Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Subaru vs. Restul Lumii Reloded
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19
hdi
Sper ca de data asa sa iasa mai bine si multumesc anticipat tuturor celor ce se vor abtine sa posteze doar din dorinta de combat.
Voi incepe aproximativ la fel:

Un topic despre orice fel de situatii in care v-ati putut compara propriul Subaru cu o alta masina (eventual fostele masini sau actualele) si despre care a fost rezultatul.
Daca nu e de bine, scrieti cu litere cat mai mici..... rolleyes.gif Asta a fost o gluma.
Se ne referim in general la comparatii echilibrate dar merita eventual amintite si situatii gen "eram cu Subby si m-a depasit un Lamborghini".
Cine nu are un Subaru, pana cand isi va cumpara unul (si asta este tot o gluma rolleyes.gif ), este binevenit sa-si compare acuala/fosta masina cu un Subaru. thumbsup.gif
Pe aceeasi tema:
Boxer diesel vs TDI, Diesel BMV, i-DTEC etc
Subaru Boxer vs i-VTEC si altele
Symmetrical AWD vs Quattro sau alte sisteme de tractiune integrala
etc, etc, etc.


OK, incep eu:
Ma intorceam de la Ranca si tocmai terminasem cei 1600km de rodaj.
Nu mai tin minte exact zona, dar parca dupa Horezu urmeaza o zona virajata, cu portiuni in care soseaua are si cate 2 benzi. Un drum foarte distractiv mai ales ca ai ocazia sa scapi de vehiculele lente. Cine il stie probabil imi da dreptate.
In orice caz, incep eu sa-i dau talpa incet-incet. Se prind si gagicile mele si nu numai ca nu le deranjeaza ci chiar incep sa ma incurajeze prind chiote de roller-coaster trase cu generozitate. Eu da-i mai tare. Centrifuga incepe sa ne lipeasca de usi, asa cum zice in manualul de fizica. (este evident o exagerare cu rolul de a creste suspansul...)
Depaseam tot ce-mi statea in cale mai ales ca portiunile cu cate 2 benzi pe sens sunt dese (in general camioane).
La un moment dat vad in retrovizoare un bolid care se apropie si ma depaseste intr-o curba, cu toate eforturile mele de a conduce sportiv. Si se duce. L-am mai prins abia in prima localitate unde se mergea cam in coloana. Erau tot o familie: el, ea si fetita.
Trebuia sa fortez mai tare? Probabil.
Nici nu cunosc masina foarte bine si ma joc cu limitele ei doar cand sunt singur in masina.
Asta a fost. Ciao!

Aaaa, nu v-am spus ce marca era bolidul? Peugeot Partner! laugh.gif

Nota pentru cei mai sensibili: faceti-va socoteala in mod obiectiv cat de agresiv (sau cocos) am fost in calitate de sofer cu familia in masina atata timp cat m-a depasit un Peugeot Partner in care calatorea o alta familie. Relax! Incercam sa fiu spiritual pe baza unei intamplari 100% reale.
pista
Dupa ce voi testa si o Impreza 2.0D voi posta Test by Pista: Impreza 2.0D vs. BMW 120d.
Am incercat Legacy 2.0D care e totusi altceva decat 120d. Referitor la motoare diesel parerea mea este:
Boxer diesel
1. Declarat 150CP si 350Nm , se simte mai putin probabil din cauza tractiunii integrale (0-100kmph=8,7s)
2. Silentios la relanti, extrem de silentios in mers
3. Destul slab la turatii joase
4. Cuplu bun pe o plaja larga de turatii raportat la un diesel
5. Sentimentul de tehnica unica boxer diesel, inginerie adevarata (neinteresant pentru unii, important pentru mine)
6. Riscul sa faci tuning la un motor nou dezvoltat e mai mare

BMW diesel
1. Declarat 163CP si 340Nm , se simte mai puternic probabil din cauza RWD (0-100kmph=7,9s)
2. Zgomotos fata de boxer diesel, (deranjant pentru mine dupa 2.5i)
3. Mai bun la turatii joase, dar nu exceleaza
4. Motor chiar mai sportiv decat boxer diesel, raspunde foarte bine si la 4000rpm
5. .......................
6. Am montat tuningbox Kuberl --> acum 190CP si 380Nm

GLC120
Sa speram ca asa va ramane acest topic. Ne putem contrazice si civilizat, cu argumente tehnice.

Pista cred ca punctele 3 si 4 de la Boxer Diesel se contrazic. Daca plaja e mare unde se duce? In sus? Cuplul mic la turatii joase e ceva subiectiv. Daca vrei sa mergi economic/constant poti merge foarte bine. Normal ca nu ai putere nici cuplu daca apesi la maxim pedala la 1500 rpm, dar sa spui ca e slab e foarte relativ. Vrei sa accelerezi ca din pusca, retrogradeaza una sau doua trepte.

E interesant ce spui de zgomot la 120D. Asta e dupa tuning? Oricm inteleg mai bine de ce prietenul posesor de 520D-2008, s-a mirat cand a auzit motorul boxer Diesel si m-a pus sa deschid capota.... ca sa se convinga ca e pornit integral... nu numai ventilatoarele....
G e o r g e
motorul boxer diesel are un sunet foarte frumos . dar este lesinat pana in 1900 - 2000 rpm. si mie in continuare mi se pare lesinat dupa 130 km/h ... nu ca nu mai trage , dar este cam asta este senzatia mea .

pista
CITAT(GLC120 @ Feb 20 2009, 08:22 AM) *
Sa speram ca asa va ramane acest topic. Ne putem contrazice si civilizat, cu argumente tehnice.

Pista cred ca punctele 3 si 4 de la Boxer Diesel se contrazic. Daca plaja e mare unde se duce? In sus? Cuplul mic la turatii joase e ceva subiectiv. Daca vrei sa mergi economic/constant poti merge foarte bine. Normal ca nu ai putere nici cuplu daca apesi la maxim pedala la 1500 rpm, dar sa spui ca e slab e foarte relativ. Vrei sa accelerezi ca din pusca, retrogradeaza una sau doua trepte.

E interesant ce spui de zgomot la 120D. Asta e dupa tuning? Oricm inteleg mai bine de ce prietenul posesor de 520D-2008, s-a mirat cand a auzit motorul boxer Diesel si m-a pus sa deschid capota.... ca sa se convinga ca e pornit integral... nu numai ventilatoarele....


Eu sunt convins ca asa va ramane, daca nu raspundem provocarilor.

