Cateva comentarii:
QUOTE
They were not designed to be people movers, and don't handle nearly as well as passenger cars or mini vans
Ca au handlingul mai prost ca la un turism sau masina sport, asta pot sa cred dar ca au handlingul mai prost decat un monovolum sau minivan asta nu o s-o cred nici in ruptul capului, nu de alta dar am condus si SUV (Mercedes ML) si monovolum (VW Sharan)... Problema cu masinile astea e ca sunt inalte si deci au centrul de greutate cam sus (fatza de Porshe, ferrari, etc care au centrul de greutate undeva sub pamant
). In schimb in curbe se comporta mai bine un SUV datorita tractiunii 4x4, desigur tractiunea 4x4 are anumite caracteristici specifice cu care trebuie sa te obisnuiesti altfel in prima curba o sa mananci stalpii de pe drum (dar asta nu e o caracteristica specifica SUV-urilor ci AWD-urilor, aceleasi "probleme" avandu-le si Impreza sau EVO). Dar odata ce stapanesti un AWD poti lua curbele mult mai precis decat un monovolum (desigur problema centrului de greutate ramane, de aceea sunt oarecum in avantaj turismele si masinile sport).
Ah, si inca ceva, nu as dori sa merg iarna pe un drum inzapezit cu o masina cu tractiune pe spate... Probabil nu m-as rostogoli dar de intrat in parapeti tot as intra la cea mai mica derapare... in momentul in care apare zapada in peisaj manevrabilitatea SUV-urilor si AWD-urilor devine net superioara oricarui alt tip de autovehicul (mai ales daca are tractiune spate). Zici ca la voi nu exista zapada sau se dezapezeste mereu... eh la noi treaba sta altfel... in fiecare iarna e plin de drumuri nedezapezite... si daca vezi ce exercitii acrobatice fac soferii romani in curbe sau la stopuri... Am vazut niste teste filmate facute de mercedes intre E-class normal (tractiune spate) si E-Class 4-matic pe zapada... E-classul normal avand ESP-ul activat iar ce cu AWD dezactivat... la cel cu tractiune integrala, in curba, simpla apasare a acceleratiei ducea masina pe traiectoria dorita... la celalalt... derapaje peste derapaje... pana se activa ESP-ul si frana masina si cu 5 km/h incerca sa dirijeze masina spre drum. De aceea sunt eu fan AWD.
QUOTE
SUVs are four times more likely to roll over than passenger cars in high-speed maneuvers.
Corect, dar aceleasi sanse le ai si cu monovolumul... problema centrului de greutate. Imi vine greu sa cred ca o masina lipita de asfalt cum sunt cele sport s-art putea rostogoli...
QUOTE
You may be safer inside an SUV, but you're at greater risk of killing others in the event of an accident.
In ce ai vrea sa stea sotia ta in cazul unui accident ? In Dacie sau in ML ? (asta fiindca tocmai am renuntat la varianta cu camionul care e evident cea mai buna dar un pic exagerata
)