Help - Search - Members - Calendar
Full Version: TransAlpina
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru > Intalniri Subaru
Pages: 1, 2
eporteka
Salutari la tot poporu'

Pentru TransAlpina propun urmatorul traseu:

Sebes - Obarsia Lotrului - Cazare
A doua zi se coaboara spre Novaci - Tg. Jiu - faimoasa Bumbesti-Livezeni, Petrosani si iar la Obarsie - Cazare
Si la final se coboara spre Brezoi si de acolo spre sud prin Valcea si nord prin Sibiu catre case,
Asa putem zice ca am traversat in toate cele patru zari Muntii Lotrului....

Obligatoriu va trebui cort, si cele necesare (ceaun, lemne, ....... + PALINCA)

Din cauza cortului va trebui sa asteptam caldura (Mai-Iunie)

Cred ca va fi cool....

Rog administratorii sa corecteze subtitlul.

Multumesc!
mike.omega
Foarte interesant smile.gif
Cam ce distanta are acest traseu? Se poate aborda si cu masini fara garda la sol mai mare decat media si fara AWD?


hdi
QUOTE (mike.omega @ Feb 12 2009, 11:05 AM) *
Foarte interesant smile.gif
Cam ce distanta are acest traseu? Se poate aborda si cu masini fara garda la sol mai mare decat media si fara AWD?


Am vazut foto de la o traversare cu Citroenuri. Era si un C4 daca nu ma insel insa majoritatea erau d'alea mai vechi, inclusiv una mica.
mike.omega
Eu vroiam sa ma incumet cu Nubira rolleyes.gif
Studiez harta si pot spune ca e foarte tentant, pacat ca in Mai-Iunie e sesiune. Eu am un plan sa ajung prin Apuseni(la Padis) in August wink.gif
eporteka
Mai Iunie este o propunere! Mai sunt Iulie si august in care mersul cu familiile si cortul nu ar ridica probleme.
De aceasta am deschis forumul, ca sa putem fixa un calendar cu Bucovina, Apuseni, Ungaria si alte proiecte...

Km intre Sebes si Brezoi mergand pe circuitul propus sunt 300, dar zic sa luam un ecart de 20 - 25% pentru ca e pacat, daca esti in zona sa nu vizitezi Horezu, sau alte locuri interesante...
Watcher
Cred ca planul este putin exagerat :-)
Adica:
1) trebuie vazute conditiile de drum care vor fi la primavara - in fiecare an dupa ce trec zapezile drumul e altfel :-)
2) de la Novaci la targu jiu e o zona lunga si plictisitoare, horezu e in partea cealalta si relativ departe.
Intr-adevar sunt multe chestii de vazut in zona: Horezu, Manastirea Arnota(!!), Pestera Polovragi, Pestera Muierilor dar sunt departe una de alta si iti mananca o zi fara probleme (ma rog, daca vizita <> am ajuns, am facut o poza pe afara, am plecat)
3) De la Obarsii la Ranca ('adevarata' transalpina) eu am facut vreo 3 ore cu LCul admirand frumusetile, facand poze, etc.
Cu masinile mici si in coloana sigur se vor face mai multe ore.

Acuma: TA a fost facuta cu C4, BX, Oltcit, Panda, Tico, Matiz. Cu grija, cu nervi, cu ceva atins pe dedesubt.
MERITA! E super tare!
Dar vor sa o asfalteze :-O
ASa ca s-ar putea sa fie lucrari, sa fie inchis de adevaratelea traseul :-(

Pentru a deschide va apetitul si a va face o idee asupra zonelor dificile, va atrag atentia asupra pozelor facute de mine asta toamna.
Zona "Muntinu" e cea nasoala - cu treptele - vestea buna este ca in traseul propus se va COBORI pe ele.
In rest ce e nasol pt masini mici e ca sunt in unele locuri tuburi de fier puse de-a curmezisul ca sa treaca apa prin ele, si ies in afara destul de mult.
A, si ca intrarea se face printr-un rau ca pod nu mai e ;-)


mike.omega
O poza cu "intrarea" nu ai? Sa ma calmez de tot biggrin.gif Nu pare chiar de netrecut, dar bine ar fi sa nu mearga cineva singur, mai ales daca nu are 4 roti motrice smile.gif
Watcher
N-am ca nu era nimic interesant de pozat pe acolo :-)
Nu e grav, e apa mica in mod normal. Iar daca a plouat oricum nu te mai duci cu masina mica :-)

