care e firma mai cedibila - aia care vine cu force india si cu williams, sau baietii astia noi?

cam asa se pune problema. fostul "concorde agreement" pe care fom il avea cu echipele s-a terminat (aal tinea echipele legate contractual de f1), iar acum ecclestone presteaza servicii pentru echipe doar de la luna la luna, de la cursa la cursa. norocul lui e ca sint multe echipe, cu bugete diverse, si carora le e relativ greu sa se organizeze si sa ii fluture la unison batista. adauga la asta si faptul ca ecclestone are o anumita virsta, si ca a fost rasfatat toata viata lui, si e usor sa vezi de ce udecata lui mai da si pe linga.
20krpm
dupa ce-am scris cele de mai sus, am aflat ca si renault a confirmat zvonurile ca vor sa plece daca vin cu regula aia cu budget cap.

dar nu de asta m-am intors... ci doar vroiam sa spun ca in US *nu* exista limite de buget in cursele de masini. (are you kidding me?... asta e tara in care nu exista limite de buget in general, si in care cash-ul cistiga.) iti aduci aminte acu vreo doi ani cind au incercat sa faca o chestie similara in liga profesionista de hochei, de-au pus pe butuci intregul campionat pe un an si au trebuitin cele din urma sa renunte? in acelasi timp insa, asta e tara in care bugetul pe care cineva il arunca intr-o masina de curse e in mod voluntar limitat, de catre investitorul insusi, nu de catre vreun regulament. e absurd si nenecesar sa spui "noi facem curse, dar aia bogati n-au voie sa vina sa alege cu noi". aici daca n-ai bani, joci intr-o liga secunda pina reusesti sa ii ai, sau sa fii bagat in seama de un investitor, si pe urma promovezi. de exemplu, uite, am un coleg care joaca intr-o echipa de fotbal (soccer): anul asta au iesit pe locul doi si au optiunea sa promoveze in liga superioara. au ales sa nu promoveze. de ce? pentru ca promovarea inseamna ca o data la doua saptamini sa trebuiasca sa zboare ba in arizona, ba in nordul californiei, ba colo, ba colo, ca sa oace. si n-au bani de asa ceva, pentru ca n-au bani ca sa-si angajeze si sa-si plateasca un manager de echipa care sa le gaseasca un sponsor.
T u d o r
Sa se retraga. Sa se retraga si sa-si faca campionat paralel, ii vor urma si altii. Regulile astea imbecile seamana cu comunismul de la noi, o uniformizare cenusie in care varfurile sunt nivelate pentru binele maselor. Sa-i oblige sa mearga cu aceeasi masina, asta va fi apogeul carierei celor doi mascarici din fruntea FIA.

Eu oricum nu ma mai uit la F1 de cativa ani. Si asta o spun dupa ce am fost fan inrait, Marele circ a devenit un circ comun, cum sunt cu zecile prin oraselele de provincie. Cu tiribomba si femeia cu barba cu tot.

Am inlocuit F1 cu WRC, dar acum simt ca trebuie sa migrez catre alt sport motorizat. Cu aceasta criza in industria auto... fara Subaru in WRC e cam la fel cum e F1 fara Ferrari. Noroc ca aia ii mai lasa cu echipe private si mai vezi una alta.
20krpm
QUOTE ( T u d o r @ May 13 2009, 03:38 PM) *
Eu oricum nu ma mai uit la F1 de cativa ani. Si asta o spun dupa ce am fost fan inrait, Marele circ a devenit un circ comun, cum sunt cu zecile prin oraselele de provincie. Cu tiribomba si femeia cu barba cu tot.

citeste ce-am scris mai sus cu vreo citeva postari, Tudor. in momentul de fata, si de fapt de vreo doi-trei ani de zile incoace, f1 e de-a dreptul un campionat interesant, si e pacat sa pierzi un asemenea spectacol. nu mai e deloc ce era pe vremea lui schumacher, nici unul din soferi nu are cruise control si ipod socket in masina acum. mai fa o incercare, si fa-o cu mintea deschisa. politicile alea pe care le discutam sint doar chestii acre de pe linga competitie. eu unul n-as vrea ca totul sa se termine cu o plecare in grup a echipelor si stabilirea unui alt campionat, pentru ca asta ar insemna vreo 2-3 ani de bijbiiala si de calitate redusa a spectacolului, dar in acelasi timp daca asta ar insemna o continua mincareala cu ecclestone, tot mai bine s-ar duce.
T u d o r
Hmmm, nu stiu daca imi mai poate placea o ciorba reincalzita. O sa fac cum mi-ai zis. Totusi sa schimbi regulamentele in asa fel de la an la an mi se pare de neacceptat. Echipele investesc multi bani si timp in dezvoltarea masinilor pe o anumita axa si hop vine unul dintre cei doi mascarici si schimba regulile jocului. Asa brambureala nu se vede decat in sistemul de invatamant romanesc. biggrin.gif

In privinta afirmatiei tale despre campionatul F1 devenit interesant, imi pare ca seamana cu cel de fotbal din Romania. Adica echilibrat dar nu si competitiv. Nivelat in jos. Nu am mai auzit de mari caractere de cam multisor. Cand spun mari caractere am in gand un Mansell, un Prost, un Senna, un Schumacher, un Villeneuve-tatal, ca sa nu-i amintesc decat pe cei pe care i-am vazut eu. Acum cine iese de la boxe primul are 80% sanse sa castige daca nu-l lasa masina. Pilotul a coborat sub 50% din ceea ce inseamna valoarea angrenajului om-masina. Pe vremea lui Schumi era deja cam fifty-fifty.
20krpm
afara de alonso, pe care probabil ca-l stii, starurile din ziua de azi se numesc hamilton, vettel, kubica. toti foarte tineri si foarte racy. daca e sa faci comparatie intre cum demareaza si cum frineaza masinile din f1, si cum fac chestiile astea cele din indy, diferenta e enorma. pe mine indy ma lasa rece, pur si simplu, aproape ca nici la cursele din california nu ma duc, iar cind ma duc ma duc dintr-un fel de obligatie pentru niste prieteni de familie. chestia aia cu 80% cine iese primul si cistiga nu e deloc asa, nu mai e deloc asa de vreo doi ani, iar cealalta cu 50% a fost adevarata dintotdeauna. de-asta iti si spun (si iti spun tie, nu altcuiva), incearca sa mai privesti inca o data, cu open mind, o cursa. calitatea spectacolului e mult mai buna decit ce crezi tu ca e.
9er
20krpm, sunt de acord cu tine omule, dar, in acelasi timp, sub nici o forma nu trebuie desconsiderat factorul BANI. De ce vor Ecclestone si Mosley limita de buget? Pentru ca echipele sa scada cheltuielile si, concomitent, FOM sa nu mai fie nevoita sa le plateasca pe masura acestor cheltuieli. Crezi ca FOM va scadea apoi tarifele? Sau preturile la bilete? Nici pe departe. Se va merge in continuare pe circuite aflate in tari care pot sa plateasca gras, exemplu Orientul Mijlociu. Reversul e ca acolo nu exista o "fan base", aia e tot in Europa, de asta avem acum, in criza, circuite unde nu vine mai nimeni, exemplu Shanghai.