Incearca sa cauti esenta informatiilor smile.gif , eu am incercat o comparatie, boxer diesel comparat cu BMW diesel.
Bineinteles ca totul este subiectiv, concret sunt datele de acceleratie masurate cu tuning la 120d, 0-100kmph: 7,2s.
3. Destul de slab la turatii joase => sub 1500 rpm mai slab decat BMW, la Madaras OBK diesel la viteze mici nu m-a convins
4. Cuplu bun pe o plaja larga de turatii raportat la un diesel => cuplu bun intre 1800-3500 (la BMW intre 1800-3800)
Stilul de condus e cunoscut si pentru mine, conduc turbo diesel din 2003.

Zgomotul e si fara tuning(=box in poz.0). Cu boxul activ zgomotul devine mai "metalic".
Da, e ca un mic tractoras in relanti confused.gif .

GLC120
Cele 7.2 secunde chiar nu ma impresioneaza. Ca tot omul mai apas si eu acceleratia puternic dar niciodata cand plec de la stop. Nu voi beneficia de ele, nici de cele 9.2 de la OBK Diesel decat in cazuri extreme.

Mai importante sunt reprizele si chiar si acolo ma intereseaza zona de condus normal 2000-3000 rpm, foarte rar maxim ce poate masina.

Avand in vedere ca am luat-o de curand mentionez (dintre numeroasele drive teste) masinile care m-au atras, si carora nu le-am descoperit nimic groaznic conducandu-le sau citind despre ele. 520D reglajul de baza, si C5 2.0 Hdi cu suspensia pneumatica reglabila.

Problema nu era numai sa imi placa masina, ci si sa merite banii. Desi e greu sa gasesti hibe celor doua masini, prin comparatie cu OBK au contat urmatoarele: 520D pretul de achizitie si service, punte spate motoare, C5 - performantele net mai slabe din orice punct de vedere.

Recunosc ca pretul de oferta a contat decisiv (inca apare pe site reducerea de 6500 Euro - chiar nu inteleg ce fac baietii astia oare chiar promoveaza marca Subaru, sau doar o fac de rahat ca in bancul cu calul....).
pista
CITAT(GLC120 @ Feb 20 2009, 10:11 AM) *
Cele 7.2 secunde chiar nu ma impresioneaza. Ca tot omul mai apas si eu acceleratia puternic dar niciodata cand plec de la stop. Nu voi beneficia de ele, nici de cele 9.2 de la OBK Diesel decat in cazuri extreme.

Mai importante sunt reprizele si chiar si acolo ma intereseaza zona de condus normal 2000-3000 rpm, foarte rar maxim ce poate masina.


Sunt de acord cu tine.
7.2s am scris ca termen de comparatie. Daca scriu repriza 80-120kmph in a IV-a 5,4s poate ajuta mai mult. Dar nu foarte mult, fiindca pe OBK/Legacy ai 5MT iar pe 120d 6MT.
pista
Studiu ADAC 2008 privind satisfactia clientului: Subaru castaga a treia oara.
Razboiul marcilor: Japonezii in fata, germanii slabiti.
La sondaj au participat 43.000 de persoane, cititori ai revistei Motorwelt. Intrebarile la care au raspuns:
1. Cat de multumit sunteti cu marca Dvs. ?
2. Cat de multumit sunteti cu masina Dvs. ?
3. Cat de multumit sunteti cu serviceul Dvs. ?
4. Doriti sa mai cumparati acelasi marca ?
http://www.subaru.de/fileadmin/downloads/news/adac-kundenzufriedenheitsstudie-2008.pdf

De remarcat pozitia nr.5 ocupat de Dacia !(Motto: o masina potrivita pentru bani putini)
GLC120
Un clasament sau altul nu e asa relevant. Mai ales ca pot declansa argumente inteligente de genul:
"- sigur ... toti amaratii care nu isi permit Audi sau BMW isi lauda balariile lor facute in Asia sau Europa de Est"

Cand insa vezi peste tot comentarii pozitive, si in Germania si in Anglia si in Franta iti trebuie multa imaginatie (sau chef de cearta) sa spui ca masina e average si se vinde numai datorita WRC.
Cristi2
Oare cate masini a vandut Dacia in Germania ??
hdi
Boxer diesel este cam peste orice am condus eu in clasa diesel 150cp. Nu voi da exemple de motoare pe care le consider mai slabe. E mai prudent asa.
BD are ceva aparte. Sunetul, turbolag mititel, nu se supara daca e turat...La 4500rpm inca trage. Mie asa mi se pare. Pista, l-ai turat asa cum merita? rolleyes.gif
Arhitectura boxer este responsabila pentru multe dintre cele de mai sus+un randament superior. De fapt, arhitectura boxer este o particularitate ce "transpira" in orice moment. Nu il poti confunda cu un L sau V.
Am mai spus-o: ca performante seamana bine cu varul 2.2CTDI de la Honda (nu 2.2 I-DTEC!!!!) Nu as putea spune care este mai bun insa BD are in plus 10cp si 10Nm si are in minus 206cmc si o taxa de prima inmatriculare. 2.2CTDI are ceva ce mi-a placut si pe care BD nu il are: suieratul turbinei...
Recomand oricui un drive-test cu Civic 5D 2.2CTDI. De preferat pe Timis! thumbsup.gif
Si ma repet din nou: BMW nu ia parte la comparatiile mele. BMW este o masina dintr-o alta categorie.
G e o r g e
QUOTE (Cristi2 @ Feb 20 2009, 06:11 PM) *
Oare cate masini a vandut Dacia in Germania ??

25 000 in 2008 si mai trimit acum 30 000 ...

QUOTE (hdi @ Feb 20 2009, 06:42 PM) *
Boxer diesel este cam peste orice am condus eu in clasa diesel 150cp. Nu voi da exemple de motoare pe care le consider mai slabe. E mai prudent asa.
BD are ceva aparte. Sunetul, turbolag mititel, nu se supara daca e turat...La 4500rpm inca trage. Mie asa mi se pare. Pista, l-ai turat asa cum merita? rolleyes.gif
Arhitectura boxer este responsabila pentru multe dintre cele de mai sus+un randament superior. De fapt, arhitectura boxer este o particularitate ce "transpira" in orice moment. Nu il poti confunda cu un L sau V.
Am mai spus-o: ca performante seamana bine cu varul 2.2CTDI de la Honda (nu 2.2 I-DTEC!!!!) Nu as putea spune care este mai bun insa BD are in plus 10cp si 10Nm si are in minus 206cmc si o taxa de prima inmatriculare. 2.2CTDI are ceva ce mi-a placut si pe care BD nu il are: suieratul turbinei...
Recomand oricui un drive-test cu Civic 5D 2.2CTDI. De preferat pe Timis! thumbsup.gif
Si ma repet din nou: BMW nu ia parte la comparatiile mele. BMW este o masina dintr-o alta categorie.


corecteaza-ma daca gresec ... pana la 2000 rpm e mort , nu se misca motorul . are explozie peste , de acord cu tine. puterea maximala 3800 rpm ? e corect ce am zis aici ?
Mircea104901
Nu stiati de "explozia" de vanzari a Daciei cu Sandero?? 1000-1200 buc/saptamana (de la 80-100). Asta ca urmare a "primei de casare" de 2500 Eur pe care o primesc, pe care daca o scazi din pretul de 7500 => nemtii platesc cam 5000 EUR pe o masina noua, robusta, cu garantie!!!
Si care, la o revizie (din 20000 in 20000km) ii costa cam 60EUR.
Nemtii sunt pragmatici. Cum sa refuze o asemenea oferta?? Numai la noi masina da statutul social.