Iti repet: a fost facut de multe masini mici, dar iti trebuie rabdare si nervi (si sa mai dai jos pasagerii uneori)
bobita
QUOTE (mike.omega @ Feb 12 2009, 11:15 AM) *
O poza cu "intrarea" nu ai? Sa ma calmez de tot biggrin.gif Nu pare chiar de netrecut, dar bine ar fi sa nu mearga cineva singur, mai ales daca nu are 4 roti motrice smile.gif


Nu conteaza prea mult daca ai sau nu 4 roti motrice....mai degraba garda la sol e problema, sint bolovani multi si mari.
Ca fapt divers, prima data cind am mers pe Transalpina, cu Dacia of course, am mers cu un grup de parapantisti condusi de un frantuz cu camperu woot.gif
Ce-i drept ca asta era acu vreo 7 ani, cred.
Problema cu TA e ca dupa fiecare ploaie arata altfel, nu mai zic dupa topirea zapezii.
Piriul de la intrare se poate trece cu orice masina, nu e mare.
Oricum,indiferent cind si in ce conditii se merge, eu o sa vin, e prea fain sa ratez.

Bob
Mircea104901
I'm in smile.gif
Eu propun sa facem si o deviere pe culmea Muntilor Latoritei -marcata cu albastru-. TransAlpina e marcata cu Rosu. Drumul ajunge la Ciunget si a fost construit de austrieci in primul Razboi Mondial si nu a mai fost reconditionat. Se spune ca e mai bun decat Transalpina. Nu stiu, nu am fost. Dar as incerca smile.gif
Click to view attachment

Numa' sa nu o suprapunem cu intalnirea din Ungaria smile.gif
Zetics
Drumul cu albastru vreau sa-l fac si eu, se numeste Strategica.

S-a mai spus deja, dar nu cred ca strica sa intaresc: am mari dubii ca chiar si in iunie se poate face TA (poate cu mult noroc, sa fie foarte cald mult timp in primavara, ceea ce nu imi doresc, adica un an cu arsita). Exista o mare problema insa cu trunchiurile de copaci, am mai zis pe undeva ca la OBarsie spre Sebes erau nu mai putin de 4 trunchiuri, si erau demult! Deci pana nu vine cineva sa le taie si sa elibereze drumul, putem avea mari surprize!

Masini cu garda obisnuita e un mare risc, depinde cat de mult tineti la masini. Fiind impreuna cu o gramade de autbeci si foresteri nu se pune problema sa se ramana pe undeva, dar lovitu burtii de bolovani si praguri e alta problema!

Alta "mica" problema: eu n-am facut, si nu stiu daca ma mai trage ata acum sa ma apuc de chestia cu cortu'. Cati sunt sunt genul asta? confused.gif

In rest... suna foarte bine...
Watcher
Din cate am citit Strategica este 'pentru 4x4' - recte nu merge cu Citroenul.
Vom vedea cum merge Foresterul ;-)
eporteka
Ca si echipament, trebuie sa fie cel putin o "druzjba", lopata, tarnacop, fierastrau, franghie, si cu astea se poate trece cu SOB-ul peste munti.
Eu pot sa aduc "Druzjba", tarnacopul si fierastrau. Eventual si franghie (cordelina)
Am vorbit cu un amic ce la facut anul trecut (2008) cu allroadul si a zic ca e OK. Dar l-a facut si cu aro 10 si a zis ca e distractie....
Dar daca vi se pare devreme mai - iunie, se poate face inaite o tura pe la Carlibaba - Izvoarele Sucevei - Argelu - Brodina - Nisipitu - Ulma - Izvoarele Sucevei - Argel - Moldovita - Frasin - Campulung Moldovenesc. Acolo este mai cald si drumul e ok. e ideal pentru macadam viteza. dar asta in alt Topic care va fi deschis acum.
Ciprian86626
eu am fost de vreo trei ori cred, cu clio symbol. intrebati la ranca sau la obarsie daca drumul e rupt, sigur veti gasi pe cineva care a trecut de curand. de ex ciobanii care merg la stane.
eporteka
Salut!