Alt exemplu unde banii sunt motivul principal: piata americana si cursa de la Indianapolis. De ce s-au certat? Tony George nu era vreun oarecare sa-l faca Ecclestone. Tony George a avut curajul sa se rupa de Indycar intr-un moment de varf, cand ajunsesera sa rivalizeze Nascarul. Omul are "cojones". Ecclestone, pun pariu, se ineaca cu cafeaua cand vine vorba de US. Vorbim de o piata care sustine usor 4-5 sporturi nationale si el nu poate nici macar sa adulmece mirosul banilor.

Asa cum spui cursele de masini din US sunt bugetate doar de investitori si/sau sponsori. De asta a avut Toyota succes cam peste tot pe unde s-a bagat. Dar in acelasi timp exista regulamente tehnice stricte, care egalizeaza nivelul tehnic, vezi Nascar. Acum vreo doi ani scosesera aia de la Ford un motor care avea cativa cai in plus. Nascar le-a pus un restrictor si s-a rezolvat treaba, au mers mai departe.

Echipele de F1 au dreptul sa ceara mai multi bani, In fond, ei au painea si cutitul. Si nu e normal ca un investitor cu rol de intermediar sa-si ia 50% din reteta sau care o mai fi procentul acum. Desigur, cinste lui ca a fost in stare, dar sa nu ne miram ca echipele incep sa ceara mai mult. Mai mult, de ceva timp nu mai vorbim de echipe private, care alearga din pasiune, vorbim de constructori, corporatii in toata regula, care stiu prea bine cat valoreaza showul si care functioneaza pe principii de business curat, cu actionari, profit si tot tacamul. Mohicani ca Williams aduc doar o nota de culoare, ca performante...nu ca si-ar fi iesit din mana, ci ca nu le mai da mana.

Ca o paranteza eu tin minte ca tambalaul de acum 2 ani din NHL tot de la bani a pornit. Simplist spus, jucatorii au vrut mai multi bani, patronii au spus pas. Primii au spus ca fac greva, cei din urma au zis ok. Nu stiu unde era dreptatea, dar in conditiile in care aceasta liga era cam a cincea roata la caruta, cu audiente modeste in US, ceva mai acatarii in Canada, dar cu jucatori platiti la nivelul vedetelor din NFL sau NBA, vezi Yashin, Jagr, DiPietro (culmea, un portar) era musai sa se intample asa ceva. Se extinsesera mult, cu echipe pana si in California sau Florida, dar care nu faceau fata pietelor traditionale (New York, Detroit), situatie similara cu cea a echipelor canadiene, care ar fi murit pe capete. S-ar fi ajuns in ritmul de atunci sa joace din nou doar Original Six.

Eu cred ca tine si de conducere. Commissioner-ii ligilor americane actioneaza ca arbitri si judecatori, pe langa atributiile tehnice si sunt foarte apropiati de patroni sau de asociatiile de jucatori. Se poate spune asta despre Mosley? De exemplu NFL are, parca, 2 intalniri anuale cu patronii si asociatiile de jucatori in care discuta modalitati de imbunatatire a spectacolului pe care il vand si ,implicit, a nivelului de bani care iese din treaba asta. Mai nou, ii paste si pe ei situatia din NHL, salary cap-ul creste cu vreo 10% anual, iar acordul cu asociatia jucatorilor expira in curand. Probabil ca vor gasi o cale de mijloc, discutiile au inceput deja. Sincer, nu-l vad pe Mosley capabil de asa ceva. El vrea ca din prima sa scada la minim. E aiurea, totul trebuie facut treptat, pana si echipele au fost de acord cu asta. Dar faza cu 2 seturi de reguli e tampita, e ca si cum i-ai pune pe Real Madrid sa joace cu Gloria Buzau, dar pentru ca unii au banii si ceilalti nu aia cu bani sa joace cu 11, iar ceilalti cu 25 de jucatori.


Tudor, eu inteleg nostalgia acelor ani. Pe de alta parte anul asta avem 3 campioni mondiali la start, iar la anul, cel mai probabil, se va adauga unul nou. Trebuie sa te intorci cu multi ani in urma sa gasesti o situatie similara. Sigur nu mai este acel special flavour de atunci, dar asa au evoluat lucrurile. Parerea mea este ca oameni ca Williams sau Schumacher au contribuit decisiv la climatul, sa zicem, rece al F1 actuale. Oameni care au tratat totul cu meticulozitate si fara mila pentru a maximiza succesul. Desigur, nici bajbaielile regulamentare n-au ajutat, in special cele menite sa-l opreasca pe Schumacher, ale caror efecte se simt din plin. Chestia asta mie mi s-a parut ridicola, nimeni n-a incercat sa-i stopeze pe Chicago Bulls, de exemplu. Dimpotriva, s-au scaldat si ei in gloria lor si si-au vandut produsul in si mai multe piete. Din pacate in F1, n-a functionat dorinta naturala de a-l detrona pe cel mai bun cu armele lui, au gasit ca e mai bine sa schimbe regulile.

De aceea, sunt din nou de acord cu 20krpm. Vorbim de o noua era a F1. Sau macar de o incercare ceva mai articulata. Timpul ne va spune, nu?

