Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Revizii Sx4
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Suzuki > SX4
Catalin S.
Salutare !

Intentionez sa achizitionez un SX4 si ater as vrea sa stiu inainte de a face acest pas, care sunt costurile de intretinere... si aici ma refer la pretul reviziilor obligatorii. Stiu ca ele difera de la service la service si de la oras la oras, insa as putea sa-mi fac o idee in linii mari. Daca m-ati putea ajuta v-as ramane recunoscator.

Respecte ! thumbsup.gif
LeonardSZK
Revizia de 15.000 km: intre 280 lei (Redtor Oradea) si 1.000 lei (B&S Bucuresti)... verymad.gif
donmarco
ai idee de ce ar fi diferentele astea?preturile ar trebui sa fie impuse in retea........
baga alt ulei,ce naiba fac la Bucuresti de este asa scump....
LeonardSZK
Preturile sunt impuse doar la masini. In rest, fiecare service poate avea ora de manopera la un pret diferit, uleiul, consumabilele pot avea preturi diferite (ex. filtrul de polen la Oradea sau Sibiu pana in 50 lei, la Pitesti 100 sau 200 lei... blink.gif ). La B&S de obicei schimba tot ce se poate schimba,chiar daca nu sunt trecute in "program" la revizia respectiva (ex. filtrul aer si polen este trecut sa se schimbe la 30.000 nu la 15.000 km) sau mai adauga "bonusuri" (ex. gresare balamale usi - 50 lei biggrin.gif ).
Multa apa va mai curge pe Dunare pana se va schimba mentalitatea in service-urile romanesti...
rexkroki
Revizia de 30.000 km sau 2 ani s-a facut ca si cea anterioara la reprezentanta din Sibiu. In momentul reviziei kilometrajul arata 27.400 km. Am sunat cu cateva zile inainte si am facut programare. Am ajuns la ora programata, 10.00 dar a trebuit sa mai astept jumatate de ora pentru ca pe rampa era un Subaru Foreste a carui revizie a durat mai mult decat era estimat, i-au mai schimbat nu stiu ce piese pe langa revizie. La 10.30 am bagat masina la rampa si la 11.30 era gata. Au fost facturate urmatoarele (preturi cu tva):

Piese de schimb si materiale :

Filtru de aer - 116,64
Filtru polen – 38,08
Placute de frana - 278,97
Filtru ulei - 26,14
Ulei Mobil 1 5W30 , 4,2 litri - 240,90
TOTAL PIESE: 700, 73

Lucrari efectuate:

Revizie periodica - 166,60
Inlocuit placute frana - 76,64
Receptie faptica - 41,65
TOTAL MANOPERA : 284,89

TOTAL REVIZIE : 985,62 lei

Fata de revia precedenta, efectuata in decembrie 2008 preturile au ramas aceleasi cu exceptia filtrului de aer care s-a scumpit de la 26,14 la 38,08 lei. In plus a aparut lucrarea “Receptie faptica” cu un tarif orar de 83,30 lei din care a fost facturata o cantitate de 0.5 ore. Habar nu am in ce consta aceasta operatie.
Placutele de frana au fost shimbate pentru ca cea din exterior de pe partea dreapta era deja foarte uzata, celelalte fiind intro stare care le mai permitea folosirea cel putin 10.000 km, daca ne raportam la gradul lor de uzura si la numarul de km ai masinii. Am ramas deci cu trei placute care pot fi folosite in viitor in caz de nevoie. Placutele originale cat si cele cu care au fost inlocuite sunt fabricate de TRW. Ca o constatre a mecanicului, in majoritatea cazurilor la SX4 se uzeaza prima data placutele de pe partea dreapta.
cezar62399
Salut.Sunt si eu interesat de un sx4, de cand am botit o toyota corola...care , by the way, a uzat prima data tot placuta exterioara dreapta fata ca si la tine...la 40 mii de km.., le-am schimbat si eu pe toate atunci...

acum prospectez un sx4...nimeni nu a mai facut revizii?
SeXin4
suntem multi care am facut revizii..
eu am platit 530 in TM.
In Ungaria iesi cel mai ieftin, apoi in Oradea... si se scumpeste in rest.. mergend inspre Bucuresti smile.gif
Lucian107416
QUOTE (rexkroki @ May 31 2009, 03:25 PM) *
Revizia de 30.000 km sau 2 ani s-a facut ca si cea anterioara la reprezentanta din Sibiu.
...............................
Piese de schimb si materiale :
...........................................
Ulei Mobil 1 5W30 , 4,2 litri - 240,90

Eu cam la aceleasi preturi am facut in Bucuresti la Suzuki Swift ( cam aceleasi motoare - doar setate putin diferit).
Am remarcat ca au pus ulei 5w30 , lucru care ar multumi cativa membri ai forumului ce erau nemultumiti - in parte si eu - ca in Bucuresti se pune 5w40. De asemena, vad ca s-au facturat 4.2 litri. In bucuresti se factureaza 5l ( bidon 4l + bidon 1l ).
rexkroki
Cum tot eram in concediu am zis sa rezolv si problema reviziei, asta chiar daca de la ultima revizie am parcurs aproximativ 13.000 de km. Fiindca m-am intors in tara pe la Oradea am oprit la reprezentanta de acolo sa vad daca gasesc vreun loc liber pentru revizie. Nu am avut noroc si era ocupata toata ziua respectiva. E adevartat ca nu am facut o programare, mi-a trecut prin cap ideea sa fac revizia abia cand am trecut granita. Am plecat mai departe si am facut o programare telefonica la Sibiu peste cateva zile.
Am avut programare la 12.30 si pe la 15.00 a fost gata. In momentul reviziei masina avea 40.520 Km.