Revigoram acest subiect! Pe afara a dat deja limba vacii smile.gif, deci s-a incalzit!

Ramane cum am stabilit, undeva in plina vara!

Eusebiu
andrei5130
propun sa vedem ce alte variante mai sunt si cine e interesat....
eu ma bag la tot ce e intalnire si implica iewsit de pe sosea
bakero
Ma..eu ma bag la Transalpina.Oricum vroiam sa-mi schimb scutul,p-asta care-l am l-am rupt de 3 ori,ultima oara vroiam sa-l las acolo,dar m-am razgandit.Nu mi se pare nimic de speriat.Cu calm,si cu grija treci.Ce va grabeste cineva?Eu propuneam sa facem Transalpina "originala" si nu devieri,dar discutam.
Singura chestie naspa,e ca daca ramai p-acolo,nu prea vad cum ar ajunge platforma sa te ia no.gif nu le doresc nici la dujmani...
andrei5130
QUOTE (bakero @ May 15 2009, 09:35 PM) *
Ma..eu ma bag la Transalpina.Oricum vroiam sa-mi schimb scutul,p-asta care-l am l-am rupt de 3 ori,ultima oara vroiam sa-l las acolo,dar m-am razgandit.Nu mi se pare nimic de speriat.Cu calm,si cu grija treci.Ce va grabeste cineva?Eu propuneam sa facem Transalpina "originala" si nu devieri,dar discutam.
Singura chestie naspa,e ca daca ramai p-acolo,nu prea vad cum ar ajunge platforma sa te ia no.gif nu le doresc nici la dujmani...

la ce ai nevoie de platforme cand sigur gasim sufe si barbati putere?
Zetics
Baieti, Transalpina nu e mare chestie. Daca nu sunt copaci doborati, versanti prabusiti chestii d-astea, nu e nicio scofala, l-am facut acum 2 ani cu Matizul!
hdi
Material documentar:
http://video.google.com/videoplay?docid=-1937992310598355001
Zice nu a fost niciun accident pe TA. Mai zice si ca il asfalteaza....Va ganditi si voi la ce ma gandesc eu? down.gif
pista
Eu ma gandesc la mai multe. confused.gif
Primul ar fi sa facem aceasta ruta inainte sa-l asfalteze, poate chiar in luna iulie. rolleyes.gif
bobita
QUOTE (pista @ May 30 2009, 12:52 PM) *
Eu ma gandesc la mai multe. confused.gif
Primul ar fi sa facem aceasta ruta inainte sa-l asfalteze, poate chiar in luna iulie. rolleyes.gif


Nu stiu cum o s-o mai ingramadesc si pe asta, dar, orice ar fi, zic prezent!
Eu o sa fiu la Obirsia Lotrului si pe 26-28 iunie cu alti amici, cu copiii.Nu cred ca o sa ma pot abtine si o sa urc si pe TA.O sa va zic cum e drumul dupa iarna asta.
In alta ordine de idei, mi se pare o investitie foarte mare sa asfalteze DN67C la cum il stiu eu, dar cine stie ce interese or fi sad.gif
hdi
QUOTE (bobita @ May 30 2009, 05:38 PM) *
In alta ordine de idei, mi se pare o investitie foarte mare sa asfalteze DN67C la cum il stiu eu, dar cine stie ce interese or fi sad.gif


Foarte mare si inutila. Drumul asta poate fi folosit doar cateva luni pe an si exista alternative in apropiere care sunt practicabile tot timpul anului.
Trebuie tinut cont ca odata cu asfaltarea vor aparea si grataro-manelistii care isi vor marca teritoriul cu decibeli si peturi.
Stiti la ce ma gandeam? Ca o data cu asfaltarea, adio accidente 0.

PS: se pare ca proiectele de afaltare sunt facute si aprobate la Consiliul Local....
Mircea104901
Week-end-ul asta a nins, si cred ca a fost impracticabil, dupa cum arata coama muntelui. In toti Meridionalii a nins vineri noaptea de la 1600m in sus

@bobita, zici ca in 26-28 iunie o sa mergi la Obarsie? Sa imi fac drum in zona in weekend-ul ala.
bobita
QUOTE (Mircea104901 @ Jun 1 2009, 05:21 PM) *
Week-end-ul asta a nins, si cred ca a fost impracticabil, dupa cum arata coama muntelui. In toti Meridionalii a nins vineri noaptea de la 1600m in sus

@bobita, zici ca in 26-28 iunie o sa mergi la Obarsie? Sa imi fac drum in zona in weekend-ul ala.