T u d o r
Gata m-ati convins. Cand e urmatoarea cursa? biggrin.gif
9er
Hahaha, marfa, nici nu puteai sa-ti alegi un moment mai bun. MONACO, duminica, 24 mai.
20krpm
QUOTE (9er @ May 13 2009, 05:35 PM) *
20krpm, sunt de acord cu tine omule, dar, in acelasi timp, sub nici o forma nu trebuie desconsiderat factorul BANI. De ce vor Ecclestone si Mosley limita de buget? Pentru ca echipele sa scada cheltuielile si, concomitent, FOM sa nu mai fie nevoita sa le plateasca pe masura acestor cheltuieli. Crezi ca FOM va scadea apoi tarifele? Sau preturile la bilete? Nici pe departe.

da, ce spui tu e adevarat intr-o oarecare masura. insa echipele mari nu traiesc din banii pe care-i primesc de la fom. ferrari, renault, bmw si mai ales toyota de fapt merg in rosu major (dar constient) ca echipe de formula 1. echipele astea nu sint echipe private, independente, ci echipe de firma. iar echipele mici, pentru care banii primiti de la fom sint o parte importanta din bugetul lor, nu sint afectate de regulamentul cu bugetul.

QUOTE (9er @ May 13 2009, 05:35 PM) *
Alt exemplu unde banii sunt motivul principal: piata americana si cursa de la Indianapolis. De ce s-au certat? Tony George nu era vreun oarecare sa-l faca Ecclestone. Tony George a avut curajul sa se rupa de Indycar intr-un moment de varf, cand ajunsesera sa rivalizeze Nascarul. Omul are "cojones". Ecclestone, pun pariu, se ineaca cu cafeaua cand vine vorba de US. Vorbim de o piata care sustine usor 4-5 sporturi nationale si el nu poate nici macar sa adulmece mirosul banilor.

(tony george nu s-a rupt de indy; el *e* indy smile.gif si are balls, nu cojones, ca-l cheama tony george, nu antonio garcia.). la indy, cu $120 de caciula, am avut locuri in tribuna de presa, la umbra, la 10 locuri in lateral de comentatorii de la speed si la vreo 30m inaltime si 50m in lateral de linia de sosire. locurile din tribuna erau de la $70 in sus, si la indy nu exista un loc prost. cum doar racerii inraiti din america stiu ce-i aia f1 (in zona respectiva competitiile auto sint mai mult alergate de camioane, prin noroi) e greu sa le ceri mai mult de $70 pe un bilet. indianapolis e in america linga lanul de porumb, nu europa linga portul ala cu iahturi. becclestone i-a cerut lui tony george $20m ca sa-si aduca circul la el. tony george a spus "pai io nu fac atitia bani". si nu s-au inteles, si pace. vezi bine ca ecclestone inca se crede copilul teribil, si braveaza cu toate chestiile astea. de la o vreme incoace nu-i mai merge, si tot timpul o da inapoi. asta e stilul lui de afaceri - vine cu niste pretentii absurde, si porma se face ca ploua si schimba calimera. io cred ca tocmai din cauza asta nu pot sa-l sufar, ca are impresia ca poate sa ceara orice, dar in definitiv e stilul lui si n-am ce-i face.

QUOTE (9er @ May 13 2009, 05:35 PM) *
Si nu e normal ca un investitor cu rol de intermediar sa-si ia 50% din reteta sau care o mai fi procentul acum.

de ce?...

QUOTE (9er @ May 13 2009, 05:35 PM) *
Desigur, cinste lui ca a fost in stare, dar sa nu ne miram ca echipele incep sa ceara mai mult. Mai mult, de ceva timp nu mai vorbim de echipe private, care alearga din pasiune, vorbim de constructori, corporatii in toata regula, care stiu prea bine cat valoreaza showul si care functioneaza pe principii de business curat, cu actionari, profit si tot tacamul. Mohicani ca Williams aduc doar o nota de culoare, ca performante...nu ca si-ar fi iesit din mana, ci ca nu le mai da mana.

bingo smile.gif dar tocmai unul din mohicanii astia, cum le zici tu, invalideaza acum, sub ochii nostri, toata parerea cum ca numai banii multi fac o echipa puternica. si cred ca am sperante in echipa lui peter windsor de la anul, care porneste cu bani de buzunar - sint destul de increzator ca vor face fata nobila.
klm
S-a scris mult si nu cred ca mai am ce adauga insa:
CITAT(9er @ May 13 2009, 06:54 PM) *
Eu sunt pentru limitarea bugetelor

cum adica sa limitezi bugetele?! sportul trebuie redat sportivitatii: sa reinceapa sa castige cel mai bun.
HalbaSus
Au readus spectacolul inapoi in F1... dar cu ce pret ?
Au impus tot felul de reguli prin care limitau capacitatile masinilor, le-au egalizat atat de mult incat doar pilotii mai fac diferenta. Poate e bine asa. Dar eu nu sunt de acord tongue.gif
F1 nu este un sport in care sa conteze doar talentul pilotilor, este prin excelenta un sport care reprezenta varful de lance al tehnologiei auto. Acum ce mai e ? In curand vom vedea dieseluri care vor depasi masinile de F1 pe pista...

Eu as simplifica regulile astfel incat sa permit dezvoltarea tehnologica. Adica:
Aveti o pista, veniti cu niste masini, cine termina primul castiga... nu ne intereseaza daca folositi motoare diesel sau turboreactoare... nu ne intereseaza daca folositi slick-uri sau montana, FWD, RWD sau AWD. First one to arive wins. Eu cred ca ar fi mult mai palpitant si mult mai interesant.
pmhoria
Eu inca de la finalul anilor 90 am urmarit cu mare interes F1 si MotoGp. Dar intotdeauna am gasit sarea si piperul in cursele de Moto. Chiar daca tot Doctorul castiga (aka Valentino Rossi) tot nu te poti plictisii. Acolo exista depasiri, spectacol in adevaratul sens al cuvantului.
Legat de F1, anul asta (si ultimii 2 ani) intr-adevar parca s-au mai animat un pic lucrurile. Dar parca totusi ii lipseste ceva Marelui Circ desi nu stiu sa pun degetul pe rana. Iar daca Ferarri se retrage asta este. Exista viata, si curse si dupa F1 sau Bernie E.
Se va infiinta alta competitie care va fi tare faina in primii ani pana cand vor veni niste "investitori strategici" care in timp vor strica si acest sport...
Ati urmarit WTCC careva inainte sa fie WTCc? Ce dueluri erau intre BMW-uri si Alfe.. mama mama, erau beton.. Si au aparut baietii smecheri si au spus ca aceasta competitie trebuie facuta mondiala.. si au facut WTCC si au cam distrus spectacolul.. cel putin nu mai e ca la inceput...
Asta este. Eu m-am obisnuit. confused.gif
T u d o r
Ii stiu si pe Vettel si pe Alonso si pe Hamilton, ii stiu pe toti. Nu am fost chiar rupt total de fenomen. Problema e ca astia toti nu fac cat o singura mare figura din trecut. Poate vor fi candva, dar acum nu-i vad. Chiar daca sunt atatia campioni mondiali printre ei. Se zice ca in tara orbilor chiorul e imparat, nu? biggrin.gif

