Help - Search - Members - Calendar
Full Version: 10000 CIP-compacta noua
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
adrian-382
Va salut respectuos,
Dilema mea :!: :la circa 10000 euro CIP la clasa mica se pot achizitiona modele de virf (polo,mazda 2,fabia,ibiza,etc.-motorizari mici).La aceeasi bani exista oferta Astra Clasic 2(1.4) la clasa compacta.Dotarile sunt cam aceleasi,le-am studiat - au ce le trebuie si ca siguranta si confort.Masina o doresc de familie mica 2+1(9 ani) si va fi folosita in oras si/sau concediu.Deasemeni m-au interesat in mod deosebit garantiile si service-ul.Ce recomandari puteti face pe aceasta alegere?Se justifica la aceeasi bani compromisul spatiu-fiabilitate-performante pentru astra?Va multumesc.
zoltan - ady
Salut
Cred ca cea mai buna alegere ar fi Skoda Fabia deoarece are la ora actuala cel mai bun raport pret calitate. Nu trebuie sa faci nici un compriomis intre garatie si fiabilitate.

Zoli
Iulian HondaFan
eu te-as sfatui sa va urcati toti 3 intr-o fabia sau alte subcompacte si sa vedeti daca va convine spatiul ( nu stiu cat de mari sunteti). in plus cel mic creste si va avea nevoie de mai mult spatiu peste cativa ani.
daca spatiul e important nu prea ai multe de ales.

uita-te si la Hyundai Elantra pe benzina care ar avea acelasi pret CIP, e o masina scoasa in 2001 deci ceva mai recenta. motorul de 1.6 e decent, fiabil ( eu am avut Accent cu motor de 1.6l si nu am avut nici un fel de probleme cat l-am tinut) consuma f. aproape de 1.4 al Opel si semnificativ mai puternic. fiabilitatea elantrei este de asemenea peste medie.

apoi Cielo este o masina decenta si practica pt. Ro, as lua-o macar in calcul.
Doru25169
QUOTE
apoi Cielo este o masina decenta si practica pt. Ro, as lua-o macar in calcul.

Un roman care se gandeste la o masina de 10000 CIP e clar ca vrea sa treaca de stadiu de "Cielo" la o masina mai fiabila. Ca pret e intr-adevar mult sub 10000, dar la calitate... lasa multe de dorit.
Dar sa revenim: Astra mi se pare o f buna alegere in privinta spatiului si a fiabilitatii. Ca performante, eu am fost putin dezamagit de cei 100 cai. Ma asteptam la mai mult.
Iulian HondaFan
fiecare are prioritatile sale...

eu, si daca as avea banii respectivi acolo, m-as gandi si la alte lucruri: pret de exploatare, unde o parchez ca sa nu fie vandalizata, pe ce drumuri merg cu ea, samd. oricum, nimanui nu-i strica 2-3000 de euroi in buzunar...

eu, aici mi-as putea lua si maine BMW serie 5, dar mai am si alte chestii de facut cu banii: fond de pensie, bani de scoala pt. copil, bani de casa, etc... aici cine isi ia BMW, MB, Cadillac, Lexus, etc. are in general venituri medii pe familie peste 200.000$ pe an. in Ro, multi din cei care au un venit pe an egal cu cel mediu de aici (40000$) cred ca ar fi gata sa dea de rata la leasing pt. un Biemer, dar aici viata te costa mai mult si f. putini cu veniturile astea se arunca la asa ceva. pe masura ce lumea va realiza aceste lucruri si in Ro nu va mai fi atat de dornica sa puna banii astia in masina. nu ca americanii ar fi un model de cumpatare, ba dimpotriva, dar astea sunt constrangeri pe care nu le poti evita daca vrei sa iti faci o situatie financiara viabila.

masina, nu este totusi o investitie oricat de mult aceasta mentalitate ar fi prezenta in Ro. e adevarat, acolo felul masinii este mai mult un indicator de nivel social decat este aici, desi, intr-o buna masura, chestia e valabila si aici.

Nu vreau sa dau lectii nimanui, dar eu asa gandesc lucrurile astea...
madalina
Nu isi ia nimeni BMW nou in Romania daca nu are un venit mare. Fa o socoteala daca cineva castiga in Romania 50.000 de euro si cineva in SUA castiga 100.000 de euro. Daca raportezi indicele general al preturilor din Romania cu cel din SUA, vei descoperi ca in mod real este mult in avantaj romanul. Pe de alta parte, preturile masinilor din Romania sunt mai mici decat in vest, deoarece suntem, in ansamblu, o tara saraca.

