Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Doresc sa conversez cu proprietari de opel monza sau manta
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Opel
calo30813
Sunt un proaspat proprietar de opel monza,momentan f entuziast,daca aveti poze cu monza si manta le astept,iar daca sunteti un proprietar de monza putem povesti.
Senator
Ar trebui sa-ti pui la vedere adresa de e-mail in profil pentru a putea primi poze....iar daca ai intrebari despre Opel Monza "be my guest !"

:cya:
Mihai33451
si eu am o monza. sunt super indragostit de masina asta. care din masini o ai? :joker:
Senator
:wave: Ma bucur sa aflu ca mai exista oameni indragostiti de astfel de masini ! :thumbup:


Nu am Opel Manta si probabil nici nu voi avea.
Avand insa in vedere ca am un Senator A , nu mi-ar displace sa am si coupe-ul acestuia............


Apropo , din ce an e Monza ta si ce motorizare are ?
Mihai33451
Monza mea e din 86 cu motorul de 2,5l. se pare ca la origine pe ea a fost cel de 3.0l dar a fost schimbat inainte de a intra in romania. pacat, la motorizarea asta se cam taraste. dar si asa sunt extrem de incantat de performantele ei. poate la un moment dat ii voi pune unul de 3l dar inca ma mai gandesc. daca acum consumul este destul de ridicat ( in comaparatie cu alte masini mai noi cu aceeasi motorizare, dar mai redus decat al unui LOGAN :cheers: ) 12-13/100 oras si 10/100 afara, daca nu esti sportiv. peste 160 km/h consum: 18/100 :blackeye: dar merita.

feel free, ride safe, live as u r
Senator
:scratch: Hmm....cu motorul de 2,5 ar trebui sa se miste binisor mai ales ca in 86 era deja varianta cu 140 CP , aprindere cu plaja digitala si injectie LE2 Jetronic.
Ce tip de transmisie e pe masina ?

Motorul de 3,0 e bineinteles mult mai sprinten iar consumul e doar usor mai ridicat , daca vei face acest pas nu cred ca-ti va parea rau. smile.gif
Motorizarea initiala se poate afla ! :toothy7:
Iulian HondaFan
din ce an e Senatorul tau? ca bag seama A inseamna prima generatie... care e povestea lui si ce motor, performante, etc.
Senator
Senator-ul A e urmasul seriei KAD (Kapitän , Admiral si Diplomat) fiind modelul de varf in gama Opel intre 1978 si 1986.Exista doua variante: 78-83 si facelift-ul 83-86.
A aparut in 1978 alaturi de coupe-ul de lux Monza (cu care imparte aceeasi platforma tehnica) si impreuna au impus atunci noi standarde la capitolul "tinuta de drum" , beneficiind de o suspensie revolutionara la vremea aceea. De mentionat ca surclasatii se numeau BMW seria 6 / 7 si Mercedes S-Klasse W116 care obtinuse de putin timp titlul "Best car of the world" . Erau vremuri in care Opel avea un cuvant de spus in segmentul premium al clasei mari , lista de asteptare pentru aceste modele era la fel de lunga ca la Stuttgart sau München , iar prezenta lui Audi in acest club select era de neconceput , neavand nici un model la acest nivel.

Motorizarile in 1978 erau 2.8S , 3.0S si 3.0E toate cu 6 cilindri in linie , in 1981 2.8S a fost inlocuit cu 2.5E iar 3.0S a fost scos din productie.Dupa facelift in urma indicatiilor de peste ocean s-au realizat si variante mai simple ca dotari si avand motoare cu 4 cilindri 2.0E , 2.2E si ingeniosul 2.3 ComprexD care insa nu s-au bucurat de prea mare succes. S-a pus si problema unei motorizari V8 dar nu s-a primit aprobarea de la Detroit :angryfire: , lucru cel putin ciudat din moment ce vanzarile cele mai mari erau la modelele dotate si cu motorizarea cea mai mare.
Transmisiile diponibile erau 4+1 manual , 5+1 manual si 3+1 Automatic.
Incepand cu 1982 s-au introdus ABS , catalizator , bord LCD , transmisie automata cu 4+1 trepte cu lock-up , oglinzi comandate electric cu incalzire si computer de bord.

Senator-ul meu e fabricat in 1982 , e in varianta CD (pachet full options) si are motorizare 30E cu 180 de CP in combinatie cu o transmisie automata 4+1. E o masina mare si destul de grea insa pentru varsta ei se misca foarte bine. :cya:
Si ceea ce e cel mai frumos , e in perfecta stare originala ! :thumbup:
Iulian HondaFan
multumesc de raspuns.

ce inseamna S si E la motoarele respective? motoarele la vremea aceea cred ca erau inca numai cu carburator. Comprex era, banuiesc, turbo...

cate valve pe cilindru? si care e consumul? motorul e inca original, sau a fost reconditionat?

ai niste poze cu aceasta masina?
Senator
S inseamna carburator iar E inseamna injectie electronica de benzina (multipunct).
Dealtfel Opel a fost printre pionierii injectiei electronice de benzina , in 1970 avea deja in productie mai multe motoare alimentate astfel.

