Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Discutie & Pronosticuri - editia Bahrain 2009
Masini.ro Forum > Auto Motor Sport > Formula 1 > History
Pages: 1, 2
laurentiu
CITAT(AZAZEL @ Apr 26 2009, 06:25 PM) *
apoi , trulli si-a pierdut sansele la victorie pt ca in calificari a fost disperat sa ia poll-ul si a avut prea putin combustibil in rezervor disponibil pt cursa. chiar daca trulli ar fi avut combustibil mai mult in rezervor, pt inca aprox 2-3 tururi tot ar fi luat pole si in cursa ar fi avut posibilitatea ca imediat dupa start sa stea mai mult pe traseu si astfel sa nu fie depasit de button cand britanicul a iesit de la primul pit.


Eu nu inteleg care e avantajul plecarii in cursa cu putin combustibil. Ok, vei reusi pozitii bune in primele tururi pentru ca masina e mai usoara (desi diferentele nu sunt foarte mari), insa vei fi nevoit sa intri la standuri sa realimentezi in conditiile in care timpii intre piloti sunt foarte mici si sunt sanse mai mari sa pierzi mai multe pozitii decat daca ai realimenta dupa cel putin 20 de tururi cand timpii intre piloti sunt mai mari si pierzi mai putine pozitii.

"victoria lui button devine astfel una de conjunctura insa in f1 ca si in alte sporturi trebuie sa stii sa exploatezi greselile adversarilor. daca button va mai castiga de 3 ori pana la finalul sezonului si cred ca o va face, adunand si puncte pretioase in alte curse+o fiabilitate buna a masinii si neimplicare in incidente de cursa, sigur va aduna 100 de puncte ceea ce in 2009 va fi suficient pt a deveni campion."

Si eu cred ca va mai castiga multe curse de acum inainte, va deveni deja campion prin vara, restul sezonului va alerga mai mult pentru antrenamet si teste cu masina si vom avea un sezon la fel de plictisitor ca acum 5 ani daca nu ma insel, cand alerga Schumi si restu'. naspa. Au trecut doar 4 etape si deja sezonul asta incepe sa ma cam enerveze...


klm
Ma gandeam ca Massa a evitat acrosajele cu cei 2 insa se pare ca, la fel ca toata lumea care a vazut imaginile despre care vorbesti, m-am inselat.
Echipa Ferrari a fost penibila ieri, ambele pit-uri costandu-l secunde pretioase pe Raikkonen; sa zicem ca inteleg cele 10 sec la primul schimb (probabil voiau sa alerge mai mult cu cauciucurile acelea) insa cele 9 sec pentru ultimele tururi nu le mai inteleg; nu zic ca ar fi facut magie (era mai incet decat Vettel si Button cu macar 2 sutimi pe tur) insa in mod sigur a pierdut un loc la boxe.
Parca urmatoarea cursa va fi la Barcelona; atunci masina Ferrari va avea difuzere, daca le va avea, atunci sigur au fost testate cateva mii de km in tunel si macar tot atat de pilotii de teste insa ramane de vazut cum se vor comporta in cursa; oricum urmeaza apoi Monaco, un circuit in care cred ca mult mai important va fi kers-ul deci vor avea suficient timp ca sa puna la punct difusere-le pentru circuitele de viteza si cred ca o vor face.
28 de puncte sunt multe insa pot fi recuperate; oricum strategiile tuturor echipelor care vor vrea sa castige titlul la piloti va trebui sa fie sprijinirea unuia din cei doi asa ca urmeaza sa vedem ce se intampla in continuare.
20krpm
QUOTE (laurentiu @ Apr 27 2009, 02:16 AM) *
Eu nu inteleg care e avantajul plecarii in cursa cu putin combustibil. Ok, vei reusi pozitii bune in primele tururi pentru ca masina e mai usoara (desi diferentele nu sunt foarte mari), insa vei fi nevoit sa intri la standuri sa realimentezi in conditiile in care timpii intre piloti sunt foarte mici si sunt sanse mai mari sa pierzi mai multe pozitii decat daca ai realimenta dupa cel putin 20 de tururi cand timpii intre piloti sunt mai mari si pierzi mai putine pozitii.

la felul in care bridgestone mai vine din cind in cind cu o compozitie creatza de supersofts, face foarte mult sens in cursele respective sa pleci cu rezervorul gol si pe options, si sa schimbi dupa citeva ture sa te scapi de ele, ca si-asa la vremea respectiva le-ai facut zob. adu-ti aminte ca in melbourne, in ultimul stint, kubica pe primes era cu o secunda pe tur mai rapid decit vettel si button, care erau pe options de mai mult de 6-7 ture. adauga la asta ca asfaltul din melbourne e asfalt de strada, supus unor conditii atmosferice cu 4 anotimpuri, mult mai abraziv decit sa spunem bahrain, care n-are de la ce sa se distruga, si e facut cu nisip fin ca asta au la dispozitie. sint foarte multe chestii d-astea marunte care influenteaza ba cauciucurile, ba frinele, ba esapamentul, ba mai stiu eu ce, si e greu de tinut seama de felul in care se combina intre ele.

