Help - Search - Members - Calendar
Full Version: sa ma lamureasca cineva
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Daewoo
narcisu
cam prin nov 2008 am dat masina la un prieten si o ramas fara apa in motor.(a fost a2 oara, prima data am skimbat garnitura si totu a fost perfrct,, si consumul si tot, ok). Ca rezultat a trebuit sa ii schimb chiulasa, se rupsese bine in 2 parti.Am cumparat alta si am montat=o, dar aaveam un consum f mare , ..9, 10 la suta.Inainte cel mult 7juma imi lua la un consum mediu.
asa ca am desfacut=o iar si am skimbat segmentii, erau de schimbat, si cuzinetii de la arborele cotit. bune si frumoase, a pornit motorul, dar mi se aprinde in bord lampa aia galbene, care spune ceva de defectiuni. am plecat intr.o noapte la un drum mai lung, si dupa 200km s.a aprins becul de la ulei. am oprit , am deskis capacul nde la culbutori si am vazut ca arunca ulei, aveam presiune. am mai vb cu cineva si mi=a spus ca s.ar putea sa fie vb de calitatea uleiuli, eu bag mobil10w40, si mi.a spsu ca pentru zona unde stau, malaga spania, ii destul dfe subtire si sa folosesc cel putin 15w, dak nu 20. pana una alta am cumparat un recipient de duralube, sau asa ceva, un tratament de motor, si am pus aproximativ,,,2 capace, si treaba cu presiunea de la ulei s.a inkeiat.
acum treaba pentru caree va cer ajutorul este tot cu lampa aia din bord care se aprinde. inainte sa se aprinda, simptomele sunt urmatoare:motorul este rece, il pornesc (la sfert)turometru se pune undeva sub 1000, si apoi incep sa rulez cu ea.dupa ceva timp se aprinde martorul ala galben din bord, si dak o las la relanti urca peste 1700, pana in 2000. daca mi se intampla treaba astain timpul mersului, de exemplu pe autostrada, ii iau contactul si il pun din nou, sau opresc si repornesc motorul, atunci se stinge becul indicator. si turatia revin iar sub 1000.
se mai intampla ca uneori sa scada mai mult, ca si cum sa se opreasca, si atunci incepe sa trepideze motorul, dar isi revine in cateva secunde, apoi dupa ce se aprinde martorul din bord, creste turatia.
ce poate sa fie¿ astept un raspuns de la cei care stiu , sau au patit.o si ei cu treabaasta.
va multumesc, cred ca am fost inteles.
-claudiu-
ideal ar fi o diagnosticare.poate fi de la senzorul de ''viteza''- VSS u.
narcisu
CITAT(-claudiu- @ Mar 9 2009, 07:39 PM) *
ideal ar fi o diagnosticare.poate fi de la senzorul de ''viteza''- VSS u.


si senzorul ala e viteza cam pe unde este, ce ii face¿ pentru ca treaba imi poate aparea foarte bine stand pe loc,
James Kilowatt
Pentru chestia cu becul galben trebuie sa treci pe la un scanner.. aici nu exista solutii minune.

Cea cu relentiul s-ar putea sa fie una independenta. Incearca un idle learn. Uite un copy-paste din manualul de Lanos, insa cred ca e identic la Espero (la Nubira e acelasi).

0. Scoate borna bateriei pentru cateva minute, apoi pune-o inapoi. Un mic reset de ECM nu strica niciodata.

1. Turn the ignition ON for 10 seconds.
2. Turn the ignition OFF for 10 seconds.
3. Turn the ignition ON for 10 seconds.
4. Start the engine in park/neutral.
5. Allow the engine to run until the engine coolant is
above 185³F (85³C).
6. Turn the A/C ON for 10 seconds, if equipped.
7. Turn the A/C OFF for 10 seconds, if equipped.
8. If the vehicle is equipped with an automatic transaxle,
apply the parking brake. While pressing the
brake pedal, place the transaxle in D (drive).
9. Turn the A/C ON for 10 seconds, if equipped.
10. Turn the A/C OFF for 10 seconds, if equipped.
11. Turn the ignition OFF. The idle learn procedure is
complete."
Rebel
Daca ai segmentat totul de ce ai pus DuraLube? huh.gif

DuraLube este mai mult pentru motoare obosite , cu multi km, compresie slaba. Eu unul nu prea agreez chestia asta cu DuraLube.

Oricum, daca nu o vei duce la service va trebui sa gasesti pe cineva care are un OBD (On Board Diagnostic system) care sa citeasca codurile si sa le interpreteze.



narcisu
CITAT(Rebel @ Mar 15 2009, 05:52 AM) *
Daca ai segmentat totul de ce ai pus DuraLube? huh.gif

DuraLube este mai mult pentru motoare obosite , cu multi km, compresie slaba. Eu unul nu prea agreez chestia asta cu DuraLube.

