Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Sunt in dilema......si tot cu rca-ul!
Masini.ro Forum > Masini.ro > Juridico-financiar
ioio7978
O zi obisnuita intr-o intersectie cu o vizibilitate redusa.M-am deplasat in afara semnului stop pentru a avea vizibilitate....si surpriza.....din partea dreapta un golf 3 an fabr 1997 venea cu viteza trecand de axul drumului-deci pe partea unde era stationata masina mea.....si imi atinge masina....frecandu-mi bara.Urme de franare o barat....din contra se pare ca a accelerat si a intrat intr-un copac si o casa.Avarii sunt....aproximativ de 30.000 ron.Desi roata masinii mele statea....dl polistist mi-a incredintat 100% vina mie...desi eu stationam.....+permisul suspendat pe 3 luni.E clar ca o masina care sta la limita vizibilitatii - nu are cum sa fie vinovata.....Am analizat situatia....si am zis ca nu fac contestatie la procesul-verbal.In a 13-a zi ma abordeaza din partea celui cu masina pagubita spunandu-mi cum sta treaba....(povestea pe care am sesizat-o peste tot cu Asiguratorul...platim...dar cand e sa beneficiem de toate platile...dansii se retrag suportand doar o parte.In speta e vorba de Allianz...care pana acum a fost cea mai responsabila firma de asigurari.Partea vatamata nu a acceptat din partea asigurarii suma de 9000ron +epava....in cele 13 zile trecute(banuiesc ca astepta sa treaca cele 15 zile legale).Are pretentie la o masina macar cu cea pe care a avut-o....dar eu ma apar cu Polita rca ...respectiv Allianz....care spun sa stau linistit ca ma apara Polita.In + vatamatul invoca ca circula cu taxiul....si ca are costuri.Masina este pe pers fizica cu contract de comodat la o firma care are ca ob de activ comertul cu amanuntul.Dupa toate discutiile avute....mi-am luat masura contestarii procesului-verbal.....in urma contestarii vatamatul nu mai poate primii suma pt despagubire pana la solutionarea de catre instanta a acestui eveniment.Printr-o expertiza auto....se poate demonstra dinamica accidentuilui(faptul ca eu am stationat si ca masina avea viteza).Sunt in dificultate,intrucat platim aprox 5500 ron pe an asigurari...si cand e sa beneficiem de ele.....surpriza.....suntem singuri....Ce e de facut? confused.gif Partea vrea sa ne impacam...dar sa-i dau bani....ori nu e vorba de 100ron...ci de bani.....
FAR EASTERN
Mie imi miroase a premeditare din partea posesorului de Golf... mai ales ca a propus concilierea...
Oricum, trebuia sa fie maxim culpa comuna. Vinovat se putea face si cel din dreapta care, stationat fiind, bloca vizibilitatea(daca era vreunul acolo).
Cat despre raspunderea Asiguratorului... nu fi asa linistit cum ti-au zis ei. Vor plati tot ce au de platit, dar in limitele stabilite de lege, alte pretentii ale pagubiltului urmand sa le platesti tu, in cazul in care si le cere in justitie. Si da, e posibil sa primeasca si despagubiri pentru pierderile suferite ca urmare a neutilizarii vehiculului, bineinteles daca face dovada.
ioio7978
In orice zii se poate intampla asa ceva.Ideea e ca am si casco tot la allianz....si nu se poate utiliza....atunci la ce mai platim asigurari daca ei ne"protejeaza" doar in niste limite si nu 100%?La o expertiza auto....care bineinteles are niste costuri cam maricele....reiese clar dinamica accidentului.E vina mea ca dl a venit cu viteza si nu s-a asigurat si el....?Sunt ciudate strazile acelea...sunt mai inguste decat trebuie si mai sunt si parcate masini pe dreapta si stanga....
ioio7978
oricum mi se pare exagerat costurile de reparatie la o masina golf 3 din 97 cu 170000km de 30000ron aproximativ 9000e cand o masina ca aceasta costa aprox 4000-4500e cu taxe cu tot second hand..poate vrea masina noua
FAR EASTERN
Pai cand vorbeam de protectia aia, ma refeream la cazul care presupune plata de daune de catre tine, in "calitate" de vinovat, celui cu golf-ul. Adica RCA-ul acopera daunele produse din vina ta in niste conditii si limite, stabilite prin lege. Asa pretentiile pagubitului pot fi oricat de exagerate, si ele pot fi cerute doar in instanta. Cat despre costurile de reparatie, pot fi mai mari decat valoarea reala a masinii, normal, mai ales daca e veche, insa Asiguratorul nu va plati niciodata mai mult deact valoarea reala. In cazul tau se poate considera dauna totala, pe care Asiguratorul o poate negocia cu pagubitul(daca ramane cu epava + diferenta sau doar banii). ATENTIE! Nu te apuca sa cazi la intelegere cu pagubitul, fara sa anunti Asiguratorul.