Da, o sa fim la Obirsie cu niste amici, ei vor sa urce cu masina pina ceva mai sus si de acolo sa faca ceva trasee la picior.Noi o sa fim acolo de vineri dupa-amaiza pina duminica.Inca nu stiu ce program om avea noi.Daca mai intervine vreo schimbare, zic.Ar fi fain sa ne vedem.E departe de la tine ?
bobita
QUOTE (bobita @ Jun 2 2009, 06:21 AM) *
QUOTE (Mircea104901 @ Jun 1 2009, 05:21 PM) *
Week-end-ul asta a nins, si cred ca a fost impracticabil, dupa cum arata coama muntelui. In toti Meridionalii a nins vineri noaptea de la 1600m in sus

@bobita, zici ca in 26-28 iunie o sa mergi la Obarsie? Sa imi fac drum in zona in weekend-ul ala.


Da, o sa fim la Obirsie cu niste amici, ei vor sa urce cu masina pina ceva mai sus si de acolo sa faca ceva trasee la picior.Noi o sa fim acolo de vineri dupa-amaiza pina duminica.Inca nu stiu ce program om avea noi.Daca mai intervine vreo schimbare, zic.Ar fi fain sa ne vedem.E departe de la tine ?


S-a decalat cu o saptamina plimbarea in zona, lucru bun, poate se mai topeste zapada.Deci voi fi la Obirsie de joi 2iulie pina duminica 5 iulie.
bobita
Tocmai ce m-am intors de la Obirsia Lotrului...
Nu am putut crede pina acum, dar am vazut cu ochii mei, Transalpina se asfalteaza...Deja de la Sebes la Obirsie este asfaltat undeva la 60-70%, iar de la Obirsie la Rinca se lucreaza in forta.Zeci de camioane cara toata ziua pietris sus pe munte si excavatoare, buldozere lucreaza la largirea drumului, si spre Rinca si de la Rinca.Se refacea podul peste Lotru.Am vrut vineri sa urc pe TA si nu se putea, era blocat drumul de munti de pietris si de utilaje.Poate doar cu motocicleta sa mai apuc sa-l fac pina a se asfalta.
Cei care nu ati facut pina acumm TA, cred ca ati ratat ocazia de a mai merge pe acolo in salbaticie.Doar daca incercati sa ajungeti mai sus pe alte cai si sa va invirtiti pe acolo.O sa caut ceva alternative.
Pacat.
In alta ordine de idei, daca ajungeti la Obirsie, nu va recomand Pensiunea Bradul, mai ochioasa ea, dar total neprimitoare, mai bine Cabana
Obirsia Lotrului, proprietarul e muuult mai primitor iar pastravul nu e de la metro...
Si e pacat sa ratati drumul Obirsie -Petrosani, e superb.
steph
Se asfalteazaaaa? Eu am facut Transalpina de doua ori anul trecut si nu refaceau decat podul...
bogdaro
Am sunat astazi la Salvamont Gorj si mi-au spus ca din cate stiu ei (cred ca stiu cel mai bine) drumul este practicabil si este deschis. Au trecut ceva masini in ultimul timp. Se lucreaza intr-adevar la terasament, dar nu au blocat drumul.
andrei5130
cred ca sambata asta sau cea care vine trebuie sa ajung in VB si de acolo ma gandeam sa dau o fuga pana la locul faptei (transalpina) mai este cineva interesat?
bobita
QUOTE (andrei5130 @ Jul 13 2009, 03:12 PM) *
cred ca sambata asta sau cea care vine trebuie sa ajung in VB si de acolo ma gandeam sa dau o fuga pana la locul faptei (transalpina) mai este cineva interesat?