Cred ca asta ii lipseste Formulei 1 mai mult decat regulamente stabile sau altele de genul asta. Mari caractere, personalitati importante care sa atraga fanii. Poate sunt eu nostalgic si situatia nu e chiar cum o vad, dar asta e impresia mea si v-o impartasesc. smile.gif
petre 1
Eu cam de 3 ani nu mai sunt interesat de F1,mai sunt si alte competitii la care te poti uita cu placere- WTCC,DTM...in ceea ce priveste problema stabiliri bugetului cred ca Fia si echipele o vor pune de o negociere ceva,si vor gasi o cale de mijloc.
20krpm
QUOTE ( T u d o r @ May 14 2009, 06:34 AM) *
Ii stiu si pe Vettel si pe Alonso si pe Hamilton, ii stiu pe toti. Nu am fost chiar rupt total de fenomen. Problema e ca astia toti nu fac cat o singura mare figura din trecut. Poate vor fi candva, dar acum nu-i vad. Chiar daca sunt atatia campioni mondiali printre ei. Se zice ca in tara orbilor chiorul e imparat, nu? biggrin.gif

Cred ca asta ii lipseste Formulei 1 mai mult decat regulamente stabile sau altele de genul asta. Mari caractere, personalitati importante care sa atraga fanii. Poate sunt eu nostalgic si situatia nu e chiar cum o vad, dar asta e impresia mea si v-o impartasesc. smile.gif

depinde si in ce lume vrei sa traiesti, tudor. eu dau cinci hirtii de guma turbo cu mansell pe una cu hamilton, si zece pichetzi pe un vettel. hamilton abia a avut 2 ani de alergat, vettel unu, si amindoi sint pe calea cea buna (sau calea cea si-mai-buna) pentru o cariera gen schumacher. le mai trebuie un pic de timp. pentru tine insa, ca spectator, consumator al spectacolului lor, conteaza foarte mult atitudinea cu care ii privesti, si scopul pe care vrei sa ti-l atingi. daca vrei sa mergi la cursele de azi, sa traiesti momentul, sa fii in tribune stringind din pumni si din masele, te uiti la curse. daca nu, iti pui un afis cu schumacher pe perete, o poza cu senna pe dulap (si un opaitz linga), si de cite ori le vezi tragi un oftat adinc si zici "nu mai e formula 1 ce-a fost". cum sa zic... n-ai sa mai vezi "o scrisoare pierduta" cu birlic si giugaru, dar asta nu e o scuza destul de buna ca sa nu mai mergi la teatru. cam asa gindesc eu lucrurile astea.

nici pentru mine f1 nu e singurul gen de cursa pe care-l urmaresc. alms, rolex series, mazda series, a1gp pe vremea cind aveai unde sa le vezi, sint cele preferate, si daca as avea, as privi si dtm si wrc. nimic insa, chiar nimic, nu mi se pare ca rivalizeaza cu ce traiesc la o cursa de formula 1. (well, ok, poate red bull air race.) ti se rupe inima cind nu nume mare pleaca dintr-un campionat, oricare ar fi motivele, si intr-adevar campionatul respectiv pierde suporteri la fiecare despartire din asta, dar pe de alta parte eu nu sint genul de fan inrait care sa spuna "au plecat ai mei, nij nu ma mai uit". mie imi place sportul chiar fara favoriti, imi plac jucatorii echipelor adverse cind fac un meci bun. alaltaieri seara ma uitam la yao ming, care a jucat 3 meciuri impotriva lu lakers cu o fisura la osul piciorului. ultimul meci n-a mai putut, a stat pe banca, si houston a luat bataie cu vreo 40 de puncte. they're lakers, theyre my team, dar de piatra sa fii si tot te doare cind vezi fatza aia de shattered dreams a lui yao.

tudor, cred ca deja de mult nu-ti mai raspund direct, m-am luat cu vorba... smile.gif asa ca doo cuvintzele si pentru halba: (ahem). dude, your post was all over the place, du-te si-l repara smile.gif adevarul e ca, in ciuda regulilor lor, masinile sint inca foarte diferite una de alta. din contra, toti am vrea sa vedem mai mult contributia soferilor la o victorie, dar cu exceptia citorva cazuri notabile, sint inca o gramada de angajati acolo care doar conduc masina. pentru ei, astia din urma, e o usurare cind reusesc sa dea vina pe mecanici sau pe "package" ca masina n-a fost competitiva, sau s-a stricat in timpul cursei. tot asa, cu toate regulile lor, weekendul asta in spania recordul pe circuitul respectiv tot a fost batut, desi sint limitari acum si pe capacitatea motoarelor, si pe aero, si pe tot ce vrei. daca ar fi lasat tehnologia "wild", asa cum spui tu, azi am fi avut avioane intoarse cu motoare turbo de vreo 32 de cilindri, in care soferul probabil ca ar fi avut doar un buton de start, pentru ca acceleratia si frina erau controlate automat iar traiectoria optima era stabilita de la inceput si urmarita prin gps. campionatul asta de care spui tu exista, intr-o versiune budget. se numeste "pinks". ideea e ca vii cu ce masina vrei si concurezi cu cine mai e pe-acolo, e "loose the race, loose your drive" adica daca pierzi cursa tre sa-i dai masina cistigatorului (cum pierdeam noi mingea la fotbal cind eram copii). e un fel de reality show pe speed tv - din cind in cind mai apare si cite vreo nevasta a competitorului care-l ia la poceala ca a stat 3 luni de zile si citeva mii de dolari si a mesterit la masina aia, ca sa o piarda asa d-a-mpixelea intr-o singura cursa.