Eu stiu o gramada care au E-Klasee, S-Klasse, Seria 5, 7, A8 etc. si stau intr-o garsoniera sau cu chirie si nu au bani de un plin!!!
De ce credeti ca la clasele superioare (unde ar trebui sa primeze rafinamentul) intrebarea e aceeasi "Da' cat consuma? E dizăl?" ninja.gif


Sa fim seriosi. Diesel-ul are toate avantajele, mai putin unul: nu e rafinat! (ma rog, pana la boxer diesel care m-a surprins cat e de tacut cand e cald, dar tot sunetul ala e)
hdi
Sa ne intoarcem deci la Subby.
Cand credeam ca am citit toate review-urile despre Outback Diesel inainte de a-mi lua masina iata ca am mai descoperit unul:
http://www.newcarnet.co.uk/Subaru_Legacy%2...d=1350&pt=1
Mi se pare destul de obiectiv, pune in evidenta atat ce este bun cat si ce este mai putin bun.
Face si mici paralele cu 407SW 2.0 HDI si cu E-Class Estate 220 CDi.
hdi
Astazi am facut un scurt drive test cu Opel Insignia 2.0CDTI 160CP
Banuiesc ca designul exterior va este cunoscut. Este mai putin important daca ne place sau nu. Mie spre exemplu imi sugereaza un Mercedes chinezesc. Oricum, un design muuult mai actual decat la Outback care s-a nascut oricum batran.
Pozitia la volan este OK. Nu te impresioneaza cu nimic. Nici pozitiv dar nici negativ.
Vizibilitatea laterala si in spate este simbolica. Cam ca la Seat Leon. Adica nu prea vezi nimic. Senzorii de parcare spate sunt un must!
Am pornit motorul (rece e drept...) si in habitaclu a navalit zgomotul caracteristic de tractoras, cum ii place lui Pista sa spuna. Opel nu s-a zgarcit la decibeli si i-a lasat sa patrunda in numar mare in habitaclu chiar si la relanti. Repet: motorul era rece.
Incalzirea in scaune s-a facut simtita cu mare greutate, dupa aprox. 10min. Probabil ca avea ceva masina de test ca dupa 10min incalzirea in scaune devine inutila. Spre comparatie, la Subby Sama a mea, simti caldurica dupa 2-3min cand esti imbracat!!! Dezbracat n-am incercat inca teehee.gif
Volanul imbracat in piele nu are un feeling anume. E neutru la atingere. Nu este ca un volan de Honda care te indeamna sa-l strangi si sa accelerezi!
Interiorul parea finisat mai bine decat la alte Opel-uri pe care le-am mai condus insa nu am stat sa analizez acest aspect cu prea mare atentie intrucat m-a respins din start plasticul cu pretentii de lemn imprastiat de designer prin tot bordul intr-un moment de majora inspiratie. Mie imi place lemnul doar in casa si voi de acord cu el in masina doar atunci cand portierele vor fi imbracate in lambriuri iar pe jos, in loc de covorase, va fi gresie de tip terracota.
Omul dealerului mi-a prezentat masina in detaliu, pentru a da timp motorului sa se incalzeasca. Mi-a tinut, printre altele, si o prelegere despre unicitatea motorului Opel caruia ii place sa fie turat, nu ca la ceilalti. Nu tin minte ca vreun reprezentatnt de vanzari, indiferent de marca, sa fi ratat acest discurs.
Motorul este prezentat ca avand 160cp la 4000rpm, cuplul de 350Nm la 1750-2500rpm in conditiile unei mase de ... uite ca nu scrie in fisa rolleyes.gif
Acceleratie 0-100km/h in 9.5s
Consumuri 7.6/4.8/5.8
Interesant este ca motorul asta il vand cu 4 setup-uri de putere: 110/130/160/190cp

In fine, am plecat...Am pornit incetisor si dupa vreo 10min temperatura apei a ajuns la valoarea optima. Am cerut voie sa o turez macar pana la roz daca nu e voie la rosu. Am fost rugat sa nu o fac intrucat masina avea doar 2000km...Ok...Am incetinit, am schimbat a 2-a si am inceput sa turez motorul. Pe la 3000rpm l-am simtit cum incepe sa livreze mai putin cuplu si mai multi decibeli. La 3500rpm a devenit clar ca orice insistenta din partea mea nu mi-ar fi adus decat decibeli si priviri pline de repros din partea omului de la vanzari. M-am oprit putin sub 4000rpm ca sa fiu sigur ca nu m-am inselat si ca motorul ar mai avea ceva de dat. Am schimbat a 3-a. Am mers o bucata de drum la 3000rpm insa nu parea in elementul ei. Am scazut la 2500rpm. Dealerul si motorul au respirat usurati. Am repetat figura cu turatia si de la tr. a 3-a la a 4-a insa cu aceleasi rezultate.
Nu insit pe tema asta insa as vrea sa se inteleaga ca orice parere este subiectiva si in general se raporteaza la o alta situatie-un benchmark;in cazul de fata la boxer diesel. In comparatie cu 2.0TDI, motorul de pe Insignia mi se pare ceva mai sus.
Asa cum mi se intampla de obicei, am plecat putin bulversat de la drive-test, fara a avea ideile prea clare insa stiam ca lucrurile se vor clarifica de indata ce voi pleca cu masina cu care am venit: OBD. Am pornit-o pe Subby, am iesit din parcare, am schimbat a 2-a....3000rpm-4000rpm-4500rpm si a 3-a. thumbsup.gif Discutam de filozofii diferite, de realizari ingineresti ce au atat de putine lucruri in comun incat orice comparatie ar fi o impietate cel putin la adresa uneia dintre ele. Asa ca nu voi trage nicio concluzie in comparativul OBD Insignia ....Cheers!
T u d o r
Foarte frumos postul. Concis si obiectiv. Daca te rog sa-l duplichezi sau, daca doresti, sa-l modifici si sa-l pui si la Opel?
hdi
QUOTE ( T u d o r @ Mar 2 2009, 07:45 PM) *
Foarte frumos postul. Concis si obiectiv. Daca te rog sa-l duplichezi sau, daca doresti, sa-l modifici si sa-l pui si la Opel?


