Va salut.
Am postat pe o alta arie cateva pareri personale in urma unui drive-test facut cu Insignia 2.0CDTI 160cp. Nu este un full review ci mai degraba cateva idei scrise pentru a fi contrapuse unui alt model, Subaru Outback.
Cineva m-a rugat sa-l postez si aici in ideea ca ar putea fi de interes si membrii activi pe aceasta arie si-ar putea aduce contributia personala la completarea profilului acestui model.
Va asigur ca aspectele mai putin pozitive pe care le-am evidentiat sunt opinii strict personale si nu au fost scrise cu intentia de a provoca pe nimeni.
Aceste fiind spuse voi reda integral cele scrise in postul original, fara sa modific nici macar o virgula:
Astazi am facut un scurt drive test cu Opel Insignia 2.0CDTI 160CP
Banuiesc ca designul exterior va este cunoscut. Este mai putin important daca ne place sau nu. Mie spre exemplu imi sugereaza un Mercedes chinezesc. Oricum, un design muuult mai actual decat la Outback care s-a nascut oricum batran.
Pozitia la volan este OK. Nu te impresioneaza cu nimic. Nici pozitiv dar nici negativ.
Vizibilitatea laterala si in spate este simbolica. Cam ca la Seat Leon. Adica nu prea vezi nimic. Senzorii de parcare spate sunt un must!
Am pornit motorul (rece e drept...) si in habitaclu a navalit zgomotul caracteristic de tractoras, cum ii place lui Pista sa spuna. Opel nu s-a zgarcit la decibeli si i-a lasat sa patrunda in numar mare in habitaclu chiar si la relanti. Repet: motorul era rece.
Incalzirea in scaune s-a facut simtita cu mare greutate, dupa aprox. 10min. Probabil ca avea ceva masina de test ca dupa 10min incalzirea in scaune devine inutila. Spre comparatie, la Subby Sama a mea, simti caldurica dupa 2-3min cand esti imbracat!!! Dezbracat n-am incercat inca
Volanul imbracat in piele nu are un feeling anume. E neutru la atingere. Nu este ca un volan de Honda care te indeamna sa-l strangi si sa accelerezi!
Interiorul parea finisat mai bine decat la alte Opel-uri pe care le-am mai condus insa nu am stat sa analizez acest aspect cu prea mare atentie intrucat m-a respins din start plasticul cu pretentii de lemn imprastiat de designer prin tot bordul intr-un moment de majora inspiratie. Mie imi place lemnul doar in casa si voi fi de acord cu el in masina doar atunci cand portierele vor fi imbracate in lambriuri iar pe jos, in loc de covorase, va fi gresie de tip terracota.
Omul dealerului mi-a prezentat masina in detaliu, pentru a da timp motorului sa se incalzeasca. Mi-a tinut, printre altele, si o prelegere despre unicitatea motorului Opel caruia ii place sa fie turat, nu ca la ceilalti. Nu tin minte ca vreun reprezentatnt de vanzari, indiferent de marca, sa fi ratat acest discurs.
Motorul este prezentat ca avand 160cp la 4000rpm, cuplul de 350Nm la 1750-2500rpm in conditiile unei mase de ... uite ca nu scrie in fisa
Acceleratie 0-100km/h in 9.5s
Consumuri 7.6/4.8/5.8
Interesant este ca motorul asta il vand cu 4 setup-uri de putere: 110/130/160/190cp
In fine, am plecat...Am pornit incetisor si dupa vreo 10min temperatura apei a ajuns la valoarea optima. Am cerut voie sa o turez macar pana la roz daca nu e voie la rosu. Am fost rugat sa nu o fac intrucat masina avea doar 2000km...Ok...Am incetinit, am schimbat a 2-a si am inceput sa turez motorul. Pe la 3000rpm l-am simtit cum incepe sa livreze mai putin cuplu si mai multi decibeli. La 3500rpm a devenit clar ca orice insistenta din partea mea nu mi-ar fi adus decat decibeli si priviri pline de repros din partea omului de la vanzari. M-am oprit putin sub 4000rpm ca sa fiu sigur ca nu m-am inselat si ca motorul ar mai avea ceva de dat. Am schimbat a 3-a. Am mers o bucata de drum la 3000rpm insa nu parea in elementul ei. Am scazut la 2500rpm. Dealerul si motorul au respirat usurati. Am repetat figura cu turatia si de la tr. a 3-a la a 4-a insa cu aceleasi rezultate.
Nu insit pe tema asta insa as vrea sa se inteleaga ca orice parere este subiectiva si in general se raporteaza la o alta situatie-un benchmark;in cazul de fata la boxer diesel. In comparatie cu 2.0TDI, motorul de pe Insignia mi se pare ceva mai sus.
Asa cum mi se intampla de obicei, am plecat putin bulversat de la drive-test, fara a avea ideile prea clare insa stiam ca lucrurile se vor clarifica de indata ce voi pleca cu masina cu care am venit: OBD. Am pornit-o pe Subby, am iesit din parcare, am schimbat a 2-a....3000rpm-4000rpm-4500rpm si a 3-a. Discutam de filozofii diferite, de realizari ingineresti ce au atat de putine lucruri in comun incat orice comparatie ar fi o impietate cel putin la adresa uneia dintre ele. Asa ca nu voi trage nicio concluzie in comparativul OBD Insignia ....Cheers!