Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Diesel vs Benzina in off-road
Masini.ro Forum > Auto Motor Sport > Off road zone
mariusdruta
QUOTE (GLC120 @ Mar 8 2009, 01:18 PM) *
Referitor la "factura recenta": Sunt un admirator vechi al masinilor Subaru, dar ca orice om am si eu niste idei fixe. De exemplu tractiunea integrala o asociez cuplului mare, turatiilor joase, adica motoare Diesel.


Adica motoare diesel, de acord, dar nu dieselul de la Subaru smile.gif Si nu ne ridicati in slavi pana acum faptul ca se tureaza pana in nu stiu cate mii de ture? smile.gif Dar asa-i cand nici nu stii prea bine ce cumperi dar devii cunoscator peste noapte, te adaptezi din mers smile.gif
GLC120
Nu, daca te uiti vei vedea ca am scris in mai multe locuri ca nu am de gand sa il turez peste 4000 rpm. Plaja 2000-4000rpm imi este suficienta. Viteza de deplasare se dubleaza in acest interval. La 150km/h are sub 3000rpm.

La orice masina nu ai cum sa stii totul de la inceput, unele lucruri le descoperi la volan sau de la alti utilizatori.

Cred ca ar fi eficient sa nu mai faci generalizari si poate sa citezi afirmatiile care ti se par false sau exagerate.

Inteleg ca pentru tine orice Diesel e bun, cu exceptia Subaru. E o parere originala si originalitatea este o calitate in ziua de azi. rolleyes.gif
air_wolf
QUOTE (GLC120 @ Mar 8 2009, 12:18 PM) *
Referitor la "factura recenta": Sunt un admirator vechi al masinilor Subaru, dar ca orice om am si eu niste idei fixe. De exemplu tractiunea integrala o asociez cuplului mare, turatiilor joase, adica motoare Diesel.


o asociezi prost, dar nu e vina ta, ci a pietei europene. cuplul si turatiile joase n-o sa-ti descarce gumele in noroi. e din alta poveste chestia asta.
GLC120
Nu vreau sa intru in discutii despre off-road pe topicul Subaru, dar sper ca asta sa fie singura mea problema cu Outback, ca din cauza turatiilor mici sa nu pot sa arunc noroiul de pe M/T-uri smile.gif Eu doream sincer sa ii montez bullbar si troliu si sa ma inscriu la trial. Nu puteai sa spui mai de mult!

Piata asta europeana e formata din clienti nu este ceva abstract sau dat de natura.

Deci dupa ce ca m-am inselat cu Subaru, e gresit si sa iei orice masina noua, si in special Diesel 4x4. Cred ca trebuie sa iau o pauza sa imi revin. 39110506.gif

air_wolf
QUOTE (GLC120 @ Mar 8 2009, 04:16 PM) *
Nu vreau sa intru in discutii despre off-road pe topicul Subaru, dar sper ca asta sa fie singura mea problema cu Outback, ca din cauza turatiilor mici sa nu pot sa arunc noroiul de pe M/T-uri smile.gif Eu doream sincer sa ii montez bullbar si troliu si sa ma inscriu la trial. Nu puteai sa spui mai de mult!

Piata asta europeana e formata din clienti nu este ceva abstract sau dat de natura.

Deci dupa ce ca m-am inselat cu Subaru, e gresit si sa iei orice masina noua, si in special Diesel 4x4. Cred ca trebuie sa iau o pauza sa imi revin. 39110506.gif


glc-ule, nu e doar parerea mea ca ai nevoie de turatii in offroad. e a multora. evident ca si cu un diesel vei face treaba dar daca iti permiti, e de preferat un benzinar pe un 4x4. daca ca tu vrei la trial cu subaru inseamna ca iti permiti sa rupi o masina si miine sa-ti iei alta arigato.gif asa ca nu inteleg, daca tot ai bani girla, de ce nu-ti iei o masina dedicata. eu stiu ca asa as face.
GLC120
QUOTE (air_wolf @ Mar 9 2009, 10:52 AM) *
glc-ule, nu e doar parerea mea ca ai nevoie de turatii in offroad. e a multora. evident ca si cu un diesel vei face treaba dar daca iti permiti, e de preferat un benzinar pe un 4x4. daca ca tu vrei la trial cu subaru inseamna ca iti permiti sa rupi o masina si miine sa-ti iei alta arigato.gif asa ca nu inteleg, daca tot ai bani girla, de ce nu-ti iei o masina dedicata. eu stiu ca asa as face.


Comentariile astea devin aproape exclusiv "Da sapca de ce nu ai ba?"

Airwolf-ule ideile tale cu noroiul si turatiile mari nu au nici o legatura cu Subaru. Voi nu faceti decat sa dati cu pietre, nu stiti de Subaru, unii spuneti clar ca nici nu va intereseaza dar o piatra mica de dupa gard.... ce poate sa strice? Esti un mare specialist, daca ai luat in serios troliul si trialul cu Subaru Outback. Ai vazut multe Subaru la trial pana acum?

Poate totusi ne explici de ce o masina ca Patrol nu se produce decat cu motorizare Diesel. Nu se pricepe Nissan la offroad? De Defender ai auzit? Tu stii cate Landcruiser pe benzina se vand in Romania?
Probabil o sa ne spui acum ca nu se mai fac masini ca pe vremuri.... blink.gif

Faptul ca tu nu iti iei masini noi, si probabil stai mai mult pe sub ele decat la volan, crezi ca iti permite sa dai verdicte pe orice subiect auto, mai ales cand ai si galeria aproape.
"asa ca nu inteleg, daca tot ai bani garla, de nu-ti iei o masina dedicata"
Daca nu intelegi ceva, n-ar fi mai simplu sa intrebi in loc sa dai verdicte? Pari baiat simpatic si s-ar putea sa iti raspund.
Dar tot ce presupui mai sus este fals. Deci si eu "presimt" ca nu stii despre ce vorbesti si te rog sa te abtii sa mai faci presupuneri despre persoana mea. Parca asta e regula aici pe forum. Spune-ne de Subaru, de masinile tale, de muntii patriei....
GLC120
De la off-road cu Subaru pana la concluzia ca motoarele Diesel nu sunt bune ca nu poti elimina noroiul e distanta atat de mare, incat pot afirma ca nu au nici o legatura.