azazel, cum naiba victorie norocoasa. a fost o cursa muncita, a avut batalii interesante cu hamilton si un start foarte bun, chiar in conditiile in care n-are kers. a, ca a fost norocos ca nu i s-a intimplat nimic? da. cum zicea in conferinta de presa, e a 4-a cursa in care masinile lor "traiesc din geamantan", si deja incepusera sa nu mai aiba una si alta. iar raikkonen a avut ghinion ca n-a avut mai multe cauciucuri?... guess what: a avut tot atitea cauciucuri cit au avut si ceilalti. in schimbul al doilea s-a bilbiit un mecanic cind a pus o roata? da, dar a pierdut doar doua secunde, si nici un loc. a condus cea mai buna cursa a lui din ultimul an si ceva, de acord, dar asta nu e o noutate, kimi intotdeauna a scos de undeva o cursa buna cind a avut flacara la deget. daca el si massa ar fi condus asa de la inceputul sezonului, scotind un punct acolo, doua dincolo, n-ar mai fi fost intr-o situatie chiar asa de ridicola. imi pare rau, dar eu nu consider ca la ferrari vina e numai a masinii, ci mai degraba a soferilor, care s-au obisnut cu echipament de top si acum daca au ceva asa si-asa nu mai au chef sa alerge.
AZAZEL
QUOTE (20krpm @ Apr 27 2009, 05:43 PM) *
iar raikkonen a avut ghinion ca n-a avut mai multe cauciucuri?... guess what: a avut tot atitea cauciucuri cit au avut si ceilalti. in schimbul al doilea s-a bilbiit un mecanic cind a pus o roata? da, dar a pierdut doar doua secunde, si nici un loc.


el s-a calificat pe locul 10 deoarece si-a consumat toate supersofturile in q1 si q2.
in fond asta s-a intamplat din cauza fricii celor de la ferrari de a nu pati acelasi lucru cum i s-a intamplat cu o cursa inainte lui massa. nesiguranta asta in munca pe care ei au facut-o, in suficienta timpilor scosi, l-a facut pe raikkonen sa consume un set de anvelope in plus in q2 . raikkonen a fost in forma tot wekkendul acesta si ar fi putut obtine lejer un loc 5-6-7 in calificari daca avea anvelopele necesare.

apoi, la schimbul al doilea a stat la pit +9sec cand in mod normal trebuia sa fi stat +6sec. cele 3 sec pierdute la pit l-au facut ca sa iasa pe traseu cu 0,5-1 sec in spatele lui rubens. fara acest timp pierdut ar fi iesit in fata lui rubens iar brazilianul nu l-ar fi putut depasi tinand cont de diferentele mici intre cele doua masini. un loc 5 ar fi fost posibil fara balbaiala mecanicului si un loc 4 daca nu isi consuma aiurea un set de anvelope in calificari si ar fi luat startul mai din fata.


nu spun ca button nu a avut o cursa muncita ci spun ca daca toyota ar fi fost mai inspirati si vettel mai putin ghinionist, button nu ar mai fi castigat. don't get me wrong, imi doresc sa castige button insa a castigat ieri pt ca ceilalti au pierdut.
20krpm
QUOTE (AZAZEL @ Apr 27 2009, 02:23 PM) *
el s-a calificat pe locul 10 deoarece si-a consumat toate supersofturile in q1 si q2.
in fond asta s-a intamplat din cauza fricii celor de la ferrari de a nu pati acelasi lucru cum i s-a intamplat cu o cursa inainte lui massa. nesiguranta asta in munca pe care ei au facut-o, in suficienta timpilor scosi, l-a facut pe raikkonen sa consume un set de anvelope in plus in q2 . raikkonen a fost in forma tot wekkendul acesta si ar fi putut obtine lejer un loc 5-6-7 in calificari daca avea anvelopele necesare.

that's what i'm talking about. sint 6 schimburi de cauciucuri, din fiecare tip, pe care fiecare masina le are pentru calificari plus cursa. in q1 si q2 si raikkonen si massa au consumat cite 2 rinduri options. de ce? pentru ca probabil cind au iesit pe primul set de options au screwed up si n-au facut un timp suficient de bun, si atunci le-a trebuit si al doilea rind de options. in q3 kimi a mai papat un set de options. in cursa - al 6-lea set, plus inca unul scrubbed. imi pare rau, dar asta se numeste resource management, nu ghinion ca n-a avut mai multe cauciucuri. toti au acelasi numar de cauciucuri. daca vrei sa stralucesti in calificari atunci dai in calificari tot ce ai, daca vrei sa stralucesti in cursa ai grija de echipamentul pe care ti-l pastrezi, pornesti din pozitia 15 si termini pe 2.

daca vrei sa vezi un sofer care cu adevarat stie ce face, uita-te la vettel. de 2 curse n-a pus nici o roata unde nu trebuie. si n-are triffusere, n-are kers, n-are o echipa cu 30 de ani experienta. he's just racing the friggin car.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.