serios acum, incercati sa nu mai incepeti post-uri aici cu "eu de citiva ani nu ma mai uit la formula 1, pentru ca e o porcarie". afara de faptul ca daca nu va mai uitati n-aveti cum sa stiti ce mai e de capu ei, aici e totusi o zona in care vin cei care privesc de placere formula 1, si o asemenea vorba aruncata cu hodoronc-tronc nu e bine primita. sint binevenite in schimb posturile gen "ma uit in fiecare saptamina si mi se pare o porcarie". asta da, asta e un subiect de discutie smile.gif
T u d o r
Ma, mi-a placut cum ai scris. smile.gif Asa ca promit sa ma uit data viitoare la Monaco si zic aici cum mi s-a parut. Ai dreptate, postul meu cu "nu ma uit ca e naspa" n-avea ce cauta aici.
hdi
@20krpm,
Ai tinut o pledoarie fantastica. Genial! Felicitari.
Eu de citiva ani nu ma mai uit la formula 1, pentru ca e o porcarie dar....just kidding!
Baby Blues
M-a convins si pe mine. O sa incerc sa ma uit si eu . Oricum sa stii ca tot il mai plang pe Mansel.
PS: N-am poze cu el pe dulap. biggrin.gif
20krpm
ma bucur ca v-am trezit interesul, si sper sa va placa. thumbsup.gif
9er
Scuze ca n-am putut sa scriu azi....o zi foarte aglomerata.

Sa reluam. 20krpm, nu vezi ca iti dai raspunsuri singur? Big (balls, nu cojones teehee.gif ) Tony nu face 20 de milioane cu toate ca Indianapolis e un fel de Monaco american. Cati spectatori are Indy 500? 200 de mii, nu? Ce cursa de F1 baga asa ceva la inaintare? Si totusi Bernie vrea sa fie platit cu 20 de milioane upfront, fara sa fi pus nimic pe masa. Si din cauza ca el a fost lacom, prea lacom, echipe ca Ferrari sau BMW, ale caror companii-mama au ceva piata in US nu pot sa vina sa concureze si sa sustina acea piata. Doar un exemplu de ce procentul lui depaseste bunul simt si afecteaza si echipele in mod negativ. Nu fac altceva decat sa repet ce spui tu, e clar ca omului i s-a urcat la cap. Asta nu mai e parteneriat, e dictatura. De ce ar trebui echipele sa inghita toate rahaturile, dupa ce ca sunt tratati ca simpli angajati?

Ai dreptate, unul ca Brawn le da clasa la astia cu bani multi. Si Newey ar fi in stare, in opinia mea. Eu n-am zis niciodata ca iti trebuie bani cu nemiluita sa faci performanta. Toyota e antiexemplul perfect. Ca sa-i raspund si lui Klm, de asta trebuie limitat totul. Pentru a crea conditii egale pentru toti, pentru a avea competitori sanatosi si viabili, pentru a promova talente ca Brawn si Newey sau ca Alonso, Vettel sau Kubica. Asa creezi premizele ca businessul sa dubleze sportivitatea, sa o sustina, nu sa dicteze campionii din randurile bogatilor. Poate asa o sa vina in F1 Wolkswagen de exemplu sau altii cu traditii si pretentii sportive, pe langa echipele mici. Dar nu poti sa faci asta instantaneu. Ce ar trebui sa faca Ferrari, McLaren sau BMW cu tunelele alea noi de vant, de exemplu, pe care cu siguranta n-au apucat sa le amortizeze? Sa le faca muzee?

Sa nu uitam ca vorba dulce mult aduce. Mai ales ca F1 e doar o sigla goala fara Ferrari si ceilalti. Si Grand Prix suna bine, nu? Daca Mosley si Ecclestone vor sa impuna ceva ar fi bine pentru toti sa o faca cu zaharelul, nu cu biciul.
T u d o r
Nu! Nu Volkswagen! Aia mai trebuia, sa bage tedeiu' si in formula ca in rest l-au dus peste tot. Atunci chiar ca poate sa scrie 20krpm 3 pagini de forum ca eu ma las de tot de F1. biggrin.gif
9er
Relaxeaza-te, ar insemna revenirea Lamborghini si aia n-au treaba cu TDI. Inca...Ma facusi sa rad, vere.
Diesel
Pai nu ne relaxam deloc, uite aici http://www.vw.com/vwhype/motorsport/en/us/...di_cup/welcome/ ma cutremur numai la gandul celor 30 de tractoare care croncane simultan.

Sa fim un pic pe topic:
In Romania e dificil de urmarit spectacolul, ca trebuie sa il urmaresti fara sunet sau sa nu pricepi limba romana si cu ochii dupa grafica sa iti arate ce se intampla in cursa. Iar regizorii de transmisie ne arata doar reluarile depasirilor, altfel vezi numai leaderul cursei mergand foarte repede fara nici un reper cat de repede.
T u d o r
Holly shit !!! Asta e viitorul oameni buni. Formula 1 va fi cu frigidere, cand vor pleca cu electricu' vajaind de la start sa va tineti adrenalina!
Rebel
QUOTE (HalbaSus @ May 14 2009, 03:37 AM) *
Au readus spectacolul inapoi in F1... dar cu ce pret ?
Au impus tot felul de reguli prin care limitau capacitatile masinilor, le-au egalizat atat de mult incat doar pilotii mai fac diferenta. Poate e bine asa. Dar eu nu sunt de acord tongue.gif
F1 nu este un sport in care sa conteze doar talentul pilotilor, este prin excelenta un sport care reprezenta varful de lance al tehnologiei auto. Acum ce mai e ? In curand vom vedea dieseluri care vor depasi masinile de F1 pe pista...

Eu as simplifica regulile astfel incat sa permit dezvoltarea tehnologica. Adica:
Aveti o pista, veniti cu niste masini, cine termina primul castiga... nu ne intereseaza daca folositi motoare diesel sau turboreactoare... nu ne intereseaza daca folositi slick-uri sau montana, FWD, RWD sau AWD. First one to arive wins. Eu cred ca ar fi mult mai palpitant si mult mai interesant.