Sistemul Comprex e un sistem de supraalimentare care foloseste un compresor volumetric special conceput . A fost mai mult un experiment , o incercare a celor de la Opel de a oferi clientilor clasei mari posibilitatea se a opta pentru un motor diesel , chiar unul mai special. Din cunostintele mele e primul motor diesel care nu are sunetul tipic , suna mai degraba ca un motor electric. A fost montat doar pe Opel Senator.
Zece ani mai tarziu Mazda a preluat sistemul si l-a perfectionat echipand printre altele Mazda 626 .

Motorul 30E e tip CIH (camshaft in head) si are doar 2 supape pe cilindru.Blocul motor si chiulasa sunt din fonta iar distributia se face printr-un lant dublu.
Consumul e de 14litri/100km in oras si 9-10litri/100km in afara orasului.
Motorul e cel original , aceste motoare nu necesita reparatii majore inainte de 400.000 de km daca sunt intretinute corect.

Pozele sunt majoritatea prea mari pentru a fi postate, trimite-mi o adresa de mail prin MP smile.gif
Iulian HondaFan
nu stiam ca injectia electronica a aparut asa de devreme...

arbore cu came in cap (CIH) :shock: care e diferenta cu single/double overhead camshaft?

aha, ComprexD e diesel ( de acolo D-ul...). si iata ca tocmai discuta cu un concitadin de-al tau despre motorul SDI si ma intrebam daca au existat sau exista motoare turbodiesel cu injectie diesel clasica.
Senator
La motoarele CIH axul cu came se afla chiar in chiulasa pe cand la OHC si DOHC se afla deasupra (overhead...) , intr-un element intermediar intre chiulasa si capac.Unii numesc acest element "semichiulasa".

Am uitat sa fac o precizare in legatura cu motorul ComprexD : nu e vorba de un motor turbo , compresorul volumetric fiind antrenat de catre motor printr-o curea.

Daca te referi la motoarele diesel clasice , cu antecamera , sigur ca exista si au existat si variante turbodiesel.BMW 524td (E28) , Mercedes 300D Turbodiesel (W123) , Mercedes 250D Turbodiesel (W124) ,VW Golf II/Jetta 1.6 td , Opel Rekord E 2.3TD sunt doar cateva exemple din perioada anilor 80.Pana prin 97-98 toate motoarele turbodiesel cu exceptia TDI-urilor VW-Audi , erau diesel-uri clasice ca si constructie.
Adrian38030
QUOTE(Senator)
S inseamna carburator iar E inseamna injectie electronica de benzina (multipunct).


Un S (cam 7 cm) mare metalizat pe aripa inseamna "Sport pack", pachet optional care cuprindea un diferential "limited slippery" (nu chiar autoblocant, dar pe acolo), volan sport si amortizoare sport pe spate.

Eu am doua Monze, mi-a placut mult maisna asta in anii studentiei, intai am cumparat un 2.8H (carburator) S-pack inscris pe 12B, pe urma un 2.5E inmatriculat, ma rog, povesti de demult. Ce pot spune e ca diferentialul ala face toti banii, zici ca e alta masina, practic nu mai fuge de fund.
Senator
QUOTE(Adrian38030)
QUOTE(Senator)
S inseamna carburator iar E inseamna injectie electronica de benzina (multipunct).


Un S (cam 7 cm) mare metalizat pe aripa inseamna "Sport pack", pachet optional care cuprindea un diferential "limited slippery" (nu chiar autoblocant, dar pe acolo), volan sport si amortizoare sport pe spate





Eu ma refeream evident la ceea ce scrie pe portbagaj , adica motorizarea si nu la pachetul de optionale care e inscris pe aripile din fata.

Variantele Monza A1 (78-83) -- Monza , Monza C , Monza S
Variantele Monza A2 (83-86) -- Monza , Monza C , Monza GSE
Adrian38030
Eu vroiam sa pun in evidenta ca, in funtie de amplasament, un S mai poate insemna si altceva wink.gif.

