Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Toyota Prius vs Honda Insight
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
bebelusha
Baieti,am si eu o rugaminte...cumnatzelul meu s-a hotarat sa renunte mai pe toamna la "batranica"lui Skoda Fabia,si pentru ca vrea una noua,oscileaza intre 2 masinutze: Toyota Prius si Honda Insight.Eu vreau sa-l ajut sa se hotarasca,ca prea se agita...Voi sunteti maestrii(unul chiar maestru dresor biggrin.gif ),asa ca...astept parerea voastra!Voi personal pt.ce ati opta?Sa vedem procentajul...Multumesc.
T u d o r
Fa talica un topic nou la "versus" si o sa ti se raspunda mai sigur decat aici. smile.gif Sau pune-l pe el sa se inscrie, sa putem discuta direct si nemijlocit, ca nu muscam oameni. biggrin.gif
OCTAN_95
Honda Insight

•Motor combustie:1.3 litri, 98 CP, 123 Nm
•Motor electric: 13 CP, 58 Nm
•Consum: 5,7 l/100 km
•Baterie: Ni-MH, 100 V
•Viteza maxima: 180 km/h
•Acceleratie: 12,3 sec

Toyota Prius

•Motor combustie:1.8 litri, 98 CP, 142 Nm
•Motor electric: 80 CP, 207 Nm
•Consum: 4,7 l/100 km
•Baterie: Ni-MH, 500 V
•Viteza maxima: N.A.
•Acceleratie: 9,8 sec

Aceasta comparatie cred ca spune destul !!! as merge pe PRIUS
T u d o r
QUOTE
Acceleratie: 9,8 sec
Ha? unsure.gif Ce spui tu, e asa rapid Prius, cam ca Accordul? laugh.gif
Diesel
Pe motorul cel nou, 1.8. Ala vechi de 1.3 sau 1.5 e penibil. Pacat ca nu vine nici un Prius pe circuit, hint, hint 36182451.gif
Colonelu'
QUOTE (OCTAN_95 @ Apr 9 2009, 04:57 PM) *
Toyota Prius

•Motor combustie:1.8 litri, 98 CP, 142 Nm
•Motor electric: 80 CP, 207 Nm
•Consum: 4,7 l/100 km
•Baterie: Ni-MH, 500 V
•Viteza maxima: N.A.
•Acceleratie: 9,8 sec

Aceasta comparatie cred ca spune destul !!! as merge pe PRIUS

De unde ai luat datele astea ca eu nu le gasesc de fel? De cand are Prius motor de 1.8i, cand el are doar 1.5i?
- site-ul romanesc: http://www.toyota.ro/Images/lista%20Prius_...m420-495415.pdf
- site-ul german: http://www.toyota.de/cars/new_cars/prius/specs.aspx
- si site-ul american: http://www.toyota.com/prius-hybrid/specs.html
OCTAN_95
CITAT(Colonelu' @ Apr 9 2009, 06:12 PM) *
CITAT(OCTAN_95 @ Apr 9 2009, 04:57 PM) *
Toyota Prius

•Motor combustie:1.8 litri, 98 CP, 142 Nm
•Motor electric: 80 CP, 207 Nm
•Consum: 4,7 l/100 km
•Baterie: Ni-MH, 500 V
•Viteza maxima: N.A.
•Acceleratie: 9,8 sec

Aceasta comparatie cred ca spune destul !!! as merge pe PRIUS

De unde ai luat datele astea ca eu nu le gasesc de fel? De cand are Prius motor de 1.8i, cand el are doar 1.5i?
- site-ul romanesc: http://www.toyota.ro/Images/lista%20Prius_...m420-495415.pdf
- site-ul german: http://www.toyota.de/cars/new_cars/prius/specs.aspx
- si site-ul american: http://www.toyota.com/prius-hybrid/specs.html

de aici:
http://www.financiarul.com/articol_23616/t...da-insight.html
bebelusha
Multumesc,Octan! Saritor ca de obicei...Mai rar ca tine...Tudor,o sa-i sugerez sa se inscrie,da'acum nu m-a pus el sa intreb,eu m-am hotarat sa-i usurez munca si sa-l "consiliez"cu ajutorul vostru.
Diesel
Viitorul model va avea 1.8l
http://en.wikipedia.org/wiki/Prius#2010.E2...8model_ZVW30.29
T u d o r
De ce le-o fi venit ideea asta sa urce cilindreea la 1.8? unsure.gif E vorba de taxe mai mari, macar in Europa.

Bebelusho, daca doresti iti fac eu topicul "Prius vs Insight" la Versus si-ti mut postarile astea acolo. smile.gif
bebelusha
QUOTE ( T u d o r @ Apr 9 2009, 05:19 PM) *
De ce le-o fi venit ideea asta sa urce cilindreea la 1.8? unsure.gif E vorba de taxe mai mari, macar in Europa.