Corect!
Si pe mine ma deranjeaza noile reglementari, din cursele astea se obtin si tehnologii noi in domeniul auto.
Halba, asta ma duce cu gandul la cursa aia din Star Wars unde fiecare venea cu te miri ce ciudatenii biggrin.gif

QUOTE (20krpm @ May 14 2009, 12:40 PM) *
daca vrei sa mergi la cursele de azi, sa traiesti momentul, sa fii in tribune stringind din pumni si din masele, te uiti la curse...
cum sa zic... n-ai sa mai vezi "o scrisoare pierduta" cu birlic si giugaru, dar asta nu e o scuza destul de buna ca sa nu mai mergi la teatru. cam asa gindesc eu lucrurile astea.


Ai pus punctul pe "i". Si eu tot de-aia ma uit: ca imi place si tot timpul sper ca ala sa il intreaca si ma oftic cand se intepeneste tubul de la pompa de benzina.... smile.gif
klm
Nu pot fi nicicum de acord cu limitarea bugetelor; BGP a reusit sa faca o masina buna cu bani putini? foarte bine pentru ei, asta inseamna ca vor castiga multe curse, prestigiu si bani dar nu poti sa-i obligi pe ceilalti sa faca la fel deoarece tehnologia dezvoltata in formulei 1 (ca si cea din alte competitii) care s-a dovedit viabila a fost portata si pe masinile de serie, astfel bugetele alea fenomenale nu mai par atat de mari.
9er
CITAT(klm @ May 15 2009, 08:52 AM) *
Nu pot fi nicicum de acord cu limitarea bugetelor; BGP a reusit sa faca o masina buna cu bani putini? foarte bine pentru ei, asta inseamna ca vor castiga multe curse, prestigiu si bani dar nu poti sa-i obligi pe ceilalti sa faca la fel deoarece tehnologia dezvoltata in formulei 1 (ca si cea din alte competitii) care s-a dovedit viabila a fost portata si pe masinile de serie, astfel bugetele alea fenomenale nu mai par atat de mari.



Eu inteleg punctul tau de vedere si e corect daca vorbim de impactul tehnologic. In acelasi timp insa, daca ne uitam la castigatorii din ultimii, nu stiu, 20 de ani vom vedea ca ei au venit aproape exclusiv din randurile celor cu bani. Banii au fost principalul motiv pentru care au disparut echipe cu nume oarecum sonore, gen Ligier, Tyrell, Jordan samd. Neavand bani n-au putut tine pasul, n-au castigat mai nimic si nimeni n-a mai investit in ei. Limitarea bugetului e un pas catre redarea sportivitatii si competitivitatii acestui sport ultraafacerizat. Sigur, e posibil ca 40 de milioane sa fie putin pentru a pastra si caracterul de varf de lance tehnologic, poate 100 ar fi mai nimerit, stiu eu? Un echilibru trebuie gasit, pentru ca nu poti privi la nesfarsit cum apar si dispar echipele "privateer". Ar fi tragic sa moara si Williams, nu?

Nu ma injura, dar trebuie sa exemplific iarasi cu NFL, pentru ca acolo s-a implementat un sistem care functioneaza. "Salary cap" a fost creat dupa ce anii 80-90 au inregistrat dominatia unor "dream teams" (gen Cowboys, 49ers), care operand pe piete bogate sau avand patroni bogati isi permiteau sa atraga multi "playmakers" si sa-i plateasca regeste si fara limite. S-a hotarat crearea acestui sistem, profund "anti-dinastic" pentru ca "small market teams", gen Green Bay, sa poata concura pe picior de egalitate cu "big market teams", gen New York, si sa nu dispara pur si simplu, cum se intamplase la un moment dat cu o echipa cu traditie, Cleveland Browns. Desigur, sistemul a fost batut, au aparut alte dinastii si in epoca "cap", New England sau Pittsburgh, dar succesul lor nu s-a bazat pe bani in principal, cat pe inteligenta, "leadership", caractere puternice, "role players" samd. Asa se explica si faptul ca o echipa ca Arizona Cardinals, care nu umplea decat cam 70% din capacitatea stadionului si nu avusesera un "sellout" vreo 20 de ani la rand reuseste sa ajunga in Super Bowl

Transpunand aceasta experienta in F1, limitarea cheltuielilor tehnologice nu trebuie sa duca la moartea tehnologiei. Dimpotriva, sa se puna acelasi accent dublat de cel pus pe inteligenta umana. Mai pe romaneste, sa apara mai multi Brawn sau Newey, condusi de "generali" de exceptie gen Todt, Dennis sau Williams. Numitorul sa fie comun si asta va duce ca si mai multi piloti buni sa aibe sanse reale la victorii. Si asa poate vom avea si mai multe depasiri si dueluri roata la roata "la naiba-n puii mei".
klm
Asta insemna ca fiecare echipa care va dori sa investeasca in tehnologie va neglija veniturile angajatilor, ori asta inseamna cinism.
9er
Pai din cate stiu eu e vorba doar de limitarea cheltuielilor cu tehnica, salariile n-au intrat in discutie.

Sa-ti dau un alt exemplu. O analiza simplista a cazului Toyota ar suna cam asa: s-au gandit ei ca o intrare in F1 le-ar fi benefica, varf tehnologic, regina motorsportului, publicitate cu nemiluita, blablabla. Au analizat cine a castigat in ultimii ani si au vazut ca era vorba in mare parte de McLaren si Ferrari, care, deloc intamplator, cheltuiau si cel mai mult, undeva in jur de 300 de milioane anual. Si ce si-au zis? Hai sa bagam noi 400 de milioane anual si in cativa ani rupem totul. Ce le-a iesit la faza asta? Cateva podiumuri si ceva pole-uri. Cam subtire pentru cat? 3 miliarde? Daca ar fi cheltuit doar vreo 100 de milioane anual, ca nu mai vorbim de 40 cu cat bat astia campii, ar fi stat altfel situatia, nu? In afara de criza, asta e principalul motiv, cred eu, pentru care ii bat ganduri de retragere. Rezultatele nu sunt pe masura investitiilor. De asta plafonarea, dar una de bun simt, e o solutie sanatoasa.
Diesel
Masura cu limitarea bugetului vine in cel mai prost moment posibil.

Brawn au succes cu un buget mic datorita conjuncturii create de regulile cu aerodinamica. Dar cauza succesului lor conteaza mai putin. E important ca ei au success cu un buget mic si tot ce au nevoie acum e un management bun pentru a se mentine in top.