Tudor,
Ce inseamna obiectiv dupa parerea ta? Orice situatie in care cineva spune ca Subaru este mai slab decat orice altceva? Te-a bucurat foarte tare din cate imi aduc aminte cand am povestit ca m-a depasit un Partner... Aia da obiectivitate, nu?
Chiar am fost obiectiv. Daca eram subiectiv as mai fi spus multe. Am analizat 2 motoare fara sa dau un verdict negru pe alb si am vorbit despre gusturile mele personale in materie de design. Sunt deschis sa ascult si parerea ta si sa ii dau importanta cuvenita. Banuiesc ca nu m-ai acuzat de subiectivism si tu de fapt nu ai mers cu modelul de Insignia despre care am povestit aici, nu?

PS1: nu cred ca posesorii de Insignia nu au acces la aria Subaru.
PS2: am mai adaugat o afirmatie in semnatura. Crezi ca am jignit pe cineva?
T u d o r
Hdi, take it easy. Chiar vorbeam serios. Tu intelegi ironii acolo unde am vrut sa fiu sincer si deschis. Iar in legatura cu postul ala cu Partnerul, chiar imi placuse. Denota umor si chiar putina autoironie, chestie care-mi place si mie foarte mult. Din pacate, incep sa-mi dau seama ca nu suntem pe aceeasi lungime de unda, asa ca nu ma mai bag in seama. Peace.
hdi
QUOTE ( T u d o r @ Mar 2 2009, 09:14 PM) *
Hdi, take it easy. Chiar vorbeam serios. Tu intelegi ironii acolo unde am vrut sa fiu sincer si deschis. Iar in legatura cu postul ala cu Partnerul, chiar imi placuse. Denota umor si chiar putina autoironie, chestie care-mi place si mie foarte mult. Din pacate, incep sa-mi dau seama ca nu suntem pe aceeasi lungime de unda, asa ca nu ma mai bag in seama. Peace.


Tudor,
Ti-as fi scris un PM pentru ca nu vreau sa poluez topicul insa prefer sa postez aici pentru a-mi cere scuze in mod public pentru ca am interpretat gresit tonul replicii tale. Am vrut sa fie public pt. ca si acuzatia mea a fost tot publica. Cred ca asa este barbateste.
Am crezut ca era o ironie. My bad!
Deci? drunk.gif
Zetics
Exista la drive test pentru insignia si vreun motor turbo pe benzina? m-as baga la asa ceva...(la test adica mellow.gif )
hdi
QUOTE (Zetics @ Mar 2 2009, 09:33 PM) *
Exista la drive test pentru insignia si vreun motor turbo pe benzina? m-as baga la asa ceva...(la test adica mellow.gif )


Au cel putin un motor turbo pe benzina interesant:
2.0i 220cp
Dar mai e si 2.8i V6 260cp 4x4
Ma indoiesc ca au la test asa ceva insa cel mai bine este sa suni.
Si dieselul 2.0CDTI de 190cp este 4x4
Despre sistemul 4x4 nu stiu nimic.

Motorul de 2.8 are performante doar putin mai bune decat cel de 2.0.
T u d o r
CITAT(hdi @ Mar 2 2009, 09:28 PM) *
CITAT( T u d o r @ Mar 2 2009, 09:14 PM) *
Hdi, take it easy. Chiar vorbeam serios. Tu intelegi ironii acolo unde am vrut sa fiu sincer si deschis. Iar in legatura cu postul ala cu Partnerul, chiar imi placuse. Denota umor si chiar putina autoironie, chestie care-mi place si mie foarte mult. Din pacate, incep sa-mi dau seama ca nu suntem pe aceeasi lungime de unda, asa ca nu ma mai bag in seama. Peace.


Tudor,
Ti-as fi scris un PM pentru ca nu vreau sa poluez topicul insa prefer sa postez aici pentru a-mi cere scuze in mod public pentru ca am interpretat gresit tonul replicii tale. Am vrut sa fie public pt. ca si acuzatia mea a fost tot publica. Cred ca asa este barbateste.
Am crezut ca era o ironie. My bad!
Deci? drunk.gif


Ok, apologies accepted. beer.gif Sper ca de acum incolo sa nu mai cautam raul in ce spun ceilalti si sa ne concentram pe ce e bine. smile.gif

So, ca tot m-ai intrebat de Insignia, iata raspunsul meu. Am fost special pana la Opel sa-l vad si sa-l conduc, dar spre deosebire de tine nici nu m-am mai urcat in el. Cand am vazut cum arata (exterior) am devenit brusc neinteresat de un drive test. Poate sa aiba si motor de Lamborghini ca mie nu-mi mai trebuie. biggrin.gif Dar e doar opinia mea foarte subiectiva si de aia te-am rugat sa pui si la Opel testul tau. Rugamintea a fost pentru ca poate cineva din afara e interesat de masina asta si sigur nu s-ar gandi sa caute un review despre Insignia in mijlocul unui topic de la Subaru.
GLC120
QUOTE ( T u d o r @ Mar 2 2009, 09:14 PM) *
Hdi, take it easy. Chiar vorbeam serios. Tu intelegi ironii acolo unde am vrut sa fiu sincer si deschis. Iar in legatura cu postul ala cu Partnerul, chiar imi placuse. Denota umor si chiar putina autoironie, chestie care-mi place si mie foarte mult. Din pacate, incep sa-mi dau seama ca nu suntem pe aceeasi lungime de unda, asa ca nu ma mai bag in seama. Peace.


Tudor imi pare si mie rau de aceasta intamplare. Sper sa intelegi ca e doar o neintelegere aparuta prin prisma tratamentului care ni s-a aplicat la primul Subaru vs. restul lumii... unii inca au semne dupa acel combat....