Cei care "nu stiu de Subaru" sunt colegi care au spus clar aici pe topic ca nu ii intereseaza. Intreb si eu atunci: daca nu ii intereseaza de ce scriu aici ?

Am dat exemple de mai multe masini de teren in adevaratul sens care se produc exclusiv cu motoare Diesel. Intelegeti ce vreti de aici.
air_wolf
QUOTE (GLC120 @ Mar 9 2009, 11:43 AM) *
QUOTE (air_wolf @ Mar 9 2009, 10:52 AM) *
glc-ule, nu e doar parerea mea ca ai nevoie de turatii in offroad. e a multora. evident ca si cu un diesel vei face treaba dar daca iti permiti, e de preferat un benzinar pe un 4x4. daca ca tu vrei la trial cu subaru inseamna ca iti permiti sa rupi o masina si miine sa-ti iei alta arigato.gif asa ca nu inteleg, daca tot ai bani girla, de ce nu-ti iei o masina dedicata. eu stiu ca asa as face.


Comentariile astea devin aproape exclusiv "Da sapca de ce nu ai ba?"

Airwolf-ule ideile tale cu noroiul si turatiile mari nu au nici o legatura cu Subaru. Voi nu faceti decat sa dati cu pietre, nu stiti de Subaru, unii spuneti clar ca nici nu va intereseaza dar o piatra mica de dupa gard.... ce poate sa strice? Esti un mare specialist, daca ai luat in serios troliul si trialul cu Subaru Outback. Ai vazut multe Subaru la trial pana acum?

Poate totusi ne explici de ce o masina ca Patrol nu se produce decat cu motorizare Diesel. Nu se pricepe Nissan la offroad? De Defender ai auzit? Tu stii cate Landcruiser pe benzina se vand in Romania?
Probabil o sa ne spui acum ca nu se mai fac masini ca pe vremuri.... blink.gif

Faptul ca tu nu iti iei masini noi, si probabil stai mai mult pe sub ele decat la volan, crezi ca iti permite sa dai verdicte pe orice subiect auto, mai ales cand ai si galeria aproape.
"asa ca nu inteleg, daca tot ai bani garla, de nu-ti iei o masina dedicata"
Daca nu intelegi ceva, n-ar fi mai simplu sa intrebi in loc sa dai verdicte? Pari baiat simpatic si s-ar putea sa iti raspund.
Dar tot ce presupui mai sus este fals. Deci si eu "presimt" ca nu stii despre ce vorbesti si te rog sa te abtii sa mai faci presupuneri despre persoana mea. Parca asta e regula aici pe forum. Spune-ne de Subaru, de masinile tale, de muntii patriei....


1. mai nene, vrei sa cobor sa fac poze la legacy-ul din curte? am mai zis ca e o msina super si ca o prefer unui 3-ar sau unui mercedes.
2. ca sa te luminez: subaru ala mic si rosu s-a dat in offroad si a cistigat openul la cimpulung acum citiva ani. OPENUL!!! nu mai tin minte numele posesorului dar ma interesez si-ti spun. smile.gif asa ca am vazut subaru la mai mult decit un trial. thumbsup.gif
3. de motoare de 4200 benzina, 4500 benzina, 4800 benzina pe Patrol ai auzit? de motoare V8 pe benzina de pe defender ai auzit? asta ca tot sustineam ca nu e vina ta ca n-ai auzit decit de diesel, ci a pietei eurpene si in special romanesti, care ridica dieselul in slavi. tu stii ca LC 200 pe benzina (5700) nu se importa in ROMANIA???
4. am mai spus de ce nu imi mai cumpar masini noi. repet: masinile de serie sint proaste si supraevaluate. si da, nu se mai fac ca pe vremuri: am ramas fara un MRL pe fata. daca era masina noua, cu 4x4 permanent, chemam platforma. asa am dat MRL-ul afara, am scos matzele lui (aka 2 arcuri + cuplajul), am pus capacul la loc si in 3 ore aveam masina pe drum. ma costa sa refac toata fata circa 150eur (6 rulmenti, garnituri, simeringurile, furtunasele de frina).

eu cred ca ar trebui sa te documentezi inainte de a face niste afirmatii... unii s-ar pute sa le ia de bune teehee.gif
GLC120
QUOTE (air_wolf @ Mar 9 2009, 12:31 PM) *
1. mai nene, vrei sa cobor sa fac poze la legacy-ul din curte? am mai zis ca e o msina super si ca o prefer unui 3-ar sau unui mercedes.
2. ca sa te luminez: subaru ala mic si rosu s-a dat in offroad si a cistigat openul la cimpulung acum citiva ani. OPENUL!!! nu mai tin minte numele posesorului dar ma interesez si-ti spun. smile.gif asa ca am vazut subaru la mai mult decit un trial. thumbsup.gif
3. de motoare de 4200 benzina, 4500 benzina, 4800 benzina pe Patrol ai auzit? de motoare V8 pe benzina de pe defender ai auzit? asta ca tot sustineam ca nu e vina ta ca n-ai auzit decit de diesel, ci a pietei eurpene si in special romanesti, care ridica dieselul in slavi. tu stii ca LC 200 pe benzina (5700) nu se importa in ROMANIA???
4. am mai spus de ce nu imi mai cumpar masini noi. repet: masinile de serie sint proaste si supraevaluate. si da, nu se mai fac ca pe vremuri: am ramas fara un MRL pe fata. daca era masina noua, cu 4x4 permanent, chemam platforma. asa am dat MRL-ul afara, am scos matzele lui (aka 2 arcuri + cuplajul), am pus capacul la loc si in 3 ore aveam masina pe drum. ma costa sa refac toata fata circa 150eur (6 rulmenti, garnituri, simeringurile, furtunasele de frina).

eu cred ca ar trebui sa te documentezi inainte de a face niste afirmatii... unii s-ar pute sa le ia de bune teehee.gif


Asa da, vezi ca se poate sa vii cu niste informatii, nu numai cu presupuneri si verdicte.