Bebelusho, daca doresti iti fac eu topicul "Prius vs Insight" la Versus si-ti mut postarile astea acolo. smile.gif


Daa,sigur! Mersic frumos,Tudor,esti un dulce! Apreciez... rolleyes.gif
T u d o r
Done! thumbsup.gif
T u d o r
Prius

Insight

Prius vs Insight

pmhoria
QUOTE ( T u d o r @ Apr 9 2009, 05:19 PM) *
De ce le-o fi venit ideea asta sa urce cilindreea la 1.8? unsure.gif E vorba de taxe mai mari, macar in Europa.


Pai daca e tot hibrid, nu se platesc taxe de inmatriculare de loc nici afara, chiar sunt reduceri daca cumperi o hibrida (in Franta era o campanie destul de agresiva in acesta directie, reduceri f mari de taxe la hibride). Ar ramane poate numai impozitul si asigurarea dar nu stiu cat ar conta in calculul asta. Poate si la acest aspect e mai ieftin decat la o masina cu motor de 1.8 clasic.
Seri
Ambele masini mi se par inutil de mari pentru o masina de oras. Sistemul hibrid este gandit ca sa ofere eficienta maxima in oras, dar cei 4.5m o fac greu de manevrat in oras si greu de gasit un loc de parcare (Prius parca se stie parca singura). 90% din timp va merge cu cel mult 2 pasageri si ceva cumparaturi, asadar si locul de pe bancheta si volumul portbagajului sunt supradimensionate.

Cea mai puturoasa masina pe care am condus-o vreodata este Toyota Prius. De cate ori calci acceleratia mai tare se comporta ca o persoana mahmura care nu vrea sa fie deranjata. Motorul electric functioneaza doar cativa metri, dupa care porneste si cel pe benzina. Pentru ca nu poti sa incarci bateriile de la priza si nici regenerarea fortei de franare nu este de ajuns, trebuie sa-ti programezi din cand in cand drumuri extraurbane unde sa mearga doar pe benzina si sa se incarce bateriile de la alternator. Cand ii dai blana se comporta foarte ciudat datorita cutiei CVT, adica motorul pe benzina se tureaza zgomotos pana la vreo 3.500 rpm si ramane acolo, viteza crescand din varierea rapoartelor in cutia de viteze. Asta asigura niste reprize slabe. Totusi iti face placere sa te opresti la fiecare semafor si trecere de pietoni, stiind ca in aceste momente mergi pe electric.

Eu m-as orienta catre altceva.
20krpm
toyota are vreo citiva ani de experienta avans fata de honda la masini hibride. asta inseamna costuri mai reduse in exploatare. sa faci comparatie intre performantele uneia si a alteia nu prea are sens, nici una din ele nu e facuta cu performanta ca scop. pentru cumparatorii lor singurul numar de interes e "cit consuma". asa cum recomand eu de obicei, spune-i s-o ia pe aia rosie.
T u d o r
De acord, dar daca urmarim filmul pana la capat, aflam ca pentru a echivala costurile de achizitie ale Priusului comparat cu Insight ar trebui sa parcurgem undeva pe la 400000 mile. biggrin.gif Dintre doua masini cu astfel de scop "nobil", as alege Insight pentru pretul mult mai redus. Diferentele reale de consum sunt minimale, asa ca de ce as alege-o pe cea scumpa?

Acum ,daca e sa fim "ecologisti", de ce nu am merge pe un LS 600h? biggrin.gif Nici eu nu as cumpara o hibrida la ora asta. Nu simt ca gauresc stratul de ozon cu masina mea. Poate nu vad eu bine, dar atata timp cat un camion Roman are dreptul sa circule pe sosele in perfecta legalitate e clar ca nu exista pericolul asta.
ozz86651
QUOTE
toyota are vreo citiva ani de experienta avans fata de honda la masini hibride.

Numa vreo 2 ani si de fapt la international insight e in fata ca a aparut cu un an mai devreme, primii ani Prius a fost facut numai pentru Japonia.

QUOTE
Ambele masini mi se par inutil de mari pentru o masina de oras.


Da cine ti-a zis ca ar fi masini de oras? Cel putin Priusul e masina in toata firea.

QUOTE
Sistemul hibrid este gandit ca sa ofere eficienta maxima in oras,


Nu, e gindit pentru condus mixt. Cum in alte tari fac majoritatea oamenilor. Mai o autostrada, mai niste semafoare.
mike.omega
La noi regim mixt nu inseamna autostrazi, la noi regim mixt inseamna DN-uri smile.gif
Si da, Prius/Insight trebuiesc considerate masini de oras deoarece isi ating eficienta maxima in mediul urban. Daca circuli in regim mixt nu o sa obtii vreo reducere de consum sau de emisii prea mare.