Cand am citit postul si eu am fost mirat, dar mi-am dat seama ca e pe bune. Poate revii cu informatii despre masina ta sau alte modele competitive. Accord 2.0 cu dotarile exceptionale si bordul SF a fost in finala pentru mine alaturi de C5 2.0 Hdi. A castigat OBK si datorita promotiei recunosc. La Accord m-au dezamagit suspensiile, prea tari pentru drumurile noastre (perfecte banuiesc pentru urmarit BMW-uri in Germania) si spatiul pe bancheta din spate + absenta trapei pentru ski-uri.
Altfel masina este excelenta iar comenzile vocale - nu stiu daca le folosesti - te pot face, printre altele, sa platesti avansul pe loc.

Am scris incet in acelasi timp cu tine, ma bucur ca ai revenit..
T u d o r
Pai informatii despre masina mea sunt in primul rand la topicul dedicat ei. smile.gif In rest, pot spune ca si eu am fost interesat de C5 (vorbim de cel nou, nu?), parca am si scris un review foarte amanuntit la Aria Citroen/C5. Dar stai ca nu mai inteleg... tu ai C5 sau Subaru? unsure.gif In orice caz, de C5 m-a indepartat pretul si atat, in rest e o masina de vis, in echiparea Executive (sau Exclusive... unsure.gif ).

Suspensia Accordului nou are o buba mare de tot, anume ca e zgomotoasa peste nivelul acceptat in clasa asta. In rest, pot spune chiar ca amortizeaza destul de eficient, oricum fata de 307-le meu vechi zici ca e parfum de flori. biggrin.gif

PS: Stai ca nu citisem tot, dar nu mai rectific, ramane asa, cu post scriptum. biggrin.gif Nu vazusem propozitia in care zici de OBK.

Acum sincer, eu nu schiez, nu merg la munte pe zapada, pentru mine Outback nu ar fi putut fi niciodata o optiune. Imi place viteza pe sosea, iar aici un Legacy e mai adecvat. Din pacate, cu dotari destul de putine, motor destul de gurmand (benzina) si pret foarte piperat, Legacy dinaintea promotiei a iesit repede din carti, in ciuda aspectului care mie mi se pare excelent si acum.

In plus, am fost setat in proportie de 50% pe Accord. Adica mai ramanea doar 1/2 in care rationalul sa joce cat poate. Si rationalul a mers de data asta mana in mana cu dileala, asa ca asta a fost. biggrin.gif Regret? Regret motorul de 2.4. Deocamdata atat, sper ca masina sa nu-mi dea motive sa ma indoiesc de alegerea facuta.

LE: Comenzile vocale? teehee.gif The stupid f**in' car doesn't understand my english! Are un accent diliu de Palatul Parlamentului plin de ifose de te lesina rasul.
Asta spuneam eu in prostia mea. biggrin.gif Pana am realizat ca pentru a configura bluetooth-ul trebuie sa apesi pe butonul alalalt! teehee.gif
GLC120
Deci pana la urma a invatat engleza ta sau viceversa? Nu e numai pentru telefon sau navigatie, daca ai modelul nou. Poti sa faci orice aproape, sa pornesti climatizarea, radioul, eu ramasesem blocat cand mi-au facut demonstratie la showroom. Cu putin efort cred ca poti si schimba vitezele... rolleyes.gif

C5: am facut drive test juma de ora cautand un defect ceva. Nu am gasit nimic. E mare confortabil, cu pneuri mari (225/60). Poate ma asteptam la ceva mai mult spatiu in spate dupa ce vazusem Skoda Superb. Pana la urma au contat performantele, mai slabe mult decat OBK din orice punct de vedere si pretul. Masina de abia se lansase si o vindeau la pret de lista, cand la toate celelalte erau promotii mari de tot.

Imi place ca ai remarcat si tu zgomotul suspensiei. Cei mai multi dintre proprietarii fani Honda nu sunt de "acord". Am citit review-uri care spuneau ca Honda pur si simplu nu s-a preocupat de atenuarea zgomotelor de la trenul de rulare. Ziceau ca e valabil pentru majoritatea modelelor si nu este un defect, multi vor sa simta drumul si masina cu veleitati sportive.
T u d o r
Simti cam tare drumul totusi. biggrin.gif Dar vreau sa mai spun o data...doar la nivel auditiv. Confortul e ok, in limitele clasei, un pic spre spurt, ceea ce mi se pare foarte bine. Dar nu are amortizarea aia seaca pe care o avea puntea 307-lui si, daca nu va suparati, Outback-ul. Am testat si eu OBK diesel mai demult si asta am remarcat, mai ales cand am stat in spate. E mai tare suspensia la Subaru, probabil si pentru ca avand centrul de greutate mai sus, trebuiau sa compenseze cumva altfel masina ar fi fost ca o barca.

Stiu comenzile vocale la Accord, sunt 2 sau 3 pagini de diverse "ordine" pe care le poti da mutei dinauntru. biggrin.gif Majoritatea sunt intuitive, dar nu prea le folosesc, sa fiu sincer. Cu engleza m-am inteles pana la urma, dupa ce am apasat pe butonul corect. Chestia e ca aproape toate comenzile vocale se pot da apasand o tasta pe volan, una dedicata. Doar cele de telefon sunt pe alta, tot de pe volan. biggrin.gif Ziceau aia la Fifth Gear ca Accordul Executive are vreo 70 butoane pe bord... teehee.gif
GLC120
Este clar ca exista avioane cu mai putine butoane. Numara-le daca ai rabdare. Cred ca sunt foarte aproape de 100 (una suta). Mie imi place, ca si bordul de la Civic. Inclusiv in torpedou e un buton (sau doua?) de unde poti incuia/bloca nu stiu ce.

Suspensia spate de la OBK face un zgomot ciudat la cadere. Nu stiu daca se lasa in timp, ieri am vrut sa-l arat pasagerilor si nu am reusit, desi am trecut in viteza peste o denivelare din aceea de plastic - care e termenul stiintific?
hdi
Suspensia spate este prea moale la OBK. Zgomotul sa aude numai in cazul hopurilor si cred ca este un efect pervers al suspensiei autonivelante, de care eu m-as fi lipsit bucuros. In cazul rularii pe asfalt "ondulat" suspensia este silentioasa si mai confortabila decat mi-as fi dorit.
La 307, daca nu stii ca asa e ea, ai crede ca tocmai ai rupt ceva la puntea spate. Pe de alta parte, masina este foarte stabila.
Preferinta mea ca setup se indreapta catre suspensiile mai dure chiar daca sunt mai zgomotoase. Outbackul ma sperie deseori. Inca n-am inteles daca doar mi se pare ca ca isi pierde stabilitatea sau chiar si-o pierde. Sper ca in timp voi reusi sa inteleg cand sa ma opresc fara a fi nevoie sa trag concluziile din vreun sant... rolleyes.gif
GLC120
Pentru mine in Romania nu exista suspensie prea confortabila. Daca masina e si stabila foarte bine.
pista
CITAT(hdi @ Mar 3 2009, 09:53 AM) *
Suspensia spate este prea moale la OBK.

