Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Tuning-ul
Masini.ro Forum > Discutii generale > Combat zone
Pages: 1, 2, 3
FAR EASTERN
QUOTE (20krpm @ Mar 24 2009, 09:56 PM) *
FE, cauta bine printre accesoriile alea, poate gasesti si un item care se numeste "real engine" teehee.gif


1. wink.gif Datorita mie ai inceput si tu o propozitie cu litera mare("capital", cum se zice la voi).
2. Dac vrei sa stii eu nici nu am motor sub capota, masina mea merge pe baza de HOLOGRAMA proiectata acolo in urma reactiei dintre benzina si curentul electric teehee.gif .

p.s. adminii, bagati si voi un smiley cu limba de'un cot. tongue.gif asta o are prea mica.
laurentiu
Eu sunt pe principiul "e masina mea, o modific cum imi place". Daca nu pot sa fac o modificare la motor astfel incat performantele dinamice sa fie mai bune (lucru de obicei datorat banilor), asta nu inseamna ca nu este ok sa faci tunimg exterior, exact cum a facut tipul cu Loganul. Deseori problema cea mai mare in a face tunimg este legata de bani. Multi isi doresc tunimg pe masinile lor si prea putini isi permit sa "bage" bani in asa ceva, cu accesorii special gandite pentru masina respectiva. Iar in lipsa de fonduri, multi folosesc banda adeziva, tot felul de abtibilduri, folii, volane de BMW pe Dacii etc
Si atat timp cat tie, posesor al masinii iti place, consider ca asta conteaza cel mai mult. Iar noi ne permitem sa criticam, ca deh, ne place rolleyes.gif biggrin.gif
Diesel
QUOTE (laurentiu @ Mar 25 2009, 10:03 AM) *
"e masina mea, o modific cum imi place"


Adica in limita normelor de poluare si a celorlalte reglementari RAR.

Adica fara eliminarea sondei lambda. Evacuare in limitele normale de sonorizare. Folii in limita decentei. Ornamente pe capota care sa nu raneasca pietonii ajunsi accidental acolo. Si fara lumini in plus.

Luminile in plus sunt subiectul meu favorit zilele astea. Ultimul reperat a fost un Q7 cu niste led-uri puse undeva sub faruri cu o lumina albastra deosebit de obositoare.

Ce vreau eu la masina mea? am auzit ca exista cruise control after-market smile.gif
laurentiu
CITAT(Diesel @ Mar 25 2009, 04:21 AM) *
CITAT(laurentiu @ Mar 25 2009, 10:03 AM) *
"e masina mea, o modific cum imi place"


Adica in limita normelor de poluare si a celorlalte reglementari RAR.


Absolut, altfel poti deveni un pericol public si meriti sa stai "pe tusa".


off topic: acum am vazut si nu mai pot sa fac nicio modificare: in postul anterior am scris "tuming" in loc de tuning de doua ori. scuze! wallbash.gif
air_wolf
interesant. parerea mea: tuningul este de 2 feluri - pentru performanta si pentru aspect. ala audio e o aberatie, pentru ca nu poti baga intr-o masina mica la fel de multi decibeli ca intr-o masina mare (deci pe asta l-am rezolvat)
tuningul pentru performante: duci motorul la limita, schimbi complet sistemul e frinare, amortizoarele si garda la sol, schimbi barile de torsiune (asta dau comportamentul de barca), schimbi bucsele, pui strut bar. usurezi masina cit se poate de mult. incepi sa adaugi elemente aerodinamice pentru a spori apasarea si implicit tractiunea. te apuci sa faci roll cage, schimbi interiorul, arunci pielea si pui carbon. pui cauciucuri performante si jante de aliaj usor speciale pentru curse. esapamentul il schimbi complet cu unul de inox, hand made, calculat special pentru puterea motorului.
tuningul vizual - te apuci si pui fibra cit cuprinde, praguri, spoilere, eleroane (ma rog, fiecare dupa gust). ii pui jante cit mai mari, cit mai late. eventual faci un chip tuning. pui o alta evacuare (eventual fara fianla).

un tuning bun este unul care imbina performante cu aspectul. foarte rar vezi asa ceva. in general se merge pe kitsch-uri vizuale.
pista
CITAT
...un tuning bun este unul care imbina performante cu aspectul. foarte rar vezi asa ceva...