90% din proprietarii de SUV nu ies de pe asfalt cu masinile. Dintre putinii care se duc cu masinile 4x4 prin padure exista amatori de off-road extrem, pentru care ideala este o masina SH modificata. E adevarat dar nu inseamna ca trebuie sa facem toti la fel si sa nu mai cumpere decat prostii masini de teren noi. Daca te duci acum sa cumperi Patrol sau Defender noi nu gasesti decat Diesel. Asta am spus mai devreme, si nu ca nu exista nicaieri/niciodata. Landcruiser-ul mic (Prado) se vinde poate 5% cu motorul pe benzina.

Cat despre cel mare LC200 sper ca esti acord ca trebuie sa fii dus cu capul puternic sa faci off-road extrem cu masina de lux de 80000Euro, basca daca o mai si modifici. Inteleg ca nu iti ajung motoarele V8 de 4500 Diesel si 4700 pe benzina?

Nu pot fi acord cu aceste generalizari referitoare la masinile noi si la producatorii care fac masinile de teren Diesel, din ce in ce mai proaste, ca sa ramanem noi impotmoliti.

Cat despre Subaru la trial, te cred pe cuvant.....Probabil ca si cu Sandero sunt iar cu BMW320xd vor apare in curand unsure.gif Daca tu ai vazut vreun nebun cu Subaru la trial si motoare V6, V8 pe benzina care rup totul in calea lor, e foarte bine. Banuiesc ca in locuri unde eu intorc sau scot uneltele din dotare ca sa imi fac loc de trecere, tu mergi mai departe fluierand. E un risc asumat si raman adept al motorului Diesel.

Putem avea pareri si gusturi diferite si fara ca vreunul sa "se insele" sau sa fie pe dinafara. Nu crezi?
T u d o r
Noi suntem piata secundara pentru multi. Nissan (si Reno) sunt insa cei mai magari cu noi dintre toti. La Reno nu aduceau motorul ala 2.0 turbo pentru ca "nu e piata pentru el". Pai de unde pixu' albastru sa stie ei dinainte daca e sau nu piata? Asa ca ce ne miram noi ca nu aduc monstrul pe benzina? Realitatea e ca la noi cam 80% dintre motoarele mari (de la 6 cyl in sus) sunt diesel. Asta se cere... asta se aduce.
pista
Nici Subaru nu merita aplauze. A uitat pentru Europa de motoarele 2.5turbo benzina pe Legacy/Outback. Exista motoarele "rafinate" H6 de 3.0l , dar eu aspir la un 2.5turbo.
GLC120
Poate intelegi acum de ce nici macar nu am spus ce masina este dedicata. Daca vrei facem un test, garantat apar 10 useri care vor spune ca am gresit si cu asta. E prea mare, prea grea, turatii prea mici, unghiul de trecere are sinusul prea mic, piesele sunt scumpe ca are el o matusa.... daca aveam 100,000 de euro aveam variante mult mai bune cu sisteme audio adevarate si plasme pe trapa....

Referitor la motoarele Diesel si 4x4 am studiat putin un tabel postat aici de azazel. Ii multumesc inca o data, e interesant.

M-am uitat la doua masini susceptibile a fi masini de teren:
Toyota Landcruiser s-au vandut 6 pe benzina din totalul de 450.
Touareg s-au vandut 2 (doua) benzina din totalul de 1200. Desi in oferta la noi sunt 3 (TREI) motoare pe benzina.

E adevarat ca Touareg dpdv off-road nu e mult mai breaz decat Subaru, dar asta e din alta poveste. Totusi nu cred ca mii de oameni pot fi paraleli cu subiectul, deci ii inteleg pe producatorii care nici nu aduc benzinare in Romania/Europa.
air_wolf
QUOTE (GLC120 @ Mar 10 2009, 10:42 AM) *
Poate intelegi acum de ce nici macar nu am spus ce masina este dedicata. Daca vrei facem un test, garantat apar 10 useri care vor spune ca am gresit si cu asta. E prea mare, prea grea, turatii prea mici, unghiul de trecere are sinusul prea mic, piesele sunt scumpe ca are el o matusa.... daca aveam 100,000 de euro aveam variante mult mai bune cu sisteme audio adevarate si plasme pe trapa....

Referitor la motoarele Diesel si 4x4 am studiat putin un tabel postat aici de azazel. Ii multumesc inca o data, e interesant.

M-am uitat la doua masini susceptibile a fi masini de teren:
Toyota Landcruiser s-au vandut 6 pe benzina din totalul de 450.
Touareg s-au vandut 2 (doua) benzina din totalul de 1200. Desi in oferta la noi sunt 3 (TREI) motoare pe benzina.