Ceilalti n-au decat sa cheltuie cat vor pentru a-i ajunge din urma. Daca echipa cu cel mai mare buget avea de doua ori mai multe puncte decat echipa de pe locul 2, ar fi fost o alta situatie.

Nu sunt la curent cu toate stirile, acept cu placere corecturi.
James Kilowatt
Eu visez la un campionat paralel, fara reguli tehnice. singura regula e sa scoti cea mai rapida masina care sa incapa intr-un anumit cub. Restul, daca e cu hidrogen sau dizal, nu ma intereseaza. Vreau un campionat care sa fie cu adevarat un laborator tehnologic. Nici in materie de pilotaj nu m-ar deranjat o cursa om/robot. Nu m-ar deranjat un campionat in care vedeta sa fie inginerul, nu pilotul. Asta nu inseamna ca am ceva impotriva F1 actuale, sau a pilotilor, insa a devenit divertisment si business, nu mai e laborator de tehnologie.
20krpm
QUOTE (James Kilowatt @ May 15 2009, 01:11 PM) *
Eu visez la un campionat paralel, fara reguli tehnice. singura regula e sa scoti cea mai rapida masina care sa incapa intr-un anumit cub. Restul, daca e cu hidrogen sau dizal, nu ma intereseaza. Vreau un campionat care sa fie cu adevarat un laborator tehnologic. Nici in materie de pilotaj nu m-ar deranjat o cursa om/robot. Nu m-ar deranjat un campionat in care vedeta sa fie inginerul, nu pilotul. Asta nu inseamna ca am ceva impotriva F1 actuale, sau a pilotilor, insa a devenit divertisment si business, nu mai e laborator de tehnologie.

in situatia in care apare asa ceva, eu imi pun pronosticul de pe-acum, inainte sa existe orice inscriere: burt rutan, si scaled composites. motoare cu cauciuc si gaz ilariant. si sint dead serious.

sigur, e si asta un punct de vedere - o competitie de ingineri. idee interesanta din toate punctele de vedere. dar formula 1 se vrea (inca) a fi un sport, o competitie intre soferi.
James Kilowatt
Daca am fi fabricat motoarele alea timp de 100 ani, alea cu ardere interna ni s-ar fi parut funny acum.

Nu spun ca ipoteticul campionat paralel trebuie sa elimine formula1, ci sa o completeze smile.gif O competitie poate fi fun indiferent daca e intre piloti sau intre ingineri.

Important e ca din competitie sa apara progresul, nu doar sa fie privita ca un business de un clan destul de restrans pentru care conteaza doar banu' si publicitatea. Evident ca si banii sunt importanti, ca nu faci inalta tehnologie cu banii de la ministerul cercetarii alocati de Amiaza-imparat, insa nu ar trebui sa fie scopul in sine. Banu' e scopul aluia care vinde Punto, Clio, Corolla, d-astea.
Oana
FIA a castigat procesul cu Ferrari http://masini.ro/stiri-auto-fia-a-castigat...errari-6982.htm
20krpm
QUOTE (Oana @ May 21 2009, 11:43 AM) *

36182451.gif excelent articolul - succint si la obiect. din pacate, afara de ideea principala, aproape nimic nu e corect din el.

pentru conformitate:
- ferrari nu a pierdut procesul, pentru ca procesul de fapt a fost considerat ca avind insuficiente conditii, si deci nu a fost judecat.
- regulamentul tehnic nu a impus un buget financiar - nu asta e rolul unui regulament *tehnic*. mai departe, exista posibilitatea sa joci cu o limita de buget sau fara o limita de buget, deci fiecare echipa isi poate alege.
- argumentul adus de ferrari nu a fost bugetul lor din momentul de fata, ci faptul ca s-a incalcat o conventie unilaterala intre ei si FIA, semnata in ianuarie 2006 (sau 2007? nu mai stiu exact) care prelungea intr-un fel "concorde agreement" - contractul de functionare pe care-l avusesera pina in acel sezon. (nici o alta echipa nu a avut de atunci un asemenea acord cu FIA.)
- "mai mult", ferrari nu a ridiculizat echipele care vor sa se inscrie, ci doar le-a enumerat si a ridicat din umeri, in sensul de "cu astia vreti voi sa va tineti spectacolul?..."

nu-i cunosc nici pe unul nici pe altul, dar autorul ar face bine sa se consulte un pic cu miki alexandrescu ala de care ziceti voi smile.gif

LE: o sa zica oana iara ca-s circotas. dar zau acuma, noi discutam aici mai in cunostinta de cauza, asa ca o asemenea "referinta" nu prea-si are locul aici.
20krpm
deci baieti, ramine cum am stabilit. la anu veniti toti iara la serviciu, jucam cu aceleasi reguli, si aoleo era sa uit sa va spun - lasati-o ma si voi mai moale cu cheltuielile de firma...

cam asta a fost, exprimat in mod plastic, rezultatul noului bobirnac luat peste nas de proaspata tentativa bernie-max. nu pot sa pricep cum naiba o organizatie asa de disfunctionala la virf, cu franchise-uri asa de nemultumite, reuseste sa supravietuiasca. daca erau in america erau topiti de mult, dar fiind europa, cum necum, se aplica legea lu "mai laaasa-i". dar hey, io unul nu ma pling, eu zic mersi ca spectacolul continua. prin urmare ne ies la socoteala toate echipele de pe grid de anul asta, si posibil inca vreo citeva peste: au mai depus cerere de admitere subsemnatii windsor petre, richards david (prodrive), gascoyne mihai (oare de unde-o fi aparut?), campos adrian, si cineva de la lola al carui nume ramine anonim. cu riscul de a favoriza si publiciza aici anumite alte site-uri, eu am sa-i spun celei din urma "lolita team". acuma ma cam indoiesc io ca vor avera 30 de masini pe grila, asa ca oare cine va fi primit si cine va fi respins? eu cred ca ii vom avea pe peter windsor (are pile), pe dave richards (ca de cind se chinuie saracu), si poate pe lolita. si oare dintre echipele existente, cite vor veni, intr-adevar, la anul? din nou, eu cred ca toate, desi se-aude ca renault ar putea sa fie avortata de firma muma si rebranduita repejor de flavio. ocazie cu care poate o sa picteze si masina aia altfel. buuuuah.