Daca tot vreti sa incercati, cel mai bine e sa ajungeti intr-o duminica, adica zi nelucratoare.Altfel stati mult si bine sa asteptati masinile sa coboare si , daca aveti noroc si au cum sa va faca loc, sa treceti de excavatoare si buldozere...Citeam pe alt forum ca au asteptat unii si 2 ore sa treaca, cu chiu cu vai.Si nu cred cacei care lucreaza pe acolo sint prea amabili, si e normal sa fie asa.
Nu stiu cum e de la Rinca spre Obirsie.Poate se intra mai usor si pe acolo o fi practicabil si deschis, dar cu siguranta nu prin Obirsie.
Eu as mai face o plimbare pe acolo anul asta, dar nu stiu cind.
bobita
QUOTE (bogdaro @ Jul 13 2009, 03:06 PM) *
Am sunat astazi la Salvamont Gorj si mi-au spus ca din cate stiu ei (cred ca stiu cel mai bine) drumul este practicabil si este deschis. Au trecut ceva masini in ultimul timp. Se lucreaza intr-adevar la terasament, dar nu au blocat drumul.


Problema e ca drumul e foarte ingust, abia trece o masina pe alocuri, iar daca se lucreaza ,deja s-a blocat.Ca fapt divers, masinile cu piatra urca dinspre Obirsie cu spatele o bucata buna de drum pentru ca nu au cum sa intoarca altfel...Am vorbit cu citiva soferi si erau foarte incintati...
andrei5130
Sa inteleg ca ma duc singur?

in weekendul asta sigur nu ajung dar cel ce vine dupa am sa ma duc sper sa mai prind ceva din el ne asfaltat, daca nu am vazut ca mai sunt si altele neasfaltate...
Zetics
Asta este una dintre cele mai proaste vesti pe care am auzit-o in ultima perioada. Deja am regrete enorme ca n-am apucat sa merg decat odata pe TA, in 2007, cu Matizul. Zona era mirifica, si sunt sigur ca acum totul se va distruge. Maneaua, gratarul, PET-ul de cola si cutia de bere vor invinge, alaturi de mitocania aferenta unei largi mase din populatie. no.gif wallbash.gif

Mai bine terminati dracului autostrazile alea, largiti alte drumuri nationale circulate si lasati bucatile cat de cat neatinse in pace.

Vai noua!
bogdaro
Gata...am rezolvat-o si pasta. Tocmai m-am intors de pe Transalpina. biggrin.gif

Echipat cu un Forester 2007 imprumutat de la un amic am plecat spre Obarsia Lotrului via Brezoi, Voineasa.
Drum frumos, soare, masini nu asa multe, lacul Vidra gol (foarte ciudata senzatia sa dai roata la o ditamai groapa unde stii foarte bine ca ar trebui sa fie un ditamai lacu').
Am ajuns la Obrsia Lotrului unde este distrugere totala...copaci taiati, drum latit intr-adevar, gunoaie, manele.

Cand se face drumul la stanga catre Ranca. Un semn mare de drum inchis. O basculanta invaluita in fum tocmai iesea de pe drumeag.
Zic: hai sa vedem daca gasim pe cineva sa intrebam. Intru si merg pret de vreo cateva minute cand din fata vine un Touareg de la Porsche. Dau faruri si ii fac semn sa opreasca. Omul opreste, dau geamul jos si zic:
"Ai venit pe TA?"
"Da"
"Deci se poate trece ca am auzit numai lucruri urate"
Masoara masina din priviri, zambeste cu toata gura si zice: "Cu asta treci fara probleme".
Mi-a placut de el de numa'-numa'. Imi venea sa ma dau jos sa-l pup.
"Multumesc. Drum Bun"

Mai merg vreo 2 minute si ajung la un pod in lucru (peste Lotru). Un baci sedea in toiag. "Ziua buna...se poate trece in sus?"
"D-apai ia-o asa pe langa, treci raul si vii inapoi spre capul podului"

Zis si facut. O iau pe drum si cand ma asteptam sa apara un podet ceva sa trec Lotrul, nimic, doar un drum de traversa apa pe de-a dreptul.Aia e. Hai sa vedem din ce e facut Foresteru'. In 10 secunde eram dincolo.
Senzatie frumoasa sa treci apa cu masina biggrin.gif. Fara probleme, evident.
Incepe urcarea pe un drum ba foarte lat, ba foarte stramt. Tin sa mentionez ca se lucreaza la greu acolo. Am impresia ca vor sa faca autostrada.
Cand ma inviorasem eu la deal, nu zic ca ma opresc in 2 Loganuri si un Aveo. Aoleu frate, nici raul nu i-a oprit pe astia.