E adevarat ca Touareg dpdv off-road nu e mult mai breaz decat Subaru, dar asta e din alta poveste. Totusi nu cred ca mii de oameni pot fi paraleli cu subiectul, deci ii inteleg pe producatorii care nici nu aduc benzinare in Romania/Europa.



din pacate prima intrebare, pe anunturile de vinzare de pe forumurile de off-road, este: cit consuma si cit e impozitul. romania cred ca tara in care porsche 911 s-ar cumpara cu diesel, daca ar fi in oferta. cred ca si la bentley ar lua diesel daca ar putea.
GLC120
Sa vedem si SUV-uri de cunoscatori:

Q7 : 12 din 431
ML : 20 din 444
GL: 11 din 131
X5 : 24 din 834

Deci va rog sa va hotarati. Se pricep cei care isi iau masini scumpe germane sau nu? Vad ca la motoare nu prea o nimeresc nici ei. La Cayenne nu exista inca dar e timp si aici sa recupereze.

Eu cred ca daca pentru a obtine luxul si prestanta (cred ei) foarte multi sunt dispusi sa plateasca o caruta de bani, cand vine vorba de a merge la pompa de doua ori pe saptamana sau de taxe/impozite catre stat au si acestia niste dureri de cap.

Discovery 3 : apare ca toate cele 154 vandute in 2008 sunt Diesel.
GLC120
QUOTE (air_wolf @ Mar 8 2009, 03:37 PM) *
QUOTE (GLC120 @ Mar 8 2009, 12:18 PM) *
Referitor la "factura recenta": Sunt un admirator vechi al masinilor Subaru, dar ca orice om am si eu niste idei fixe. De exemplu tractiunea integrala o asociez cuplului mare, turatiilor joase, adica motoare Diesel.


o asociezi prost, dar nu e vina ta, ci a pietei europene. cuplul si turatiile joase n-o sa-ti descarce gumele in noroi. e din alta poveste chestia asta.


Halbasus, uite de unde este discutia cu Diesel-ul. Sunt pareri usor contrarii aici pe topic, spuse de prieteni care au incredere absoluta unii in altii.

Eu inteleg ca trebuie facut de kkt Subaru si colateral toate japonezele dar macar ne-am putea pune de acord cu "argumentele".

Se pricep sau nu cunoscatorii care cumpara masini germane? E mai bine Diesel sau Benzina pe un 4x4? E asa relevant ca in Dubai poti cumpara Patrol cu motor de 4800cmc (si cum il inmatriculezi...)?

Chiar nu vezi la ce concluzii se ajunge: nu ne aduc masini adevarate 4x4 pe benzina ca suntem mai prosti in Romania blink.gif
dar astia de treaba germani prieteni, cand le aduc, nu le cumpara nimeni (ne excludem pe noi si familiile) blink.gif
deci suntem toti neinformati, paraleli sau fara posibilitati, cu exceptia celor care iau masini germane, in cunostinta de cauza blink.gif

E logic nu?
air_wolf
e vorba de omologari. ca sa vinzi o masina trebuie sa fie omologata. la fel cum la noi nu se aduce wranglerul de 4000 din aceasta cuza.
hdi
Hai manca' pa ei ca astia nu stie ce vorbeste!
...rulz.....rulz....pana la moarte!!!!!!
Aaaaa, nu e Combat Zone aici?
Ma scuzati. teehee.gif
Esc-Esc-Esc
M A R I A N
Mi se pare mie ca acest topic ajunge in curand la combat... whistling.gif
air_wolf
QUOTE (M A R I A N @ Mar 10 2009, 10:52 PM) *
Mi se pare mie ca acest topic ajunge in curand la combat... whistling.gif


nu ajunge biggrin.gif garantat biggrin.gif pentru ca nu se accepta decit comentarii la obiect. oricine poate avea pareri dar sa fie in limita bunului simt. si fara comentarii offtopic.
multumesc.
Hoinar
QUOTE (air_wolf @ Mar 10 2009, 12:27 PM) *
e vorba de omologari. ca sa vinzi o masina trebuie sa fie omologata. la fel cum la noi nu se aduce wranglerul de 4000 din aceasta cuza.

Si de ce nu se omologheaza la noi in tara masinile mari pe benzina? Nu-s aceleasi acte de facut pt importator? Sau pur si simplu pentru ei Romania inseamna diesel si atata tot?

air_wolf
QUOTE (Hoinar @ Mar 11 2009, 08:58 AM) *
QUOTE (air_wolf @ Mar 10 2009, 12:27 PM) *
e vorba de omologari. ca sa vinzi o masina trebuie sa fie omologata. la fel cum la noi nu se aduce wranglerul de 4000 din aceasta cuza.

Si de ce nu se omologheaza la noi in tara masinile mari pe benzina? Nu-s aceleasi acte de facut pt importator? Sau pur si simplu pentru ei Romania inseamna diesel si atata tot?


pai intrebati-i pe cei de la rar care sint pasii si taxele pentru omologare. si ca sa vinzi 1-2 masini pe an nu cred ca merita.
guerilla
nu sunt numai costurile de omologare cauza pt care nu se aduc motoare pe benzina. ci si costurile logistice - piese tampon, training pentru oamenii de la service, etc. de acolo apar cheltuieli care nu se vor amortiza niciodata in conditiile in care ar vinde doar cateva bucati.
RAR-ul oricum e cireasa de pe tort verymad.gif
GLC120
Si argumentele nu se refera exclusiv la Romania. Modelele de care am vorbit, unele dintre cele mai capabile masini stock in off-road:
-Defender nu se produce acum decat cu motorul 2400cmc Diesel
-Patrol nu se vinde nicaieri in Europa decat cu 3000 cmc Diesel

Problema e mai mare nu numai RAR-ul sau Romania. Poate aici e chiar solutia, si daca iti pui ambitia, poti omologa o masina daca te fortezi putin si platesti tot ce misca.