Masina ta bineinteles ca o poti face pe CASCO, fara probleme. Vezi si conditiile in care Allianz plateste(fransiza, excluderi, etc.)...
klm
FE, te inseli in privinta vinovatiei, intreaba orice politist si o sa-ti zica exact ca mine.
ioio, daca erai cu 1 mm peste linia care delimiteaza banda de mers atunci esti singurul vinovat pentru accident si trebuie sa platesti iar permisul ti-o fi fost suspendat pentru neacordare de prioritate, ceea ce este normal; viteza celeilalte masini (daca se demonstreaza ca avea mai mult decat permitea portiunea respectiva de drum atunci va suporta consecintele pentru incalcarea limitei de viteza) nu te disculpa.
Sper ca ai inteles ca atat timp cat nu se intampla nimic ai voie sa iesi cat vrei in intersectii insa in cazul unui accident vinovatia se stabileste in functie de cine avea prioritate si/sau alti factori (neimportanti in cazul de fata).
Acum sa trecem la partea cu asigurarea: allianz va plati tot ce-i va spune Curtea sa plateasca (iti garantez ca o va face fara sa comenteze) ideea ar fi sa stii cum sa plateasca ei cat mai mult; daunele se pot evalua (costa cam 1.000 lei, te poti interesa de tarife la evaluatorii autorizati insa nu cred ca vei putea negocia, costuri acoperite de RCA); de asemeni nici pagubitul n-o sa aiba ce comenta la suma trecuta in evaluare (decat printr-o contraexpertiza pe care va trebui s-o plateasca); lumea nu prea stie ca RCA suporta si daunele anexe adica mersul cu taxiul, intr-un cantum pe care il va stabili tot Curtea (nici cat vrei tu dar nici cat vrea el, oricum ar fi tot tu iesi in avantaj), in astea intra si cheltuielile de judecata; intre timp nimic nu te opreste sa iti faci propria masina pe Casco (in conditiile in care ai incheiat asigurarea, aici nu ma pronunt cu nimic).
Sugestia mea (daca-mi vei permite sa fac una) ar fi sa iti angajezi un avocat bun pe cauze legate de asigurari (lasa-l in pace pe cons.jur. de la firma pentru ca va fi o jucarie pentru alt avocat si cons.jur. al asiguratorului - oricat de bou ar fi, FE stie de ce fac paranteza asta smile.gif) si sa vezi cat poti castiga; nu contesta vinovatia din procesul verbal pentru ca vei pierde, spune-le ca ai deschis procesul pentru a stabili cat mai corect sumele de plata, impreuna cu concursul expertilor si al Curtii, independent de "hotii" din asigurari si de pagubit. Restul gargarei o sa-l faca avocatul wink.gif.
Daca te va multumi desfasurarea evenimentelor poate-mi vei fi, intr-o forma sau alta, in viitorul apropiat sau mai indepartat client (chiar daca asta inseamna ca imi trimiti un colet cu bere) biggrin.gif!
Bafta si tine-ne la curent!
FAR EASTERN
QUOTE (klm @ Feb 27 2009, 01:37 AM) *
FE, te inseli in privinta vinovatiei, intreaba orice politist si o sa-ti zica exact ca mine.