Merg in fundul lor ceva timp si ma hotarasc sa ma opresc intr-o poienita frumoasa. Dau jos paturile, 2 sandvisuri si relax. Pret de vreo 20 de minute.

Plec mai departe. Drumul impecabil. Cred ca au fost zone de puteai merge si cu 100km/h. Dar se termina si "autostrada" si incepe drumul de-l asteptam. Mai ingust, cu piatra si cu peisaje superbe. Am urcat pana pe la vreo 2100m (asa arata GPS-ul), apoi am coborat si iarasi am urcat. Pe ultima portiune drumul era "prelucrat" de drumari, dar de data asta cu pietre fff mari.

Intr-un final am ajuns in Ranca pe o portiune de asfalt tocmai turnata.

Frumos de tot. O zi minunata. Un Forester superok care nu a gafait nici macar un moment. Dar vorba aia: am vazut pe drum Logan, Aveo, Polo, Kangoo, dar si Patrol cu snorkel si cauciucuri de tractor care se zbenguia printr-un noroi pana la portiere.

Fratilor, mergeti pana nu se strica zona. E pacat sa ratati sansa asta.

Revin cu poze imediat ce le descarc de pe camera.

hdi
Excelenta relatare thumbsup.gif
mgabi
Salutare,
faina relatare intr-adevar.
o intrebare numai: cu legy-ul crezi ca ai fi putut trece ?
bogdaro
QUOTE (mgabi @ Jul 19 2009, 11:45 AM) *
Salutare,
faina relatare intr-adevar.
o intrebare numai: cu legy-ul crezi ca ai fi putut trece ?


Nu cred ca as fi putut trece fara sa lovesc macar de cateva ori. Au fost portiuni in care a trebuit sa trec niste pietroaie destul de mari. Iar pe cei fara garda la sol mai mica i-am intalnit pana la portiunea mai nasoala a drumului (adica cea mai dinspre Ranca), deci nu stiu daca au trecut sau s-au intors biggrin.gif
thor
smile.gif Am fost si eu ieri la Obarsie dar doar pentru un pastrav cu mujdei la cabana dupa care am continuat catre Petrosani.Spre Ranca nu ma puteam aventura cu Lancerul.Oricum e cam dezastru la Obarsie,defriseaza aia la greu si mai era si plin de corturi si gratare.Avea unu o boxa pe Logan cat butoiul meu de varza.
Zetics
Super!
Niste poze cu zona in lucru nu ai cumva?
bobita
De pe alt forum:

http://www.britishpathe.com/record.php?id=83430

bogdaro
QUOTE (Zetics @ Jul 19 2009, 09:51 PM) *
Super!
Niste poze cu zona in lucru nu ai cumva?



Sunt pozele de la inceput. Se lucreaza la drumul dinspre Obarsie si de acolo am pornit si eu pe TA
dan.cristache
thumbsup.gif

salutare care merge pe transalpina pe 1 august 2009 suntem deja 4 masini si vrem sa fim mai multi thumbsup.gif
guerilla
cu ce masini mergeti? unde vreti sa va cazati? sau vrei doar de dim pana seara?
ma bate gandu sa merg si eu.
andrei5130
distractie placuta baieti si fete, nu uitati sa faceti poze!
LooLee
Stiti proverbul ala…socoteala de acasa cu aia din targ. In fine…

In prima zi, dupa traversarea tarii de la est pana aproape de capatul vestului, obositi de drum, spre seara, ne-am oprit la Sugag (Alba), practic inceputul Transalpinei (de la nord la sud), DN67C.
Ascunsa pe partea dreapta, exact la intrarea in localitate, Pensiunea Ma, a lui nea Marcel ne-a surprins mai mult decat placut. Un loc chiar realxant dupa o zi obositoare. Un arhitect peisagist cu siguranta a avut un cuvant de spus acolo.