Maina este , oriune in lume, indicator de status. Altfel ar fi existat un singur tip de masina, cat mai ieftina care sa te transporte in siguranta din punctul A in punctul B.
James Kilowatt
QUOTE(madalina)
preturile masinilor din Romania sunt mai mici decat in vest, deoarece suntem, in ansamblu, o tara saraca.

.


Pai eu nu-s chiar convins de asta, chiar daca este logic ce spui. Din cate am observat pana acum, in Ro, cu exceptia Renaulturilor aproape toate masinile europene sunt mai scumpe decat in Fr de exemplu.... care la randul ei e mai scumpa decat Italia, Spania sau Belgia.... Nu, din punctul de vedere al preturilor la masini Romania nu e chiar o tara ieftina...
madalina
Am luat Mazda 626 in marte 2002. Pretul CIP in Romania era 14500 euro pt 2.0 DITD, full-options. Aceiasi masina era 27.000 euro in Germania.

Yarisul meu a fost pana in 13 000 (PRETUL FINAL). In Austrai, dotarea inferioara pe acelasi motor este 13 500.

Toate marcile au preturi mai mici decat in vest!
James Kilowatt
Seat Ibiza TDI 130 Sport 16700€ franta, 19.230 Romania.
Nu stiu care este yarisul tau, aici cea mai ieftina e 10.000 si cea mai scumpa 13.500.
Fiat Punto MJT e ceva mai scump in Ro decat in Franta.... Singurii la cere nu am gasit aici preturi mai bune decat in Ro sunt Renault. Pretul de catalog este uneori mai mare aici, insa nu cumpara nimeni la pretul ala... toata lumea negociaza sau asteapta promotii. Eu am facut test-drive la Fiat si mi-am lasat adresa de mail, si lunar primesc promotii de pana la 20%....
Preturile CIP nu le pot compara, pentru ca aici nu ti le spune nimeni. Toti iti dau preturile de "cheia in mana". Adica cu toate taxele incluse, inclusiv inmatricularea. Platesti, te urci in masina si pleci in vacanta cu ea, nu la politie sa-ti faci talonul... de asta se ocupa ei si intra in pret.
Preturile de masini noi in Germania nu le stiu, se spune insa ca la sh sunt mai bune. Iar la masini noi, Belgia, Italia si Spania.
G e o r g e
unde "aici", in GALATI ? :roll:
James Kilowatt
Nu... in Franta. Pe vremea cand m-am inscris, nu era o optiune asa ca am ales si eu orasul de bastina smile.gif Sau era optiunea, insa n-am avut rabdare s-o caut.
Daca va intereseaza date tehnice si promotii la masinile vandute in franta, puteti intra pe webcarcenter.com
Iulian HondaFan
la capitolul masini aici preturile sunt de departe mai favorabile decat in Ro, ca si benzina. intretinerea si asigurarea sunt insa mai mari, desi vorbesc fara sa stiu exact ce spun despre asigurare: difera mult de la zona la zona, eu platesc 600 pe an pt. civic si 830 pe an pt. golf, dar in NY plateam dublu pt. civic si vreo 900 pt. Accent. si nu stiu exact ratele de asigurare din Ro.

in ceea ce priveste masina ca indicator de statut social stiu medici de mare succes cu venituri sigur peste 200000$ pe an care mergeau in camry de 7-8 ani care valora pe la 8000$ sau volvo de 6-7 ani pe la 10000$, tipul asta cu volvo cheltuia 30-40000$ pe an din buzunar ca sa ajute un spital de tuberculoza din Uganda, unde e adevarat ca facea niste studii de epidemiologie, dar si trata sute de amarati gratis. in cabinetul lui din NJ o consultatie de 30 min era insa 300$. in mod sigur decenta si umilitatea protestanta au ceva de spus aici, multi si-ar permite lejer masini scumpe dar nu o fac pt. ca au alte lucruri mai sus pe lista.

si eu m-as intoarce si maine in Ro daca as gasi o slujba care sa ma plateasca macar jumatate din ce iau aici.. viata e mai ieftina pt. ca mana de lucru este "dirt cheap". Renault la Colibasi a ajuns la concluzia ca e mai ieftin sa angajeze muncitori decat sa aduca mai multi roboti, ceea ce ar fi total falimentar in UE sau USA.
James Kilowatt
Cred ca atitudinea americana si cea europeana fata de masina nu e aceeasi.... Americanii sunt mai indiferenti, europenii ceva mai atenti la masini, iar romanii aproape obsedati. Unii francezi au yachturi de jumatate de milion de euro in sus si merg cu Renault Clio.... Insa sunt si foarte multi wannabe care incearca sa epateze prin masini, ca in Romania.
Evident, nici una din regulile generale de mai sus nu se aplica cazurilor individuale, mai ales a celor prezenti pe forum laugh.gif
Iulian HondaFan
categoric ai dreptate.. dar exista o medie, cu riscul sa devin excesiv de repetitiv, spiritul bizantin din care ne tragem seva este mai vanitos si mai dornic de a da aparenta de boier, in Ro ai multi mai multi wannabe la suta de locuitori decat ai avea in norvegia sau aici.