De ce?
Hai zi, ca eu nu-s avocat si nici din Bucuresti biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif.
klm
FE, nu trebuie sa fii nici una nici alta ca sa-ti dai seama; apelez la vastele mele cunostinte de Paint:
Click to view attachment
Explicatia e simpla: masina A trebuie sa lase sa circule masina B fara s-o incomodeze in niciun fel adica sa opreasca in dreptul indicatorului Stop sau in locul cu vizibilitate maxima; daca B a intrat in A inseamna ca A era oprit intr-o pozitie care ii influenta deplasarea lui B deci A este vinovat (vezi in mesajul anterior ca am inceput cu "daca erai cu 1 mm peste...").
Acum sa nu incepi ca in trafic e bine sa... pentru ca in cazul unui accident nu conteaza ce e bine, conteaza sa se stabileasca clar (eventual pe loc pentru ca in majoritatea cazurilor e simplu) ce s-a intamplat, ce a cauzat intamplarea respectiva si incadrarea in dispozitiile Codului Rutier.
22nst
Dar masina B circula pe contrasens sau care era pozitia ei?
(parca asa zicea in primul post)
Ala trebuie sanctionat ca a circulat pe contrasens...
Eu cred ca este culpa comuna.
FAR EASTERN
N-am zis nimic altceva.
Nu stiu daca-ti dai seama, dar cel care a intrat in A circula pe contrasens, cu sau fara viteza mare, nu conteaza(vorba ta, ia amenda oricum pentru asta). Si mai poate fi si vina celui care a parcat prea aproape de intersectie si a blocat vizibliltatea lui A. Eu de asta am zis ca poate fi culpa comuna. In cazul limitarii vizibilitatii in dreptul indicatorului STOP sau liniei care indica oprirea, SCRIE IN LEGE, ca ai voie sa iesi pana ai posibilitatea sa te asiguri. Altfel stai... cat? Pana vine politianu' sa-ti faca semn ca e liber?(Chiar, oare o fi vreunu activ pe forumurile patriei??? whistling.gif ).
Mai citeste odata povestea...

p.s. nice drawing thumbsup.gif

M A R I A N
Nu mai disecati atata firul in 4.
Pana la urma omul vrea ajutor sau cel putin sa stie la ce sa se astepte.
Logic si de bun simt ar fi culpa comuna:unul nu acorda prioritate si altul merge pe contrasens. Insa cel care merge pe contrasens poate invoca si faptul ca s-a speriat cand a vazut ca celalalt sofer nu opreste si a facut manevra pe care a considerat-o optima date fiind imprejurarile. Deci un fel de stare de necesitate, daca vreti. Dar inca o data, nu trebuie sa ne preocupe CAUZA ACCIDENTULUI CI CONSECINTELE SALE. Eu ca avocat nu ma gandesc niciodata in termeni de right or wrong ci cum trebuie sa procedez ca solutia sa-mi fie favorabila.

Normal, ioio va solicita culpa comuna. Instanta poate da doar 2 solutii:
1) constata ca este culpa comuna, caz in care RCA-ul lui ioio plateste jumatate din ce solicita soferul Golfului
2) constata ca ioio are o culpa exclusiva, caz in care RCA-ul lui ioio plateste toate daunele dovedite de soferul Golfului (inclusiv cheltuieli de judacata, onorariu avocat etc)

Instanta va dispune obligarea lui ioio IMPREUNA CU ASIGURATORUL DE RCA la acoperirea daunelor (legal este sa dispuna obligarea asiguratorului PENTRU IOIO, dar sunt foarte putini judecatori care procedeaza asa). Atentie, asta nu inseamna ca ioio va scoate ceva din buzunar. Asiguratorul de RCA plateste TOT.
Bineinteles, legea ii permite si, avand in vedere ca e criza economica, ioio ii poate ajuta pe cei de la Allianz sa nu dea faliment si sa ii ajute si el cu cativa banuti... biggrin.gif

Ceea ce nu am aflat inca de la ioio este daca i-a fost intocmit dosar penal pentru vatamarea soferului Golfului. Numai in acest caz ioio se poate impaca cu partea vatamata si poate scapa de raspunderea penala daca ii plateste din buzunar paguba (doar daca suntem in cazul art. 184 alin. 1 si 3 din Codul penal, nu si in cazul art. 184 alin. 2 si 4 din acelasi cod).
klm
Foarte frumos spus, Marian, dar ca sa eliminam dubiile legate de culpa o sa fac 2 mici precizari: strada pe care circula B poate fi cu sens unic si atunci pica din start ideea de culpa comuna sau chiar mergea pe contrasens iar in cazul acesta va fi sanctionat pentru fapta asta dar nu pentru accident, singurul culpabil este cel din masina A.
Am avut o asigurata cu un caz asemanator pe str. Labirint (cea cu o primarie): cel care a intrat in ea mergea pe contrasens (pe o strada cu sens unic) iar vinovatul a fost asigurata noastra; din "fericire" avea RCA la alta firma, ideea e ca am vorbit cu prietena noastra: Politia Rutiera care ne-a explicat exact ce am spus mai sus; oi fi inceput sa invat sa gandesc accidentele ca politistii pentru ca explicatia data este data anterior momentului in care mi-am amintit de cazul asta... confused.gif
Daca nu au fost victime, exista Casco si RCA nici nu conteaza cine este vinovat, conteaza doar cum si in ce fel se rezolva situatia cat mai bine si mai ieftin pentru toata lumea (iar Marian a punctat foarte bine spiritul primului meu mesaj lung si plictisitor smile.gif).
FAR EASTERN
ALOOOO!!!! EVERYBODY!!! MARIAN E AVOCAT, DA???? CA SA NU MAI FACETI CONFUZII. biggrin.gif:D:D:D