Cateva imagini pentru ca este un loc bine de tinut minte, mai ales ca preturile sunt acceptabile.
Pensiunea Ma #1


Pensiunea Ma #2


Pensiunea Ma #3


Pensiunea Ma #4


Pensiunea Ma #5


Pensiunea Ma #6


Pensiunea Ma #7


A doua zi de dimineata incepe practic aventura pentru care plecasem de acasa. Drumul continua spre Oasa cu portiuni combinate de asfalt/macadam. Primul obiectiv intalnit este barajul si lacul de acumulare Tau. Ecoul este grozav. Tipati cat va tin plamanii, oricum nu va aude nimeni, decat piticul ala de jos care va ingana.

Barajul Tau


Lacul Tau


Pe baraj


Urmatoarea oprire: barajul si lacul de acumulare Oasa. Lacul este vast si impresionant, privita de sus suprafata apei are o culoare albastruie inchis spre negru, asemenea petrolului. In zona se gaseste si manastirea Oasa care se poate vizita.

Barajul Oasa


Lacul Oasa


Un scurt moment de “chill out” (in ton cu lacurile glaciare din zona) rolleyes.gif


Dupa barajul Oasa se termina distractia cu asfatul si incepe ceea ce asteptam, drumul forestier. Este un drum usor, lejer, care cred ca nu ar ridica probleme nici unui autoturism indiferent de garda la sol. Avand in vedere ca am rezervat o zi intreaga pentru cca 50 km (Sugag – Obarsia Lotrului) am parcurs traseul fara graba. In acest context ne-am retras pe malul raului pentru o gustare si un moment de relaxare.

Repede s-au ivit si cateva curioase. unsure.gif


Desi a trecut de mult Craciunul, inca am gasit cadouri in brad. ninja.gif


Si un monument al naturii (facut de mana omului).


Continuam drumul spre Obarsia Lotrului cu opriri dese pentru a ne putea bucura in voie de peisaj.


Spre seara ajungem in Obarsia Lotrului. Ne mobilizam rapid pentru a gasi cazare. Prima incercare Pensiunea Bradul, la care am renuntat rapid datorita personalului blazat care ne-a intampinat. A doua incercare in camping la casute. Sub nicio forma. Este intr-adevar ieftin, dar am preferat sa ne lipsim.
Prin urmare se simte nevoia unei improvizatii (de fapt coceam asta in minte de cand am plecat de acasa) si propun echipei sa parcam intr-o poienita pe malul Lotrului si sa dormim in masini.

Spre bucuria mea a fost acceptata unanim propunerea.


Aprindem de indata focul de tabara, iar noaptea trece pe nesimtite.


A treia zi a traseului incepe usor confuza, dar reusesc cu greu sa prind pe ultima suta de metri rasaritul (de fapt rasaritul la cea mai inalta cota a zonei) blink.gif


Preparam rapid micul dejun, tuica si sunca, asa…mai usurel, pentru ca urma cea mai interesanta parte a traseului, cea mai mare altitudine, respectiv 25 km de creasta, Obarsia Lotrului – Ranca. beer.gif


Mai privim hotarati inca odata indicatorul “Drum inchis” si pornim increzatori. blink.gif


Nici nu apucam sa ne dezmortim bine si dam nas in nas cu podul in constructie. Ce sa facem, ocolim.


Si chiar nu mi-a parut rau ca n-am putut trece pe pod.


Avand cca 8 ore pentru 25 km oprim destul de des, pentru a ne plimba si a admira peisajul.


Semn ca suntem pe drumul cel bun. yes.gif


O scurta inspectie a traseului.


Dublu vertical. Perete de stanca si abis.


Senzatia ca mergi catre infinit. teehee.gif


Aproape de destinatie. Statiunea Ranca vazuta de sus.


Cei mai desi aventurieri intalniti pe Tranalpina. Nu simti cand trec pe langa tine, si trec peste aproape orice.


Ce sa va spun despre drum…scurt in kilometri, lung la parcurs, incitant, palpitant, solicitant, sunt vreo patru zone mici dar dificile de traversat fara posibilitatea de ocolire. Cu o garda la sol rezonabila se poate trece fara incidente. Pot trece cu mai multa rabdare si sedanurile dar cu siguranta in Ranca vor avea nevoie de cateva ciocane pentru a indrepta scutul (in cazul fericit).

