QUOTE (spata2008 @ Feb 18 2009, 12:18 PM)
Nu am auzit pe cineva sa-si fi schimbat set motor la Almera, la 124.000 de km mi se pare cam devreme!
Inseamna ca masina nu a fost menajata si ingrijita deloc, altfel nu imi pot explica. Culoarea fumului ce spune: mananca sau nu mananca ulei?
Pai, la 1 litru/1000 km consumat, inseamna ca masina scoate muuuult fum. Totodata, ar fi sesizat sondele masinii aceasta anomalie si s-ar fi aprins martorul in bord!
Parerea mea este ca inainte sa intre in panica si sa intrebe cat costa un set motor (sau doar segmenti), trebuie sa tina cont de:
- uleiul folosit: daca este un ulei prea subtire? daca este un ulei
contracfacut? Se stie ca, uleiul sintetic nu isi pierde proprietatile de ungere la temperaturi inalte dar se evapora, in acest fel se explica disparitia uleiului.
- diversi aditivi: a incercat sa puna in motor un aditiv, gen Duralube, Motul, Metabond? S-ar putea sa-l ajute!
- test motor: se poate duce la service pentru un computer test, o verificare amanuntita a noxelor, verificarea presiunii pe fiecare piston.
Bafta!
Cu "maritatul" e mai nasol. Daca este un om normal, nu ar vinde masina de buna. Eu, daca as pati asa, l-as urmari cateva luni, as afla ce masina isi ia si i-as da eu foc!
In primul rand,am vazut cu ochii mei ca scoate fum pe la busonul de ulei (si la rece si la cald).Mai scoate fum si pe toba dar numai la rece si putin .E un fum alb.Fum pe la joja nu scoate.
Martorul in bord nu i s-a aprins niciodata si omul e sigur de asta.
In al doilea rand, a folosit un ulei trisintetic Mobil1 5w30 de la USA prin comanda si l-a papat.La sugestia unui mecanic i-a pus un semisintetic Mobil 10w40 din comert si l-a papat si pe ala (cel putin la fel de repede).Deci zic ca varianta cu uleiul prea subtire nu se verifica.
In al treilea rand,aditivi a incercat ,dar nu din cei mentionati de tine ,ci zice ca a pus un flacon de 400ml de aditivi "2+2" care au avut efectul unei frectii la picior de lemn.
Ideea cu testul zice ca i-a venit si lui,a dus-o la tester si nu i-a gasit nici o eroare
.Probabil trebuia sa ceara mai mult decat un simplu test sau cum ?? Nici eu nu am putut sa-mi dau o parere,cu a mea n-am fost niciodata la tester,nu stiu cu ce se mananca,asa ca daca puteti sa dati o indrumare in plus sunteti mai mult decat binevoitori
sunteti binefacatori.
Si ,in plus de asta,daca verifica noxele si presiunea pe pistoane,ce concluzii pot fi trase ?Poate sa-si dea seama omul daca e vorba doar de un ulei prost ales sau de necesitatea unei segmentari sau altceva ?Poate e de Gâgă întrebarea ,dar nici eu nu știu prea multe în problema asta.
Oricum,mulțumiri pentru promptitudinea în răspuns.