Ideal ar fi sa vedem tehnologia de pe aceste 2 masini pe modele gen Jazz/Yaris thumbsup.gif
ozz86651
Toata ideea la hibridele de genul asta e regimul mixt. In urban sau la drum lung nu ai nici un avantaj. La drum lung cu viteza constanta motorul electric nu mai face nimic, iar in urban e ok pina descarci bateria (adica repede), dar dupa aia ai nevoie de drum intins ca sa o incarci. Daca conduci numai urban nu ajungi niciodata sa incarci bateria aia cine stie ce. Ceva ceva iese de la frinare la semafor, da foarte putin.
FAR EASTERN
unsure.gif vorba lui 20krpm, da' verde. wink.gif
Seri
In SUA drumurile zilnice (commuting) sunt parcurse in regim mixt si nici nu au probleme cu locurile de parcare, asa ca o hibrida se potriveste foarte bine. In Romania acest lucru nu este valabil. Toata lumea locuieste si lucreaza in oras, cat mai aproape de centru. Timp de 5 zile pe saptamana nu se iese din oras, iar in aceste conditii bateriile nu apuca sa se incarce. Cand iesi din oras in weekend bateriile se incarca, dar nu-ti vor folosi pe moment. Ajungi astfel sa cari dupa tine bateriile grele pe care le poti folosi doar in ziua de luni.

Aceste inconveniente nu se vor rezolva decat la aparitia modelelor plug-in, adica de prin 2010 cu Prius plug-in si Opel Ampera, dar daca nu ai priza de la care sa-ti incarci bateriile nopatea, este degeaba.
FAR EASTERN
Seri, ma scuzi ca te intreb... cate Toyota Prius, sau ma rog, hibride ai avut? Ai condus macar unul? Si cat de mult?
G e o r g e
eu am o nedumerire ... emisiile de co2 spun cat de poluanta este o masina , pai cat de verde sa fie prius , care e un hybrid daca polueaza mai mult ca alte masini non hybrid
QUOTE
According to the Department for Transport, the Prius is tied with the MINI Cooper D as the third least CO2-emitting vehicles at 104 g/km, behind the tied Volkswagen Polo 1.4 TDI and SEAT Ibiza 1.4 TDI at 99 g/km - it is the least CO2-emitting petrol-powered car, the Polo and the Ibiza being diesel (being these city cars).[6]
22nst
Nu mai comparati doar CO2!
La un diesel doar CO2 este mai mic, in comparatie cu o benzinara.
Fumul de diesel este mult mai poluant, cautati si vedeti ce degaja o masina diesel si ce una benzina.
FAR EASTERN
George, sincer, eu m-am plictisit sa tot explic aceleasi lucruri, pentru fiecare. Poate are rabdare Jk sa-ti spuna care-i diferenta de poluare(CO2+NOx si restul) intre un hibrid(Prius in cazul intrebarii tale) si un motor de 1.4 tdi.
Din aceleasi motive nu am reinceput cu explicatiile si in subiectul asta de vs.
Pentru cei interesati, exista arie dedicata...
G e o r g e
ok .... just asking . mersi de info thumbsup.gif

Seri
QUOTE (FAR EASTERN @ Apr 10 2009, 03:24 PM) *
Seri, ma scuzi ca te intreb... cate Toyota Prius, sau ma rog, hibride ai avut? Ai condus macar unul? Si cat de mult?


Da, am facut drive test cu Prius acum 2 luni si am ramas dezamagit, inainte avand o parere buna despre el. Presupun ca bateriile erau goale, deoarece sistemul hibrid functiona ca unul de tip start-stop, electromotorul de 60 CP avand doar rol de starter. Nu mi-au placut: plasticul tare de pe bord, antifonarea slaba, ergonomia consolei centrale si a instrumentelor de bord. Nu mi-as cumpara o asemena masina.

Eventual as opta pentru sistemul microhibrid start-stop de la BMW-Mini, pentru care eu vad mai multe avantaje: designul interior si exterior este normal, motorul pe benzina se opreste doar cand stai pe loc, au dimensiuni mai compacte, sunt mai placute la condus, mai performante, si ofera cutie manuala.
20krpm
QUOTE (Seri @ Apr 10 2009, 06:53 AM) *
In SUA drumurile zilnice (commuting) sunt parcurse in regim mixt si nici nu au probleme cu locurile de parcare,

lol. astea-s un buchetzel de glume galbene smile.gif smile.gif asa e, la noi pina si drumurile pe autostrada sint parcurse in regim mixt. iar ieri de dimineata de exemplu am avut o intilnire cu cineva la un hotel*; pentru o ora si jumatate mi-au cerut astia la iesire $17. intr-adevar, parcarea era goala... smile.gif

* intilnire de business vroiam sa zic smile.gif
FAR EASTERN
Bebelusha, ce se mai aude??? S-a hotarat omu'?
bebelusha
QUOTE (FAR EASTERN @ May 17 2009, 09:15 PM) *
Bebelusha, ce se mai aude??? S-a hotarat omu'?



FAR EASTERN,da,s-a hotarat!!! se pare ca tot spre Prius il trage inimioara pe cumnatzel! A fost prima optiune...stii cum e...prima dragoste... smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.