unde multi dintre noi am si tras-o cu saracia si am inghitit multe marlanii de la iubitii nostri compatrioti, asa ti se cultiva spiritul de revansa...

cat despre iubitorii de masini... ei sunt cam la fel peste tot... really motorheads...
James Kilowatt
Asa este... insa motorheads sunt una si wannabies alta. Noi avem si una si alta, si din pacate unii strica imaginea celorlalti.
Rai
Parca discutam despre masini!Are omul 10.000 euro si vrea si el o parere eu unul zic Fabia mie imi place am si condus dar nu am mai mult de 1,80 cm si m-am simtit bine.Motoarele sunt de la VW si in Polo deci sunt bune si sigur iti ramane numai poate Renault Clio alegerea e a ta.
Si acum cu preturile fiecare tara are politica ei de asigurare impozitare si nivel de trai de accea masinile difera la preturi dar si regional.
Si sa nu uit aici(Germani)sunt cele mai scumpe masini noi,dar niciodata nu e pretul din lista multe firme lasa 10-20% din pretul de lista sau mai dau cate ceva de exemplu 1.000 l benzina.E gresit cred eu sa zici ca masina coasta atata azi are un pret si maine altul.
Si apropo de constructia masinilor si in Ro sunt multi roboti anumite operatiuni nici nu le poti face fara roboti.Ca e ceva mai ieftin depinde si de sistemele de impozitare de accea merg multe firme in ost sunt scutiti de taxe.
Si ar mai fii ceva la mine in tara(Germania) doctorul e doctor si se ocupa de pacienti si de ale lui iar constructorul de masini face masini si mecanicul le repara si sigur fiecare are salariul lui dupa ceea ce a invatat si face.
Si o curiozitate pentru cei din Bucuresti eu personal cu venitul meu traies mai bine aici ca la Bucuresti,fara gluma e mai scump.Sigur referitor la persoana mea si la stilul meu de a trai.
Iulian HondaFan
adrian, scuza-ne de off topic, suntem de mult pe aratura, dar cred ca ai auzit ceva impresii, sper cat de cat utile...
adrian-382
va multumesc,problema e ca am auzit atitea povesti cu diverse modele ca pina la urma cred ca voi astepta Loganul (ala de 8000) - masina spatioasa ,6 ani caroseria si ce e mai important costurile de exploatare si intretinere.La o greutate de sub o tona si cu motorul de 1.6 cred ca zburda-am condus o solenza si m-a uimit cum zvicneste (caci aveam stilul de oras mai impulsiv de la tico).Atita timp cit la noi e saracia care este partea asta de service auto e compromisa.Ei cred ca daca omul si-a luat o masina de 10-14 k (cu efort mare) insemna ca-si permite sa arunce bani aiurea pe asigurari nejustificat de mari sau inlocuirea de piese de schimb scumpe (nu repararea lor).
Rai
Cred ca ai ales o solutie f buna si nici nu stiu si eu cred ca as face la fel daca as trai in Ro.Cu reparatile e alta la noi(germania) salariile sunt f mari deci daca cineva ar repara o piesa ar costa poate cat 2 noi si clientul vrea si el cat mai ieftin,dar in Ro inca e altfel si bucurativa ca e inca asa caci si sa arunci tot nu e bine eu cel putin trimit lucrurile de care numai am nevoie la nevoiasi in Ro caci e pacat sa tot arunci.
Iulian HondaFan
Adrian , nu cred ca e o decizie rea... sa vedem daca si in timp vei avea dreptate. tine-ne la curent...

acum am o intrebare retorica, cum ar fi o comparatie:

logan vs. cielo?

cine se incumeta?...
Gociu75
Logan
e de conceptie mai noua, viitorul lui Daewoo Craiova e nesigur. Cielo are totusi destul de multe probleme de fiabilitate si consum, mai ales cela scoase in ultimul an.
James Kilowatt
Pai cum am putea discuta Logan vs Cielo? Nu prea avem inca date, nu?
Iulian HondaFan
GM se pare ca a batut palma pt. Rodae si in curand vor incepe sa faca masini noi.

pai stim ceva chiar daca logan inca nu e pe strazi... ce-i drept cielo e probabil ca va dispare din productie intr-un an doi.. dar va fi ceva timp cat intrebarea va avea ceva actualitate. ochiometric logan are premize sa fie mai bun: platforma si motoare mai noi, ideea este cum arata intreg pachetul...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.