Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Motociclistii exista in trafic
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini pe doua roti
FAR EASTERN
Editia 2009 a campaniei.


Miercuri s-a reluat campania 'Motocicliștii există în trafic - 2009', proiect inițiat anul trecut de BPR și Asociația Motocicliștilor din România (AMR), în scopul conștientizării șoferilor cu privire la existența motocicliștilor în trafic, precum și al sensibilizării acestora din urmă pentru respectarea regulilor de circulație și portul echipamentului de protecție.

Președintele AMR, Dan Popescu a anunțat încheierea unui parteneriat cu trupa Phoenix, majoritatea membrilor formației fiind conducători de motociclete, precum și desemnarea în funcția de președinte onorific al AMR a liderului grupului, Nicu Covaci.

În cadrul manifestării, au luat cuvântul jurnalistul Adelin Petrișor, realizatorul tv Șerban Huidu și Ionuț Contraș, membru al trupei Phoenix, toți trei fiind pasionați de conducerea motoarelor pe două roți.

Aceștia au criticat drumurile proaste din Capitală, care stau la originea multor accidente ale confraților motocicliști, i-au sfătuit pe aceștia din urmă să se protejeze în trafic atât prin folosirea unor echipamente de protecție adecvate, cât și prin conducerea cu prudență și evitarea apăsării pe pedala de accelerație.

De asemenea, vorbitorii au făcut un apel la bunul simț al șoferilor, să se uite cu atenție în oglinda retrovizoare și să permită motocicliștilor să-i depășească, atunci când este posibil.

Campania 'Motocicliștii există în trafic' se desfășoară pe parcursul anului 2009, iar activitățile constau în întâlniri cu elevii liceelor din București, acțiuni în trafic, organizarea unui stand comun la Salonul de Motociclete din aprilie, precum și realizarea de pliante și afișe în scopul distribuirii lor, și difuzarea spotului campaniei pe TV - screen-uri.
În primele două luni ale anului, motocicliștii și mopediștii bucureșteni au provocat jumătate din cele 33 de accidente rutiere în care au fost implicate asemenea mijloace de transport, evenimente soldate cu nouă persoane grav rănite și 26 accidentări ușoare, potrivit unei statistici prezentate, miercuri, de Brigada de Poliție Rutieră a Capitalei (BPR), anunță Agerpres.

Analiza BPR relevă faptul că, în intervalul analizat, accidentele de acest tip au scăzut, în comparație cu perioada similiară a anului trecut, când s-au înregistrat 48 de accidente de acest tip, soldate cu șase morți și 17 persoane rănite grav.

Pentru diminuarea accidentelor în care sunt implicate motociclete și mopede, președintele AMR, Dan Popescu, s-a proununțat pentru înăsprirea controalelor poliției rutiere în aplicarea legilor existente în domeniu, în cazul tuturor participanților la trafic, reintroducerea probei eliminatorii de traseu la examenul moto, realizarea unei mai bune supravegheri a școlilor de șoferi moto și evitarea accelerărilor moto în trafic, care produc un disconfort serios celorlalți participanți la circulație.

În anul 2008, în București s-au produs 998 de accidente rutiere în care au fost implicați conducători de motociclete și mopede, soldate cu 19 morți, 242 răniți grav și 864 - ușor.

Din numărul total de accidente menționate, 437 au fost provocate de motocicliști și mopediști, principalele cauze fiind neasigurarea la schimbarea direcției de mers, neacordarea priorității de trecere, viteza excesivă. Mai ales din această ultimă cauză, mulți conducători de motociclete sau mopede au pierdut controlul vehiculului și au căzut, lovindu-se grav.

A K U
Foarte buna campania si toate ar fi si mai bune daca ar exista mai mult de 5-10% din motociclisti care respecta chestiile de care se face vorbire. A, si poate le spune cineva de aceasta campanie si cretinilor din Dr. Taberei care, de cand s-a uscat soseaua, au iesit la quarter mile-uri si schimbat viteze pe la 15 k rpm, pe la miezul noptii (si dupa) cand unii oameni mai dorm si ei ca tampitii.
hdi
QUOTE (FAR EASTERN @ Mar 20 2009, 08:01 AM) *
Aceștia au criticat drumurile proaste din Capitală, care stau la originea multor accidente ale confraților motocicliști, i-au sfătuit pe aceștia din urmă să se protejeze în trafic atât prin folosirea unor echipamente de protecție adecvate, cât și prin conducerea cu prudență și evitarea apăsării pe pedala de accelerație.


Apasare pe pedala de acceleratie... aaaa, m-am prins! Cand merg motociclistii cu masina! thumbsup.gif
James Kilowatt
Scuterele se pun la motociclete?

Eu cred ca e nuanta treaba. Exista motociclisti idioti, insa exista si soferi prosti de bubuie. Juma' din ei nu stiu sa-si regleze oglinzile (probabil jumatatea blonda care isi inchipuie ca oglinzile sunt pentru machiaj) si nu te vad cand schimba benzile..... trebuie mare mare atentie si trebuie intotdeauna plecat de la premiza ca toti sunt idioti, in afara de tine, altfel daca ai incredere in ei risti un zbor planat peste capota masinii in fiecare minut.
Lexy
QUOTE (James Kilowatt @ Mar 20 2009, 05:58 PM) *
Scuterele se pun la motociclete?