Ce sa pun eu atunci cu OBK 2.5i ? Atunci la mine e prea-prea moale.
Saptamana trecuta am mers cu OBK 2.0D. Fata de 2.5i are suspensia mai ferma. Intreaba si pe Victor referitor la suspensia de pe OBK 2.5i.
OBK 2.5i dupa Mondeo MKIII simt ca caleasca dupa caruta.
andrei5130
salutare,

cu ceva vreme in urma am fost si eu la un test drive cu Insignia, si, pot spune fara prea mare efort ca prefer Vectra de departe, vorbim de design, cand am suit in masina am avut impresia ca este un strigat disperat din partea Opel de a intra oarecum si pe aceasta piata a masinilor mai scumpe fara a oferi nimic deosebit, REPET Vectra este mult mai reusita din punctul meu de vedere!


hdi
QUOTE ( T u d o r @ Mar 4 2009, 04:11 PM) *
Acum parerea mea despre cei cativa km pe care i-am parcurs cu obk diesel: motorul fiind rece, era cam zgomotos. In plus antifonarea era doar medie, in interior patrundeau destul de tare zgomotele lui. Dupa incalzire nu a mai fost asa, era chiar cuminte. La test in miscare am remarcat liniaritatea cuplului (sau, vorba lui Clarkson, lipsa lui biggrin.gif ). Nu e asa, dar accelereaza ca un benzinar. Insa normal ca plafoneaza mai repede. Chestia cu care eu nu am fost de acord cu voi (dar cred ca eu gresesc, pentru ca nu am aceeasi experienta ca voi cu acest motor) este ca mie mi s-a parut ca chiar plafoneaza cam repede, undeva pana in 4000 rpm. Adica isi pierdea suflul. Acum, comparatia am facut-o cu 1.6 hdi (nu la putere ci la high rev) care este un motor destul de turat pentru un diesel. Mi s-a parut ca da in nas mai repede. Poate hdi imi confirma/infirma opinia, fiind si el un cunoscator al acestui motor.


Asta chiar este de Subaru vs Restul lumii. N-are treaba cu Combat Zone, asa ca voi raspunde aici.
1.6HDi este un motor senzational. Este unul dintr motivele pt. care nu vand 307-le. Pentru mine a fost f. greu sa gasesc un motor de pana in 150cp care sa ma faca sa simt ca 1.6HDI are doar 110cp. Si am incercat cu multe: Fiat Bravo 1.9 Multijet 150cp, Seat Leon 2.0TDI 140cp, Lancer 2.0TDI 140cp (pacat ca Mitsu nu incearca si ei un diesel propriu). Nu le insir pe toate insa probabil ca mi-au scapat foarte putine printre care orice model de BMW si Mercedes pe care nu le-am luat in calcul din cauza bugetului.
In final i-am gasit nasul lui 1.6HDI in persoana unui motor venit din Tara Soarelui Rasare: 2.2CTDI 140cp, 340Nm. Un motor exceptional care m-a facut sa-mi simt 307-le impiedicat atunci cand am plecat cu el dupa drive test. Am condus motorul diesel de la Honda si pe CR-V si pe Civic 5d. Pe Civic este un spectacol total (pacat ca nu s-au gandit la o suspensie independenta pe spate) iar pe CR-V nu mai este la fel de exuberant insa emana forta si rafinament exact in masura necesara caroseriei.
Pana cand am condus un Legacy cu boxer diesel si mi-am dat seama ca gasisem un motor care sa se bata cu cel de la Honda.
Aveam 3 motoare care se turau foarte usor si nu dadeau in nas la 3500rpm: 1.6HDI, 2.2CTDI si BD
Povestea mea o cunoasteti probabil si stiti ca optiunea mea personala a fost catre OBK diesel.
Si acum intorcandu-ma la BD si la comentariile lui Tudor pot confirma ca motorul este destul de zgomotos atunci cand este rece (la relanti). De fapt nu prea stiu diesele care sa fie silentioase cand sunt reci. Eu am tinut 307-le si OBD de test pornite una langa alta si pot spune ca HDI-ul este muuult mai silentios ascultat de afara. Din masina sunt cam la fel de zgomotoase.Ce il face deosebit pe BD este ca pe masura ce il turezi zgomotul dispare (iar la HDI se amplifica). Nu stiu daca ati observat insa va invit sa incercati.
Nu voi comenta apropos de turatia la care se plafoneaza. Poate este o diferenta de interpretare a termenului "plafonare". Pt. mine plafonarea intervine atunci cand o crestere de turatie semnificativa se traduce printr-o crestere de viteza neglijabila. Acest fenomen se intampla la 2.0 TDI 150cp pe la max 3500rpm, la HDI si BD pe la 4500rpm. Precizez ca eu chiar turez motorul meu, dupa ce se incalzeste, pana la 4500rpm si nu mi s-a parut niciodata ca o fac degeaba. Mai incercati si voi inca o data, cu motorul cald, si daca va mentineti parerea, eu voi declara sportiv ca "masina mea are ceva special". rolleyes.gif
Invit si posesorii de Subaru echipate cu motoare diesel sa ne spuna parerea lor pe acest subiect ca sa vedem daca "ma duc sa ma culc".

Cu voia d-vs, salutari prietenul oft1c care nu rateaza niciun post de-al meu wink.gif
pista
CITAT(hdi @ Mar 4 2009, 04:14 PM) *
Cu voia d-vs, salutari prietenul oft1c care nu rateaza niciun post de-al meu wink.gif

Unii se simt in jungla virtuala si de post vaneaza posturi teehee.gif ...
hdi
QUOTE (hdi @ Mar 4 2009, 05:14 PM) *
2.0 TDI 150cp


Errata corrige
2.0 TDI 140cp
GLC120
QUOTE (hdi @ Mar 4 2009, 05:14 PM) *
Nu voi comenta apropos de turatia la care se plafoneaza. Poate este o diferenta de interpretare a termenului "plafonare". Pt. mine plafonarea intervine atunci cand o crestere de turatie semnificativa se traduce printr-o crestere de viteza neglijabila.