Au fost facturate urmatoarele consumabile si servicii (preturi cu TVA):
filtru ulei - 1 buc - 31.15
filtru aer conditionat - 1 buc - 44.51
ulei Mobil 1 5W30 ESP - 4.5 l - 258.11
ulei cutie viteze 75W90 - 2.5 l - 164.85
revizie periodica - 2 h - 190.4

TOTAL 689.02 Lei

Filtrul de aer de la motor nu era murdar si a fost doar suflat putin. Incredibil cat de curat poate ramane un filtru daca masina circula numai in strainatate, departe de praful de la noi, mai ales din Bucuresti. La reviziile anterioare am schimbat de fiecare data filtrul pentru ca era irecuperabil.

Chiar daca revizia a decurs normal si am putut sta langa masina cei de la Sibiu nu mi-au mai lasat aceiasi impresie buna ca in datile anterioare.
Iata si de ce. Nu am certitudinea ca uleiul facturat este si cel in care inoata pistonasele masinii, uleiul e varsat si adus intr-un bidon dintr-o alta hala asa ca nu stiu ce e exact in bidon.
Cand a schimbat uleiul la cutia de viteze mecanicul a venit cu trei bidoane de ulei marca Subaru, nu cred ca aveau un litru. Unul din bidoane nu era plin si astfel dupa ce a bagat uleiul mecanicul a constatat ca mai trebuie aproximativ 200 de ml si trimite pe un coleg sa mai aduca un bidon. Acesta se intoarce dupa vreo 45 de minute cu un bidon dar surpriza, marca Castrol. Probabil nu mai aveau in magazie si adat fuga pana la Realul din apropiere sa cumpere unul. E adevarat ca era acelasi indicativ la ulei cu cel anterior si identic cu cel din manual dar era totusi alta marca. Macanicul a zis ca nu are nimic, acum eu nu stiu ce sa cred, sper sa aibe dreptate.
In manualul masinii este recomandat ca daca masina este dotata cu bujii de nichel acestea sa se schimbe la revizia de 45000 de Km. Unele masini insa au din fabrica bujii de iridiu care sunt garantate 105.000 de km sau 84 de luni. Tipul de bujie nu se poate afla decat daca se scoate una afara, o operatie destul de anevoioasa. Spre norocul meu bujiile mele sunt de iridiu deci nu am inca treba cu ele dar mecanicul vroia sa le schimbe, noroc cu seful de service care mi-a dat dreptate.
Cand a fost aprope gata masina ma uit pe graficul de service si acolo era trecut faptul ca lichidul de racire se schimba la revizia de 45000 de km. Seful de service spunea ca nu e cazul sa fie schimbat asa de des, ca nivelul e bun si ca el nu vrea sa-mi ia banii degeaba. Oricum, chiar daca am iesit mai ieftin nu mi se pare o atitudine profesionista. Nu stiu ce sa zic, poate are dreptate, dar daca e trecuta operatia in revizie...
O alta problema este cu celebra caseta de directie. Ii spun mecanicului ca cloncane pe drumuri rele, se baga pe sub masina, verifica nu stiu ce pe acolo si sune ca nu stie ce ar putea fi, ca totul pare in regula cu caseta. Ii spun sa mergem sa facem un test dar imi spune ca pentru asta are nevoie de acordul sefului de service. Ma duc vorbesc cu acesta, e deacord, vine mecanicul, ne invartim putin prin jurul serviceului si imi da dreptate, cloncane ceva la masina dar el nu crede ca e caseta de directie, spune ca poate ar fi un telescop. Zic ok, ce facem? Sugestia e sa fac mai intai un test de amortizoare, test care la serviceul Suzuki din Sibiu nu se poate face si apoi mai vedem. Asa ca problema mea a ramas deocamdata in pom.

Cam asta despre cea de a treia revizie, cea de 45.000 km sau 3 ani.
byBLD
QUOTE (Catalin S. @ Mar 18 2009, 10:03 PM) *
Salutare !

Intentionez sa achizitionez un SX4 si ater as vrea sa stiu inainte de a face acest pas, care sunt costurile de intretinere... si aici ma refer la pretul reviziilor obligatorii. Stiu ca ele difera de la service la service si de la oras la oras, insa as putea sa-mi fac o idee in linii mari. Daca m-ati putea ajuta v-as ramane recunoscator.

Respecte ! thumbsup.gif


la 15000km - 558.86
la 30000km - 473.06
la 45000km - 766.09
la 60000km - 473.06
la 75000km - 359.89
la 90000km - 1003.2

preturile includ tva
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.