Oricum, daca nu o vei duce la service va trebui sa gasesti pe cineva care are un OBD (On Board Diagnostic system) care sa citeasca codurile si sa le interpreteze.

duralube am pus putin , f putin sa spun ...cam 2 linguri, ptk mi se aprindea becul de la ulei. cum am spus la inceput, folosesc 10w40, si aici, in malaga, spania, cineva mi.a zis k e prea fluid, si sa fol 15, sau 20. apoi becul s.a stins. Poate fi si din cauza segmentari, nu imi dau seama, treaba e ca nu am mai avut prbl. voi ce spuneti, sa merg tot pe 10w40 mobil, sau sa-l skimb?
referitor la beculetul galben, vineri, 13/03 am descoperit o mufa ..asa libera, si m.am bagat sub masina, si i.am gasit si perechea. lamuriti-ma si pe mine ce rol are.sunt 3 fire care iasa exact din cutia de vieze, pe la cablu de vitezpmetru.dupa ce am facut conexiunea, becul nu se mai aprinde, si turatia e buna. cam ce senzor is`pe acolo, sau ceva sonda. stie cineva?
referitor la consum, cred ca era ridicat din cauza segmentarii.
sapt trecuta mi.a iesit un consum mediu de 7,9 cam la 350km rulati pe autostrada, si vre-o 150 oras.
sper sa mai scada.smile.gif
James Kilowatt
Sigur nu era prin galeria de evacuare sonda aia? Ca daca era acolo, e sonda lambda.

Zi-i si lui Mike de consum, el scoate dublu...biggrin.gif
Rebel
Pentru Mike si nu numai:
Consumul este foarte influentat de senzorul O2 si de Convertorul catalitic. Se poate sa fi fost senzorul O2. El da informatia catre computer privind amestecul de benzina. Si daca el nu merge cum trebuie, atunci computerul comanda mai multa benzina. Mai multa benzina inseamna mai mult lucru pentru convertorul catalitic. El isi face treaba saracul arzand reziduurile, insa daca este suprasolicitat atunci se topeste si trebuie inlocuit cu un convertor nou.
Eu aveam la un moment dat la Jag un consum de 16-18L/100km. Am schimbat O2 si convertorul si a scazut la 10.2-11.4l/100Km. Si masina este AWD nu pot sa cer consum de Tico.
mike.omega
Imi place, eu nu postez aici dar raspunsurile ma vizeaza si pe mine smile.gif
Rebel, atat timp cat in cartea masinii este trecut un consum urban de 11% iar eu in ultimele 3 luni am avut un consum urban de 12%, crezi ca am o problema tehnica?
Consumul de 12% este realizat pe GPL, care, dupa cum stim, scade puterea motorului cu cateva procente, deci un consum cam de 1% in plus fata de consumul pe benzina este normal si intalnit la toti utilizatorii de instalatii de GPL.
Numai vara in traficul groaznic din Mamaia am consumat 14% biggrin.gif

Nu prea am iesit cu masina din oras dar un consum extern ar fi in jur de 8%, tot pe GPL, ceea ce nu face decat sa ma multumeasca.

PS: as putea sa consum mai putin dar mi-am format un stil de condus eficient dpdv al timpului tongue.gif
Rebel
Era o postare cu informare generala. Te-am mentionat ca tot zicea nenea James ca te plangi ca-ti scoate dublu.

Nu stiu daca ai o problema sau nu, dar din cand in cand este recomandata vizita la un tehnician care sa iti masoare toti parametrii.

Sincer nu stiu daca este mult, ma bucur insa sa vad ca a mea care are si motor mai mare si Automata si AWD consuma mai putin ca a ta. tongue.gif
mike.omega
Motoarele de 1.6 si 2.0 sunt de provenienta OPEL. 1.6 e un motor conceput prin 1990 toamna, deci n-am pretentii biggrin.gif

Motoarele de 0.8 si 1.5 provin de la Suzuki wink.gif

Si pe modelele acutale Lacetti, motoarele tot din acest 1.6 sunt derivate, iar consumurile sunt asemanatoare, culmea tongue.gif
narcisu
CITAT(James Kilowatt @ Mar 17 2009, 09:49 PM) *
Sigur nu era prin galeria de evacuare sonda aia? Ca daca era acolo, e sonda lambda.

Zi-i si lui Mike de consum, el scoate dublu...biggrin.gif

rolleyes.gif james, james cum poti gandi asa despre mine? dry.gif confused.gif lambda la nexia meu e pozitionata chiar in fata motorului, in galeria de evacuare, ce am descoperit eu era total opus si nu se vedea pe deasupra. De ceva timp am vazut m mufa aia , dar parea ca e singura, si ma gandeam ca o fi pentru ceva imbunatatiri...etc. e pe acelasi cablu cu injectoarele, apoi coboara pe dupa motor, (vorbesc de cordonuyl ala cu multe cabluri) , iasa mufa cu pricna, si inca 3 fire continua pana la o sonda care da in blocul motor,putin deasupra de baie.
Pe sub masina am descoperit si perechea mufei, si cum am mai scris, pe unde intra in cv cablu de vitezometru (a u se intelege acelasi orificiu, ci un cm mai in lateral) , deci acolo se afla perechea. nu stiu daca se poate, si daca vrea cineva pot face o poza.
sal
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.