Un tuning pe gustul meu pentru Seria1...
Click to view attachment Click to view attachment

air_wolf
si dupa cum se poate observa, inclusiv basculele sint schimbate cu altele mai groase sau ranforsate. thumbsup.gif
StefanVVTi
Gumele de pe spate difera? confused.gif
hdi
QUOTE (StefanVVTi @ Mar 25 2009, 01:57 PM) *
Gumele de pe spate difera? confused.gif


Stii ca ai dreptate? Nu i-au mai ajuns banii de anvelope la toate rotile....
22nst
Toba aia nu prea il prinde, asa intr-o parte... japan style biggrin.gif si nici oglinzile, in rest arata ok!
Diesel
de fapt cred ca sunt 2 poze cu masini diferite, una reclama la AC Schnitzer si cealalta la Hamann. In prima poza anvelopele par a avea acelasi profil fata/spate, cu ceva diferenta la talon. In a 2-a poza pare sa fie alt profil.

Oricum nu e mare tragedie sa ai anvelope diferite fata/spate pe o masina de performanta, atat timp cat sunt corespunzatoare.
22nst
in a 2-a poza si cauciucul din stanga fata este diferit.
biggrin.gif nu ma mira sa difere si jantele tongue.gif
Diesel
Haoleu, e gresit pe atat de multe nivele...
pista
Stefane ai observat bine cauciucurile thumbsup.gif .
Prima poza e de la AC Schnitzer, a doua de la Hamann, amandoi tuneri oficiali BMW. Hamann duce tuningul spre extrem. De ce difera anvelopele spate e o intrebare buna...Poate ne ajuta cineva mai experimentat in tuning.
Anvelopa din stanga e Pirelli PZero Nero, iar in dreapta e Continental SportContact2. Poate e un exemplu pentru cele doua tipuri de anvelope utilizate/recomandate de Hamann... rolleyes.gif
Dimensiuni anvelope: 225/35 ZR19
http://www.acschnitzer.com/en/
http://www.hamann-motorsport.de/1.0.html?&...cache=1&L=1
pista
@22nst
In fata sunt anvelope mai inguste smile.gif .(Poza 2 cu Hamann)

Tobe pe placul tau:
Click to view attachment
G e o r g e
mie astea imi plac
22nst
Eu prefer clasic biggrin.gif
G e o r g e
asta e clasicul :
mike.omega
QUOTE (StefanVVTi @ Mar 25 2009, 01:57 PM) *
Gumele de pe spate difera? confused.gif

Daca nu ma insel unii gandesc asa: Pneurile de pe fata sunt directionale, si au nevoie de o anumita aderenta si un anumit profil iar cele de pe spate sunt pentru tractiune si cred ca nu mai trebuie explicat. Nu sunt sigur insa, sunt sanse sa fie aberatii biggrin.gif
20krpm
QUOTE (Diesel @ Mar 25 2009, 04:21 AM) *
Ce vreau eu la masina mea? am auzit ca exista cruise control after-market smile.gif

bai, sa stii c-am vazut asa ceva, si de cind ma chinui sa mi-aduc aminte sa va spun. e chiar universal. e de fapt un batz pe care-l proptesti intre pedala de acceleratie, cu un brat pe pedala de frina, si un opritor pe care-l lipesti undeva dedesubt pe consola volanului. e reglabil in lungime (are un fel de filet) si are un mecanism cu care iti cade simplu peste picioare cind apesi frina. thumbsup.gif teehee.gif

(il vind aia care vind si sham-wow si alte obiecte de maxima utilitate.)
22nst
QUOTE (G e o r g e @ Mar 25 2009, 05:10 PM) *
asta e clasicul :

Da, interesant... oricum ma batea gandul sa-mi tunez avensis-ul... oare se potriveste aceasta toba?
StefanVVTi
Am studiat mai atent poza 2 si am vazut ca pe stanga e un tip de anvelope, iar pe dreapta alt tip(fata / spate). Probabil, fiind o masina de prezentare, au pus Pirelli pe stanga, Continental pe dreapta, ca sugestii pentru respectiva masina! thumbsup.gif
T u d o r
Ar mai fi cateva variante de evacuari...
laurentiu
CITAT(pista @ Mar 25 2009, 11:47 AM) *
Stefane ai observat bine cauciucurile thumbsup.gif .
Prima poza e de la AC Schnitzer, a doua de la Hamann, amandoi tuneri oficiali BMW. Hamann duce tuningul spre extrem. De ce difera anvelopele spate e o intrebare buna...Poate ne ajuta cineva mai experimentat in tuning.