Eu cred ca e nuanta treaba. Exista motociclisti idioti, insa exista si soferi prosti de bubuie. Juma' din ei nu stiu sa-si regleze oglinzile (probabil jumatatea blonda care isi inchipuie ca oglinzile sunt pentru machiaj) si nu te vad cand schimba benzile..... trebuie mare mare atentie si trebuie intotdeauna plecat de la premiza ca toti sunt idioti, in afara de tine, altfel daca ai incredere in ei risti un zbor planat peste capota masinii in fiecare minut.

Da James ai dreptate!!! Cu siguranta ca in toate accidentele in care au fost implicate motooare si masini, soferii "conservelor" erau DE SEX FEMININ !
whatever...


De asemenea, vorbitorii au făcut un apel la bunul simț al șoferilor, să se uite cu atenție în oglinda retrovizoare și să permită motocicliștilor să-i depășească, atunci când este posibil.

Da lucru perfect valabil,la cati taie benzile fara sa-si semnalizeze intentia.Ahhh..doar femei,binenteles!!

Oricum bune campaniile acestea!

In alta ordine de idei scuterele si mopedele ar trebui excluse din discutie pentru ca nu ai ce sa le ceri celor care conduc..sunt inconstienti care in afara de rosu verde habar n-au de nicio regula..si nu pot fi nici macar comparati cu niste oameni care de bine de rau au facut o scoala si au cel putin a-ul daca nu si b-ul.


Daca are cineva stickere vis a vis de motociclisti in trafic as vrea si eu unul(sg.conditie sa se monteze pe interiorul lunetei)
T u d o r
Cu examenul pentru scuteristi sunt 100% de acord. Oricum, jumatate dintre ei iau amenzi la saptamana, ca de idioti ce sunt nici macar casca pe cap nu si-o pun. Cum daca nici de grija lor nu-si poarta, ce pretentii sa mai ai?!
hdi
Adica ce, aia cu scutere nu dau niciun examen? Nici macar legislatie???? Pai sa mearga pe oriunde in afara de drumurile publice, atunci.
T u d o r
Daca sunt cu <49 cmc nu dau. Si daca nu ma insel au voie de la 16 ani...sau asa ceva. iti dai seama?! ermm.gif
Watcher
Mie unul mi se pare genial articolul asta scris de un motociclist faimos...
Lexy
Aaah l-am citit demult p'asta si-am si salvat postul lui.... mi s-a parut absolut genial tipu' si ca morala si ca mod de povestire. Jos palaria!

HalbaSus
Cu tot respectul fata de motociclisti si pasiunea lor... Mersul pe motocicleta (sau pe orice chestie pe 2 roti) este o sursa inevitabila de accidente. Cati dintre soferii de masini pot spune ca nu au avut NICI O TAMPONARE... NICIODATA ? Situatia este identica si la motociclisti doar ca in cazul lor in loc de tabla e piele, in loc de chit se folosesc cusaturi si bandaje, iar piesele se inlocuiesc cu bisturiul. Ok, respecti toate sfaturile alea (de bun simt de altfel), ai sanse destul de mari sa nu mori pe motor, dar nu vei mai avea genunchii intregi, si cateva fracturi tot vei acumula...
Eu consider mersul pe orice are 2 roti un sport extrem... ca sa nu zic ca toti motociclistii sunt "donatori" biggrin.gif
Lexy
Nu este neaparat extrem atata timp cat exista si motociclisti cu ani grei in spate si fara incidente majore!
HalbaSus
QUOTE (Lexy @ Mar 31 2009, 12:45 PM) *
Nu este neaparat extrem atata timp cat exista si motociclisti cu ani grei in spate si fara incidente majore!


Eu conduc de aproape 10 ani, am avut mai multe tamponari si un accident destul de grav... si nu am acumulat nicio julitura in masina. Daca eram pe motor garantat aveam macar o fractura/doua...
T u d o r
Prin toamna ma apucase si pe mine dileala sa-mi iau A-ul. Am un amic care e instructor si am fost de cateva ori in poligon cu chinezaria lui. Noroc ca e incomoda rau, ca poate acum aveam si eu si ma alergau jmecherii in trafic. Parca la noi e cam prea multa lipsa de respect pe drumuri pentru motociclism.
Lexy
QUOTE ( T u d o r @ Mar 31 2009, 12:11 PM) *
Parca la noi e cam prea multa lipsa de respect pe drumuri pentru motociclism.

Ai pus pct pe I. La noi din pacate exista prea multa violenta si verbala si fizica datorita faptului ca ne varsam frustrarile in trafic.Si lipsa de respect e vis a vis de ceilalti indiferent ca's conducatori auto sau motociclisti!

