Rebel, depinde de cauza, nu spune de la inceput ca poti castiga.
N-am prea inteles ce-ai vrut sa spui cu nuantarea notiunii de
pierdere: definitiva sau (o sa-i spun) temporara (citez: "este posibil sa fie gasita in viitor"); te intreb pentru ca o asigurare lucreaza cu gestiunea riscurilor adica riscul de a fi furata masina este identic in ambele situatii si trebuie prevenit de catre ambele parti.
Evidenta folosirii cheilor se tine pe un sistem aflat in ograda producatorului masinii; nu-ti dai seama ca ar fi absurd sa se gaseasca doar in computerul masinii? absurd deoarece odata cu disparitia masinii dispare si computerul deci si datele respective, deci sistemul s-ar dovedi inutil.
CITAT(Rebel @ Apr 15 2009, 06:04 PM)
Iar daca asigurarea este o firma ingrata atunci voi deveni la fel fara sa cracnesc macar.
In privinta echitatii primelor de asigurare da-mi voie sa iti fac un calcul:
Dacia Logan achizitionata prin credit bancar pe 10 ani: costa 35.000 lei pentru care se plateste (in cei 10 ani) 10.000 lei (adica 1.000/an); daca berbecul respectiv isi pierde cheia, alt berbec o gaseste si-i ciordeste masina, asiguratorul ar avea de platit 35.000 lei, deci de 3.5 ori mai mult decat plateste respectivul in cei 10 ani de asigurare, adica echivalentul a cat platesc in total 3.5 persoane pe o perioada de 10 ani sau cat ar plati respectivul 35 ani (cum iti place mai mult); de ce crezi ca asiguratorul (ca orice alta firma, dealtfel) ar avea interesul sa pastreze un astfel de client?
Din postura asiguratului imi convin conditiile din Romania: platesc intre 3 si 10% din valoarea masinii si, asa cum spuneai, dorm linistit; daca m-as pune in postura asiguratorului as avea o dilema: valoarea unei masini este cam egala (cel putin in UE diferentele sunt mici iar in Romania aproape orice masina costa mai mult decat in alte tari), riscurile sunt cam la fel (unele chiar mai mari din cauza calitatii proaste a asfaltului: sa vezi cate praguri/cauciucuri/roti sunt rupte prin gropi, de furturi nu mai zic - desi aici stam mai bine decat Bulgaria), atunci de ce primele platite sunt infime fata de cele din alte tari (nu-mi vin acum decat exemplul Germaniei sau Italiei unde doar RCA pentru o masina cu motor de 1.6L costa vreo 800 E fata de 100- maaaaxim 250 E in Ro).
Trecand peste toate aspectele de mai sus ai spus un lucru mare cu care sunt intru-totul de acord:
CITAT(Rebel @ Apr 15 2009, 06:04 PM)
Bottom line, prost este cel care semneaza ceea ce i se pune in fata. orice contract poate fi negociat sau modificat. Intrucat contractul este litera de lege intre parti, aveti mare grija ce semnati.