Eu cred ca sunt la fel, numai ca pare asa pentru ca poza nu e facuta exact din spatele masinii, ci usor mai in stanga. Uitati-va la oglinzi si va veti convinge. Cat despre faptul ca anvelopele spate sunt mai mari cred ca sunt asa pentru aderenta mai mare si o mai buna stabilitate in curbe la viteze mari. Stiu ca Porsche practica asa ceva de mult timp la 911.
pista
CITAT(laurentiu @ Mar 25 2009, 05:08 PM) *
CITAT(pista @ Mar 25 2009, 11:47 AM) *
Stefane ai observat bine cauciucurile thumbsup.gif .
Prima poza e de la AC Schnitzer, a doua de la Hamann, amandoi tuneri oficiali BMW. Hamann duce tuningul spre extrem. De ce difera anvelopele spate e o intrebare buna...Poate ne ajuta cineva mai experimentat in tuning.


Eu cred ca sunt la fel, numai ca pare asa pentru ca poza nu e facuta exact din spatele masinii, ci usor mai in stanga. Uitati-va la oglinzi si va veti convinge. Cat despre faptul ca anvelopele spate sunt mai mari cred ca sunt asa pentru aderenta mai mare si o mai buna stabilitate in curbe la viteze mari. Stiu ca Porsche practica asa ceva de mult timp la 911.

Anvelopele spate sunt de diferite profile si marci, eu am observat dupa ce am marit poza.(la birou am monitor de 21") (Da click cu mouse direct pe imagine si se va mari smile.gif )
Anvelopa din stanga e Pirelli PZero Nero, iar in dreapta e Continental SportContact2. In ultimele zile am cautat anvelope de vara pentru 120d astfel Pirelli a fost usor de recunoscut, ca sa identific Continental a fost nevoie de putin timp.
Anvelope mai late pe spate se practica la Porsche cum ai afirmat yup.gif , dar si la BMW thumbsup.gif . Formula 1 este un bun exemplu... whistling.gif Probabil la masini puternice cu RWD rolleyes.gif .
G e o r g e
si io , si io ... tot mai late pe spate.
20krpm
honda s2000 are 245 pe spate si 215 pe fata. stock. la vreo 3 luni dupa ce-am luat-o am fost la service sa-mi schimbe spatele pe fatza si viceversa (ca spatele se uzasera deja), au urcat-o pe elevator, au dat-o imediat jos si-au venit la mine si mi-au spus "pai sint diferite" smile.gif
G e o r g e
un tuning ok mi se pare ce a facut f1natic la bestia lui smile.gif
spre ex.
ozz86651
O groaza de masini au anvelope mai late pe spate din fabrica (aproape toate alea sport), nu-i nici o noutate. Cam greu cu rotitul, dar cu forta se rezolva smile.gif.
f1anatic
QUOTE (G e o r g e @ Mar 25 2009, 03:09 PM) *
un tuning ok mi se pare ce a facut f1natic la bestia lui smile.gif
spre ex.



f1-A-natic nu stie nimic despre tuning - a fost depasit in materie de ceva vreme de catre liderii clasei proletare. Asa ca doresc sa nu mai fiu luat ca exemplu nici macar de fratii mei cei buni si la suflet si la gusturi.
f1anatic
QUOTE (f1anatic @ Mar 25 2009, 06:09 PM) *
QUOTE (G e o r g e @ Mar 25 2009, 03:09 PM) *
un tuning ok mi se pare ce a facut f1natic la bestia lui smile.gif
spre ex.



f1-A-natic nu stie nimic despre tuning - a fost depasit in materie de ceva vreme de catre liderii clasei proletare. Asa ca doresc sa nu mai fiu luat ca exemplu nici macar de fratii mei cei buni si la suflet si la gusturi.



Si ca veni vorba de "tiuning estetique". Mie imi place cum a iesit masina dupa ce i-am tras 2 miini de

Mie imi place cum a iesit; mai ales ca am dat pe faruri, farurile de ceata si cromul din fata si semnalizarle din oglinzile laterle. Acum ziua, in amiaza mare masina apare complet neagra din fata de la mai mult de 20m. Si farurile; si numarul si tot. Nu stiu cum o fi pt laser dar cu ochiul liber s-a facut cam "neagra" problema. A scazut intensitatea luminoasa de la faruri ? Da, vizibil, dar de la 4200 lumeni de la 55 Watt Racing HIDs zic ca nu mor daca a scazut un pic. Este o substanta interesanta - se usuca cumva clar, usor gri poate - dar vezi perfect inauntru la bec /oglinzi etc - dar taie complet orice reflectie luminoasa de la soare sau lanterna :-))

Categoric cu un cost de 94 de dolari 100 mL ar fi bine sa mearga si sa taie si laserul in paispe...
laurentiu
CITAT(ozz86651 @ Mar 25 2009, 06:50 PM) *
O groaza de masini au anvelope mai late pe spate din fabrica (aproape toate alea sport), nu-i nici o noutate. Cam greu cu rotitul, dar cu forta se rezolva smile.gif.