S-ar putea ca producatorii sa aiba probleme sa faca omologare de tip pentru astfel de modele non-Euro. Ar fi cazul Patrolului de 4500 sau 4800 benzina din Dubai.

La Jeep pe site este o alta lectie de marketing. Daca te duci la Rubicon/caracteristici/performante afli ca 2.8 CRDI e mama motoarelor Diesel dar in dreapta e o poza frumoasa cu un V6 de 3.8L blink.gif
Watcher
QUOTE
poti omologa o masina daca te fortezi putin si platesti tot ce misca

Un coleg de forum adresandu-se la RAR legat de a i se omologa masina a primit raspunsul: "trebuie sa facem teste.asta va costa 20 000 ron. si nu suntem siguri ca le treceti. daca nu le treceti, mai platiti 20 000 ron la revenire, si tot asa".

Acuma insa, am citit tot threadul si inca nu ma prind despre ce e vorba.
Titlul zice "in offroad" dar vorbim de SUVuri (Subaru, ML, etc)
GLC120
Posturile au fost mutate pe acest spilt unsure.gif de la "Subaru vs restul lumii" Evident e mai greu de inteles acum cine cu cine combate. blink.gif
HalbaSus
Pai ca sa revenim in mod clar in modul off-road (non-combat):
Daca vrei sa iti iei (sau sa iti construiesti) o masina de off-road, una care sa mearga peste tot in orice conditii... ce iti iei ? benzina sau diesel ?
Sau iti iei una diesel pt xxx conditii si una pe benzina pentru alte xxx conditii ?
Eu sincer habar n-am dar intuitia imi spune ca benzina avand o plaja mai larga de turatii deci posibilitatea unei ajustari mai fine a puterii, ar fi avantajata in majoritatea conditiilor, cu exceptia trecerii prin apa, unde probabil un diesel se descurca mai bine (daca are evacuarea si admisia pe sus).
Watcher
Daca te uiti pe forum de offroad, in conditii ideale (no tax differences) voturile merg spre motoare benzinare mari. De altfel si aici pe forum cred ca daca am intreba ce motor ati vrea pe masina tot raspunsul asta l-am primi.

Acum, dupa parerea mea, avantajele dieselului in teren sunt:
- autonomia mai mare
- faptul ca treci mai usor prin apa (mai putin stres)
In rest rapoartele (reductor, diferential, cutia de viteze) 'egalizeaza' situatia legata de cuplul la turatii mici.

AirWolf:
Legat de treaba cu turatiile pt descarcarea rotilor: clar ca ai nevoie de turatii pt descarcare, dar aceasta discutie inca nu o patrund complet.
Eu pot usor sa merg cu 4500 rpm (redline pe la 5000). Tu la benzina banuiesc ca poti merge pana pe la 6000. Tinand cont de demultiplicarile (standard) diferite, zici tu ca ajung sa se invarta rotile semnificativ mai repede la tine?
Si ca cele 4000 rpm ale mele nu ajung? (pana acum, pe simex m-am descurcat - da am vazut in poze niste noroaie care facusera din simex roata olarului - nu stiu ce oi face pe acolo)
air_wolf
e clar ca fieare are avantajele lui. dieselul are marele avantaj al consumului, deloc de neglijat in teren. cu toate ca sint convins ca watcher consuma mai mult in teren decit mine, el avind motorul mai mic si masina relativ egala ca greutate cu toyota mea.
diferenta majora e ca la un benzinar am si cai si cuplu si in offroad folosesc ambele caracteristici. cuplul te ajuta pe uscat. pe umed, ud sau noroi - caii. in 905 din cazuri in padure este ud si noroi.
dieselul se plafoneaza repede, benzina nu. la diesel intrarea turbinei (daca o are) poate duce la ruperea aderentei daca nu stii sa mergi cu masina. tineti cont ca offroad-ul nu e mers pe strada si sint alte tehnici de condus (uneori te duci in stinga ca sa mergi in dreapta blink.gif )
halba a intuit bine.
vladcons
Problema este la turbo-diesel in off-road, cu motoare mici cu cai multi. Sunt lesinate la turatii mici si risti sa ti se opreasca motorul in panta/noroi. Apoi intra turbina si rupi aderenta. Aici nu ai problema cu descarcarea de noroi, un diesel modern se tureaza destul de bine.
Pe asfalt sunt excelente, dinamice si economice. De aceea se prefera in 90% din cazuri. Cati Tuaregi/X5/Q7 ies de pe asfalt?
Europa este 99.9% "on road" si "green" pe deasupra, modelele vandute aici fiind adaptate in consecinta.
Interesant ar fi de aflat cate Toyote 3.0 D4D se vand in Botswana. Si cam ce motorizari folosesc cei de acolo.

Noul Defender are o chestie "anti-stall", care, impreuna cu un reductor de 4:1, compenseaza lipsa de cuplu la turatii mici.
Sunt mai mult stiluri de condus in teren: de la aranjatul rinichiilor intr-un Samurai, cu motorul urland ca o mobra turbata si descarcand noroiul pe Luna pana la taraiala "ministeriala" a unui G300D de 2.5T si 88CP. Fiecare cu farmecul lui si fiecare trece aproape peste tot.

Totusi se face prea mare tevatura pe seama motorului. Puterea ni se pare mica, cuplul slab. Si totusi bunicii nostrii faceau off-road cu Land-Rovere de 50-60CP, Willisuri de 60CP, IMS-uri de 70CP si G-uri de 70-90CP! whistling.gif Credeti ca un Patrol modern, 3.0D, poate mai mult in teren decat cele de mai sus? Eu nu cred...

GLC120
Am intrat pe toyota.co.za de curiozitate. Se vinde inca LC70 si wagon si pick-up NUMAI cu motor Diesel de 4200 si 130 CP.

