Sa incepem cu job-description-ul masinii:
- Spatiu interior suficient pentru o familie, adica sa fie utilizabile si locurile din spate. La A4-ul meu nu sunt utilizabile. La A3 sunt la limita, utilizabile doar de persoane scunde (sub 1.80).
- Minim 200 de cp (za more za better)
- Preferabil tractiune integrala, exclus tractiune spate (am pus o poza la topicul cu SUV-urile despre drumul pe care urc eu zilnic)
- In mod evident NU SUV/Monovolum/minivan/semi-monovolum/semi-suv/semi-minivan/cross-over si alte strutocamile. Caroseria obligatoriu berlina, in cel mai rau caz break.
- Design cu care sa ma impac, nu trebuie neaparat sa-mi placa, dar macar interiorul sa fie placut.
- Bugetul: 25-30k euro (cu cat mai putin cu atat mai bine)
Ce NU ma intereseaza:
- Noua sau second-hand. In principiu as vrea masina noua, dar problema e ca masinile noi care imi plac incep de la 30.000. E criza, ce naiba, nu pot sa dau mai mult de 30k pe o masina. Asa ca un SH e bine venit.
- Fiabilitatea nu este un criteriu extrem de important. Sa nu se strice zilnic sau saptamanal. Dar daca la jumat de an/un an va trebui sa mai schimb ceva (costisitor) nu o sa fac apoplexie. Daca iei un SH trebuie sa fii pregatit pentru orice surprize. Eu sunt pregatit Imi permit o reparatie de 1-2-3 mii de euro odata pe an.
- Consumul, aproape irelevant. Sa zicem ca m-ar deranja daca ar fi de 20% in oras, dar pana la 17-18% in oras mi se pare acceptabil (mai ales daca e benzina). Nu fac foarte multi km pe an (maxim 15.000 km) asa ca nu ma stresez foarte mult din cauza asta.
Ce ma intereseaza:
- POWWWWWWAAAAAAAAAAHHHHH Imi plac masinile rapide, asta e. Pe langa putere bruta ma intereseaza si sa fie pusa pe asfalt, cu cat timpul 0-100 e mai mic cu atat mai bine.
- Stabilitate, power is nothing without control, nu ma deranjeaza suspensiile ferme, chiar imi plac.
- Linistea: motor silentios, zgomot de rulare mic, zgomot de vant mic... sa zicem ca vreau sa port o conversatie la 180 km/h... sa nu fie nevoie sa urlu (nevasta oricum va urla dar macar eu sa nu fiu nevoit )
- Tot legat de liniste si zgomote, preferabil benzina, nu imi place sunetul de "pac-pac-poc" al dieselului fie el si de ultima generatie common-rail. TOATE dieselurile au un sunet urat, diferenta dintre ele este doar de volum, nu de tonalitate. Benzina chiar daca uneori e mai galagioasa decat dieselul "suna bine".
- Pozitie la volan comoda (asta se traduce prin "cu cat mai jos cu atat mai bine", scaunul situat cat mai jos pentru mine e extrem de important, a fost motivul pentru care am luat A3-ul si nu alta masina, avea scaunul situat cel mai jos )
- Interior placut (finisari cat mai bune, design placut, preferabil piele, preferabil aluminiu si nu plastic).
So... pana acum se califica in mare A6-le. Nu imi place in mod deosebit designul (devenit banal), si nu ma entuziasmeaza tinuta de drum (dar oricum sta suficient de bine pe sosea - mai ales pentru dimensiunile pe care le are), problema e cu motorizarea. Variantele ar fi 3.0 TDI (alegerea inteleapta) vs 3.2 FSI (motor care consuma mai mult si are performante mai slabe chiar daca are mai multi cp ). Nu am condus niciodata 3.2 FSI asa ca nu stiu cum e in realitate, pe hartie sta mai prost decat dieselul. Singurul avantaj al benzinarului ar fi ca majoritatea modelelor cu acest motor au mai putini km.
Astept alternative.
P.S: Daca nu ar fi criza atunci versusul ar fi intre A4 2.0 TFSI quattro 211 cp sau Passat CC 3.6 4-motion DSG - Din pacate ambele masini costa vreo 40.000 euro.