Scuze, dar eu nu inteleg ceva: cum adica mai greu cu rotitul daca au aceleasi dimensiuni? confused.gif
G e o r g e
QUOTE (f1anatic @ Mar 26 2009, 03:09 AM) *
QUOTE (G e o r g e @ Mar 25 2009, 03:09 PM) *
un tuning ok mi se pare ce a facut f1natic la bestia lui smile.gif
spre ex.



f1-A-natic nu stie nimic despre tuning - a fost depasit in materie de ceva vreme de catre liderii clasei proletare. Asa ca doresc sa nu mai fiu luat ca exemplu nici macar de fratii mei cei buni si la suflet si la gusturi.

am gresit si eu cu o litera ... ufff ... si mie imi place troaca ta sa stii smile.gif
ozz86651
QUOTE
cum adica mai greu cu rotitul daca au aceleasi dimensiuni?


Pai era vorba ca NU au aceleasi dimensiuni. Nu poti sa le aduci pe alea din spate in fata. Dar ideea la o masina din asta e ca in citeva mii de km alea din spate sint muci oricum.
f1anatic
Dar le poti roti intre ele !

La masini, sint citeva lucruri cu care ma ghidez cind e vorba de cauciucuri; jante; roti.
1)Trebuie sa fie identice ca dimensiuni (pt a le putea interschimba in caz de pana si/sau uzura)
3) cauciucurile NU trebuiesc sa aiba profil specific. Adica poate nu m-am exprimat bine: sa nu fie de "stinga" numai sau de "dreapta numai".
4) cauciucurile sa poate fi supra-umflate vreo 5 psi macar
5) daca nu am cauciucuri dedicate vara, iarna - atunci le cumpar PE CELE MAI BUNE all season.
6) revenind la profil; sa poata fi montate oricum pe janta - citeodata astia pun cite o dunga alba pe o parte a cauciucului - NU vreau sa o vad pe afara. In general asta se intimpla la cauciucurile uni-directionale - am si eu din acestea - dar banda alba indica montarea ei spre interior.
DORU
QUOTE (f1anatic @ Mar 26 2009, 04:36 PM) *
La masini, sint citeva lucruri cu care ma ghidez cind e vorba de cauciucuri; jante; roti.
3) cauciucurile NU trebuiesc sa aiba profil specific. Adica poate nu m-am exprimat bine: sa nu fie de "stinga" numai sau de "dreapta numai".


Te referi la ROTATION ?
air_wolf
QUOTE (f1anatic @ Mar 26 2009, 04:36 PM) *
3) cauciucurile NU trebuiesc sa aiba profil specific. Adica poate nu m-am exprimat bine: sa nu fie de "stinga" numai sau de "dreapta numai".


daca iti permiti, e mai bine sa aibe profil specific. ok, nu mai faci rotirea, dar cind ai 400cp sub capota garantez ca nu apuci sa le rotesti.
f1anatic
QUOTE (air_wolf @ Mar 27 2009, 02:45 AM) *
QUOTE (f1anatic @ Mar 26 2009, 04:36 PM) *
3) cauciucurile NU trebuiesc sa aiba profil specific. Adica poate nu m-am exprimat bine: sa nu fie de "stinga" numai sau de "dreapta numai".


daca iti permiti, e mai bine sa aibe profil specific. ok, nu mai faci rotirea, dar cind ai 400cp sub capota garantez ca nu apuci sa le rotesti.