CORECT, Mariane wink.gif .
ioio7978
Multumesc mult pt sfaturi.Klm nu vorbim de o strada cu sens unic.....deci masina avariata circula dincolo de axul drumului.De cand nu am mai scris nimic pe forum,m-am vazut cu proprietara masinii.Am fost frt intelegatoare:i-am gasit o masina similara in Germania(pt a o ajuta -zice ca nu are timp sa se ocupe de cautari).Nu ca eu as avea...dar am zis sa vada ca sunt de buna credinta.Ok...i-am gasit...am fost la RAR si surpriza:doamna a zis:"ASTA E ALBA....DECI NU E BUNA!)A vorbit frt romaneste:ia banii de la asigurare+rabla(400euro),dar vrea diferenza pana la 4000euro adica vreo 1600eur.Mi-am dat seama ca nu a trecut Mos Craciun pe la ea....anul trecut....doar ca eu nu sunt si nu voi fi reprezentanta Mosului.Masina e din 1997 are 286.000km.....deci pretentii mari nu poate avea...o masina similara costa 1000eur afara....problema e taxa de inmatr care e intre 2000-3000eur.Oricum,merg mai departe...ea are de pierdut....pt ca nu vede nici banii de la sigurare pana nu se finalizeaza procesul si nu beneficiaza nici de privilegiul de a se deplasa cu masina.

Merci mult pt sfaturi.....sunteti documentati bine....poate si patiti....
M A R I A N
QUOTE (FAR EASTERN @ Feb 28 2009, 04:49 AM) *
ALOOOO!!!! EVERYBODY!!! MARIAN E AVOCAT, DA???? CA SA NU MAI FACETI CONFUZII. biggrin.gif:D:D:D

Mah, nu-mi mai face atata reclama ca iar raman fara cerneala de atatea contracte de asistenta juridica pe care trebuie sa le completez! biggrin.gif
klm
CITAT(ioio7978 @ Feb 28 2009, 09:59 AM) *
problema e taxa de inmatr care e intre 2000-3000eur.

La calculul RCA se ia in considerare doar valoarea de asigurare a masinii (cel mai documentat este catalogul Schwacke) taxele n-au nicio importanta si imi vine greu sa cred ca pot fi impuse; daca cineva mai documentat decat mine stie altfel...
ioio7978
Ca o adaugare la cele spuse pana acum....vreau sa va spun ca dna s-a suparat...si ma da in judecata.Vre 1600euro ca sa isi ia o masina identica.I-am spus ca solutionare rapida nu va avea...deci masna va sta.Raspunsul ei a fost:"nu e nimic draga vei plati penalitati pt stationarea masinii,pt ca e cu contract de comodat masina".Dupa cunostintele mele minime de contabilitate,o masina cu comodat nu te ajuta mult la o firma decat pt decontarea celtuielilor.Da,daca era taxi,sau o dubita de transp marfa si era pe firma,atunci da...prezenta documente justificative din contab si facea dovada ca in tot acest timp firma putea sa castige o suma de....dar cum e pe pers fizica....eu zic ca nu are nici o sansa.E cam prostuta la faza asta,din 1500euro faceam masina.O masina ca a ei costa 850-1000euro in Germania.Nu merita s-o inmatruculezi pt ca dupa noua taxa e 3000euro.Mai simplu e cu recarosarea.O recarosare implica costuri de 500ron la Rar si 200eur+tva la service+drumul....din 2100eur+rabla minim 400euro....ramanea si cu bani....asa e si blocata fara masina....Mai mult imi spune ca ea e de buna credinta....credinta e doar la Dumnezeu....la ea nu...pt ca daca vroia o ajutam sa isi aduca masina in tara...dar mi-a spus"asta e alba si nu are spoturi din plastic pe ea".E rabla.Care e mai rabla masina de 286.000km sau una de 210.000km?Ca norocul ca nu sunt victime....ca era belea..... thumbsup.gif
Asa ca in 26 se da startul la caz....contestarea proc-verbal.

PS.mulumesc de sfaturi oricum Maria si klm.....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.