Spre exemplu cealalta masina cu, care am mers, Santa Fe-ul s-a lovit usor si fata si spate. Foresterul a scapat intact. Practic in anumite situatii alegi spatiile cele mai mici dintre stancile peste care trebuie sa treci. confused.gif

In schimb peisajul, altitudinea, vantul, cele 11 grade C, compenseaza, amplifica cu brio placerea de a parcurge acest traseu.
Am evitat sa innoptam in Ranca. Statiunea este un amalgam de vile, vile in constructie, santier, utilaje, praf, jandarmi, politie, (cautau copilul pierdut). Desi in plina dezvoltare statiunea nu mi-a placut datorita aglomeratiei urbanistice, lipsei de spatiu si arhitecturii haotice.

Prin urmare am coborat in Baia de Fier, cazandu-ne la o pensiune in apropierea Pesterii Muierilor. Nu intru in detalii pentru ca e potrivita sa innoptezi doar daca te prinde noaptea pe drum in zona.

In cea de-a patra zi a itinerariului, ultima de altfel, aveam planificat sa vizitam Pestera Muierilor, dupa care sa parcurgem cei 500 km banali spre casa.
Zis si facut.

Platim biletul gardianului de la intrarea in pestera.


Bagam mersul piticului. Atencion a la tete. Watch your head.


Cu o oarecare tristete pornesc plicitsit spre Ramnic in drum spre casa. Nesatul inca de aventura pun mana pe statie si incep sa strezes insistent echipa sa facem stanga spre Curtea de Arges si sa urcam pe Transfagarasan spre Brasov, ca doar ce…avem noi timp sa ajungem acasa.

Si uite asa mai i-au o gura de aer de munte pe malul lacului Vidraru.


Apoi alta pe baraj.


O racoreala scurta la cascada.


Un colac seciuesc la Balea Lac.


Un moment ametitor de respiro.


Si uite asa ne prinde ora ora noua la iesire de pe Transfagarasan la Cartisoara. Bagam rapid 4 km pe scurtatura pe macadam spre Albota, ca de…era tarziu si nu mai avea rost sa plecam spre casa. Aici nu gasim locuri si mai incurcam cateva drumuri de macadam pana iesim in DN Sibiu – Brasov. Haihui spre Brasov cu ochii tintiti in intuneric dupa pensiuni gasim ceva in Fagaras in ne cazam in secunda doi.

In a cincea zi (neinclusa in traseu) lumea era mai relaxata la cafea. Somnul a prins bine.
Incep sa-I atat din nou. Ce rost are sa ajung la ora 3 acasa. Nici la birou nu mai fac nimic, nici acasa. Nu-i pacat sa fii la 80 km de cetate si sa nu dai o fuga. Mai era putin si mi-o luam, dar fetele au fost incantate de idee si-am plecat dunga spre nord, cu destinatia Sighisoara.

Ne-am propus sa zabovim maxim 2 – 3 ore, timp in care chiar in parcare dau peste cel mai monden obiectiv.


Apoi admiram privelistea din Turnul cu ceas.


Si turnul.


In spatele hotelului se gaseste o terasa unde se mananca foarte bine. Nu ratati ciorba de fasole cu costita in coaja de pita.


Si sub nicio forma nu ratati Distileria lui Teo


Macar vreo 20 de minute in pivnita la degustat. Domnilor, scump dar bun.


In sfarsit urmeaza si cei 500 km spre casa. La Targul Seciuesc le-am sugerat sa intram pe Ojdula – Lepsa (un drum numai bun de offroad) dar nu mi-a mai raspuns nimeni la statie si am fost depasit in tromba, tinta spre Oituz. Cred ca se auzeau injuraturile si cu geamurile inchise. whistling.gif

Recapitulatie:
Timp: 5 zile
Traseu: 1500 km
Buget: 1000 lei carburant, cazare, masa (impus si respectat). Nu se pun la socoteala banii cheltuitii la Teo.

Sper ca v-am deschis apetitul.
hdi
@LooLee,
ABSOLUT FABULOS!!!! Cred ca e cel mai tare post de cand citesc eu pe aici. FELICITARI!!!!
guerilla
LooLe, felicitari pentru concediu si pentru povestire. Atat cuvintele cat si pozele sunt un deliciu.
Bravo.

In alta ordine de idei, sambata voi fi pe transalpina si voi campa la cort.
andrei5130
Felicitari Loo Lee, pozele sunt minunate.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.