Interesant ca LC120 (Prado) apare cu acelasi motor de la noi 2982 cmc dar cu un reglaj de 130 CP si 343 Nm.

In zonele dificile, unde nu exista norme de poluare se prefera motoare mari cu reglajele de baza, care duc 500,000 km, fara probleme.

Cred ca nu are sens sa stabilim care sunt mai "bune" pe baza unor experiente de off-road extrem, sau de concurs.
Oamenii aia oricum nu isi cumpara masini noi, deci nu stiu care producator poate fi interesat de "nevoile" lor.

Daca vi se pare totusi ideal un motor mare si tare pe benzina, dealer-ul Mercedes va asteapta cu incredere. G Klasse e o masina excelenta, motoare cat cuprinde, cand comandati unul le cresteti vanzarile cu 30% blink.gif Sigur veti obtine covorase si alarma gratis.....

BMW pe sosea, si motoare mari pe benzina in off-road - asta e secretul succesului rolleyes.gif
vladcons
QUOTE (GLC120 @ Mar 17 2009, 07:45 AM) *
Cred ca nu are sens sa stabilim care sunt mai "bune" pe baza unor experiente de off-road extrem, sau de concurs.
Oamenii aia oricum nu isi cumpara masini noi, deci nu stiu care producator poate fi interesat de "nevoile" lor.


La care oameni te referi? Oamenii din Africa si Australia nu le iau pentru off-road extrem si concurs, ci pentru folosinta zilnica in off-road. De fapt asta trebuie sa faca o masina de teren ideala: sa merga in teren cateva mii de km intre revizii, fara sa se strice.
Daca acolo se vand modele vechi cu motoare mari si simple inseamna ca astea sunt cele mai bune in off-road.

GLC120
Vladcons, exact asta am incercat sa spun si eu. "Oamenii aia" sunt cei care isi fac singuri o masina de concurs... si printre care sunt unii suparati ca nu se aduc la noi motoare mari pe benzina, ca nu se aduc Lancruisere clasice cu ambele punti rigide.....
vladcons
Masinile de concurs nu se fac de serie si nici nu s-au facut vreodata. Cele clasice cu motoare mari si punti rigide nu sunt de concurs si tot ar trebui modificate. Probabil ca tot nu le-ar cumpara nimeni ca masini noi.
Si ce sa faci cu ele in Europa? In majoritatea tarilor nu prea ai voie sa calci iarba cu masina....
Inteleg ca se lanseaza doua G-uri aniversare: unul spartan, 280CDi, Worker, si altul G500, care costa aproape dublu. Ghici care se va vinde mai bine in Romania/Europa?

In curand, din cauza taxelor, vom trece toti la Samurai. Detinerea unui LandCruiser 4.2TD, Nissan 3.3D, Jeep 4.0L "just for fun" va fi extrem de costisitoare si din ce in ce mai inutila.
GLC120
Aici cu impozitele va fi o problema. oricum cresc exponential la motoare de 3000cmc (900 RON fata de 150RON la 2000cmc), daca le maresc si mai mult va sari lumea in sus, pe buna dreptate.... am platit mii de euro taxa de poluare cand am inmatriculat-o.

Acum vor sa inlocuiasca taxa cu un impozit. E corect?

Apare Cayenne Diesel. Uraaa! Whose next Diesel? Ferrari?
klm
Impozitul e un lucru iar taxa e altceva.
GLC120
Klm, citatul din Mircea Radulescu este simpatic. Problema este ca tu il iei in serios.

Citez de pe www.capital.ro:

"Legea care va inlocui taxa auto este nedreapta, intrucat sunt "pedepsiti" toti posesorii de autovehicule, a declarat Brent Valmar, vicepresedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Aautomobile (APIA).
Totusi, vicepresedintele APIA a mentionat ca daca este nevoie sa se treaca de la taxa de prima inmatriculare la un impozit anual, acest lucru ar fi cel mai bine sa sa faca gradual."
klm
Tocmai de-aia l-am si pus in semnatura: pentru ca este simpatic wink.gif.
Ai o fraza in care se incurca notiunile: "Aici cu impozitele va fi o problema. oricum cresc exponential la motoare de 3000cmc (900 RON fata de 150RON la 2000cmc), daca le maresc si mai mult va sari lumea in sus, pe buna dreptate.... am platit mii de euro taxa de poluare cand am inmatriculat-o."
Asa si? ce legatura este intre valoarea taxei de prima inmatriculare mediu si impozit? sunt 2 notiuni distincte reglementate de legi distincte si care actioneaza in domenii diferite; te rog sa lasi polemica deoparte pentru ca intelesul notiunilor precum si textele de lege nu-ti sunt favorabile; daca te hotarasti s-o tii pe a ta te rog, daca n-ai facut-o pana acum, sa citesti/intelegi macar 2 articole de lege: art. 2, pct. 29 si art. 2, pct. 40 din Lg. 500/2002 privind finantele publice.
Daca vorbim de justetea lor atunci facem alta discutie in care iti dau dreptate.
GLC120
este foarte greu sa cred ca tu esti bine intentionat, si chiar nu pricepi despre ce e vorba.

Am dat si un citat despre propunerea de a inlocui taxa de poluare (care se plateste acum la prima inmatriculare) cu un impozit care sa fie proportional cu nivelul de poluare, si care sa vina ca un supliment la impozitul actual.

Si am semnalat o problema, a celor care au platit taxa de prima inmatriculare si ulterior vor plati si impozit anual suplimentar. Acestia ar fi taxati de doua ori, si probabil se va aplica o alta regula de calcul sau vor fi scutiti de impozitul anual pe poluare.

Cam 90% tragi fara minge klm. E foarte mult. Mai abtine-te, aici nu e combat zone.

air_wolf
aloooo... nu despre taxe si impozite aici. taxele si impozitele sux big time oriunde in lume. punct.

