Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Troliu-de care?
Masini.ro Forum > Auto Motor Sport > Off road zone
M A R I A N
Intru destul de frecvent (de nevoie, nu de nebun biggrin.gif ) cu Outbackul pe un drum forestier acoperit destul de frecvent cu zapada, sunt portiuni si de jumatate de metru.
In situatia cand as ramane blocat si n-as avea la cine sa apelez ma gandeam sa fac rost de un fel de troliu mecanic, de fapt eu ma gandesc la un sistem cu un cablu pe care sa-l leg de carligul de remorcare al masinii si de copac si acest cablu sa fie cuplat la un fel de “scripete mecanic cu manivela”, sper ca intelegeti ce spun.
Nu am gasit poze si nici un link pe nicaieri.
22nst
Unde pui tu troliu pe saracul Subaru? biggrin.gif
Nu cred ca merge...
air_wolf


acela este un suport universal cae se poate scoate de pe masina. la noi il gasesti la t-max si costa 170ron.

troliu nu cred ca iti trebuie mai mult de 6000lbs, dar eu as pune un 8000lbs. as merge pe plasma in loc de cablul de otel din cauza greutatii. un ew-6500 costa circa 1300 de lei, deci in 2000 iesi cu el instalat.
sincer eu prfer superwinch din 2 motive; greutatea redusa a troliului si viteza de troliere mare in single line - te ajuta sa nu calci pe cablu.
M A R I A N
Multumesc pentru informatii air_wolf, intr-adevar troliu manual imi trebuie, atasez si o poza cu cel de la t-max.
Nu vreau totusi sa gauresc masina pentru cel electric.
air_wolf
de acord, dar dai doar o sigura gaura, pe care o poti masca in bara cu un capac la culoare. la troliul manual vei fac muschi mai ceva ca arnold teehee.gif
M A R I A N
Cica se cheama tirfor cu cablu... rolleyes.gif
Sunt si nemtesti pe la ~600 euro fara TVA cu cablu de 20m si capacitate de tractare de 3200 kg.
Pai daca fac muschi atunci e ok. biggrin.gif
Watcher
Si ar mai fi o chestie: o sa dureze ceva mai mult trolierea la manual :-)
air_wolf
daca pune super swamper pe masina nu cred ca se mai troliaza. doar sa nu ramina pe burta in sleauri de taf teehee.gif
Toyxen
Pe LC 120 ce troliu recomandati?
Watcher
Dupa parerea mea, pentru J12 troliul ideal este in jur de 9000 lbs. (9000-9500 sunt variantele cele mai intalnite)
Mai mic nu merita caci regula zice sa ai troliul cam de 2x greutatea masinii.
Mai mare nu merita caci devine MARE fizic si nu mai ai unde sa il pui, si devine si GREU, iar masina are suspensie independenta.
Ceea ce ne aduce la problema 2: cu plasma, ca sa fie cat mai usor.

Eu urmand acest rationament mi-am pus un Superwinch de 9000 cu plasma.
Diferenta fata de Superwinchul de 9000 cu cablu era de 20 kilograme in minus!

Legat de marca, din ce am citit si vazut si eu pe la altii mai destepti, Superwinch asigura un raport ideal pret/performanta.
Toata lumea zice ca merge la fel ca Warn si e jumatate de pret. Urmatorul candidat, T-max, desi se zice ca merge ca un catar :-) eu am vazut :
- iesind fum din el (Pe un defender) dupa aceeasi o troliere mai scurta decat eu cu patrolul echipat cu warn
- X (X>1) abandonuri la Cupa Orr cu t-max uri noi blocate, nefunctionale, cu telecomanda care nu facea contact, etc. ninja.gif

Daca vrei sa iti pui troliu, gandeste-te bine de tot daca iti iei si bara HD.
Daca iti iei bara HD scapi de suportul de troliu si de montajul lui, chestii care te vor costa usor 400 euro in bara obisnuita.... Pe de alta parte o bara ARB este vreo 1800 EURO ...
Toyxen
multumesc pt detalii. Asadar o bara + troliu+ montat ajunge cam la 4000 EUR, right? La asta mai adaug un set de pneuri cu crampoane. Aici ce imi recomanzi? Sti vreun site de unde se pot lua? Si mai vroiam sa te rog sa te uiti AICI si sa-mi dai un feedback despre bara aceea (IRONMAN pt J12).

saru'mana
Watcher
Preturile de pe site ala sunt incredibil de mici. Arata f bine pe hartie.
Ironman este un nume cu traditie in offroad, deci ar trebui ca si bara sa fie ok.
Mie nu imi ies 4000 euro pt bara + troliu smile.gif :
- 1000 bara pe care ai gasit-o pe 4x4shop.ro
- 900 troliu superwinch
- montajul trebuie sa fie mai putin de 400 daca ai bara HD.

Anvelope: tinand cont de 'la ce se preteaza' si la ce 'nu se preteaza' masina, tinand cont de ce frumusete de suspensie are, am considerat ca MTuri este maximul ce o sa pun pe ea.
De aceea am mers pe Kumho ROad VEnture MT KL 71. Eu le-am luat de pe camskill.co.uk si au fost 5 buc +transport 2700 ron.

CU anvelopele situatia e asa: daca nu inalti masina si nu pui bara HD nu poti scoate rotile in afara. (aici trebuie sa recunosc ca am si crecut putin dimensiunea - la 32).
Daca nu le poti scoate in afara, nu poti pune jante de 16 (iti trebuie un ET mult mai negativ decat cele standard, ca as iti incapa peste etrieri).
Daca ramai cu jante de 17, ti se limiteaza mult optiunile de anvelopa. Kumho MT astea mi-au placut pentru ca: (sunt pe 17 smile.gif ), sunt unidirectionale (less noise), au crampoanele destul de departate (pt niste MTuri).

Nu am facut testul cu niste anvelope care sa pastreze diametrul stock, puse pe jante de 16 cu ET gen +20.
Saru
Totusi un troliu electric te scapa de chin si forta fizica. Cei de la Superwinch au un troliu electric portabil, asa ca sa nu iti fie teama ca modifici bara masinii. Poti vedea aici modelul.
Spor la lucru smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.