Hdi te rog frumos sa revezi acest pasaj. Asa ceva nu se poate intampla. Plafonare inseamna scaderea semnificativa a puterii implicit o acceleratie mai mica, resimtita ca o decelerare. Nu cred ca exista vreun Diesel care sa se plafoneze la 3500rpm pentru ca nici unul nu atinge macar puterea maxima acolo.
hdi
QUOTE (GLC120 @ Mar 4 2009, 06:35 PM) *
QUOTE (hdi @ Mar 4 2009, 05:14 PM) *
Nu voi comenta apropos de turatia la care se plafoneaza. Poate este o diferenta de interpretare a termenului "plafonare". Pt. mine plafonarea intervine atunci cand o crestere de turatie semnificativa se traduce printr-o crestere de viteza neglijabila.


Hdi te rog frumos sa revezi acest pasaj. Asa ceva nu se poate intampla. Plafonare inseamna scaderea semnificativa a puterii implicit o acceleratie mai mica, resimtita ca o decelerare. Nu cred ca exista vreun Diesel care sa se plafoneze la 3500rpm pentru ca nici unul nu atinge macar puterea maxima acolo.


Recunosc tot. Dar ce am gresit? unsure.gif
Tu zici acceleratie mai mica iar eu zic crestere de viteza neglijabila...A egal cu ve pe te!
Eu puterea nu o simt fizic. Am la dispozitie doar un turometru si un tahimetru pentru a evalua prestatiile.
Sau am gresit spunand ca TDI se plafoneaza la 3500rpm? Nu te contrazic insa asta a fost senzatia mea si am condus 2.0TDI pe mai multe modele si tot timpul am avut aceeasi senzatie. Poate ca ma insel insa nu intotdeauna datele de pe hartie ajung si la roti... rolleyes.gif

Hai sa va pun o melodie:
http://www.youtube.com/watch?v=hIDKSbBSIz4
GLC120
Cand apesi accelaratia turatia si viteza cresc simultan si proportional. Nu poate creste turatia fara sa creasca viteza. In aceeasi treapta de viteza sunt direct proportionale.

Poate te-ai exprimat gresit, la plafonare viteza si TURATIA cresc sensibil mai incet decat inainte de plafonare. Se simte ca o decelerare/franare adica te "da in nas" chiar daca viteza continua sa creasca sau in cel mai rau caz ramane constanta.

Din cate stiu TDI are puterea maxima la 4000rpm, daca se plafoneaza la 3500rpm inseamna ca s-a infundat filtrul de particule sau altceva mai nasol.

Boxer Diesel e foarte tare, dar propun sa ramanem la argumentele rezonabile.
Mircea104901
QUOTE (GLC120 @ Mar 4 2009, 01:15 PM) *
Poate te-ai exprimat gresit, la plafonare viteza si TURATIA cresc sensibil mai incet decat inainte de plafonare. Se simte ca o decelerare/franare adica te "da in nas" chiar daca viteza continua sa creasca sau in cel mai rau caz ramane constanta.

Din cate stiu TDI are puterea maxima la 4000rpm, daca se plafoneaza la 3500rpm inseamna ca s-a infundat filtrul de particule sau altceva mai nasol.


@hdi are dreptate, si tu spui acelasi lucru. a=v/t. Deci daca cresterea de viteza este "neglijabila", adica mica, pe aceeasi perioada de timp si acceleratia este de asemenea "neglijabila".

La TDI, diferenta de acceleratie cand trece pragul de aprox.3500rpm e la fel de brutala ca si cea de pe la 1800 cand incepe "sa traga".
Eu am mers cu mai multe modele de TDI, si cam toate sufera de problema asta. De-aia nu-mi plac.
Cei care s-au suit din Dacia cu carburator pe TDI s-au indragostit iremediabil si irevocabil de acest motor care "trage" de rupe si consuma "4l%". De aici s-a autoindus si ideea ca au supersportive sub ei: pai daca la Dacia 1300 trebuia sa schimbi inferioara si "sa turezi" ca sa poti depasi un Trabi pe la 60-70, la asta stai in a 5-a la 90 si "numa' un pic daca o pisti, ai depasit".
Si sa nu uitam ca e ultra-depasit tehnologic.
hdi
QUOTE (Mircea104901 @ Mar 4 2009, 08:18 PM) *
La TDI, diferenta de acceleratie cand trece pragul de aprox.3500rpm e la fel de brutala ca si cea de pe la 1800 cand incepe "sa traga".


Stai asa sa inteleg:
a) la 3500rpm trage la fel de brutal ca si la 1800rpm
sau
c) la 3500rpm se opreste din tras la fel de brutal pe cat se porneste la 1800rpm

In cazul a) ma duc sa ma culc si maine fuga la Cardinal Motors sa dau o tura cu ce-or avea pe-acolo dupa care vin cu scuze publice ca am spus prostii despre TDI
In cazul c) inseamna ca am gasit si eu pe cineva care e de acord cu mine rolleyes.gif
GLC120
QUOTE (hdi @ Mar 4 2009, 05:14 PM) *
Nu voi comenta apropos de turatia la care se plafoneaza. Poate este o diferenta de interpretare a termenului "plafonare". Pt. mine plafonarea intervine atunci cand o crestere de turatie semnificativa se traduce printr-o crestere de viteza neglijabila.


Mircea te rog sa explici ce ai vrut sa spui cu TDI-ul la 3500rpm. Nici eu nu am inteles ideea.

Dupa cum vezi in citatul pe care il reiau mai sus hdi si cu mine nu spunem deloc acelasi lucru (inca rolleyes.gif). O crestere de turatie semnificativa NU poate aduce o crestere neglijabila de viteza.

Corect ar fi plafonarea apare cand "o crestere semnificativa a timpului scurs cu piciorul infundat in acceleratie [secunde] se traduce printr-o crestere de viteza neglijabila [km/h]". Sper ca acum se vede diferenta. drive.gif Mi se pare chiar buna definitia pentru DEX-ul AUTO-MOTO-FOTO-SPORT.


pista
Eu am inteles din postul lui Mircea varianta c) a lui hdi, adica motorul "porneste" brutal la 1800rpm si "pierde forta" la fel de brutal la 3500rpm. Adica inginereste valoarea absoluta a acceleratiei simtita subiectiv. Sper ca nu v-am incurcat.
hdi
QUOTE (pista @ Mar 5 2009, 12:15 AM) *
Sper ca nu v-am incurcat.


Chiar simteam nevoia de pareri proaspete.
Zi si tu cum e cu TDI-ul (daca ti s-a intamplat vreodata sa te sui in unul)
Sau cum e cu turatie vs viteza.
pista
CITAT(hdi @ Mar 4 2009, 11:24 PM) *
CITAT(pista @ Mar 5 2009, 12:15 AM) *
Sper ca nu v-am incurcat.