GLC, faci o confuzie mareata intre oamenii care NU VOR o masina de concurs ci o masina de strada care sa ii permita sa mearga in teren la un nivel mediu spre extrem si care ar ptea lua ceva pe benzina. se trece la diesel din cauza crizei de carburant, nu din alte motive. a mai fost o criza similara prin 70.


GLC120
Care e criza de carburant? Nu se gaseste? E scump 3.4 RON pe litru?

85% din SUV-urile care se vand in Europa sunt Diesel, desi foarte putine ies de pe sosea. Nu mai exista nimeni sa nu propuna Diesel. Vei vedea si Cayenne cate se vor vinde.

Ideile acestea ca marea majoritate a cumparatorilor sunt nepriceputi sau toti fac economie si din aceste motive nu isi iau nici BMW, nici SUV de 5000cmc pe benzina sunt puerile. La fel cu producatorii care intentionat ne ofera masini proaste sau motoare nepotrivite.... Numai noi aici cativa baieti destepti, specialisti, pe forum, dar nu ne asculta nimeni. Ce ghinion!

Daca la o masina de strada, puternica, se poate discuta Diesel vs benzina, pentru masini de teren nu are sens.

Cei interesati de distractii precum filmul din Rusia postat pe Subaru vs restul lumii, cred ca merita un topic separat. La limita se poate considera ca scufundarea intr-o apa de 3m este din domeniul auto, si este chiar ceva inteligent teehee.gif
air_wolf
QUOTE (GLC120 @ Mar 19 2009, 03:36 PM) *
Care e criza de carburant? Nu se gaseste? E scump 3.4 RON pe litru?

85% din SUV-urile care se vand in Europa sunt Diesel, desi foarte putine ies de pe sosea. Nu mai exista nimeni sa nu propuna Diesel. Vei vedea si Cayenne cate se vor vinde.

Ideile acestea ca marea majoritate a cumparatorilor sunt nepriceputi sau toti fac economie si din aceste motive nu isi iau nici BMW, nici SUV de 5000cmc pe benzina sunt puerile. La fel cu producatorii care intentionat ne ofera masini proaste sau motoare nepotrivite.... Numai noi aici cativa baieti destepti, specialisti, pe forum, dar nu ne asculta nimeni. Ce ghinion!

Daca la o masina de strada, puternica, se poate discuta Diesel vs benzina, pentru masini de teren nu are sens.

Cei interesati de distractii precum filmul din Rusia postat pe Subaru vs restul lumii, cred ca merita un topic separat. La limita se poate considera ca scufundarea intr-o apa de 3m este din domeniul auto, si este chiar ceva inteligent teehee.gif


1. da-mi si mie un raspuns logic la intrebarea: "de ce consider dieselul mai bun decit benzina?"; eu iti raspund ca nu este mai bun decit benzina ci mai eficient. astept raspunsul tau la obiect.

2. la acceasi capacitate cilindrica, in 75% din cazuri, benzina bate dieselul PE STRADA (nu pe cifrele date de producatori) la orice masina vrei tu.

3. producatorii chiar ofera masini submotorizate. din motive de vinzari/taxe/impozite. e atractiva o masina mare cu motor mic biggrin.gif producatorii folosesc subansamble din ce in ce mai proaste. exista un triunghi celebru: timp-costuri-calitate. vezi si tu ce poti taia astfel incit sa te incadrezi in acelasi timp de productie cu niste costuri cit mai mici. nu poti nega problemele cu egr-ul, cu sondele lambda sau cu alti senzori minunati care costa o caruta de bani

4. da, toti incercam sa facem economie si daca tu n-ai facut niciodata un calcul cit dai pe carburant altii au facut. eu de exemplu cheltui cam 150-200eur/luna asta inseamna cam 2400/an. sa presupunem ca mi-as permite sa cheltui dublu sau chiar triplu - dar merita sa folosesc un motor de 8000cmc in traficul din bucuresti? la 4000cmc masina mea nu iese din 1-2-3. chinui si masina, ma enervez si eu, enervez poate si pe altii. vei constata ca soferii cei mai nervosi sint cei care au motoarele mari. biggrin.gif

asa ca vorbind strict de off-road, prefer sa consum benzina pentru distractia mea. deocamdata consum motorina, dar cum exista si una pe benzina, o rasari soarele si pe strada mea... biggrin.gif motivele sint clare; mai multi cai, cuplu similar. cu rapoarte schimbate, cuplul chiar mai mare.

deci... astept raspunsul tau, dar la obiect.
GLC120
1. Eficienta e o calitate primordiala mai ales in off-road. vezi discutia cu Africa de mai sus. Vezi autonomie si greutate pe care trebuie sa o cari dupa tine.

2. "Bate pe strada": chiar nu ma intereseaza cine e batausul strazii si nici cine "da fumuri" la semafor in stransa comuniune cu masina de care e indragostit pana la moarte.

3. Problemele sunt reale, dar nu sunt sigur ca se intampla la toti producatorii. Desi in principiu masinile moderne sunt OK, prefer sa imi aleg cu atentie producatorul si locul de fabricatie. Faptul ca Passat-ul vechi e de N ori mai fiabil si durabil decat cel nou nu trebuie generalizat.

4. Eu am avut de ales intre 3000 Diesel si 4000 benzina. Nu am curbele la indemana, dar la turatiile unde merg in off-road cred ca am mai mult cuplu si putere decat la benzina in pofida cilindreei si puterii maxime net superioare. Frana de motor cand cobori la 30 de grade?? Nu mai vorbim de consum, taxe, impozit, asigurari.

Cati km faci cu 150-200 Euro pe luna, si ce consum mediu ai?