Pai eu stiu ca e mai bine sa aiba profil specific. Doar ca nu imi permit financiar. Drept pt. care ma ghidez dupa principiul ca trebuie sa fie universal. Atita vreme cit il pot pune si pe fata si pe spate la masina, e tot ce vreau.
:-) eu nu am inca 400 cp sub capota deci inca apuc sa le rotesc. ca veni vorba, le-a venit vremea si alor mele.
getodac
Eu din cate stiam se schimba rotile depe stanga cu cele de pe dreapta dupa ~10k km, nicidecum cele fata cu cele spate..... posibil sa ma insel
air_wolf
QUOTE (getodac @ Mar 27 2009, 05:28 PM) *
Eu din cate stiam se schimba rotile depe stanga cu cele de pe dreapta dupa ~10k km, nicidecum cele fata cu cele spate..... posibil sa ma insel


se schimba incrucisat: fata stinga-spate dreapta, fata dreapta-spate stinga
pista
CITAT(air_wolf @ Mar 27 2009, 06:02 PM) *
CITAT(getodac @ Mar 27 2009, 05:28 PM) *
Eu din cate stiam se schimba rotile depe stanga cu cele de pe dreapta dupa ~10k km, nicidecum cele fata cu cele spate..... posibil sa ma insel


se schimba incrucisat: fata stinga-spate dreapta, fata dreapta-spate stinga

Daca sunt unidirectionale cum e cu schimbul incrucisat rolleyes.gif ?
air_wolf
QUOTE (pista @ Mar 27 2009, 11:24 PM) *
QUOTE (air_wolf @ Mar 27 2009, 06:02 PM) *
QUOTE (getodac @ Mar 27 2009, 05:28 PM) *
Eu din cate stiam se schimba rotile depe stanga cu cele de pe dreapta dupa ~10k km, nicidecum cele fata cu cele spate..... posibil sa ma insel


se schimba incrucisat: fata stinga-spate dreapta, fata dreapta-spate stinga

Daca sunt unidirectionale cum e cu schimbul incrucisat rolleyes.gif ?


la unidirectionale nu e asa. se face fata/spate. evident, la cele cu profil simetric (daca or fi la unidirectioanle asa) poti janta interiorul la exterior si poti face schimbul cum am spus.
ce am uitat sa metionez: incrucisat direct doar la 4x4.
altfel, se schimba asa, pentru non unidirectionale: fata stinga-spate stinga spate-stinga-fata dreapta fata dreapta - spate dreapta pina se face o rotatie completa (fata stinga-spate dreapta)
hdi
Ceva discret....
air_wolf
QUOTE (hdi @ Mar 31 2009, 04:56 PM) *
Ceva discret....


honda clk? teehee.gif
hdi
bmwonda clk... laugh.gif
20krpm
sweet... ai cumva si poze din spate? ca sa ne dam seama ce alte 5 feluri de masina e? smile.gif nu uitati ca gurile alea de aspiratie sint un element de pontiac, radiatorul de jos nu sint sigur dar imi aduce aminte de nissan, iar sasiul pare a fi o acura veche. ma scuzati, pare a fi *la origine* o acura veche. vreunu din voi cu inima mai buna, faceti bine si trimiteti-i omului niste stopuri spate de dacia... he's gonna have a kick.
ozz86651
BMW, nu pontiac. Pontiacul e putin diferit.
Apoii cine ar amesteca masina americana de doi leic u masini premium germane? smile.gif
Andrei Suzuki
Acu am dat si eu de topicul asta.
Hai sa o luam si altfel. Ce ziceti de "personalizare"? E relativa asta cu tuningul.Teoretic tuning poate insemna si jante schimbate.Dar si motor schimbat.E relativa treaba.
Sunt oameni care daca nu au ceva in plus fata de stock nu se simt bine.Si cred ca unii din ei sunt si pe-aici.
Nu sunt de acord cu.... cu scuzele de rigoare am uitat cine a spus-o, cand a zis ca tuning audio nu exista. Ba exista.Si inca cum.Si sunt mai multe feluri de "tuning" audio:pt putere,pt calitate si tot asa.
Si eu ma numar printre cei care prefera sa isi ia o masina ceva mai ieftina,sau hai sa zicem,mai slaba si dupa aia sa mai pun cate ceva pe ea,decat sa imi iau una mai mare,mai tare sau mai buna si sa o tin stock,sa fie pur si simplu o alta masina de pe strada,sa nu stiu care e a mea in parcare.
G e o r g e
il cam sustin pe andrei aici . toate masinile mele au primit cateceva , unele mai mult , altele mai putin , in functie de posibilitatile de moment .
pana si legy ul tot primise si el cateceva . acum C ul va mai primi ceva si tot asa , sa ma simt bine in ea , ca e a mea si nu e doar o alta masina pe strada smile.gif

klm
Toate discutiile (mai ales ultimele raspunsuri) imi amintesc de intamplarea cu unul care a vrut sa-si tuneze un Enzo; cei de la atelier i-au spus ca cel mai performant tunning pe care il pot face acelei masini ar fi sa-i vopseasca jantele si sa-i stearga geamurile de muste moarte.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.