Chiar simteam nevoia de pareri proaspete.
Zi si tu cum e cu TDI-ul (daca ti s-a intamplat vreodata sa te sui in unul)
Sau cum e cu turatie vs viteza.

Cu TDI am mers alaltaieri cu taxiul.
Inainte de OBK am avut Mondeo 2.0DI si 2.0TDCI. Si la aceste motoare am simtit acelasi lucru de care povestiti: "lovitura de cal" intre 2000-3000rpm, in afara de plaja asta nu era mare lucru in afara de zgomotul motorului la turatii peste 3500rpm. Situatia s-a imbunatatit la 2.0DI dupa chiptuning.
hdi
Adica noi vorbim aici o juma' de ora si tu ai fost cu taxiul? teehee.gif
Explica-mi si mie cu e la 120D: creste viteza direct proportional cu turatia? Adica ai o rata de crestere constanta? Uita-te si tu la postul nr. 37
pista
Da, am fost cu taxiul TDI in zona combat biggrin.gif .
Deja mi-e frica sa afirm orice. Am fost facut atotstiutor intr-un alt versus. Sper ca am inteles bine intrebarea ta.
Raspunsul e afirmativ, viteza in acelasi treapta creste proportional cu turatia. Nici nu poate altfel la o cutie manuala. Ce se schimba este nivelul acceleratiei in timp, dupa plaja optima viteza creste mai incet impreuna cu turatia. Corpul omenesc este sensibil si imediat sesiseaza scaderea nivelului de acceleratie, simtind ca o incetinire(acceleratie negativa), dar practic ai o acceleratie mai scazuta, pozitiva pana in momentul cand se plafoneaza motorul, adica viteza nu mai creste(acceleratie 0) si ai ajuns in zona rosie a turometrului. Practic nu ai acceleratie 0, altfel nu ai ajunge in zona rosie.
hdi
QUOTE (pista @ Mar 5 2009, 01:09 AM) *
Da, am fost cu taxiul TDI in zona combat biggrin.gif .
Deja mi-e frica sa afirm orice. Am fost facut atotstiutor intr-un alt versus.


Suntem cu ochii pe tine si veghem asupra ta. Asa ca nu te lasa! biggrin.gif

QUOTE (pista @ Mar 5 2009, 01:09 AM) *
Raspunsul e afirmativ, viteza in acelasi treapta creste proportional cu turatia. Nici nu poate altfel la o cutie manuala. Ce se schimba este nivelul acceleratiei in timp, dupa plaja optima viteza creste mai incet impreuna cu turatia. Corpul omenesc este sensibil si imediat sesiseaza scaderea nivelului de acceleratie, simtind ca o incetinire(acceleratie negativa), dar practic ai o acceleratie mai scazuta, pozitiva pana in momentul cand se plafoneaza motorul, adica viteza nu mai creste(acceleratie 0) si ai ajuns in zona rosie a turometrului. Practic nu ai acceleratie 0, altfel nu ai ajunge in zona rosie.


Ma predau! Eram convins ca acceleratia/100rpm (am luat si eu o rata la 100rpm ca referinta) este mai mare in zona 2000-3000rpm (sa zicem) decat i zona 4000-5000rpm....Ce ti-e dom'ne si cu masinile astea...
pista
CITAT(hdi @ Mar 5 2009, 12:16 AM) *
Ma predau! Eram convins ca acceleratia/100rpm (am luat si eu o rata la 100rpm ca referinta) este mai mare in zona 2000-3000rpm (sa zicem) decat i zona 4000-5000rpm....Ce ti-e dom'ne si cu masinile astea...

Valorea acceleratiei, acceleratia este mai mare in zona 2000-3000rpm decat in zona 4000-5000rpm. Adica ajungi intr-un timp mai scurt de la 2000 la 3000rpm decat de la 4000 la 5000rpm. La 4000rpm ai viteza dubla fata de viteza la 2000rpm.
a=2s/t2 (t la patrat)
Mircea104901
ce am vrut sa spun: pana in aprox 1800rpm accelereaza..hmm..slab. pe la vreo 1800 acceleratia creste puternic si se simte foarte brutal.ritmul continua in acelasi ritm pana pe la 2500 si apoi scade slabut pana pe la 3500 (pana aici se simte ca accelereaza). Dupa care scade la fel de brusc cum a inceput. De la 4000rpm in sus nu are rost sa tii un TDI decat pentru a curata esapamentele.
Am patit de multe ori ca schimbam in a 4-a(deh, obisnuinta de la benzina) si ajungeam imediat la concluzia ca mai bine mergeam cu a 5-a smile.gif). E un paradox al TDI-ului, si e cam greu sa conduci(adica il omori degeaba) daca esti obisnuit cu benzina.
Me hate it! smile.gif
klm
Mi se pare ca unii de aici desconsidera motorul TDI fara a fi condus vreo masina echipata cu asa ceva.
Daca va face sa va simtiti mai bine atunci sustineti in continuare ca se plafoneaza la 3500 rpm, daca vreti sa fiti obiectivi luati in considerare faptul ca schimbatul vitezelor la 4k rpm nu modifica in mod negativ performantele si ca sa fim in continuare obiectivi ganditi-va ca momentan niciun dizel nu poate fi sportiv.
edit: eu sunt bata la fizica dar a nu era delta ve pe delta te?
GLC120
Klm nu esti bata la fizica accelaratia asta inseamna: variatia vitezei in intervalul de timp. Deci delta V/delta T.

Eu nu am mare experienta cu TDI dar daca puterea maxima este la 4000rpm ar trebui sa accelereze la fel de bine (sau chiar mai rapid) dupa 3500.

Hdi, intr-o anumita treapta de viteza motorul si rotile sunt practic legate. Cum se invarte motorul asa se invarte si roata, adica sunt direct proportionale. Daca la 2000 rpm ai 70km/h la 4000 rpm vei avea 140 km/h. Obligatoriu cat timp esti in aceeasi treapta asa cum ti-a confirmat si Pista! Trebuie neaparat sa te convingem de asta daca vrei sa prinzi utilitarele alea sportive care zboara pe soselele patriei. rolleyes.gif

Cat de repede ajungi de la 70 (2000) la 140 (4000) este subiectul de care discutam. Voi spuneti ca TDI accelereaza rapid de la 1800 la 3500 si mai slabut intre 3500 si 4000. Eu spun ca motorul are putere mai mare intre 3500-4000 si eventuala explicatie vine de la rezistenta aerodimamica marita (proportionala cu patratul vitezei adica de 4 ori mai mare la 3600 rpm fata de 1800 rpm).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.