CITAT(G e o r g e @ Mar 20 2009, 02:12 PM)
tu esti suparat rau de tot pe ei
nu ?
Nu. Nu numai eu
Mai intai a fost drivetestul cu Albea. Vazut, placut, cumparat!
Cand am cumparat-o, mi-au adus alta culoare. Adica in calculator le aparea un gre-metalizat deschis, in realitate era gri metalizat inchis spre negru. Am zis asta e, Doamne ajuta sa fie masina buna! Mi-au dat covorase ca sa ma consoleze. Bune si alea.
Dar nu mi-au dat manualul de la Albea facelidt. Nici acum nu stiu cum se baga codul la CD...
Asta e alta poveste.
La 2-3 luni dupa ce am cumparat masina, primesc scrisoare prin curier in care sunt anuntat ca daca nu accept inlocuirea distributiei la 2 ani, pierd garantia! Hopa! Pai cum vine asta, eu stiam ca distributia se schimba la 60.000 de km! Nevasta-mea imi traduce: Extensie de garantie! Bravos, macara aia la Dacia iti iau bani dar sunt cinstiti! Prima bila neagra.
Ma duc la prima revizie de 10.000 de km: platesc 300 ron mi se schimba filtrul de ulei, uleiul (4Lx30ron), se curata filtrul de aer si cel de polen. Ieftin, nu? Ajung acasa, verific uleiul a doua zi la rece, era aproape de minim, maroniu la culoare. Ma uit in portbagaj, ciuciu bidon... Parca imi facturasera 4L si au intrat 3! Unde e litrul ala? Probabil pe la vreun urangutan tot cu Fiat. Bineinteles ca au uitat sa reseteze mesajul cu SERVICE din CB.
Dupa inca ceva vreme, iar scrisoare... Blablabla, v-am gresit anvelopele! Mai, zic, dar cum vine asta? Pai in talon aveti 175 si pe masina 185. Culmea, TURCII s-au sesizat! Le-au schimbat cu unele mai inguste, s-a dus in ... stabilitatea masinii. Nu mult, da' tot acolo s-a dus!
La a doua revizie am venit cu poezia invatata: am dat o atentie le mecanic - nu schimbati nimic fara sa vad io piesili! Mi-au aratat placutele de frana - si-acum le am pe balcon, mai mergeau lejer 10.000 de km, am cerut sa mi le compare cu unele noi, au zis ca daca desigileaza trebuie sa le cumpar, ca ei nu pot pune piese nesigilate pe alte masini. M-a bufnit rasul: in service Perugia, daca te prind ca stai langa masina sunt in stare sa cheme SMURDul, asa crize fac! Am zis, bine, treaca de la mine. De data asta am platit 670 ron pe ulei, filtru de ulei, filtru de aer si placute. Ieftin, ca braga! Cand mi-au adus masina, pragul din dreapta era desprins - de la elevator. Au comentat, le-am atras atentia ca n-au scris nimic la receptia masinii (care apropo, se plateste - 50 de ron!) si sa mi-o rezolve ca chem OTV-ul! Au facut-o pe loc. Doua cleme si trei ciocane.
Cel mai grav a fost cu un accident cu pocnire din spate. Masina mea era in parcare si o bagaboanta care isi luase permisul in Arges
a confundat acceleratia cu frana si a intrat cu Dacia 1300 in spatele meu. Am stat 3 saptamani cu masina in service Imola. Am dat zeci (insist Z E C I ) de telefoane, am dat spaga, am trimis mail la AI, am facut 3 drumuri la service ca sa schimbe o bara si sa indrepte un panou. Pana nu l-am prins pe seful de acolo, n-am reusit sa-mi iau masina. Cand am luat-o, s-a dus in ... reglajul lombar al scaunului. Acum scartaie ca porcu'.
Am vrut sa schimb distributia: sun la AI, imi spune clar: SE VERIFICA SI DACA E CAZUL SE INLOCUIESTE. Dom'le, stiu romaneste, traiesc in Romania, cat ma costa, lasati vrajeala! Cam 1200 ron - in mai 2008 - numai operatiunea asta. Revizia de 2 ani va mai duce inca 600 ron. In total 1800 ron. Masina de buget, zic, nu de bugetari! Asa e, si bancile au bugete, nu?
Sun la Brasov. Aia mi-au zis ceva de 800ron. O fi foamea mai mare la aia. Dau si la Braila - aia se uita ca curca-n lemne la carnetul de garantia si scoate un scor de 400 ron. La banii astia cred ca desfaceau capacul, il stergeau de praf si schimbau eticheta de la bere, nu au cum sa inlocuiasca nimi, m-am interesat, o rola costa 300ron iar cureaua 100.
Mi-am dat seama ca e teapa. Am renuntat la garantia lor si o intretin in regie proprie: am schimbat ulei, filtre, ulei servo, filtru benzina, lichid de frana, golit-curatat-reumplut instalatie A/C totuo cu 750ron. Mai nuou am aflat ca filtrele lor de c...t, pardon, de ulei nu se potrivesc pe filetul de la Albea si ei le baga fortat!
Asa ca sfatul meu de care stiu ca n-o sa tina cont AI dar stiu ca vor tine cont altii: Albea e o masina care isi merita banii: e economica, fiabila, spatioasa si usor de manevrat. Daca ai familie si tii la ea, n-ai veleitati sportive si nu esti fitos, e o masina care satisface multi soferi. Dupa 2 ani renuntati fratilor la garantiile la reprezentanta, sunt niste JNAPANI ORDINARI! Niste TALHARI LA DRUMUL MARE! Pe un parasolar care s-a rupt la 2 ani de utilizare am dat 150 de ron pe piata libere iar la AI imi cereau 300! Feriti-va sa lasati masinile in service pentru reparatii fara sa cereti ferm foaia de receptie - la AP s-au furat piese, au chemat politia, desi au contract cu firme de paza iar mecanicii din service sunt habarnagii cu diplome! Nu sunt platiti bine si sunt incompetenti, desi orele de manopera sunt comparabile cu marcile premium!
Cam asta ar fi mica mea nemultumire. Daca imi aduc aminte de ceva, mai postez!