HalbaSus:am avut mai multe tamponari si un accident destul de grav... si nu am acumulat nicio julitura in masina
Nu inteleg cum poti sa ai un accident grav fara sa ai nimic la masina?!?!
T u d o r
Foarte corect si de aici ajungem inapoi la teoria lui Halba. biggrin.gif O tamponare intre masini e ceva, una intre genunchi/cap si asfalt e altceva...
Lexy
Nu neaga nimeni asta, insa intr-o situatie total utopica (de genu' toata lumea respecta regurile/ prioritatile, nu exista neatentie,nu exista ambitii,etc)mersul pe 2 roti nu ar fi cu nimic diferit de cel pe 4.

guerilla
QUOTE (Lexy @ Mar 31 2009, 02:16 PM) *
HalbaSus:am avut mai multe tamponari si un accident destul de grav... si nu am acumulat nicio julitura in masina
Nu inteleg cum poti sa ai un accident grav fara sa ai nimic la masina?!?!


nu s-a ales el cu o julitura. masina insa... biggrin.gif
Lexy
Scuze am citit total aiurea..."julitura la masina" whistling.gif mea culpa!
T u d o r
Mi-ar placea un scuter pentru oras. 99% din timp merg singur, asa ca as putea s-o fac si pe 2 roti, necazul e ca la cum se circula pana si intr-un oras de provincie ca Valcea nu prea am curaj. In Bucuresti as considera ca mi-as cauta-o cu lumanarea aprinsa. biggrin.gif
mike.omega
http://www.youtube.com/watch?v=8KO9e-LUY-s

Link preluat de pe alt forum, foarte interesant si educativi pentru toti thumbsup.gif
James Kilowatt
@Tudor
Eu am luat scuterul. Aplic regula aia a motociclistilor, ca sa fiu in siguranta merg cu 20km/h mai repede decat traficul. Si pe deasupra sunt in rodaj, nu depasesc 25km/h, ma simt destul de in siguranta thumbsup.gif
Cand traficul merge mai repede decat diferenta iau masina. Insa asta nu se intampla la ora la care lumea merge sau se intoarce de la birou...
20krpm
hmmm... cred ca am cam gasit motocicleta ideala pentru un commuter. e drept ca nu cred ca m-as urca pe autostrada cu ea, dar asta nu modifica mult datele problemei - e destul de probabil ca deocamdata nu m-as urca pe autostrada nici cu un harley. in schimb chestia asta arata al naibii de interesant, si... hmmm.
pretorian
QUOTE (20krpm @ Apr 8 2009, 08:13 PM) *
hmmm... cred ca am cam gasit motocicleta ideala pentru un commuter. e drept ca nu cred ca m-as urca pe autostrada cu ea, dar asta nu modifica mult datele problemei - e destul de probabil ca deocamdata nu m-as urca pe autostrada nici cu un harley. in schimb chestia asta arata al naibii de interesant, si... hmmm.

foarte tare motoru'
Armadyllo
Vis a vis de frustrarile din trafic, cand un motociclist se baga printre randul de masini sa ajunga in fata la semafor, 90% dintre soferi urasc chestia asta. Ideea e ca trece, pleaca primul de la semafor si dus este. Iar masina care ai avut-o in fata ta la rand, tot aia e la fel si aia din spate. Nu iti ia din spatiul tau, asa nu prea inteleg.

Daca domnu' si-a luat dulap de 2 tone cu motor de 4L ca sa mearga SINGUR la servici, e problema lui ca nu poate sa se bage in fata, sau ca desi vede ca este neputincios, multi dintre ei mai si trag in stanga sau dreapta ca sa nu te lase sa treci, sau pur si simplu opresc langa tine de te calca pe picior (si nu odata s-a intamplat asta)
Bineinteles mai este si exceptie de la regula, unde chiar gasesti pe cineva care sa se fereasca ca sa poti trece in fata.
In spania, in multe din orase s-a pus marcaj la semafor pe aprox 5m, unde nu au voie sa astepte masinile culoarea verde. Din cauza multor accidente cauzate de pornirea simultana a masinilor, scuterelor sau motocicletelor de la semafor. Poate in viitor ajunge si prin romania chestia asta

Bafta...
Seri
Click to view attachment

In curand vor exista in trafic si paramedici pe motociclete:
http://www.ziuaveche.ro/actualitate-intern...esti-46598.html

E foarte buna initiativa, sper ca vor fi feriti de accidente! thumbsup.gif
RUE
am vazut la ceva stiri. De mentionat ca din cate am aflat au fost achizitionate din fonduri de la fundatia pentru smurd.
Deci 2% care pot ajunge in folosul tau.
Noi am sprijinit campania 2% pentru SMURD pentru achizitia de elicopter. NU stiu alte detalii doar ca la radio anuntau ca guvernul intentioneaza sa cumpere pentru fiecare din regiuni cate un elicopter.
Seri
Daca sunt Honda ST1100 precum cea din imagine, inseamna ca au peste 10 ani vechime si cel mai probabil au fost folosite ca motociclete de politie prin alte tari.
Pretul lor este apropiat de costul de operare timp de cateva ore al unui elicopter.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.