Eu nu spun nici ca te inseli, nici ca faci confuzii. Deci te rog sa nu mai repeti ca toti cumpara Diesel ca sa faca economie sau ca nu se pricep la masini/off-road..... Au inceput sa cumpere si masini de peste 100,000 Euro Diesel. Ma indoiesc ca ii doare pe undeva de consum.
T u d o r
Cred ca dieselul are un atu important in fara benzinei, priunde nu doar in off road. iti da senzatia ca e mai economic. Poate nu e doar o senzatie in unele cazuri, dar e vorba de o stare de bine pe care ti-o da un consum mic. Aproape toti suntem un pic carpanosi si ne bucura acest feeling de a nu cheltui. Cred ca e in firea umana.
Despre eficienta in off road nu ma pot pronunta si nici nu am s-o fac, va las pe voi sa decideti, cei care sunteti in masura sa o faceti. Pana la urma, daca masina te duce/scoate la liman e ok oricare ar fi ea, pe benzina sau motorina.
air_wolf
QUOTE (GLC120 @ Mar 19 2009, 07:31 PM) *
1. Eficienta e o calitate primordiala mai ales in off-road. vezi discutia cu Africa de mai sus. Vezi autonomie si greutate pe care trebuie sa o cari dupa tine.

2. "Bate pe strada": chiar nu ma intereseaza cine e batausul strazii si nici cine "da fumuri" la semafor in stransa comuniune cu masina de care e indragostit pana la moarte.

3. Problemele sunt reale, dar nu sunt sigur ca se intampla la toti producatorii. Desi in principiu masinile moderne sunt OK, prefer sa imi aleg cu atentie producatorul si locul de fabricatie. Faptul ca Passat-ul vechi e de N ori mai fiabil si durabil decat cel nou nu trebuie generalizat.

4. Eu am avut de ales intre 3000 Diesel si 4000 benzina. Nu am curbele la indemana, dar la turatiile unde merg in off-road cred ca am mai mult cuplu si putere decat la benzina in pofida cilindreei si puterii maxime net superioare. Frana de motor cand cobori la 30 de grade?? Nu mai vorbim de consum, taxe, impozit, asigurari.

Cati km faci cu 150-200 Euro pe luna, si ce consum mediu ai?

Eu nu spun nici ca te inseli, nici ca faci confuzii. Deci te rog sa nu mai repeti ca toti cumpara Diesel ca sa faca economie sau ca nu se pricep la masini/off-road..... Au inceput sa cumpere si masini de peste 100,000 Euro Diesel. Ma indoiesc ca ii doare pe undeva de consum.


vezi ca n-ai un raspuns clar? teehee.gif in africa si australia se megre cu rezervoare de 180 de litri sau mai mult.

ba toti producatorii au problema asta. triunghiul e universal valabil. ai tu ce ai cu passatul. nici mie nu-mi place masina aia si nu o consider monument de fiabilitate. dar iti dau exemple de la land rover (defender nou vs defender vechi, range rover nou vs range rover vechi), jaguar, mercedes! , toyota, maseratti...

am impresia ca citesti pe diagonala. nu-mi aduc aminte sa fi spus vreodata ca "ca toti cumpara Diesel ca sa faca economie sau ca nu se pricep la masini/off-road....." asa ca nu-ti aminti tu ce n-am spus eu. eu spun ca TOTI INCECAM SA FACEM ECONOMIE, ceea ce e adevarat, cred eu. alta chestie: cred ca n-ai retinut ca am o masina turbo-diesel, de care nu ca sint multumit: n-as da-o pe nici o alta masina! asta este masina mea de tura usoara-medie. dar pentru exterm voi folosi benzina.
frina de motor ai cu orice cutie manuala care are 1 scurta. testeaza. o sa fii surprins.

le: am un consum mediu de 10-11%. fac in jur de 1300-1500km/luna. un plin are 90 de litri = 324ron la mediu de 3.6/l; pun cam 2 plinuri pe luna pentru ca fac multi km si in oras (de exemplu simbata trecuta am facut 70km in bucuresti) si in oras am 12-14% maxim (depinde de ora)

lee: si la noi se poate ca in rusia. unimogul a facut o baita de i-a ramas numele "submarinul galben" biggrin.gif si da, apa avea peste 3m acolo und a ramas unimogul (parca in mures biggrin.gif ala e off-road extrem. se poate si mai rau dar se poate si mai usor.
GLC120
Vezi ca atunci cand e vorba de practica si tu ai aceleasi pareri. Cu teoria avem niste mici diferende.

Frana de motor la diesel e mai buna, nu am spus ca la un motor mare pe benzina cu reductor adevarat nu ai frana de motor.
La 1500-2000 rpm are si cuplu si putere mai mare. Gaseste niste curbe si posteaza-le daca nu crezi.

Nu sunt de acord ca toata lumea incearca sa faca economie. Cei care isi cumpara Q7 cu motor Diesel de 4200cmc si jante pe 21" sigur nu se gandesc la economie. Nici la off-road teehee.gif , e adevarat.

Nu as schimba masina de teren pe un benzinar mai mare si mai puternic, chiar daca mi se ofera la acelasi pret.

Tu esti dispus sa tii doua masini de teren, si banuiesc ca investesti multi bani, timp si munca pentru intretinerea lor. Din pozele pe care le-am vazut, ma indoiesc ca le-ai luat de noi acum 15 ani. Nu spun ca te-ai inselat sau ca nu te pricepi sick.gif dar nici nu putem spune ca tu esti clientul reprezentativ de 4x4 si ca producatorii ar trebui sa tina cont de aceste pareri. Nu ca ar fi complet false, pur si simplu nu sunt edificatoare si nu le-ar aduce nici un beneficiu.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.