deci? care-s gindurile voastre?
cristsib
Mercedes aduce linistea in F1?!
9er
Nu stiu daca ati vazut asta...12 iunie e peste o saptamana doar.

http://www.pitpass.com/fes_php/pitpass_new...es_art_id=38040
20krpm
9er, asta de mult nu mai e un joc al regulamentului strict si al literii de lege. nu cred ca dupa atita vreme e cazul sa ne mai imaginam ca fia nu-si va incalca cel putin citeva din regulamentele proprii, fie acceptind fie neacceptind conditiile-bloc cu care au venit membrii fota. in definitiv asa cum o echipa poate sa obtina un drept de participare, la fel de bine poate sa renunte la el, ca doar nu-i doare mina. si nici n-are nici o importanta in definitiv, e o situatie de criza si macar dac-ar fi ca deciziile luate sa fie cele bune.

care sint variantele acum? 1 - mosley zice "ok, folks, be it" si renunta la toate timpeniile (si sa speram ca si la slujba). avem in continuare formula 1 asa cum o stim cu toti, plus 3 echipe, fota devine o forta de temut si o sa fie mai ascultati cind spun ceva. 2 - mosley se incapatineaza, iar echipele din fota isi respecta promisiunea si nu participa. o sa avem o amotzeala de campionat de f1 la anul, probabil transmis de televiziuni in virtutea inertiei, dar cu tribune goale, si cu reclame de piata locala. un asemenea campionat o sa trebuiascasa se dovedeasca, si o sa fie in competitie majora cu a1gp probabil. in acelasi timp fota ar putea sa puna de un campionat al lor, probabil ca ar avea audienta dar n-ar avea experienta. si 3 - o varianta de mijloc. citeva echipe nu participa, celelalte se rup de fota si spun "noi totusi mergem", astea din urma fiind insa in buna masura echipele mici. asta cred ca ar fi cel mai rau talmes balmes, din care nimeni nu s-ar alege cu nimic.

daca mosley n-ar fi timpit, io as zice ca varianta unu e cea mai plauzibila. dar... mosley e timpit, si n-aveti decit sa supermoderati afirmatia asta a mea cum vreti. daca pina anu trecut nu credeam ca un timpit poate sa ajunga in functia aia, ei bine, de cind cu povestea cu fatucele naziste, m-am razgindit. citeam mai zilele trecute un articol in care tipu declara ca nu stie sigur daca vrea sau nu sa mai fie presedintele fia, dar ca toata lumea il roaga sa continue. si mi-am adus aminte de nu mai stiu ce politician roman de pe vremurile nouazecilor timpurii, care explica la toata lumea de ce candideaza el: "mesele ma vrea, io nu vreau, da ma vrea mesele."
20krpm
lucrurile au evoluat din rau in si mai urit. intr-o scrisoare de la fia catre fota (sau catre echipe, ca am impresia ca nici ei nu mai stiu bine care cui se adreseaza), echipele de firma sint acuzate de complot de cartel, conform legii britanice. adica pentru ca ferrari, red bull, toyota, bmw si renault sint "firme mari", ei intra in acuzatia de cartel; mclaren, fiind firma mica, nu. unsure.gif deci asta e ceea ce le flutura nenea mosley pe la nas: daca nu veniti la anu, va dau in judecata si va bag in puscarie. (de parca daca pin la urma or sa participe, nu-s la fel de vinovati...) acuma, legea asta asta fiind lege britanica, cei care pot fi acuzati sint fie echipele care au sediul in marea britanie (renault si... bmw?... daca nu ma insel), fie echipele care au semnat conventia pe teritoriul marii britanii. si nu se stie care unde era cind a semnat, asa ca trebuie gasiti niste avocati care sa certifice. cartelul asta, ca sa poata fi determinat juridic ca atare, trebuie sa aiba un scop mirsav, de impiedicare a desfasurarii unei activitati, si ca rezultat pierderea veniturilor unei organizatii. fia e o organizatie franceza, asa ca n-ar intra la socoteala. daaaar? partea afectata ar deveni organizatorii cursei de la silverstone. astept sa va loviti cu palma peste frunte acum, ca sa demonstrati ca ati priceput brusc de ce in ultima saptamina defunctul circuit de la silverstone a primit o investitie majora de la bernie ecclestone ca sa-si continue activitatea.

gata? continuam. fia isi propune totusi sa inregistreze ferrari ca participant pentru campionatul anului viitor, dar nu in baza cererii depuse, ci in baza contractului pe care il aveau cu ei. (va mai aduceti aminte de faimosul contract, scos pe tapet acum vreo luna si ceva? ei bine, se pare ca a venit timpul acum ca ferrari sa plateasca inapoi pentru toate avantajele ce le-au fost create in ultimii ani.) drept urmare, daca vor participa, ferrari vor trebui sa incalce conventia cu fota (atentie - cu fota!) si sa plateasca 50M de euro, care e legamintul comun pe care l-au semnat toti ca sa poata sa stea uniti. iar daca nu vor participa, evident vor fi dati in judecata de fia si fom, pentru incalcarea contractului cu ei.

asadar, oameni buni, ce vad eu e ca feudalismul e noua orinduire sociala care incearca sa guverneze formula 1. nici nu vreau sa mai comentez, e absolut dezgustator felul in care berniemax au impresia ca vor reusi sa guverneze toata situatia asta, dupa ce au sictirit pe absolut toata lumea.
James Kilowatt
Un tribunal ar putea sa-i oblige pe aia sa nu concureze pentru ULTIMUL loc?
Paote ca daca tribunele sunt goale, baietii aia de la FIA se duc dracu' in mod natural.

Oare ce s-ar intampla daca Ferrari participa la F1 cu un Punto deghizat, care abandoneaza sistematic dupa fix un tur, in timp ce o echipa indiana Ferarrah se inscrie intr-un campionat paralel si "rapeste" toti sponsorii? La concurenta cu niste chinezi de la Mak Lah Rin si marocanii de la Ranult si asa mai departe.

Chiar nu exista o solutie la o situatie juridica tampita si imbacsita?
klm
JK, fix la partea cu ultimul loc m-am gandit si eu (ba chiar scrisesem un raspuns insa nu l-am mai postat) insa de ce ar trebui sa se creeze echipa Ferrarah? F1A are exclusivitate in acest tip de competitie?!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.