Apropo, daca are cineva de vanzare un spoiler fata de Senator A/Monza (varianta cu facelift, cel din fibra) in stare perfecta as fi interesat.
Iulian40128
eu dezmembrez opel Senator FaceLift
:minigun: MP pt. info
don`t speak on forum the telephone our email :-
bogdan16
EU AM UN OPEL MANTA, MODEL 79, SPORT, DOUA PORTIERE. MOMENTAN E INTR-O STARE JALNICA, CAROSERIA, DAR ..... E O MASINA SUPER, N-O SA RAMINA MULT TIMP ASA..... E O MASINA EXTRAORDINARA, EU AM PUS ROTI PE 15, DE 205, PE EA, SI AM INTRAT INTR-O CURBA DE 90 GRADE CU 90 LA ORA, FARA SA ALUNECE UN CM.... AM RAMAS UIMIT...
eddie
Nu vreu sa fiu rau,dar intrebarea mea este.....aveai mai mult de 40 km/h in curba aia de 90 de grade?
Alex46215
QUOTE(eddie33)
Nu vreu sa fiu rau,dar intrebarea mea este.....aveai mai mult de 40 km/h in curba aia de 90 de grade?


eu am un Opel Senator 2.5E cu cauciucuri 195/70 R14 pe spate ,cam uzate si la o viteza de 80 km/h am tras brusc de volan pt a intra pe o strada.masina a reusit sa faca virajul de 90 de grade derapand larg.am avut curajul sa fac manevra asta pt ca strada pe care urma sa intru era foarte larga si nu era nimic prin jur
eddie
Pai daca ai derapat larg,de ce mai imi citezi mesajul,nu are legatura....el scrisese ca nu a fugit un centimetru in curba de 90 de grade luata cu 90km/h.
Mihai33451
daca tot suntem intr-un topic deschis Monzelor, piese se mai gasesc pe undeva pentru astfel de masini??? eventual masini ce nu se mai pot inmatricula...
Senator
Piese noi se gasesc , ceea ce e mai greu (sau imposibil :evil: ) de gasit sunt magazinele care sa aiba documentatie pentru aceste modele. Daca la piesele de motor mai gasesti cate ceva prin cataloage , la restul e tragedie incepand cu aripile,ornamentele si terminand cu banalele semnalizatoare.

Pe la dezmembrari nu cred ca se mai gaseste ceva utilizabil intrucat chiar si cele mai recent importate zac de ani buni sub cerul liber. Ma refer aici la elemente de caroserie si interior. Asta in cazul in care ai norocul sa le gasesti ...

Daca ai nevoie de ceva informatii legate de piesele noi te pot ajuta.
Mihai33451
intr-adevar piese noi se mai gasesc. cu greu, da' se gasesc. as fi dorit niste piese de caroserie. ale mele nu mai sunt chiar intr-o stare stralucita si m-ar fi interesat, de principiu, sa fac o comparatie intre "reparatii" si inlocuire.



p.s. mercic de raspuns la pm. ramane pe mail drunk.gif
mihai58026
avand in vedere ca ascona b este cam lafel(tehnic) cu manta, si ca posed un asemenea model si nu am pe cine stresa cu intrebari, ma primiti si pe mine?!biggrin.gif blush.gif
Serol
am un manta b din 78 2000 cmc si modificare din carduratie pe injectie.
masina o am din '96 si pana acum 2 ani mergeam zilnic cu ea.
la ora actuala lucrez la un tuning finut, treaba care imi cere ceva bani si timp.
manta ca model mi se pare super cool fata de ce fac fritzii la ora actuala.
si destul de fiabila.eu unul n-am bagat 3 ani in ea decat consumabile.
ce-o mai fi om vedea
Serol
pentru mihai:man, daca te intereseaza, am cartea tehnica de la manta B, care are aceeasi platforma constructiva(80-90%) ca si ascona b.
gasesti cam tot ce vrei in ea si ca sa iti dau un exemplu, iti pot spune ca ai specificatii si asupra a ce chei iti trebuie pentru fiecare eventuala reparatie prezentata de ei....numai sa sunt in inch.
mihai58026
oricum, pe formul asta numai noi mai suntem activi, deci cred ca discutam direct in topicul cu ascona b
vlad68694
cumpar parbriz opel monza 0724 686 461
Senator
Nu stiu daca ca vei gasi s-h...in acest caz va trebui sa cumperi unul nou.

Exista doua tipuri cu mai multe variante :
-pana la seria de caroserie D1003807
162 670 clar
162 915 clar + antena
162 676 nuantat + bariera termica + parasolar
162 917 nuantat + antena +bariera termica + parasolar

-de la seria de caroserie D1003807
162 695 clar
162 930 clar + antena
162 694 nuantat + bariera termica + parasolar
162 929 nuantat + antena + bariera termica + parasolar

Pentru a afla preturile te poti adresa cu aceste coduri oricarui magazin serios de piese auto , nu ar strica sa compari mai multe oferte intrucat parbrizul e destul de scump.

Bafta!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.